abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32535690
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens mij is het andersom
Zoals jij het wilt:
PvdA naam de onder opereert helft andere de. Opgespleten al eigenlijk is VVD de.
pi_32535956
Ten behoeve van de toekomst van Nederland, is het Hirsi Ali liever kwijt dan rijk.
Somalië heeft haar hulp meer nodig denk ik, dan hier.
Als ze toch zo graag rechts en controversieel wilt zijn, kan ze beter het juiste voorbeeld aan andere asielzoekers geven, waarvan het land van herkomst ook weer veilig is, en teruggaan naar Somalië.
We hebben geen mensen nodig in de politiek die generaliseren, mensen niet in hun waarde laten en hysterische uitlatingen doen om in de publiciteit te komen, zeker niet over de rug van anderen (Wiegel) die veel meer voor NL heeft betekent, betekent en zal betekenen dan AHA ooit zal doen.
pi_32537252
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:58 schreef OldJeller het volgende:
Ten behoeve van de toekomst van Nederland, is het Hirsi Ali liever kwijt dan rijk.
Het? Nee hoor, Hirsi Ali is op verzoek van Nederlandse kiezers gekozen als lid van de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Dat lijkt me nogal in tegenspraak met 'Nederland is Hirsi Ali liever kwijt dan rijk'. Het is aantoonbaar dat er behoorlijk wat Nederlanders deze niet in Nederland geboren mevrouw zó hoog achten dat ze zich door haar willen laten vertegenwoordigen. Een eervolle baan.
quote:
Somalië heeft haar hulp meer nodig denk ik, dan hier.
Als ze toch zo graag rechts en controversieel wilt zijn, kan ze beter het juiste voorbeeld aan andere asielzoekers geven, waarvan het land van herkomst ook weer veilig is, en teruggaan naar Somalië.
We hebben geen mensen nodig in de politiek die generaliseren, mensen niet in hun waarde laten en hysterische uitlatingen doen om in de publiciteit te komen, zeker niet over de rug van anderen
Vind jij. Ik zou zeggen: probeer er maar stemmen mee te winnen, misschien heb je dan enige relevantie.

En het 'juiste'voorbeeld geven, Hirsi Ali is volgens mij Nederlandse. Vind jij het juiste voorbeeld dat Nederlanders van buitenlandse afkomst opzouten?

Mij lijkt ze een toonbeeld van inzet voor haar nieuwe vaderland
quote:
(Wiegel) die veel meer voor NL heeft betekent, betekent en zal betekenen dan AHA ooit zal doen.
Die lawaaimaker heeft de Nederlandse belastingbetaler buitensporig veel geld gekost (staatsschuld!). En is een relschopper (nacht van Wiegel, wat een lachertje). Trouwens, over trouw aan de partij gesproken.. dat was een fraai staaltje ontrouw.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32537841
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:12 schreef sigme het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je mijn opvatting te formeel vindt. Ik ben heel formeel in mijn opvattingen over volksvertegenwoordiging

Ik vind overigens de opvatting dat iemand z'n partij zou moeten vertegenwoordigen net zo formeel, met als verschil dat daarvoor geen formele rechtvaardiging is. Oftewel: dat staat niet in de beschrijving die de gekozen volksvertegenwoordiging in Nederland vorm geeft.

Hirsi Ali is gekozen. Dat is alle rechtvaardiging die ze nodig heeft om een mening / standpunt uit te dragen. Ze is zelfs formeel (maar da's heel formeel) niet gebonden aan de mening van haar kiezers.

Niemand is verplicht naar haar te luisteren. Wel zijn we verplicht haar stem te tellen bij stemming in de de Tweede Kamer, en we zijn verplicht haar spreektijd te gunnen in diezelfde kamer.
Dat laatste klopt uiteraard. Ik wil Hirsi Ali dan ook niet het stemrecht ontnemen of haar verbieden om haar mening te geven. Ik stel alleen dat ze zich wel heeeel erg focust op één deelaspectje van onze samenleving en daardoor slechts opkomt voor een zeer beperkt deel van de bevolking. Of anders gezegd: ze is eigenlijk niet op haar plaats in de politiek.

Laat ik het zo zeggen: ik kan me goed voorstellen dat veel VVD-stemmers zich totaal niet herkennen in Hirsi Ali en haar activiteiten. Je kunt wel stellen dat ze persoonlijk gekozen is (haalde ze overigens zelf de kiesdrempel?), maar ze gaat wel op de lijst van een bepaalde partij staan. Als ze in haar standpunten en activiteiten ZO van die partij afwijkt, kan ze de volgende keer beter een eigen partij beginnen.
pi_32538267
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:05 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik stel alleen dat ze zich wel heeeel erg focust op één deelaspectje van onze samenleving en daardoor slechts opkomt voor een zeer beperkt deel van de bevolking.
Dat vind ik nou juist wel weer goed. Als ik moslima's met hoofddoekjes zie rondlopen dan denk ik af en toe: Leuke vrouwtjes, jammer dat ze zo streng in hun denkbeelden zitten die compleet disjunct zijn met de realiteit. Ik vind het goed dat Hirsi Ali daar iets tegen probeert te doen.
pi_32538367
quote:

[..]

Ik stel alleen dat ze zich wel heeeel erg focust op één deelaspectje van onze samenleving en daardoor slechts opkomt voor een zeer beperkt deel van de bevolking. Of anders gezegd: ze is eigenlijk niet op haar plaats in de politiek.
Hoezo niet? Dat lijkt me een valide invulling van 'politiek', opkomen voor iets. Of de volksvertegenwoordiger zich uitspreekt over allerlei onderwerpen of over maar eentje zegt niks over de 'juistheid' van de politiek, dunkt me.
quote:
Laat ik het zo zeggen: ik kan me goed voorstellen dat veel VVD-stemmers zich totaal niet herkennen in Hirsi Ali en haar activiteiten.
Stem je als VVD stemmer dan wel of niet op de VVD? Wordt je lid en ga je je bemoeien met de kieslijst? Lobbyen, brieven schrijven? Uiteindelijk heeft de kiezer de verantwoordelijkheid voor z'n eigen stem.
quote:
Je kunt wel stellen dat ze persoonlijk gekozen is (haalde ze overigens zelf de kiesdrempel?)
Wil ik wel opzoeken, maar is niet principieel relevant.
quote:
, maar ze gaat wel op de lijst van een bepaalde partij staan. Als ze in haar standpunten en activiteiten ZO van die partij afwijkt, kan ze de volgende keer beter een eigen partij beginnen.
Kan beter, kan beter, als zij denkt dat ze via de VVD meer bereikt, de VVD denkt dat ze met haar meer bereiken en de kiezer stemt op haar en/of de VVD dan kan ze afwijken wat ze wil van de overige VVD'ers en van de VVDstemmers zoveel als haar goeddunkt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32538424
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:45 schreef sigme het volgende:
Het? Nee hoor, Hirsi Ali is op verzoek van Nederlandse kiezers gekozen als lid van de Nederlandse volksvertegenwoordiging. Dat lijkt me nogal in tegenspraak met 'Nederland is Hirsi Ali liever kwijt dan rijk'. Het is aantoonbaar dat er behoorlijk wat Nederlanders deze niet in Nederland geboren mevrouw zó hoog achten dat ze zich door haar willen laten vertegenwoordigen. Een eervolle baan.
Dat hoeft helemaal niet met elkaar in tegenstelling te zijn, ongeveer 30000 Nederlanders hebben hun voorkeursstem uitgebracht op AHA, dan blijven er nog genoeg over (een meerderheid zelfs ) die potentieel tegen haar kan zijn.
quote:
Dan mag ze wel eens wat uit gaan voeren wat haar baan betreft, ze is er haast nooit en als ze er is voert ze weinig uit (zoek maar eens op moties, interpellaties, wetsvoorstellen uberhaupt spreektijd.)
quote:
Die lawaaimaker heeft de Nederlandse belastingbetaler buitensporig veel geld gekost (staatsschuld!).
Een eenling kan niet veel beginnen tegen een meerderheid die anders wil. Uiteindelijk is het kabinet toch begonnen met bezuinigingen. Bovendien heeft hij in 1973 al gewaarschuwd voor te hoge overheidsuitgaven (In debat met Den Uyl: Sinterklaas bestáát, hij zit dáár.).
pi_32538427
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:45 schreef sigme het volgende:

[..]

VVD heeft haar ook alleen maar aangenomen om te laten zien dat ze niet racistisch waren.
Gewoon een marionet, zoals Joao Varela van de LPF was. Ze heeft trouwens vaak uitspraken gedaan waardoor de VVD met de handen in het haar zat.
Dit is gewoon een simplistische onruststoker die elke avond een woordenboek leest en leuke woorden eruit haalt om deze in het volgende interview te gebruiken, terwijl ze spreekwoorden nog foutief gebruikt.
Ik geloof dat ik dit een keer in een boek heb gelezen: Je kan een Macaca fuscata aankleden, trucjes leren, wellicht leren praten.. het blijft een Macaca fuscata.
Allemaal een show, nep.. een normaal uitziend melkpak die brokken huisvest.
quote:
[..]

Ze zorgt niet voor een verbetering in Nederland, ze generaliseert en hanteert allerlei andere methoden om de kloof tussen de verschillende bevolkingsgroepen groter te maken.
Haar trauma is ogenschijnlijk haar motivatie en drijfveer om de Islam Nederland uit te bannen. Ze heeft het altijd over 'de moslim' en hoe slecht dit is en dat men afstand van hun geloof moet doen. Dit raakt kant noch wal. Het slaat allemaal terug op haar belevenissen in Somalië. Iemand met een plank van 5 bij 8 meter voor zijn/haar hoofd en gedreven is door haat moet niet in de landelijke politiek actief zijn, dat is gevaarlijk.
Ze streeft niet naar een goed, leefbaar, vredig Nederland, ze zorgt voor verdeling en voor een hoop sensatieverhalen bij een aantal flutkranten.
De beste stuurlui staan aan wal.. alleen bekritiseren en niet met oplossingen komen..
quote:
[..]

Die lawaaimaker heeft de Nederlandse belastingbetaler buitensporig veel geld gekost (staatsschuld!). En is een relschopper (nacht van Wiegel, wat een lachertje). Trouwens, over trouw aan de partij gesproken.. dat was een fraai staaltje ontrouw.
Hij heeft overzicht, ziet verschil in bepaalde groepen, zaait geen haat, is niet zo populistisch ingesteld. Iets wat een echte liberaal zou moeten doen.
Hirsi Ali is niets meer dan een clown waarvoor het doek allang gevallen is.
pi_32538488
quote:
Je kunt wel stellen dat ze persoonlijk gekozen is (haalde ze overigens zelf de kiesdrempel?), maar ze gaat wel op de lijst van een bepaalde partij staan.
Ze is bij lange na niet met voorkeursstemmen gekozen. Ze heeft haar kamerlidmaatschap te danken aan haar 'hoge' positie op de kieslijst van de VVD bij de verkiezingen. Overigens had ze die positie ook alleen te danken aan het beperkte aantal geschikte vrouwen die de VVD-top binnen de partij zag toendertijd, waarna ze is gevraagd over te stappen naar de VVD. Dat heeft ze gedaan, omdat daar haar een plaats werd beloofd waarbij ze zeker was van verkiezing, terwijl ze bij de PvdA waarschijnlijk op een plaats zou worden gezet waarbij verkiezing minder waarschijnlijk was. Het valt moeilijk met droge ogen te beweren dat ze democratisch is gekozen, want het is puur een publicitaire stap van de VVD-top geweest, die zich nu tegen hen keert.
pi_32538518
quote:
Ik stel alleen dat ze zich wel heeeel erg focust op één deelaspectje van onze samenleving en daardoor slechts opkomt voor een zeer beperkt deel van de bevolking. Of anders gezegd: ze is eigenlijk niet op haar plaats in de politiek.
En zelfs dat hele kleine deeltje (onderdrukte moslimvrouwen) is niet zo heel blij met haar.
pi_32538602
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:20 schreef thabit het volgende:
Dat vind ik nou juist wel weer goed. Als ik moslima's met hoofddoekjes zie rondlopen dan denk ik af en toe: Leuke vrouwtjes, jammer dat ze zo streng in hun denkbeelden zitten die compleet disjunct zijn met de realiteit. Ik vind het goed dat Hirsi Ali daar iets tegen probeert te doen.
"Dat is niet rechts, dat is extreem-rechts!"
( )
pi_32538682
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:26 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet met elkaar in tegenstelling te zijn, ongeveer 30000 Nederlanders hebben hun voorkeursstem uitgebracht op AHA, dan blijven er nog genoeg over (een meerderheid zelfs ) die potentieel tegen haar kan zijn.
Klopt natuurlijk. Maar om te stellen dat Nederland een van de eigen volksvertegenwoordigers liever kwijt dan rijk is..
Ik schaar zo'n opmerking onder onvoldoende achting voor het volksvertegenwoordigschap.
quote:
[..]Dan mag ze wel eens wat uit gaan voeren wat haar baan betreft, ze is er haast nooit en als ze er is voert ze weinig uit (zoek maar eens op moties, interpellaties, wetsvoorstellen uberhaupt spreektijd.)
Dat is niet haar baan. Dat is een gebruikelijke interpretatie van die baan door veel van haar collega's Een volkvertegenwoordiger kan z'n volk vertegenwoordigen (of niet) zoals 'ie wil. Zonder last of ruggespraak.
pi_32538822
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:29 schreef mbn het volgende:

[..]

Ze is bij lange na niet met voorkeursstemmen gekozen. Ze heeft haar kamerlidmaatschap te danken aan haar 'hoge' positie op de kieslijst van de VVD bij de verkiezingen. Overigens had ze die positie ook alleen te danken aan het beperkte aantal geschikte vrouwen die de VVD-top binnen de partij zag toendertijd, waarna ze is gevraagd over te stappen naar de VVD. Dat heeft ze gedaan, omdat daar haar een plaats werd beloofd waarbij ze zeker was van verkiezing, terwijl ze bij de PvdA waarschijnlijk op een plaats zou worden gezet waarbij verkiezing minder waarschijnlijk was. Het valt moeilijk met droge ogen te beweren dat ze democratisch is gekozen, want het is puur een publicitaire stap van de VVD-top geweest, die zich nu tegen hen keert.
Met droge ogen: dat is onze democratie. Hirsi Ali is democratisch gekozen. Haar invulling daarvan zal bij de volgende verkiezing worden beoordeeld door de kiezer
pi_32539097
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

VVD heeft haar ook alleen maar aangenomen om te laten zien dat ze niet racistisch waren.
Gewoon een marionet, zoals Joao Varela van de LPF was. Ze heeft trouwens vaak uitspraken gedaan waardoor de VVD met de handen in het haar zat.
Wat is het nu? Een marionet of iemand met een eigen willetje?
quote:
Dit is gewoon een simplistische onruststoker die elke avond een woordenboek leest en leuke woorden eruit haalt om deze in het volgende interview te gebruiken, terwijl ze spreekwoorden nog foutief gebruikt.
Ik geloof dat ik dit een keer in een boek heb gelezen: Je kan een Macaca fuscata aankleden, trucjes leren, wellicht leren praten.. het blijft een Macaca fuscata.
Ik leer elke dag weer bij. De uitdrukking een normaal uitziend melkpak die brokken huisvest is mij geheel nieuw. Leuk Nieuw?
quote:
[..]
Ze zorgt niet voor een verbetering in Nederland, ze generaliseert en hanteert allerlei andere methoden om de kloof tussen de verschillende bevolkingsgroepen groter te maken.
Haar trauma is ogenschijnlijk haar motivatie en drijfveer om de Islam Nederland uit te bannen.
Ze heeft het altijd over 'de moslim' en hoe slecht dit is en dat men afstand van hun geloof moet doen. Dit raakt kant noch wal. Het slaat allemaal terug op haar belevenissen in Somalië.
Jij kent haar en hebt haar psyche onderzocht? Trauma? Terugslaan op belevenissen in Somalië? U is een kenner hoor.
quote:
Iemand met een plank van 5 bij 8 meter voor zijn/haar hoofd en gedreven is door haat moet niet in de landelijke politiek actief zijn, dat is gevaarlijk.
Ze streeft niet naar een goed, leefbaar, vredig Nederland, ze zorgt voor verdeling en voor een hoop sensatieverhalen bij een aantal flutkranten.
Zo? Je hoeft het niet met haar eens te zijn? Democratie betekend dat mensen met andere meningen, prioriteiten en belangen zich kunnen laten vertegenwoordigen.
quote:
De beste stuurlui staan aan wal.. alleen bekritiseren en niet met oplossingen komen..
Gelukkig staan er ook nog reserve stuurlui klaar met het advies de fok even scherp in de wind te trekken.
pi_32539294
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Met droge ogen: dat is onze democratie. Hirsi Ali is democratisch gekozen. Haar invulling daarvan zal bij de volgende verkiezing worden beoordeeld door de kiezer
Jouw voorstelling van de kiezer als weldenkend persoon die vier jaar lang 24 uur per dag kamerleden en kandidaten beoordeelt en er zo een heel project van maakt om uiteindelijk tot een briljante keuze te komen is buitengewoon utopisch.
pi_32539308
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:41 schreef sigme het volgende:
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:36 schreef sigme het volgende:
Dat is niet haar baan. Dat is een gebruikelijke interpretatie van die baan door veel van haar collega's Een volkvertegenwoordiger kan z'n volk vertegenwoordigen (of niet) zoals 'ie wil. Zonder last of ruggespraak.
Dat is wel héél formeel allemaal hoor.
pi_32539437
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is het nu? Een marionet of iemand met een eigen willetje?
Losgeslagen marionet? Een hond met hondsdolheid? Soldaat die niet in bedwang te houden is door z'n hogere, en graag zelf zegjes wilt doen om in de publiciteit te komen, ook wel mediageil genoemd.
quote:
[..]

Ik leer elke dag weer bij. De uitdrukking een normaal uitziend melkpak die brokken huisvest is mij geheel nieuw. Leuk Nieuw?
Is geen uitdrukking, kloris. Jij bent niet in staat zelf zinnen te maken?
quote:
[..]

Jij kent haar en hebt haar psyche onderzocht? Trauma? Terugslaan op belevenissen in Somalië? U is een kenner hoor.
"U is?" Nieuwe spelling?
Ja, als je een keer naar netwerk keek, kon je een documentaire over haar zien toen ze nog tamelijk onbekend was in de politiek. Een documentaire over haar verleden.
Maar dat ben je vast niet tegengekomen op de frivole zenders waaraan jij gekluisterd bent.
quote:
[..]

Zo? Je hoeft het niet met haar eens te zijn? Democratie betekend dat mensen met andere meningen, prioriteiten en belangen zich kunnen laten vertegenwoordigen.
"Democratie betekend"
Ze zit niet op haar plaats door de democratie, maar door positieve (voor haar) gang van zaken.
Zie de post van mbn een paar posts hierboven.
Niks democratisch.
quote:
[..]

Gelukkig staan er ook nog reserve stuurlui klaar met het advies de fok even scherp in de wind te trekken.
Ik noem het realistische, moralistische mensen die zorgen dat mensen als AHA niet kan doen en laten wat ze wil en Nederland verloederd.
pi_32539541
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:57 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel héél formeel allemaal hoor.
Ja maar ik vind het oprecht.

Het enige wat bepaalt wat de bevoegdheden van de kiezer, de regering, de volksvertegenwoordiging zijn, zijn de regels. Dat hele gedoe met verkiezingen, kamers, kieslijsten en alle reutemeteut is alles puur en alleen een uitvloeisel van de regels.
pi_32539598
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:56 schreef thabit het volgende:

[..]

Jouw voorstelling van de kiezer als weldenkend persoon die vier jaar lang 24 uur per dag kamerleden en kandidaten beoordeelt en er zo een heel project van maakt om uiteindelijk tot een briljante keuze te komen is buitengewoon utopisch.
Thabit, jouw conclusie dat ik de kiezer voorstel zoals jij deze hier voorstelt laat ik geheel voor jouw rekening. Ik deel deze niet.
pi_32539616
Ik zag haar laatst eens op tv en kan nu niet zeggen dat ze bijster intelligent overkomt.
Daarna nog een film maken terwijl er al zoveel heisa over is geweest, vind ik ook niet erg clever..
Doe het dan anoniem oid? En verder vind ik haar een beetje een grote mond hebben over een kamerlid die langer meegaat dan zij, ( en hier staat buiten of ik de personen an sich wel of niet zou mogen ) en ik vind dit niet getuigen van respect.
Ze zou toch een goed voorbeeld moeten geven, daarbij vind ik dat iets als dit niet in de media naar buiten gebracht zou moeten worden.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32539809
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik zag haar laatst eens op tv en kan nu niet zeggen dat ze bijster intelligent overkomt.
Als het hondje maar kan blaffen hč.
quote:
En verder vind ik haar een beetje een grote mond hebben over een kamerlid die langer meegaat dan zij, ( en hier staat buiten of ik de personen an sich wel of niet zou mogen ) en ik vind dit niet getuigen van respect.
Ze was te druk met dure woorden leren om andere Nederlandse gebruiken goed onder de knie te krijgen, zoals respect voor ouderen.
quote:
Ze zou toch een goed voorbeeld moeten geven, daarbij vind ik dat iets als dit niet in de media naar buiten gebracht zou moeten worden.
Daar doet ze het om, publiciteit.
Hoe kan dit beter dan een veteraan aan te vallen.
pi_32539843
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Losgeslagen marionet? Een hond met hondsdolheid? Soldaat die niet in bedwang te houden is door z'n hogere, en graag zelf zegjes wilt doen om in de publiciteit te komen, ook wel mediageil genoemd.
Volkvertegenwoordigers doen hun werk zonder last of ruggespraak. Heeft dus geen 'hogere'.
quote:
[..]
Is geen uitdrukking, kloris. Jij bent niet in staat zelf zinnen te maken?
Eh jawel. Ik vond 'm leuk gevonden, jouw zin.
quote:
[..]

"U is?" Nieuwe spelling?
Ja, als je een keer naar netwerk keek, kon je een documentaire over haar zien toen ze nog tamelijk onbekend was in de politiek. Een documentaire over haar verleden.
Maar dat ben je vast niet tegengekomen op de frivole zenders waaraan jij gekluisterd bent.
[..]

"Democratie betekend"
Als dit het niveau wordt van onze discussie ben ik er gauw klaar mee hoor
quote:
Ze zit niet op haar plaats door de democratie, maar door positieve (voor haar) gang van zaken.
Niks democratisch.
Want? Nederland is geen democratie? Er is gefraudeerd met de verkiezingsuitslag?
quote:
[..]

Ik noem het realistische, moralistische mensen die zorgen dat mensen als AHA niet kan doen en laten wat ze wil en Nederland verloederd.
Ik noem AHA een betrokken politica, democratisch gekozen om plaats te nemen in het Nederlands parlement. Waar ze alles mag doen wat een politicus mag doen, en dat is alles wat niet strijdig is met de wet
pi_32539920
Maar goed, AH heeft zich weer lekker in de warme deken van de publiciteit kunnen wikkelen de afgelopen dagen en de VVD zal intern de zaak wel weer gladstrijken.

Ik heb het vermoeden dat AH zich bij de volgende verkiezingen wel zal afscheiden van de VVD, echter, de aanvaringen met de VVD leiding zijn, lijkt mij, te constant voor beide partijen.
pi_32540007
Wanneer gaat ze eigenlijk een keer naakt poseren voor de Playboy?
pi_32540126
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:18 schreef thabit het volgende:
Ik hoop nooit.
pi_32540198
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:04 schreef sigme het volgende:
Ja maar ik vind het oprecht.

Het enige wat bepaalt wat de bevoegdheden van de kiezer, de regering, de volksvertegenwoordiging zijn, zijn de regels. Dat hele gedoe met verkiezingen, kamers, kieslijsten en alle reutemeteut is alles puur en alleen een uitvloeisel van de regels.
Geen normen zonder waarden...
pi_32540231
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Volkvertegenwoordigers doen hun werk zonder last of ruggespraak. Heeft dus geen 'hogere'.
Fractievoorzitter e.d.
quote:
[..]

Eh jawel. Ik vond 'm leuk gevonden, jouw zin.
[..]

Als dit het niveau wordt van onze discussie ben ik er gauw klaar mee hoor
Oh, dat was even reactie omdat iemand die zelf de Nederlandse taal niet (volledig) beheerst, mij onterecht op mijn woordkeus wijst. Ik wilde jou daarom ook even op bepaalde dingen wijzen, voordat je iets gaat blaten over uitdrukkingen terwijl hier totaal geen sprake van is.
quote:
[..]

Want? Nederland is geen democratie? Er is gefraudeerd met de verkiezingsuitslag?
Hier dan even mdn's post, gezien ik hier eerder naar verwees, maar jij dit klaarblijkelijk niet wilt lezen:
quote:

[..]

Daar.
quote:
[..]

Ik noem AHA een betrokken politica, democratisch gekozen om plaats te nemen in het Nederlands parlement. Waar ze alles mag doen wat een politicus mag doen, en dat is alles wat niet strijdig is met de wet
Ik noem AHA een nietszeggende politica die op sensatie en aandacht is belust, en géén toevoegende waarde is aan (politiek) Nederland.
Soort van overbodige luxe.
pi_32540262
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:18 schreef thabit het volgende:
Als Hugh Hefner geestesziek wordt met ernstige complicaties en deze editie van playboy zelf maakt omdat niemand hieraan mee wilt helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door OldJeller op 24-11-2005 16:39:43 ]
pi_32541286
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Fractievoorzitter e.d.
OldJeller, je kan best een prima knufjuf zijn, en zonder type- en spelfouten door het leven gaan, maar zo te zien heb je geen detailkennis van de Nederlandse staatsinrichting. Daarin is *geen* melding van een fractievoorzitter. Een fractievoorzitter heeft in ons democratisch bestel geen zeggenschap over volksvertegenwoordigers. Dat ze er toch zijn, en gezag hebben, is een keuze van georganiseerde bewegingen, ook wel politieke partijen genaamd.

Een kamerlid wordt op persoonlijke titel gekozen, en op niks anders. Verkiesbaren kunnen volgens een vaststaand (wél beschreven dus: de kieslijst) stemmen van de ene verkiesbare overhevelen naar een andere. Maar gekozen is gekozen, persoonlijk. De fractievoorzitters (e.d.) kunnen hoog springen, laag springen, vloeken tot ze een ons wegen, maar ze hebben géén formele zeggenschap over welke gekozene dan ook met uitzondering van zichzelf.
quote:
[..]

Oh, dat was even reactie omdat iemand die zelf de Nederlandse taal niet (volledig) beheerst, mij onterecht op mijn woordkeus wijst. Ik wilde jou daarom ook even op bepaalde dingen wijzen, voordat je iets gaat blaten over uitdrukkingen terwijl hier totaal geen sprake van is.
Je liet je uit over beweegredenen en trauma's. Nou heb ik al weinig vertrouwen in uitspraken van professionals over andermans trauma's en beweegredenen, maar in die van een voorbijganger al helemaal niet. Ik vind het ook misplaatst, eerlijk gezegd.
quote:
[..]

Hier dan even mdn's post, gezien ik hier eerder naar verwees, maar jij dit klaarblijkelijk niet wilt lezen:
[..]

Daar.
Ik heb die post wel gelezen hoor. En begrepen. Maar in mijn optiek is Nederland een democratie en is er geen fraude gepleegd bij de laatste tweede kamerverkiezingen.
Hirsi Ali is *dus* democratisch gekozen.

Vind jij Nederland geen democratie? Of is er wel fraude gepleegd?
quote:
[..]Ik noem AHA een nietszeggende politica die op sensatie en aandacht is belust, en géén toevoegende waarde is aan (politiek) Nederland.
Soort van overbodige luxe.
Mooi hé, ieder recht op z'n mening. Overigens deel ik veel opvattingen van Hirsi Ali niet hoor. Maar bevlogen is ze, en democratisch gekozen

En ik vind geen enkele gekozen politicus 'overbodige luxe'. Of allen.
pi_32541323
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:20 schreef thabit het volgende:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het prima dat ze doet wat ze doet, maar ze laat mijns inziens ook heel wat na. De portefeuile integratie gaat om meer dan alleen moslimvrouwen met hoofddoekjes.
pi_32541436
Eindelijk komt er een held tevoor schijn
Eindelijk durft een held de gestoorde Hirsi Ali Somali aan te spreken op haar kinderachtige gedrag
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32541526
Hirsi Ali Somalie waar zij komt is er ruzie

het enige plek waar Hirsi Ali Somali voor geen ruzie heeft gezorgd is Somalie
pi_32541583
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:12 schreef Meki het volgende:
het enige plek waar Hirsi Ali Somali voor geen ruzie heeft gezorgd is Somalie
Wie geef je dan de schuld voor de ruzie in Somalie?

waarom ben je woedend op Fok!?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2005 17:15:02 ]
pi_32541677
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:03 schreef sigme het volgende:

[..]

OldJeller, je kan best een prima knufjuf zijn, en zonder type- en spelfouten door het leven gaan, maar zo te zien heb je geen detailkennis van de Nederlandse staatsinrichting. Daarin is *geen* melding van een fractievoorzitter. Een fractievoorzitter heeft in ons democratisch bestel geen zeggenschap over volksvertegenwoordigers. Dat ze er toch zijn, en gezag hebben, is een keuze van georganiseerde bewegingen, ook wel politieke partijen genaamd.

Een kamerlid wordt op persoonlijke titel gekozen, en op niks anders. Verkiesbaren kunnen volgens een vaststaand (wél beschreven dus: de kieslijst) stemmen van de ene verkiesbare overhevelen naar een andere. Maar gekozen is gekozen, persoonlijk. De fractievoorzitters (e.d.) kunnen hoog springen, laag springen, vloeken tot ze een ons wegen, maar ze hebben géén formele zeggenschap over welke gekozene dan ook met uitzondering van zichzelf.
Knuljuf?
Klopt, maar ze hebben sowieso wel 'macht' ook als is dat niet zo op papier. Van Aartsen heeft zeer zeker wel meer invloed in de VVD dan Hirsi Ali.
Daar ging het om.
quote:
[..]

Je liet je uit over beweegredenen en trauma's. Nou heb ik al weinig vertrouwen in uitspraken van professionals over andermans trauma's en beweegredenen, maar in die van een voorbijganger al helemaal niet. Ik vind het ook misplaatst, eerlijk gezegd.
Nee, ik deed een vergelijking. Jij kwam met uitdrukkingen, en nu met iets irrelevants.
quote:
[..]

Ik heb die post wel gelezen hoor.
Dan is het toch klaar.
quote:
En begrepen. Maar in mijn optiek is Nederland een democratie en is er geen fraude gepleegd bij de laatste tweede kamerverkiezingen.
Hirsi Ali is *dus* democratisch gekozen.

Vind jij Nederland geen democratie? Of is er wel fraude gepleegd?
Ja, nee.
Hirsi Ali heeft haar functie door een ongelukkige/onfortuinlijke gang van zaken. Als de VVD nou meer potentiële tweede kamerleden had toendertijd, had HA minder kans gehad. En de VVD wilde natuurlijk gewoon laten zien dat ze multicultureel waren, hoe doe je dat beter dan een allochtoon in de tweede kamer neer te zetten.
quote:
[..]

Mooi hé, ieder recht op z'n mening. Overigens deel ik veel opvattingen van Hirsi Ali niet hoor. Maar bevlogen is ze, en democratisch gekozen

En ik vind geen enkele gekozen politicus 'overbodige luxe'. Of allen.
Bevlogen / komiek, hoe je het wilt noemen.
Ik niet.
pi_32541696
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wie geef je dan de schuld voor de ruzie in Somalie?

waarom ben je woedend op Fok!?
omdat fok mij zomaar zonder enige reden 1 week ban heb gegeven

In Somalie moet ze nog ruzie maken

Hirsi Ali Somali heeft Nederland ontwricht
na haar film is Nederland helemaal anders geworden en dankzij Hirsi Ali
pi_32542430
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Klopt, maar ze hebben sowieso wel 'macht' ook als is dat niet zo op papier. Van Aartsen heeft zeer zeker wel meer invloed in de VVD dan Hirsi Ali.
Daar ging het om.
Hirsi Ali is geen verantwoording schuldig aan een fractievoorzitter. Daar ging het om. Jij zei dat ze niet bedwang gehouden werd door een 'hogere': Losgeslagen marionet? Een hond met hondsdolheid? Soldaat die niet in bedwang te houden is door z'n hogere (..)", waarop ik je erop wees dat ze geen 'hogere' heeft. Dus dat het juist is en terecht dat ze niet in bedwang gehouden wordt.
quote:
[..]

Nee, ik deed een vergelijking. Jij kwam met uitdrukkingen, en nu met iets irrelevants.
Jij kwam met uitdrukkingen en begon over iets irrelevants (haar 'trauma's' en 'beweegredenen')
quote:
OldJeller; 15.26
[..]

Haar trauma is ogenschijnlijk haar motivatie en drijfveer om de Islam Nederland uit te bannen. Ze heeft het altijd over 'de moslim' en hoe slecht dit is en dat men afstand van hun geloof moet doen. Dit raakt kant noch wal. Het slaat allemaal terug op haar belevenissen in Somalië.
Ik vond je melkpak met brokken wel leuk gevonden en je gepsycholiseer beschamend.
Melkpak *dat* .... natuurlijk
quote:
Ja, nee.
Hirsi Ali heeft haar functie door een ongelukkige/onfortuinlijke gang van zaken. Als de VVD nou meer potentiële tweede kamerleden had toendertijd, had HA minder kans gehad. En de VVD wilde natuurlijk gewoon laten zien dat ze multicultureel waren, hoe doe je dat beter dan een allochtoon in de tweede kamer neer te zetten.
En dus? Voor iedereen geldt dat er 'omstandigheden' waren. Het blijft democratisch. Je kan het een ongelukkige gang van zaken vinden, een onjuiste keuze van de VVD, een onjuiste keuze van de kiezer, maar dat alles maakt het niet ondemocratisch.

Ik kan Saddam wel een prima peer vinden, die dankzij een gelukkinge / fortuinlijke gang leider van de Ba'ath partij werd en een prima keuze van de kiezer, dat maakt de verkiezingsuitslagen waarin Saddam met 99% van de stemmen wordt gekozen nog niet democratisch.
pi_32542797
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over ondemocratisch, maar wie beweert dat er iets ondemocratisch is of dat er gefraudeerd is?
pi_32543278
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:59 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Je hebt het steeds over ondemocratisch, maar wie beweert dat er iets ondemocratisch is of dat er gefraudeerd is?
Eh.. jij?
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:00 schreef OldJeller het volgende:
Niks democratisch.
[..]
En mbn, die je hier zo gretig aanhaalt.
quote:

(..)
Het valt moeilijk met droge ogen te beweren dat ze democratisch is gekozen,
Maar ik geloof dat we afdwalen. Ik ga eten koken, opeten & daarna naar bed. Misschien is er morgen nog wel iets boeiends aan de discussie toegevoegd. Later!
pi_32546987
Wiegel moet nodig aangepakt worden, hulde voor Hirsi Ali.

Die constante media-geilheid van Wiegel over z'n terugkeer in Den Haag maakt de kotsmisselijk. Kom gewoon of kom niet.
pi_32559300
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:18 schreef Meki het volgende:
omdat fok mij zomaar zonder enige reden 1 week ban heb gegeven
In Somalie moet ze nog ruzie maken
Hirsi Ali Somali heeft Nederland ontwricht
na haar film is Nederland helemaal anders geworden en dankzij Hirsi Ali
Ik heb het er laatst ook al met je over gehad, maar kennelijk was dat niet duidelijk genoeg. Hirsi Ali heeft helemaal niks ontwricht in Nederland. Wel de moslim-terrorist die Theo van Gogh heeft vermoord. Jij leeft in een soort fantasiewereld waarbij iedereen die de islam ook maar enigszins bekritiseert, per definitie van alles de schuld krijgt, terwijl je totaal geen oog hebt voor de terreurdaden van je geloofsgenoten. En kom nou alsjeblieft niet WEER aanzetten met teksten als zouden dat 'geen moslims' zijn. Je verdient het om met de neus op de feiten te worden gedrukt, omdat je je voortdurend kritiekloos opstelt ten opzichte van terroristen die mensen vermoorden om hun mening. Die ban die je hebt gehad, was vast wel terecht.
pi_32559636
quote:
Homeopathische islam
Hirsi Ali bepleitte tijdens de discussiebijeenkomst opnieuw een 'homeopathische islam'. Ze bedoelt daar een sterk verdunde islam mee waarin vrijzinnigheid mogelijk is, zodat iedere moslim vrij is zijn eigen selectie te maken.

Obstakels
Volgens Hirsi Ali staan daarvoor drie grote obstakels in de weg. Zo is een moslim totaal onderworpen aan God, mag die geen afstand nemen van de profeet Mohammed en kent de islam geen centraal gezag. Moslims moeten de strijd aangaan met de profeet en met Allah. Dat doet pijn volgens haar, maar daarom moeten de dingen bij naam genoemd worden.
]
http://www.rtl.nl/(/actue(...)_Ali_blijft_hier.xml
Zie hier in een notedop waarom Hirsi Ali's aanpak nooit een succes kan zijn. Moslim's oproepen om de strijd aan te gaan met de profeet en met Allah...
pi_32561189
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 10:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/(/actue(...)_Ali_blijft_hier.xml
Zie hier in een notedop waarom Hirsi Ali's aanpak nooit een succes kan zijn. Moslim's oproepen om de strijd aan te gaan met de profeet en met Allah...
Worstelen christenen niet ook met god?

Een van de moeilijkheden binnen de islam is de leerstelling dat de Koran letterlijk genomen moet worden. En die leerstelling is wijdverbreid, maar er zijn ook moslims die het niet onderschrijven. Een pleidooi voor de mogelijkheid tot minder letterlijke interpretatie zonder verketterd te worden lijkt me niet persé kansloos. De verwoording in jouw citaat is wat ongelukkig, dat ben ik met je eens.
pi_32561274
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 11:18 schreef sigme het volgende:
De verwoording in jouw citaat is wat ongelukkig, dat ben ik met je eens.
Kleine kanttekening daarbij: berichtgeving is erg vaak gebrekkig.

Het zou de eerste keer niet zijn dat de ongelukkige verwoording uit de koker van de journalist komt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')