Ja, Cees Maas is iemand die echt aan bangmakerij doet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:31 schreef aldo71 het volgende:
Bangmakerijk verkoopt zo lekker.
De Telegraaf is er rijk mee geworden.
Dat is een andere punt, ik had het over de mensen van linkse natuur hier die het niet eens zijn met het terugdringen van de overheidsuitgave en de afbetaling en terugdringen van de staatschuld niet voor een tof idee houden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals? Of noem jij een constant accelererende buitenlandse schuld een goed economisch idee?
Dus je bent het met het beleid van Zalm eens, en je vind ook dat de staatsschuld moet worden afgebouwt?quote:Meer uitgeven als je verdient is volgens mij nooit een haalbare kaart geweest op de lange termijn, maar goed, als jij het beter weet wil ik het graag horen.
Oh, da's nieuws voor mij dat links tegen terugdringen van de staatsschuld is in principe, het is overigens een totaal stupide vergelijking tussen de staatsschuld van Nederland en hoe die aangepakt dient te worden en de steeds sneller escalerende staatsschuld van de VS.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is een andere punt, ik had het over de mensen van linkse natuur hier die het niet eens zijn met het terugdringen van de overheidsuitgave en de afbetaling en terugdringen van de staatschuld niet voor een tof idee houden.
Ja, dat je dan vraagtekens zet bij de manier waarop is een ander verhaal, lijkt mij. Ook kun je overwegen om in het geval van Nederland de terugdringing op een lager pitje te zetten op het moment dat het economisch slechter gaat maar dat is een totaal andere discussie die hier niet thuis hoort.quote:Dus je bent het met het beleid van Zalm eens, en je vind ook dat de staatsschuld moet worden afgebouwt?
maar ze kunnen niet zomaar even Yuans er bij persen?quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, als de Chinezen met Yuan's of deviezen dollars staatsobligaties kopen vloeit dat geld het land tenslotte weer uit naar de VS.
dus de chinese overheid koopt staatsobligaties?quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid van de VS geeft meer geld uit dan ze binnenkrijgen, om het verschil goed te maken verkopen ze staatsobligaties (schuldbekentenissen dus).
Natuurlijk is er ook een portie prive kapitaal mee gemoeid en natuurlijk zijn staatsobligaties niet het enige waarin de Chinezen beleggen maar dat is iig het grootste deel.
dat was in het geval van 1 munt, nu is het in het geval van 2 munten en wordt het al wat ingewikkelder.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals? Of noem jij een constant accelererende buitenlandse schuld een goed economisch idee?
Meer uitgeven als je verdient is volgens mij nooit een haalbare kaart geweest op de lange termijn, maar goed, als jij het beter weet wil ik het graag horen.
Ja, maar ook chinese bedrijven, banken en prive personen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:02 schreef McCarthy het volgende:
dus de chinese overheid koopt staatsobligaties?
China heeft een vaste wisselkoers met de VS. Als de dollar stijgt t.o.v. de Yuan dan moet de Chinese overheid dollars kopen om de vaste wisselkoers in stand te houden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:59 schreef pberends het volgende:
Waarom zouden die Chinezen trouwens moetwillig de koopkracht van hun eigen bevolking onderdrukken?
IDDquote:Op dinsdag 22 november 2005 19:07 schreef McCarthy het volgende:
wat een veel groter doem scenario is is wanneer landen als Fr, D en I de pensioenen niet meer kunnen betalen
Huh? Sorry, maar nu volg ik je even niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:08 schreef McCarthy het volgende:
dat was in het geval van 1 munt, nut is het in het geval van 2 munten en wordt het al wat ingewikkelder.
die ook nog onder de invloed sfeer van de overheid vallen. Toch?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar ook chinese bedrijven, banken en prive personen.
Nee, dan moeten ze dollars verkopen om de koers van de dollar omlaag te dwingen. Dollars kopen houdt de koers hoog en dat is wat ze nu doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:11 schreef Bijsmaak het volgende:
China heeft een vaste wisselkoers met de VS. Als de dollar stijgt t.o.v. de Yuan dan moet de Chinese overheid dollars kopen om de vaste wisselkoers in stand te houden.
Mogelijk, China is in sommige opzicht geliberaliseerd maar in hoeverre bedrijven echt vrij zijn in de besteding van hun inkomsten is mij niet bekend.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:13 schreef McCarthy het volgende:
die ook nog onder de invloed sfeer van de overheid vallen. Toch?
Excuses. Als de dollar daalt t.o.v. de yuan uiteraard.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze dollars verkopen om de koers van de dollar omlaag te dwingen. Dollars kopen houdt de koers hoog en dat is wat ze nu doen.
maar dat kopen van china toch niet oneindig lang doorgaan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze dollars verkopen om de koers van de dollar omlaag te dwingen. Dollars kopen houdt de koers hoog en dat is wat ze nu doen.
linkje?quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:27 schreef spooky1234 het volgende:
Het was een interessant programma.. echter wel een beetje opgepompt om spectaculairder te lijken en het kwam op mij een beetje storen over dat veel simpele dingen 3 of 4 keer in iets andere worden uitgelegd werden zodat een gemiddeld tv kijker het kon snappen.
Wat me hier vooral opvalt is dat veel mensen programma of niet gezien hebben en toch willen discussieren of gewoon fokkin dom zijn en programma wel gezien hebben maar geen zak van begrijpen. Dat maak ik up uit sommige reacties. Discussie-niveau op tegenlicht-forum is vele malen hoger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |