Liever je eigenbloed dan wie dan ook..quote:Op maandag 28 november 2005 19:48 schreef Jelief het volgende:
MikeAir en ik zijn erg blij dat wij de ouders van Emma zijn en hopen uiteraard dat ons niets overkomt zodat we er nog heel lang voor haar zullen zijn. Helaas hebben we daar geen garantie voor daarom hebben we gisteren de broer van MIkeAir en zijn vriendin (smurfinnetje) gevraagd of zij voor Emma willen zorgen mocht ons iets overkomen.
Dat willen ze gelukkig graag doen.
Heb jij zoiets geregeld? En heb je dat dan ook nog op de een of andere manier vastgelegd, in een testament ofzo? Is dat sowieso nodig? (bij overlijden van beide ouders wijst de kantonrechter een voogd aan voor de kinderen, mag ik aannemen dat dat dan mijn zwager en as schoonzusje zijn?)
Als er familie voor ze wil zorgenquote:Op maandag 28 november 2005 20:12 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Als jij inderdaad wil dat je kind opgevoed wordt door je zwager en vriendin,zou ik dat maar vast laten leggen want anders heb je geen poot om op te staan en is er een kans dat je kinderen naar een tehuis gaan.....
Dat is natuurlijk pure nonsens!quote:Op maandag 28 november 2005 20:12 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Als jij inderdaad wil dat je kind opgevoed wordt door je zwager en vriendin,zou ik dat maar vast laten leggen want anders heb je geen poot om op te staan en is er een kans dat je kinderen naar een tehuis gaan.....
Bij peetouders gaat het voornamelijk om de geloofsopvoeding.quote:Op maandag 28 november 2005 20:20 schreef releaze het volgende:
ik geloof dat die taak is vastgelegd zeg maar, toen ik gedoopt werd ofzo. dat waren mn peetouders dan.
Nee, waarom zou hij? Dat is toch helemaal niet in Emma's belang? Dat gebeurt hooguit als er niemand is in je familiekring die voogd wil zijn (of geschikt is).quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef Jelief het volgende:
ik kan mij niet voorstellen dat zo'n rechter Emma aan vreemden toewijst
Oftewel ze hebben je nog nooit aan zien klooien met je eigen kinderenquote:Op maandag 28 november 2005 21:35 schreef ondeugend het volgende:
Op zich best wel opmerkelijk dat er mensen zijn die mij hun kinderen vertrouwen in het geval ze iets mochten overkomen... ik ben namelijk onervaren.
Nee gaat nogal moeilijk zonder eigen kinderen natuurlijk.quote:Op maandag 28 november 2005 21:41 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Oftewel ze hebben je nog nooit aan zien klooien met je eigen kinderen
hahahaha!quote:Op maandag 28 november 2005 22:27 schreef LadyS het volgende:
Kun je trouwens ook vast laten leggen bij je je je kind vooral niet in huis wil hebben?
ohja? ik had begrepen dat mn peettante, in dit geval, er altijd voor mij zou zijn als mn ouders er niet waren. en die taak heeft ze toenertijd ook op zich genomen. het geloof is alleen bij het doopsel zelf naar voren gekomen.quote:Op maandag 28 november 2005 20:30 schreef Jelief het volgende:
[..]
Bij peetouders gaat het voornamelijk om de geloofsopvoeding.
@ET, dit is toevallig ietswaar ik al ver voor de zwangerschap over nagedacht heb en zelfs al heb besproken met mijjn schoonzusje. Ik denk dat we het voorlopig maar even doen zonder notaris, ik kan mij niet voorstellen dat zo'n rechter Emma aan vreemden toewijst en ik voorzie ook geen andere familie die roet in het eten zou gooien. Ik stop iig wel een brief bij mijn begrafenisverzekering.
Hier kan nog wel eens verschil in zitten Rottdog... zie het verhaal van Moussy.quote:Op maandag 28 november 2005 22:32 schreef Rottdog het volgende:
Er werd ons toendertijd verteld door een adviseur van Yarden dat mocht het kindje in de eerste 6 mnd komen te overlijden het sowieso begraven/gecremeerd werd. Daar hoefde je dan niet voor te betalen geloof zelfs dat we na de 6 mnd van Zoë pas premie gingen betalen.
kan er alleen niets van terug vinden op de site
Zorg dat je alles zwart op wit krijgt, zo niet kunnen ze je nog altijd een oor aan naaien.quote:Op maandag 28 november 2005 22:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier kan nog wel eens verschil in zitten Rottdog... zie het verhaal van Moussy.
Beter is het zeker te weten en even goed informeren bij je eigen uitvaartverzekeraar. (Zoals jullie gedaan hebben.)
En te overleggenquote:Op dinsdag 29 november 2005 08:58 schreef aloa het volgende:
Dat moet bij ons ook nog geregeld worden. Je weet maar nooit, wat er kan gebeuren.
Mijn eerste keus is m'n zusje en/of mijn vader.
Het lijkt me verstandig om dat vastteleggen.
overleggen lijkt me wel handig jaquote:Op dinsdag 29 november 2005 09:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En te overleggen![]()
("U bent vanaf heden de wettelijke voogd van Cheyenne en Wesley" -"Wat!? Dat tuig mot ik niet in mijn huis hebben!")
Ja want op zich is het best gek dat de voogd helemaal nergens voor hoeft te tekenen (en ook geen bericht krijgt) of i.d. Dus je kan voogd zijn van weet ik veel wie zijn kinderen allemaal zonder dat je het weet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 09:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En te overleggen![]()
("U bent vanaf heden de wettelijke voogd van Cheyenne en Wesley" -"Wat!? Dat tuig mot ik niet in mijn huis hebben!")
Nee, want je bent niet verplicht de taak op je te nemenquote:Op dinsdag 29 november 2005 15:27 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja want op zich is het best gek dat de voogd helemaal nergens voor hoeft te tekenen (en ook geen bericht krijgt) of i.d. Dus je kan voogd zijn van weet ik veel wie zijn kinderen allemaal zonder dat je het weet.
Je zou dus ook zomaar de koningin aan kunnen wijzen als voogd van je kinderen bijv![]()
Ja, tuurlijk, helemaal mee eens. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je als ouders iemand verantwoordelijk wil maken voor je kind waarvan je niet eens weet of diegene dat wel wil...quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:37 schreef Igraine het volgende:
Nee dat weet ik wel, maar het zou toch wel aardig zijn als je het van tevoren zou weten.
Zo zal het ook meestal gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:49 schreef snoopy het volgende:
Wij hebben het eerst gevraagd aan de betrokkenen en ze ook de tijd gegeven om er over na te denken aangezien ze zelf geen kinderen hebben. Maar gelukkig zeiden ze meteen ja.
Dit is mijn angst precies! Ik ga heeeeel erg veel van iemand vragen om voor Eva te zorgen, ik weet niet wie ik dat zou durven vragen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 08:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Komt nog bij dat ik echt heeel veel van de kandidaten ga vragen. Mijn oudste heeft een autistische stoornis en is ook hyperactief. Ik denk niet dat ik die dan uit het tehuis kan houden...
quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:04 schreef pinquit het volgende:
Laatst moest ik er ineens aan denken.
Als ik doodga, wie zorgt er dan verder voor Max?![]()
vader is geen optie, die kent m niet en dan zou max ook nog eens uit zn huis wegmoeten. waarschijnlijk ziet ie het ook niet zitten om, als ik er toch niet meer ben, alsnog voor zn kind te zorgen
Mijn moeder heeft zich aangeboden, en ik ga binnenkort mijn broer vragen voor als mn ma er ook niet meer is.
Maar hoe regel je dat? Notaris enz.? kost zeker bakken vol met geld?![]()
moet je een testament opmaken?
Iemand ervaring met dit soort dingen die je eigenlijk móet regelen?
quote:Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Fuente ben niet nieuwschierig hoor maar A?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |