Alsof die belachelijke verhoging van 30% voor ministers nog niet erg genoeg is, stelt men nu ook zonder blikken of blozen voor de wat lagere overheden flink wat zakgeld toe te schuiven, terwijl de gewone burger vooral z'n bek moet houden, meer moet werken en het vooral niet in z'n bolle hoofd moet halen ook maar een procentje loonsverhoging te vragen!quote:Advies voor hogere lonen politici
DEN HAAG De beloning voor politici moet
omhoog.Dat staat in een advies van een
commissie onder leiding van ex-minister
Dijkstal.Het rapport wordt morgen aan
minister Remkes van Binnenlandse Zaken
aangeboden.
Volgens de commissie moet het loon van
wethouders 3% omhoog,burgemeesters
zouden er 9% bij moeten krijgen en
raadsleden zelfs 15%.Kamerleden zouden
2% meer salaris moeten krijgen.
De stijgingen zijn volgens de commissie
nodig omdat de lonen in de politiek
niet meer in de pas lopen met die in
het bedrijfsleven.Eerder werd voor
ministers al 30% verhoging voorgesteld.
Wat ben je toch heerlijk kort en bondigquote:Op dinsdag 22 november 2005 20:59 schreef Pracissor het volgende:
Ja.
omdat je goeie mensen wil hebbenquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
Betere vraag; Waarom moet de beloning voor politieke functies in de pas lopen met het bedrijfsleven?
Je mag toch aub hopen dat mensen generally geinterreseerd zijn in hun politieke doel en er niet zitten vanwege het geld, het is ook niet alsof ze echt een schijntje verdienen, had ik maar het inkomen van een politicus..quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
omdat je goeie mensen wil hebben
Verder geen raar plan, als het aantal ambtenaren maar kleiner wordt.
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja,eigen uitvreters eerst en met een achterban van een miljoen personeelsleden (exclusief zorg natuurlijk) heb je toch uitzicht op een flink aantal zeteltjes .quote:Op woensdag 23 november 2005 07:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ministers krijgen er toch al m.i.v. het volgende kabinet er 30 % bij ?
maar de huidige situatie is zo dat ministers er in inkomen fors op achteruit gaan als ze vanuit het bedrijfsleven komen. daarmee jaag je mensen weg. dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 06:59 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.
Als die salarissen nu te laag zouden zijn, impliceer je dus dat we momenteel geen goede mensen aan het roer hebben?quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
En al we momenteel geen goeie mensen aan het roer hebben, wie zijn zij dan om te bepalen dat het salaris omhoog moet?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als die salarissen nu te laag zouden zijn, impliceer je dus dat we momenteel geen goede mensen aan het roer hebben?![]()
Lijkt me toch niet dat men voor het geld in de regering zou moeten gaan zitten?quote:Op woensdag 23 november 2005 08:43 schreef electricity het volgende:
[..]
maar de huidige situatie is zo dat ministers er in inkomen fors op achteruit gaan als ze vanuit het bedrijfsleven komen. daarmee jaag je mensen weg. dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.
dat klopt. maar als ze er niet kunnen zitten omdat ze het zich niet kunnen veroorloven zo weinig te verdienen ten opzichte van hun uitgavenpatroon, dan is toch ook wel een beetje jammer.quote:Op woensdag 23 november 2005 08:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet dat men voor het geld in de regering zou moeten gaan zitten?
wat is er mis met de salarissen van topbestuurders?quote:Verder lijkt me het paal en perk stellen aan de buitensporige stijgingen van salarissen voor topmanagers in het bedrijfsleven een beter idee, dan de schatkist extra belasten met zoiets als salarisverhogingen voor mensen die al rustig driedubbel modaal verdienen![]()
Niet verkopen ze doen het toch!!!!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:03 schreef kippenek het volgende:
Met open mond het ontbijtnieuws gekeken vanochtend. Ongelooflijk. Wat een wereldvreemde kliek zit daar zeg. Dit kún je toch niet verkopen in deze tijden? Wat mij betreft gaan de looneisen van de bonden ook flink omhoog als dit grapje doorgaat, ik zie geen reden meer mij in te houden als er complete groepen met 10-tallen procenten op vooruit gaat!
Ik heb jarenlang niet proberen te klagen als er geen loonsverhoging kwam. Ik heb jarenlang braaf m'n huurverhogingen, energieprijsstijgingen en verzekeringpremiestijgingen betaald zonder te mopperen. Ik heb nooit gezeurd om extra geld, maar alles altijd zelf proberen op te lossen. Maar nu is het genoeg. Kom maar op met die 2 procent!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:06 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Niet verkopen ze doen het toch!!!!
En we vinden alles goed!
We hebben niks te zeggen hier in dit land!
quote:Op woensdag 23 november 2005 09:13 schreef twentemeisje het volgende:
Ze snappen het ook echt niet in Den Haag... In tijden waar er al zoveel onrust en onzekerheid is (denk alleen maar aan de uitwerkingen van het nieuwe ziektekostenstelsel waar mensen mee in hun maag zitten) dit soort berichten naar buiten gaan brengen.
Iedereen moet een pas op de plaats maken, maar onze zogenaamd geweldige bestuurders moeten zich maar weer eens verrijken? Inderdaad... en als ze nu van een belabberd loon rond moesten komen? Maar dat is niet het geval... Laten ze zich eerst eens bezig houden met die burgers die hun hoofd nauwelijks boven water weten te houden!
Het erge is inderdaad dat we geen ene zak te vertellen hebben... We hebben ze gekozen en daarna hebben ze voor mijn gevoel echt vrij baan om te doen en laten waar ze zin in hebben... Oplossing? Ik heb geen idee, maar het voelt soms alsof we ons als een mak schaap naar de slachtbank af te laten voerenquote:Op woensdag 23 november 2005 09:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
Tijd voor actie dus!
mailbommen enzo? optie?![]()
![]()
Het idiote is dat we ze de volgende keer gewoon weer kiezen, terwijl dat nou juist het moment is waarop we ze af mogen rekenen.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het erge is inderdaad dat we geen ene zak te vertellen hebben... We hebben ze gekozen en daarna hebben ze voor mijn gevoel echt vrij baan om te doen en laten waar ze zin in hebben... Oplossing? Ik heb geen idee, maar het voelt soms alsof we ons als een mak schaap naar de slachtbank af te laten voeren.
Op naar de afschaffing van de hypotheekrente-aftrek! ()
Geen zak?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het erge is inderdaad dat we geen ene zak te vertellen hebben... We hebben ze gekozen en daarna hebben ze voor mijn gevoel echt vrij baan om te doen en laten waar ze zin in hebben... Oplossing? Ik heb geen idee, maar het voelt soms alsof we ons als een mak schaap naar de slachtbank af te laten voeren.
Op naar de afschaffing van de hypotheekrente-aftrek! ()
Ik vraag me af of we zomaar dit kabinet hebben gekozen..quote:Op woensdag 23 november 2005 09:21 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het idiote is dat we ze de volgende keer gewoon weer kiezen, terwijl dat nou juist het moment is waarop we ze af mogen rekenen.
Nou, in dat geval weet je wat je te wachten staat volgende verkiezingen. Wegstemmen die hap!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:24 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we zomaar dit kabinet hebben gekozen..
Remember Pim Fortuyn.. daarna LPF en toen de val van het kabinet? Denk dat het merendeel kiezersmoe was op dat moment..En dan kiest men wel eens verkeerd ja inderdaad
Dat is een beetje flauw natuurlijk. Mensen weten echt wel wat ze kiezen en waarom. Ik ben ook van links naar rechts gezwalkt destijds. Onder meer om het strengere asielbeleid en het veiligheidsaspect. Maar het asociale aspect van deze regering komt me verschrikkelijk de neus uit. Liberalisme anno 2005 gaat alleen maar over doemdenken, bezuinigen en heel hard "ZELFSTANDIGHEID!!!" roepen en daarmee "BEZUINIGEN!!!" bedoelen. Bah. Nee, volgende keer weer gewoon PvdA. Dan maar egoistisch, het is goed met ze.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:24 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik vraag me af of we zomaar dit kabinet hebben gekozen..
Remember Pim Fortuyn.. daarna LPF en toen de val van het kabinet? Denk dat het merendeel kiezersmoe was op dat moment..En dan kiest men wel eens verkeerd ja inderdaad
En jij denkt dat ze dat advies afwijzen?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:27 schreef Avani het volgende:
Kunnen sommige mensen nou écht niet lezen?Er staat toch nergens dat er iets is besloten? Het is een advies van een comissie van ex-minister Dijkstal. Een man die nu niet in dit kabinet zit.
Het feit dat je het alleen al voorstelt zegt genoeg over je wereldvreemdheid. Daarnaast zullen ze niet echt veel moeite hebben dit voorstel over te nemen. Wellicht worden de percentages gehalveerd worden om te doen alsof ze genoegen nemen met minder, en om het gepeupel tevreden te houden, maar dat is een klassiek geval van hoog inzetten en bluf.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:27 schreef Avani het volgende:
Kunnen sommige mensen nou écht niet lezen?Er staat toch nergens dat er iets is besloten? Het is een advies van een comissie van ex-minister Dijkstal. Een man die nu niet in dit kabinet zit.
Nee, je mag hopen dat mensen het vooral om het geld doen dan leveren ze tenminste goed werk af. Goed plan dus, mits het aantal ambtenaren drastisch omlaag gaat en degenen die overblijven op hun prestaties worden afgerekend.quote:Op woensdag 23 november 2005 05:17 schreef OFfSprngr het volgende:
Je mag toch aub hopen dat mensen generally geinterreseerd zijn in hun politieke doel en er niet zitten vanwege het geld,
Heel veel 'zachte' sectoren nemen al jaaaaren genoegen met 0 procent. Drie procent is een utopie! Dit wordt goedgepraat onder het mom van solidariteit en 'allemaal een stapje terug doen'.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:31 schreef DarkManta het volgende:
Het feit alleen al dat een baas tegen je zegt dat je loon met 30% stijgt is al eeb sprookje, een jaarlijkse loonsverhoging is niet meer dan 3%.
Heb je de reactie van meneer Remkes niet gezien dan? Die was er wel voor te porren!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:27 schreef Avani het volgende:
Ik heb nog nooit goed werk afgeleverd bij een baan omdat die toevallig goed betaalde. De enige baantjes waar ik goed werk bij heb afgeleverd waren die waar ik oprecht in geintereseerd en motivatie voor had (en dat hoefden echt niet altijd hoog-niveau baantjes te zijn, zo werk ik op dit moment met veel plezier bij de GAMMA).quote:Op woensdag 23 november 2005 09:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee, je mag hopen dat mensen het vooral om het geld doen dan leveren ze tenminste goed werk af. Goed plan dus, mits het aantal ambtenaren drastisch omlaag gaat en degenen die overblijven op hun prestaties worden afgerekend.
Egoistisch? Wie is er nu egoistisch bezig dan?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:30 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat is een beetje flauw natuurlijk. Mensen weten echt wel wat ze kiezen en waarom. Ik ben ook van links naar rechts gezwalkt destijds. Onder meer om het strengere asielbeleid en het veiligheidsaspect. Maar het asociale aspect van deze regering komt me verschrikkelijk de neus uit. Liberalisme anno 2005 gaat alleen maar over doemdenken, bezuinigen en heel hard "ZELFSTANDIGHEID!!!" roepen en daarmee "BEZUINIGEN!!!" bedoelen. Bah. Nee, volgende keer weer gewoon PvdA. Dan maar egoistisch, het is goed met ze.
Ja precies, en uiteindelijk trek je nog aan het kortste eind.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:34 schreef kippenek het volgende:
[..]
Heel veel 'zachte' sectoren nemen al jaaaaren genoegen met 0 procent. Drie procent is een utopie! Dit wordt goedgepraat onder het mom van solidariteit en 'allemaal een stapje terug doen'.
quote:Op woensdag 23 november 2005 09:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
mits het aantal ambtenaren drastisch omlaag gaat
Eigen kluis? Het geld wordt gebruikt om een schuld af te lossen!quote:Op woensdag 23 november 2005 09:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Egoistisch? Wie is er nu egoistisch bezig dan?
Ministers die :
Zelf een riant salaris hebben en oordelen over dat van anderen die er snoeihard voor werken?
Is het egoistisch om PVDA te kiezen?
Wie zegt dat dit kabinet zekers?Tuurlijk die willen doorgaan tot het bittere einde..
Die VVD mag er van mij echt wel uit, die zijn enkel voor de middenstanders, dus ja ook ik ga voor PVDA dit keer, hopen dat zij weer kunnen opbouwen wat dit kabinet in 2 jaar naar de duivel heeft gebracht.
In 2 jaar tijd een stelsel, dat in vele vele moeizame jaren is opgebouwd is, gewoonweg naar de kloten geholpen.. en dan 3 miljard (was het toch?) over hebben en in eigen kluis stoppen..
en dan nog bezuinigen.
Dat is altijd het cliché van 'rechts' FOK. Als je links van de VVD stemt, ben je een egoist. Wel handig als je wereld zo zwart/wit is natuurlijk, dat wel. Verder ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Egoistisch? Wie is er nu egoistisch bezig dan?
Welke schuld? Ik kan ook wel schulden verzinnen, bron?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Eigen kluis? Het geld wordt gebruikt om een schuld af te lossen!
Is dat zo? Komt hier het creme de la creme dan?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:39 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat is altijd het cliché van 'rechts' FOK. Als je links van de VVD stemt, ben je een egoist. Wel handig als je wereld zo zwart/wit is natuurlijk, dat wel. Verder ben ik het met je eens.
Ik ken bijstandsmoeders die wel eens vaker dan 1 x per week vlees op tafel willen zetten. Of die hun kinderen eens een dagje ergens mee naartoe willen nemen. Of voor wie de keuze 'nieuwe trui voor de kids' of 'een paar liter benzine' geen theoretische is. En die doodsbang zijn voor alle veranderingen die er aan zitten te komen. En die dus absoluut niks van doen hebben met verhalen van 'marktgerichte salarissen' en dat soort sprookjes. Die mensen mogen van mij wel eens een extraatje krijgen, eigenlijk. Maar daar hoor ik ze dan weer erg weinig over. Het CDA kijkt alleen naar fokvee gezinnen en de VVD tsja, dat is bekend.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Eigen kluis? Het geld wordt gebruikt om een schuld af te lossen!
Wat fijn voor onze ministers!quote:De gemeentelijke afvalstoffenheffing gaat straks voor gezinnen met "80 à 100 euro per jaar" omhoog,
Een stelsel ja waar je gedwongen wordt aan mee te betalen ook al ben je het er niet mee eens. Een stelsel wat bovendien zonder drastische hervormingen onder z'n eigen gewicht in elkaar dreigt te zakken. Een stelsel bovendien dat iedere prikkel tot zelf-initiatief en zelfverantwoordelijkheid in de kiem smoort. Een stelsel ook dat niet kan bestaan zonder voortdurend op de pof, oftewel op de zak van je kinderen, te leven. Dat stelsel bedoel je toch ?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:37 schreef zhe-devilll het volgende:
In 2 jaar tijd een stelsel, dat in vele vele moeizame jaren is opgebouwd is, gewoonweg naar de kloten geholpen.. en dan 3 miljard (was het toch?) over hebben en in eigen kluis stoppen..
en dan nog bezuinigen.
Ik zeg dat het beter is om af te wachten, in plaats van conclusies te trekken zoals sommige mensen hier doen met de nodige beschuldigingen naar de huidige regering, terwijl die dit advies gewoon krijgt toegeworpen.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:31 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat advies afwijzen?
jij zou dat wel doen als je baas zei, alsjeblieft je salaris is met 30% verhoogd en dat jij zegt,nee dank u ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik kom net rond, net.
Het feit alleen al dat een baas tegen je zegt dat je loon met 30% stijgt is al eeb sprookje, een jaarlijkse loonsverhoging is niet meer dan 3%.
...door een comissie die ze zelf in het leven hebben geroepen. Hmmmmmm.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:55 schreef Avani het volgende:
terwijl die dit advies gewoon krijgt toegeworpen.
En jij denkt dat de Commissie Dijkstal uit eigen initiatief met dit rapport komt?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:55 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zeg dat het beter is om af te wachten, in plaats van conclusies te trekken zoals sommige mensen hier doen met de nodige beschuldigingen naar de huidige regering, terwijl die dit advies gewoon krijgt toegeworpen.
Zie die tanden *jaloerskijkt* Zekers extra verzekerd... grrrrrrrrrrrquote:
zie die bril? Hij wel he, hij wel...quote:
Zie die glans in hun haar...ja dure shampoo he..je kunt wel zien waar ze ons geld aan uitgevenquote:
Het feit dat het tekort lager uitvalt dan verwacht wil niet zeggen dat er een overschot is. Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk of wel?quote:Op woensdag 23 november 2005 10:54 schreef zhe-devilll het volgende:
Zalm wil meevaller niet uitgeven
22 november 2005, 15:09:56
DEN HAAG (ANP) - Minister Zalm van Financiën voelt er niets voor een financiële meevaller van 3 miljard uit te geven. Hij zei dat dinsdag in de Tweede Kamer, waar PvdA-Kamerlid Crone had aangedrongen om het ,,geld terug te geven aan de burgers''.
Dus het geld is van ons allemaal!
Zalm wil met het geld het financiële tekort van de overheid terugdringen. Wel wil hij volgende maand bezien of eventuele tegenvallende koopkracht
* dus hij weet ervan? Mooi *![]()
van de burgers aanleiding geeft tot een extraatje, maar dan gaat het om een naar verhouding klein bedrag.
Crone vindt dat de lastenverzwaring voor de burgers van in totaal 8 miljard euro in 2004 en 2005 reden is om nu over te gaan tot lastenverlichting. Zalm zette daar tegenover dat het kabinet volgend jaar de lasten met 2 miljard verlicht in plaats van met 1 miljard, waar eerder van werd uitgegaan.
FNV-voorzitter Jongerius heeft ervoor gepleit om de 3 miljard in te zetten voor maatregelen om de werkgelegenheid te bevorderen. Nog meer reintegratiebureaus' zeker?
Vendrik (GroenLinks) was het daarmee eens en pleitte voor extra geld voor onder meer stageplaatsen en subsidies voor werkgevers.![]()
Zalm hield de boot af.
Zie ginds komt de stoomboot voor zalm al aan
Hij brengt ons sint nicolaas heel arm al aan
Hoe huppelt zijn paardje op het kapotte dekje heen en weer
Hoe waaien de kapotte wimpels al heen en al weer
Zijn knecht staat te huilen
Geen handschoenen meer gezien
Wie zoet is krijgt geen lekkers
wie stout is meer misschien
Hij wilde niet vooruitlopen op het overleg dat het kabinet woensdag heeft met vakbeweging en werkgevers, maar zei wel dat de overheid ,,geen stageplaatsen kan opleggen.''
De zak voor Zalm!!!!!!!!!!!
![]()
Ik heb liever mensen met enige kunde dan mensen met idealen. Van idealen koop je niks.quote:Op woensdag 23 november 2005 06:59 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik heb liever dat mensen in de politiek zitten voor hun idealen, en niet omdat het daar zo lekker verdient. En het is echt niet zo dat ze zo weinig verdienen hoor.
Gelul. Zonder 'idealen' waren we nooit zover gekomen als we nu zijn. Als alles winstgevend en commercieel verantwoord moest zijn kwam er niet veel voor elkaar. Het gaat om een mix van beide. Daarom gruw ik ook van het idee van een paar dure pakken die wel even komen vertellen hoe Nederland gerund moet gaan worden. Ik zeg niet dat mensen uit het bedrijfsleven niet welkom zijn in de politiek, maar wel vanwege de juiste redenen. Sec politiek bedrijven zonder ideologie lijkt me niet wenselijk.quote:Op woensdag 23 november 2005 12:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb liever mensen met enige kunde dan mensen met idealen. Van idealen koop je niks.
Bron? Wou je nu gaan ontkennen dat er zoiets als een staatsschuld bestaat? Jij weet ook wel beter. Overigens is dat geld voor een groot deel geleend van Nederlanders. Vind je niet dat die meer recht hebben op dat geld?quote:Op woensdag 23 november 2005 09:41 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Welke schuld? Ik kan ook wel schulden verzinnen, bron?
Bewijzen? Kom maar op kabinet!![]()
jahquote:Op woensdag 23 november 2005 15:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Bron? Wou je nu gaan ontkennen dat er zoiets als een staatsschuld bestaat? Jij weet ook wel beter. Overigens is dat geld voor een groot deel geleend van Nederlanders. Vind je niet dat die meer recht hebben op dat geld?
Dit gedeelte is ieg niet geleend van de arme bijstandsmoeders!quote:
quote:Op woensdag 23 november 2005 15:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Bron? Wou je nu gaan ontkennen dat er zoiets als een staatsschuld bestaat? Jij weet ook wel beter. Overigens is dat geld voor een groot deel geleend van Nederlanders. Vind je niet dat die meer recht hebben op dat geld?
Interessant. Iemand die zich heeft ingelezen in het onderwerp. Vertel, vind jij het wel of geen goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk af te lossen, en zo ja/nee, waarom dan wel/niet.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Geen enkele Nederlander die de overheid geld heeft geleend, wil dat terug hoor. De overheid leent immers door middel van staatsobligaties. Dit zijn leningen met een vooraf afgesproken looptijd en rente en die hoeft de overheid helemaal niet vervroegd af te lossen. Sterker nog, vervroegd aflossen houdt meestal een boete in voor de misgelopen rente.
Over die mensen die de overheid geld geleend hebben, hoef je je dus niet druk te maken
En die drie miljard die ze nu over hebben? Geef die maar terug aan de burger, in plaats van hun eigen salarissen ermee te speken!![]()
Achja, lastig he, gepeupel. Dat loopt maar in de weg bij de Aldi enzo. Net als je haast hebt om op tijd bij de golfclub te zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:51 schreef ExCibular het volgende:
En die onzin over bijstandsmoeders moet ook een keer zijn afgelopen.
Ik vind het een goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk op te lossen. Zeker. Maar niet ten koste van alles! Ik vind het minstens zo belangrijk om burgers af en toe mee te laten profiteren van een financiele meevaller. Het is toch niet of of? Je kunt toch 2 miljard aflossen (geen kattenpis lijkt me) en 1 miljard (eveneens geen kleingeld) in zorg of onderwijs investeren? Let wel, investeren, ik heb het niet over het klakkeloos uitdelen van geld.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Interessant. Iemand die zich heeft ingelezen in het onderwerp. Vertel, vind jij het wel of geen goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk af te lossen, en zo ja/nee, waarom dan wel/niet.
Het ligt volledig aan de situatie. Als investeren de economie een gezonde duw in de rug kan geven en het publiek vertrouwen geeft in de toekomst, waardoor er in de toekomst hogere inkomsten voor de overheid te verwachten is, investeer ik nu liever, dan dat ik als een blinde de staatsschuld ga aflossen. Daarvoor zou ik het zelfs niet erg vinden wat meer te lenen. Investeren in de toekomst levert meer op dan wat rentebesparingen.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:59 schreef Seneca het volgende:
[..]
Interessant. Iemand die zich heeft ingelezen in het onderwerp. Vertel, vind jij het wel of geen goed idee om de staatsschuld zo snel mogelijk af te lossen, en zo ja/nee, waarom dan wel/niet.
Ik reageer graag serieusquote:P.s. deze post is niet sarcastisch. Ben oprecht benieuwd.
Ik ben het hier volledig mee eensquote:Op woensdag 23 november 2005 16:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Het ligt volledig aan de situatie. Als investeren de economie een gezonde duw in de rug kan geven en het publiek vertrouwen geeft in de toekomst, waardoor er in de toekomst hogere inkomsten voor de overheid te verwachten is, investeer ik nu liever, dan dat ik als een blinde de staatsschuld ga aflossen. Daarvoor zou ik het zelfs niet erg vinden wat meer te lenen. Investeren in de toekomst levert meer op dan wat rentebesparingen.
Maar het is natuurlijk helemaal van de zotte als ze het publiek voorhouden dat er bezuinigd moet worden, maar vervolgens wel voorstellen hun eigen salarissen met tientallen procenten omhoog te gooien, alleen maar omdat ze ergens anders meer zouden kunnen verdienen.
[..]
Ik reageer graag serieus
Mwa, stellen dat niemand hier genuanceerd reageert vind ik nogal ongenuanceerdquote:Op woensdag 23 november 2005 16:50 schreef Frank-NL het volgende:
Voorspelbaar topic zonder nuances. En meer heb ik er ook niet over te zeggen eigenlijk, tis toch een verloren discussie hier
Ja die mensen zijn lastig, ze leveren namelijk niks op en kosten alleen maar geld. Dit geld niet alleen voor bijstandsmoeders maar voor iedereen die niet werkt. Dit betekend niet dat ik deze mensen niks gun, in tegendeel ik ben van mening dat er een morele plicht is tov deze mensen. Ik heb er geen probleem mee om maandelijks mijn belasting centen af te dragen, de sociale zekerheid als vangnet in mindere tijden is wat mij betreft een goed systeem.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:04 schreef kippenek het volgende:
[..]
Achja, lastig he, gepeupel. Dat loopt maar in de weg bij de Aldi enzo. Net als je haast hebt om op tijd bij de golfclub te zijn.
Ik zou met plezier extra belasting betalen als ik zeker wist dat het linea recta naar deze groepen gaat. Maar ik zie ook van zeer dichtbij welke schrijnende keuzes mensen soms moeten maken. Mensen die geheel buiten hun schuld om op een houtje moeten bijten. Mensen die gewoon slachtoffer zijn, simpel.
Als jij dat als huilen ervaart is dat toch echt jouw probleem.
Stel ik dat de overheid winstgevend en commercieel verantwoord bezig moet zijn?quote:Op woensdag 23 november 2005 13:18 schreef kippenek het volgende:
[..]
Gelul. Zonder 'idealen' waren we nooit zover gekomen als we nu zijn. Als alles winstgevend en commercieel verantwoord moest zijn kwam er niet veel voor elkaar.
Natuurlijk zal je wel enige visie en ideologie moeten hebben om in de politiek werkzaam te moeten zijn. Ik zie alleen liever mensen met kunde in politiek dan enkel idealen. In die zin lijkt het me ook niet verkeerd om de salarissen op te schroeven als daarmee daadwerkelijk betere mensen de politiek in gaan.quote:Het gaat om een mix van beide. Daarom gruw ik ook van het idee van een paar dure pakken die wel even komen vertellen hoe Nederland gerund moet gaan worden. Ik zeg niet dat mensen uit het bedrijfsleven niet welkom zijn in de politiek, maar wel vanwege de juiste redenen. Sec politiek bedrijven zonder ideologie lijkt me niet wenselijk.
Maar dat zegt de baas niet. De baas stelt voor om het salaris van de opvolger, en zo uit de peilingen te zien is dat hoogstwaarschijnlijk in ieder geval niet de VVD, met 30% te verhogen.quote:Op woensdag 23 november 2005 09:31 schreef DarkManta het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze dat advies afwijzen?
jij zou dat wel doen als je baas zei, alsjeblieft je salaris is met 30% verhoogd en dat jij zegt,nee dank u ik ben tevreden met wat ik nu heb, ik kom net rond, net.
Jij geeft precies aan waar het aan schort. Het salaris is ongelijk en jij signaleert al dat er een hoop slechte mensen zitten. Misschien is dat de reden van de salrisverhoging?quote:Op woensdag 23 november 2005 19:47 schreef Coldplaya het volgende:
Het is grote onzin om een lijn te trekken tussen het salaris van ambtenaren en het bedrijfsleven. Er is namelijk geen vraag naar die mensen. Een manager wordt afgerekend op het bedrijfsresultaat. Heeft dus veel verantwoordelijkheid. Live by the results, die by the results.
Een burgermeester of wethouder heeft veel minder prestatiedwang, kent minder stress en hoeft minder creatief te zijn. Als je een beetje fatsoen in je donder hebt, zou je geen salarisvergelijkingen gaan maken met de private sector. Zoveel talenten zie ik niet in de gemeentelijke politiek.
Marco Pastors excluis dan![]()
Alle Nederlanders hebben recht op dat geld!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:51 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Dit gedeelte is ieg niet geleend van de arme bijstandsmoeders!
Ik vind het helemaal terecht dat die beste mensen er wat bijkrijgen, deze mensen hebben een grote verantwoordelijkheid en zijn belangrijk voor de uiteindelijk economische situatie waarin wij ons bevinden. De prestaties van onze ministers hebben een direct gevolg voor onze koopkracht.
Bovendien, met alleen idealen kom je nergens! Als iemand te ver in salaris terugmoet is er gewoon minder kwaliteit waaruit kan worden gekozen.
En die onzin over bijstandsmoeders moet ook een keer zijn afgelopen. Het gaat hier om een groep vrouwen die niks verdienen. Met elk tientje gratis geld mogen ze blij zijn. Dit is een groep mensen die in veel landen moeite heeft om te overleven, maar hier is het probleem dat ze 2 keer vlees moeten eten.Natuurlijk is het belangrijk dat dezebijstandmoeders geld krijgen, maar je kan in dit land niks doen zonder ook weer wat geld te geven aan de minima. Hoeveel vaan de minima zeikerds maakt maandelijks een extra 10% van zijn salaris over speciaal voor deze minima?
Dan stoppen ze daar toch gewoon mee? Dat noem ik niet inleveren, daar krijgen ze immers gewoon hun vrije tijd voor terug, terwijl ze dus een hogere beloning willen voor de tijd dat ze nog wel werken.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:23 schreef Avani het volgende:
Wat in dit bericht niet wordt vermeld, is dat ze in moeten leveren met hun nevenactiviteiten.
Denk even na voordat je dergelijke onzinnige conclusies trektquote:Dus dit topic is nog niet eens juiste berichtgeving.
idd het beste van 2 werelden.quote:Op donderdag 24 november 2005 06:55 schreef StefanP het volgende:
De politiek bestaat grotendeels uit een stel kneuzen. Het bedrijfsleven zou ze hard uitlachen als ze daar aan de slag wilden. Behalve bij die nietszeggende baantjes als "voorzitter" of "commissaris" natuurlijk, die in de ons-kent-ons kliek worden uitgedeeld en waar je er gerust 10 tegelijk van kunt hebben omdat je toch helemaal niets hoeft te doen.
Hetzelfde zie je bij de semi-overheid. Directeuren van ziekenhuizen, woningstichtingen, Schiphol en wat al niet geven zichzelf (nou ja, dat doen hun vriendjes bij de raad van comissarisen dan) een salaris waar je U tegen zegt omdat ze zogenaamd anders "naar het bedrijfsleven zouden vertrekken". ONZIN.
Ze willen het beste van 2 werelden. Het salaris van de privesector, maar de werkdruk, baanveiligheid, het zich niet hoeven verantwoorden en de subsidies e.d. van de publieke sector. Een miljoen euro salaris omdat ze toch echt bijna privesector zijn en moeten concurreren, maar verantwoording afleggen, openheid en keiharde deadlines, daar doen we natuurlijk niet aan want we zijn toch echt (semi) overheid hoor!
Kneuzen zijn het , zakkenvullers.
quote:Op donderdag 24 november 2005 20:24 schreef kawotski het volgende:
wat is het gemiddelde salaris van een kantoorambtenaar? We discussieren er hier wel lekker op los maar volgens mij weet 95% gewoon niet waar ze het over hebben.
Gezien bovenstaande plaatje, valt mijn bedrijfsleven-salaris ook dik tegen....quote:Ik heb zo ook m'n gedachten dat ik zwaar achterloop met m'n baan in het bedrijfsleven.. als een ambtenaar dus aanzienlijk "onder" mijn _beneden modale salaris_ zit vanwege "zijn idealen" dan mag er wel wat bij, maar daar heb ik m'n twijfels over..
Bruto...quote:Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gemiddeld dus zo'n 47.000 euro, bijna 2x modaal!
Ja, en? 25.000 bruto is zo ongeveer het modale salaris in Nederland. Met ambtenaren die gemiddeld 47.000 bruto vangen, heb ik dus geen enkele medelijden.quote:
Het ligt eerder in de buurt van 30.000 euro. Maar deze salarisverhoging is dan ook meer bedoelt voor de hogere functies, niet de gehele ambtenarij.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:35 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja, en? 25.000 bruto is zo ongeveer het modale salaris in Nederland. Met ambtenaren die gemiddeld 47.000 bruto vangen, heb ik dus geen enkele medelijden.
Lol, mijn buurman is filmmaker en heeft ook vrienden die best wel bekend werk afleveren. Hij vertelde me laatst dat bij het maken van een documentaire, ze er achter kwamen dat er zat ambtenaren zijn die afdelingen in het leven roepen om het beleid juist te ondermijnen. In feite doet zo'n ambtenarenapparaat dus helemaal niets, behalve werk produceren. Best een geruststellende gedachte huh ?quote:Op woensdag 30 november 2005 23:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Ineens weet je het
je wordt ambtenaar!![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
[..]
[afbeelding]
Gemiddeld dus zo'n 47.000 euro, bijna 2x modaal!
En dan is het nog niet genoeg?![]()
[..]
Gezien bovenstaande plaatje, valt mijn bedrijfsleven-salaris ook dik tegen....![]()
quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:08 schreef nikk het volgende:
[..]
Het ligt eerder in de buurt van 30.000 euro.
Wat het dus nog erger maakt, de top verdient zeker al meer dan genoeg!quote:Maar deze salarisverhoging is dan ook meer bedoelt voor de hogere functies, niet de gehele ambtenarij.
Yup en dat wil dan nog eens salarisverhogingquote:Op donderdag 1 december 2005 06:10 schreef StefanP het volgende:
[..]Wat een trieste voorstelling. Zelfs als je de "top" (
) ambtenaren er uit haalt dan zal het nog zeker 10000 boven modaal liggen. Voor een 32- of 36-urige werkweek zonder waarschijnlijk ook maar een uur overtijd en natuurlijk met heeeel veel koffie.
Zoiets, modaal ligt rond de 30.000 brutoquote:47000 euro man, dat is echt niet normaal. Dat is 18000 euro of zo boven modaal?
Idd, wanneer krijgt mijn pa nou eens opslag? Hij werkt zich de hele week in de ronte, maar opslag ho maarquote:Op dinsdag 22 november 2005 21:40 schreef Lucille het volgende:
Het salaris van de rest van de ambtenaren loopt net zo min in de pas, maar daar hoor je ze niet over. Ofwel, het zijn zakkenvullers.
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Hallo? Ik geef je net een staatje uit een betrouwbare bron (Volkskrant) en jij gaat hier een beetje uit de lucht gegrepen bedragen roepen?![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 08:55 schreef Vhiper het volgende:
Zoiets, modaal ligt rond de 30.000 bruto
Kennelijk niet genoeg om bepaalde types te kunnen verleiden tot een baan bij de overheid.quote:Wat het dus nog erger maakt, de top verdient zeker al meer dan genoeg!
Dat soort types moet je ook helemaal niet willen voor een baan bij de overheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:25 schreef nikk het volgende:
Kennelijk niet genoeg om bepaalde types te kunnen verleiden tot een baan bij de overheid.
Waarom niet? Je ziet liever beroepsactivisten en mensen die nog nooit een fatsoenlijke baan hebben gehad maar wel idealen (quote:Op donderdag 1 december 2005 14:44 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat soort types moet je ook helemaal niet willen voor een baan bij de overheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |