Ik heb hier nu een tijdje over zitten te denken en ik begrijp wel wat je bedoelt, geloof ik. Maar ik vind het zinloos.quote:Op maandag 28 november 2005 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet zinloos. De discussie is onbeëindigbaar, bekeren mogelijk onmogelijk, overtuigingen lastig onder woorden te brengen, argumenten te persoonlijk om uit te spreken, maar niet zinloos.
Daar zie je toch al hoe persoonlijk zo'n antwoord wel moet zijn?quote:Op maandag 28 november 2005 14:58 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
"Om God te dienen"
"Om de medemens te helpen"
"Om gelukkig te zijn"
"Om rijk te worden"
Maak je inderdaad niet ongerust.quote:Kan ik trouwens met eeen gerust hart aannemen dat jij niet in Adam en Eva gelooft?
Dat is inderdaad vrij lastig. Ik heb de handen vol aan mijn eigen loop.quote:Op maandag 28 november 2005 14:50 schreef sigme het volgende:
Je kan moeilijk de loop van iemands anders leven volgen
Ik heb ook niet op alle filosofische vragen een antwoord. De vraag hoe God tot "zijn' gekomen is, is een lastige. Opzich wel interessant maar niet heel relevant om te geloven in God.quote:Maar goed, als je over dit soort dingen nadenkt en daarbij het aannemenlijk bent gaan vinden dat er een god is vraag ik me af of je daarbij dan ook afvraagt hoe god tot "zijn" gekomen is? Of is dat een niet-relevante vraag?
Het had me ook wonderlijk (letterlijk!) geleken als je wel alle antwoorden had hoorquote:Op maandag 28 november 2005 15:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook niet op alle filosofische vragen een antwoord. De vraag hoe God tot "zijn' gekomen is, is een lastige. Opzich wel interessant maar niet heel relevant om te geloven in God.
Als de vraag waar God dan vandaan komt probeert te beantwoorden word je langzaam gek denk ik.quote:Op maandag 28 november 2005 15:15 schreef sigme het volgende:
Het had me ook wonderlijk (letterlijk!) geleken als je wel alle antwoorden had hoor
Ik vind het zo'n voor de hand liggende vraag omdat godgelovers vaak als argument stellen "en waar kwam dat heelal dan vandaan?", terwijl de vraag "en waar komt die god dan vandaan?" niet opkomt..
Daar snap ik dan weer niks van
Het makkelijke aan een godheid is dat elk rationeel bezwaar irrelevant is aangezien fysische beperking niet van toepassing zijn op deze godheid.quote:Op maandag 28 november 2005 15:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Het had me ook wonderlijk (letterlijk!) geleken als je wel alle antwoorden had hoor
Ik vind het zo'n voor de hand liggende vraag omdat godgelovers vaak als argument stellen "en waar kwam dat heelal dan vandaan?", terwijl de vraag "en waar komt die god dan vandaan?" niet opkomt..
Daar snap ik dan weer niks van
Het menselijke aan mensen is dat die moeite hebben met irrelevant verklaren van rationaliteit. Ondanks alle irrationaliteit van mensen hechten we toch aan oorzaak en gevolg.quote:Op maandag 28 november 2005 15:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het makkelijke aan een godheid is dat elk rationeel bezwaar irrelevant is aangezien fysische beperking niet van toepassing zijn op deze godheid.
Kun je een lekker nachtje over peinzenquote:Op maandag 28 november 2005 15:25 schreef Bluesdude het volgende:
je kunt je er mooi filosofies uitlullen door te vluchten in abstracties:
Eerst was er NIETS en dat was ALLES..
Die twee tegenstellingen waren identiek.
These-antithese leidt tot synthese..
En zo ontstond er IETS... dat noemen wij het materiële heelal...
Ik weet nog steeds niet of dit geleuter is of de grote waarheid
Daar ben ik al lang geleden meegestopt.quote:Op maandag 28 november 2005 15:28 schreef RichardQuest het volgende:
Kun je een lekker nachtje over peinzen.
quote:Op maandag 28 november 2005 15:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Daar ben ik al lang geleden meegestopt.
Goed te horen dat ik niet de enigste was die wakker kon liggen hierover.
Deze theorie/geleuter kun je wel aansluiten op de big-bangtheorie...die het IETS was/voortbracht
Je kunt het zelfs als verklaring geven voor de geboorte van een god.
Je kunt de tegenstelling zélf God noemen.
[ bron ]quote:Lidstaten van de Europese Unie die geheime Amerikaanse gevangenissen op hun grondgebied hebben toegelaten wordt mogelijk het stemrecht binnen de unie tijdelijk ontnomen. Dat heeft Europees Commissaris voor justitie en openbare orde Franco Frattini maandag gezegd.
"Ik zou verplicht zijn de raad van ministers ernstige consequenties voor te stellen, waaronder opschorting van het stemrecht in de raad", zei Frattini tijdens de conferentie.
Waarschijnlijk. Maar ik kan me het niet voorstellen. Bulgarije, Roemenië of Kosovo. Geen is al EU-lid.quote:Op maandag 28 november 2005 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En over welke landen hebben we het dan in concreto? Voornamelijk voormalig Oostblok?
Die kruisvaarder?quote:Op maandag 28 november 2005 16:20 schreef Monidique het volgende:
Mocht niet van Koenraad.
quote:
Ik hou ook van jou.quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Monidique het volgende:
Nee, Pracissor uitnodigen. De Kruisvaarder moedigt hij aan. De zeloot!
De zeloten waren een Joodse sekte. Ik kan dus geen kruisvaarders aanmoedigen.quote:Op maandag 28 november 2005 16:26 schreef Monidique het volgende:
Nee, Pracissor uitnodigen. De Kruisvaarder moedigt hij aan. De zeloot!
Maar nu niet meer!quote:Op maandag 28 november 2005 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De zeloten waren een Joodse sekte.
Die nieuwe vertaling dus...quote:Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Hoe durven ze toch?
Ach wat, vijftienjarige Hageneesjes zijn erger,quote:Op maandag 28 november 2005 16:38 schreef Monidique het volgende:
Hoe durven ze toch?
Ja, dat was echt het toppunt.quote:Op maandag 28 november 2005 16:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach wat, vijftienjarige Hageneesjes zijn erger,![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Hiermit bin ich am Schluss und spreche mein Urtheil. Ich verurtheile das Christenthum, ich erhebequote:Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ken je het einde van Der Antichrist?
Hoe?quote:Op maandag 28 november 2005 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat kan trouwens onmogelijk een getrouwe weergave van Nietzsche zijn. Ik mis de cursiveringen.
Tegen Godslasteraar, natuurlijk. Waarom zou ik met jou van gedachten wisselen, averechtse tong80?quote:Op maandag 28 november 2005 17:08 schreef Monidique het volgende:.
Heb je het nu tegen mij, of tegen Godslasteraar?
Erg fraai. Maar die voer je toch al lang?quote:Op maandag 28 november 2005 16:20 schreef Pracissor het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van mijn kruisvaarders avatar?
Vraagje, over cursiveringen en bijbel. In de exemplaren van de statenvertaling die ik onder ogen heb gehad zijn vrij willekeurige woorden gecursiveerd gedrukt. Ik zie geen enkel verband tussen die cursiveringen.quote:Op maandag 28 november 2005 17:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat kan trouwens onmogelijk een getrouwe weergave van Nietzsche zijn. Ik mis de cursiveringen.
Ja, dat vroeg ik me ook al af.quote:Op maandag 28 november 2005 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Tegen Godslasteraar, natuurlijk. Waarom zou ik met jou van gedachten wisselen, averechtse tong80?
Ik heb geen enkel idee. Gewoonlijk zou ik om een voorbeeld vragen, maar dat is natuurlijk nutteloos wanneer het om willekeurige woorden gaat.quote:Op maandag 28 november 2005 17:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Vraagje, over cursiveringen en bijbel. In de exemplaren van de statenvertaling die ik onder ogen heb gehad zijn vrij willekeurige woorden gecursiveerd gedrukt. Ik zie geen enkel verband tussen die cursiveringen.
Kan iemand mij vertellen waarom deze erin staan?
Goed zoquote:Op maandag 28 november 2005 16:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik bedoelde de passage waarin staat dat het Christendom ons de zegeningen van de Islam door de neus heeft geboord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |