Jezus, normaal reageren is moeilijk geloof ik?quote:Op donderdag 17 november 2005 11:40 schreef WesHell het volgende:
Intel he![]()
![]()
![]()
En ooit van een Geforce 6700 XL gehoord?????Afgekeurde 6800 ofzo..
brul
Wil alleen maar mee zeggen dat het brul is..quote:Op donderdag 17 november 2005 11:42 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Jezus, normaal reageren is moeilijk geloof ik?
Het hele layout van deze pc's is helemaal vaag..quote:Op donderdag 17 november 2005 11:43 schreef Herkauwer het volgende:
Waarom zit de S-video uitgang op het moederbord en niet op de videokaart?
Voor een videobewerkings PC is het wel een oke prijs. Maar wat moet je met een digitale satellietontvanger zonder bijbehorende antenne. Kortom sommige zaken betaal je wel voor, maar gebruik je nooit..quote:Op donderdag 17 november 2005 11:46 schreef zoalshetis het volgende:
lijkt me een schappelijke prijs. of vergis ik me daarin?
duh, ook in die standaard pc's van dell voor een leuk prijsje zitten al die 3d kaarten die ze niet meer kunnen verkopen...quote:Op donderdag 17 november 2005 11:40 schreef WesHell het volgende:
Intel he![]()
![]()
![]()
En ooit van een Geforce 6700 XL gehoord?????Afgekeurde 6800 ofzo..
brul
Yep, aangezien WIndows 2 cores niet beschouwt als 2 fysieke cpu's is dat geen probleem. Microsoft stelt dat de licentie gebaseerd is op echte fysieke cpu's en niet op virtuele of multi-cores.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:46 schreef Keiichi het volgende:
Kan windows XP home wel 2 cores aan? Iets stond me bij dat enkel Prof versie meer dan 1 processor(cq core) ondersteund.
Mwah, in goedkope Dell's zit altijd onboard video, als je geluk hebt heb je wel een vrij AGP of PCI-E slot.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:49 schreef l3laster het volgende:
duh, ook in die standaard pc's van dell voor een leuk prijsje zitten al die 3d kaarten die ze niet meer kunnen verkopen...
Ik zou zeggen dat dit een redelijke high-middle end GPU is dus, vergelijkbaar met een standaard 6800, niet super maar zeker geen flut kaart.quote:We saw a document that states that Nvidia's NV41 chip will be called the Geforce 6700.
This chip will be clocked at 400MHz while the memory on cards will work at 1000MHz. You will be able to buy 128MB and 256MB versions.
NV41 is derived from NV40 and will have full support for Pixel Shader 3.0 and at this time it's PCIe only. Those cards are set for production in November.
They should be cheaper and considered as 6800 standard cards that are just a more inexpensive flavour for Nvidia to produce. µ
Die 200 euro duurder is met een totaal andere spec...onvergelijkbaar, lijkt mij.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:04 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb het hier met wat collega's over gehad, maar ik blijf van mening dat completer momenteel toch echt de betere aanbieding heeft:
http://www.completer.nl/systemen/Yong_SunYS_aktie_systeem.html
Heb je bij funprice ook 3 jaar niet zeuren goede garantie?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:14 schreef kless het volgende:
BTX model.
die vreemde aansluitingen zitten gewoon met kabels aan de andere componenten.(zoals dat anders is met usb geluid en compoorten.)
bij funprice betaal je net zoveel voor( kast met mobo,proc,geheugen,voeding,video,hdd,optiche appepratuur )
de nieuwe of die van mei???quote:Op donderdag 17 november 2005 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben hem hier staan, hij is bloedsnel en lekker stil die Aldi PC
en ook de hoeveelheid software erbij? (niet dat je er altijd wat aan hebt maar het zit er wel bij en is dus wel allemaal extra waarde!)quote:Op donderdag 17 november 2005 12:14 schreef kless het volgende:
BTX model.
die vreemde aansluitingen zitten gewoon met kabels aan de andere componenten.(zoals dat anders is met usb geluid en compoorten.)
bij funprice betaal je net zoveel voor( kast met mobo,proc,geheugen,voeding,video,hdd,optiche appepratuur )
waarschijnlijk moet je er zelfs meer voor lappen.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je bij funprice ook 3 jaar niet zeuren goede garantie?
Nee de nieuwe, die vanaf de 23 ste te koop is, die was deze week al te koop in Duitsland voor 999 euroquote:
Ongetwijfeld, het punt was dat deze PC een hoop biedt voor een zeer redelijke prijs met 3 jaar onsite garantie, Aldi verkoopt er dan ook maar een x aantal van en dan is het over.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:28 schreef _evenstar_ het volgende:
Bij funprice krijg je goede garantie hoor![]()
Hoe is de kast? beetje stevig of gammel?quote:Op donderdag 17 november 2005 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee de nieuwe, die vanaf de 23 ste te koop is, die was deze week al te koop in Duitsland voor 999 euro
Stevig, degelijk en heel erg stilquote:Op donderdag 17 november 2005 12:34 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoe is de kast? beetje stevig of gammel?
Yepquote:Draait het snel allemaal en zijn de graphics goed?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | AMD Athlon 64 3500+ 2.20GHz HV 512kB S939 Box ¤ 220.5 AOpen Midi Tower QF50D ATX 300W (zilver/zwart) ¤ 49 Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart) ¤ 23.5 Asus A8N-E nForce4 Ultra, Dual RAID, GLAN OP=OP! ¤ 75 Asus Videokaart PCI-e EN6800XT/HTD GeForce 6800XT 256MB 2xDVI/TV ¤ 185 Hauppauge WinTV-PVR-150 Stereo ¤ 77.5 Kingston 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 ¤ 93 Logitech Cordless Desktop Rechargeable OEM (zwart) ¤ 50 Maxtor 250GB SATA150 16MB FDB, 6L250S0 ¤ 106.5 NEC DVD-/+RW ND-4550A 16x/16x/8x DL Bulk (zwart) ¤ 48.5 NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart) ¤ 9.1 SMC PCI Adapter SMCWPCI-G EU WLAN 54Mbit ¤ 25.5 Verzendwijze: Totaal incl. BTW: ¤ 963.1 Totaal excl. BTW: ¤ 809.33 |
Zelf in elkaar zetten, geen 3 jaar garantie op het systeem, met die voeding gaat het systeem niet eens werken, waar is de software en de afstandsbediening...maw wat is de relevantie van deze post in dit topic?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:19 schreef Brembo het volgende:
[ code verwijderd ]
Eff wezen shoppen, koop ik liever dan een intel.
De relavantie is dat het toch stiekum wel een soort gelijk systeem is. AB zit vrijwel altijd bij een tunerkaart, dus die heb je gewoon. geen 3 jaar garantie? Volgens mij zitten op alle genoemde onderdelen wel die. Kingston geheugen zelfs onbeperkt (maar dat gaat toch niet kapotquote:Op donderdag 17 november 2005 13:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelf in elkaar zetten, geen 3 jaar garantie op het systeem, met die voeding gaat het systeem niet eens werken, waar is de software en de afstandsbediening...maw wat is de relevantie van deze post in dit topic?
Je weet dat medion een naam heeft op goede en stille koelsystemen, en dat hun oplossingen door andere fabrikanten zijn gecopieerd?quote:Op donderdag 17 november 2005 13:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik zet m'n twijfels bij de koeling, die dingen worden namelijk nog al heet. Als je dan een koeler hebt met automatic fanspeed dan gaan ze ongeveer als een stofzuiger klinken zodra je een 3D applicatie start. Ook de afzuiging ziet er matig uit, veel luchtverplaatsing hoef je niet te verwachten met die paar gaatjes. Nou ja met een Dremel is er natuurlijk nog wel wat van te maken al zou ik dan geen garantie meer claimen
Ik geloof dat wel meer mensen twijfels hebben over de koeling. goede koeling bestaat uit 2 delen (Weet niet zeker of het nog betrekking heeft op btx) . De koeler op de processor en de warmteafvoer naar buiten toe. Als er een boxed cooler gebruikt word lijkt me wat dat stuk betreft geen vuiltje aan de lucht. Als er op de achterkant nog een fan zit (12cm meestal) die lekker wat lucht per uur kan verplaatsen dan kan er met een boxed cooler weinig echt misgaan lijkt mequote:Op donderdag 17 november 2005 13:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik zet m'n twijfels bij de koeling, die dingen worden namelijk nog al heet. Als je dan een koeler hebt met automatic fanspeed dan gaan ze ongeveer als een stofzuiger klinken zodra je een 3D applicatie start. Ook de afzuiging ziet er matig uit, veel luchtverplaatsing hoef je niet te verwachten met die paar gaatjes. Nou ja met een Dremel is er natuurlijk nog wel wat van te maken al zou ik dan geen garantie meer claimen
Bij mij was het juist bekend dat het niet al te best was.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat medion een naam heeft op goede en stille koelsystemen, en dat hun oplossingen door andere fabrikanten zijn gecopieerd?
Mjah, vandaar dat Brembo een 300W voeding op zijn lijstje heeft staan terwijl een 6800 GPU minimaal een 400W voeding benodigd.quote:
Ja graag!quote:Op donderdag 17 november 2005 14:05 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Zal ik mijn configuraties ook een posten, ik weet ook wat PC's zijn![]()
Same here.quote:Op donderdag 17 november 2005 15:01 schreef Gebruiker437 het volgende:
Medion computers van de Aldi zijn geweldig, ik wil nooit meer iets anders.
quote:Op donderdag 17 november 2005 15:01 schreef Gebruiker437 het volgende:
Medion computers van de Aldi zijn geweldig, ik wil nooit meer iets anders.
Beledigd?quote:Op donderdag 17 november 2005 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat medion een naam heeft op goede en stille koelsystemen, en dat hun oplossingen door andere fabrikanten zijn gecopieerd?
Wat is er nou weer mis met intel?quote:
Ik hoop in ieder geval niet dat je daar allemaal speciale programaatjes voor moet gaan draaienquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:33 schreef Ali Salami het volgende:
Klinkt wel aardig dit, laat ikm nu net een betaalbare nieuwe pc nodig hebben
Met wat voor programma's werkt dat display eigenlijk? Het standaard WMP en Outlook die ik beide toch niet gebruik of kun je dat instellen?
AMD is véél verder met Dual Core dan Intel. Intel's Dual Core is een haastklus geweest, terwijl AMD bij de K8-core al rekening gehouden heeft met multicore. Dat is ook te zien aan de benchmarks waar AMD vele malen beter presteert.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:34 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met intel?
Alleen als het je gaat om pure snelheid, en dan heb je een stofzuiger op je bureau staan.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:44 schreef Enlightenment het volgende:
Al met al is dit dus een dure PC die je gemakkelijk voorbij kunt streven met zelfbouw, of een van de betere zelfbouw winkels/webshops.
Videokaart is dus gelijk qua prestaties gelijk aan een 6800 als ik zo kijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de mensen die over die videokaart wat te zeuren hebben de media een beetje zouden volgen dan weten ze dat Medion vaak eigen versies van videokaarten heeft. Uitstekend in value for money trouwens.
De meetwaarden
Messwerte (bei 1.024x768 Bildpunkten, 32-Bit, ohne AA/AF)
PCMark 04 5.795 Punkte (Gesamt) 5.925 Punkte (CPU) 4.632 Punkte (Speicher) 4.556 Punkte (Grafik) 4.560 Punkte (Festplatte)
PCMark 05 4.374 Punkte (Gesamt), 4.888 Punkte (CPU), 3.761 Punkte (Speicher), 3.347 Punkte (Grafik), 4.995 Punkte (Festplatte)
Cinebench03 53,7 s (Dual-CPU), 100,1 s (Single-CPU)
3DMark 01 16.480 Punkte
3DMark 03 8.870 Punkte
3DMark05 3.686 Punkte
UT2003 (Bot) 80,41 fps
UT2004 (Bot) 56,6 fps
Lautheit 1,0 Sone (Normal), 3,8 Sone (Gaming)
Pff, voedingen worden onderschat. Een goede 300W voeding trekt een 6800 GPU prima hoor. Mijn no-name B-merk voeding trekt een 6600GT prima, en een vriend van mij trok een 6800LE (voor een deel unlocked) prima op de voeding die hij zei (en beide toch niet de zuinigste PC's met een P4 3,0ghz Prescott).quote:Op donderdag 17 november 2005 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, vandaar dat Brembo een 300W voeding op zijn lijstje heeft staan terwijl een 6800 GPU minimaal een 400W voeding benodigd.
Welnee. Zalmannetje op je CPU en videokaart en weg is die stofzuiger waar jij het over hebt. Dat is onzin hoor. Ben het wel met je eens dat het een mooie complete PC is en wat dat betreft niet duur is.quote:Op zondag 20 november 2005 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen als het je gaat om pure snelheid, en dan heb je een stofzuiger op je bureau staan.
En heel erg stil.quote:Op zondag 20 november 2005 12:29 schreef Merkie het volgende:
Ben het wel met je eens dat het een mooie complete PC is en wat dat betreft niet duur is.
Och, daar kan ik moeilijk over oordelen vanaf hier. Ik hoop alleen wel dat de temperaturen goed zijn, want ik heb nogal wat verhalen gehoord over Medion PC's die zowat gekookt werden.quote:
Daar heb je dan weer 3 jaar garantie voor.quote:Op zondag 20 november 2005 12:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, daar kan ik moeilijk over oordelen vanaf hier. Ik hoop alleen wel dat de temperaturen goed zijn, want ik heb nogal wat verhalen gehoord over Medion PC's die zowat gekookt werden.
Ja fijn drie jaar lang elke drie maanden je PC zes weken pleite omdat je HDD gekookt is.quote:Op zondag 20 november 2005 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer 3 jaar garantie voor.
aha, vandaar dat mijn 7800GT werkt in m'n 240W shuttlequote:Op donderdag 17 november 2005 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, vandaar dat Brembo een 300W voeding op zijn lijstje heeft staan terwijl een 6800 GPU minimaal een 400W voeding benodigd.
Als je een stille PC wilt, kun je sowieso beter geen Intel kopen.quote:Op zondag 20 november 2005 10:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen als het je gaat om pure snelheid, en dan heb je een stofzuiger op je bureau staan.
Laat mij maar eens een winkeltje zien met een betere prijs en een systeem dat beter of gelijk scoord met geluid, compleetheid, SW pakket en garantie.
Zoals gezegt, deze PC is extreem stil.quote:Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Als je een stille PC wilt, kun je sowieso beter geen Intel kopen.
En zelfbouw ga ik wel van uit dat een goede koeler (zoals Arctic Freezer 64) gebruikt wordt en niet een boxed koeler die voor harry met de pet is gemaakt.
Zelfbouw streef je altijd OEM PC's voorbij, en al helemaal dit soort dure PC's die je maar weinig waar voor je geld geven. Een PC zonder monitor voor 1100 euro is gewoon duur, en dan heb je nog geeneens een top PC.
AMD Athlon 64 X2 3800+ (Dual Core)quote:Op zondag 20 november 2005 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals gezegt, deze PC is extreem stil.
Laat me maar eens een gelijke PC zien met 3 jaar garantie en een gelijke SW pakket, dan praten we verder.
Sja, zo werkt 't natuurlijk niet. Het is niet de bedoeling dat ze slecht gekoelde PC's leveren omdat "er toch wel 3 jaar garantie op zit".quote:Op zondag 20 november 2005 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daar heb je dan weer 3 jaar garantie voor.
400watt.., in SLI zeker.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach, ik heb nu tenminste geen verwarming op mijn kamer nodig. Een uurtje Quake 4 en ik kan er weer een dag tegenaan.quote:Op maandag 21 november 2005 00:35 schreef Enlightenment het volgende:
En zorgen dat je PC niet veel energie verbruikt (wat 100% in warmte wordt omgezet). Als je een zuinige Venice er in zet ipv een P4 zuipbak scheelt dat enorm veel in warmte. Zeker bij desktop gebruik.
Nee nVidia raad minimaal een 400W voeding aan bij gebruik van de GeForce 6 serie (vanaf 6600 geloof ik). In de praktijk kun je ook uit de voeten met een high-efficiency 300W voeding. Maar als je ook een energieslurpende processor gebruikt zul je toch echt naar de 400W moeten, aangezien een P4 150W + videokaart 80W = 230W al akelig dichtbij het sustained vermogen van 300W * 0.85% eff = 255W DC vermogen zit.quote:
Ware het niet dat electrische verwarming de meest inefficiente vorm van verwarming is. Daarvoor wordt altijd gas of een andere vorm van brandstof gebruikt, simpelweg omdat electriciteit per joule veel meer kost dan bijvoorbeeld aardgas. En de warmte die vrijkomt van je PC zit ook op precies de verkeerde plek: je CPU, videokaart, hardeschijven en andere onderdelen die juist goed werken bij een lage temperatuur en vaak nog beter onder nul.quote:Op maandag 21 november 2005 00:52 schreef Merkie het volgende:
Ach, ik heb nu tenminste geen verwarming op mijn kamer nodig. Een uurtje Quake 4 en ik kan er weer een dag tegenaan.
Een externe HD die je met USB aan kan sluiten op iedere pc of laptop, maar ook in kan klikken op deze PC, zit een uitsparing op de kast en een aansluiting waar de externe HD in past. (extra te kopen)quote:Op maandag 21 november 2005 02:48 schreef lesley het volgende:
wat is die blok in die frituurpan aan de bovenkant?
`quote:Op zondag 20 november 2005 23:52 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Dus als garantie het enige toverwoord is wat overblijft, is dat een dure prijs om te betalen. Je kunt met gemak zelf een systeem (laten) samenstellen die zo'n "goedkope" aldi PC met gemak voorbij streeft, en je houdt geld over om een eventuele reparatie na het 1e jaar zelf te betalen, lijkt me.
Maar er zijn altijd mensen die wel hun PC bij een supermarkt kopen, vaak zijn dat ook mensen die hun internettoegang bij wanadoo vandaan halen.
Sja, maar nu is al die hitte tenminste nog érgens goed voor.quote:Op maandag 21 november 2005 01:13 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Ware het niet dat electrische verwarming de meest inefficiente vorm van verwarming is. Daarvoor wordt altijd gas of een andere vorm van brandstof gebruikt, simpelweg omdat electriciteit per joule veel meer kost dan bijvoorbeeld aardgas. En de warmte die vrijkomt van je PC zit ook op precies de verkeerde plek: je CPU, videokaart, hardeschijven en andere onderdelen die juist goed werken bij een lage temperatuur en vaak nog beter onder nul.
Dat is meestal bij zelfbouw he.quote:Op maandag 21 november 2005 13:50 schreef kless het volgende:
[..]
`
dat systeem van jou heeft geen os en wordt in onderdelen aangeleverd. bouw en install kosten?
Sja, daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 21 november 2005 18:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Sja, maar nu is al die hitte tenminste nog érgens goed voor.![]()
Neequote:Op dinsdag 22 november 2005 16:49 schreef Ali Salami het volgende:
En, wie rent er morgen allemaal naar de Aldi?
Ik ws wel. Goede zaken over gelezen, alleen de processor wordt inderdaad wat heet. Heeft Pietverdriet daat ook nog gegevens over, wanneer hij hoe heet is enzo?
Gelukkig hangt dat nauwelijk van de processor af. Een goede behuizing is dan stukken belangrijker.quote:Op zondag 20 november 2005 20:57 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Als je een stille PC wilt, kun je sowieso beter geen Intel kopen.
Wat is het toch altijd voor gezeur over P4 processoren en warmte en de boxed cooler? Ik heb hier nu al bijna 2 jaar een P4 2.8 Ghz gekoeld met de boxed cooler. Idle is de CPU een graadje of 35 tot 37 en na een uurtje 100% load komt 'ie niet veel verder dan 43 graden Celcius.quote:En zelfbouw ga ik wel van uit dat een goede koeler (zoals Arctic Freezer 64) gebruikt wordt en niet een boxed koeler die voor harry met de pet is gemaakt.
Mocht je die willen hebben: www.lavalys.com en daar Everest Home Edition downloaden, kun je het allemaal op terugvindenquote:Op dinsdag 22 november 2005 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee
Ik heb geen gegevens over de temp van de CPU
TS staat morgenvroeg in de rij...quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:49 schreef Ali Salami het volgende:
En, wie rent er morgen allemaal naar de Aldi?
Ik ws wel. Goede zaken over gelezen, alleen de processor wordt inderdaad wat heet. Heeft Pietverdriet daat ook nog gegevens over, wanneer hij hoe heet is enzo?
Ooit gehoord van de nieuwe BTX layout?!quote:Op donderdag 17 november 2005 11:45 schreef WesHell het volgende:
[..]
Het hele layout van deze pc's is helemaal vaag..
Kijk ook naar de videokaart die erin zit.. Ooit van gehoord..?
Maar voor de normale users.. is het mischien wel wat..
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:57 schreef Pat-man het volgende:
[..]
TS staat morgenvroeg in de rij...![]()
Hard nodig trouwens want deze pc wil alleen nog maar aan via een wiebeltje aan de proc. niet echt normaal dus...
Na 5 jaar een nieuwe PC kopen is een genot!quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:08 schreef Ali Salami het volgende:
Dus ik kon na 5 jaar wel een nieuwe pc gebruiken
5 jaar dat gaat nog...quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:08 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Die van mij geeft bij het opstarten een waarschuwing omdat de CPU-fan niet zou draaien (een harde piep), als ik de cd-rom-speler en brander aansluit doet de pc niets, printen kan niet en momenteel vliegen de usb-verbindingen (en daarmee momenteel mijn internet en muis) er steeds uit
Dus ik kon na 5 jaar wel een nieuwe pc gebruiken
Natúúrlijk hangt dat wel van de processor af. Hoe stil je computer is heeft alles te maken met de warmte die de onderdelen in je computer genereren, en je processor en videokaart zijn daarin de grootste factoren. Bij veel warmte (150W) zul je een extreem goede koeloplossing moeten hebben om toch nog onder de 19 decibel te blijven.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Gelukkig hangt dat nauwelijk van de processor af. Een goede behuizing is dan stukken belangrijker.
Boxed koelingen zijn gewoon minder goed. Veel beter is het om een Arctic Freezer 64 te kopen bijvoorbeeld. Daarnaast is praten in temperaturen nietszeggend, het gaat om de delta temperatuur. Als het in jouw kamer 10 graden is of 25 graden heeft namelijk direct invloed op je processortemperatuur.quote:Wat is het toch altijd voor gezeur over P4 processoren en warmte en de boxed cooler? Ik heb hier nu al bijna 2 jaar een P4 2.8 Ghz gekoeld met de boxed cooler. Idle is de CPU een graadje of 35 tot 37 en na een uurtje 100% load komt 'ie niet veel verder dan 43 graden Celcius.
Een P4 2.8 van 2 jaar oud is ook nog een Northwood met 512kb cache die veel koeler is dan een Prescott met 1mb cache.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat is het toch altijd voor gezeur over P4 processoren en warmte en de boxed cooler? Ik heb hier nu al bijna 2 jaar een P4 2.8 Ghz gekoeld met de boxed cooler. Idle is de CPU een graadje of 35 tot 37 en na een uurtje 100% load komt 'ie niet veel verder dan 43 graden Celcius.
HD's zijn idd niet te halen hier. In jan. hoorde ik wel iemand zeggen. Maar heb al een ander xterne HD helaas...quote:Op woensdag 23 november 2005 13:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Zei ik toch, Pat Man, heb je de externe HD er ook bijgekocht?
Jaquote:Op woensdag 23 november 2005 16:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar waar is die uitsparing bovenin de kast voor? Extra externe harde schijf?
BRrrr.... RAID0quote:Op zondag 20 november 2005 23:52 schreef Enlightenment het volgende:
Zoiets heb je al voor ¤925, dat is dus ¤150 goedkoper.
Voor dat geld heb je een systeem wat dubbel zoveel geheugen heeft, twee hardeschijven in RAID0 (striping) mode en dus stukken sneller, een snellere processor en absoluut stille cpu koeler en voeding.
Appels, Peren.quote:Op zondag 20 november 2005 23:52 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
AMD Athlon 64 X2 3800+ (Dual Core)
Arctic Freezer 64 Pro
2GB DDR/400 Dual Channel
Asrock S939 mobo
GeForce 6600GT 2*DVI
2x200GB Maxtor DM10 SATA/150 in RAID0
LiteOn/NEC DVD+RW 16-speed
Kast
400W Huntkey Supersilent voeding
Tobo/muis
Zoiets heb je al voor ¤925, dat is dus ¤150 goedkoper.
Voor dat geld heb je een systeem wat dubbel zoveel geheugen heeft, twee hardeschijven in RAID0 (striping) mode en dus stukken sneller, een snellere processor en absoluut stille cpu koeler en voeding.
Software kun je online downloaden (OpenOffice, Firefox, Thunderbird, Picasa, The Gimp, etc.).
Blijft over garantie. Garantie is een groot toverwoord, het betekent geen computerles op kosten van aldi, dus gebruiksvragen zijn vaak uitgesloten. Als er een probleem is, word je eerst aangeraden de recovery cd te gebruiken, die alles van je schijven wegpleurt en er een standaardinstall van maakt. Voordat je dit hebt gedaan willen ze geeneens met je praten. Pas daarna heb je recht op ondersteuning. En wat dat kan zijn? Een HDD kan stuk gaan, of je voeding. Allemaal dingen die je zelf kunt regelen. Of als je bij een goede winkel koopt ga je daar naartoe. Hardeschijven heb je sowieso drie jaar garantie op, evenals je processor. Maar onderdelen gaan het meest stuk door verkeerd gebruik, en daarvoor geldt geen garantie.
Dus als garantie het enige toverwoord is wat overblijft, is dat een dure prijs om te betalen. Je kunt met gemak zelf een systeem (laten) samenstellen die zo'n "goedkope" aldi PC met gemak voorbij streeft, en je houdt geld over om een eventuele reparatie na het 1e jaar zelf te betalen, lijkt me.
Maar er zijn altijd mensen die wel hun PC bij een supermarkt kopen, vaak zijn dat ook mensen die hun internettoegang bij wanadoo vandaan halen.
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor...quote:Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij de Aldi PC krijg je ook een legale Windows XP. Is ook al zo'n 150-200 euro waard volgens mij.
Ö, sorry dan. Maar het is wel meer waard dan 0 euro toch?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:51 schreef Merkie het volgende:
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor....
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor....
OEM kan dat niet controleren, legaal is legaalquote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?
Ik vroeg niet of het te controleren is.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:15 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
OEM kan dat niet controleren, legaal is legaal![]()
Opzich wel denk ik.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt megaquote:Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Ali Salami het volgende:
Ook gekocht, jammer alleen dat er geen kapje op de uitsparing zit wat ik wel had verwacht. Verder een leuke pc, al heb ik al veel software weggehaald danwel uitgeschakeld
Dat mag ook wel voor dat geld.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:26 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt mega
Opzich wel knap dat CoD2 zo goed draait dan. Want volgens mij loopt het zelfs met een 7800 GTX niet perfect op high.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:26 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt mega
Mwoah, 't is een goede game PC, maar niet echt superhighend.quote:
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DCquote:Op donderdag 24 november 2005 08:51 schreef Merkie het volgende:
Linkje? Kan 't me niet voorstellen dat PB PC's bij de Aldi verkocht worden eigenlijk.
Edit: Als je deze bedoelt zal ik je maar uit je droom helpen. Een mindere videokaart en een mindere processor.
Linkje?quote:Op donderdag 24 november 2005 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Exact dezelfde pc, maar dan van Packard Bell(had zelf eerst twijfels over dat merk, maar deze is door verschillende bladen en sites heel goed getest).
999,- bij Dynabyte...
Oftewel, Aldi wordt nu wel erg duur!
Nog afgezien van het SW pakket en de 3 jaar garantie, die je bij hun voor 129 euro erbij moet kopen.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DC
Valt dus echt totaal niet te vergelijken.![]()
Volgends mij is die Aldi-PC wel wat voor jou; Domme dingen roepen en er vervolgens zelf ook niks van af wetenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat voor moederbord zit er eigenlijk in? Asus?
Wat een verschrikkelijk lulverhaal zeg. Zelf heb ik op het moment niks nodig maar mocht ik nu in de markt zijn voor een nieuwe PC dan zou ik het wel weten. Deze PC biedt ongelooflijk veel waar voor z'n geld. En dat terwijl ik nu bijna 10 jaar bijna onafgebroken 'in de IT' werk.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo'n PC als deze kopen is vind ik echt alleen bedoelt voor mensen die NIKS van PC's afweten en daarbij ook nog geen hulp kunnen krijgen.
Anders ben je niet al te slim als je dit koopt....zie verder post van Enlightenment.
Het ging -ook- over de 1e post van jequote:Op donderdag 24 november 2005 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ah hebben we hier te maken met een Asus basher? Nee dat getuigt van veel kennis
Staat in KLB een leuk topic over hoe fijn de Nerds hier het vinden mensen als jij met hun PC te helpen.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo'n PC als deze kopen is vind ik echt alleen bedoelt voor mensen die NIKS van PC's afweten en daarbij ook nog geen hulp kunnen krijgen.
Anders ben je niet al te slim als je dit koopt....zie verder post van Enlightenment.
Ik ben geen nerd.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staat in KLB een leuk topic over hoe fijn de Nerds hier het vinden mensen als jij met hun PC te helpen.
Ik voel me helemaal niet groter dan Aldi kopers, wat een bullshit. Ik wil alleen graag dat mensen waar voor hun geld krijgen.....Zucht...laat ook maarquote:Op donderdag 24 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk lulverhaal zeg. Zelf heb ik op het moment niks nodig maar mocht ik nu in de markt zijn voor een nieuwe PC dan zou ik het wel weten. Deze PC biedt ongelooflijk veel waar voor z'n geld. En dat terwijl ik nu bijna 10 jaar bijna onafgebroken 'in de IT' werk.
Je voelt je zeker wel erg verheven boven al die pauperige Aldi kopers?
Ten eerste is dat zelfbouw en dat willen veel mensen gewoon niet. Ten tweede bouwt hij een amper vergelijkbare PC, want geen software, tv of AIW-achtige oplossing, geen toffe kast (want dat deze kast tof is staat vast, mooi displaytje erbij etc), enz.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als je nu kijkt naar de config die Enlightenment heeft gemaakt zie je dat die PC echt beter is dan de Aldi PC en ook nog goedkoper. Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
Moeilijk, niet, lezen?quote:
zoals bijvoorbeeld?quote:Voor de Aldi PC gaat dit idd niet op maar je ziet vaak bij die dingen dat er toch wel een aantal onderdelen inzitten van B-merken.
quote:Als je nu kijkt naar de config die Enlightenment heeft gemaakt zie je dat die PC echt beter is dan de Aldi PC en ook nog goedkoper. Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
vind jij :quote:Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Voor de Aldi PC gaat dit idd niet op maar je ziet vaak bij die dingen dat er toch wel een aantal onderdelen inzitten van B-merken.
Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
Om het dan vervolgens in z'n veelgeprezen alternatief te hebben over een eh, Huntkey voeding ofzo? Tsja, ook niet bepaald een Enermax he.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:24 schreef kless het volgende:
[..]
vind jij :
samsung - geheugen
msi - mobo/grafischekaart
fortron - voeding
sony - brander
lite on - dvd speler
intel - processor
seagate - hdd
B merk?
tenminste, dat zat in mijn oude aldi pc
dus die vervolg opmerking kan ik net zo goed negeren. dat iets over dom enzo
Is gewoon een Medion branded Ati kaart hoor.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ja en die zogenaamd gepimpte videokaart die je alleen in Aldi PC's vind
Oh, nVidia dan.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
MedionCome on.
Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)
Die vind je niet in de Tweakers Pricewatch. Is gewoon zo'n afgedankte kaart. Net zoals die Radeon 9800 XL in de vorige Aldi PC's...
Goh, vertel, wat weet je daarvan?quote:Op donderdag 24 november 2005 13:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ja en die zogenaamd gepimpte videokaart die je alleen in Aldi PC's vind
Discussie is als je de argumenten van je opponent weet te ontkrachten, ik zie jouw alleen maar nieuwe dingen opwerpen en niet ingaan op de tegenwerpingen. Impliciet geef je daar mee aan dat je geen betere argumenten hebt, en het er nu uitstappen dat je geen nieuwe dingen meer weet te verzinnen.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat je daarmee moet uitkijken.
Maar ach dit is een eindeloze discussie. Als jullie blij zijn met de Aldi PC is dat toch perfect? Ik zal em iig nooit kopen (zoiezo nooit een compleet systeem).
hij heeft liever een syteem waar niet meer op zit dan hij nodig heeft en op die manier de kosten wil drukken.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
- Je vind dat losse onderdelen goedkoper zijn dan een compleet geconfigureerd en plug and play systeem met drie jaar garantie, dit was zo ongeveer je bijdrage, niet?
Mwoch, dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik ben er wel een beetje klaar mee na jarenlang m'n eigen systemen gebouwd te hebben. Elke keer weer dat uitzoekwerk wel moederbord bij wel geheugen mag en kan, welke grafische kaart nu weer helemaal top is, welke schijven er hot zijn, etc. En dan alles weer bij elkaar rapen door het hele land, webshops uitchecken, etc. Nah, niks (meer) voor mij.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:07 schreef kless het volgende:
[..]
hij heeft liever een syteem waar niet meer op zit dan hij nodig heeft en op die manier de kosten wil drukken.
en je eigen ding inelkaar zetten en samen stellen is ook veel leuker ... als je het kunt tenminste
Dat zei ik al eerder tegen haar, dat is appels en peren.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:07 schreef kless het volgende:
[..]
hij heeft liever een syteem waar niet meer op zit dan hij nodig heeft en op die manier de kosten wil drukken.
en je eigen ding inelkaar zetten en samen stellen is ook veel leuker ... als je het kunt tenminste
Hier net zo, doos openmaken en opstarten, gewoon direct kunnen werken, de tijd die dat bespaart....quote:Op donderdag 24 november 2005 14:12 schreef kippenek het volgende:
[..]
Mwoch, dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik ben er wel een beetje klaar mee na jarenlang m'n eigen systemen gebouwd te hebben. Elke keer weer dat uitzoekwerk wel moederbord bij wel geheugen mag en kan, welke grafische kaart nu weer helemaal top is, welke schijven er hot zijn, etc. En dan alles weer bij elkaar rapen door het hele land, webshops uitchecken, etc. Nah, niks (meer) voor mij.
Morpheus heeft wel een beetje gelijk hoor. Als je geen PC n00b bent koop je een goedkoop TV-kaartje en download je DScaler erbij, voilà. Kan je zo je DVD's overzetten. Als je geen PC n00b bent zoek je zelf uit wat er kapot is en gebruik je de garantie van dat onderdeel. Als je geen PC n00b bent zet je er zelf een stille koeler op (koop de non-boxed versie van een AMD 64 en een Zalman fan, kost je niks extra). Als je geen PC n00b bent koop je gewoon je onderdeeltjes bij Alternate. Als je geen PC n00b bent installeer je de boel in een halfuurtje. Als je geen PC n00b bent heb je de software al. En een mooie kast kopen kan iedereenquote:Op donderdag 24 november 2005 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor dat geld heb je hem nog niet in elkaar zitten, heb je er geen SW pakket bij, is de functionaliteit en systeemintegratie anders, moet hij nog geconfigureerd worden en je hebt geen 3 jaar niet zeuren garantie.
Dit systeem van de aldi is stil en snel, heeft een uitstekend SW pakket, en doet het direct uit de doos. Je kan de antenne erin steken de zenders scannen en direct de Tatort opnemen. Je kan je videorecorder er op aan sluiten en je VHS tapes naar DVD overzetten.
Kinderspel.
Dat gaat je niet lukken met die losse componenten die enlightenment heeft gepost, die moeten eerst nog in elkaar, SW gekocht, geinstalleerd, geconfigureerd, etc worden.
Ik betwijfel of dat goedkoper is, en zoals ik al op zijn post antwoorde, het is appels en peren.
Alle nerdige posts hier ten spijt dat het te duur is heb ik nog geen goedkopere aanbieding gezien voor een dergelijk degelijk compleet systeem gezien met 3 jaar garantie.
![]()
Als ik zonder teveel gedoe een goede PC zou willen hebben en ik had het geld, dan had ik deze echt wel gekochtquote:Op donderdag 24 november 2005 15:58 schreef Enlightenment het volgende:
Niet alleen tweakers. Het komt vaak voor dat iemand een kennis met verstand van computers een goed systeem laat samenstellen. Dan heb je echt meer waar voor je geld dan zo'n kant en klare PC. En bovendien op maat - dus precies wat jij wilt.
Maar kant en klare PC's zijn wel gemakkelijk, voor mensen die geld zat hebben en geen zin hebben om dingen uit te zoeken. Maar extreem goedkoop of goed zijn de Aldi PC's niet echt. Diverse onderdelen vind ik nou niet bepaald de beste keuze, even afgezien nog van de prijs.
Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..quote:Op donderdag 24 november 2005 16:33 schreef Enlightenment het volgende:
Het valt me alleen op hoe heftig mensen kunnen reageren als ik aandraag dat Aldi qua prijs en configuratie echt niet het geschenk uit de hemel is. Alsof nergens meer aan getwijfeld mag worden.
Ik heb een configuratie gegeven welke én een stuk sneller/beter én ¤150 goedkoper is. Daar krijg ik een lullige reply "appels peren" op, wat sowieso nergens op slaat. Dus ik snap jou reactie nu niet helemaal.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..
Dat. En ook dat mensen blijkbaar al vinden dat iets bagger is, omdat het van de Aldi komt. Dan kijken ze nog niet eens naar de details. Het is Medion, dus kut. Dat artikelen van Medion in veel gevallen gewoon binnenwerk van grote merken bevatten, dat wil er ook nog niet in.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzoquote:Op donderdag 24 november 2005 17:19 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Ik heb een configuratie gegeven welke én een stuk sneller/beter én ¤150 goedkoper is. Daar krijg ik een lullige reply "appels peren" op, wat sowieso nergens op slaat. Dus ik snap jou reactie nu niet helemaal.
wat een stuk prijziger is als je het laat doen door een vakman, de kennis heb ik ook om het zelf te doen, maar zoals gezegt, I could not be botherd.quote:Dat jij garantie en het gemak van je PC bij een supermarkt kopen een groot voordeel vindt is prima, betekent niet dat iedereen er zo over denkt. In mijn ogen zijn de voordelen van deze Aldi PC zeker beperkt tegenover alternatieven. Het beste is zelf een systeem (laten) samenstellen door een kennis met verstand van assemblage. Voor wie zo'n kennis niet heeft en zelf niet over ervaring/interesse hierin beschikt, zijn er diverse mogelijkheden die beter zijn dan deze aldi PC.
Je sneren zijn beter als je argumentenquote:Wil je er niet lang overna denken en kies je voor gemak, dan neem je een Aldi PC die je tussen de ham en de pizza's in je winkelwagentje kunt takelen.
Alleen wat nou als je geen behoefte hebt aan dat dikke softwarepakket en je 3 jaar garantie? Een PC'tje in elkaar laten bouwen hoeft verder ook echt niet zo prijzig te zijn, wat is ¤50 nou op een compleet systeem. Als je je PC'tje in elkaar hebt laten zetten doettie 't ook uit de doos hoor. Oké, misschien moet je de Windows CD er in douwen en een aantal keer op volgende rammen, big deal.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzo
[..]
wat een stuk prijziger is als je het laat doen door een vakman, de kennis heb ik ook om het zelf te doen, maar zoals gezegt, I could not be botherd.
Je vergelijkt appels en peren, dit is een compleet plug and play systeem, post maar een aanbieding voor een plug en play systeem met een betere value for money, put up or shut up. De uren die ik steek in het samenstellen van een systeem het uitzoeken van de componenten en het kopen ervan, het vervolgens configureren en installeren, zijn verdomt slecht betaald als ik een vergelijkbaar systeem als de aldi aanbieding zelf ga bouwen.
[..]
Je sneren zijn beter als je argumenten
Zoals gezegd, je kunt of de hardware zelf samenstellen als je dat kunt, of door een kennis, of je laat deze configuratie bouwen in een goede (kleine) winkel.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzo
Le-Zen, dat kan ik zelf en laten doen door een vakman is duurder, laten doen in een kleine winkel, dan verplicht je je ook daar de troep te kopen.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:54 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Zoals gezegd, je kunt of de hardware zelf samenstellen als je dat kunt, of door een kennis, of je laat deze configuratie bouwen in een goede (kleine) winkel.
ja, je komt met freeware, appels, perenquote:En software heb ik het al over gehad.
Dat is niet het punt, in jouw oplossing ga uit van het niet betalen van licenties, kunst dat je dan wat goedkoper kan zijn.quote:En zeg nou zelf, je gelooft toch niet dat iemand met 100GB aan films/mp3 en ander illegaal materiaal opeens last krijgt van medelijden met Microsoft voor het illegaal installeren van Windows?
Heb je geen argumenten meer?quote:Aan de felheid van de rest van je reactie zou ik bijna denken dat je aandelen Aldi het niet zo best doen.
Post maar een aanbieding die beter is, kay? Praten we dan verder.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alleen wat nou als je geen behoefte hebt aan dat dikke softwarepakket en je 3 jaar garantie? Een PC'tje in elkaar laten bouwen hoeft verder ook echt niet zo prijzig te zijn, wat is ¤50 nou op een compleet systeem. Als je je PC'tje in elkaar hebt laten zetten doettie 't ook uit de doos hoor. Oké, misschien moet je de Windows CD er in douwen en een aantal keer op volgende rammen, big deal.
Value for money is voor iedereen anders. Deze Aldi-PC is voor jou kennelijk erg veel value voor heel weinig money, maar daar hoeft iedereen niet zo over te denken.
Laten assembleren en installeren dan. Want dat hoef je bij de Aldi pc ook niet meer te doen. En de licenties dus.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:10 schreef Enlightenment het volgende:
Dude, de config die ik postte is ¤150 goedkopr én stukken beter. Laten assembleren kost geld maar geen ¤150, eerder ¤40 ofzo. Wat is dan nu je probleem?
zeggen we 40 euro, en gaan we jouw een plezier doen en kijken we niet naar of die prijs van de HW klopt.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:10 schreef Enlightenment het volgende:
Dude, de config die ik postte is ¤150 goedkopr én stukken beter. Laten assembleren kost geld maar geen ¤150, eerder ¤40 ofzo. Wat is dan nu je probleem?
het punt is dat jij je punt alleen kan maken met een kromme vergelijking. Jij hebt schijt aan SW licenties, stoer hoor!quote:Op donderdag 24 november 2005 18:18 schreef Enlightenment het volgende:
Dus wat is het punt? Dat je een aantal dagen moet wachten op je systeem? En de licenties. Ach ja we krijgen opeens medelijden met bill gates, die gast moet toch ook kunnen leven? Kom zeg, is dit een serieus argument of gewoon maar om wat te zeggen?
Niemand zegt dat er geen betere systemen te koop zijn, het punt is dat jij en anderen beweren dat dit systeem te duur is voor wat je krijgt en dat er betere aanbiedingen zijn.quote:Is het zo moeilijk te accepteren dat er technisch veel betere opties zijn dan de aldi? Zelfs voor de portemonnaie? Dat maakt Aldi niet hopeloos slecht, maar het is geen "get it while you still can", wat de slimme marketingmachine van Medion/Aldi handig uitbuit.
Sinds wanneer is freeware geen alternatief meer voor betaalde software?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, je komt met freeware, appels, peren
Virusscannerquote:Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zeggen we 40 euro, en gaan we jouw een plezier doen en kijken we niet naar of die prijs van de HW klopt.
heb je het nog steeds niet over licentie´s voor
Windows XP Home Edition: ¤ 75
Works en Word: ¤ 50
Ben je al 15 euro duurder uit, heb ik het nog niet over de optische muis, het draadloze keybord, de headset, afstandbediening en de speakers, de virusscanner met abo, MS Flight simulator, de designkast (zat die er bij jouw wel bij?), de DVD/filmsoftware, de drie jaar garantie, en het verschil in functionaliteit.
Kortom, je vergelijkt appels en peren.
Egnie. Bij een buurtwinkeltje hiero kan je een PC laten assembleren voor 25 euro als je de onderdelen daar koopt, bij niet daargekochte onderdelen voor 40 euro...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Le-Zen, dat kan ik zelf en laten doen door een vakman is duurder, laten doen in een kleine winkel, dan verplicht je je ook daar de troep te kopen.
Mên, daar heb ik het niet eens over. Lees eens zeg. Ik probeer uit te leggen dat niet iedereen dat softwarepakket wil, dat niet iedereen die garantie wil. Die mensen zijn meer gebaat bij een goedkopere PC zónder dat softwarepakket en is het voor hen dus meer "value for money". Dát probeerde ik uit te leggen, maar jij kan alleen maar uitkramen dat we (in dit geval dan) met een betere aanbieding moeten komen.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Post maar een aanbieding die beter is, kay? Praten we dan verder.
Nee het gaat om DEZE!quote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DC
Valt dus echt totaal niet te vergelijken.![]()
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee het gaat om DEZE!
Extra w-lan kaart van Belkin/Sitecom(je mag kiezen) kost 25,-
Er zit een betere grafische kaart in, dan dat vreemde ding in die aldi bak, ooh en over die drie jaar garantie wat je bij moet kopen, dat is een verzekering waarbij je, als dat ding uit je poten valt en total loss is, er de NIEUWWAARDE (zelfs in het derde jaar!) wordt uitbetaald.
Ik heb (in tegenstelling tot anderen in dit/deze topic) wel even die site goed doorgenomen.
Verder las ik in het topic dat iemand zei dat bij een packard bell de onderdelen zodanig zijn dat je altijd bijpassende onderdelen moet kopen, klopt inderdaad: VIJF JAAR GELEDEN...
Echt ik lees hier heel veel verhalen, maar het raakt kant nog wal.
Wel even goed kijken voordat je blaat...
Een X600 is een klasse lager dan de 6600GT, de GF6700XL presteert even goed als een GF6800. Die videokaart van de Medion is dus een stuk beter.quote:
nog afgezien van de verschillen in keybord, andere extra´s SW pakket,quote:Op donderdag 24 november 2005 22:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een X600 is een klasse lager dan de 6600GT, de GF6700XL presteert even goed als een GF6800. Die videokaart van de Medion is dus een stuk beter.
Helemaal mee eens. En bijna iedereen is ook positief over de service van medion, dus die 3 jaar vind ik wel belangrijk. Maar koop jij maar lekker je PB. Daarom heet dit het aldi pc topic en niet het PB topic!!!quote:Op donderdag 24 november 2005 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nog afgezien van de verschillen in keybord, andere extra´s SW pakket,
Dank je schat, alleen al de spelling controle voor Duits, Frans, Italiaans en Engels (en Nederlands) zijn een genot.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:08 schreef Enlightenment het volgende:
Veel plezier met je softwarepakket.
Geslacht: Vrouwquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:22 schreef Enlightenment het volgende:
Hoe weet jij trouwens dat ik een meisje ben?![]()
Ik heb ook geen medelijden met de eigenaar van die witte jaguar diequote:Op donderdag 24 november 2005 18:18 schreef Enlightenment het volgende:En de licenties. Ach ja we krijgen opeens medelijden met bill gates, die gast moet toch ook kunnen leven? Kom zeg, is dit een serieus argument of gewoon maar om wat te zeggen
Ja dat is de eeuwige discussie. Niet betalen voor een softwareprogramma kun je niet zomaar vergelijken met diefstal. Bij de jaguar heeft de eigenaar namelijk geen jaguar meer. In het geval van Windows houdt Microsoft alles wat zij heeft. Alleen betalen sommigen geen licentie aan Microsoft.quote:Op zaterdag 26 november 2005 15:46 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Ik heb ook geen medelijden met de eigenaar van die witte jaguar die
nu bij de buren voor het huis met draaiende motor staat geparkeert.
Geeft dat mij het recht om er dan gewoon mee weg te rijden?
Zou eens een paar aldi´s afrijden, ik zag vrijdag bij de aldi in Winterswijk er nog een stel staanquote:Op zondag 11 december 2005 22:38 schreef Exterminator het volgende:
Ik ben van plan om waarschijnlijk ook deze pc te gaan halen bij de aldi zodra hij weer komt (iemand enig id wanneer?)...
Vergeet je even dat de processor wel eventjes wat duurder is. Zeker als die gehandicapte P4.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zeggen we 40 euro, en gaan we jouw een plezier doen en kijken we niet naar of die prijs van de HW klopt.
heb je het nog steeds niet over licentie´s voor
Windows XP Home Edition: ¤ 75
Works en Word: ¤ 50
Je had er geen losse cd/dvd lezer bij zitten, alleen een brander, hebben we het nog ff niet over
Ben je al 15 euro duurder uit, heb ik het nog niet over de optische muis, het draadloze keybord, de headset, afstandbediening en de speakers, de virusscanner met abo, MS Flight simulator, de designkast (zat die er bij jouw wel bij?), de DVD/filmsoftware, de drie jaar garantie, en het verschil in functionaliteit.
Kortom, je vergelijkt appels en peren.
Nee, niet gezien? Wie wat waar, specs?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:42 schreef Virus.NL het volgende:
Ik heb dus net die 250GB gehaald voor 139,- bij de Aldi
Welk merk is die? En kan je ff een foto posten?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:42 schreef Virus.NL het volgende:
Ik heb dus net die 250GB gehaald voor 139,- bij de Aldi
daar hebben een heleboel medion pc's last vanquote:Op donderdag 5 januari 2006 16:44 schreef kiekenmethaar het volgende:
Heb mij ook zo'n pc aangeschaft , als ik een uurtje COD2 draai op vollen bak , krijgt de videokaart problemen met de warmte. krijg ik allemaal paarse plekken op m'n scherm en het verslechterd naarmate je langer bezig bent. Dan effetjes terug naar bureaublad en kunnen na 5 minuten weer verder.
Probleem is wel Pc staat naast de verwarming, beterd wel als ik hem tegen het raam zet waar het kouder is.
greettzzz
Dus toch een beetje problemen met de koeling zou ik zo zeggen.
Waar?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:01 schreef Skv het volgende:
Ik ga die schijf morgen ook ff halenDie 250 Gig.
Wel hoor, 19" en 17"...quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Er waren geen monitoren in de aanbieding dit keer?
Meestal combineren ze dat wel met PC's.
Aldi misschienquote:
Dat snapte ik...quote:
Die stonden er niet bij in de advertentie in de Volkskrant.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:11 schreef Pat-man het volgende:
Wel hoor, 19" en 17"...
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 09:15 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Dat snapte ik...![]()
Ze hebben die dingen niet gewoon op vooraad liggen hoor! Zijn maar eens in de zoveel tijd als actie.
In NL is die HD nog helemaal niet te krijgen. Alleen in Duitsland hadden ze em gelijk met de computer.
quote:Op donderdag 17 november 2005 13:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
..........Ook de afzuiging ziet er matig uit, veel luchtverplaatsing hoef je niet te verwachten met die paar gaatjes. Nou ja met een Dremel is er natuurlijk nog wel wat van te maken al zou ik dan geen garantie meer claimen
sorry...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:50 schreef Skv het volgende:
[..]
En mijn bureau heeft er ook eentje.
En die staat toch echt in NL hoor.
waarom? Goedkoper dan goedkope basis systeempjes kan je al op zoveel plaatsen kopen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:50 schreef Prins-Punika het volgende:
Jammer dat de Aldi/Lidl geen basic systeempjes verkoopt voor een paar honderd euri.. High-end kost meer en er zit altijd wel iets op/in wat je eigenlijk toch niet gebruikt...
Geen idee.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 14:13 schreef Pat-man het volgende:
[..]
sorry...ik had wel het aldi krantje gezien, maar daar stond de comp niet in. Had ook niet verwacht dat ze em nu al weer zouden hebben. En had dus ook niet de HD gezien. Mooi ding en weer fijn goedkoop!!!
Werkt ie goed?
En dat is juist de krrracht van de Aldiquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:18 schreef vandruten het volgende:
Het is en blijft wel de Aldi hoor, levensproducten van niks, en heel simpel en dom personeel![]()
http://www.medion.com/nl/flash/md8800/intel.htmlquote:Op zondag 29 januari 2006 17:53 schreef kebabkever het volgende:
weet iemand ook wat voor chipset erop zit? want dat kan ik dus nergens vinden he!![]()
Wat voor een PC heb je dat?quote:Op zondag 29 januari 2006 18:38 schreef Skv het volgende:
Ik heb die externe HDD en die werkt echt prima.
Superstil, prima gekoeld (niet warm te krijgen, dat ding).
Enige probleem is dat als je je PC aanzet met de USB ingeplugt, dat Windows niet opstart.
Dan ziet 'ie volgens mij de externe HDD als bootdisk ofzo. Kan ook aan mijn BIOS instellingen liggen trouwens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |