abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32575186

Stel dat er in de nabije toekomst een asteroïde (of komeet) ondekt wordt die vrijwel zeker op de Aarde gaat inslaan en die al het zichtbare leven (op wat micro-organismen na) vernietigd, zouden we dan eigenlijk wel moeten ingrijpen?

Natuurlijk komen er vast weer een hoop moraalridders uit vooral de VS en de VN die er alles aan willen gaan doen om die asteroïde op een of andere manier van koers te wijzigen (situatie film Armageddon). Maar zouden we dat wel moeten willen? Is dit geen mooie oplossing voor alle ellende op deze aardkloot, waarvan het meeste toch niet goed meer komt, als je kijkt naar de bevolkingsgroei, druk op het milieu, oorlogen en andere dingen.

Natuurlijk voelen die belangrijke personen bij de VS en de VN zichzelf "Sent by God", en voelen amper iets van de dagelijkse ellende die vooral mensen in de derde wereld moeten meemaken. Ze willen natuurlijk de mensen redden van de ondergang, maar de vraag is of je er niet alleen maar ellende mee red?

Asteroïde gaat inslaan op Aarde. Ingrijpen?
» Ja.
» Nee.

maak je eigen FOK! poll zelf!
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:08:28 #2
82589 S-Two
barba macacu
pi_32575252
Leuke vraag, daar ga ik nog ff over nadenken.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:08:47 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_32575259
Wat denk je btw zelf TS?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_32575301
Leuk dat je de VS erbij haalt.

Laat de EU, Japan, China en Rusland maar eens de kastanjes uit het vuur halen, als het zo ver zou komen met die meteoriet. Op dit moment zijn het vooral de Amerikanen die aan een bewakingssysteem werken en nadenken over hoe je met zo'n knoeperd om moet gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_32576901
Veel ja-stemmers, waarschijnlijk van veel mensen die er warmpjes bijzitten, maar niet liggen weg te rotten in Afrika, India of Chili. Zouden die mensen anders stemmen denken jullie?
pi_32576934
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:10 schreef Lyrebird het volgende:

Laat de EU, Japan, China en Rusland maar eens de kastanjes uit het vuur halen, als het zo ver zou komen met die meteoriet. Op dit moment zijn het vooral de Amerikanen die aan een bewakingssysteem werken en nadenken over hoe je met zo'n knoeperd om moet gaan.
De vraag is meer of iemand de kastanjes wel uit het vuur moet halen.
pi_32576988
Niks aan doen, de wereld gaat er toch wel aan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32577003
Liever ellende dan "niets"...
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:05:16 #9
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32577045
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:00 schreef pberends het volgende:
Veel ja-stemmers, waarschijnlijk van veel mensen die er warmpjes bijzitten, maar niet liggen weg te rotten in Afrika, India of Chili. Zouden die mensen anders stemmen denken jullie?
Als die mensen denken dat ze dood beter af zijn dan hebben ze dat toch zelf in de hand?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_32577291
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:04 schreef OnlineGokker het volgende:
Liever ellende dan "niets"...
Niets lijkt mij neutraal. Dat staat boven iets negatiefs lijkt mij.
pi_32577504
Een asteroide slaat in op pberends moet iemand ingrijpen?
De moraalridders zeggen natuurlijk ja, maar wat vinden jullie ervan?
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:35:30 #12
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_32578045
we kunnen het opzich proberen!
en als het dan lukt, dan zijn we trots, en hebben we een tweede kans, en gaan we vanaf dan zorgvuldiger om met onze aarde

HA
as if...

maar ok, als zoiets gebeurt, lijkt het mij wel wat om te proberen dat ding tegen te houden. ik blijf liever nog ff leven.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_32578372
Wat heeft het precies met moraalridders te maken? Ik ben gewoon een egoistische klootzak die geen zin heeft om op deze manier te sterven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_32579192
Volgens mij begrijp je de zin van het leven niet helemaal PB:
pi_32580232
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:13 schreef pberends het volgende:
Niets lijkt mij neutraal. Dat staat boven iets negatiefs lijkt mij.
Mulisch betitelde het ultieme kwaad in zijn roman Siegfried als het grote Niets, ik vind het wel een interessante gedachtengang. Als iemand trouwens depressief is, heeft degene een tekort aan serotonine (stofje waar je blij van wordt.) als je geen serotonine aan zou maken zou je je absoluut slecht voelen, beter gezegd, je zou Niets voelen.

Ik ben het dus niet met je eens.
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:53:10 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32580374
Nee, als die groot genoeg is is het toch een globaal geval van 'opgeruimd staat netjes'
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32580439
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:44 schreef Monolith het volgende:
Wat heeft het precies met moraalridders te maken? Ik ben gewoon een egoistische klootzak die geen zin heeft om op deze manier te sterven.
I'm with him
pi_32581144
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:06 schreef pberends het volgende:
Natuurlijk voelen die belangrijke personen bij de VS en de VN zichzelf "Sent by God", en voelen amper iets van de dagelijkse ellende die vooral mensen in de derde wereld moeten meemaken. Ze willen natuurlijk de mensen redden van de ondergang, maar de vraag is of je er niet alleen maar ellende mee red?
Maar de waarheid is natuurlijk dat de astroïde door God is gezonden om de VS en de VN af te maken om gelijke rechten te geven aan iedereen op de wereld (dood), maar dat willen ze weer niet zien omdat ze dan weer dood moeten

(Oh, en dit was inleven in hun godsdienst)
  Donald Duck held vrijdag 25 november 2005 @ 22:22:52 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32581195
een wat kleinere komeet die precies afrika wegvaagt, dat zou handiger zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32581254
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:22 schreef __Saviour__ het volgende:
Gutt.... leuk he... brainstormen over genocides.
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:25:25 #21
114609 baskabel4
lastig plassen met erectie...
pi_32581261
effe normaal lullen he.......

heb net een nieuwe auto..
Bas heeft gesproken...
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:26:30 #22
62182 Georges
That's the shit
pi_32581289
quote:
Op zich wel ja, al is het wat cru.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  Donald Duck held vrijdag 25 november 2005 @ 22:26:36 #23
46149 __Saviour__
pi_32581292
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
Gutt.... leuk he... brainstormen over genocides.
niks genocide. gewoon een natuurramp. en het lost toevallig veel problemen op. moet je eens kijken hoeveel ontwikkelingsgeld we dan overhouden, daar kan de regering leuke dingen mee doen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:30:31 #24
62182 Georges
That's the shit
pi_32581420
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

niks genocide. gewoon een natuurramp. en het lost toevallig veel problemen op. moet je eens kijken hoeveel ontwikkelingsgeld we dan overhouden, daar kan de regering leuke dingen mee doen.
Dat niet eens zozeer, de aarde is gewoon overbevolkt.
Overbevolking zorgt voor het merendeel van de huide wereldproblemen (water, voedsel, territioriale claims).
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_32581536
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Zo'n natuurramp is er niet, maar voor jouw portemonnee... WENS jij zo'n ramp.
Dat is hetzelfde als genocide wensen..
Smeerlapperij dus..
  Donald Duck held vrijdag 25 november 2005 @ 22:43:12 #26
46149 __Saviour__
pi_32581794
Ik wil niet dat er eentje inslaat. Maar als het dan toch gebeurt, laat het dan Afrika zijn. Dat continent kan het meeste gemist worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32582631
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil niet dat er eentje inslaat. Maar als het dan toch gebeurt, laat het dan Afrika zijn. Dat continent kan het meeste gemist worden.
Jij mist het niet...o.a. vanwege je portemonnee.
Maar Australië of de Noordpool dan... die kunnen veel eerder 'gemist 'worden. ?
Waarom niet die paar miljoen mensen op het continent Australië doodwensen ipv honderden miljoenen elders?
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:16:41 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32582670
quote:
Africa, the cradle of f*cking civilasation.
-Dave Chapelle
pi_32582712
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:10 schreef Lyrebird het volgende:

mwa ook de VS heeft er nog steeds niets tegen dit zou toch een internationale operatie moeten worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:21:29 #30
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32582794
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Africa, the cradle of f*cking civilasation.
-Dave Chapelle
Civilization.
Era Vulgaris
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:23:49 #31
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32582853
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Als een komeet de kracht heeft om heel Afrika weg te vagen, dan vaagt al het andere ook weg op de langere termijn.
Vergeet niet dat Afrika een sterke achterstand heeft door de Westerse wereld (met invoerrechten, dumping, het hele kolonien-verhaal, etc)

Een Asteroide als een nieuwe kans voor de mensheid... geen gek idee
Era Vulgaris
pi_32582855
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:00 schreef pberends het volgende:
Okey, er is misschien veel ellende in deze wereld. Is de oplossing dan om massaal zelfmoord te plegen?

Mochten die mensen uit afrika india of chili liever dood zijn dan zo blijven leven, is dan wereldwijde euthanasie invoeren niet een veel efficietere oplossing?
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:27:23 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32582946
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:21 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Civilization.
Accent ingebouwd
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:29:05 #34
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32582993
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:27 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Accent ingebouwd
Totdat civilization IV uitkwam wist ik ook niet precies hoe je m goed moest spellen
Civilization IV is wel toepasselijk op de topic eigenlijk
Era Vulgaris
pi_32583402
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:23 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Okey, er is misschien veel ellende in deze wereld. Is de oplossing dan om massaal zelfmoord te plegen?

Mochten die mensen uit afrika india of chili liever dood zijn dan zo blijven leven, is dan wereldwijde euthanasie invoeren niet een veel efficietere oplossing?
Het is geen zelfmoord, maar een natuurverschijnsel. Dat iedereen "pijnloos" doodgaat en dat alle ellende dan opgelost is, is toch een voordeel die daarbijkomt?
pi_32584144
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is geen zelfmoord, maar een natuurverschijnsel. Dat iedereen "pijnloos" doodgaat en dat alle ellende dan opgelost is, is toch een voordeel die daarbijkomt?
Ja, het is een natuurverschijnsel. Maar de keuze om wel of niet tegen een natuurverschijnsel te doen niet. Sterfte door voedseltekort is ook een natuurverschijnsel. Moeten we omdat er misschien mensen zijn met ellende niet de voedselproductie in afrika duurzaam te proberen maken?
pi_32584415
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 23:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Met iedereen bedoel je 'de hele mensheid' ? Inclusief jezelf en Nederland?
Als je dat zo toelicht dan heb je het over een collectieve zelfmoord, mits ieder individu accoord is om niets te doen tegen de komeet.
Dat kan dus nooit en dan is er sprake van op massamoord aansturen door diegenen die wél de middelen hebben de komeet te keren.
Maar als je het bedoelt als de gehele mensheid uitroeien....sinds wanneer ben je zo depri-denkend?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-11-2005 00:50:52 ]
pi_32584671
In feite heeft dit topic niets te maken met een meteoriet. Het had net zo goed over een milde griep kunnen gaan.
pi_32588829
Als er een ramp op de mensheid afstevent, meteoriet of gruwelgriep, dan zal de mensheid vechten voor wat ze waard is. Ikzelf ben mens, en nogal gesteld op mensen. De menselijke aard is vechten voor je hachje en dat waardeer ik, dus ik waardeer de pogingen de mensheid te redden. Ik zou zelfs bijdragen.

Mocht dat onverhoopt niet lukken, en een deel van de wereldbevolking weggevaagd worden is dat buitengewoon betreurenswaardig maar geen onoverkomenlijke ramp. (Nee, ook niet als dat toevallig Nederland is.) De mensheid zal rouwen en zich herstellen. Het is zelfs mogelijk dat we het als tweede kans opvatten en er een minder grote puinhoop van maken, maar zeer onwaarschijnlijk, als je het mij vraagt. Eerder verwacht ik dat sommige mensen het als een straf voor zonden (decadentie?) zullen opvatten en anderen als een aansporing om vooral te genieten van het leven en deze schone aarde. Waarna de zondevrezers de genieters de kop in gaan slaan, de genieters de leer der zondevrezers gaan vervolgen enzovoorts. U kent het wel.

Mocht de ramp dermate groot zijn dat de hele mensheid het loodje legt dan lijkt me een geval van kosmische pech. Als de aarde wel als geheel om de zon blijft draaien zullen de bloemetjes en de bijtjes nog lang en gelukkig leven. Wie weet komt er wel een nieuwe soort met pretenties van intelligentie tot wasdom.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 26 november 2005 @ 06:12:53 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32588842
De TS kopt het wel weg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32589604
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 06:07 schreef sigme het volgende:
Als er een ramp op de mensheid afstevent, meteoriet of gruwelgriep, dan zal de mensheid vechten voor wat ze waard is. Ikzelf ben mens, en nogal gesteld op mensen. De menselijke aard is vechten voor je hachje en dat waardeer ik, dus ik waardeer de pogingen de mensheid te redden. Ik zou zelfs bijdragen.

Mocht dat onverhoopt niet lukken, en een deel van de wereldbevolking weggevaagd worden is dat buitengewoon betreurenswaardig maar geen onoverkomenlijke ramp. (Nee, ook niet als dat toevallig Nederland is.) De mensheid zal rouwen en zich herstellen. Het is zelfs mogelijk dat we het als tweede kans opvatten en er een minder grote puinhoop van maken, maar zeer onwaarschijnlijk, als je het mij vraagt. Eerder verwacht ik dat sommige mensen het als een straf voor zonden (decadentie?) zullen opvatten en anderen als een aansporing om vooral te genieten van het leven en deze schone aarde. Waarna de zondevrezers de genieters de kop in gaan slaan, de genieters de leer der zondevrezers gaan vervolgen enzovoorts. U kent het wel.

Mocht de ramp dermate groot zijn dat de hele mensheid het loodje legt dan lijkt me een geval van kosmische pech. Als de aarde wel als geheel om de zon blijft draaien zullen de bloemetjes en de bijtjes nog lang en gelukkig leven. Wie weet komt er wel een nieuwe soort met pretenties van intelligentie tot wasdom.
De mensheid is op haar best als ze voor grote problemen staat.
helaas
pi_32591745
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:27 schreef Monidique het volgende:
In feite heeft dit topic niets te maken met een meteoriet. Het had net zo goed over een milde griep kunnen gaan.
Dat is niet waar; 1) is het een "extern" probleem, en de manier van doodgaan is nogal anders dan de langzame gruwelijke griep.
pi_32592386
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 09:52 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

De mensheid is op haar best als ze voor grote problemen staat.
helaas
dan pas zijn ze verenigd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:46:15 #44
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_32592507
't is slechts een nadenkertje maar...

wat nou als die komeet niet zo heel groot is, en een stukje van, zeg 'es, Z-Amerika af zal slaan....
Dan, het besluit het ding uit z'n baan te brengen of te laten exploderen is al genomen, ze blazen hem op en de brokstukken komen als een regenbuitje overal op aarde neer en verwoesten uiteindelijk veel meer dan een stukje Z-Amerika...is er dan iets of iemand verantwoordelijk voor die schade?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:56:31 #45
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32592730
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:06 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Stel dat er in de nabije toekomst een asteroïde (of komeet) ondekt wordt die vrijwel zeker op de Aarde gaat inslaan en die al het zichtbare leven (op wat micro-organismen na) vernietigd, zouden we dan eigenlijk wel moeten ingrijpen?

Natuurlijk komen er vast weer een hoop moraalridders uit vooral de VS en de VN die er alles aan willen gaan doen om die asteroïde op een of andere manier van koers te wijzigen (situatie film Armageddon). Maar zouden we dat wel moeten willen? Is dit geen mooie oplossing voor alle ellende op deze aardkloot, waarvan het meeste toch niet goed meer komt, als je kijkt naar de bevolkingsgroei, druk op het milieu, oorlogen en andere dingen.

Asteroïde gaat inslaan op Aarde. Ingrijpen?
» Ja.
» Nee.

[afbeelding]
maak je eigen FOK! poll zelf!
Als je "nee" zegt kun je net zo goed opperen dat we maar zo spoedig mogelijk collectief zelfmoord moeten plegen.
Say your prayers
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:04:50 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32592892
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 00:27 schreef Monidique het volgende:
Een griep die nog niet uitgebroken is dan ja

Het is een kwestie van prioriteiten, nu sterven er duizenden mensen per uur van de honger, honderden in het verkeer, en wellicht miljoenen aan allerlei andere dingen.

Als je daar minder aan gaat uitgeven om zo meer te besteden om die eventuele meteoriet-inslag te voorkomen door een Armageddon-achtig project, is er dus minder over om die doden een beetje in de perken te houden waar ik het net over had.

Het is dus eigenlijk in mijn ogen een soort hypocriet. Je kan een dollar / euro maar 1 keer uitgeven.
En als je nu minder uitgeeft aan het voorkomen van verkeersdoden maar meer uitgeeft aan het voorkomen van een meteorietinslag is dat in mijn ogen raar. Er vallen dan namelijk meer doden in het verkeer, maar het voorkomen van doden tijdens een meteorietinslag is statistisch gewauwel.
pi_32592937
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:10 schreef pberends het volgende:

Dat is niet waar; 1) is het een "extern" probleem, en de manier van doodgaan is nogal anders dan de langzame gruwelijke griep.
Wil je alleen de arme landen uitroeien dmv een komeet of 'iedereen', dus ook de rijke landen?
Je openingspost lijkt te suggereren dat je vooral "menslievend" bent voor de arme landen.
Maar enkele posters denken dat je de gehele mensheid bedoelt ..
pi_32593645
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 12:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Het maakt niet uit: beide zijn gevaren die de mensheid met uitsterven bedreigen - daar gaan we dan even van uit - .Daar gaat het hele topic in feite om, niet om een of ander stuk steen uit de ruimte.
pi_32594404
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het maakt niet uit: beide zijn gevaren die de mensheid met uitsterven bedreigen - daar gaan we dan even van uit - .Daar gaat het hele topic in feite om, niet om een of ander stuk steen uit de ruimte.
Tuurlijk wel, als iedereen gaat nuken is het een menselijke oorzaak, zo'n asteroïde niet. De manier van doodgaan is ook heel anders.
pi_32594478
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 14:19 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, als iedereen gaat nuken is het een menselijke oorzaak, zo'n asteroïde niet. De manier van doodgaan is ook heel anders.
Ja, en? Moeten we er iets aan doen als de mensheid dreigt uit te sterven, dat vraag jij je af. Het maakt dan niet uit of het een meteoriet is of een griep of oorlog of spontaan, massaal kannibalisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')