Na dit bericht had ik toch gehoopt dat er wat minder grond voor was.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Had jij wat anders verwacht dan? Ik (helaas) niet, het is een nutteloze exercitie maar een die het blijkbaar bij politici goed doet.
Bits Of Freedomquote:Politie kan nut en noodzaak bewaarplicht niet aantonen
[28.09.2005]
In de Tweede Kamer heeft de vaste commissie justitie op 28 september 2005 een gesprek gehad met diverse deskundigen over de bewaarplicht verkeersgegevens. Ook Bits of Freedom was uitgenodigd en sprak mede namens de Consumentenbond. Het debat concentreerde zich al snel op de vraag of de bewaarplicht eigenlijk wel een probleem oplost. Immers wanneer gegevens nu al beschikbaar zijn, voegt de bewaarplicht niets toe. Nadat De Wit (SP) deze vraag opwierp, moest officier van justitie Stein toegeven dat hij niet kon aantonen dat er onderzoek stukloopt door het ontbreken van een bewaarplicht.
Is die niet uitneembaar? De Dell's die ik hier heb hebben uitneembare DVD drives iig.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:23 schreef Monidique het volgende:
Zoek ik op mijn DVD-schrijver model 'TS-532R' omdat DVD's branden niet gaat, ik lees alleen maar "hij doet het niet,!!!!". Fijn, erg fijn. HP maar mailen dan, wat uiteindelijk ongetwijfeld zal resulteren in laptop opsturen.
Heb jij wel eens van auteursrecht gehoord, mien jong?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:23 schreef Monidique het volgende:
Zoek ik op mijn DVD-schrijver model 'TS-532R' omdat DVD's branden niet gaat, ik lees alleen maar "hij doet het niet,!!!!". Fijn, erg fijn. HP maar mailen dan, wat uiteindelijk ongetwijfeld zal resulteren in laptop opsturen.
Ik weet het niet, zo te zien niet.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is die niet uitneembaar? De Dell's die ik hier heb hebben uitneembare DVD drives iig.
quote:Rechter verbiedt weghalen kwetsende spandoeken
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag besloten dat de Staat geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten over minister Verdonk (Integratie). Het gaat daarbij om een poster met de woorden 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind', dat aan een pand in Nijmegen hing.
Over de gemeente Amsterdam, die in eerste instantie ook was gedaagd, deed de rechter geen uitspraak. Het Openbaar Ministerie (Openbaar Ministerie) in Amsterdam gaf namelijk tijdens het kort geding vorige week al aan voorlopig geen spandoeken meer in beslag te nemen. De rechter oordeelde dat de Staat dat ook niet mag doen, tenzij het OM overgaat tot strafvervolging en de strafrechter alsnog beslist dat de teksten smadelijk zijn.
Dokken terwijl je een backup maakt van je eigen werk?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij wel eens van auteursrecht gehoord, mien jong?
Beste Johan,quote:Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Heb jij wel eens van auteursrecht gehoord, mien jong?
Er blijft er altijd wel een over.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Beste Johan,
dat ik het plaatje van SportsIllustrated heb overgenomen is juist. Ik heb dat wel vaker gedaan en het plaatje laten staan, tenzij de ''eigenaar'' er direct bezwaar tegen aantekende.
Dat mijn oog is gevallen op het plaatje van SportsIllustrated, heeft niets met diens afwezigheid te maken, maar met het feit dat foto's van militairen altijd tot mijn favorieten hebben behoord en ik de laatste tijd mijn minder krijgshaftige plaatjes beu was. Doorgaans jat ik mijn plaatjes gewoon van mensen die geen enkele restrictie hebben wat betreft toegang tot het forum.
Dat dit volgens de net-etiquette ''not-don'' is, was mij niet bekend en ik kan niet zeggen dat het mij erg deert. Het is noch een sneer jegens, noch een hommage aan SportsIllustrated en mijn digitale entiteit heeft weinig stilistische overeenkomsten met de zijne, zodat de verwarring mijns inziens minimaal zal zijn. Wat er laf aan is, begrijp ik niet, omdat ik niet begrijp wat er te duchten viel als SportsIllustrated nog in ons midden verkeerde. Hooguit kon hij zijn bezwaar kenbaar maken, waarna ik zou omzien naar een andere foto. Dat bezwaar kan hij nog altijd kenbaar maken. Het betreft hier bovendien niet bepaald een uniek persoonlijk ontwerp, speciaal door sjun gemaakt, maar domweg een foto van een paar militairen.
Je manipuleert citaten. Manipulator!quote:Op donderdag 24 november 2005 18:39 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er blijft er altijd wel een over..
Retteketet.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:41 schreef Monidique het volgende:
Maar ik ga AZ kijken.
Klopt, maar met een stijve pik verandert je mening snel.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:39 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
die heb jij toch eerder ooit zo gehekeld omdat ze zo Turks deed
quote:Geen drinkwater met chloorsmaakje meer in Nederland
In Nederland wordt geen drinkwater meer geleverd dat is gezuiverd met chloorbleekloog. Evides nam deze week het vernieuwde zuiveringsstation Berenplaat in Rotterdam in gebruik. Berenplaat was de laatste locatie in Nederland waar met chloorbleekloog drinkwater werd bereid. De nieuwe installatie desinfecteert het water met UV-licht en zal jaarlijks 100 miljoen m3 drinkwater leveren aan de regio Rijnmond. Met een capaciteit van 3000 kubieke meter per uur is dit de grootste UV-opstelling ter wereld. Evides verwacht dat na enkele dagen het 'oude' chloorsmakende water door het 'nieuwe' water is vervangen. Het einde van een tijdperk.
quote:Industrie: 100 euro toegevoegde waarde per kuub grondwater
Brabantse en Limburgse industriėle bedrijven die grondwater gebruiken claimen een gewaardeerde positie. De Verenigingen Industriewater in Brabant en Limburg lieten daarom KPMG een onderzoek doen onder de aangesloten bedrijven. Uit het onderzoek blijkt dat de bedrijven gemiddeld per kubieke meter grondwater 100 euro aan economische waarde toevoegen. Vooral de voedingsmiddelen sector scoort hoog, met de frisdrank- en bierproducenten. De hoogste toegevoegde waarde bedroeg 3000 euro/m3. Volgens onderzoeker Peter Blok van KPMG is het grondwater een belangrijke vestigingsfactor. De waardering is volgens hem veel hoger dan de kosten doen vermoeden.
Weinig waterbesparing bij voedingsbedrijven
De twee industriewaterverenigingen tellen 69 leden die samen 38.500 personen in dienst hebben. Aan het onderzoek is door iets meer dan de helft van de bedrijven deelgenomen. Veruit de grootste grondwaterverbruikers zijn de bedrijven in de voedingssector. Het verbruik varieert van 10.000 tot meer dan 3 miljoen m3 per jaar. Opvallend is dat de bedrijven in de voedingssector hun verbruik de afgelopen jaren nauwelijks hebben veranderd. De overige bedrijven (non-food) daarentegen hebben hun verbruik de afgelopen twee jaar tijd met 17% procent weten te verminderen.
Heftige reacties op onttrekkingverbod
De KMPG-onderzoekers hebben de bedrijven ook gevraagd hoe ze zullen reageren op een forse prijsverhoging. Een aantal bedrijven verwacht het waterverbruik te zullen verminderen als het grondwater even duur wordt als leidingwater (3x duurder). De verwachte waterbesparing blijft echter steken op 15 procent. Veruit de meeste bedrijven verwachten de grondwateronttrekking te zullen stopzetten en het water te gaan inkopen bij de drinkwaterbedrijven. Een kminderheid (20 procent) geeft aan te zullen overstappen op oppervlaktewater.
Pas op met ingrepen
Op dit moment wordt vanuit de Kaderrichtlijn Water en de wijziging van de Europese grondwaterrichtlijn veel gesproken over het provinciale grondwaterbeleid. KPMG-onderzoeker Peter Blok waarschuwt dat de overheid voorzichtig moet zijn met grote ingrepen. Onderzochte bedrijven geven aan hun productie tot 50 procent te verminderen als er een verbod komt op grondwatergebruik. Gezien de hoge toegevoegde waarde is er een groot economisch belang.
en D66 heeft er weer een lid bijquote:Op donderdag 24 november 2005 19:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Klopt, maar met een stijve pik verandert je mening snel.
De kop van de quote (Op dodnerdag .. schreef R@b...), kopieer je die zelf steeds in de stukjes quote?quote:Op donderdag 24 november 2005 19:06 schreef RichardQuest het volgende:
[FP] Centraal topic voor fouten
R@b.
Ja, dat doe ik altijd. Een tic denk ikquote:Op donderdag 24 november 2005 19:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
De kop van de quote (Op dodnerdag .. schreef R@b...), kopieer je die zelf steeds in de stukjes quote?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |