quote:
Allang, tijd voor het volgende beeldjequote:Op dinsdag 22 november 2005 15:34 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Zijn jullie d'r nou nog niet op uitgekeken?
De minderjarige D. werd vanwege de ernst van het misdrijf veroordeeld volgens het volwassenenstrafrecht.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:35 schreef RichardQuest het volgende:
[upd] Uitspraak Hoge Raad in zaak- Murat D.
Kan iemand mij uitleggen waarom jeugdrecht niet van toepassing is?
Ja, dat las ik wel, maar minderjarig is toch minderjarig? Ik wist niet dat dat zomaar overruled kon worden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
De minderjarige D. werd vanwege de ernst van het misdrijf veroordeeld volgens het volwassenenstrafrecht.
Ja hij woont buiten het mooie Diever en daar schijnt ergens medio jaren 90 wel een keer een asielzoeker gewoond te hebbenquote:Op dinsdag 22 november 2005 09:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je kan wel merken dat ze een tijdje bij de PvdA heeft gezeten![]()
[..]
Hoog grachtengordelgehalte.
Blijkbaar. Ik heb nog niemand horen zeggen dat het niet kon. En het is niet ''zomaar'', in mijn ogen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, dat las ik wel, maar minderjarig is toch minderjarig? Ik wist niet dat dat zomaar overruled kon worden.
Oh, dat gebeurt wel vaker. Maar volgens mij was hij in gedrag juist jonger ofzo? Omdat hij een persoonlijkheidsstoornis had oid?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, dat las ik wel, maar minderjarig is toch minderjarig? Ik wist niet dat dat zomaar overruled kon worden.
Ja, hoe vaak komt dat nou voor?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:45 schreef sizzler het volgende:
. Het zou eigenlijk moord moeten heten omdat hij eerst een pistool ging halen voordat hij hem neerschoot.
Wat een eikelsquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:56 schreef George-Butters het volgende:
Poep nieuws
Ik word niet uitgenodigd voor een gesprek op de Hanze
en de vacature op de NHL wordt intern opgevuld
Volgens mij komt het omdat vanwege de debiliteit van Murat D. het niet uitmaakt hoe je 'm behandelt. Hij kan niet meer zijn dan dat ie nu is ofzo.quote:Het hof heeft bij de beoordeling van de vraag of het meerderjarigenstrafrecht zou moeten worden toegepast verdachtes persoonlijkheid laten meewegen door te wijzen op de door de gedragsdeskundigen vastgestelde zwakbegaafdheid, de daarmee samenhangende gestagneerde persoonlijkheidsontwikkeling en de agressieproblematiek, en in verband daarmee op de o.g.v. die persoonlijkheidsproblematiek door de deskundigen geschatte behandelingsduur
Maar waarom dan?quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:45 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, dat gebeurt wel vaker. Maar volgens mij was hij in gedrag juist jonger ofzo? Omdat hij een persoonlijkheidsstoornis had oid?
Nouja, ik vind het wel terecht eigenlijk.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:45 schreef sizzler het volgende:
Het zou eigenlijk moord moeten heten omdat hij eerst een pistool ging halen voordat hij hem neerschoot.
Dat is het toch ook?quote:1. Het Gerechtshof te 's-Gravenhage heeft de verdachte op 23 december 2004 ter zake van 1. "moord" en 2. "handelen in strijd met artikel 26, eerste lid van de Wet wapens en munitie en het feit begaan met betrekking tot een vuurwapen van categorie III en handelen in strijd met artikel 26, eerste lid van de Wet wapens en munitie" veroordeeld tot een gevangenisstraf van vijf jaar en daarbij bevolen dat de verdachte ter beschikking zal worden gesteld met bevel tot verpleging van overheidswege.
Ik vind het prima, 5 jaar. Wat zou meer straf toevoegen? Ik denk dat vooral de TBS nodig is.quote:Vijf jaar maar zeg. Gaat daar ook 1/3 van af? Dan zou hij na drieenhalf jaar zijn straf er al op hebben zitten...
Ja, zorgen dat hij na afloop van z'n tbs zelfs geen bedreiging voor zichzelf meer is enzoquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Is het niet zo dat ''TBS'' een mogelijkheid is om hem veel langer vast te houden?
Je kunt volgens mij je hele leven TBS'en als de dokters dat nodig vinden...quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Is het niet zo dat ''TBS'' een mogelijkheid is om hem veel langer vast te houden?
Zeker, met wat pech zit hij de rest van z'n leven vast...quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Sowieso debiel dat ze hem niet meteen behandelen. Al die gekken bij elkaar komen dan is dat toch vragen om problemen? Warom niet een soort TBS en de straf tegelijkertijd? Ze hebben toch niks beters te doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Opzich vind ik die korte celstraf dan ook niet erg des te eerder kan de zeer hard nodige TBS behandeling beginnen.
TBS is toch gevangenisstraf en TBS in 1, of laten ze iedereen zo maar naar buiten tijdens het TBS?quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:01 schreef sizzler het volgende:
[..]
Sowieso debiel dat ze hem niet meteen behandelen. Al die gekken bij elkaar komen dan is dat toch vragen om problemen? Warom niet een soort TBS en de straf tegelijkertijd? Ze hebben toch niks beters te doen.
Hoe het precies zit weet ik niet en zal ook afhaneklijk zijn van de ernst van de aandoening maar volgens mij moet je eerst je straf in een gewone gevangenis uitzitten en begint daarna je behandeling in een TBS kliniek. maar ik kan het ook helemaal fout hebben. Misschien weet onze rechtenstudent Mutant het antwoordquote:Op dinsdag 22 november 2005 16:03 schreef pberends het volgende:
[..]
TBS is toch gevangenisstraf en TBS in 1, of laten ze iedereen zo maar naar buiten tijdens het TBS?
Jawel, maar je moet eerst je straf uitzitten en daarna krijg je pas TBS. Weliswaar in een gesloten inrichting, maar je hebt dus eerst jaren lang met je "ziekte" rondgelopen tussen allerlei andere gestoorden.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:03 schreef pberends het volgende:
[..]
TBS is toch gevangenisstraf en TBS in 1, of laten ze iedereen zo maar naar buiten tijdens het TBS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |