abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32755225
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lekker lui ben je weer...Goed, ik doe het wel weer zelf
[..]

Succes!

[quote]
Dan verwijs ik je graag naar artikel 10, Rijkswet op het Nederlanderschap
Dat artikel is bekend bij mij. Ik zal het maar eens voor je quoten:

Artikel 10
Wij kunnen, de Raad van State van het Koninkrijk gehoord, in bijzondere gevallen het Nederlanderschap verlenen met afwijking van artikel 8, eerste lid, aanhef en onder a, c en d, artikel 9, eerste lid, aanhef en onder c, en de termijn genoemd in artikel 11, derde, vierde en vijfde lid.
pi_32755375
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat artikel is bekend bij mij. Ik zal het maar eens voor je quoten:

Artikel 10
Wij kunnen, de Raad van State van het Koninkrijk gehoord, in bijzondere gevallen het Nederlanderschap verlenen met afwijking van artikel 8, eerste lid, aanhef en onder a, c en d, artikel 9, eerste lid, aanhef en onder c, en de termijn genoemd in artikel 11, derde, vierde en vijfde lid.
En dat is dus de basis waarop de minister haar voorwaarden voor versnelde naturalisatie heeft opgesteld en welke de IND in "gewone mensentaal" op hun website heeft geplaatst.

Grappig dat je het artikel kent, maar eerder het bestaan ervan keihard ontkent
pi_32755451
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:49 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En dat is dus de basis waarop de minister haar voorwaarden voor versnelde naturalisatie heeft opgesteld en welke de IND in "gewone mensentaal" op hun website heeft geplaatst.
Vuistregels dus.
quote:
Grappig dat je het artikel kent, maar eerder het bestaan ervan keihard ontkent
Nee hoor, het bestaan van art. 10 is mij wel bekend. Hetgeen dat jij eruit probeert te halen is echter onzin.

Zoek maar eens wat wetten die regelen wat jij beweert in de post waar ik op reageerde. Kan je lang zoeken. Want die, zoals ik dus al zei, bestaan namelijk niet.
pi_32755862
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:51 schreef nikk het volgende:

Vuistregels dus.

Nee hoor, het bestaan van art. 10 is mij wel bekend. Hetgeen dat jij eruit probeert te halen is echter onzin.

Ga jij maar eens vragen aan Verdonk waarop zij die "vuistregels" van jou op baseert. Durf ik wel te wedden dat ze Artikel 10, Rijkswet op het Nederlanderschap noemt.

Zonder die wet, namelijk, zouden al die topsporters en prinsessen gewoon aan de normale voorwaarden moeten voldoen en zou versnelde naturalisatie dus onmogelijk zijn.
pi_32756306
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:05 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ga jij maar eens vragen aan Verdonk waarop zij die "vuistregels" van jou op baseert. Durf ik wel te wedden dat ze Artikel 10, Rijkswet op het Nederlanderschap noemt.

Zonder die wet, namelijk, zouden al die topsporters en prinsessen gewoon aan de normale voorwaarden moeten voldoen en zou versnelde naturalisatie dus onmogelijk zijn.

Ik ontken toch ook niet dat artikel 10 niet bestaat?

Alleen wat jij beweert in Verdonk slaat door! is onzin. Er zijn geen wettelijke voorwaarden die je het recht geven om je te beroepen artikel op 10 en daardoor bij wijze van spreken het Nederlanderschap kan claimen.
pi_32756481
In andere woorden. Het is niet zo dat een sporter het Nederlanderschap kan claimen omdat hij goed genoeg is voor uitzending onder Nederlandse vlag.
pi_32757493
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ontken toch ook niet dat artikel 10 niet bestaat?

Alleen wat jij beweert in Verdonk slaat door! is onzin. Er zijn geen wettelijke voorwaarden die je het recht geven om je te beroepen artikel op 10 en daardoor bij wijze van spreken het Nederlanderschap kan claimen.
Laten we die conclusie even aan de rechter overlaten, ok? Als die op 9 december hetzelfde zegt als jij, zal ik je gelijk geven.

Echter ben ik nu van mening wat wanneer sporters op basis van die regels een vergunning wordt verleent, wat Verdonk dus al 8 keer gedaan heeft, dit voor ALLE sporters van een dergelijk niveau moet gelden, dus OOK voor Kalou. Het verbod op discriminatie hoef ik je niet aan te wijzen in de wet, hoop ik?
pi_32757519
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:25 schreef nikk het volgende:
In andere woorden. Het is niet zo dat een sporter het Nederlanderschap kan claimen omdat hij goed genoeg is voor uitzending onder Nederlandse vlag.
Kalou claimt het dan ook omdat hij van mening is dat hij niet onder doet voor anderen die het wel op die grond gekregen hebben en daarin kan ik hem niets anders dan groot gelijk geven.
pi_32760278
Wat een domme zet weer van Verdonk. Mensen zoals Theo van Gogh of Ayaan Hirsi Ali (liberalen dus) mogen alles zeggen, onder het mom van de vrijheid van meningsuiting...

Zodra het om een moslim gaat moet deze het land worden uitgezet... Triest hoor, en dan te bedenken dat Verdonk lid is van een partij die altijd een grote mond heeft over vrijheid.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_32762790
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 16:02 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Laten we die conclusie even aan de rechter overlaten, ok? Als die op 9 december hetzelfde zegt als jij, zal ik je gelijk geven.
Daar hoef je de uitspraak van de rechter niet voor af te wachten. Het staat namelijk niet in de wet en kan daar ook niet uit worden afgeleid.

Wat voor de rechter uitgevochten word gaat over iets anders. De vraag is of Verdonk het zelf opgestelde (interne) beleid inzake versnelde naturalisatie opzij mag schuiven nadat het beleid dus verhard is.
quote:
Echter ben ik nu van mening wat wanneer sporters op basis van die regels een vergunning wordt verleent, wat Verdonk dus al 8 keer gedaan heeft, dit voor ALLE sporters van een dergelijk niveau moet gelden, dus OOK voor Kalou. Het verbod op discriminatie hoef ik je niet aan te wijzen in de wet, hoop ik?
Nee hoor. Het is en blijft een bevoegdheid van de minister. Los daarvan is niveau een puur subjectief iets. Het Nederlands elftal kan makkelijk zonder Kalou.
pi_32828262
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Daar hoef je de uitspraak van de rechter niet voor af te wachten. Het staat namelijk niet in de wet en kan daar ook niet uit worden afgeleid.

Wat voor de rechter uitgevochten word gaat over iets anders. De vraag is of Verdonk het zelf opgestelde (interne) beleid inzake versnelde naturalisatie opzij mag schuiven nadat het beleid dus verhard is.
muggezifterij, Verdonk heeft 8 andere gevallen van topsporters wel toegelaten en nu laat ze Kalou niet toe op dezelfde voorwaarden. Van een verharding is geen sprake, mevrouw vond Kalou gewoon geen exeptioneel talent en geen verrijking voor het Nederlandse voetbal, ondanks dat al haar eigen ambtenaren en elke expert op voetbalgebied die je maar kan verzinnen, daar anders over denkt. Kalou is zelfs al als enige absoluut zeker van een WK plek als hij zijn paspoort krijgt. Ik weet geen enkele andere speler die al vanuit de mond van de bondscoach gehoord heeft dat ie zeker mee mag.

Dat Verdonk hier over de rug van Kalou een wit voetje in de pers wil halen, is overduidelijk en ik hoop dat ze hard wordt teruggefloten.
quote:
Nee hoor. Het is en blijft een bevoegdheid van de minister. Los daarvan is niveau een puur subjectief iets. Het Nederlands elftal kan makkelijk zonder Kalou.
De bondscoach is het blijkbaar met je oneens en sorry, ik geef meer om zijn voetbalkennis, dan het jouwe. Verder is het zo subjectief niet. Er zijn duidelijke voorbeelden van mindere sporters die wel toegelaten zijn.
pi_32831757
quote:
Op maandag 5 december 2005 09:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

muggezifterij,
Welkom in de wereld van juridische zaken. Je kan het mierenneuken noemen, maar de rechter mag niet bepalen of Kalou een Nederlands paspoort krijgt.
quote:
Verdonk heeft 8 andere gevallen van topsporters wel toegelaten en nu laat ze Kalou niet toe op dezelfde voorwaarden. Van een verharding is geen sprake, mevrouw vond Kalou gewoon geen exeptioneel talent en geen verrijking voor het Nederlandse voetbal, ondanks dat al haar eigen ambtenaren en elke expert op voetbalgebied die je maar kan verzinnen, daar anders over denkt. Kalou is zelfs al als enige absoluut zeker van een WK plek als hij zijn paspoort krijgt. Ik weet geen enkele andere speler die al vanuit de mond van de bondscoach gehoord heeft dat ie zeker mee mag.
En Verdonk zelf stelt dat het beleid is veranderd. Los daarvan speelt ook mee dat een speler als Kalou over een jaar vertrokken kan zijn uit Nederland en zijn brood in Spanje, Engeland, Italie, etc, zal verdienen.
quote:
Dat Verdonk hier over de rug van Kalou een wit voetje in de pers wil halen, is overduidelijk en ik hoop dat ze hard wordt teruggefloten.
[..]

De bondscoach is het blijkbaar met je oneens en sorry, ik geef meer om zijn voetbalkennis, dan het jouwe. Verder is het zo subjectief niet. Er zijn duidelijke voorbeelden van mindere sporters die wel toegelaten zijn.
Het zijn geen meetbare zaken. Het Nederlands elftal heeft zich keurig geplaatst voor het WK in Duitsland. In een zware poule hebben we een van de beste kwalificatierondes uit gespeeld. Los daarvan is het Nederlands elftal zonder Kalou geklommen naar de 2e plaats (nu 3e) van de FIFA ranglijst. Het is echt onzin om te beweren dat het Nederlands elftal niet zonder Kalou kan.

Voor alle duidelijkheid, Kalou is vanzelfsprekend een welkome aanvulling, maar nodig is hij niet.
pi_32831915
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Welkom in de wereld van juridische zaken. Je kan het mierenneuken noemen, maar de rechter mag niet bepalen of Kalou een Nederlands paspoort krijgt.
9 december zullen we het zien.
quote:
En Verdonk zelf stelt dat het beleid is veranderd. Los daarvan speelt ook mee dat een speler als Kalou over een jaar vertrokken kan zijn uit Nederland en zijn brood in Spanje, Engeland, Italie, etc, zal verdienen.

Net als elke andere voetballer en ook in andere topsporten komt dat voor. Doet dus niet ten zake. Verder graag een bron waaruit zou blijken dat Verdonk het beleid inzake topsporters heeft veranderd.
quote:
Het zijn geen meetbare zaken. Het Nederlands elftal heeft zich keurig geplaatst voor het WK in Duitsland. In een zware poule hebben we een van de beste kwalificatierondes uit gespeeld. Los daarvan is het Nederlands elftal zonder Kalou geklommen naar de 2e plaats (nu 3e) van de FIFA ranglijst. Het is echt onzin om te beweren dat het Nederlands elftal niet zonder Kalou kan.

Voor alle duidelijkheid, Kalou is vanzelfsprekend een welkome aanvulling, maar nodig is hij niet.
Nogmaals, de bondscoach denkt daar duidelijk anders over en in hem heb ik qua voetbal meer vertrouwen dan in jou of Verdonk.
pi_32832384
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

9 december zullen we het zien.

De rechter mag Kalou geen paspoort geven hoor.

Alleen, als de rechter vind dat Verdonk niet correct gehandeld heeft blijven er zo goed als geen argumenten over Kalou een versnelde naturalisatie te weigeren.
quote:
Net als elke andere voetballer en ook in andere topsporten komt dat voor. Doet dus niet ten zake. Verder graag een bron waaruit zou blijken dat Verdonk het beleid inzake topsporters heeft veranderd.
Welke onder Verdonk genaturaliseerde topsporters wonen in het buitenland?
quote:
Nogmaals, de bondscoach denkt daar duidelijk anders over en in hem heb ik qua voetbal meer vertrouwen dan in jou of Verdonk.
Zucht... Speelde Kalou mee in de kwalificatiewedstrijden? Nee... wonder boven wonder hebben we ons toch geplaatst. Een godswonder? Zoveel verstand van voetbal hoef je niet te hebben om te kunnen inzien dat Kalou niet nodig is voor eht Nederlands elftal, hij is echter wel een groot talent.
pi_32834379
quote:
Op maandag 5 december 2005 12:53 schreef nikk het volgende:

[..]

De rechter mag Kalou geen paspoort geven hoor.

Alleen, als de rechter vind dat Verdonk niet correct gehandeld heeft blijven er zo goed als geen argumenten over Kalou een versnelde naturalisatie te weigeren.
Komt dus op hetzelfde neer.
quote:
Welke onder Verdonk genaturaliseerde topsporters wonen in het buitenland?
Lezen, ik zeg dat het kan. Alle 8 die ze reeds heeft toegelaten, kunnen er elk moment voor kiezen in het buitenland te gaan wonen, net als elke andere Nederlander. Derhalve is dit geen argument om het Kalou te weigeren.
quote:
Zucht... Speelde Kalou mee in de kwalificatiewedstrijden? Nee... wonder boven wonder hebben we ons toch geplaatst. Een godswonder? Zoveel verstand van voetbal hoef je niet te hebben om te kunnen inzien dat Kalou niet nodig is voor eht Nederlands elftal, hij is echter wel een groot talent.
Nogmaals, de bondscoach denkt daar anders over en in hem heb ik meer vertrouwen. Verder mag ik hopen dat je inziet dat het kwalificatietoernooi iets anders is dan de eindronde.
pi_32841198
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Komt dus op hetzelfde neer.
Nee...

Verdonk blijft de bevoegdheid houden om Kalou een versnelde naturalisatie te weigeren, zolang er rechtmatige argumenten zijn.
quote:
Lezen, ik zeg dat het kan. Alle 8 die ze reeds heeft toegelaten, kunnen er elk moment voor kiezen in het buitenland te gaan wonen, net als elke andere Nederlander. Derhalve is dit geen argument om het Kalou te weigeren.
Voor Verdonk zal dit ongetwijfeld meespelen. Hoewel het voornamelijk draait om het wel of niet verharde beleid.
quote:
Nogmaals, de bondscoach denkt daar anders over en in hem heb ik meer vertrouwen. Verder mag ik hopen dat je inziet dat het kwalificatietoernooi iets anders is dan de eindronde.
Heeft de bondscoach gezegd dat het Nederlands elftal afhankelijk is van Kalou? Dat lijkt me toch heel sterk...
pi_32848117
Goed zo Verdonk! Goed werk! Weg met al die gasten. Liever vandaag dan morgen. Zet ze maar op een schip, steek het schip in de fik en laat hem de zee op varen.
pi_32854740
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:22 schreef nikk het volgende:

Nee...

Verdonk blijft de bevoegdheid houden om Kalou een versnelde naturalisatie te weigeren, zolang er rechtmatige argumenten zijn.
Ik blijf het je niet uitleggen
quote:
Voor Verdonk zal dit ongetwijfeld meespelen. Hoewel het voornamelijk draait om het wel of niet verharde beleid.

Ik wacht nog steeds op een bronvermelding waarin Verdonk beweert dat het beleid inzake topsporters is verzwaard en op welke gronden zij denkt de ene topsporter anders te kunnen behandelen dan de ander.
quote:
Heeft de bondscoach gezegd dat het Nederlands elftal afhankelijk is van Kalou? Dat lijkt me toch heel sterk...
ROTTERDAM - Feyenoorder Salomon Kalou is, indien in het bezit van een Nederlands paspoort, zeker van een plaats in de selectie van Oranje voor het wereldkampioenschap voetbal, komende zomer in Duitsland. Dat bevestigde bondscoach Marco van Basten vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam op een directe vraag van bestuursrechter A. van 't Laar.

"Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten. Hij kan in een kleine ruimte met weinig tijd de juiste oplossing vinden. Voor hemzelf en voor zijn ploeggenoten. Hij kan het verschil maken. Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen", betoogde Van Basten.

dinsdag 6 december 2005 @ 08:37:10 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32854759
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:22 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee...

Kun je dan even de rechtmatige argumenten (en de wetstekst waarin deze genoemd staan) citeren, waardoor Maxima wel versneld genaturaliseerd kon worden? Of andere sporters?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32854815
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:35 schreef Vhiper het volgende:

ROTTERDAM - Feyenoorder Salomon Kalou is, indien in het bezit van een Nederlands paspoort, zeker van een plaats in de selectie van Oranje voor het wereldkampioenschap voetbal, komende zomer in Duitsland. Dat bevestigde bondscoach Marco van Basten vrijdag voor de rechtbank in Rotterdam op een directe vraag van bestuursrechter A. van 't Laar.

"Salomon is een uitzonderlijk talent met bijzondere kwaliteiten. Hij kan in een kleine ruimte met weinig tijd de juiste oplossing vinden. Voor hemzelf en voor zijn ploeggenoten. Hij kan het verschil maken. Arjen Robben kan dat ook. Maar we zijn te veel afhankelijk van hem. Als hij is geblesseerd, hebben we vrij veel moeite om te winnen van zwakkere tegenstanders. Daarom willen we heel graag Kalou naar het WK meenemen", betoogde Van Basten.

Je snapt toch hopelijk ook wel dat dit niet automatisch betekend dat Kalou recht heeft op een versnelde procedure? Kalou heeft nu eenmaal het probleem dat hij voetballer is en dat dit nu net de populairste sport is en dat er genoeg talent rondloopt in Nederland voor deze sport, kon hij bijvoorbeeld goed marathon lopen dan was het een stuk simpeler voor hem geweest.

Van mij mag Kalou overigens best Nederlander worden.
pi_32855426
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Kun je dan even de rechtmatige argumenten (en de wetstekst waarin deze genoemd staan) citeren, waardoor Maxima wel versneld genaturaliseerd kon worden? Of andere sporters?
quote:
Artikel 10

bron Rijkswet op het Nederlanderschap
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32856255
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 08:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk ook wel dat dit niet automatisch betekend dat Kalou recht heeft op een versnelde procedure? Kalou heeft nu eenmaal het probleem dat hij voetballer is en dat dit nu net de populairste sport is en dat er genoeg talent rondloopt in Nederland voor deze sport, kon hij bijvoorbeeld goed marathon lopen dan was het een stuk simpeler voor hem geweest.
De bondscoach is blijkbaar van mening dat er, behalve Robben, verder niemand in Nederland voor die positie en taak beter geschikt is dan Kalou en de bondscoach is daar niet de enige in, gezien alle positieve geluiden van andere voetbalexperts en zelfs de eigen ambtenaren van Verdonk. Ik heb meer vertrouwen in de voetbalkennis van de bondscoach dan in die van Verdonk.

Verder moet Verdonk gewoon doen waar ze zegt voor te staan, namelijk consequent beleid. Laat je prinsessen, badmintonners en tafeltennissers binnen, zogenaamd voor het Nederlands belang, dan geldt dat toch zeker ook voor een zeer talentvol voetballer, waarmee de bondscoach denkt een goede slag te slaan richting wereldbeker, een fantastisch reclamebord voor Nederland en een economisch verkeer van ruim een miljard alleen al binnen Nederland genererend?
quote:
Van mij mag Kalou overigens best Nederlander worden.
Het zal mij worst wezen, ik wil gewoon dat ze eerlijk, consequent beleid voert. Maar ik geef toe, ik wil ook wel eens iemand in een oranje shirt die beker zien vasthouden en of dat nou Van der Sar, Davids of Kalou is, ik juich er geen seconde minder om
pi_32856364
Het Nederlands belang is denk ik juist voor voetbal een stuk moeilijker aan te tonen dan bijvoorbeeld voor Badminton en Marathon. Daarom denk ik ook dat Verdonk in deze bijhoorlijk consequent is.
pi_32857072
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:08 schreef Chewie het volgende:
Het Nederlands belang is denk ik juist voor voetbal een stuk moeilijker aan te tonen dan bijvoorbeeld voor Badminton en Marathon. Daarom denk ik ook dat Verdonk in deze bijhoorlijk consequent is.
Dat ben ik dus niet met je eens, zeker niet aangezien vrijwel elke voetbalexpert het met Van Basten eens is.

Dat je dit consequent durft te noemen, is werkelijk verbazingwekkend.
pi_32857205
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens, zeker niet aangezien vrijwel elke voetbalexpert het met Van Basten eens is.

Dat je dit consequent durft te noemen, is werkelijk verbazingwekkend.
Maar wie haalt van Basten eruit als Robben fit is? Dan is Kalou dus bankziter lijkt mij en is daarmee al aangetoond dat er wat betreft voetbal genoeg talent aanwezig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')