---quote:Hoi
We hebben nu diverse portretmeets achter de rugGezellig en leuk en bijzonder leerzaam uiteraard, maar....de laatste grootschalige FOT-niet-portret-meet is toch alweer bijna een jaar geleden (Naarden, november vorig jaar).
Daarom dus dit topicLaten we eens kijken wie er dus zin heeft in een dergelijke meet en met wat voor ideeen we kunnen komen
Het lijkt me zelf wel leuk om weer een stad in te duiken. Ik vond Naarden (afgezien van het weer) uitstekend geslaagdEen natuurgebied zou ook een optie kunnen zijn, maar de natuur is voor de komende maanden een aflopende zaak denk ik.
Ik ben benieuwd of er interesse is en met wat voor ideeen jullie komen
quote:Op donderdag 24 november 2005 16:01 schreef Subhuman het volgende:
Het lijkt er toch op dat ik deze meet aan mij voorbij moet laten gaan...
Maar dan wel warme chocolademelk met slagroomquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:17 schreef Xilantof het volgende:
Achjoh, dan lopen we 40% buiten,en de rest zoeken we een warm plekje om warme chocolademelk te drinken
quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:30 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Maar dan wel warme chocolademelk met slagroom![]()
Mail your checkquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:50 schreef PdeHoog het volgende:
Is het een idee om telefoonnummers uit te gaan wisselenVoor het geval dat natuurlijk
Ik wil wel even uitwisseldienst spelen. Mijn email-adres staat in mijn profiel.
Aan er komtquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:37 schreef PdeHoog het volgende:
Mooi, dan heb ik alleen die van DutchTrain nog nodigDe rest heb ik volgens mij
Regen jas aan en storm foto's maken!quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:18 schreef PdeHoog het volgende:
Even een doemscenario schetsen: als het weer morgen net zo is als vandaag, wat doen we dan
quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:31 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Regen jas aan en storm foto's maken!
Tof joh. van die ploeterende fietsers tegen de wind in.
JAquote:Op vrijdag 25 november 2005 16:44 schreef Vliegvrager het volgende:
Dan wacht je die zeiknatte fietsers toch overdekt op in de hal van CS
zwembroek aan dusquote:
Das goed nieuwsquote:Op vrijdag 25 november 2005 19:46 schreef DutchTrain het volgende:
Het ziet er wel naar uit dat we naar de enige plek in NL gaan waar geen sneeuw ligt en vooralsnog de treinen wel naartoe rijden
You're in charge of the meeting.... of niet?quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:57 schreef PdeHoog het volgende:
Het weer voor morgen ziet er goed uit. Morgenochtend en middag bewolking met zon, morgenavond regen.
Ik ga morgenochtend even de verkeerssituatie bekijken, maar als blijkt dat het morgenochtend nog zo'n chaos is als vandaag, dan ga ik niet.
Ik denk....ik waarschuw alvast![]()
Wat mij betreft: verplaatsen. Ik ben niet zo afhankelijk van het weer, maar met dit soort dingen blijf ik toch liever dicht bij huisquote:Op vrijdag 25 november 2005 20:59 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
hmm mijn andere afspraak in A'dam is ook vanwege het weer nu afgezegd.
let's decide
Ik ben niet in charge hoorquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
You're in charge of the meeting.... of niet?
checkquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:10 schreef PdeHoog het volgende:
Overigens is er een mail naar de deelnemende partijen verstuurd met daarin alle telefoonnummers, zodat we elkaar gewoon kunnen bereiken indien nodig
quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
check
uiterlijk 10.00 morgen een beslissing op basis van in eerste instantie de bereikbaarheid van Amsterdam en in de tweede plaats de weersverwachting?
Strak plan...quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:14 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
check
uiterlijk 10.00 morgen een beslissing op basis van in eerste instantie de bereikbaarheid van Amsterdam en in de tweede plaats de weersverwachting?
D'r is alleen over 't forum naar nummers gevraagdquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:38 schreef Astridj0h het volgende:
Hier is het regenachtig, maar in principe kan ik prima naar amsterdam komen
Overigens was dat kennelijk neit de planning, want ik heb mooi geen mail gehad en P had ook al niet om mijn nummer gevraagd
Ik heb wel mail naar je gestuurdquote:Op zaterdag 26 november 2005 09:38 schreef Astridj0h het volgende:
Hier is het regenachtig, maar in principe kan ik prima naar amsterdam komen
Overigens was dat kennelijk neit de planning, want ik heb mooi geen mail gehad en P had ook al niet om mijn nummer gevraagd
Tot straks!!!quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:04 schreef Xilantof het volgende:
mooi, nu weet ik dat ik de bus moet hebben van half 11.![]()
tot later allemaal
Ik heb P. en HM2 met de middelvingers opgestoken op de foto!quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:53 schreef pea4fun het volgende:
Leuk gehad? Wie komt er als eerste met laten zien wat ik gemist heb?
Jammer, na een dag taxiën en musjes schieten ben ik wel toe aan wat kijkvoerquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb P. en HM2 met de middelvingers opgestoken op de foto!
maar die komen morgen of maandag pas
Ik heb ook een dutchtrain die de vandaal speeltquote:Op zaterdag 26 november 2005 19:04 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Jammer, na een dag taxiën en musjes schieten ben ik wel toe aan wat kijkvoer![]()
Bijnaquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:44 schreef RubberDuckey het volgende:
Ik ook!!!
Die arme P zat bijna te slapen in de trein
quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:34 schreef pea4fun het volgende:
Ik wacht wel weer hoor...tsss...wat een prioriteiten hebben jullie ook
Ja, die vond ik zelf ook mooi geworden!!!quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:16 schreef PdeHoog het volgende:
Die van dat trapje is erg leuk gelukt, Marjo
de FOT'ers voor de plaatjes en de TRV'ers voor de praatjes bij de plaatjesquote:Op zondag 27 november 2005 12:44 schreef Subhuman het volgende:
Ik vind het een erg leuk idee, een gecombineerde TRV en FOT meet!Zeker iets om vaker te doen lijkt me.
Oh de TRV mensen eten wel taart? Want bij de vorige FOT meet was ik jarig dus ik had taart meegebracht, maar het kwam amper op!quote:Op zondag 27 november 2005 12:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
de FOT'ers voor de plaatjes en de TRV'ers voor de praatjes bij de plaatjes
En een opvallende overeenkomst / verbindende factor: appeltaart![]()
Die appeltaat was lekkerquote:Op zondag 27 november 2005 12:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat hij zegtquote:Op zondag 27 november 2005 12:54 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Okee alvast een preview van de Meet...quote:Op zondag 27 november 2005 15:47 schreef -Marjo- het volgende:
Waar blijft de rest van de foto's???
Geen ideequote:Op zondag 27 november 2005 15:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Okee alvast een preview van de Meet...![]()
Van wie zijn deze benen met leuke hoge hakjes???![]()
[afbeelding]
PdeHoog?quote:Op zondag 27 november 2005 15:58 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Okee alvast een preview van de Meet...![]()
Van wie zijn deze benen met leuke hoge hakjes???![]()
[afbeelding]
Thnxquote:Op zondag 27 november 2005 16:44 schreef Puckzzz het volgende:
@Marjo: die eerste twee zijn helemaal goed!wat voor camera gebruikte jij nog maar weer?
Ik heb zwaar donkere Urban-Style foto's Ik kan eerst de levels door het plafont drrukken om ze net zo kleurrijk als -Marjo- te krijgen.quote:Op zondag 27 november 2005 16:44 schreef Puckzzz het volgende:
@Marjo: die eerste twee zijn helemaal goed!wat voor camera gebruikte jij nog maar weer?
Weird, ik heb er helemaal niks aan bewerkt verder. Alleen border en resize...quote:Op zondag 27 november 2005 16:49 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb zwaar donkere Urban-Style foto's Ik kan eerst de levels door het plafont drrukken om ze net zo kleurrijk als -Marjo- te krijgen.![]()
Volgens mij had PdH ook nogal donkere foto's. Ik probeer de mooiste op te leven en met een beetje croppen hier, USM-en daar en Curves klooien aan de overkant, komen de foto's wel op Fok! land..quote:Op zondag 27 november 2005 16:52 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Weird, ik heb er helemaal niks aan bewerkt verder. Alleen border en resize...
Ik had nog een linkje voor je:quote:Op zondag 27 november 2005 16:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Volgens mij had PdH ook nogal donkere foto's. Ik probeer de mooiste op te leven en met een beetje croppen hier, USM-en daar en Curves klooien aan de overkant, komen de foto's wel op Fok! land..![]()
quote:Op zondag 27 november 2005 16:58 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik had nog een linkje voor je:
http://www.intro2020.co.uk/pages/zigview.htm
Ik wist dat die opmerking zou komenquote:Op zondag 27 november 2005 17:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
![]()
Mag ik mijn schoen bij jouw zetten???![]()
Ja maar, ja maar, maar maar, ik geloof nog in SintNietklaas.quote:Op zondag 27 november 2005 17:06 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik wist dat die opmerking zou komen![]()
Als ik kadootjes krijg geloof ik ook!!!quote:Op zondag 27 november 2005 17:12 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, maar maar, ik geloof nog in SintNietklaas.![]()
Net als PdH trouwens![]()
![]()
Sorry Pea.quote:Op zondag 27 november 2005 18:07 schreef pea4fun het volgende:
Lastig ben jij hoor HMaster, en ik vind ze helemaal niet slecht, er zitten een paar hele leuke bij zelfs!
nr 23... de anonieme userquote:Op zondag 27 november 2005 17:48 schreef HMaster-II het volgende:
Mijn foto's van de Amsterdam meet staan hier!!!
Ja, ik ben niet 100% tevreden daarom maar via een linkje.![]()
![]()
Bedoel je 22??quote:
Zitten leuke bij hoor!!!quote:Op zondag 27 november 2005 17:48 schreef HMaster-II het volgende:
Mijn foto's van de Amsterdam meet staan hier!!!
Ja, ik ben niet 100% tevreden daarom maar via een linkje.![]()
![]()
dank jequote:
Pfff, denk je dat ik niet onzeker ben??quote:Op zondag 27 november 2005 22:19 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
dank je![]()
Ik ben nogal; onzeker over de kwaliteit.
Ik denk dat jij je ook heeel erg onzeker voelde tussen al die "compensatie-lenzen"quote:Op zondag 27 november 2005 22:20 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Pfff, denk je dat ik niet onzeker ben??
Zo, echt wel. "Dames cameraatje"....quote:Op zondag 27 november 2005 22:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je ook heeel erg onzeker voelde tussen al die "compensatie-lenzen"![]()
![]()
Welnee...quote:Op zondag 27 november 2005 23:58 schreef Skinnymike het volgende:
Haha, Als ik de foto's bekijk dan is de minimum vereiste voor een meeting toch wel een Canon EOS 350, Nikon D70 of hoger.
Skinnymike heeft Canon powershot A80![]()
Er is echt absoluut geen minimum vereiste hoor!quote:Op zondag 27 november 2005 23:58 schreef Skinnymike het volgende:
Haha, Als ik de foto's bekijk dan is de minimum vereiste voor een meeting toch wel een Canon EOS 350, Nikon D70 of hoger.
Tuurlijk niet! Met iedere camera kun je leuke foto's maken, leren van elkaar en het gezellig hebben.quote:Op zondag 27 november 2005 23:58 schreef Skinnymike het volgende:
Net ala wat PdH zegt .. Gezelligheid voor alles. En je Powershot staat heel erg stoer tussen al die Canon's en Nikon's met "compensatielensen"quote:Op maandag 28 november 2005 18:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Tuurlijk niet! Met iedere camera kun je leuke foto's maken, leren van elkaar en het gezellig hebben.
pff, ik had helemaal geen compensatielenzen op mijn camera, niet eens bij me.quote:Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Net ala wat PdH zegt .. Gezelligheid voor alles. En je Powershot staat heel erg stoer tussen al die Canon's en Nikon's met "compensatielensen"Iedereen leert van elkaar. Dat is juist het leuke eraan.
![]()
quote:Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Net ala wat PdH zegt .. Gezelligheid voor alles. En je Powershot staat heel erg stoer tussen al die Canon's en Nikon's met "compensatielensen"Iedereen leert van elkaar. Dat is juist het leuke eraan.
![]()
Jij hebt een keer een schitterende foto gemaakt van de Zeelandbrug met je mobieltje! Een ander kan wel heel stoer rondlopen met een vette kanon maar dat zegt niksquote:Op maandag 28 november 2005 18:46 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Tuurlijk niet! Met iedere camera kun je leuke foto's maken, leren van elkaar en het gezellig hebben.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 07:32 schreef Xilantof het volgende:
Leuke foto's marcH!
hoe beviel je lens? achteraf een beetje tevreden?
quote:Op maandag 28 november 2005 22:28 schreef Marc H het volgende:
[..]
pff, ik had helemaal geen compensatielenzen op mijn camera, niet eens bij me.
ok, dan mijn fotos:
<< knip >>
Kan wel zeggen dat ik tevreden ben over mijn nieuwe lens![]()
ik moet me schamen!quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:24 schreef -Marjo- het volgende:
Zijn er al verse plaatjes???
Jeetje Xil!!quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik moet me schamen!
mijne zitten zelfs nog in mijn camera![]()
ja echt ergquote:
Ik was ze niet vergeten hoorquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Shark.Bait het volgende:
Dan was het ws een heel interessante meet als jullie de foto's vergeten zijn
Precies! Fotografie.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was ze niet vergeten hoorIk heb ook nog een leven naast FOK
quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Precies! Fotografie.En daarom had je alles allang klaar moeten hebben
Welke horizon?quote:
Links en rechts van zijn vaag jaquote:
Vliegvrager, wat bedoel je met urban-bewerkingquote:Op woensdag 28 december 2005 13:46 schreef Vliegvrager het volgende:
#7die schreeeeeuwt om een urban-bewerking
Moeilijk te omschrijven. De OP van dit topic komt aardig in de buurt, evenals mijn bootje in datzelfde topic. Dit DPZ-topic geeft ook een aardig beeld. Zie je meteen op hoe veel verschillende manieren dat ingevuld wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vliegvrager, wat bedoel je met urban-bewerking
contrast en saturatie zijn belangrijke elementen idd. Er schijnen ook bepaalde cross-processing dingetjes voor te zijn, maar daar heb ik verder de ballen verstand van.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:33 schreef PdeHoog het volgende:
Dat ziet er allemaal aardig gesatureerd uit
Ze zijn iig beter dan jouw foto'squote:Op woensdag 28 december 2005 18:12 schreef k_man het volgende:
#1 en #3 zijn wel goed gezien. Voor de rest is het niet veel bijzonders.
Oh, is het weer tijd voor een troll?quote:Op woensdag 28 december 2005 18:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ze zijn iig beter dan jouw foto's
Welk trapje bedoel je Marjoquote:Op woensdag 28 december 2005 17:39 schreef -Marjo- het volgende:
Dat trapje in zwart-wit is mooi!!!
Hmmmm...dat vind ik nou de minste van allemaalquote:
Sommigen hebben overal wel wat op aan te merken...quote:Op woensdag 28 december 2005 18:43 schreef k_man het volgende:
Mwah. Bij de minste denk ik eerder aan #2.
Kadering, compositie, onderwerp. Bij #2 valt eigenlijk op alles wel wat aan te merken.
Ik zou zo bijna denken dat er wat nuttigs uit je vingers komt......Misschien nu nog ff wat verduidelijkenquote:Op woensdag 28 december 2005 18:43 schreef k_man het volgende:
Mwah. Bij de minste denk ik eerder aan #2.
Kadering, compositie, onderwerp. Bij #2 valt eigenlijk op alles wel wat aan te merken.
OK.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou zo bijna denken dat er wat nuttigs uit je vingers komt......Misschien nu nog ff wat verduidelijken
Grappig hoe smaken kunnen verschillen. Wat de lelijk afgesneden onderkant betreft heb je gelijk natuurlijk, maar ik vind de compositie juist sterk. Het grote lege vlak versterkt imo het beeld van de boten en de gebouwen en wolken achterin. Leegte legt de nadruk op de grenzen van de leegte.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:07 schreef k_man het volgende:
[..]
OK.
Qua kadering: je hebt kennelijk je best gedaan om de mast van het bootje er helemaal op te krijgen, maar waarom wordt het bootje dan aan de onderkant zo lelijk afgesneden?
Qua compositie: ongeveer een derde van de foto bestaat uit een vlak water. Niet erg interessant, vind ik.
En qua onderwerp: ik snap de foto gewoon net. Wat is überhaupt het onderwerp? Waarom wil je dat iemand dit ziet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |