abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32773059
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kom SCH, het zal allicht enige invloed hebben al is het onduidelijk hoeveel invloed het heeft.
De invloed zou net zo goed tegenovergesteld kunnen zijn.

Maar het blijft altijd een kwestie van mensen die zich benadeeld voelen - journalisten doen hun werk en die flodderige beschuldigingen zijn heel gemakkelijk te maken (door alle partijen, er zijn ook mensen die de media veel te rechts vinden) maar meestal gedaan zonder enige kennis van de praktijk.
  zaterdag 3 december 2005 @ 02:47:51 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32773192
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:35 schreef SCH het volgende:

[..]

De invloed zou net zo goed tegenovergesteld kunnen zijn.

Maar het blijft altijd een kwestie van mensen die zich benadeeld voelen - journalisten doen hun werk en die flodderige beschuldigingen zijn heel gemakkelijk te maken (door alle partijen, er zijn ook mensen die de media veel te rechts vinden) maar meestal gedaan zonder enige kennis van de praktijk.
Probleem is dat mensen die wat rechtser georienteerd zijn vaak liever een ander beroep kiezen. Een aardige incentive (en "rechtse" oplossing) zou zijn dat rechtse journalisten meer betaald zouden krijgen omdat ze schaarser zijn, maar zo lijkt het niet te zijn al kan ik daar niet goed over oordelen.
pi_32773834
Hij is niet links genoeg voor het Rode Staatsjournaal en hij doet niet mee aan het kinderachtige VS-bashen.

Jammer, hopelijk geeft een andere omroep hem de kans.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 3 december 2005 @ 04:01:04 #104
87143 Tha_wrecka
Entertaining as always
pi_32773874
ik zie hem zo naast die kale roderik velo zitten op sbs...
  zaterdag 3 december 2005 @ 04:07:57 #105
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32773901
Goh, dat eeuwige gezeik dat de NOS links zou zijn, worden mensen daar nou nooit moe van, dom gezever.

Charles is best leuk en z'n boek 'Amerikanen zijn niet gek' zou ook voor een aantal fokkers nuttig materiaal zijn: Hij weet 't leuk te brengen en de voor- en nadelen van de VS (maar ook Nederland) komen degelijk aan 't licht: Dus niet dat bekrompen gebral wat je zo vaak ziet hier.

Ondanks dat ie meer heeft met de Bush regering dan ik mag ik hem wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32779478
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 04:07 schreef popolon het volgende:

Charles is best leuk en z'n boek 'Amerikanen zijn niet gek' zou ook voor een aantal fokkers nuttig materiaal zijn: Hij weet 't leuk te brengen en de voor- en nadelen van de VS (maar ook Nederland) komen degelijk aan 't licht: Dus niet dat bekrompen gebral wat je zo vaak ziet hier.

Ondanks dat ie meer heeft met de Bush regering dan ik mag ik hem wel.
Eensch.

Vandaag stond in het AD dat Laroes op zoek is naar een nieuwe kandidaad maar dat de spoel dun is. Hij zoekt een oudere man met uitstraling. Twan Huys wil niet. Rob Trip wordt genoemd, die imo geen slechte keuze zou zijn.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32779551
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 02:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Probleem is dat mensen die wat rechtser georienteerd zijn vaak liever een ander beroep kiezen. Een aardige incentive (en "rechtse" oplossing) zou zijn dat rechtse journalisten meer betaald zouden krijgen omdat ze schaarser zijn, maar zo lijkt het niet te zijn al kan ik daar niet goed over oordelen.
Maar denk je dat de programma's dan veranderen als er meer "rechtse" journalisten zijn. Dat geloof ik namelijk niet.
pi_32779580
Ik hoopte dat mensen als Groenhuijsen zich wat minder zouden verleiden om stigmatiserende termen als "IJzeren" Rita in de mond te nemen. Of consequent genoeg zouden zijn om aan "Populist" Marijnissen te refereren.
pi_32779597
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:59 schreef sizzler het volgende:

[..]

Eensch.

Vandaag stond in het AD dat Laroes op zoek is naar een nieuwe kandidaad maar dat de spoel dun is. Hij zoekt een oudere man met uitstraling. Twan Huys wil niet. Rob Trip wordt genoemd, die imo geen slechte keuze zou zijn.
Huys zou een goede zijn. Ik vind Arninnkhof ook okay maar wat flets. Aart Zeeman zou een goede zijn en Trip ook maar ik weet niet of die zoiets wel wil doen na zijn periode van ziekte.
pi_32779620
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef sizzler het volgende:
Ik hoopte dat mensen als Groenhuijsen zich wat minder zouden verleiden om stigmatiserende termen als "IJzeren" Rita in de mond te nemen. Of consequent genoeg zouden zijn om aan "Populist" Marijnissen te refereren.
Ze noemt zichzelf toch ijzeren Rita.

Maar jij vindt dat journaallezers kwalificaties moeten verzinnen?
pi_32779741
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze noemt zichzelf toch ijzeren Rita.
Bron? Volgens mij refereren journalisten alleen naar zichzelf als ze het over ijzeren rita hebben.
quote:
Maar jij vindt dat journaallezers kwalificaties moeten verzinnen?
Nee, en dat doen ze nu dus wel. Ze moeten kwalificaties achterwegen laten. Laat de kijker zelf maar uitmaken wat zijn mening over een politicus is.
pi_32780182
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Bron? Volgens mij refereren journalisten alleen naar zichzelf als ze het over ijzeren rita hebben.
Vond je het bij Thatcher ook stom dan? Als ze al ijzeren Rita genoemd wordt dan komt dat omdat ze zichzelf profileert als standvastig en rechtlijnig. Ik vind het meer een omschrijving dan een een kwalificatie waarin een mening zit. Net zoals je iemand bedaard of Gronings kan noemen.
quote:
Nee, en dat doen ze nu dus wel. Ze moeten kwalificaties achterwegen laten. Laat de kijker zelf maar uitmaken wat zijn mening over een politicus is.
Ik hoor geen kwalificaties hoor.
pi_32780974
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:35 schreef SCH het volgende:

[..]
Waar blijft je bron nou?

Ik kan me niet voorstellen dat Verdonk zichzelf een ijzeren tante noemt:
quote:
Roestvrije Rita reageert niet als een windvaantje

Rita Verdonk houdt zich niet bezig met haar imago van ijzeren dame, zegt haar woordvoerder. Maar ze luncht wel met PvdA'ers om zich over dat beeld te beklagen.

[...]

Dat Verdonk zich wel gekrenkt voelt door het beeld van harde, arrogante dame heeft ze in interviews wel laten blijken. Ook beklaagde ze zich daarover bij Kamerleden van de PvdA, zoals Karin Adelmund en John Leerdam. Ze lunchten op haar initiatief met Verdonk.
http://www.nrc.nl/dossiers/Asielbeleid/artikel/1120627454979.html
quote:
Ik hoor geen kwalificaties hoor.
kwaˇliˇfiˇcaˇtie (de ~ (v.), ~s)
1 toekenning van een eigenschap

Het zet een beeld van een minister neer die de uitkomst is van een interpretatie. Leuk dat journalisten van de NOS, NOVA en kranten die kwalificatie graag voor de lezer en kijker voorkauwen, maar ik ben prima in staat daar een eigen mening over te vormen. Net als over de hoge mate van demagogische retoriek van Marijnissen. Maar nee, alleen rechts kan natuurlijk polpulistisch zijn. Vreemd eigenlijk dat er zo weinig journalisten positief overVerdonk zijn, terwijl zoveel burgers achter haar beleid staan.
pi_32781003
Mag roestvrije Rita dan wel?

IJzeren kan toch ook positief zijn? Iemand die zichzelf neerzet als onbuigzaam 'ijzeren' noemen, vind ik niet zo gek. Maar ik heb het eigenlijk nog nooit gehoord.
pi_32781056
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:07 schreef sizzler het volgende:
Vreemd eigenlijk dat er zo weinig journalisten positief overVerdonk zijn, terwijl zoveel burgers achter haar beleid staan.
Welke journalisten zijn dan negatief over haar? Haar beleid wordt gewoon gevolgd en beschreven. Maar wel kritisch, je hebt gelijk, dat is natuurlijk heel vervelend -een kritische pers

In de zak met die journalisten
pi_32781465
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:08 schreef SCH het volgende:
Mag roestvrije Rita dan wel?

Maar ik heb het eigenlijk nog nooit gehoord.
Wat niet?
pi_32784053
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:04 schreef sizzler het volgende:
Of een equivalent die ten overstaan van Jan M met een blaadje met wat standpunten van Mao gaat zwaaien.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32784243
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:29 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat niet?
Ijzeren Rita als kwalificatie door journalisten, wel dat ze door sommige mensen zo gezien wordt.
pi_32785058
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 17:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ijzeren Rita als kwalificatie door journalisten, wel dat ze door sommige mensen zo gezien wordt.
Natuurlijk zullen ze nooit zo expliciet zeggen "wij vinden haar een ijzeren dame", maar ze geven ook geen bron als ze zeggen dat ze zo genoemd wordt. Zoals hier. Het wordt meegedeeld alsof het zo is. Op die manier kunnen ze elke minister wel kwalificeren zoals het ze uitkomt.

Bekijk dit fragment eens en vraag je af hoe objectief de bewoordingen van Karhof zijn. Maak er voor de grap "Marijnissen" en "demagoog" van om het vanuit een perspectief te zien dat niet in je straatje past. Misschien dat het dan je ogen opent.
pi_32785230
Als journalist heb ik geen straatje sizzler, dat is de eeuwige misvatting. Denk je nou echt dat journalisten naar hun eigen politieke voorkeur hun werk doen? Ik heb hoogstens te maken met de visie van de Publieke Omroep waar ik voor werk maar die geeft uiteraard geen andere richtlijnen voor actualiteiten en achtergronden dan een zo hoog mogelijke journalistieke maatstaf te hanteren.
pi_32785303
Fragment 1:

"Ijzeren Rita wordt ze wel genoemd en ze is in ieder geval niet bang" - wat is daar mis mee?

Fragment 2
Perfecte analyse, wat is er mis mee? Alle kanten van de beeldvorming worden belicht.

Spijkers op laag water dus!
pi_32786068
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:07 schreef SCH het volgende:
Fragment 1:

"Ijzeren Rita wordt ze wel genoemd en ze is in ieder geval niet bang" - wat is daar mis mee?
Door wie word ze dan IJzeren Rita genoemd? Waarom is dat noemenswaardig dat die mensen haar zo vinden en kan je zo niet voor elke politicus iets verzinnen?
quote:
Fragment 2
Perfecte analyse, wat is er mis mee? Alle kanten van de beeldvorming worden belicht.
Ze probeert van een imago af te komen, maar "dat imago heeft ze natuurlijk aan haarzelf te danken."

En dan hebben we het over een kwalificatie die door journalisten hoog wordt gehouden. Nogmaals, als Marijnissen door veel rechtse mensen een demagoog word genoemd, kan nova dan ook bij een SP-item dat er bij vermelden? "Marijnissen, die als demagoog wordt beschouwd, liet in de kamer weten dat...." Of heb je er dan wel moeite mee?

Kijk, op zich heb geen moeite met die benaming, maar zeg dan tenminste wie haar zo kwalificeert en waarom het relevant is. Als Verdonk een conflict heeft met de Vereninging van Nederlandse Gemeenten, en die vindt Rita een "IJzeren tante", dan kan je dat best zo zeggen. Net als Bos die door het CDA van "draaikonterij" wordt beschuldigd. Prima, maar ga dan niet tot vervelens toe in aankondigingen die kwalificatie overnemen alsof het de waarheid is. Dat is het niet; het is slechts een mening van iets of iemand. Stel je voor dat er steeds aan "Draaikont Bos" wordt gerefereerd. Is daar dan ook niets mis mee?
pi_32786097
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:04 schreef SCH het volgende:
Als journalist heb ik geen straatje sizzler, dat is de eeuwige misvatting.
Ik spreek jouw straatje aan, niet die van "de journalistiek".
  zaterdag 3 december 2005 @ 18:51:43 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32786338
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar denk je dat de programma's dan veranderen als er meer "rechtse" journalisten zijn. Dat geloof ik namelijk niet.
Ik denk van wel, omdat ik het idee heb dat een diversiteit aan meningen, visies en interesses het kritisch vermogen van een redactie scherpt. In hoeverre programma's zouden veranderen is moeilijk/niet te zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 03-12-2005 18:57:24 ]
pi_32786857
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik denk van wel, omdat ik het idee heb dat een diversiteit aan meningen, visies en interesses het kritisch vermogen van een redactie scherpt. In hoeverre programma's zouden veranderen is moeilijk/niet te zeggen.
Die diversiteit is er in voldoende mate, dat garandeer ik je.
pi_32787059
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 18:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Door wie word ze dan IJzeren Rita genoemd? Waarom is dat noemenswaardig dat die mensen haar zo vinden en kan je zo niet voor elke politicus iets verzinnen?
Het is niet zo relevant door wie ze zo genoemd wordt, ze wordt zo genoemd. En je kan bij iedere politicus zoiets verzinnen en dat wordt dan ook gedaan. Het is niet altijd terecht, niet altijd nodig en niet altijd passend maar het is niet iets van links of rechts.
quote:
Ze probeert van een imago af te komen, maar "dat imago heeft ze natuurlijk aan haarzelf te danken."
Jammer dat je de inhoudelijke uitleg die daarna wordt gegeven, hier niet vermeldt.
quote:
En dan hebben we het over een kwalificatie die door journalisten hoog wordt gehouden.
Journalisten moesten na Fortuyn toch vertellen wat er onder de bevolking leeft?
quote:
Nogmaals, als Marijnissen door veel rechtse mensen een demagoog word genoemd, kan nova dan ook bij een SP-item dat er bij vermelden? "Marijnissen, die als demagoog wordt beschouwd, liet in de kamer weten dat...." Of heb je er dan wel moeite mee?
Prima toch, waarom niet?
quote:
Kijk, op zich heb geen moeite met die benaming, maar zeg dan tenminste wie haar zo kwalificeert en waarom het relevant is. Als Verdonk een conflict heeft met de Vereninging van Nederlandse Gemeenten, en die vindt Rita een "IJzeren tante", dan kan je dat best zo zeggen. Net als Bos die door het CDA van "draaikonterij" wordt beschuldigd. Prima, maar ga dan niet tot vervelens toe in aankondigingen die kwalificatie overnemen alsof het de waarheid is. Dat is het niet; het is slechts een mening van iets of iemand. Stel je voor dat er steeds aan "Draaikont Bos" wordt gerefereerd. Is daar dan ook niets mis mee?
Als het tot vervelens toe gebeurt dan geeft het al aan dat het niet prettig meer is maar ik vind niet dat je de sprong kan maken die je in deze quote doet dat de kwalificatie tot waarheid wordt verheven. Dat is echt onzinnig want het is slechts een weergave van wat er leeft. Als Verdonk gezien wordt als een lieve oma, dan zal dat genoemd worden.

Ik ben het met je eens dat er wel kritisch op gelet moet worden maar het heeft meestl toch heel sterk te maken met de houding van de politicus zelf: zie Fortuyn, Melkert en ook Bos of Balkenende. De pers creeert hun beeld niet, dat doen ze echt zelf.

Bovendien heeft het niks met links en rechts te maken want de voorbeelden zijn er naar alle kanten.
  zaterdag 3 december 2005 @ 19:59:12 #127
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32788261
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Die diversiteit is er in voldoende mate, dat garandeer ik je.
Deze claim komt behoorlijk ongeloofwaardig op me over met 80% van het journaille links van het midden. Maar goed, voordat we in een discussie belanden over wat dan "voldoende mate" is, stel ik voor dat we hiermee kappen en dat het verder weer over Charles Groenhuijsen gaat.
pi_32788705
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is niet zo relevant door wie ze zo genoemd wordt, ze wordt zo genoemd.
Jawel, want daar zit hem nu juist de crux. Als Jaapie van drie hoog zegt dat hij geen vertrouwen in de economie meer heeft dan is dat wat anders dan dat Balkenende het zegt. Als Marion Bloem Verdonk een kille tante vindt dan weet ik, de kijker, welke waarde ik aan die uitspraak kan hechten. Dat is een andere waarde dan dat de Koningin het vindt. Nu wordt het vermeld alsof iedereen het vindt en dat het gewoon zo is. Zonder bronvermelding heb je sowieso de schijn tegen dat het om je eigen mening gaat. En dat lijkt me voor een programma dat naar objectivieti streeft niet handig.

Het gaat me overigens niet om links vs rechts bij een benoeming van Groenhijsen, maar de frisse wind, de andere visie en de kritische zelfreflectie wat in hilversum soms hard nodig is.
pi_32789412
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 19:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Deze claim komt behoorlijk ongeloofwaardig op me over met 80% van het journaille links van het midden. Maar goed, voordat we in een discussie belanden over wat dan "voldoende mate" is, stel ik voor dat we hiermee kappen en dat het verder weer over Charles Groenhuijsen gaat.
Eerst iets beweren en dan de discussie afkappen

je blijft in de valkuil trappen,je maakt geen onderscheid tussen particuliere mening en werkattitude.
pi_32789443
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:17 schreef sizzler het volgende:
Het gaat me overigens niet om links vs rechts bij een benoeming van Groenhijsen, maar de frisse wind, de andere visie en de kritische zelfreflectie wat in hilversum soms hard nodig is.
Rechtse wind dus. Wat zou Groenhuijsen dan brengen, hij werkt al jaren bij het journaal.
  zaterdag 3 december 2005 @ 20:43:23 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32789495
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Eerst iets beweren en dan de discussie afkappen

je blijft in de valkuil trappen,je maakt geen onderscheid tussen particuliere mening en werkattitude.
Ik wil best die discussie voeren, maar het is nogal een uitgekauwde discussie. Face it, we komen er toch niet uit en bovendien is het lichtelijk offtopic.
pi_32791523
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:17 schreef sizzler het volgende:
Nu wordt het vermeld alsof iedereen het vindt en dat het gewoon zo is.
Nee, dat is niet waar. Zo wordt het niet vermeld - in 1 van beide fragmenten die je hier postte werd gesteld dat mensen haar haten of liefhebben, nogal genuanceerd dus. In nova wordt gezegd: "ze staat bekend als een ijzeren dame" - en dat is toch ook zo? Dat vinden jullie toch haar kracht en ik vind het haar zwakte, maar dat ze als zodanig bekend staat is gewoon een gegeven.
pi_32796388
Kenne jullie dat spelletje nog van de kleuterschool?
Zit je gezellie met z'n allen in een kringetej en krijgt de liefste iets door de juf ingefluisterd, die 't dan weer door moet fluisteren enz...
Zo is fok ontstaan...
pi_32796905
Jammer dat Groenhuijsen weg is maar ik begreep toch al niet dat hij de functie van nieuwslezer ambieerde. Los van het feit dat ie als USA adept als een doldende in de Hilversumse woestijn terecht zou komen zou hij ook geen invloed hebben op het beleid wat er wordt gevoerd bij de NOS redactie. Daar zal ook het ontslag wel aan te danken zijn. Overigens vind ik het NOS journaal vrij objectief in tegenstelling tot de meeste actualiteiten programma's.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_32800703
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Rechtse wind dus. Wat zou Groenhuijsen dan brengen, hij werkt al jaren bij het journaal.
Feit is dat als je een totaal links clubje hebt, zoals bij de Nos (e.a), dan krijg je vaak dat ze elkaar bijna altijd gelijk geven omdat ze er allemaal die linkse mening op na houden.
pi_32800714
quote:
Op zondag 4 december 2005 09:55 schreef more het volgende:

[..]

Feit is dat als je een totaal links clubje hebt, zoals bij de Nos (e.a), dan krijg je vaak dat ze elkaar bijna altijd gelijk geven omdat ze er allemaal die linkse mening op na houden.
Zolang ze dat in de kantine doen, is er niks aan de hand. Op de tv merk je er niks van.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_32800875
quote:
Op zondag 4 december 2005 09:56 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zolang ze dat in de kantine doen, is er niks aan de hand. Op de tv merk je er niks van.
Bij verschillende programma's schemert de politieke voorkeur behoorlijk door.
pi_32800912
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij verschillende programma's schemert de politieke voorkeur behoorlijk door.
We hebben het hier over het journaal toch ?
pi_32800971
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

We hebben het hier over het journaal toch ?
Bij het journaal schemert het in mindere mate door, bij andere programma's schemert het meer door. Ik heb het nu even over het "linkse clubje" dat de actualiteitenprogramma's van de publieke omroep terroriseert.
pi_32801004
Waarom is het erg (als het al zo zou zijn) dat de schijnbaar linkse signatuur doorschemert in het programma, en niet erg zou zijn als iemand rechts zou zijn (en dat dan ook schijnbaar doorschemert).

Eerlijk gezegd zie ik het hele probleem niet hoor. Hoe links of rechts kan je een onderwerp als pak hem beet de aardbeving in Pakistan verslaan ?
pi_32801034
Ik vind dat iets objectief moet zijn. Een programma moet niet naar links neigen, maar ook niet naar rechts neigen. Laat mensen zelf maar nadenken over bepaalde dingen, helaas kauwen de heren journalisten het liever voor in hapklare linkse brokken.

Bij bepaalde onderwerpen is het niet relevant inderdaad, bij andere onderwerpen wel. Met name het Jeugdjournaal is op een hele trieste (linkse) manier bezig met het "verslaan" van "nieuws".
pi_32801063
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind dat iets objectief moet zijn. Een programma moet niet naar links neigen, maar ook niet naar rechts neigen. Laat mensen zelf maar nadenken over bepaalde dingen, helaas kauwen de heren journalisten het liever voor in hapklare linkse brokken.

Bij bepaalde onderwerpen is het niet relevant inderdaad, bij andere onderwerpen wel. Met name het Jeugdjournaal is op een hele trieste (linkse) manier bezig met het "verslaan" van "nieuws".
Leg dan eens uit hoe het Jeugdjournaal op een linkse wijze verslag heeft gedaan van de aardbeving in Pakistan ?
pi_32801075
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Leg dan eens uit hoe het Jeugdjournaal op een linkse wijze verslag heeft gedaan van de aardbeving in Pakistan ?
Bij bepaalde onderwerpen is het niet of minder relevant natuurlijk.
pi_32801084
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Bij bepaalde onderwerpen is het niet of minder relevant natuurlijk.
Noem dan eens wat voorbeelden ?
pi_32801116
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:30 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Noem dan eens wat voorbeelden ?
Het gemekker bij het Jeugdjournaal over asielzoekertjes die worden uitgezet, hoe men praat over bepaalde buitenlandse politieke partijen, het gewauwel over minima, het Israel/Palestina-conflict. Dat soort zaken. Kijk anders een keer naar het Jeugdjournaal, het gewone Journaal of actualiteitenprogramma's van de publieke omroep. Dan valt het kwartje meteen.
pi_32801145
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het gemekker bij het Jeugdjournaal over asielzoekertjes die worden uitgezet, hoe men praat over bepaalde buitenlandse politieke partijen, het gewauwel over minima, het Israel/Palestina-conflict. Dat soort zaken. Kijk anders een keer naar het Jeugdjournaal, het gewone Journaal of actualiteitenprogramma's van de publieke omroep. Dan valt het kwartje meteen.
Deze discussie is al langer aan de gang, maar ik zie het kwartje niet zo gauw vallen hoor. Ik vind het een "spijkersoplaagwater" discussie.
pi_32801206
Dat mag jij vinden, maar waarschijnlijk hang jij in dezelfde linkse hoek als enkele figuren van de publieke omroep.
pi_32801275
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat mag jij vinden, maar waarschijnlijk hang jij in dezelfde linkse hoek als enkele figuren van de publieke omroep.
Nee hoor, dat valt wel mee.

Voorbeeld over het asielzoekers familietje. Het gaat bijvoorbeeld over het uitzettingsbeleid. Gevolg is dat er een gezin wordt uitgewezen. Dan maakt het journaal een item over een gezinnetje, wat wordt uitgezet. Wat is hier dan links aan ?
pi_32801330
De manier waarop het wordt gebracht.
pi_32801412
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De manier waarop het wordt gebracht.
Het blijft wmb spijkersoplaagwater zoeken, maar volgens mij dwalen we af, het ging dus om Charles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')