Schotland lijkt het zwaarder te hebben?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier 975.2.
Maar hebben jullie wel eens stul gestaan bij ierland?? Daar zijn namelijk orkaan krachten aan de gang!
[afbeelding]
49m/s
176 km/h!
quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Schotland lijkt het zwaarder te hebben?
En komt dat spul nu dan ook deze kant uit?quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:11 schreef Againzender het volgende:
[..]
Schotland lijkt het zwaarder te hebben?
Idd, vanmorgen was het in NL ook al raak, waarschijndelijk rec windstoot!quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen idee, maar 150 km/h lijkt me niet echt goed
quote:MOGELIJK WINDRECORD IN HOEK VAN HOLLAND
De weersverschillen in Nederland waren vanochtend vroeg buitengewoon groot. Nabij het zenuwcentrum van een tot minder dan 975 hPa uitgediept lagedrukgebied net ten noorden van de Waddeneilanden staat momenteel vrijwel geen wind meer. Bovendien is het op de meeste plaatsen droog. De regio die daar het meest van profiteert is het noordoosten van het land, deels ook Flevoland. In het westen en midden van het land valt veel neerslag (Simt Maarten vanaf gistermiddag 50, Purmerend 45 mm), meest een mix van regel, hagel en natte sneeuw en aan zee staat een westerstorm met windschuivers tot ruim 100 km/uur. Om 6 uur gaf IJmuiden een orkaanstoot van maar liefst 140 km/uur, in Hoek van Holland zelfs een schuiver van 48 m/sec hetgeen overeenkomt met 173 km/uur. Dit zou een nieuw windrecord voor Nederland kunnen zijn. Ondertussen fikse sneeuwval in het zuidoosten: het Brabantse Soerendonk rapporteerde om 6 uur sneeuwdek van maar liefst 7 centimeter (zie ook de foto: regenmeter met sneeuwkraag). Ook in Flevoland sneeuwt het.
Bron: Jan Visser
Amsterdam is dat dus.quote:Een nog onbekende man is vrijdagochtend bij de Suezhaven in het ziekenhuis opgenomen na blikseminslag.
De man stond dichtbij een hijskraan die door de bliksem werd getroffen. Hij is met spoed naar een ziekenhuis gebracht, zijn toestand is stabiel.
De blikseminslag deed zich voor op de Valreep in het Westelijk Havengebied. Het slachtoffer was waarschijnlijk aan het werk bij VCK, een overslagbedrijf.
Mooi weer om te vliegerenquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, vanmorgen was het in NL ook al raak, waarschijndelijk rec windstoot!
[..]
Nou ja, hier verwacht ik dus niks meer, jammer maar goed, gelukkig is het vrijdag, dan ben ik altijd vrij, dus kost me het ook geen snipperdag.quote:Extreme windstoot in Hoek van Holland
Opmerkelijk is de extreme windstoot in Hoek van Holland. Vrijdagochtend om 1u10 registreerde de windmeter van het KNMI 48 m/sec (173 km/uur). Dat hoort bij de hoogste windstoten ooit in ons land gemeten. Gedurende 10 minuten werd zelfs een gemiddelde van 33 m/sec gemeten, wat overeenkomt met orkaankracht 12. Gemiddeld staat er langs onze westkust tot vanavond een westerstorm met windkracht 9 en zeer zware windstoten rond 110 km/uur.
en er komt nog meer daar..quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:45 schreef twentemeisje het volgende:
Vanuit Enschede kan ik nog steeds een flinke sneeuwval melden... het blijft ook liggen.... Helemaal wit hier!
quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:47 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en er komt nog meer daar..
zo te zien komt er vanuit de oostelijke wadden nog heel wat richting Friesland. Alles gaat nu weer het land binnenkantelen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier komt niks meer dat weet ik nu al...ach ik mag ook niet klagen met mijn 20/2 cm sneeuw in maartdaarbij stelt die 10cm helemaal niks voor
!
Dan zal het alleen bij regen of natte sneeuw blijfen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
zo te zien komt er vanuit de oostelijke wadden nog heel wat richting Friesland. Alles gaat nu weer het land binnenkantelen.komt goed Speedy
Ga er maar van uit van wel. In deventer ligt er nu zo'n 6 centimeter sneeuw...quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef Oom_Agent het volgende:
er staat gewoon 20 km op de A1 Almelo -> Deventer en 23 km op de A50 Apeldoorn->Arnhem, en dat op vrijdagmiddag 12:00 uur..........
ben erg benieuwd wat er vanaf 15:00 uur aan files staat, dat wordt zeker een chaos vanwege de toenemende sneeuwkans vanmiddag en vanavond. Misschien wel een gelukje dat het vrijdag is en een dus een fractie minder verkeer.
ja, er blijft een klein randje zolderdakraamsneeuwpap (nieuw scrabblewoordquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:53 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ga zo naar nijmegen oom agent... hopelijk straks droge sneeuw daar
Dat word vanavond lang in de file staanquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef Oom_Agent het volgende:
er staat gewoon 20 km op de A1 Almelo -> Deventer en 23 km op de A50 Apeldoorn->Arnhem, en dat op vrijdagmiddag 12:00 uur..........
ben erg benieuwd wat er vanaf 15:00 uur aan files staat, dat wordt zeker een chaos vanwege de toenemende sneeuwkans vanmiddag en vanavond. Misschien wel een gelukje dat het vrijdag is en een dus een fractie minder verkeer.
Kan dan wel eens een weeralarm worden vanwege de sneeuwval in het oosten....quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Vanuit het noordoosten (Duitsland) draait de neerslag straks weer als sneeuw het land binnen. De wind gaat dan ook om naar het ZO.......... dus nog kouder straks en meer kans op sneeuw.
staat lekker vast inderdaad:quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:58 schreef Oom_Agent het volgende:
Yep volgens de Guidance volgt er een weeralarm ivm sneeuwval.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:04 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kan dan wel eens een weeralarm worden vanwege de sneeuwval in het oosten....
quote:In de
oostelijke helft van het land neemt vanmiddag de kans op sneeuw toe en
zou er plaatselijk meer dan 10 cm kunnen blijven liggen. Hier wordt een
weeralarmcriterium naar alle waarschijnlijkheid overschreden
Sneeuwkettingen op je motorquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:10 schreef super_honda het volgende:
ik moet zometeen vanuit Friesland(omg. Heerenveen) naar 2e exloermond op de motor, nu ishet nog mooi weer hierzo maar zou 1 van jullie zo vriendelijk kunnen zijn om me te vertellen of ik het mischien droog houd onderweg of dat ik een stel sneeuwkettingen en survivalpakketmee moet nemen?
![]()
dan zou ik nu gaan, de eerste neerslag draait alweer Oost Groningen binnen.....quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:10 schreef super_honda het volgende:
ik moet zometeen vanuit Friesland(omg. Heerenveen) naar 2e exloermond op de motor, nu ishet nog mooi weer hierzo maar zou 1 van jullie zo vriendelijk kunnen zijn om me te vertellen of ik het mischien droog houd onderweg of dat ik een stel sneeuwkettingen en survivalpakketmee moet nemen?
![]()
kan wel hoorquote:
ik hoef vandaag gelukkig niet meer terug, ik moet die kant op omdat mn vriendin daar woontquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:15 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
dan zou ik nu gaan, de eerste neerslag draait alweer Oost Groningen binnen.....
(hoop dat je daar blijft, terug naar Friesland wordt een ramp vanmiddag en vanavond)
en vergeet je fototoestel nietquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:27 schreef super_honda het volgende:
[..]
kan wel hoor
[..]
ik hoef vandaag gelukkig niet meer terug, ik moet die kant op omdat mn vriendin daar woontblijf dr dus lekker slapen
alleen kan ik pas rond 16:00 weggaat feest worden op de weg dus.... zometeen de lampen en mn vizier maar ff goed schoonmaken en behandelen met anti -condens goedjes
quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:30 schreef ACT-F het volgende:
Tukkerland is nu echt prachtig:
[afbeelding]
Jingle Bell's![]()
quote:S P O O R W E G E N actueel
12:28 uur
Amsterdam<->Utrecht
Door problemen met het bedienen van de
seinen en wissels (na blikseminslag)
rijden er tussen Utrecht en Amsterdam
geen treinen.
Vertraging: onbekend.
Later meer.
da's handig met dit weer.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Chaos wordt compleet, blikseminslag zojuist tussen Amsterdam C en Utrecht C, treinverkeer geheel stil gelegd op dat drukke traject.
[..]
plus een auto onder een trein zojuist tussen Hengelo en Enschede, misschien wel door de sneeuw doorgegledenquote:
En diverse zware ongelukken met lange files. Er staat nu 250 kilometer door het hele landquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:36 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
plus een auto onder een trein zojuist tussen Hengelo en Enschede, misschien wel door de sneeuw doorgegleden![]()
Dat moet deze jongen geweest zijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Chaos wordt compleet, blikseminslag zojuist tussen Amsterdam C en Utrecht C, treinverkeer geheel stil gelegd op dat drukke traject.
[..]
quote:Met name in het zuidoosten en oosten van het land kan vanaf vanmiddag op veel plaatsen meer dan 3 cm sneeuw per uur vallen. Ook kan het sneeuwdek lokaal meer dan 10 cm dik worden.
dat vraag ik me ook af ,woon daar redelijk in de buurtquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:42 schreef Poerkie het volgende:
Moet Oost-Groningen nog rekening houden met sneeuw? Ik ga vandaag die kant op, maar vraag me af of ik nog voor de buien aan die kant op moet gaan?
Ja, ik zou bijna zeggen dat het een stralende dag in Groningen isquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:44 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
dat vraag ik me ook af ,woon daar redelijk in de buurt
vanochtend was het behoorlijk koud maar wel droog helaas![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Damn momenteel in losser 10 cm sneeuw!
[afbeelding]
Maar nog altijd niet genoeg om Friesland te verslaan
watskeburt?quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:49 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Vriezenveen (Twente) ook een dik pak sneeuw, en het houd maar niet op, jammer dat ik alleen niet zonder kleerscheuren thuis ben gekomen.
Moet je nagaan wat er gebeurt als er echt iets serieus gebeurtquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:54 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het nog steeds moeilijk te bevatten dat heel Nederland totaal van slag blijkt te zijn als de eerste sneeuwvlok valt.En dat met al die waarschuwingen van Oom_Agent
![]()
Het verkeer loopt hier al vast als het een beetje regent, dus is het niet zo raar dat alles stil staat als het sneeuwtquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:57 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat er gebeurt als er echt iets serieus gebeurt![]()
Mass Hystery!! Het buitenland zou zich rot lachen met wat voor paniek die dit miezer buitje hier teweeg brengt.
Fijn, wij lachen ons rot wat een paniek een beetje water in het buitenland teweeg brengt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:57 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Moet je nagaan wat er gebeurt als er echt iets serieus gebeurt![]()
Mass Hystery!! Het buitenland zou zich rot lachen met wat voor paniek die dit miezer buitje hier teweeg brengt.
precies, het is nu eens omgedraaid.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Fijn, wij lachen ons rot wat een paniek een beetje water in het buitenland teweeg brengt.
Hier in Groningen ook niks.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:02 schreef Orcaman1984 het volgende:
Hier in Utrecht alleen maar regen en harde wind! Ik wil SNEEUW
dat is niet fijnquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:26 schreef drelletje het volgende:
Nu gaat mijn pas geverfde gipsplaten muurtje eraan! Die kutwind blaast alle regen door alle kieren hier... zometeen staat het hier nog onder water... ook lekker.
Alle N wegen op de Veluwe staan ook vast. Van Ede naar Apeldoorn voa Otterlo zo'n 25 km file.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:19 schreef Metsada het volgende:
arnhem alleen maar regen, na mn werk ga ik een veluwe toch maken. Om de a50 te vermijden, of het alleen slim is weet ik niet
Iemand nog berichten over omgeving apeldoorn/hoenderloo en uddel etc?
Echt een bende.. treinen vallen ook uit, dus mensen kunnen niet meer naar huis vandaag in bepaalde delen van het land. En het zuiden komt nog.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:27 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Alle N wegen op de Veluwe staan ook vast. Van Ede naar Apeldoorn voa Otterlo zo'n 25 km file.
Ik zag net de regen van links naar recht gaan voor het raam. (Den Haag) Is weer eens wat anders dan van boven naar beneden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier gaat het weer harder waaien heb ik het idee (regio rotterdam)
Nou je was een leuke medefokker !! tot ziensquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:31 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik moet zo de deur uit en ik denk dat ik meegenomen word door de wind..
hey M-Soloquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:33 schreef Martin-Solo. het volgende:
Dag Weerstation...Indahnesia
The Veldhoven/eindhoven nog steeds droog...wel ligt er nog wat lichte nattige sneeuw van vanmorgen. Ik denk dat de grote bui langs ons afgaat !?
Offtopic: Welke GPS heb je? Toch wel een Garmin he?quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:56 schreef Jojogirl het volgende:
En de neerslag hier blijft maar vloeibaar i.p.v. eens mooi vast te worden. Kom op met die sneeuw.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:03 schreef drelletje het volgende:
[..]
Offtopic: Welke GPS heb je? Toch wel een Garmin he?
Lijkt me leuk, zei de Eindhovenaar zonder sneeuwquote:Op vrijdag 25 november 2005 14:27 schreef Reya het volgende:
OV is overigens nagenoeg geheel uitgevallen, ik zal eens kijken of ik wat foto's kan posten
953 nog wat hPa dacht ik. Daar zijn we nog lang niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Luchtdruk nog effe wat gedaalt: 974.9, wat is eigelijk de laagste luchtdruk ooit in NL?
Weinig van regen gemerkt. Vrij rustig hier, iig een strakke blauwe lucht.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:02 schreef Yezz het volgende:
Het regende net wel in het centrum van Emmen.
[..]
bevestigd, ook van een leekquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:02 schreef Sputnik het volgende:
Eindhoven (vlakbij Airport) is het nog droog zo te zien, ook niet echt een sneeuwlucht (zegt de leek)
quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:54 schreef Reya het volgende:
[afbeelding]
Op de tafel valt goed te zien hoeveel sneeuw er nu ongeveer ligt.
hoop dat het nog ff droog blijft ook, sneeuw is leuk maar niet als je met de fiets bentquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bevestigd, ook van een leekook Eindhoven Airport
![]()
hier word het al aardig bewolkt idd ,na een dag zonnenschijn temp is 2 graden dus het zal wel regen wordenquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:12 schreef FRaGMaN het volgende:
op de radar is te zien dat er een neerslag gebied vanuit het noorden het land binnentrekt. Daar kan men de borst dus ook letterlijk nat gaan maken.
Ook voor mij??quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:12 schreef indahnesia.com het volgende:
de neerslag komt eraan voor Brabant zo te zien
Hmmz okequote:Op vrijdag 25 november 2005 14:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
953 nog wat hPa dacht ik. Daar zijn we nog lang niet.Wel lijkt de windstoot van 173 km/u in HvH daadwerkelijk te hebben plaatsgevonden, dat is dus een record voor Nederland
. Ook kan het record voor luchtdrukdaling wel eens gebroken zijn maar daar heb ik geen gegeven over voor Nederland.
ideaalquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:16 schreef Againzender het volgende:
en de wind is hier nu naar het NO gedraaid
wtfquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Dit komt nu richting groningen!
quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
woei!!quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Uhuh, wat familie van mij staat daar in de filequote:Op vrijdag 25 november 2005 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Dringende oproep aan weggebruikers
Vanwege de verkeerssituatie verzoekt de politie het verkeer op de Veluwe niet meer de weg op te gaan. Dit geldt voor de A1 tussen de knooppunten Hoevelaken en Beekbergen, de A50 tussen de knooppunten Beekbergen en Waterberg, de A12 tussen de knooppunten Waterberg en Maanderbroek, de A30 en de N304, maar ook voor alle lokale wegen en doorgaande wegen.
iets meer zelfs, 503.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:33 schreef Sputnik het volgende:
damn, 500km file al
Op naar de 1000 km.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:33 schreef Sputnik het volgende:
damn, 500km file al
Jammer dat ik geen digicam heb, anders kon ik je laten zien dat dat geen ruk voorsteltquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:36 schreef Eveli het volgende:
Zoveel ligt er nu in mn achtertuin (Deventer):
[afbeelding]
En het sneeuwt weer als een gek.
Het is nu iig nog een stukje erger dan om 14.00quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:48 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hier begint het weer te sneeuwen, pa zit in Enschede, 12 uur vertrokken, was om 2 uur in Enschede, 3 uur weer vertrekken uit Enschede, komt waarschijnlijk om 6 uur vanavond pas weer thuis.
Opgeslagenquote:
ja, chaos mag je het wel noemen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:57 schreef Oom_Agent het volgende:
damn....Nijmegen wordt nu ook snel wit. En wat een chaos op de weg en het spoor.
Mijn pa belde net dat hij nog steeds in Enschede zit, en een uur geleden ook al.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is nu iig nog een stukje erger dan om 14.00
donker begint het in Eindhoven nu ook al te worden. Net zo vroeg als gisterenquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:59 schreef flugeltje het volgende:
Het begint hier nu behoorlijk donker te worden. Het lijkt wel 6 uur 's avonds...
Het sneeuwt redelijk, maar die sneeuw blijft vooralsnog niet liggen. Ben benieuwd...
Verbaast me niks, lopen gaat vele malen sneller dan rijdenquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:59 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Mijn pa belde net dat hij nog steeds in Enschede zit, en een uur geleden ook al.![]()
Daar zul je in staan zeg....quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:03 schreef indahnesia.com het volgende:
70 fucking kilometer
Amsterdam - Hengelo
tussen Soest en Bathmen
70 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
Hier kom je idd niet verder dan strompelen door die smurriequote:Op vrijdag 25 november 2005 16:11 schreef the_disheaver het volgende:
Ga ff hardlopen, nu het nog kan![]()
Klopt, ik heb getracht een connexion busje van de brink te duwen. Hetgeen wat niet gelukt is. Deze busjes halen de kids op van speciaal onderwijs. De jongste van mij verwacht ik dus ook niet thuis voor weet ik veel hoelaat. Telefoons lagen iderdaad ook plat hier. zowl t mobile als vodafone. Alleen mijn vaste @home telefonie deed het. TV is er dan weer wel en dan weer niet.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:16 schreef DrMarten het volgende:
Zo, even een verslagje uit Enschede.
Geen bussen en fietsen zo goed als onmogelijk, dus lopend naar de stad.
Overal staan de wegen vol auto's en men komt nauwelijks vooruit.
Het hele kpn-netwerk ligt (of lag, weet niet of het alweer werkt) eruit, ook het vaste telefoonverkeer.
Radio en tv hebben grote problemen. Bij de kapper deed alleen radio-enschede het nog.
Zeker 10-15 cm sneeuw, vanmiddag was het even iets mindder, maar nu komt het weer met bakken uit de lucht.
Op de terugweg maar even een nieuwe muts gekocht.
M'n jas en broek hangen te drogen en de kachel is stuk.
vaag in friesland hadden we dat soort problemen niet 2 maart toen hier ongev 40 cm vielquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:13 schreef Funnie het volgende:
[..]
Klopt, ik heb getracht een connexion busje van de brink te duwen. Hetgeen wat niet gelukt is. Deze busjes halen de kids op van speciaal onderwijs. De jongste van mij verwacht ik dus ook niet thuis voor weet ik veel hoelaat. Telefoons lagen iderdaad ook plat hier. zowl t mobile als vodafone. Alleen mijn vaste @home telefonie deed het. TV is er dan weer wel en dan weer niet.
Ik was een ijsvrouw toen ik weer binnen kwam...
Goeiequote:Op vrijdag 25 november 2005 16:15 schreef the_disheaver het volgende:
Bij iemand al internet weg? :p
Hier nog niet gelukkig (welk gebouw zat je ook alweer?quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:09 schreef indahnesia.com het volgende:
In Eindhoven begint ook wat te vallen nu.
De storing gaat zometeen samen met mij mee naar het zuidenquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:20 schreef kree het volgende:
[afbeelding]
het gehele complex lijkt naar beneden te zaken (groene pijl)
Verder is de windrichting de zwarte pijlen
Het ziet er daar nogal rood uit op de site van de ANWBquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:20 schreef tHaBuZ het volgende:
Volgens mij hebben de sites van de NS en de ANWB het ook zwaar
Ik zit hier dus op de Veluwe en het is hier echt één grote chaos wat betreft het verkeer....
Mooi op tijdquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:20 schreef twentemeisje het volgende:
Weeralarm: zware sneeuwval in het oosten...
Dit weeralarm staat er al sinds vanmorgen vroeg, voor oost-NL, sinds een paar uur ook voor regio midden.quote:
ach, je hebt wind mee als het goed isquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:25 schreef indahnesia.com het volgende:
ik ga eens een poging wagen door een flinke hoop wind naar huis te gaan. Het is nog redelijk droog hier... nog wel.
mjahquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef Sputnik het volgende:
[..]
ach, je hebt wind mee als het goed is
Niet mauwen, gewoon stug doortrappenquote:
in Amsterdam is het alweer een tijdje droog met erg weinig wind, dus ik heb goede hoop dat mijn fietsrit een stuk soepeler gaat dan vanmorgen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:25 schreef indahnesia.com het volgende:
ik ga eens een poging wagen door een flinke hoop wind naar huis te gaan. Het is nog redelijk droog hier... nog wel.
Als ik naar de radar kijk dan lijkt het allemaal langs Lelystad te gaan.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef Xonide het volgende:
Compleet windstil, geen regen, geen sneeuw. Niets dus, maar dit zit er aan te komen :
[afbeelding]
Lelystad
wolken zijn mooi!quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:34 schreef Xonide het volgende:
Compleet windstil, geen regen, geen sneeuw. Niets dus, maar dit zit er aan te komen :
[afbeelding]
Lelystad
Er zijn 2 goederentreinen op elkaar gebotst op het stuk waar de lijnen uit Arnhem en 's-Hertogenbosch samen komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:35 schreef Blik het volgende:
fijn hoor, mijn vriendin komt dadelijk vanaf Utrecht naar Rosmalen met de trein, rijden er gaan treinen naar Arnhem en Den Bosch...
Is gewone depressie, hebben ook altijd dit soort kenmerken van een krul alleen vaker over een wijder gebied. en geen ontwikkeld oog.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:45 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Dit lijkt behoorlijk veel op een orkaan zou je zo zeggen...
Nee per auto lukt het niet, per bus lukt het niet en per trein lukt het niet. ( De treinen naar Duitsland zijn ook stilgelegd.)quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:55 schreef Vjenne_kloet het volgende:
hahahahahaha, mijn pa zit al 3 uur in Enschede, hij kan er niet uitkomen.
quote:Amsterdam - 's-Hertogenbosch
tussen knp. Amstel en knp. Hintham
78 km langzaam rijdend tot stilstaand verkeer
In Nijmegen knipperde de verlichting zojuist ook even. Misschien dat de stroom er hier strak ook uitklapt.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:01 schreef MUUS het volgende:
Ergens rond de A1 is zojuist alle verlichting uit geknald.
typisch voorloper van stroomtekort, in Indonesië althans, dus misschien tot binnenkortquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:03 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
In Nijmegen knipperde de verlichting zojuist ook even. Misschien dat de stroom er hier strak ook uitklapt.
als het geen vrijdag was maar een gewone doordeweekse dag hadden we al lang over de 1000 km gegaan. Dan was het record verbroken. Inmiddels 7 cm sneeuw hier in Nijmegen in een paar uur tijd.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Er zijn op dit moment 69 meldingen, waarvan 59 files (692 km)![]()
Hier in Groningen is er echt geen windkracht 4...2 misschien...quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:51 schreef i2Them2 het volgende:
Het stormt bij Hoek van Holland:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier trouwens maar windkracht 2
ja, maar hoe? er ligt een fiks pak sneeuw, en helikopters lijkt me ook niet echt slim i.v.m. de wind.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik verwacht dat het rode kruis vannacht met dekens en voeding langs de snelwegen moeten gaan rijden. Alles staat muurvast, de vrachtwagens komen de heuvelige A50 en A1 niet meer op. Sommige mensen staan al 7 uur in de file.
zeker weten... klein gelukjequote:Op vrijdag 25 november 2005 17:06 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
als het geen vrijdag was maar een gewone doordeweekse dag hadden we al lang over de 1000 km gegaan. Dan was het record verbroken. Inmiddels 7 cm sneeuw hier in Nijmegen in een paar uur tijd.
Waar?quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:07 schreef the_disheaver het volgende:
Groningen heeft regen, en natte sneeuw!
Ziekelijk ..quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:05 schreef Oom_Agent het volgende:
Sommige mensen staan al 7 uur in de file.
Stad groningen (Selwerd)quote:
Leeuwenborg meld niks. Geen sneeuw en geen regen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:12 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Stad groningen (Selwerd)
Net voor mijn deur na het hardlopen, zat er wit spul op mijn shirt. Maar meer regen dan natte sneuw..
huh? geen regen??quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:13 schreef Mauro het volgende:
[..]
Leeuwenborg meld niks. Geen sneeuw en geen regen.
Zelfs geen wind![]()
hier lichte sneeuw, ik ben net binnen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:11 schreef flugeltje het volgende:
Ik weet niet hoe het inmiddels in Eindhoven is, maar hiero gaat het nu lekker... Moest net stapvoets naar huis rijden omdat er al een laagje sneeuwprut op de weg lag. De wind is ook weer lekker aangetrokken en stuwt de sneeuw hier tegen de ruiten van de woonkamer aan... Lijkt wel of ik ingesneeuwd ben
Op die satalietbeelden lijkt het er op dat het gebied wat naar het noorden trekt. Misschien toch nog wat neerslagquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Thorsten (zo heet deze storm) blijft maar rondjes draaien boven het noorden van het land.
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:14 schreef the_disheaver het volgende:
huh? geen regen??
Wind is hier ook nauwelijks...
er moet nog veel komen.quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:17 schreef flugeltje het volgende:
Nou, zo wit is het hier nog niet hoor... Is voornamelijk prut. Ik betwijfel of ie blijft liggen als het gestopt is met sneeuwen...
Super foto'squote:Op vrijdag 25 november 2005 17:16 schreef MaPo het volgende:
Hier ook nog even een berichtje vanuit Markelo (Twente)
Heeft mij ook erg veel moeite gekost om thuis te komen vanuit Deventer, maar m'n broer kom me gelukkig ophalen van station in Rijssen, de stoptrein naar Almelo liep gelukkig nog wel, weliswaar met veel vertraging. Van Rijssen naar Markelo (10km) konden we gewoon de hele weg niet harder rijden dan 40, wat de maximum snelheid was over het hele stuk. En dan fietst er ook nog zo'n knuppel over de (normaal) 80km weg, omdat op fietspad ernaast 10 cm sneeuw lag en die valt net voor ons lekker op de bek, konden nog net optijd tot stilstand komen. En ik kreeg nog bijna een flinke tak op m'n kop![]()
Hierbij nog wat fototjes vanuit Markelo
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
licht in de 1000 geloof ikquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:17 schreef Speed-Addicted het volgende:
Waar staat het file record op eigenlijk.
Op het traject wat ik zo moet afleggen staat 50km file... dus ik ga maar wat overuurtjes maken en een bezoek brengen aan de macdrek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |