abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32707438
-edit: niet zo op de persoon spelen-

[ Bericht 94% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:31:45 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:40:00 #202
3542 Gia
User under construction
pi_32707538
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Armoede in Nederland. Blijft toch altijd een beetje gejank van mensen die niet met geld om kunnen gaan of nauwelijks kansen grijpen. Ze mogen echt blij zijn dat ze in Nederland wonen met zo'n instelling. In de meeste andere landen hadden ze het een stuk lastiger gehad.
Cherry, het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand. Die man werkt gewoon fulltime, maar heeft nu eenmaal niet zo'n hoge opleiding. Die vrouw zou wel willen gaan werken, maar dan gaat alles wat ze verdient op aan de kinderopvang omdat ze een drieling van 2 jaar oud heeft en nog twee oudere kinderen die dan ook naschoolse opvang nodig zouden hebben.
Ze kiest er dus voor om nog maar even in de armoede te zitten om zelf haar kinderen op te voeden. Ik verwacht dat ze heus wel wat gaat bijverdienen als de drieling op school zit om het wat ruimer te krijgen.

Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:43:38 #203
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32707683
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef Gia het volgende:

(...)
Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
Je weet niet waarom ze zo dik is. Dus ik zou er ook niet zo gemakkelijk over oordelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32707729
quote:

[..]

Cherry, het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand. Die man werkt gewoon fulltime, maar heeft nu eenmaal niet zo'n hoge opleiding. Die vrouw zou wel willen gaan werken, maar dan gaat alles wat ze verdient op aan de kinderopvang omdat ze een drieling van 2 jaar oud heeft en nog twee oudere kinderen die dan ook naschoolse opvang nodig zouden hebben.
Ze kiest er dus voor om nog maar even in de armoede te zitten om zelf haar kinderen op te voeden. Ik verwacht dat ze heus wel wat gaat bijverdienen als de drieling op school zit om het wat ruimer te krijgen.

Deze mensen zijn in deze situatie gekomen door hun eigen onverantwoorde gedrag. 5 kinderen terwijl je nauwelijks wat te makken heeft en ze is ook nog eens verschrikkelijk dik....

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Moeten ze maar wat verantwoordelijker omgaan met hun situatie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32707852
quote:
...het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand...Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
ik had best medelijden met dat gezin vooral toen ik die man die vieze shag zag roken vroeg ik me af hoe het met de gezin verder moet als hij een erge ziekte ontwikkelt door dat roken
pi_32707957
-edit: op de persoon-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:35:50 ]
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32707989
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:48 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

ik had best medelijden met dat gezin vooral toen ik die man die vieze shag zag roken vroeg ik me af hoe het met de gezin verder moet als hij een erge ziekte ontwikkelt door dat roken
Wel zeuren over armoede, maar tegelijkertijd ook elke dag flink wat peuken opsteken.

Armoede in Nederland.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:53:24 #208
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32708052
Ik zie hier weer een topic vol blaters die al klagen als ze een keer geen geld hebben voor DVD's, vakanties en andere luxe. Die vrijwel niets anders doen dan zaniken omdat ze bang te kort komen en dat anderen in watten worden gelegd en dat anderen meer hebben.

En maar vanachter de computer oordelen dat armoede de eigen schuld is, en dat het geen armoede is Ja, er zijn lui die het aan zichzelf te wijten hebben. Maar niet iedereen en zeker kinderen van arme gezinnen niet.

Ik vind heel veel types in dit topic bijzonder arm. Morele kaalslag. Eeltig gelul. Lekker blaten omdat je het toevallig beter hebt, en meestal omdat je meer geluk hebt gehad dan anderen. Neh neh nehneh neëhen omdat je nog nooit een tegenslag hebt hoeven overwinnen. Wat een waardeloze lowlifes heb je hier toch op Fok!

V.

[ Bericht 8% gewijzigd door V. op 30-11-2005 21:00:18 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32708131
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Nee, waarom?

Denk je dat ik onzin uitkraam? Ik wil je wel aan wat mensen voorstellen. Mag jij bankboekje bekijken en zeggen wat ze kunnen schrappen om geld over te hebben voor eten: hun medicijnen, hun rolstoel.....

[ Bericht 14% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:37:02 ]
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32708201
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, waarom?

Denk je dat ik onzin uitkraam? Ik wil je wel aan wat mensen voorstellen. Mag jij bankboekje bekijken en zeggen wat ze kunnen schrappen om geld over te hebben voor eten: hun medicijnen, hun rolstoel.....
Het is heel vervelend voor die mensen, maar ze mogen echt blij zijn dat ze als Nederlander een hersenbloeding hebben gekregen. In andere landen zouden ze afhankelijk zijn van nukken en grillen van familie en vrienden. Hier heb je zorgverzekeringen en een sociaal stelsel, hele volksstammen die daar werkelijk nog nooit van hebben gehoord.

[ Bericht 7% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:37:20 ]
pi_32708402
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is heel vervelend voor die mensen, maar ze mogen echt blij zijn dat ze als Nederlander een hersenbloeding hebben gekregen. In andere landen zouden ze afhankelijk zijn van nukken en grillen van familie en vrienden. Hier heb je zorgverzekeringen en een sociaal stelsel, hele volksstammen die daar werkelijk nog nooit van hebben gehoord.
Dus? Wij hebben hier wel de welvaart en de mogelijkheden om die mensen een menswaardig bestaan te garanderen, moeten wij dat dan maar nalaten omdat het in donker Afrika en vervallen Oostbloklanden ook niet gebeurd?

[ Bericht 23% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:37:56 ]
pi_32708494
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dus? Wij hebben hier wel de welvaart en de mogelijkheden om die mensen een menswaardig bestaan te garanderen, moeten wij dat dan maar nalaten omdat het in donker Afrika en vervallen Oostbloklanden ook niet gebeurd?
Die mensen hebben hier een menswaardig bestaan. Het is echt niet zo dat die mensen hier omkomen van de honger. Ze krijgen een WAO-uitkering en via de zorgverzekering krijgen ze veel medische kosten vergoed. Het is allemaal niet zo slecht geregeld voor deze mensen als jij wil doen geloven.

[ Bericht 28% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:38:31 ]
pi_32708580
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die mensen hebben hier een menswaardig bestaan. Het is echt niet zo dat die mensen hier omkomen van de honger. Ze krijgen een WAO-uitkering en via de zorgverzekering krijgen ze veel medische kosten vergoed. Het is allemaal niet zo slecht geregeld voor deze mensen als jij wil doen geloven.
Zal ik je aan wat mensen voorstellen?

[ Bericht 13% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:39:09 ]
pi_32708677
Heb ik het daar specifiek over WAO-ers? Nee, dacht ik toch niet. Hoewel het wel frappant is dat Nederland alle records breekt als het gaat om het aantal arbeidsongeschikten per 1000 inwoners.

Heb je ook nog argumenten? Daarvoor zijn we hier. Je mag me best aan wat mensen voorstellen hoor.
pi_32708893
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb ik het daar specifiek over WAO-ers? Nee, dacht ik toch niet.
ik quote:
quote:
Armoede in Nederland. Blijft toch altijd
Met die altijd bedoel je die dus ook, ja...
quote:
Hoewel het wel frappant is dat Nederland alle records breekt als het gaat om het aantal arbeidsongeschikten per 1000 inwoners.
Ik heb geen idee of dat waar is. Zou kunnen. Heb je een bron? En ik geloof niet dat dat nog het geval zal zijn na de enorm strenge nieuwe keuringen.
quote:
Heb je ook nog argumenten? Daarvoor zijn we hier.
Lees mijn posts in dit topic eens door. Vind je meer argumenten dan in het hele Fok-ouvre van enkele andere posters hier bij elkaar....
quote:
Je mag me best aan wat mensen voorstellen hoor.
Je bent altijd welkom om langs te komen.
pi_32709029
Het blijft jammeren inderdaad. Zeker omdat een WAO-er het hier helemaal nog niet zo verkeerd heeft. Een zorgverzekering vergoedt veel kosten en de overheid verstrekt ook nog eens een uitkering. Daarnaast staat het familie en vrienden vrij om een helpende hand toe te steken.

Nu wordt het strenger, maar jarenlang was de WAO natuurlijk het afvoerputje om mensen zonder perspectief op de arbeidsmarkt in te dumpen.

Dan die bron. Ja, die heb ik:
quote:
Feit is dat Nederland in Europees verband relatief het hoogste aantal arbeidsongeschikten heeft.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=162512/sc=040174

[ Bericht 11% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:40:44 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 21:52:10 #217
3542 Gia
User under construction
pi_32710184
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Deze mensen zijn in deze situatie gekomen door hun eigen onverantwoorde gedrag. 5 kinderen terwijl je nauwelijks wat te makken heeft en ze is ook nog eens verschrikkelijk dik....

Ik kan er geen medelijden mee hebben. Moeten ze maar wat verantwoordelijker omgaan met hun situatie.
Dat ze dik is, heeft niks met het inkomen van die man te maken, natuurlijk.
Dat ze 5 kinderen hebben is nou ook niet bepaald een vrije keuze. Wellicht heeft ze steeds gewerkt, waardoor het goed mogelijk was om een derde kind te krijgen. Dat het derde kind spontaan een drieling werd, kun je haar niet aanrekenen. Kan me voorstellen dat de kosten voor opvang in dit geval zo de spuigaten uitlopen dat het gunstiger is om de kids zelf op te voeden en pas later weer te gaan werken.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:55:32 #218
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32710327
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 13:16 schreef Steijn het volgende:
Op NOS-Teletekst trof ik het volgende bericht aan:
[..]

Dus als ik het goed begrijp noemt men een laag inkomen tegenwoordig al armoede. Ik vind het echt verwend, armoede is in mijn ogen nog net kunnen blijven leven met de middelen die je hebt. Maar daar denkt men dus tegenwoordig heel anders over Even voor de mensen die het niet weten, een laag inkomen betekent in Nederland nog altijd een inkomen van rond de 10000 euro per jaar. Het is totaal onzinnig om in Nederland te spreken van armoede.
Wellicht is het laag inkomen 30 euro per week?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32710515
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat ze dik is, heeft niks met het inkomen van die man te maken, natuurlijk.
Dat ze 5 kinderen hebben is nou ook niet bepaald een vrije keuze. Wellicht heeft ze steeds gewerkt, waardoor het goed mogelijk was om een derde kind te krijgen. Dat het derde kind spontaan een drieling werd, kun je haar niet aanrekenen. Kan me voorstellen dat de kosten voor opvang in dit geval zo de spuigaten uitlopen dat het gunstiger is om de kids zelf op te voeden en pas later weer te gaan werken.
Kinderen is een keuze, 5 kinderen is toch wel wat teveel van het goede in zo'n financiële situatie. Daarnaast kan ieder weldenkend mensen bepalen dat kinderen er toe gaat leiden dat je tijdelijk minder kunt gaan werken....

Op het moment van de drieling had ze al 2 kinderen....
  woensdag 30 november 2005 @ 22:04:06 #220
3542 Gia
User under construction
pi_32710676
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kinderen is een keuze, 5 kinderen is toch wel wat teveel van het goede in zo'n financiële situatie. Daarnaast kan ieder weldenkend mensen bepalen dat kinderen er toe gaat leiden dat je tijdelijk minder kunt gaan werken....

Op het moment van de drieling had ze al 2 kinderen....
Met telkens één kind onder de 4 jaar, kun je de kosten voor opvang nog wel betalen van een extra salaris en nog wat overhouden. Met ineens 3 kinderen kan dat niet.

Misschien heeft ze wel steeds gewerkt, maar is ze door de drieling noodgedwongen moeten stoppen met werken, omdat de kosten haar extra inkomen overstegen, bijvoorbeeld.
pi_32711458
-edit: En weer open. Offtopic discussie verwijderd, en wat lullige reacties over en weer verwijderd-

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, je hoeft zelfs niet met elkaar in discussie te gaan. Doe je dit wel, probeer dan op zijn minst enigszins beschaafd en ontopic te blijven.

[ Bericht 47% gewijzigd door kLowJow op 30-11-2005 22:45:38 ]
pi_32712333
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:23 schreef kLowJow het volgende:
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, je hoeft zelfs niet met elkaar in discussie te gaan. Doe je dit wel, probeer dan op zijn minst enigszins beschaafd en ontopic te blijven.
Wazige post, maar wel duidelijk hoop ik.
pi_32712337
Gek he, er is nog niet een die hier het echte probleem verwoord!

Uitkering of niet, werk of geen werk dat doet niet terzake nml!

DE EURO!

Voor de euro kenden we deze problemen NML niet!
Niet in deze mate!
En sinds dit kabinet gaat eveneens alles achteruit!
Dus al die blatertjes die zichzelf op de borst slaan van KIJK ik kon het ook *met wurgende moeite*
Maar als ik het kan kan een ander dit ook, die ziet zichzelf nu ineens als een of andere heilige saint die kan omgaan met geld? Doe ff normaal erwin.. Zo werken die dingen niet.
Tis niets persoonlijks nml.
Er is iets goed mis in deze maatschappij dat is de issue van het hele verhaal!
Dankzij de invoering van de euro en de ministers die niet werken vanuit een missie..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 30 november 2005 @ 22:55:09 #224
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32712516
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Niet in deze mate!
Onzin.

De waarheid: In 1990 waren er bijna twee keer zoveel mensen met een laag inkomen als in 2002.

Als ik dus ook even wat onzin mag zeggen:
Door de Euro is het aantal lage inkomens bijna gehalveerd.
  woensdag 30 november 2005 @ 23:00:54 #225
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32712703
quote:

DE EURO!

Niet in deze mate!
Dus al die blatertjes die zichzelf op de borst slaan van KIJK ik kon het ook *met wurgende moeite*
Maar als ik het kan kan een ander dit ook, die ziet zichzelf nu ineens als een of andere heilige saint die kan omgaan met geld? Doe ff normaal erwin.. Zo werken die dingen niet.
Dankzij de invoering van de euro en de ministers die niet werken vanuit een missie..
Erg makkelijk allemaal. Sinds 2001 is de hele wereldeconomie achteruit gegaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de beurs:

In 2001 en 2002 kelderde de beurs al, zoals je ziet. Het gaat dus niet slecht sinds de euro of sinds dit kabinet, maar ver daarvoor al.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32712812
quote:

DE EURO!

Niet in deze mate!
Whahaha.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_32712939
De zeuro's have entered the discussion.
pi_32712945
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wazige post, maar wel duidelijk hoop ik.
pi_32713625
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Whahaha.
zielig die mickey, alles goed met je?
gaat lekker he zo te zien..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32713694
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Erg makkelijk allemaal. Sinds 2001 is de hele wereldeconomie achteruit gegaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de beurs:
[afbeelding]
In 2001 en 2002 kelderde de beurs al, zoals je ziet. Het gaat dus niet slecht sinds de euro of sinds dit kabinet, maar ver daarvoor al.
http://tbxds.xml.eurobench.nl/doc/tbxds.html
interessante link hoor!
of zocht je een grafiekje?
  woensdag 30 november 2005 @ 23:37:24 #231
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32713959
vage link naar een developers reference.

volgens mij heb je een foutje gemaakt.
pi_32714000
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

interessante link hoor!
Aangezien het armoedebegrip relatief is, een percentage van een gemiddelde, maar het helemaal geen ene flikker uit of de de berekening doet in guldens of in euros.
pi_32714028
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Aangezien het armoedebegrip relatief is, een percentage van een gemiddelde, maar het helemaal geen ene flikker uit of de de berekening doet in guldens of in euros.
ach de man die nooit boodschappen doet.. goed zo
zeker gescheiden al?
  woensdag 30 november 2005 @ 23:40:13 #234
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32714058
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

interessante link hoor!
Waar heb je het over? Ik postte gewoon een plaatje. Ik dacht al dat je niet meer helemaal nuchter was, maar nu bevestig je het weer.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_32714086
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:39 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ach de man die nooit boodschappen doet.. goed zo
zeker gescheiden al?
Probeer je je nich waar te maken of zo ?
pi_32714156
quote:

DE EURO!

Niet in deze mate!
Het leven moet makkelijk zijn als je zo kort door de bocht denkt. Nu komt vast het argument "horeca"....
pi_32714286
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het leven moet makkelijk zijn als je zo kort door de bocht denkt. Nu komt vast het argument "horeca"....
Horeca? verklaar je nader?
Hoewel de stompzinnigheid me hier de keel uithangt inmiddels
Diegenen die hier niet kunnen inzien dat de euro alles duurder maakte en echt veel duurder zijn me te dom om nog antwoord op te geven
ajuu paraplu
sjonge jonge.. zuchttttttttttttttttt
hoe kunnen jullie dat nu niet inzien?
pi_32714342
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:46 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Horeca? verklaar je nader?
Hoewel de stompzinnigheid me hier de keel uithangt inmiddels
Diegenen die hier niet kunnen inzien dat de euro alles duurder maakte en echt veel duurder zijn me te dom om nog antwoord op te geven
ajuu paraplu
sjonge jonge.. zuchttttttttttttttttt
hoe kunnen jullie dat nu niet inzien?
Niet opgevallen dat de hele wereldeconomie een dalende lijn heeft ingezet sinds een paar jaar terug? Vast niet, zeuren over de euro is veel makkelijker. De supermarkten bijvoorbeeld, die zijn echt wel goedkoper geworden.
pi_32718340
quote:

DE EURO!

Niet in deze mate!
Nu lul je uit je nek. Misschien zijn de problemen iets erger geworden omdat mensen zelf de waarde van geld niet meer inzien. Maar ook daarvoor waren deze problemen er. Tijdens mijn basisschooltijd (en toen was er nog echt geen euro) hebben wij erg veel moeite gehad thuis om rond te komen. Moesten we een week lang pannenkoeken gemaakt van water en bloem eten omdat er niets anders was. Laat staan dat ik eens een keer nieuwe kleding kreeg... Nope, alleen tweedehands hoor!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
pi_32718354
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

De supermarkten bijvoorbeeld, die zijn echt wel goedkoper geworden.
Klopt inderdad, en nog steeds zijn prijzen in een dalende lijn. De 'supermarktoorlog' mag voorbij lijken, maar nog niet lang geleden hebben Edah en AH hun prijzen weer verlaagd. Dus dat zal vast nog wel een keer gebeuren.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
  donderdag 1 december 2005 @ 07:43:21 #241
3542 Gia
User under construction
pi_32718386
quote:
KIJK ik kon het ook *met wurgende moeite*
Die blatertjes die hier beweren makkelijk van 750 euro rond te kunnen komen, hebben misschien wel verzekeringen die eenmaal per jaar betaald moeten worden. Had ik vroeger ook. Als je daar niet maandelijks rekening mee houdt, krijg je straks ineens een groot bedrag voor je kiezen, graag binnen 14 dagen betalen.

(je ziet bij de vaste lasten van die gasten namelijk nooit de post verzekeringen.)
pi_32719922
Ik vraag mij steeds opnieuw af waarom sommige mensen zo fanatiek zijn in het ontkennen van die arme kant van Nederland? Wat is daar de reden voor?
pi_32721021
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:56 schreef SCH het volgende:
Ik vraag mij steeds opnieuw af waarom sommige mensen zo fanatiek zijn in het ontkennen van die arme kant van Nederland? Wat is daar de reden voor?
Er moet eerst nog vastgesteld worden wanneer iemand arm is.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32721121
quote:

DE EURO!

Niet in deze mate!
wat een onzin!

de goede afkorting voor namelijk is nl.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:04:56 #245
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32721350
quote:
Op woensdag 30 november 2005 23:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het leven moet makkelijk zijn als je zo kort door de bocht denkt.
...en dat zeg jij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32721532
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:50 schreef VelvetAcidChrist het volgende:

[..]

Er moet eerst nog vastgesteld worden wanneer iemand arm is.
quote:
Wat is de definitie van armoede?
Armoede heeft in de eerste plaats te maken met een gebrek aan geld. Daarom wordt meestal gekeken naar de hoogte van het inkomen. In de Armoedemonitor worden de volgende inkomens­grenzen gebruikt:

* De lage-inkomensgrens. Deze is gebaseerd op het inkomen dat in koopkracht vergelijkbaar is met het bijstandsniveau van een eenpersoonshuishouden in 1979. De lage-inkomensgrens is het meest geschikt voor vergelijkingen in de tijd tussen huishoudens.
* De beleidsmatige grens. Deze is gelijk aan 105 procent van de normen geldend in de Algemene bijstand, de Algemene kinderbijslag en bij 65-plussers de AOW. Dit is een grens om doelgroepen van het overheidsbeleid te bepalen. Omdat de normen in de bijstand en de AOW niet altijd precies de inflatie volgen, is de beleidsmatige grens minder goed bruikbaar voor vergelijkingen in de tijd.

Iemand met een laag inkomen hoeft niet per definitie arm te zijn. Zo kan men geld of bezittingen achter de hand hebben of kunnen de vaste lasten laag zijn, waardoor er voldoende geld te besteden overblijft. Ook speelt mee hoe lang men al van een laag inkomen moet rondkomen.

Hoe hoog zijn de inkomensgrenzen?
In 2003 kwam de lage-inkomensgrens voor een alleenstaande overeen met 10 200 euro per jaar (850 euro per maand). De beleidsmatige grens lag in dat jaar op vrijwel hetzelfde niveau; voor een alleenstaande bedroeg zij 9 800 euro (820 euro per maand). De onderstaande tabel toont tevens de bedragen voor een aantal andere typen huishoudens.
http://www.armoedemonitor.nl/
pi_32721783
quote:
In 2003 kwam de lage-inkomensgrens voor een alleenstaande overeen met 10 200 euro per jaar (850 euro per maand). De beleidsmatige grens lag in dat jaar op vrijwel hetzelfde niveau; voor een alleenstaande bedroeg zij 9 800 euro (820 euro per maand).
Zal wel geen vetpot zijn, maar lijkt mij dat je er als alleenstaande toch redelijk van kan leven. Alleen kun je je weinig luxe goederen veroorloven. Als je dan al arm bent in Nederland is het toch redelijk triest.
#onz, de vrijhaven.
pi_32721846
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:27 schreef VelvetAcidChrist het volgende:

[..]

Zal wel geen vetpot zijn, maar lijkt mij dat je er als alleenstaande toch redelijk van kan leven. Alleen kun je je weinig luxe goederen veroorloven. Als je dan al arm bent in Nederland is het toch redelijk triest.
Nee, dan ben je nog niet arm. Iedereen die hier (langere tijd) onder zit wordt als arm aangemerkt. Hoe ver men hier gemiddeld onder zit weet ik niet.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:44:18 #249
3542 Gia
User under construction
pi_32722140
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:27 schreef VelvetAcidChrist het volgende:

[..]

Ligt nogal aan je vaste lasten.
Als je een flatje huurt van, laten we het goedkoop houden, zo'n 300 euro en je betaald aan gas/water/licht zo'n 75 euro, ziektekosten 45 euro en verzekeringen mwah 80? Tja, dan zit je op 500 euro vaste lasten. Heb je nog aardig wat over om van te leven.

Maar vaak zijn de huizen duurder, als je kijkt in het N.a.v. wat verdien je: Wat zijn je vaste maanduitgaven? topic zijn de kosten voor gas/water/licht ook aardig wat hoger en wie doet het tegenwoordig nog zonder tv en telefoon. Als je dan rekent dat een minimum aan kleding per jaar toch ook al zo'n 50 euro per maand kost (gemiddeld) dan houd je niet meer veel over om te nuttigen.
pi_32722837
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar vaak zijn de huizen duurder, als je kijkt in het N.a.v. wat verdien je: Wat zijn je vaste maanduitgaven? topic zijn de kosten voor gas/water/licht ook aardig wat hoger en wie doet het tegenwoordig nog zonder tv en telefoon. Als je dan rekent dat een minimum aan kleding per jaar toch ook al zo'n 50 euro per maand kost (gemiddeld) dan houd je niet meer veel over om te nuttigen.
Ja, maar dan ligt de verantwoordelijkheid bij jezelf als je boven je stand gaat leven.
#onz, de vrijhaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')