abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32859099
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar wie haalt van Basten eruit als Robben fit is? Dan is Kalou dus bankziter lijkt mij en is daarmee al aangetoond dat er wat betreft voetbal genoeg talent aanwezig is.
Kalou kan op meerdere posities spelen, daarnaast zijn je bankzitters net zo belangrijk als de 11 in het veld. Er hoeft maar iets te gebeuren met Robben (En dat gebeurt bij Robben vaak, hij is zo blessuregevoelig als de pest) en we zouden het tegen kleintjes zelfs al moeilijk krijgen, laat staan de toppers die we op het WK gaan treffen.

Talent is er dus te weinig voor de plek en niveau van Kalou
pi_32859181
Goed recht dat ze hem eruit trappen. Hij is toch in principe een gast in dit land, dan moet ie zich gewoon naar behoren gedragen. Radicaliseren valt daar niet onder.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_32860132
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik blijf het je niet uitleggen

Je wilt beweren dat de rechter Kalou een Nederlands paspoort kan geven?
quote:
Ik wacht nog steeds op een bronvermelding waarin Verdonk beweert dat het beleid inzake topsporters is verzwaard en op welke gronden zij denkt de ene topsporter anders te kunnen behandelen dan de ander.
Omdat de ene topsporter harder nodig is dan de andere...
quote:
ROTTERDAM - Feyenoorder Salomon Kalou is, indien in het bezit van een Nederlands paspoort, zeker van een plaats in de selectie van Oranje voor het wereldkampioenschap voetbal, komende zomer in Duitsland. Dat bevestigde bondscoach Marco van Basten vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam op een directe vraag van bestuursrechter A. van 't Laar.

"Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten. Hij kan in een kleine ruimte met weinig tijd de juiste oplossing vinden. Voor hemzelf en voor zijn ploeggenoten. Hij kan het verschil maken. Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen", betoogde Van Basten.

Dat maakt de prestaties van het Nederlands elftal nog steeds niet afhankelijk van Kalou hoor...

Er loopt trouwens ook nog een ene Van Persie rond...
pi_32860231
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kalou kan op meerdere posities spelen, daarnaast zijn je bankzitters net zo belangrijk als de 11 in het veld. Er hoeft maar iets te gebeuren met Robben (En dat gebeurt bij Robben vaak, hij is zo blessuregevoelig als de pest) en we zouden het tegen kleintjes zelfs al moeilijk krijgen, laat staan de toppers die we op het WK gaan treffen.

Talent is er dus te weinig voor de plek en niveau van Kalou
Kijk je snapt het nog steeds niet, qua aanwas van voetbaltallent heeft Nederland nooit echt te klagen gehad, wie zegt dat er volgend jaar niet nog een groter talent opstaat dan Robben of Kalou (Robben's opkomst was ook nogal stormachtig te noemen) en dat is nu net de pech die Kalou heeft.

Voor voetbal is het nu eenmaal een stuk lastiger in dit land wat ook nog eens bekend staat om zijn zeer goede "voetbalscholen" om aan te tonen dat je niet zonder een talent als Kalou kan (ook zonder Cruijff werd immers ook de finale op een WK gehaald).
pi_32860828
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kijk je snapt het nog steeds niet, qua aanwas van voetbaltallent heeft Nederland nooit echt te klagen gehad, wie zegt dat er volgend jaar niet nog een groter talent opstaat dan Robben of Kalou (Robben's opkomst was ook nogal stormachtig te noemen) en dat is nu net de pech die Kalou heeft.
Da's natuurlijk een kul argument. We hebben zo'n 8 miljoen vrouwen in Nederland, daar had Alex ook een leuk exemplaar uit kunnen kiezen. Er kan ook een groter talent op badminton- of tafeltennisgebied opstaan dan de topsporters die we nu toegelaten hebben, toch is aan Maxima en die topsporters versnelde naturalisatie verleend.
quote:
Voor voetbal is het nu eenmaal een stuk lastiger in dit land wat ook nog eens bekend staat om zijn zeer goede "voetbalscholen" om aan te tonen dat je niet zonder een talent als Kalou kan (ook zonder Cruijff werd immers ook de finale op een WK gehaald).
Is inderdaad lastig, daarom laat ik dat graag aan experts over....laten die het nou vrijwel unaniem eens zijn....
pi_32860885
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:59 schreef nikk het volgende:

[quote]Omdat de ene topsporter harder nodig is dan de andere...

Ja, Nederland smacht echt naar badminton- en tafeltennis succes, die wereldbeker voetbal geven ze maar weer aan Brazilië, daar zitten we hier echt niet op te wachten
quote:
Dat maakt de prestaties van het Nederlands elftal nog steeds niet afhankelijk van Kalou hoor...

Er loopt trouwens ook nog een ene Van Persie rond...
Van Persie kan blijkbaar niet wat Robben en Kalou wel kunnen, volgens de bondscoach en....ja, inderdaad, op zijn mening vertrouw ik meer dan de jouwe.
pi_32861491
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja, Nederland smacht echt naar badminton- en tafeltennis succes, die wereldbeker voetbal geven ze maar weer aan Brazilië, daar zitten we hier echt niet op te wachten
Onzin, voor badminton en marathon is het domweg simpeler om aan te tonen dat er daar een gebrek aan talent is, voor voetbal is dat dus een stuk lastiger.
[..]
quote:
Van Persie kan blijkbaar niet wat Robben en Kalou wel kunnen, volgens de bondscoach en....ja, inderdaad, op zijn mening vertrouw ik meer dan de jouwe.
Het gaat ook niet om mijn mening, dan had Kalou al mogen spelen, maar simpelweg om de juridische reden. Een Nederlands elftal is namelijk gewoon mogelijk zonder Kalou.
pi_32861976
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:52 schreef Chewie het volgende:

Onzin, voor badminton en marathon is het domweg simpeler om aan te tonen dat er daar een gebrek aan talent is, voor voetbal is dat dus een stuk lastiger.
Hoe kom je erbij? Dacht jij dat Audina bijvoorbeeld zou worden afgewezen als we al een Nederlander hadden die in de top van het damesbadminton mee zou draaien?? Van twee Keniaanse maratonlopers die hier versneld willen naturaliseren, zouden we het maar aan 1 toestaan?

Aantonen van het talent doe je door het raadplegen van experts op dat gebied en je weet hoe die er over denken.
quote:
Het gaat ook niet om mijn mening, dan had Kalou al mogen spelen, maar simpelweg om de juridische reden. Een Nederlands elftal is namelijk gewoon mogelijk zonder Kalou.
Een Nederlands badmintonequipe of marathonploeg is ook mogelijk zonder buitenlandse inbreng, toch wordt men toegelaten. Onzinargument dus.
pi_32862158
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij? Dacht jij dat Audina bijvoorbeeld zou worden afgewezen als we al een Nederlander hadden die in de top van het damesbadminton mee zou draaien?? Van twee Keniaanse maratonlopers die hier versneld willen naturaliseren, zouden we het maar aan 1 toestaan?

Aantonen van het talent doe je door het raadplegen van experts op dat gebied en je weet hoe die er over denken.
[..]

Een Nederlands badmintonequipe of marathonploeg is ook mogelijk zonder buitenlandse inbreng, toch wordt men toegelaten. Onzinargument dus.
Nogmaals je snapt nog steeds niet waar het over gaat. Voor deze sporten is het domweg een stuk simpeler om aan te tonen dat er een gebrek aan talent is, voor voetbal met onze wereldwijd geprezen jeugdopleidingen, zeer regelmatige en grote toevoer van talenten is dit een stuk lastiger. Je ziet toch wel dat Nederland gezien het inwonersaantal buitensporig veel voetbaltalent voortbrengt in vergelijking met andere landen?
pi_32862829
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nogmaals je snapt nog steeds niet waar het over gaat. Voor deze sporten is het domweg een stuk simpeler om aan te tonen dat er een gebrek aan talent is, voor voetbal met onze wereldwijd geprezen jeugdopleidingen, zeer regelmatige en grote toevoer van talenten is dit een stuk lastiger. Je ziet toch wel dat Nederland gezien het inwonersaantal buitensporig veel voetbaltalent voortbrengt in vergelijking met andere landen?
Yup, maar wat ik je nou al de hele tijd probeer te vertellen:

1. Op de positie van Kalou is er maar 1 Nederlander die van het niveau Kalou is, conform de mening van de bondscoach. Voor een nationaal elftal dat wil presteren is een enkele bezetting een zwaktepunt.

2. Ook al heb je reeds veel talent, dat betekent niet dat versnelde naturalisatie niet meer zou kunnen, waarbij ik je al het voorbeeld gaf, wat als er twee kenianen zouden willen naturaliseren, zou je er dan 1 accepteren en 1 afwijzen? Nee, dan worden ze beiden toegelaten. Als er een badmintontalent zou zijn, naast Audina (En die zijn er!), wordt Audina dan geweigert? Nee.
pi_32862944
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Yup, maar wat ik je nou al de hele tijd probeer te vertellen:

1. Op de positie van Kalou is er maar 1 Nederlander die van het niveau Kalou is, conform de mening van de bondscoach. Voor een nationaal elftal dat wil presteren is een enkele bezetting een zwaktepunt.

2. Ook al heb je reeds veel talent, dat betekent niet dat versnelde naturalisatie niet meer zou kunnen, waarbij ik je al het voorbeeld gaf, wat als er twee kenianen zouden willen naturaliseren, zou je er dan 1 accepteren en 1 afwijzen? Nee, dan worden ze beiden toegelaten. Als er een badmintontalent zou zijn, naast Audina (En die zijn er!), wordt Audina dan geweigert? Nee.
Maar dan nog blijf je met het feit zitten dat de noodzakelijkheid voor voetbal een stuk lastiger is om hard te maken en daarom kan ik Verdonk in deze wel begrijpen.
pi_32863209
niet elke imam predikt tegen het westen domme oelewappers
Nothing to see here, carry on
pi_32863580
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:51 schreef Chewie het volgende:

Maar dan nog blijf je met het feit zitten dat de noodzakelijkheid voor voetbal een stuk lastiger is om hard te maken en daarom kan ik Verdonk in deze wel begrijpen.
Wel een erg zwak argument, als elke voetbalexpert stelt dat Kalou zeer zeker een versterking van het Nederlands elftal in zou houden.
pi_32863858
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wel een erg zwak argument, als elke voetbalexpert stelt dat Kalou zeer zeker een versterking van het Nederlands elftal in zou houden.
Juridisch gezien niet en daar hebben we het over en daarom is het ook te prijzen dat Kalou er een zaak van heeft gemaakt.
pi_32864162
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

Juridisch gezien niet en daar hebben we het over en daarom is het ook te prijzen dat Kalou er een zaak van heeft gemaakt.
Ook juridisch lijkt me dit erg zwak, maar die conclusie zal ik aan de rechter overlaten, die op 9 december uitspraak zal doen.
pi_32866208
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 13:29 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het wel of niet behalen van de wereldbeker hangt echt niet van Kalou af hoor...
quote:
En gelukkig is het de minister die de beslissing mag maken en niet de bondscoach...
pi_32869694
Alsof we wel kampioen worden met Kalou erbij.

Het verschil dat 1 man kan maken in een complex samenspel van 22 man op zo'n veld is onmogelijk op waarde in te schatten. En let wel: het gaat dus om de meerwaarde, niet of hij goed is of niet want goede voetballers hebben we genoeg. Dus nee, ik zie niet in waarom we hem versneld zouden laten neutraliseren.

Overigens, meer specifiek op het topic, is Verdonk in het algemeen te rigoureus? Volgens mij is ze nu we goed bezig. Ze heroverweegt de beslissing om 26.000 asielzoekers uit te zetten, ze pakt de IND aan en is met een inburgeringsplicht gekomen voor een aantal oudkomers waar zowel de Kamer als de wet zich in kunnen vinden.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32870080
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ook juridisch lijkt me dit erg zwak, maar die conclusie zal ik aan de rechter overlaten, die op 9 december uitspraak zal doen.
Juridisch lijkt me dit juist zeer sterk, het is namelijk zeer simpel aan te tonen dat er voldoende talent rondloopt in Nederland zelf. van Basten geeft dit imo zelfs al aan door zijn selectiemethode (paar wedstrijden Ajax2 is bij wijze van spreken al voldoende om in aanmerking te komen) en er hoeft maar naar de verschillende jeugdopleidingen gewezen te worden om dit argument nog sterker te maken.

@ Sizzler: Maradonna heeft zo'n beetje in zijn eentje het WK gewonnen, Argentinie zelf was verder niet echt bijzonder. Maar het gaat wel erg ver om Kalou op hetzelfde niveau te plaatsen als Maradonna.
pi_32873159
quote:
Op donderdag 1 december 2005 07:47 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]De imam van de Eindhovense al-fourqaan-moskee, wiens preken volgens de AIVD een gevaar waren voor de nationale veiligheid, wordt definitief door Verdonk het land uitgetrapt. De andere omstreden imam, van wie de verblijfsvergunning begin dit jaar eveneens door Verdonk werd ingetrokken, wacht nog op een uitspraak in zijn zaak.

De belangrijkste reden van het intrekken van de verblijfsvergunning was het feit dat de twee imams Salafisten zijn. De imams werden verder niet verdacht van strafbare feiten.

Conclusie: dit is een ernstige inbreuk op de vrijheid van godsdienst en op de vrijheid van meningsuiting en dat is een slechte ontwikkeling. Het wordt hoog tijd dat Verdonk eens vervangen wordt.

http://weblog.fok.nl/blog/9266
uhm, duizenden harteloze beslissingen ten nadele van (redelijk) onschuldige mensen en jij geeft twee gevaren voor de samenleving als voorbeeld...Helaas ben ik niet overtuigd.
Jaja...
pi_32873520
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:28 schreef Chewie het volgende:
@ Sizzler: Maradonna heeft zo'n beetje in zijn eentje het WK gewonnen, Argentinie zelf was verder niet echt bijzonder. Maar het gaat wel erg ver om Kalou op hetzelfde niveau te plaatsen als Maradonna.
Maradona.

En dat gaat niet eens heel erg ver, het is verdomme gewoon heiligschennis om die twee in één zin te noemen.
pi_32882529
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 17:02 schreef nikk het volgende:

Het wel of niet behalen van de wereldbeker hangt echt niet van Kalou af hoor...
Het wel of niet behalen van de wereldtitel badminton hangt ook niet alleen van Audina af, toch is ze toegelaten
quote:
En gelukkig is het de minister die de beslissing mag maken en niet de bondscoach...
Ja, want Verdonk heeft uiteraard meer voetbalkennis dan Van Basten
pi_32882536
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:14 schreef sizzler het volgende:
Alsof we wel kampioen worden met Kalou erbij.

Het verschil dat 1 man kan maken in een complex samenspel van 22 man op zo'n veld is onmogelijk op waarde in te schatten. En let wel: het gaat dus om de meerwaarde, niet of hij goed is of niet want goede voetballers hebben we genoeg. Dus nee, ik zie niet in waarom we hem versneld zouden laten neutraliseren.
Volgens vrijwel alle voetbalexperts is hij dus een meerwaarde, wat moet je in vredesnaam nog meer doen om aan te tonen dat je een meerwaarde bent?!

Mindere sporters zijn reeds voorgegaan, waarom Kalou weigeren ontgaat mij dus.
quote:
Overigens, meer specifiek op het topic, is Verdonk in het algemeen te rigoureus? Volgens mij is ze nu we goed bezig. Ze heroverweegt de beslissing om 26.000 asielzoekers uit te zetten, ze pakt de IND aan en is met een inburgeringsplicht gekomen voor een aantal oudkomers waar zowel de Kamer als de wet zich in kunnen vinden.
De helft van die asielzoekers heeft inmiddels al via de rechter een vergunning gekregen, niet dankzij Verdonk, de IND, hoewel ze zegt ze aan te pakken, is al jaren en nu nog steeds, een zooitje en die inburgeringsplicht voor oudkomers schiet z'n doelgroep ruimschoots voorbij en is nog niet eens ingevoerd!
pi_32882545
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:28 schreef Chewie het volgende:

Juridisch lijkt me dit juist zeer sterk, het is namelijk zeer simpel aan te tonen dat er voldoende talent rondloopt in Nederland zelf. van Basten geeft dit imo zelfs al aan door zijn selectiemethode (paar wedstrijden Ajax2 is bij wijze van spreken al voldoende om in aanmerking te komen) en er hoeft maar naar de verschillende jeugdopleidingen gewezen te worden om dit argument nog sterker te maken.
Nou, laat Verdonk maar een aantal spelers opnoemen die beter op die positie zijn dan Kalou, als zij er meer verstand van denkt te hebben dan Van Basten.
quote:
Ach, zo zijn er nog meer spelers te noemen die dat hebben gedaan, Pele, Cruijff, Puskas, Eusebio, etc. etc. Het kan dus prima, maar Kalou kan je die status natuurlijk nog niet geven, aangezien hij dat eerst nog moet presteren.
pi_32887397
gaat dit nou over wie beter voetbalt of over verdonk
pi_32887452
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:14 schreef Prego het volgende:
gaat dit nou over wie beter voetbalt of over verdonk
Blijkbaar over wie Verdonk beter vind voetballen. Blijkbaar is haar voetbalkennis van doorslaand belang in een naturalisatiezaak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')