abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32594550
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en? Moeten we er iets aan doen als de mensheid dreigt uit te sterven, dat vraag jij je af. Het maakt dan niet uit of het een meteoriet is of een griep of oorlog of spontaan, massaal kannibalisme.
Dan verschillen wij daar totaal van mening over, ik sterf liever door een komeet dan door een ellenlange oorlog of griep.
pi_32594582
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heb je weer een terreur-opwelling?
Nee, een opwelling van rechtvaardigheid.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:28:19 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32594623
Ja, je kan ook miljoenen uitgeven om het uitbreken van een Resident-Evil-virus te voorkomen.
(Tegenwoordig gebruikt de politiek verwijzingen naar films, ik ga daarin mee)
Punt is dat het een heel onplausibel en statischtisch-gewauwel-nut heeft.

Natuurlijk kan ik wel 3x Armageddon kijken, een paar discovery afleveringen over het uitsterven van de dino's en vervolgens een amateur-hobby-ist-telescoop-kijkert die beweerd dat er over 30 jaar een mogelijk inslag kan komen.

Ja, dan zit iedereen weer te bibberen van het asteroïde-spook, en moeten er miljarden de kast uitgetrokken worden om space-shuttles (hét schoolvoorbeeld van falend technisch management, de russen zijn er niet voor niets mee gekapt, aldus oud-NASA-baas) te bouwen, laseronderzoek op vol vermogen gezet worden, en honderden zogenaamde think-tanks opgezet worden.

Terwijl het niet echt aangetoond is, terwijl een flinke asteroïde
of niet groot genoeg is om de aarde te raken
of groot genoeg is om de aarde te raken, maar de kosten wegen niet op tegen de baten
(het voorkomen van de inslag versus de schade op aarde)
of het is zo groot dat het in 1 keer een half land wegvaagt, en dan kan het niet echt gestopt worden, Armageddon is een sprookje, of er moeten inderdaad ettelijke honderden miljarden uit de kast getrokken worden, maar dan is het hypocriet, omdat met dat geld weet ik hoeveel doden voorkomen kunnen worden.

Dan is er echter nog wel de mogelijkheid dat er ooit een keer een technisch hoogstandje komt om dit te voorkomen. Maar een dollar / euro kan maar 1 keer uitgegeven worden.

Wat is dan zelfmoord?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32594665
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, een opwelling van rechtvaardigheid.
Massamoord vind je rechtvaardig?
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:31:05 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32594681
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Dan verschillen wij daar totaal van mening over, ik sterf liever door een komeet dan door een ellenlange oorlog of griep.
Er zit natuurlijk ook verschil in het direct een astroïde op je kop te krijgen, vergeleken met een astroïde die een stoflaag de atmosfeer inslingert die jaren het zonlicht tegenhoudt wat leidt tot een verschrikkelijke doch langzame afsterving van de natuur en daarmee vanzelf de mensheid, tenzij we overgaan op massale kernenergie.
En de overlevingskans acht ik dan ook niet hoog.
pi_32594855
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

edit
Wat je beoogt is miljoenen malen misdadiger dan de actie van een zelfmoordenaar.
Daarbij, de zelfmoordenaar offert zichzelf volkomen op voor een smerige zaak.
Jij blijft lekker achter je pc hangen en vindt dat bijv Amerika maar die genocide moet uitvoeren.
Nee zeg..... de moraliteit van de zelfmoordenaar is dan toch een stuk hoger dan de jouwe..

[ Bericht 10% gewijzigd door sizzler op 26-11-2005 15:31:43 ]
pi_32594881
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat je beoogt is miljoenen malen misdadiger dan de actie van een zelfmoordenaar.
Daarbij, de zelfmoordenaar offert zichzelf volkomen op voor een smerige zaak.
Jij blijft lekker achter je pc hangen en vindt dat bijv Amerika maar die genocide moet uitvoeren.
Nee zeg..... de moraliteit van de zelfmoordenaar is dan toch een stuk hoger dan de jouwe..
Het gaat niet om de actie van één enkele zelfmoordenaar, dat weet jij ook best. De VS is in staat in te grijpen daar, Nederland is daar niet toe in staat. Je moet wel realitisch blijven of ga jij ook in je eentje met je roeiboot de Atlantische Oceaan op om de VS plat te nuken?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:40:43 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_32594886
Iedereen die nee heeft gestemd moeten ze echt opsluiten.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:41:43 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32594907
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
edit
Israel staat illegaal in Palestina, en dat keur je goed? Anyway, start er maar een topic over, Isreal is goed en Palestina niehieettt ofzo. Maar laten we hier op z'n minst on-topic blijven.
Benieuwd of ik nu het stempel anti-semiet krijg trouwens.

[ Bericht 12% gewijzigd door sizzler op 26-11-2005 15:32:12 ]
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:42:58 #60
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32594936
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:40 schreef TC03 het volgende:
Ik heb niet gestemd, maar, motiveer eens? Wat is het budget om dit te voorkomen, en waar moet dat geld vandaan komen (ergo; waar gaat men op besparen)?
pi_32594971
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:40 schreef TC03 het volgende:
Liberaal van je.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:45:23 #62
53267 TC03
pi_32594980
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik heb niet gestemd, maar, motiveer eens? Wat is het budget om dit te voorkomen, en waar moet dat geld vandaan komen (ergo; waar gaat men op besparen)?
Als de mensheid gered moet worden is er heus wel geld hoor.

Daarnaast vind ik gedachtes als 'een mooie oplossing voor de mensheid die de aarde kapot maakt' zo ontzettend naïef en kortzichtig. Stel dat mens er niet meer is, wat heb je dan? Een paar diertjes en wat plantjes. Nou, wat zullen zij blij zijn!
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:45:39 #63
53267 TC03
pi_32594985
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Liberaal van je.
pi_32595024
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daarnaast vind ik gedachtes als 'een mooie oplossing voor de mensheid die de aarde kapot maakt' zo ontzettend naïef en kortzichtig. Stel dat mens er niet meer is, wat heb je dan? Een paar diertjes en wat plantjes. Nou, wat zullen zij blij zijn!
Slimmerds zeggen ook wel eens van "Ik ben blij dat de zon bestaat, want anders waren wij er niet"

Das wel grappig, als de zon niet zou hebben bestaan was die stelling ook totaal niet aan de orde geweest, en dus irrelevant om over praten.
pi_32595051
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

niks genocide. gewoon een natuurramp. en het lost toevallig veel problemen op. moet je eens kijken hoeveel ontwikkelingsgeld we dan overhouden, daar kan de regering leuke dingen mee doen.
Zoals de BTW 0.25% verlagen. Yippie
pi_32595064
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk ook verschil in het direct een astroïde op je kop te krijgen, vergeleken met een astroïde die een stoflaag de atmosfeer inslingert die jaren het zonlicht tegenhoudt wat leidt tot een verschrikkelijke doch langzame afsterving van de natuur en daarmee vanzelf de mensheid, tenzij we overgaan op massale kernenergie.
En de overlevingskans acht ik dan ook niet hoog.
Het gaat hier om een asteroïde die alles in luttele seconden vernietigd. En of ander kleintje lijkt me ook niet prettig, dan krijg je inderdaad de situatie dat het maandenlang kan duren omdat de zon alleen maar verduistert wordt.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:55:11 #67
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32595177
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:45 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat ik dus net aangeef, als er een astroïde met het formaat dino-wegveger ter grootte van die van 65 miljoen jaar geleden, neerslaat, zijn plantjes en diertjes het eerste die er mee kappen, omdat er zonlicht nodig is. Reptielen hadden het wel overleefd, maar die dino's stierven niet uit wegens het vuur van de meteoriet, maar vanwege geen zonlicht, geen planten, geen gras, geen dieren die daarvan leven, en daarmee geen voer voor de vleeseters.

En hoe gaat men dat voorkomen? Armageddon is maar een film hoor.
  zaterdag 26 november 2005 @ 14:57:35 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32595229
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Het gaat hier om een asteroïde die alles in luttele seconden vernietigd. En of ander kleintje lijkt me ook niet prettig, dan krijg je inderdaad de situatie dat het maandenlang kan duren omdat de zon alleen maar verduistert wordt.
Zo'n 'kleintje' had inderdaad de dino's weggevaagd. Maar jij bedoelt er 1tje die groot genoeg is om tot de kern van de aarde door te dringen, en daarmee alle tectonische platen (ofzo) in 1 keer van aarde los te slingeren. Ja dan is het in luttele tellen over, en geen atoombom die zo'n ding tegenhoudt

[ Bericht 1% gewijzigd door Yildiz op 26-11-2005 15:07:16 ]
pi_32595323
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Okeee.. nu zeg je duidelijk waarom ik vroeg..
Dan blijft nog staan dat de gehele mensheid niet jouw zelfmoordplan deelt.
En dat als een land de middelen had de komeet te keren en het niet doet dat het immoreel is.
Je kunt wel pleiten daarvoor, maar op een zeker punt aangekomen moet je erkennen dat jij de gehele mensheid niet jouw zelfmoordintenties kan opdringen.
pi_32595825
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:06 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

maar de vraag is of je er niet alleen maar ellende mee red?
Als je het zo zat bent dan spring je maar van een flat!

Natuurlijk ingrijpen.
pi_32596206
En weer open.

Graag ontopic blijven. Het gaat om een gehele vernietiging van de aarde. Zoals topicstarter aangeeft: "die al het zichtbare leven (op wat micro-organismen na) vernietigd". Het Midden-Oostenconflict kan uitgevochten worden in het centrale topic daarover in NWS.

Hier weer ontopic.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:03:04 #72
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32600826
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het gaat niet om de actie van één enkele zelfmoordenaar, dat weet jij ook best. De VS is in staat in te grijpen daar, Nederland is daar niet toe in staat. Je moet wel realitisch blijven of ga jij ook in je eentje met je roeiboot de Atlantische Oceaan op om de VS plat te nuken?
De VS is lang niet in staat in de grijpen met die prehistorische spaceshuttle en de inefficiente NASA
Met het geld van Amerika , de Russiche vindingrijkheid en de Europese wijsheid/dynamiek kan de aarde een kansje maken.
Era Vulgaris
pi_32600838
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:03 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

De VS is lang niet in staat in de grijpen met die prehistorische spaceshuttle en de inefficiente NASA
Le-zen is een kunst.
  zaterdag 26 november 2005 @ 19:06:05 #74
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32600893
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Le-zen is een kunst.
Moet jij zeggen
Era Vulgaris
pi_32600917
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 19:06 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Moet jij zeggen
Jij toont nu aan dat begrijpend lezen niet voor je is weggelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')