Aan deze dooddoeners heb ik echt zon kuthekel. Als de rechtse opvatting aan een kritische beschouwing wordt onderworpen, dan is de beschouwer in kwestie ineens waarschijnlijk zelf links. Alsof je per se links moet zijn om kritisch te kunnen zijn op rechts. Als dat zo is, dan is 'rechts' een bolwerk van navelstaarders. En misschien is dat ook wel zo.quote:Op zondag 4 december 2005 10:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat mag jij vinden, maar waarschijnlijk hang jij in dezelfde linkse hoek als enkele figuren van de publieke omroep.
Absolute objectiviteit bestaat niet. En is zinloos om na te streven, want wie beslist wat objectief waar is? Sommige feiten kun je benoemen, bv een aardbeving, maar hoe je die weergeeft is een keuze: met beelden van ingestortte huizen, huilende slachtoffers, internationale hulpverlening, kritiek van woordvoerders op regeringsbeleid ter plaatse of een woordvoerder van de lokale overheid - wie of wat je in beeld brengt om de (gevolgen van de ) aardbeving te laten zien, is een journalistieke keuze. Die wordt bovendien beinvloed door van alles, zoals de kennis die er bestaat over de regio waar de aardbeving plaats vond, de aanwezigheid van hulpverleners met al dan niet kritische noten bij de lokale overheden etc.quote:Op zondag 4 december 2005 10:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind dat iets objectief moet zijn. Een programma moet niet naar links neigen, maar ook niet naar rechts neigen. Laat mensen zelf maar nadenken over bepaalde dingen, helaas kauwen de heren journalisten het liever voor in hapklare linkse brokken.
tsja, het journaal moet natuurlijk wel een spreekbuis van links nederland blijven, dat is namelijk objectieverquote:Op dinsdag 6 december 2005 14:08 schreef schatje het volgende:
Philip Freriks blijft 8 uurjournaal presenteren
Sensatie artikel van zijonline![]()
: De ware reden van ontslag: Groenhuizen wilde bij journaal rechtse koers varen!
Mooi, je raakt toch een beetje gehecht aan zo'n man he.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:43 schreef TweakersOnly het volgende:
Alle geruchten kunnen de wereld uit worden geholpen.Philip Freriks blijft gewoon het 8 uur journaal presenteren. Bron: NOS Teletekst
Valt mij ook al jaren op.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:30 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik kijk al jaren RTL nieuws en NOS journaal daarna. Dat is vooral de laatste paar jaar toch een wereld van verschil qua niveau en dan komt de staatstelevisie er niet goed vanaf.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Valt mij ook al jaren op.
Veronique, toen zij net commercieel gingen hadden ook een nieuws programma, dat was het beste wat er ooit in Nederland is geweest
Ja dat meen ik.quote:
http://nieuw.hijonline.nl/gossip.asp?gossipID=7576&roddels=56370quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:51 schreef natte-flamoes het volgende:
Waar kan ik over zijn vuilspuiterij lezen?
Jij bent vast en zeker een inteelt product, dat kan haast niet anders.quote:Op donderdag 1 december 2005 18:08 schreef COLAIUTA het volgende:
[..]
Hij weet niet dat 9/11 door de VS zelf gedaan is.
Die nieuwe koers, hoe vind je die?quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:49 schreef SCH het volgende:
Niet zo handig om zaken die nog naar buiten moeten komen, over de nieuwe koers van het journaal, over strategieen en interne zaken, zo openlijk te bespreken.
Groenhuijsen vertelt toch over de koers in elsevier?quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:55 schreef SCH het volgende:
Ik hoor graag van laroes wat de koers precies is.
Je bedoelt dat hij al perfekt in het linkse clubje geïntegreerd is.quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:50 schreef Malfunctie het volgende:
Rob Trip lijkt me toch een hele goede opvolger.
quote:Een paar maanden geleden onthulde ZIJonline al dat een meerderheid van de redactie Groenhuijsen niet zag zitten als het Journaal-gezicht nadat die openlijk een Hans Wiegel en George Bush-adapt bleek te zijn.
Geheel met jou eens, idd jammerquote:Op woensdag 7 december 2005 07:36 schreef more het volgende:
[..]
Toch jammer dat Charles het niet wordt.
[..]
bronquote:Charles Groenhuijsen stapt naar de rechter
Gepubliceerd op zaterdag 10 december 2005
HILVERSUM (ANP) - Charles Groenhuijsen stapt naar de rechter om toch het NOS Journaal te mogen presenteren. Dat melden verschillende kranten.
Hij zou eigenlijk per 1 januari Philip Freriks opvolgen als presentator van het achtuur Journaal, maar vorige week ontsloeg de NOS hem plotseling. De aanleiding zou een ruzie zijn met de hoofdredacteur Laroes van het Journaal.
In een mailtje zou Charles Groenhuisen zijn baas hebben uitgemaakt voor 'schnabbel-gestapo.' Eerder raakte Groenhuijsen al in opspraak omdat hij zich negatief zou hebben uitgelaten over zijn collega's
jeeez wat een baggerblad, bestaat dat ook in gedrukte vorm?quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:17 schreef SCH het volgende:
[..]
http://nieuw.hijonline.nl/gossip.asp?gossipID=7576&roddels=56370
Bronquote:Charles Groenhuijsen stapt naar de rechter om toch het NOS Journaal te mogen presenteren. Dat meldt het ANP.
Hij zou eigenlijk per 1 januari Philip Freriksopvolgen als presentator van het achtuur Journaal, maar vorige week ontsloeg de NOS hem plotseling. De aanleiding zou een ruzie zijn met de hoofdredacteur Laroes van het Journaal. In een mailtje zou Charles Groenhuisen zijn baas hebben uitgemaakt voor 'schnabbel-gestapo.' Eerder raakte Groenhuijsen al in opspraak omdat hij zich negatief zou hebben uitgelaten over zijn collega's
quote:
Patent op vergelijking daarmee ligt bij linkse huilies bedoel je?quote:
Ik deed even een rechtse huilie na - die roepen dat altijd maar nu hoor je ze ineens niet. Zo voorspelbaar hypocrietquote:Op zaterdag 10 december 2005 22:17 schreef Monidique het volgende:
[..]. Waarom dat? Het woord NSB-er wordt ook altijd in zo'n context gebruikt. En als we iemand op straat zien die een bepaalde handeling uitvoert en we roepen "wat een gestapo-handelen" vergelijken we niet met de Tweede Wereldoorlog.
Hmm, die vatte ik anders op. Ik vermoedde geen relatie. Maar goed, laten we hem dan maar oproken.quote:Op zondag 11 december 2005 00:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Over huilies gesproken![]()
Grafschriften voor Fokkers. Deel 2.
Precies, er zijn vast genoeg Sacha's de Boers die wel goed kunnen spreken. De NOS moet eens contact opnemen met de RAI.quote:
Freriks is juist een perfecte anchorman. Hij heeft journaallezen op een hoger plan getrokken maar veel mensen blijven steken bij zijn versprekingen en kijken niet verder. Freriks schrijft zijn teksten zelf en als je er goed op let dan zijn ze vaak heel origineel en eigenzinnig en erg doordacht. Een nieuwslezer moet geen grijze muis zijn die foutloos een tekst voorleest, dat is een misverstand.quote:Op zondag 11 december 2005 05:35 schreef popolon het volgende:
Freriks is totaal ongeschikt als nieuwslezer, dat ie het dus nog steeds doet vind ik dan wel weer grappig.
Hebben ze echt niets beters.
Kom nou toch, alsof Freriks een muurbloempje is, of Gijs Wanders of Gerard Arninkhof of Sacha de Boer, allemaal mensen met een sterke eigen wil en mening net als vroeger Noortje van Oostveen, Hennie Stoe, Fred Emmer, Harmen Siezen. Groenhuijsen is echt niet ineens zo anders dan de rest hoor.quote:En Charles is een vakman met een eigen wil en mening, daar zijn ze soms allergisch voor bij de NOS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |