abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35843752
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Rutte, de enige kandidaat die in staat is om kiezers vanuit het midden te trekken. Probleem voor de VVD is dat je dan misschien weer een "gat" op rechts laat vallen, al zie ik niet welke partijen daar direct van kunnen profiteren. Wilders zal genoemd worden, maar die zal meer de wat simpelere kiezer aanspreken dan de traditionele VVD stemmers.

Aangezien ik de VVD hoe zij zich de laatste jaren manifesteert geenszins een goede verkiezingsuitslag gun hoop ik dat van Baalen lijsttrekker wordt ...
Hier sta ik eigenlijk nog volledig achter.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_35843757
quote:
VVD kiest waarschijnlijk donderdag nieuwe fractieleider

DEN HAAG (ANP) - De VVD-fractie kiest waarschijnlijk donderdag een nieuwe voorzitter, nu Jozias van Aartsen die functie heeft neergelegd. Tot het zover is, neemt vicefractievoorzitter Bibi de Vries het fractievoorzitterschap waar. Een VVD-woordvoerder heeft dat donderdag gezegd.

Het kiezen van een nieuwe fractieleider gaat via een zogeheten biechstoelprocedure. Daarbij kunnen de fractieleden zich ieder apart uitspreken over de gewenste kandidaat. Vermoedelijk wordt hiermee woensdag al een begin gemaakt, maar de fractiewoordvoerder verwacht de uitkomst niet voor donderdag.

© 2006 Stichting Algemeen Nederlands Persbureau (ANP).
Alle rechten voorbehouden
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:06:30 #153
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35843841
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:24 schreef SCH het volgende:
Rita kan ook helemaal niet trouwens. Die komt niet uit de kamer, is geen gekozen volksvertegenwoordiger dus zou nu niet in de TK kunnen gaan zitten. Ze kan hoogstens lijsttrekker worden.
Daar gaat dit topic dan ook over.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35844453
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic dan ook over.
Ja wijsneus maar het loopt nu eenmaal een beetje door elkaar omdat het niet duidelijk is de nieuwe fractievoorzitter meteen de nieuwe lijsttrekker wordt.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:34:00 #155
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35844839
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja wijsneus maar het loopt nu eenmaal een beetje door elkaar omdat het niet duidelijk is de nieuwe fractievoorzitter meteen de nieuwe lijsttrekker wordt.
Vooruit, laten we dan maar weer middels krantenartikelen verder speculeren over de lijsttrekker.
quote:
Verdonk hield lijsttrekkerschap tot nu toe af

DEN HAAG - Tot nu toe maakte minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) in het openbaar altijd duidelijk geen ambities te hebben voor het lijsttrekkerschap van de VVD. Toch zoemt haar naam rond in politiek Den Haag als mogelijk nieuwe leider van de liberalen.

„Er is maar één lijsttrekker, en dat is Jozias van Aartsen”, zei Verdonk vorig jaar toen haar VVD-collega Dekker (Volkshuisvesting) in een tijdschrift had gezegd Verdonk een „uitstekende kandidaat” te vinden. Uit een onderzoek bleek bovendien dat 30 procent van de liberale kiezers Verdonk zelfs ziet als mogelijke premier. Van Aartsen, die nu als fractievoorzitter is opgestapt, kwam uit op 17 procent en minister Kamp (Defensie) op 25 procent.

Verdonk (50) had, voordat zij in 2003 minister werd, geen enkele politieke ervaring. Ze stond niet op de VVD-lijst, maar werd gevraagd voor de lastige post vanwege haar achtergrond bij justitie: ze was onder meer directeur van een gevangenis en werkte bij de voormalige veiligheidsdienst BVD. Verdonk heeft inmiddels de smaak van de politiek te pakken. Ze gaf enkele keren aan dat ze graag in de politiek actief wil blijven, eventueel als Tweede-Kamerlid. Eenmaal op de VVD-lijst zal ze zeker een grote stemmentrekker worden.

Verdonk, die wegens bedreigingen wordt beveiligd, wordt in het land geliefd maar ook gehaat. Sympathisanten roemen het daadkrachtige optreden van de minister, die nooit nalaat te wijzen op iemands eigen verantwoordelijkheid. Tegenstanders noemen haar star, vinden dat zij onnodig polariseert en juist een minister van desintegratie is.

In de Tweede Kamer krijgt zij bijna nooit de linkse oppositie mee, maar steunt zij op CDA, VVD, D66 en LPF. En als het D66 te gortig wordt, vooral in asielzaken, is er altijd nog de LPF die haar aan een kleine meerderheid helpt.

De bewindsvrouw ligt regelmatig onder vuur. De ene heikele kwestie na de andere uit haar 'hoofdpijnportefeuille' dient zich aan: de chaos bij haar Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), de 'abusievelijke' verstrekking van vertrouwelijke asielgegevens aan de autoriteiten in Congo en 31 andere landen, een toelatings- en terugkeerregeling voor Antilliaanse probleemjongeren en de nazorg aan slachtoffers van de brand in het cellencomplex op Schiphol.

Daarnaast worstelt ze onder meer met haar wens om migranten die al jaren in Nederland zijn, verplicht te laten inburgeren en met de actieve terugkeer van uitgeprocedeerden uit de oude groep van '26.000' asielzoekers. Ook de affaires rond Taïda Pasic uit Kosovo, die het land uit moet, en Feyenoord-voetballer Kalou trekken maatschappelijk veel aandacht. Verdonk is niet bang dat haar besluiten in deze zaken verder bijdragen aan haar imago als IJzeren Rita. „Ik ben helemaal niet van ijzer. Ik kijk zorgvuldig naar zaken. Als minister moet je de regels en wetten handhaven.”

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 08-03-2006 14:41:17 ]
pi_35845002
Kamp, een rustige, kundige en intelligente man die je wil vertrouwen.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 8 maart 2006 @ 15:17:28 #157
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35846523
quote:
Hoogervorst niet bechikbaar als VVD–leider

DEN HAAG (ANP) – VVD–minister Hoogervorst van Volksgezondheid is niet beschikbaar om de afgetreden fractieleider Van Aartsen op de volgen of om VVD–lijsttrekker te worden. Hoogervorst heeft dat woensdag gezegd. „Ik ben geen geschikte lijsttrekker, ik heb te veel impopulaire maatregelen genomen", grapte hij.

De minister heeft er begrip voor dat Van Aartsen zich heeft teruggetrokken na de „pittige slag die de kiezer heeft uitgedeeld". Hij denkt niet dat de verkiezingsnederlaag aan de campagne heeft gelegen. „Als je flink verliest, kun je moeilijk zeggen dat je het goed hebt gedaan. Maar we moesten campagne voeren onder moeilijke opstandigheden. Ik sluit niet uit dat het resultaat zonder deze campagne nog slechter was geweest".

Hoogervorst verwacht niet dat de verkiezingsnederlaag van de coalitiepartijen de stabiliteit van het kabinet in gevaar brengt. Volgens hem heeft geen van de drie regeringspartijen voordeel bij versnelde verkiezingen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:26:23 #158
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35848484
Hoogervorst is tenminste een realist.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:12:17 #159
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35851690
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:23 schreef SCH het volgende:

[..]

de nieuwe fractievoorzitter wordt niet de lijstrekker. Die wordt gekozen door de leden in juni/juli.

Kamp meldt niet in de race te zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35852002
Rutte
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:27:41 #161
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35852129
Kamp.

Verdonk is gewoon te, leuk om af en toe als stemmenkanon in te zetten, maar onverstandig als boegbeeld. Ook omdat zij te veel kiezers afschrikt vanwege haar strenge beleid. Daarnaast mis ik bij haar een mening over sociaal-economische onderwerpen.

Rutte doet mij een beetje te denken aan een braaf schooljongetje dat stiekem toch best lui is. Hij mist aansluiting bij tradionele VVD'ers. Heeft wel een verhaal.

Qua persoon zou ik dus Kamp stemmen. Ik vind hem gewoon prettig.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:32:52 #162
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35852255
Kamp heeft inmiddels gezegd dat 'ie niet wil. Hij wil zich op zijn ministerschap concentreren. Een man naar mijn hart.
pi_35852311
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:27 schreef Flumina het volgende:
Kamp.

Verdonk is gewoon te, leuk om af en toe als stemmenkanon in te zetten, maar onverstandig als boegbeeld. Ook omdat zij te veel kiezers afschrikt vanwege haar strenge beleid. Daarnaast mis ik bij haar een mening over sociaal-economische onderwerpen.

Rutte doet mij een beetje te denken aan een braaf schooljongetje dat stiekem toch best lui is. Hij mist aansluiting bij tradionele VVD'ers. Heeft wel een verhaal.

Qua persoon zou ik dus Kamp stemmen. Ik vind hem gewoon prettig.
Ik vind Kamp dus een beetje overkomen als een lulletje rozenwater..
Kamp zou een keuze ala Gerrit Zalm zijn, politiek ijzersterk maar geen echte stemmentrekker.

Rutte heeft charisma en heeft inderdaad een duidelijk verhaal dat kiezers uit het midden aanspreekt.
Ik hoop echt dat het Rutte wordt
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:35:42 #164
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35852323
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kamp heeft inmiddels gezegd dat 'ie niet wil. Hij wil zich op zijn ministerschap concentreren. Een man naar mijn hart.
Ok. Dan toch Rutte.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:05:06 #165
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_35853268
Rutte. rustig, goed verhaal, intelligent en niet glad. kortom, het intelligente alternatief voor Wouter Bos.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:09:18 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35853405
Rutte heeft wel een rotkop, da's wel een klein nadeeltje. Maar hij kan er wel voor zorgen dat ik weer op de VVD ga stemmen . Vooral landelijk vielen ze me erg tegen en wou ik eerder D66 gaan stemmen tijdens landelijke verkiezingen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_35853881
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:09 schreef Falco het volgende:
Rutte heeft wel een rotkop, da's wel een klein nadeeltje.
Dat valt toch wel mee?
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:24:37 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_35853967
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:22 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee?
Mwah een beetje geniepig komt het over. Aan hem natuurlijk de kans om het tegendeel te bewijzen natuurlijk .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:46:34 #169
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35857303
Nobody fucks with Frank de Grave!!!

Dat is de man!
pi_35858849
Dus toch Rutte, blijkt wel weer hoe goed ik het allemaal weet .

Als de economie aantrekt en met een wat meer op de middenklasse gericht beleid denk ik dat de CDA/VVD coalitie eventueel aangevuld met een andere partij gewoon kan blijven zitten, helaas...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 8 maart 2006 @ 21:24:27 #171
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35859061
blegh rutte
pi_35861187
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:24 schreef PLAE@ het volgende:

blegh rutte
De enige man die de VVD zetels kan bezorgen, of je dat nou leuk vind of niet.
pi_35861266
Rutte vind ik toch de meest sympathieke VVDer. Das zeker niet onbelangrijk als je nieuwe stemmers wil over halen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35861658
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:12 schreef Slayage het volgende:
Rutte vind ik toch de meest sympathieke VVDer. Das zeker niet onbelangrijk als je nieuwe stemmers wil over halen.
Hij heeft ook wel een openlijk gefilosofeerd over de vorming van een nieuwe "paarse" partij. Al zal hij dat nu voorlopig wel uit zijn hoofd laten.
pi_35861766
Hij moet een das kopen van Van Baalen... jaja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')