Cherry, het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand. Die man werkt gewoon fulltime, maar heeft nu eenmaal niet zo'n hoge opleiding. Die vrouw zou wel willen gaan werken, maar dan gaat alles wat ze verdient op aan de kinderopvang omdat ze een drieling van 2 jaar oud heeft en nog twee oudere kinderen die dan ook naschoolse opvang nodig zouden hebben.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Armoede in Nederland. Blijft toch altijd een beetje gejank van mensen die niet met geld om kunnen gaan of nauwelijks kansen grijpen. Ze mogen echt blij zijn dat ze in Nederland wonen met zo'n instelling. In de meeste andere landen hadden ze het een stuk lastiger gehad.
Je weet niet waarom ze zo dik is. Dus ik zou er ook niet zo gemakkelijk over oordelen.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef Gia het volgende:
(...)
Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
Deze mensen zijn in deze situatie gekomen door hun eigen onverantwoorde gedrag. 5 kinderen terwijl je nauwelijks wat te makken heeft en ze is ook nog eens verschrikkelijk dik....quote:Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Cherry, het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand. Die man werkt gewoon fulltime, maar heeft nu eenmaal niet zo'n hoge opleiding. Die vrouw zou wel willen gaan werken, maar dan gaat alles wat ze verdient op aan de kinderopvang omdat ze een drieling van 2 jaar oud heeft en nog twee oudere kinderen die dan ook naschoolse opvang nodig zouden hebben.
Ze kiest er dus voor om nog maar even in de armoede te zitten om zelf haar kinderen op te voeden. Ik verwacht dat ze heus wel wat gaat bijverdienen als de drieling op school zit om het wat ruimer te krijgen.
Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
ik had best medelijden met dat gezinquote:Op woensdag 30 november 2005 20:40 schreef Gia het volgende:
...het gezin waar het gisteren in het journaal om ging, zit niet in de bijstand...Maar wat ik ook al eerder zei, viel het me wel op dat die vrouw verschrikkelijk dik was, dus daar gaat nogal wat eten in, en die man rookt. Ik vind dat laatste toch wel de eerste post om op te bezuinigen.
Wel zeuren over armoede, maar tegelijkertijd ook elke dag flink wat peuken opsteken.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:48 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ik had best medelijden met dat gezinvooral toen ik die man die vieze shag zag roken vroeg ik me af hoe het met de gezin verder moet als hij een erge ziekte ontwikkelt door dat roken
![]()
Nee, waarom?quote:
Het is heel vervelend voor die mensen, maar ze mogen echt blij zijn dat ze als Nederlander een hersenbloeding hebben gekregen. In andere landen zouden ze afhankelijk zijn van nukken en grillen van familie en vrienden. Hier heb je zorgverzekeringen en een sociaal stelsel, hele volksstammen die daar werkelijk nog nooit van hebben gehoord.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, waarom?
Denk je dat ik onzin uitkraam? Ik wil je wel aan wat mensen voorstellen. Mag jij bankboekje bekijken en zeggen wat ze kunnen schrappen om geld over te hebben voor eten: hun medicijnen, hun rolstoel.....
Dus? Wij hebben hier wel de welvaart en de mogelijkheden om die mensen een menswaardig bestaan te garanderen, moeten wij dat dan maar nalaten omdat het in donker Afrika en vervallen Oostbloklanden ook niet gebeurd?quote:Op woensdag 30 november 2005 20:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is heel vervelend voor die mensen, maar ze mogen echt blij zijn dat ze als Nederlander een hersenbloeding hebben gekregen. In andere landen zouden ze afhankelijk zijn van nukken en grillen van familie en vrienden. Hier heb je zorgverzekeringen en een sociaal stelsel, hele volksstammen die daar werkelijk nog nooit van hebben gehoord.
Die mensen hebben hier een menswaardig bestaan. Het is echt niet zo dat die mensen hier omkomen van de honger. Ze krijgen een WAO-uitkering en via de zorgverzekering krijgen ze veel medische kosten vergoed. Het is allemaal niet zo slecht geregeld voor deze mensen als jij wil doen geloven.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dus? Wij hebben hier wel de welvaart en de mogelijkheden om die mensen een menswaardig bestaan te garanderen, moeten wij dat dan maar nalaten omdat het in donker Afrika en vervallen Oostbloklanden ook niet gebeurd?
Zal ik je aan wat mensen voorstellen?quote:Op woensdag 30 november 2005 21:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die mensen hebben hier een menswaardig bestaan. Het is echt niet zo dat die mensen hier omkomen van de honger. Ze krijgen een WAO-uitkering en via de zorgverzekering krijgen ze veel medische kosten vergoed. Het is allemaal niet zo slecht geregeld voor deze mensen als jij wil doen geloven.
ik quote:quote:Op woensdag 30 november 2005 21:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb ik het daar specifiek over WAO-ers? Nee, dacht ik toch niet.
Met die altijd bedoel je die dus ook, ja...quote:Armoede in Nederland. Blijft toch altijd
Ik heb geen idee of dat waar is. Zou kunnen. Heb je een bron? En ik geloof niet dat dat nog het geval zal zijn na de enorm strenge nieuwe keuringen.quote:Hoewel het wel frappant is dat Nederland alle records breekt als het gaat om het aantal arbeidsongeschikten per 1000 inwoners.![]()
Lees mijn posts in dit topic eens door. Vind je meer argumenten dan in het hele Fok-ouvre van enkele andere posters hier bij elkaar....quote:Heb je ook nog argumenten? Daarvoor zijn we hier.
Je bent altijd welkom om langs te komen.quote:Je mag me best aan wat mensen voorstellen hoor.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=162512/sc=040174quote:Feit is dat Nederland in Europees verband relatief het hoogste aantal arbeidsongeschikten heeft.
Dat ze dik is, heeft niks met het inkomen van die man te maken, natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Deze mensen zijn in deze situatie gekomen door hun eigen onverantwoorde gedrag. 5 kinderen terwijl je nauwelijks wat te makken heeft en ze is ook nog eens verschrikkelijk dik....
Ik kan er geen medelijden mee hebben. Moeten ze maar wat verantwoordelijker omgaan met hun situatie.
Wellicht is het laag inkomen 30 euro per week?quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:16 schreef Steijn het volgende:
Op NOS-Teletekst trof ik het volgende bericht aan:
[..]
Dus als ik het goed begrijp noemt men een laag inkomen tegenwoordig al armoede. Ik vind het echt verwend, armoede is in mijn ogen nog net kunnen blijven leven met de middelen die je hebt. Maar daar denkt men dus tegenwoordig heel anders overEven voor de mensen die het niet weten, een laag inkomen betekent in Nederland nog altijd een inkomen van rond de 10000 euro per jaar. Het is totaal onzinnig om in Nederland te spreken van armoede.
Kinderen is een keuze, 5 kinderen is toch wel wat teveel van het goede in zo'n financiële situatie. Daarnaast kan ieder weldenkend mensen bepalen dat kinderen er toe gaat leiden dat je tijdelijk minder kunt gaan werken....quote:Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ze dik is, heeft niks met het inkomen van die man te maken, natuurlijk.
Dat ze 5 kinderen hebben is nou ook niet bepaald een vrije keuze. Wellicht heeft ze steeds gewerkt, waardoor het goed mogelijk was om een derde kind te krijgen. Dat het derde kind spontaan een drieling werd, kun je haar niet aanrekenen. Kan me voorstellen dat de kosten voor opvang in dit geval zo de spuigaten uitlopen dat het gunstiger is om de kids zelf op te voeden en pas later weer te gaan werken.
Met telkens één kind onder de 4 jaar, kun je de kosten voor opvang nog wel betalen van een extra salaris en nog wat overhouden. Met ineens 3 kinderen kan dat niet.quote:Op woensdag 30 november 2005 22:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kinderen is een keuze, 5 kinderen is toch wel wat teveel van het goede in zo'n financiële situatie. Daarnaast kan ieder weldenkend mensen bepalen dat kinderen er toe gaat leiden dat je tijdelijk minder kunt gaan werken....
Op het moment van de drieling had ze al 2 kinderen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |