abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 december 2005 @ 12:57:42 #62
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32804400
Ik vind 7 sticky's ook echt heel overzichtelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 13:04:10 #63
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32804569
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 23:24 schreef _-rally-_ het volgende:
Was er niet iets over 'losjes modereren' en 'topics die niet populair zijn zakken vanzelf weg' en 'alles wat niet strijdt met de policy en wat de users willen dat laat je gewoon open' en 'HALLO, de mods zijn er voor de users !!!' ? (* _-rally-_ graaft in zijn mod-geheugen)

Nu kom ik,behalve voor het [SC] Rechten topic, maar heel sporadisch SES maar als ik zo deze discussie hier lees lijkt de teneur mij duidelijk: alleen de mods willen van de SC topics af, maar de users vinden dat het bestaansrecht van SES juist in de SC's ligt.

het is SC Rechten, dus met HBO recht kun je er niet terecht...<evil grin>
Misschien heb je wel gelijk, maar is SES dan alleen slowchat of heeft het ook nog een enig ander aspect, mensen helpen met een enquete, huiswerk, wat discussies over een opleiding in de SC's die zoals het nu lijkt wél blijven bestaan, onderanderen de Uni/HBO Recht(en)
Losser modden okay, maar waarom dopen we dit subforum dan niet om tot SESSC.
Staat best cool toch? Maar waar eindigt dit?
quote:
Op zondag 4 december 2005 10:48 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de kern van het probleem. Zeg nou eens eerlijk, hoeveel mensen denk je voor het hoofd te stoten door die topics open te laten? Tot nog toe welgeteld twee. Kijk vervolgens eens naar het aantal mensen dat plezier beleeft aan de topics en de keuze is snel gemaakt.
Welgeteld 2 omdat we de mensen die er gebruik van maken om hun mening vragen.
Misschien heel raar hoor, maar je kan ook eens kijken naar de 10+ centrale topics die dus deel uit maken van 1 SES waarbij een aantal geen enige overeenkomst meer vertonen met het subforum.
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:48 schreef Jvvianen het volgende:

[..]

--knip--
Voor de Wenkebach zoeken we inderdaad wat nieuws, voor alles zoeken we een oplossing. Dat is zeker.
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Klopt, daar gaat 1 uit, verder is het makkelijk om een FAQ te hebben, en een FB.
Daarbij komen de huiswerktopics en een kamerzoek topic.
Het is om dingen onder de aandacht te brengen, en daar is een mogelijkheid voor, een sticky.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 4 december 2005 @ 14:09:51 #64
42436 errrrr
aka HaQDaQ
pi_32806503
Wat maakt het uit, als wij alles gezellig in 1 topic houden heeft niemand er toch last van? Wij hebben ondertussen al 112 topics volgebabbelt, check de reclameinkomsten.
En desnoods laat je ze inderdaad standaard onderin sorteren, zodat ze niet in de weg staan.
"What a splendid head, yet no brain."
"Why use Windows when there is a door?"
pi_32806542
Het is trouwens mijn bescheiden mening dat zonder de SC SES voor mij niet meer heel boeiend is
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  zondag 4 december 2005 @ 14:14:15 #66
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32806629
IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
pi_32806775
Teveel slowchat is niet goed want dan bestaat het meerendeel uit bagger. Te weinig is ook niet goed want dan zou er nauwelijks interesse voor zijn...

Duidelijk enzo...

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32806800
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
IMO heeft SES zonder de slowchats geen bestaansrecht meer. Die drie topics per week
Alleen de OSG reeks alleen al is verantwoordelijk voor meer dan 10% van alle posts in het SES subforum, om maar iets te noemen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 4 december 2005 @ 14:20:48 #69
11923 I.R.Baboon
pi_32806818
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:14 schreef Fliepke het volgende:
Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
  zondag 4 december 2005 @ 14:23:42 #70
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32806919
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou ja, in de tijd dat ik modde (we spreken van een jaar of 3 geleden) waren er géén enquetetopics (want die gooide ik naar GC), geen huiswerkopdrachttopics, geen slowchats (in het begin dan), en tóch waren er meer dan genoeg topics. Dus het forum heeft heus wel bestaansrecht.
Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
  Moderator zondag 4 december 2005 @ 14:31:59 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32807173
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:23 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nou ja, het zijn er toch erg weinig als ik dat vergelijk met andere fora
Dat klopt, maar als je een beetje topic omhoog wilt houden tussen diverse slowchats moet je door de weeks van goede huize komen.
En wie zegt trouwens dat álle topics waar je gezellig in kan gaan babbelen weg gaan, de studie gerichte topics blijven wel. De overduidelijke SC topics zijn gewoon niet bepaald meer van een overeenkomst met SES, dat is het hele punt.
  maandag 5 december 2005 @ 14:09:39 #72
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_32834562
quote:
Op zondag 4 december 2005 14:20 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
* Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
Nulla verba sed acta
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 15:20:38 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32836420
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:09 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar veel van de vragen die toen een eigen topic kregen worden nu gesteld en beantwoord in de btreffende SC, bijv:

* Waar kan ik het beste rechten studeren
* Hoe zijn de voorzieningen voor X in stad Y

etc.
En eigenlijk is dat ook een probleem in mijn ogen, opzich is dat overkoepelen juist een probleem om een bestaansrecht ook tegen te gaan.
Als dat soort vragen weggeduwd worden in een centraal topic heb je nu dus het SES 'probleem'
pi_32839117
Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
  maandag 5 december 2005 @ 17:05:06 #75
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32839193
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik dacht dat slow-chat sowieso niet toegestaan was op fok! forums... Maar je kan toch gewoon 10 topics maken over de verschillende studentensteden, waarbij niet ge-slowchat wordt, maar gewoon on-topic informatie wordt besproken? En hetzelfde kan je doen per opleiding. Een beetje net zoals landen zijn vertegenwoordigd in een algemene openingspost in het Travel-forum, zo kan je ook een lijst maken van studentensteden en opleidingen.
Tof, dan zie ik die topics allemaal binnen een week doodbloeden en alleen tussen mei en september eens een keertje een kick krijgen
pi_32839350
Daar gaat het toch helemaal niet om? Liever dode topics dan topics met nutteloze chat troep. Daar is een forum niet voor. Ik vind het vreemd dat in andere forums slowchats in 1 topic worden gepropt en de rest dicht gaat, terwijl dit bij SES allemaal maar toegelaten wordt. Voor een slowchat over een school of opleiding waarbij het gaat om persoonlijk gedoe kan je best zelf een forum maken. Dat hebben ze bij ons ook. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die informatie zoekt over een studie Rechten in het rechten-topic geconfronteerd wordt met nutteloze verhalen over persoonlijke dingen.

Wat mij betreft maak je een lijst zoals dit:

Studentensteden centraal
Amsterdam
Groningen
Nijmegen
Rotterdam
Utrecht
etc

Opleidingen
Geneeskunde
Rechten
Wiskunde
etc

Huiswerk
Alfa
Beta
Gamma

En deze wordt regelmatig bijgewerkt door de mods. Zo kan iemand meteen vinden waar hij/zij informatie kan vinden over een stad of een opleiding zonder door al die slowchat topics heen te moeten baggeren.
  maandag 5 december 2005 @ 21:11:57 #77
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_32846131
Het meeste is al gezegd in dit topic, maar ik probeer 't gewoon fijn nog een keer.

Ik ben an sich geen voorstander van SC, maar ik zie SES als een van de weinige plaatsen waar het ook daadwerkelijk wel thuishoort. Ik zie vooral niet in wie er last van heeft en waarom precies. Als er nou dagelijks 20 nieuwe SC topics bijkwamen, waardoor je de bomen niet meer door het bos zou zien, zou ik snappen waar dit om draaide. Dat is echter niet het geval. In principe heeft niemand er last van, behalve misschien de mod die de SC-topics door moet lezen. Mijn advies is dan ook om als mods even heel serieus na te gaan wat nou echt belangrijker is: Overzichtelijkheid of plezier. Want een forum draait nou eenmaal om chatten, of dat nou om informatie of gezelligheid gaat.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 21:20:18 #78
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32846373
Moet ik jullie toch melden dat het allemaal zo blijft,
We hebben dit topic geopend om inspraak, en hebben zoveel mogelijk argumenten gebruikt, en gekeken wat jullie kunnen doen om ons over te halen.
Als we dit zo lezen is het misschien toch beter om het open te houden, zolang het ook over SES' onderwerpen gaat, dus School, Leren, Studeren, en alles wat daar omheen draait, de studentenfeestjes geen bezwaar etcetera. Maar dat je een toffe auto hebt gezien op internet en die eventjes plemt is imho een beetje zinloos, dat doe je maar in PTA oid.
Snappe vous?

de kerk in het midden laten

Inmiddels heeft Wenkebach een nieuwe thuis (K&W)

Het liefst heb ik dat er ook een soort van SC stop komt, maar dat moeten we nog eventjes overleggen denk ik. Dat zien we dan wel

Heeft JDude hier nog wat aan toe te voegen
  maandag 5 december 2005 @ 23:16:52 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_32849861
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:20 schreef Renesite het volgende:

Heeft JDude hier nog wat aan toe te voegen
Nee, dat was ook wel ongeveer wat ik neer wilde plempen, als ik eerder online was geweest
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_32851907
Ben zeker voor een scheiding! Op een gegeven moment leek WO-rechten op een wedstrijdje rijmen ...
Before all else, be armed.
pi_32861101
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 00:27 schreef Umm-Qasr het volgende:
Ben zeker voor een scheiding! Op een gegeven moment leek WO-rechten op een wedstrijdje rijmen ...
Sterk argument
pi_32867133
Ik heb als rechtenstudente uit Tilburg geen behoefte aan een specifieke slowchattopic voor m'n stad. Als ik echt prive iets te bespreken heb, doe ik dit op msn (helaas heeft fok! geen functie private-message?)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sessy op 06-12-2005 17:50:14 ]
pi_32871304
Wel vreemd als je een "SC stop" wilt. Daarmee wordt er eigenlijk gezegd "we vinden het niet goed, maar laten het toch maar doorgaan". Dat je het door laat gaan is dan nog tot daar aan toe, maar gun nieuwe opleidingen dan ook de kans om een SC te beginnen. Gaan alle vriendengroepen fok! als privé chat gebruiken
  Moderator dinsdag 6 december 2005 @ 20:28:17 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32871700
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wel vreemd als je een "SC stop" wilt. Daarmee wordt er eigenlijk gezegd "we vinden het niet goed, maar laten het toch maar doorgaan". Dat je het door laat gaan is dan nog tot daar aan toe, maar gun nieuwe opleidingen dan ook de kans om een SC te beginnen. Gaan alle vriendengroepen fok! als privé chat gebruiken
Heb je ook een punt. De opleidingen mogen mij/JDude wel mailen, maar scholen liever niet. maar een nieuwe opleiding SC mag met een hele goede verklaring proberen een te openen In overleg.
  Moderator woensdag 7 december 2005 @ 18:15:51 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32897251
nou.
Dawast dus voor mij
* Unsticky maakt *
pi_32996887
Maar wat is er nu veranderd behalve dat 1 topic naar K&W is gegaan?
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 16:14:02 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33046056
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:21 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Maar wat is er nu veranderd behalve dat 1 topic naar K&W is gegaan?
In feite niets, we hebben wel even onderling overlegt en we gaan er nu wel kritischer naar kijken.
Loopt eentje écht niet dan grijpen we in.
Verder hebben we de meningen gehoord van de users en daar naar geluisterd.
Het komt van 2 kanten, dat moet beseft worden natuurlijk.
  woensdag 14 december 2005 @ 02:03:21 #88
11923 I.R.Baboon
pi_33063040
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:14 schreef Renesite het volgende:

we hebben wel even onderling overlegt
Ja, dan zou ik ook met zo'n sig rondlopen.

Waar is de didactische functie van de crew gebleven?
  woensdag 14 december 2005 @ 10:44:30 #89
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33066575
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:14 schreef Renesite het volgende:
In feite niets, we hebben wel even onderling overlegt en we gaan er nu wel kritischer naar kijken.
Moderators en taalfouten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  Moderator woensdag 14 december 2005 @ 13:04:57 #90
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33069792
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Moderators en taalfouten.
Maak er een KLB topic over.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:33:48 #91
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_33796492
Mag het nu wel of niet?
Zoals ik al zei; Of geen slowchattopics of wel lijkt me, maar niet voor een paar scholen slowchattopics toestaan omdat ze nu eenmaal eerder waren, aangezien ik er nog genoeg zie staan zou ik niet weten waarom ik oude geklets over de EUR niet were nieuw leven mag inblazen.

Ik bedoel waarom mag "OSG de Hogenberg" (god weet waar het ligt) en de Hanzehogeschool wel zijn topic behouden, maar zou je als een andere grote onderwijsinstelling niet jouw onderwijsinstelling mogen bespreken? Zeg dan "we sluiten alles" en zorg dat er onderwerp- (niet per se opleidings-) specifieke slowchats komen...
[KNE]-Mod
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 13:55:31 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33797157
Ja, ik zal ook zeker wel eventjes naar jouw punt kijken, heb er nu eigenlijk ook genoeg van
pi_33799790
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik erger me idd meer aan die sticky-topics dan aan de SC-topics.
Ik dacht dat sticky's waren om de aandacht te trekken naar een bepaald topic zodat zeker iedereen het gezien had. Nu vind ik er 7 net wat te veel.
Doe zoals in SEX. Daar hadden ze ook te veel sticky's en hebben ze er iets aan gedaan.
pi_33799839
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:04 schreef Renesite het volgende:

Klopt, daar gaat 1 uit, verder is het makkelijk om een FAQ te hebben, en een FB.
Daarbij komen de huiswerktopics en een kamerzoek topic.
Het is om dingen onder de aandacht te brengen, en daar is een mogelijkheid voor, een sticky.
Je bent echt voor serieuze veranderingen
pi_33800974
Gaan we weer..

Is het de bedoeling dat we elke week weer het bestaan van slowchattopics ter discussie stellen? Volgens mij is er net besloten dat ze niemand een vlieg kwaad doen en ze dus ook prima kunnen blijven staan. Wees eens consequent en houd je aan je besluiten. Als je het elke week wilt veranderen blijft er ook weinig geloofwaardigheid meer over.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 18:52:40 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33806606
Nee, gaan we niet.
Ik was er mee klaar, maar hij werd geschopt
Bij deze dus een slotje en een mededeling

Slowchat stop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo