abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 14:39:37 #1
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32671368
Het zal de meeste bezoekers van SES niet ontgaan zijn dat er in dit subforum nogal wat slowchatreeksen lopen. Zoveel zelfs, dat we er als mods wat aan willen gaan doen.

Nu zouden we zelf een selectie kunnen maken en er een aantal sluiten, maar nog afgezien van de protesten die dat ongetwijfeld op zal leveren vinden we dat ook niet de beste manier.

Ons idee is dat er een tweedeling te maken is in SES-slowchats:
  • Opleidingspecifieke topics, zoals het Aanstaande-Docententopic en het WO Rechten-topic
  • School/uni-specifieke topics, zoals OSG de Hogeberg en Hogeschool Groningen

Met name de laatste categorie bestaat uit groepjes van een aantal mensen die op dezelfde school zitten en het topic met name gebruiken voor onderwerpen uit de privésfeer. Het zijn vooral deze topics waar we eigenlijk vanaf willen. We begrijpen dat ze erg leuk en gezellig zijn, maar de vraag is of ze in een School- en Studiesubforum thuishoren.
    De opleiding-specifieke slowchats zullen individueel beoordeeld moeten worden.

In plaats van alle gesloten slowchats valt er uiteraard wel te spreken over een algehele SES-SC .

Voor deze hele operatie uitgevoerd gaat worden willen we graag de users een kans geven hun zegje te doen, dus barst los!

De SES-mods
    Renesite en JDude
  • It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      dinsdag 29 november 2005 @ 14:43:20 #2
    54772 Silmarwen
    The World is in our hands
    pi_32671479
    Ik vind dat het (aanstaande) docenten topic zeker open moet blijven. Het gaat namelijk alleen maar over het onderwijs en problemen of juist leuke dingen hierbinnen. Die kunnen we onderling bespreken en ideeen opdoen met elkaar. Er wordt praktisch niet in geslowchat en het gaat echt alleen over onderwijs. Bovendien loopt de reeks heel traag en wordt er soms maanden niet in gepost. Het zou zonden zijn om deze te stoppen omdat er veel mensen echt tips en geruststelling kunnen houden.

Ik ben dus voor het topic openhouden

De rest weet ik niet daar post ik niet in.
    pi_32675918
    Ik zou het bij de opleidingsspecifieke topics houden. Ik post wel eens in het RuG slowchattopic, maar ik begrijp wel dat het een enorme rotzooi wordt als elke opleiding/school/universiteit/etc. een eigen slowchattopic opent. En ik vraag me ook af of dat hier thuishoort.
    The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
    pi_32677233
    die tweedeling is erg goed imo... ik ben er zelf als mod toendertijd ook al mee bezig geweest, ik vind dit iig een goede stap
    [18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
    <gr8w8>bitch
      dinsdag 29 november 2005 @ 18:54:01 #5
    67746 Baba-O-Riley
    Out here in the fields
    pi_32677732
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 14:43 schreef Silmarwen het volgende:
    Ik vind dat het (aanstaande) docenten topic zeker open moet blijven. Het gaat namelijk alleen maar over het onderwijs en problemen of juist leuke dingen hierbinnen. Die kunnen we onderling bespreken en ideeen opdoen met elkaar. Er wordt praktisch niet in geslowchat en het gaat echt alleen over onderwijs. Bovendien loopt de reeks heel traag en wordt er soms maanden niet in gepost. Het zou zonden zijn om deze te stoppen omdat er veel mensen echt tips en geruststelling kunnen houden.
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Deze reeks staat totaal los van de "slow-chat topics". (Aanstaande) docenten vinden hier een hele boel tips en steun bij elkaar. Open houden dus
    .
      Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 19:27:52 #6
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32678596
    Klopt, maar we hebben het over het algemeen.
    In de OP staat dat we een tweedeling maken.
    Het pleiten van het open houden is leuk, maar deel 2 is: de normale slowchattopics, wat moeten we daarmee. Heeft een centrale SES SC zin en dergelijke.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_32692007
    Misschien zou je om het een beetje compacter te maken de Slowchats van opleidingen per stad kunnen gaan indelen, omdat de meeste steden meerdere hogescholen en dingen hebben...

Een centrale slowchat is misschien toch net iets te massaal
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      Moderator woensdag 30 november 2005 @ 18:39:45 #8
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32703644
    Te massaal, op welk vlak?
    pi_32707658
    Ehm, dat er misschien teveel mensen op af zouden kunnen komen, waardoor het onoverzichtelijk wordt, en mensen dus afhaken... En dan krijg je een klein clubje wat er maar inpost, terwijl de doelgroep erg groot is... Of je krijgt alsnog de verschillende lijnen van de verschillende scholen nog door elkaar in dit topic...

*Blegh, het lukt me niet echt goed om het uit te leggen*
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
      Moderator woensdag 30 november 2005 @ 20:45:15 #10
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32707733
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 20:43 schreef teigan het volgende:
    Ehm, dat er misschien teveel mensen op af zouden kunnen komen, waardoor het onoverzichtelijk wordt, en mensen dus afhaken... En dan krijg je een klein clubje wat er maar inpost, terwijl de doelgroep erg groot is... Of je krijgt alsnog de verschillende lijnen van de verschillende scholen nog door elkaar in dit topic...

*Blegh, het lukt me niet echt goed om het uit te leggen*
    Snap het wel...
    Ja, het is moeilijk dat het een redelijk klein forumpje is met een grote doelgroep...
      donderdag 1 december 2005 @ 16:15:10 #11
    88233 Steve
    Still the best.
    pi_32728759
    Hee wat leuk, dit heb ik pas aangekaart in het fb topic.
    Even denken over een goede oplossing hoor. Iedereen in een apart topic laten keuvelen is een zootje, maar 1 topic voor iedereen kan ook weer te massaal zijn.
    De opleidingsspecifieke topics kunnen zeker nuttig zijn, door elkaar tips te geven en elkaar te helpen, maar ook daarvoor zijn al veel topics.
    Maar dat wisten jullie natuurlijk al.
    "Atb is lief, groetjes Peri."
      Moderator donderdag 1 december 2005 @ 16:19:26 #12
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32728881
    juist, maar de scholen topics zijn vaak leuke keuvel topics, maar daar is SES eigenlijk niet voor bedoelt. Het is om je te ondersteunen en helpen in de wereld van de scholen en opleidingen. Je kan hier voor je huiswerk komen en gewoon vragen.
    Maar om het een chatcafé er van te maken
    pi_32783158
    Het aanstaande-docententopic is in mijn ogen niet echt een slowchattopic. Helemaal niet zelfs.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 16:49:04 #14
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32783287
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
    Het aanstaande-docententopic is in mijn ogen niet echt een slowchattopic. Helemaal niet zelfs.
    Daarom dus een tweedeling.
    Maar we melden het gewoon in alle topics waar een groepje users zitten.
      zaterdag 3 december 2005 @ 16:55:22 #15
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32783452
    Begint dit gelazer weer. Hier zitten de users (waaronder ikzelf, al ben ik niet zo actief op het moment) echt niet op te wachten, dat bleek de vorige pogingen ook al

Wat is het alternatief, waar willen jullie die slowchat reeksen heengooien dan?
    pi_32783525
    Zoals Fliepke hier boven mij al aangaf, dit is niet de eerste keer.

Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in wat vakliteratuur, dit is onze argumentatie in het Feedback topic toen ex-mod MutZ ons in onze SC topics kwam vertellen dat we dicht moesten.

School en Studie feedback.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_32783713
    Een algemene SES-SC vind ik persoonlijk niks. Dan gooi je alles op een hoop en een dergelijke topic is niet meer plezierig te volgen. Als je even een paar uur niet kijkt en dan op iets wilt reageren, dan ben je al veel te laat aangezien het dan al over iets anders gaat.

School/uni gerichte topics mogen wat mij betreft verdwijnen. SES is een algemeen forum over het onderwijszaken en de meeste scholen en universiteiten hebben eigen communicatiemiddelen voor hun eigen onderwijsinstelling.

Het aanstaande docenten-topic is gewoon een topic met een onderwerp. Die zou moeten kunnen blijven bestaan.

Aan topics als WO-rechten en WO-psychologie moet je pas wat doen als echt voor iedere opleiding zo'n topic gemaakt wordt. Dan kan je WO-alfa, WO-beta en WO-gamma doen, of stel desnoods de eis dat er een duidelijke stelling moet liggen waarover gediscussierd kan worden. Eigenlijk valt het ook onder opleidingspecifiek en die opleidingen hebben ook eigen communicatiemiddelen.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 17:05:36 #18
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32783722
    Wij vinden dat er nogal (te) veel slowchat topics zijn, we moeten een grens trekken.
    Er zit een verschil tussen een slowchat topic dat dan wel degelijk iets te maken heeft met het onderdeel School en Studie, waar we overigens niet mee bedoelen dat je mekaar moet kennen van school oid.
    Als je kijkt naar bijvoorbeeld het topic 'keetwoningen' Wat heeft dat voor betrekking op School en Studie. Het kan ook in General Chat omdat het gewoon een leuk topic is om met mekaar te praten over je keetwoning. Enige meerwaarde dat het onder SES valt is ??? Het had ook in General Chat of in Klussen en Wonen gekunt, want je woont er in principe in.

Verder willen we niet alle topics dichtgooien, maar alleen de échte slowchat topics.
    Het topic van bijvoorbeeld de politicussen is meer gebasseerd op je studie, studie politiek.
    Wij willen ook heus MutZ niet nagaan, anders vroegen we (inmiddels bijna een week geleden) niet om feedback van de users.

Ik wil wel verder gaan discuseren, maar ik moet nu eventjes eten,
    In ieder geval willen wij dus een tweedeling maken tussen:

# Opleidingspecifieke topics, zoals het Aanstaande-Docententopic en het WO Rechten-topic
    # School/uni-specifieke topics, zoals OSG de Hogeberg en Hogeschool Groningen

Alles gaat niet dicht.
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:05:54 #19
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32783738
    Echt niet alle slowchats zullen sluiten!

Er zijn er alleen een aantal die niets meer om het lijf hebben dan een paar mensen die op dezelfde school zitten en hier tegen elkaar aan ouwehoeren... hetgeen ook best op MSN of IRL (ja echt!) kan.

De topics die een bepaalde studierichting als onderwerp hebben en waarin deze richting ook nog wel eens ter sprake komt willen we best behouden
    It's always around me, all this noise
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:07:24 #20
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32783771
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:58 schreef -Mzraki- het volgende:
    Zoals Fliepke hier boven mij al aangaf, dit is niet de eerste keer.

Mochten jullie nog geïnteresseerd zijn in wat vakliteratuur, dit is onze argumentatie in het Feedback topic toen ex-mod MutZ ons in onze SC topics kwam vertellen dat we dicht moesten.

School en Studie feedback.
    Gelezen

Staan ook zeker goede punten in, maar het aantal SC's is inmiddels gegroeid van 4 toen naar >10 nu. Vandaar dat we er eens kritisch naar willen kijken.
      zaterdag 3 december 2005 @ 17:18:45 #21
    38651 yozd
    FR1908 Vakkie R
    pi_32784041
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:55 schreef Fliepke het volgende:
    Begint dit gelazer weer. Hier zitten de users (waaronder ikzelf, al ben ik niet zo actief op het moment) echt niet op te wachten, dat bleek de vorige pogingen ook al

Wat hij zegt!
    "On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
    pi_32784170
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 17:05 schreef JDude het volgende:
    Echt niet alle slowchats zullen sluiten!

Er zijn er alleen een aantal die niets meer om het lijf hebben dan een paar mensen die op dezelfde school zitten en hier tegen elkaar aan ouwehoeren... hetgeen ook best op MSN of IRL (ja echt!) kan.

De topics die een bepaalde studierichting als onderwerp hebben en waarin deze richting ook nog wel eens ter sprake komt willen we best behouden
    Jullie weten net zo goed als ik dat als je alle school/uni topics op één hoop gooit er nooit iets meer gezegd zal worden. Tenminste niet zoals het was. Dus in feite komt het op hetzelfde neer als dichtgooien.

Zou toch jammer zijn, ik kan best begrijpen dat jullie geen zin hebben in een SC topic voor iedere lullige school/uni, maar er zijn nu toch al een aantal gevestigde slowchattopics, die zitten hier al meer dan een jaar, waarom vormen die nog een probleem?
    Voer desnoods hetzelfde beleid als in ONZ: Geen nieuwe reeksen.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
    pi_32784192
    Schrap gewoon alle topics met in de titel al "[SC]"
    pi_32784198
    'k Doe redelijk mee met slowchats in het GNK-topic hier, en als mensen er echt last van hebben lijkt het me opzich geen punt als we dat in het vervolg gewoon wat minder of in GC/ONZ/oid doen.
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 17:27:13 #25
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32784259
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 17:24 schreef Repeat het volgende:
    Schrap gewoon alle topics met in de titel al "[SC]"
    Iig dus de topics die met een studierichting te maken hebben houden.
    pi_32784887
    - Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:14:16 ]
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_32785083
    Als ik het goed lees zou [SC] RU Slowchat XXIV - Zoekt werk en poetsmiepen! dan verdwijnen? Dat zou ik wel klote vinden eigenlijk. Er begint steeds een grotere groep users in te posten en het is best gezellig
    Is het anders geen optie om het een Nijmegen SC te maken, voor mij part en GC of ergens anders. Als het 1 groot topic wordt dan is het idd totaal niet meer aantrekkelijk, want dan is 90% niet meer te volgen, omdat je er te ver vandaan staat. Ik heb ondertussen al best wat mensen van de SC irl ontmoet (dat kan idd ja), maar het leuke is net dat er steeds weer andere bij komen. Van mij hoeft het niet perse in SES, maar het moet niet verdwijnen!
    Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
    pi_32785260
    misschien per stad een SC topic?

en dan voor de echt grote steden een onderscheid tussen HBO en UNI
    pi_32785334
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 17:05 schreef Renesite het volgende:
    Als je kijkt naar bijvoorbeeld het topic 'keetwoningen' Wat heeft dat voor betrekking op School en Studie. Het kan ook in General Chat omdat het gewoon een leuk topic is om met mekaar te praten over je keetwoning. Enige meerwaarde dat het onder SES valt is ??? Het had ook in General Chat of in Klussen en Wonen gekunt, want je woont er in principe in.
    Dat vind ik eigenlijk wel een behoorlijk hoog K&W gehalte hebben en mag mijns inziens ook daarheen verkast worden. In GC is ook een opruiming geweest, het TPG medewerkers topic ging naar WGR, ook een prima verhuizing. Zo mag het ook gebeuren met studentenkamers, keetwoningen en al dat soort zaken.

Hogeschool Groningen? Ik neem aan dat je dan het op het Hanzehogeschool topic doelt. Een tijdje terug is er ook een RUG topic opgestart. Deze twee topics zouden mijns inziens best gecombineerd kunnen worden met als TT bijvoorbeeld Hanzehogeschool & RUG Slowchatttopic ##. Je krijgt dan alleen wel een OP van jewelste.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_32785351
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:05 schreef runaway het volgende:
    misschien per stad een SC topic?

en dan voor de echt grote steden een onderscheid tussen HBO en UNI
    Dan zou er dus niks veranderen eigenlijk. Je zou dan voor Amsterdam een SC krijgen voor de UVA, VU en HVA. Voor Rotterdam een HES, EUR en IH topic en voor Utrecht een UU en HVU topic....
    pi_32785937

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:14:16 ]
    Zerg schreef:
    pi_32786271
    quote:
    Op dinsdag 29 november 2005 14:43 schreef Silmarwen het volgende:

Ik ben dus voor het topic openhouden

De rest weet ik niet daar post ik niet in.
    Hier ben ik het mee eens. .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_32786549
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 18:34 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Er bestaat wel een centraal Nijmegen topic in UVT: Nijmegen, het centrale topic deel 6

Maar toch...ook daar zit een vrij grote groep users, en wordt het vaak al lastig om verschillende personen te onderscheiden...ook daar zitten al veel verschillende mensen.
    Ja, das idd ook waar. Daar kom ik wel eens, maar vaak zijn de discussies daar niet heel interessant. In SES een topic per stad dan: [SC] RU en HAN ofzo
    Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
    pi_32786605
    Misschien is de beste oplossing wel om een filter in Replique te bouwen... Dat iemand alle [SC] topics uit kan zetten ofzo (of onderaan de pagina sorteren)

Of natuurlijk een leuk sub-forumpje...
    Daar wil ik wel moderator van zijn
      zaterdag 3 december 2005 @ 21:00:57 #35
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_32790094
    In het UU & HvU-SC-topic is geloof ik al meer dan een half jaar niet meer gepost, dus daar is schijnbaar niet echt veel behoefte aan.

Moet iedereen dan perse 2 SC-topics hebben: 1 voor de stad en 1 voor de opleiding? Lijkt me dat 1 sc-topic p.p. wel genoeg is (en in je opleidingstopic kom je vanzelf wel weer plaatsgenoten tegen, toch?).
    (En je, ik weet dat dat andersom ook kan, maar ik vind opleiding belangrijker dan stad).

Ik stem voor alleen opleidings-specifieke SC's!
    En HBO rechten opent maar een eigen topic
    Nulla verba sed acta
    pi_32790262
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:00 schreef Leonoor het volgende:
    In het UU & HvU-SC-topic is geloof ik al meer dan een half jaar niet meer gepost, dus daar is schijnbaar niet echt veel behoefte aan.

Moet iedereen dan perse 2 SC-topics hebben: 1 voor de stad en 1 voor de opleiding? Lijkt me dat 1 sc-topic p.p. wel genoeg is (en in je opleidingstopic kom je vanzelf wel weer plaatsgenoten tegen, toch?).
    (En je, ik weet dat dat andersom ook kan, maar ik vind opleiding belangrijker dan stad).

Opleidings-specifieke? Dus dan kan je alsnog 300 SC topics krijgen aangezien er natuurlijk meer opleidingen dan hogescholen/universiteiten zijn.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 21:14:56 #37
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32790623
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:00 schreef Leonoor het volgende:

Rechten = rechten
    We gaan nog eens kijken voor de huidigen wat we er mee doen, maar er valt niet om heen te komen dat er een paar (kunnen) gaan sluiten zoals het dan nu lijkt (aant. mensen die voor/tegen zijn)
      zaterdag 3 december 2005 @ 21:22:05 #38
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_32790874
    Zolang onze slowchat maar open blijft vind ik alles best.
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_32791471
    als het hanzehogeschool slowchat blijft bestaan vindt ik alles best
    pi_32791688
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:44 schreef Batman2k het volgende:
    als het hanzehogeschool slowchat blijft bestaan vindt ik alles best
    Goed punt.
    pi_32791751

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:14:17 ]
    Zerg schreef:
    pi_32791910
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

Rechten = rechten
    We gaan nog eens kijken voor de huidigen wat we er mee doen, maar er valt niet om heen te komen dat er een paar (kunnen) gaan sluiten zoals het dan nu lijkt (aant. mensen die voor/tegen zijn)
    Het gebruiken van een wetboek maakt je nog geen jurist.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 22:01:38 #43
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32791973
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 21:59 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het gebruiken van een wetboek maakt je nog geen jurist.
    Een HBO rechten student kan best veel hulp nodig hebben van die hele goede echte geweldige toffe en vooral SLIMME mensen van de uni!
    pi_32792130
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:01 schreef Renesite het volgende:

[..]

Een HBO rechten student kan best veel hulp nodig hebben van die hele goede echte geweldige toffe en vooral SLIMME mensen van de uni!
    Misschien wel, maar we willen de boel natuurlijk graag exclusief houden
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:16:13 #45
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_32792388
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien wel, maar we willen de boel natuurlijk graag exclusief houden
    Gelukkig bestaat ons vakgebied niet op HBO-niveau.
    pi_32792423
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:16 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat ons vakgebied niet op HBO-niveau.
    Welke richting?
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:21:06 #47
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_32792521
    Er wordt in sommige topics enorm geslowchat. Maar andere topics (zoals het politicologietopic) hebben eik weinig van een slowchat, daar wordt alleen maar ontopic informatie uitgewisseld. Dus het lijkt me niet dat dat soort topics moeten sluiten.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 22:23:19 #48
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32792592
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Er wordt in sommige topics enorm geslowchat. Maar andere topics (zoals het politicologietopic) hebben eik weinig van een slowchat, daar wordt alleen maar ontopic informatie uitgewisseld. Dus het lijkt me niet dat dat soort topics moeten sluiten.
    Dat klopt, én dat is ons idee ook niet, dat staat duidelijk in de OP
    pi_32792777
    Na 112 delen vind ik dat een slowchattopic toch wel enige vorm van bestaansrecht heeft. Waarom heeft elke nieuwe mod opeens het idee dat er vanalles veranderd moet worden? Eerst al dat gedoe met Mutz en nu dit weer. Onder Vork en I.R. was het tenminste nog goed vertoeven.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_32792992
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
    Na 112 delen vind ik dat een slowchattopic toch wel enige vorm van bestaansrecht heeft. Waarom heeft elke nieuwe mod opeens het idee dat er vanalles veranderd moet worden? Eerst al dat gedoe met Mutz en nu dit weer. Onder Vork en I.R. was het tenminste nog goed vertoeven.
    Dat is eigen aan iedere net met gezag opgetuigde entiteit. Ze moeten immers hun bestaan rechtvaardigen.
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:35:28 #51
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32793109
    quote:
    Nederland is ook niet meer wat het ten tijde van Ruudje Lubbers was
    Een topic ontleent zijn bestaansrecht m.i. met name aan relevantie met het subforum, en daar kun je bij enkele reeksen vraagtekens bij zetten.
    Verder heeft dit hele gebeuren niet zoveel met de nieuwheid van de mods te maken.
    pi_32793557
    Wat Leonoor zegt. Daarnaast ben ik het ook volledig eens met Pizza-Shooter. Vroegah ging het gewoon lekker relaxed zonder teveel gezeik. Nu moet in eens alles anders terwijl je daarmee half SES om zeep helpt. Gaat het nu dan niet lekker?
    pi_32793643

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:14:17 ]
    Zerg schreef:
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:53:18 #54
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32793795
    Dat de topics qua populariteit bestaansrecht hebben blijkt nu wel ja
    Dat was ook de insteek van dit topic, peilen hoe belangrijk de SC's zijn voor de users. Nu gaan we bekijken in hoeverre bepaalde topics binnen SES passen.

Het feit dat de topics nog gewaardeerd worden en jullie er voor opkomen is in elk geval een pluspunt in jullie voordeel .
      Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 22:54:09 #55
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32793829
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Bestaansrecht wordt toch gecreëerd door de mate van populariteit? De topics bestaan immers door en voor de interesse van de users. Bestaat een topicreeks al lang, wordt er regelmatig in gepost en hebben meer dan slechts een paar mensen er profijt/lol van, dan is dat mijns inziens bestaansrecht genoeg.
    Het moet wel ergens over gaan, goed voorbeeld is (in mijn ogen) een GCSC.
    Het bestaat al zó lang!!! Maar het gaat 1. Niet meer zoals het was, het is een te erge kliek geworden. 2. het is meer een topic dat van subforum kán wisselen, etcetera.
    Hoe meer er gepost word is niet relevant, maar wat het voor affiniteit het met een bepaald subforum heeft vind ik persoonlijk belangrijker.
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:59:03 #56
    11923 I.R.Baboon
    pi_32793994
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat klopt, én dat is ons idee ook niet, dat staat duidelijk in de OP
    Oh, ik suggereer ook helemaal niet dat ik die heb doorgelezen.
      zaterdag 3 december 2005 @ 22:59:50 #57
    11923 I.R.Baboon
    pi_32794018
    quote:
    .
    pi_32794808
    Was er niet iets over 'losjes modereren' en 'topics die niet populair zijn zakken vanzelf weg' en 'alles wat niet strijdt met de policy en wat de users willen dat laat je gewoon open' en 'HALLO, de mods zijn er voor de users !!!' ? (* _-rally-_ graaft in zijn mod-geheugen)

Nu kom ik,behalve voor het [SC] Rechten topic, maar heel sporadisch SES maar als ik zo deze discussie hier lees lijkt de teneur mij duidelijk: alleen de mods willen van de SC topics af, maar de users vinden dat het bestaansrecht van SES juist in de SC's ligt.

het is SC Rechten, dus met HBO recht kun je er niet terecht...<evil grin>
    Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
      zondag 4 december 2005 @ 10:40:16 #59
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32801246
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:53 schreef JDude het volgende:
    Dat de topics qua populariteit bestaansrecht hebben blijkt nu wel ja
    Dat was ook de insteek van dit topic, peilen hoe belangrijk de SC's zijn voor de users. Nu gaan we bekijken in hoeverre bepaalde topics binnen SES passen.

Het feit dat de topics nog gewaardeerd worden en jullie er voor opkomen is in elk geval een pluspunt in jullie voordeel .
    Ja erm, dit had je wel kunnen weten als je naar de modhistorie van SES had gekeken. Het is zoals eerder aangegeven, iedere keer dat er nieuwe modjes zijn probeert men het opnieuw. Hoeveel binding met de users is er dan?
    pi_32801379
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 22:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is eigen aan iedere net met gezag opgetuigde entiteit. Ze moeten immers hun bestaan rechtvaardigen.
    Dat is inderdaad de kern van het probleem. Zeg nou eens eerlijk, hoeveel mensen denk je voor het hoofd te stoten door die topics open te laten? Tot nog toe welgeteld twee. Kijk vervolgens eens naar het aantal mensen dat plezier beleeft aan de topics en de keuze is snel gemaakt.
    - Beverly Sills
    pi_32804154
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 16:40 schreef JDude het volgende:
    Staat er inmiddels al een week... maar graag even jullie aandacht voor het volgende:
    Aanpak Slowchats in SES... inspraak hier!

Alvast bedankt
    Goed dat je het zegt, want ik was hier anders nooit gekomen

Jullie hebben inderdaad een punt mbt de slowchats die aanwezig zijn. Ik begeef me eigenlijk alleen in die van het studentencomplex aan de Wenckebachweg.
    [SC] Keetwoningen Wenckebachweg e.a. in A'dam [deel 4]
    Het is inderdaad niet echt school/studie gerelateerd maar heeft er toch ook wel weer wat mee te maken. Het is meer een soort informatie- (en laatste tijd ook afreageer) topic voor mensen die ook interesse hebben in de keetwoningen.

Moeten we deze dan sluiten? Goeie vraag.
    Vooral in de eerste delen was het een informatieve bron voor aankomende bewoners en er werd dan ook zeer veel informatie uitgewisseld en niet zo zeer ge-slowchat. Dat is inderdaad nu wel anders.
    Daarnaast hebben we ook andere communicatiemiddelen naast Fok, zoals een eigen site (met forum) en een speciale Wenckebachweg-hyve.....

Anderzijds is Fok wat bekender en mensen die informatie zoeken komen het hier wat eerder tegen... ook een punt om aan te denken: dit project zal medio maart 2006 klaar zijn en daarna zullen mensen dus niet meer op zoek gaan naar informatie hier.

De keuze is aan jullie
    Blitskikker 8)
      zondag 4 december 2005 @ 12:57:42 #62
    11923 I.R.Baboon
    pi_32804400
    Ik vind 7 sticky's ook echt heel overzichtelijk.
      Moderator zondag 4 december 2005 @ 13:04:10 #63
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32804569
    quote:
    Op zaterdag 3 december 2005 23:24 schreef _-rally-_ het volgende:
    Was er niet iets over 'losjes modereren' en 'topics die niet populair zijn zakken vanzelf weg' en 'alles wat niet strijdt met de policy en wat de users willen dat laat je gewoon open' en 'HALLO, de mods zijn er voor de users !!!' ? (* _-rally-_ graaft in zijn mod-geheugen)

Nu kom ik,behalve voor het [SC] Rechten topic, maar heel sporadisch SES maar als ik zo deze discussie hier lees lijkt de teneur mij duidelijk: alleen de mods willen van de SC topics af, maar de users vinden dat het bestaansrecht van SES juist in de SC's ligt.

het is SC Rechten, dus met HBO recht kun je er niet terecht...<evil grin>
    Misschien heb je wel gelijk, maar is SES dan alleen slowchat of heeft het ook nog een enig ander aspect, mensen helpen met een enquete, huiswerk, wat discussies over een opleiding in de SC's die zoals het nu lijkt wél blijven bestaan, onderanderen de Uni/HBO Recht(en)
    Losser modden okay, maar waarom dopen we dit subforum dan niet om tot SESSC.
    Staat best cool toch? Maar waar eindigt dit?
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 10:48 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de kern van het probleem. Zeg nou eens eerlijk, hoeveel mensen denk je voor het hoofd te stoten door die topics open te laten? Tot nog toe welgeteld twee. Kijk vervolgens eens naar het aantal mensen dat plezier beleeft aan de topics en de keuze is snel gemaakt.
    Welgeteld 2 omdat we de mensen die er gebruik van maken om hun mening vragen.
    Misschien heel raar hoor, maar je kan ook eens kijken naar de 10+ centrale topics die dus deel uit maken van 1 SES waarbij een aantal geen enige overeenkomst meer vertonen met het subforum.
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 12:48 schreef Jvvianen het volgende:

[..]

--knip--
    Voor de Wenkebach zoeken we inderdaad wat nieuws, voor alles zoeken we een oplossing. Dat is zeker.
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Klopt, daar gaat 1 uit, verder is het makkelijk om een FAQ te hebben, en een FB.
    Daarbij komen de huiswerktopics en een kamerzoek topic.
    Het is om dingen onder de aandacht te brengen, en daar is een mogelijkheid voor, een sticky.
      zondag 4 december 2005 @ 14:09:51 #64
    42436 errrrr
    aka HaQDaQ
    pi_32806503
    Wat maakt het uit, als wij alles gezellig in 1 topic houden heeft niemand er toch last van? Wij hebben ondertussen al 112 topics volgebabbelt, check de reclameinkomsten.
    En desnoods laat je ze inderdaad standaard onderin sorteren, zodat ze niet in de weg staan.
    "What a splendid head, yet no brain."
    "Why use Windows when there is a door?"
    pi_32806542
    Het is trouwens mijn bescheiden mening dat zonder de SC SES voor mij niet meer heel boeiend is
      zondag 4 december 2005 @ 14:14:15 #66
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32806629
    IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
    pi_32806775
    Teveel slowchat is niet goed want dan bestaat het meerendeel uit bagger. Te weinig is ook niet goed want dan zou er nauwelijks interesse voor zijn...

Duidelijk enzo...

pi_32806800
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
    IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
    Alleen de OSG reeks alleen al is verantwoordelijk voor meer dan 10% van alle posts in het SES subforum, om maar iets te noemen.
    Sea Shepherd
    Virtus omnia vincit
      zondag 4 december 2005 @ 14:20:48 #69
    11923 I.R.Baboon
    pi_32806818
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
    Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
      zondag 4 december 2005 @ 14:23:42 #70
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32806919
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
    Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
      Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:31:59 #71
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32807173
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 14:23 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
    Dat klopt, maar als je een beetje topic omhoog wilt houden tussen diverse slowchats moet je door de weeks van goede huize komen.
    En wie zegt trouwens dat álle topics waar je gezellig in kan gaan babbelen weg gaan, de studie gerichte topics blijven wel. De overduidelijke SC topics zijn gewoon niet bepaald meer van een overeenkomst met SES, dat is het hele punt.
      maandag 5 december 2005 @ 14:09:39 #72
    57695 Leonoor
    Unter 32-16-8...
    pi_32834562
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
    * Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
    Nulla verba sed acta
      Moderator maandag 5 december 2005 @ 15:20:38 #73
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32836420
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 14:09 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
    * Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
    En eigenlijk is dat ook een probleem in mijn ogen, opzich is dat overkoepelen juist een probleem om een bestaansrecht ook tegen te gaan.
    Als dat soort vragen weggeduwd worden in een centraal topic heb je nu dus het SES 'probleem'
    pi_32839117
    Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
      maandag 5 december 2005 @ 17:05:06 #75
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_32839193
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
    Tof, dan zie ik die topics allemaal binnen een week doodbloeden en alleen tussen mei en september eens een keertje een kick krijgen
    pi_32839350
    Daar gaat het toch helemaal niet om? Liever dode topics dan topics met nutteloze chat troep. Daar is een forum niet voor. Ik vind het vreemd dat in andere forums slowchats in 1 topic worden gepropt en de rest dicht gaat, terwijl dit bij SES allemaal maar toegelaten wordt. Voor een slowchat over een school of opleiding waarbij het gaat om persoonlijk gedoe kan je best zelf een forum maken. Dat hebben ze bij ons ook. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die informatie zoekt over een studie Rechten in het rechten-topic geconfronteerd wordt met nutteloze verhalen over persoonlijke dingen.

Wat mij betreft maak je een lijst zoals dit:

Studentensteden centraal
    Amsterdam
    Groningen
    Nijmegen
    Rotterdam
    Utrecht
    etc

Opleidingen
    Geneeskunde
    Rechten
    Wiskunde
    etc

Huiswerk
    Alfa
    Beta
    Gamma

En deze wordt regelmatig bijgewerkt door de mods. Zo kan iemand meteen vinden waar hij/zij informatie kan vinden over een stad of een opleiding zonder door al die slowchat topics heen te moeten baggeren.
      maandag 5 december 2005 @ 21:11:57 #77
    14376 BlaatschaaP
    Elephant of joy.
    pi_32846131
    Het meeste is al gezegd in dit topic, maar ik probeer 't gewoon fijn nog een keer.

Ik ben an sich geen voorstander van SC, maar ik zie SES als een van de weinige plaatsen waar het ook daadwerkelijk wel thuishoort. Ik zie vooral niet in wie er last van heeft en waarom precies. Als er nou dagelijks 20 nieuwe SC topics bijkwamen, waardoor je de bomen niet meer door het bos zou zien, zou ik snappen waar dit om draaide. Dat is echter niet het geval. In principe heeft niemand er last van, behalve misschien de mod die de SC-topics door moet lezen. Mijn advies is dan ook om als mods even heel serieus na te gaan wat nou echt belangrijker is: Overzichtelijkheid of plezier. Want een forum draait nou eenmaal om chatten, of dat nou om informatie of gezelligheid gaat.
      Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:20:18 #78
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32846373
    Moet ik jullie toch melden dat het allemaal zo blijft,
    We hebben dit topic geopend om inspraak, en hebben zoveel mogelijk argumenten gebruikt, en gekeken wat jullie kunnen doen om ons over te halen.
    Als we dit zo lezen is het misschien toch beter om het open te houden, zolang het ook over SES' onderwerpen gaat, dus School, Leren, Studeren, en alles wat daar omheen draait, de studentenfeestjes geen bezwaar etcetera. Maar dat je een toffe auto hebt gezien op internet en die eventjes plemt is imho een beetje zinloos, dat doe je maar in PTA oid.
    Snappe vous?

de kerk in het midden laten

Inmiddels heeft Wenkebach een nieuwe thuis (K&W)

Het liefst heb ik dat er ook een soort van SC stop komt, maar dat moeten we nog eventjes overleggen denk ik. Dat zien we dan wel

Heeft JDude hier nog wat aan toe te voegen
      maandag 5 december 2005 @ 23:16:52 #79
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_32849861
    quote:
    Op maandag 5 december 2005 21:20 schreef Renesite het volgende:

Heeft JDude hier nog wat aan toe te voegen
    Nee, dat was ook wel ongeveer wat ik neer wilde plempen, als ik eerder online was geweest
    pi_32851907
    Ben zeker voor een scheiding! Op een gegeven moment leek WO-rechten op een wedstrijdje rijmen ...
    Before all else, be armed.
    pi_32861101
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 00:27 schreef Umm-Qasr het volgende:
    Ben zeker voor een scheiding! Op een gegeven moment leek WO-rechten op een wedstrijdje rijmen ...
    Sterk argument
    pi_32867133
    Ik heb als rechtenstudente uit Tilburg geen behoefte aan een specifieke slowchattopic voor m'n stad. Als ik echt prive iets te bespreken heb, doe ik dit op msn (helaas heeft fok! geen functie private-message?)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sessy op 06-12-2005 17:50:14 ]
    pi_32871304
    Wel vreemd als je een "SC stop" wilt. Daarmee wordt er eigenlijk gezegd "we vinden het niet goed, maar laten het toch maar doorgaan". Dat je het door laat gaan is dan nog tot daar aan toe, maar gun nieuwe opleidingen dan ook de kans om een SC te beginnen. Gaan alle vriendengroepen fok! als privé chat gebruiken
      Moderator dinsdag 6 december 2005 @ 20:28:17 #84
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32871700
    quote:
    Op dinsdag 6 december 2005 20:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Wel vreemd als je een "SC stop" wilt. Daarmee wordt er eigenlijk gezegd "we vinden het niet goed, maar laten het toch maar doorgaan". Dat je het door laat gaan is dan nog tot daar aan toe, maar gun nieuwe opleidingen dan ook de kans om een SC te beginnen. Gaan alle vriendengroepen fok! als privé chat gebruiken
    Heb je ook een punt. De opleidingen mogen mij/JDude wel mailen, maar scholen liever niet. maar een nieuwe opleiding SC mag met een hele goede verklaring proberen een te openen In overleg.
      Moderator woensdag 7 december 2005 @ 18:15:51 #85
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_32897251
    nou.
    Dawast dus voor mij
    * Unsticky maakt *
    pi_32996887
    Maar wat is er nu veranderd behalve dat 1 topic naar K&W is gegaan?
      Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 16:14:02 #87
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_33046056
    quote:
    Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
    Maar wat is er nu veranderd behalve dat 1 topic naar K&W is gegaan?
    In feite niets, we hebben wel even onderling overlegt en we gaan er nu wel kritischer naar kijken.
    Loopt eentje écht niet dan grijpen we in.
    Verder hebben we de meningen gehoord van de users en daar naar geluisterd.
    Het komt van 2 kanten, dat moet beseft worden natuurlijk.
      woensdag 14 december 2005 @ 02:03:21 #88
    11923 I.R.Baboon
    pi_33063040
    quote:
    Op dinsdag 13 december 2005 16:14 schreef Renesite het volgende:

we hebben wel even onderling overlegt
    Ja, dan zou ik ook met zo'n sig rondlopen.

Waar is de didactische functie van de crew gebleven?
      woensdag 14 december 2005 @ 10:44:30 #89
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_33066575
    quote:
    Op dinsdag 13 december 2005 16:14 schreef Renesite het volgende:
    In feite niets, we hebben wel even onderling overlegt en we gaan er nu wel kritischer naar kijken.
    Moderators en taalfouten.
      Moderator woensdag 14 december 2005 @ 13:04:57 #90
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_33069792
    quote:
    Op woensdag 14 december 2005 10:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Moderators en taalfouten.
    Maak er een KLB topic over.
      zaterdag 7 januari 2006 @ 13:33:48 #91
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_33796492
    Mag het nu wel of niet?
    Zoals ik al zei; Of geen slowchattopics of wel lijkt me, maar niet voor een paar scholen slowchattopics toestaan omdat ze nu eenmaal eerder waren, aangezien ik er nog genoeg zie staan zou ik niet weten waarom ik oude geklets over de EUR niet were nieuw leven mag inblazen.

Ik bedoel waarom mag "OSG de Hogenberg" (god weet waar het ligt) en de Hanzehogeschool wel zijn topic behouden, maar zou je als een andere grote onderwijsinstelling niet jouw onderwijsinstelling mogen bespreken? Zeg dan "we sluiten alles" en zorg dat er onderwerp- (niet per se opleidings-) specifieke slowchats komen...
    [KNE]-Mod
      Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 13:55:31 #92
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_33797157
    Ja, ik zal ook zeker wel eventjes naar jouw punt kijken, heb er nu eigenlijk ook genoeg van
    pi_33799790
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
    Ik erger me idd meer aan die sticky-topics dan aan de SC-topics.
    Ik dacht dat sticky's waren om de aandacht te trekken naar een bepaald topic zodat zeker iedereen het gezien had. Nu vind ik er 7 net wat te veel.
    Doe zoals in SEX. Daar hadden ze ook te veel sticky's en hebben ze er iets aan gedaan.
    pi_33799839
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 13:04 schreef Renesite het volgende:

Klopt, daar gaat 1 uit, verder is het makkelijk om een FAQ te hebben, en een FB.
    Daarbij komen de huiswerktopics en een kamerzoek topic.
    Het is om dingen onder de aandacht te brengen, en daar is een mogelijkheid voor, een sticky.
    Je bent echt voor serieuze veranderingen
    pi_33800974
    Gaan we weer..

Is het de bedoeling dat we elke week weer het bestaan van slowchattopics ter discussie stellen? Volgens mij is er net besloten dat ze niemand een vlieg kwaad doen en ze dus ook prima kunnen blijven staan. Wees eens consequent en houd je aan je besluiten. Als je het elke week wilt veranderen blijft er ook weinig geloofwaardigheid meer over.
    - Beverly Sills
      Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 18:52:40 #96
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_33806606
    Nee, gaan we niet.
    Ik was er mee klaar, maar hij werd geschopt
    Bij deze dus een slotje en een mededeling

Slowchat stop
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo