Stelling: Hoe kan Amerika zijn positie behouden als wereldmacht?quote:United States Economy - overview:
The US has the largest and most technologically powerful economy in the world, with a per capita GDP of $40,100. In this market-oriented economy, private individuals and business firms make most of the decisions, and the federal and state governments buy needed goods and services predominantly in the private marketplace. US business firms enjoy considerably greater flexibility than their counterparts in Western Europe and Japan in decisions to expand capital plant, to lay off surplus workers, and to develop new products. At the same time, they face higher barriers to entry in their rivals' home markets than the barriers to entry of foreign firms in US markets. US firms are at or near the forefront in technological advances, especially in computers and in medical, aerospace, and military equipment; their advantage has narrowed since the end of World War II. The onrush of technology largely explains the gradual development of a "two-tier labor market" in which those at the bottom lack the education and the professional/technical skills of those at the top and, more and more, fail to get comparable pay raises, health insurance coverage, and other benefits. Since 1975, practically all the gains in household income have gone to the top 20% of households. The response to the terrorist attacks of 11 September 2001 showed the remarkable resilience of the economy. The war in March/April 2003 between a US-led coalition and Iraq, and the subsequent occupation of Iraq, required major shifts in national resources to the military. The rise in GDP in 2004 was undergirded by substantial gains in labor productivity. The economy suffered from a sharp increase in energy prices in the second half of 2004. Long-term problems include inadequate investment in economic infrastructure, rapidly rising medical and pension costs of an aging population, sizable trade and budget deficits, and stagnation of family income in the lower economic groups.
Volgens mij staan er slechts feiten in de OP en wordt daar verder niks afgezeken. Of ik heb het niet goed gezien...quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:28 schreef more het volgende:
Heb je niks beters te doen dan over dit mooie land te zeiken?
De meeste Amerikanen zijn heel tevreden op hun land, en natuurlijk heb je ook daar schommelingen in de economie/vertrouwen e.d. Maar ze zijn nog steeds trots op hun systeem en daar hebben die praatclubjes in Europa natuurlijk niks over te zeggen
Er staan veel onjuistheden in! Maar ik bedoelde vooral het hele "post" gedrag van pberends aangaande de VS.quote:Op zondag 27 november 2005 16:20 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Volgens mij staan er slechts feiten in de OP en wordt daar verder niks afgezeken. Of ik heb het niet goed gezien...
Welke onjuistheden?quote:Op zondag 27 november 2005 16:37 schreef more het volgende:
[..]
Er staan veel onjuistheden in! Maar ik bedoelde vooral het hele "post" gedrag van pberends aangaande de VS.
Er staan geen onjuistheden in, want het eerste gedeelte (tot dat ik oplossingen aandraag) zijn gewoon feiten, en wanneer ik met mogelijke oplossingen begin is het een mening. Ja duh, in meningen kunnen vaak onjuistheden zitten he. Maar als ik jou was zou ik het op een minder persoonlijke manier brengen:quote:Op zondag 27 november 2005 16:37 schreef more het volgende:
[..]
Er staan veel onjuistheden in! Maar ik bedoelde vooral het hele "post" gedrag van pberends aangaande de VS.
Komt niet echt inhoudelijk en vriendelijk over. Probeer liever de mogelijke oplossingen te ontkrachten op een inhoudelijke manier. Overigens is dit geen anti-Amerika topic, maar eerder een help-Amerika topic.quote:Heb je niks beters te doen dan over dit mooie land te zeiken?
De VS kunnen waarlijk niet genoeg worden afgezeken. Pberends for president!quote:Op zondag 27 november 2005 16:37 schreef more het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn, Nader in het Witte Huisquote:Op zondag 27 november 2005 16:09 schreef pberends het volgende:
Zou me trouwens niet verbazen als de VS met Ralph Nader (de groenen) een grotere supermacht zou kunnen worden dan nu. Hij zou de oliedorst in ieder geval kunnen stoppen, en veel minder geld aan zinloze oorlogen besteden.
Het is niet afzeiken, maar zeer opbouwende kritiek.quote:Op zondag 27 november 2005 17:21 schreef Argento het volgende:
[..]
De VS kunnen waarlijk niet genoeg worden afgezeken. Pberends for president!
Uh...dat beheer stelt niets voor.quote:Op zondag 27 november 2005 21:34 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat amerika altijd wel het machtigst blijft, ze moeten gewoon altijd het internet beheer in eigen beheer houden en microsoft(wie weet dat in de toekomst zij deze positie gaan verliezen, maar dan zal er wel weer een ander amerikaans it bedrijf op staan) is een amerikaans bedrijf, en in de toekomst is de machtigste op aarde diegene die het meeste digitale macht heeft.
amerikanen blijven trots op hun land, of het nou slechter gaat of goed. zelfs als de beroemde vlag uit 51 keutels zou bestaan, roepen ze nog dat hun land de beste is. In die OP staan een hoop waarheden plus een mening van Pberends die niet eens zo slecht geschoten is. het feit dat amerika zeker niet de meest goede kant op aan het gaan is (kijk gezondheidszorg, vertrouwen van mensen in de politiek, relaties met de rest van de wereld, eenzijdige kijk van media op het land en de rest van de wereld en de alsmaar dringende lobbies van vele (niet altijd even betrouwbare) organisaties, dnek ik dat het de verkeerde kant op gaat.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:28 schreef more het volgende:
Heb je niks beters te doen dan over dit mooie land te zeiken?
De meeste Amerikanen zijn heel tevreden op hun land, en natuurlijk heb je ook daar schommelingen in de economie/vertrouwen e.d. Maar ze zijn nog steeds trots op hun systeem en daar hebben die praatclubjes in Europa natuurlijk niks over te zeggen
Maakt niet uit waar ze staan als ze maar in het beheer van de VS blijven. Er mag wel een alternatief zijn, maar als ze morgen zeggen dat ze bijvoorbeeld de .nl extensie er uit slopen hebben wij een probleem en zo kunnen ze nog wel meer nare dingen doen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh...dat beheer stelt niets voor.
Ten eerste staan nog niet de helft van de root servers in de VS en ten tweede is een vervanging van de overige rootservers een kwestie van een dag werk. Het is een politiek punt, geen technisch.
Er bestaat nu al een alternatief rootserver netwerk.
En jij denkt dat die huidige economische groeipercentages voor de komende 100 jaar vaststaanquote:Op maandag 28 november 2005 14:08 schreef more het volgende:
Met de huidige economische groei van China zal het nog minimaal 100 jaar duren voordat ze de VS voorbij gaan. En dan hebben we het alleen nog maar over het BNP. Op allerlei ander gebied zal de VS nog veel langer superieur blijven.
Vergeet niet dat de economische groei in de VS nog altijd stukken beter is dan in de EU.
economische groei is sowieso niet een op zichzelf staand feit. als de VS niet zo arrogant zou doen en alleen kijkt naar zijn superieure houding, zouden ze hun blik kunnen werpen op de dingen waar ze momenteel enorm in falen en die in een korte tijd zeker voor een hoop ellende kunnen zorgen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:08 schreef more het volgende:
Met de huidige economische groei van China zal het nog minimaal 100 jaar duren voordat ze de VS voorbij gaan. En dan hebben we het alleen nog maar over het BNP. Op allerlei ander gebied zal de VS nog veel langer superieur blijven.
Vergeet niet dat de economische groei in de VS nog altijd stukken beter is dan in de EU.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |