Liever je eigenbloed dan wie dan ook..quote:Op maandag 28 november 2005 19:48 schreef Jelief het volgende:
MikeAir en ik zijn erg blij dat wij de ouders van Emma zijn en hopen uiteraard dat ons niets overkomt zodat we er nog heel lang voor haar zullen zijn. Helaas hebben we daar geen garantie voor daarom hebben we gisteren de broer van MIkeAir en zijn vriendin (smurfinnetje) gevraagd of zij voor Emma willen zorgen mocht ons iets overkomen.
Dat willen ze gelukkig graag doen.
Heb jij zoiets geregeld? En heb je dat dan ook nog op de een of andere manier vastgelegd, in een testament ofzo? Is dat sowieso nodig? (bij overlijden van beide ouders wijst de kantonrechter een voogd aan voor de kinderen, mag ik aannemen dat dat dan mijn zwager en as schoonzusje zijn?)
Als er familie voor ze wil zorgenquote:Op maandag 28 november 2005 20:12 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Als jij inderdaad wil dat je kind opgevoed wordt door je zwager en vriendin,zou ik dat maar vast laten leggen want anders heb je geen poot om op te staan en is er een kans dat je kinderen naar een tehuis gaan.....
Dat is natuurlijk pure nonsens!quote:Op maandag 28 november 2005 20:12 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Als jij inderdaad wil dat je kind opgevoed wordt door je zwager en vriendin,zou ik dat maar vast laten leggen want anders heb je geen poot om op te staan en is er een kans dat je kinderen naar een tehuis gaan.....
Bij peetouders gaat het voornamelijk om de geloofsopvoeding.quote:Op maandag 28 november 2005 20:20 schreef releaze het volgende:
ik geloof dat die taak is vastgelegd zeg maar, toen ik gedoopt werd ofzo. dat waren mn peetouders dan.
Nee, waarom zou hij? Dat is toch helemaal niet in Emma's belang? Dat gebeurt hooguit als er niemand is in je familiekring die voogd wil zijn (of geschikt is).quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef Jelief het volgende:
ik kan mij niet voorstellen dat zo'n rechter Emma aan vreemden toewijst
Oftewel ze hebben je nog nooit aan zien klooien met je eigen kinderenquote:Op maandag 28 november 2005 21:35 schreef ondeugend het volgende:
Op zich best wel opmerkelijk dat er mensen zijn die mij hun kinderen vertrouwen in het geval ze iets mochten overkomen... ik ben namelijk onervaren.
Nee gaat nogal moeilijk zonder eigen kinderen natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 21:41 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oftewel ze hebben je nog nooit aan zien klooien met je eigen kinderen
hahahaha!quote:Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef LadyS het volgende:
Kun je trouwens ook vast laten leggen bij je je je kind vooral niet in huis wil hebben?
ohja? ik had begrepen dat mn peettante, in dit geval, er altijd voor mij zou zijn als mn ouders er niet waren. en die taak heeft ze toenertijd ook op zich genomen. het geloof is alleen bij het doopsel zelf naar voren gekomen.quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef Jelief het volgende:
[..]
Bij peetouders gaat het voornamelijk om de geloofsopvoeding.
@ET, dit is toevallig ietswaar ik al ver voor de zwangerschap over nagedacht heb en zelfs al heb besproken met mijjn schoonzusje. Ik denk dat we het voorlopig maar even doen zonder notaris, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n rechter Emma aan vreemden toewijst en ik voorzie ook geen andere familie die roet in het eten zou gooien. Ik stop iig wel een brief bij mijn begrafenisverzekering.
Hier kan nog wel eens verschil in zitten Rottdog... zie het verhaal van Moussy.quote:Op maandag 28 november 2005 22:32 schreef Rottdog het volgende:
Er werd ons toendertijd verteld door een adviseur van Yarden dat mocht het kindje in de eerste 6 mnd komen te overlijden het sowieso begraven/gecremeerd werd. Daar hoefde je dan niet voor te betalen geloof zelfs dat we na de 6 mnd van Zoë pas premie gingen betalen.
kan er alleen niets van terug vinden op de site
Zorg dat je alles zwart op wit krijgt, zo niet kunnen ze je nog altijd een oor aan naaien.quote:Op maandag 28 november 2005 22:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier kan nog wel eens verschil in zitten Rottdog... zie het verhaal van Moussy.
Beter is het zeker te weten en even goed informeren bij je eigen uitvaartverzekeraar. (Zoals jullie gedaan hebben.)
En te overleggenquote:Op dinsdag 29 november 2005 08:58 schreef aloa het volgende:
Dat moet bij ons ook nog geregeld worden. Je weet maar nooit, wat er kan gebeuren.
Mijn eerste keus is m'n zusje en/of mijn vader.
Het lijkt me verstandig om dat vastteleggen.
overleggen lijkt me wel handig jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En te overleggen![]()
("U bent vanaf heden de wettelijke voogd van Cheyenne en Wesley" -"Wat!? Dat tuig mot ik niet in mijn huis hebben!")
Ja want op zich is het best gek dat de voogd helemaal nergens voor hoeft te tekenen (en ook geen bericht krijgt) of i.d. Dus je kan voogd zijn van weet ik veel wie zijn kinderen allemaal zonder dat je het weet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En te overleggen![]()
("U bent vanaf heden de wettelijke voogd van Cheyenne en Wesley" -"Wat!? Dat tuig mot ik niet in mijn huis hebben!")
Nee, want je bent niet verplicht de taak op je te nemenquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:27 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja want op zich is het best gek dat de voogd helemaal nergens voor hoeft te tekenen (en ook geen bericht krijgt) of i.d. Dus je kan voogd zijn van weet ik veel wie zijn kinderen allemaal zonder dat je het weet.
Je zou dus ook zomaar de koningin aan kunnen wijzen als voogd van je kinderen bijv![]()
Ja, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je als ouders iemand verantwoordelijk wil maken voor je kind waarvan je niet eens weet of diegene dat wel wil...quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:37 schreef Igraine het volgende:
Nee dat weet ik wel, maar het zou toch wel aardig zijn als je het van tevoren zou weten.
Zo zal het ook meestal gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:49 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben het eerst gevraagd aan de betrokkenen en ze ook de tijd gegeven om er over na te denken aangezien ze zelf geen kinderen hebben. Maar gelukkig zeiden ze meteen ja.
Dit is mijn angst precies! Ik ga heeeeel erg veel van iemand vragen om voor Eva te zorgen, ik weet niet wie ik dat zou durven vragen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Komt nog bij dat ik echt heeel veel van de kandidaten ga vragen. Mijn oudste heeft een autistische stoornis en is ook hyperactief. Ik denk niet dat ik die dan uit het tehuis kan houden...
quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:04 schreef pinquit het volgende:
Laatst moest ik er ineens aan denken.
Als ik doodga, wie zorgt er dan verder voor Max?![]()
vader is geen optie, die kent m niet en dan zou max ook nog eens uit zn huis wegmoeten. waarschijnlijk ziet ie het ook niet zitten om, als ik er toch niet meer ben, alsnog voor zn kind te zorgen
Mijn moeder heeft zich aangeboden, en ik ga binnenkort mijn broer vragen voor als mn ma er ook niet meer is.
Maar hoe regel je dat? Notaris enz.? kost zeker bakken vol met geld?![]()
moet je een testament opmaken?
Iemand ervaring met dit soort dingen die je eigenlijk móet regelen?
quote:Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente ben niet nieuwschierig hoor maar A?![]()
volgens mij leverd diginotar alleen certificaten, en ben je alsnog aangewezen op een notaris/quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:12 schreef Vivi het volgende:
Bij Diginotar kan je het online laten bekrachtigen volgens mij.
Inderdaad. Maar nou niet iets waar je dagelijks mee bezig benquote:Op maandag 6 oktober 2008 21:30 schreef Leah het volgende:
Reden te meer om het eens te regelen lijkt me.
Ik zal het morgen eens vragen, de vriend van mijn moeder is de oprichter.quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:34 schreef LePetitColonel het volgende:
[..]
volgens mij leverd diginotar alleen certificaten, en ben je alsnog aangewezen op een notaris/
Nee, maar wel zo belangrijk om je er eens goed over te buigen toch?quote:Op maandag 6 oktober 2008 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar nou niet iets waar je dagelijks mee bezig ben
Grijs, in zo'n geval kun je dus een voogd aanwijzen. Een voogd kan de kinderen in huis nemen, maar kan ook op zoek gaan naar een goede gezinsplek voor je kinderen. Als het dan nodig mocht zijn, dan kan de voogd op dat moment bekijken wat het meest overeenkomt met jullie wensen en wat op dat moment wenselijk is voor de kinderen.quote:Op maandag 14 september 2009 12:07 schreef Grijs het volgende:
En zo nog een paar familieleden. Op zich genoeg mensen bij wie ze terecht zouden kunnen, maar waar ze het beste af zijn, dat kan zo veranderen. Maar misschien wel handig om dat maar gewoon tegen de betreffende familieleden te zeggen...
Zo hebben wij het geregeld voor Isa, een hele goede vriend is haar voogd. En hij bepaalt waar ze het beste terecht kan...quote:Op maandag 14 september 2009 12:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Grijs, in zo'n geval kun je dus een voogd aanwijzen. Een voogd kan de kinderen in huis nemen, maar kan ook op zoek gaan naar een goede gezinsplek voor je kinderen. Als het dan nodig mocht zijn, dan kan de voogd op dat moment bekijken wat het meest overeenkomt met jullie wensen en wat op dat moment wenselijk is voor de kinderen.
Ja inderdaad! Dat heb ik me al 4x voorgenomen en is er nog niet van gekomen.quote:Op maandag 14 september 2009 11:07 schreef Troel het volgende:
Klein kickje, al is het alleen maar om nu echt eens die notaris te gaan bezoeken
Neem iemand die jij vertrouwt. Een voogd is niet verplicht de kinderen zelf op te voeden. Hij is wel verantwoordelijk voor de kinderen. Het is dan ook duidelijk wie de beslissingen over de kinderen neemt.quote:Op maandag 14 september 2009 14:14 schreef miss_sly het volgende:
Dit moeten wij ook nog regelen, idd. Iig een voogd die ervoor zorgt dat ze goed terechtkomt.
Lastig wel. Hoe bepaal je wie dat gaat doen?
Vanwaar twee opties? Is dat uit veiligheidsoverweging of om andere redenen?quote:Op maandag 14 september 2009 17:14 schreef Incantrix het volgende:
Wij hebben nog niets vast laten leggen, maar hebben er al wel iemand voor gevraagd en er wat dingen over afgesproken. Mijn schoonzus zal, in het geval van ons beider overlijden, voor ons kind (of evt. tegen die tijd onze kinderen) gaan zorgen. We moeten voor onszelf alleen nog een tweede optie bedenken en dat vind ik echt een stuk lastiger. Mijn schoonzus is erg voordehandliggend, want zij heeft er de leeftijd naar en staat erg open voor kinderen, maar zij zelf zal naar alle waarschijnlijkheid zelf geen kinderen krijgen (37 jaar oud, geen relatie, goede baan en geen rammels). Bovendien zitten wij qua levensopvatting e.d. erg met haar op één lijn en is ze nu, voor de geboorte al helemaal verzot op haar neefje, zo lief
Zodra we hebben besloten wat de 2e optie wordt (en die mensen gevraagd hebben uiteraard) zullen we gaan kijken in welke vorm we het willen gieten qua voogdij e.d. en het vast laten leggen bij de notaris. Ik vind dit erg belangrijk om zo snel mogelijk iets te regelen, voor ons kind, maar ook voor onze naasten. Duidelijkheid is denk ik prettig wanneer je zo'n verlies te verstouwen krijgt, dan wil je niet ook nog allerlei gesteggel over de weeskindjes aangaan denk ik..
Vergeet niet dat ze zelf ook zullen moeten instemmenquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:59 schreef FP128 het volgende:
Als wij kinderen hebben en wij ooit eerder mochten te komen overlijden dan is mijn zus en haar man( heeeeeeel veel geld en kinderloos) sowieso de voogd.
Als Mikael nog zn echte vader ziet, dan gaat hij daar volgens mij naartoe. Tenzij je hebt vast gelegd dat hij naar zn stiefvader gaat.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:24 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar hoe zit het nou als mij iets overkomt? Kevin en ik hebben gezamelijk gezag over Mikael. Gaat Mikael dan gewoon naar Kevin of heeft R ook nog een mogelijkheid om de dagen dat Mikael nu hier is ivm de co-ouderschap te houden?
Mijn ex en ik hebben co-ouderschap over Mikael. Maar dat staat nergens vast zeg maar. Het is iets wat we zelf zo hebben geregeld. Want ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om als mij iets overkomt Mikael alleen bij zijn vader te laten en dan zijn broertje en R nooit meer te zien. terwijl dat net zo goed bij zijn leven hoort!!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:29 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Als Mikael nog zn echte vader ziet, dan gaat hij daar volgens mij naartoe. Tenzij je hebt vast gelegd dat hij naar zn stiefvader gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |