abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 november 2005 @ 11:47:14 #126
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32532649

Ah hebben we hier te maken met een Asus basher? Nee dat getuigt van veel kennis
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  donderdag 24 november 2005 @ 11:49:53 #127
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32532722
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo'n PC als deze kopen is vind ik echt alleen bedoelt voor mensen die NIKS van PC's afweten en daarbij ook nog geen hulp kunnen krijgen.

Anders ben je niet al te slim als je dit koopt....zie verder post van Enlightenment.
Wat een verschrikkelijk lulverhaal zeg. Zelf heb ik op het moment niks nodig maar mocht ik nu in de markt zijn voor een nieuwe PC dan zou ik het wel weten. Deze PC biedt ongelooflijk veel waar voor z'n geld. En dat terwijl ik nu bijna 10 jaar bijna onafgebroken 'in de IT' werk.

Je voelt je zeker wel erg verheven boven al die pauperige Aldi kopers?
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32532755
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:47 schreef Morpheus2002 het volgende:

Ah hebben we hier te maken met een Asus basher? Nee dat getuigt van veel kennis
Het ging -ook- over de 1e post van je
En er zit een MSI MS-7204 in.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:52:21 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32532782
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:35 schreef Morpheus2002 het volgende:
Zo'n PC als deze kopen is vind ik echt alleen bedoelt voor mensen die NIKS van PC's afweten en daarbij ook nog geen hulp kunnen krijgen.

Anders ben je niet al te slim als je dit koopt....zie verder post van Enlightenment.
Staat in KLB een leuk topic over hoe fijn de Nerds hier het vinden mensen als jij met hun PC te helpen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 24 november 2005 @ 11:58:22 #130
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32532936
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Staat in KLB een leuk topic over hoe fijn de Nerds hier het vinden mensen als jij met hun PC te helpen.
Ik ben geen nerd.

Vaak komen mensen hier op m'n werk bij me met een krantje waarin ze bijv. een Packard Bell zien staan. Dan raad ik ze altijd af zo'n PC aan te schaffen. Ten eerste omdat het redelijk duur is en ten tweede omdat het upgraden van je systeem op een later tijdstip je veel geld gaat kosten omdat er meestal Packard Bell geheugen e.d. in zit wat duurder is dan bijv. Kingston geheugen.

Voor de Aldi PC gaat dit idd niet op maar je ziet vaak bij die dingen dat er toch wel een aantal onderdelen inzitten van B-merken. Als je nu kijkt naar de config die Enlightenment heeft gemaakt zie je dat die PC echt beter is dan de Aldi PC en ook nog goedkoper. Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
  donderdag 24 november 2005 @ 12:00:02 #131
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32532983
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:

[..]

Wat een verschrikkelijk lulverhaal zeg. Zelf heb ik op het moment niks nodig maar mocht ik nu in de markt zijn voor een nieuwe PC dan zou ik het wel weten. Deze PC biedt ongelooflijk veel waar voor z'n geld. En dat terwijl ik nu bijna 10 jaar bijna onafgebroken 'in de IT' werk.

Je voelt je zeker wel erg verheven boven al die pauperige Aldi kopers?
Ik voel me helemaal niet groter dan Aldi kopers, wat een bullshit. Ik wil alleen graag dat mensen waar voor hun geld krijgen.....Zucht...laat ook maar
  donderdag 24 november 2005 @ 12:04:51 #132
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32533118
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:

Als je nu kijkt naar de config die Enlightenment heeft gemaakt zie je dat die PC echt beter is dan de Aldi PC en ook nog goedkoper. Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
Ten eerste is dat zelfbouw en dat willen veel mensen gewoon niet. Ten tweede bouwt hij een amper vergelijkbare PC, want geen software, tv of AIW-achtige oplossing, geen toffe kast (want dat deze kast tof is staat vast, mooi displaytje erbij etc), enz.

Mensen die deze PC kopen zijn niet dom, maar willen gewoon wat anders dan een l33t-nerd-hax0r PC die je zelf nog in elkaar moet schroeven, stand en land voor moet afrijden of maar hopen dat alles op voorraad is bij een webshop. Persoonlijk vind ik dat die 150 euro extra wel waard.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  donderdag 24 november 2005 @ 12:13:35 #133
45206 Pietverdriet
pi_32533339
quote:

[..]

Ik ben geen nerd.
Moeilijk, niet, lezen?
quote:
Voor de Aldi PC gaat dit idd niet op maar je ziet vaak bij die dingen dat er toch wel een aantal onderdelen inzitten van B-merken.
zoals bijvoorbeeld?
quote:
Als je nu kijkt naar de config die Enlightenment heeft gemaakt zie je dat die PC echt beter is dan de Aldi PC en ook nog goedkoper. Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.

Voor dat geld heb je hem nog niet in elkaar zitten, heb je er geen SW pakket bij, is de functionaliteit en systeemintegratie anders, moet hij nog geconfigureerd worden en je hebt geen 3 jaar niet zeuren garantie.

Dit systeem van de aldi is stil en snel, heeft een uitstekend SW pakket, en doet het direct uit de doos. Je kan de antenne erin steken de zenders scannen en direct de Tatort opnemen. Je kan je videorecorder er op aan sluiten en je VHS tapes naar DVD overzetten.
Kinderspel.

Dat gaat je niet lukken met die losse componenten die enlightenment heeft gepost, die moeten eerst nog in elkaar, SW gekocht, geinstalleerd, geconfigureerd, etc worden.
Ik betwijfel of dat goedkoper is, en zoals ik al op zijn post antwoorde, het is appels en peren.
Alle nerdige posts hier ten spijt dat het te duur is heb ik nog geen goedkopere aanbieding gezien voor een dergelijk degelijk compleet systeem gezien met 3 jaar garantie.

Waar het me vooral aan doet denken is dat een aantal mensen die nog in hun pubertijd zitten (ondanks hun leeftijd) vinden dat als zij zelf een systeem in elkaar zetten dat beter is voor een paar euro minder. Helden zijn het, maar we hebben het hier over een systeem dat het uit de doos doet, stil is, verdomt goed geconfigureerd en 3 jaar garantie bied en allerlei leuke snufjes heeft.
Ik kan ook een systeem in elkaar zetten, maar om je de waarheidheid te zeggen I could not be botherd.

Als kant en klaar maaltijden waren als deze PC in vergelijking tot zelf koken, zou ik deze ook regelmatig eten, hoewel ik verdomt graag kook
  donderdag 24 november 2005 @ 13:24:48 #134
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_32535062
quote:

[..]
Voor de Aldi PC gaat dit idd niet op maar je ziet vaak bij die dingen dat er toch wel een aantal onderdelen inzitten van B-merken.
Ik vind het dan altijd nogal dom om zo'n Aldi PC aan te schaffen.
vind jij :
samsung - geheugen
msi - mobo/grafischekaart
fortron - voeding
sony - brander
lite on - dvd speler
intel - processor
seagate - hdd

B merk?

tenminste, dat zat in mijn oude aldi pc

dus die vervolg opmerking kan ik net zo goed negeren. dat iets over dom enzo
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  donderdag 24 november 2005 @ 13:31:31 #135
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32535234
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:24 schreef kless het volgende:

[..]

vind jij :
samsung - geheugen
msi - mobo/grafischekaart
fortron - voeding
sony - brander
lite on - dvd speler
intel - processor
seagate - hdd

B merk?

tenminste, dat zat in mijn oude aldi pc

dus die vervolg opmerking kan ik net zo goed negeren. dat iets over dom enzo
Om het dan vervolgens in z'n veelgeprezen alternatief te hebben over een eh, Huntkey voeding ofzo? Tsja, ook niet bepaald een Enermax he. .
  donderdag 24 november 2005 @ 13:32:30 #136
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32535260
Ja en die zogenaamd gepimpte videokaart die je alleen in Aldi PC's vind
  donderdag 24 november 2005 @ 13:33:43 #137
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32535286
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is gewoon een Medion branded Ati kaart hoor.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:42:07 #138
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32535516
Medion Come on.

Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)

Die vind je niet in de Tweakers Pricewatch. Is gewoon zo'n afgedankte kaart. Net zoals die Radeon 9800 XL in de vorige Aldi PC's...
  donderdag 24 november 2005 @ 13:45:48 #139
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32535618
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Medion Come on.

Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)

Die vind je niet in de Tweakers Pricewatch. Is gewoon zo'n afgedankte kaart. Net zoals die Radeon 9800 XL in de vorige Aldi PC's...
Oh, nVidia dan.

En ja, op verzoek willen fabrikanten nog wel eens aangepaste versies maken van hun kaarten hoor. Jij hebt geloof ik niet helemaal door hoe groot Medion precies is, vooral in Duitsland. Die kunnen echt wel een kaartje laten branden of aanpassen. En misschien is het geen 7800 GTX met 512 MB geheugen, maar zitten de mensen die deze PC kopen daarop te wachten? Ik denk dat deze kaart met gemak de nieuwere games draait op hoge instellingen, sterker nog ik weet het zeker want op GoT heb ik al verhalen gelezen van gamers die zeer tevreden waren over dit kaartje icm deze PC.
  donderdag 24 november 2005 @ 13:49:21 #140
45206 Pietverdriet
pi_32535711
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
Goh, vertel, wat weet je daarvan?
Nou?
  donderdag 24 november 2005 @ 13:52:35 #141
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_32535791
Dat je daarmee moet uitkijken.

Maar ach dit is een eindeloze discussie. Als jullie blij zijn met de Aldi PC is dat toch perfect? Ik zal em iig nooit kopen (zoiezo nooit een compleet systeem).
  donderdag 24 november 2005 @ 13:56:16 #142
45206 Pietverdriet
pi_32535898
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:52 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat je daarmee moet uitkijken.

Maar ach dit is een eindeloze discussie. Als jullie blij zijn met de Aldi PC is dat toch perfect? Ik zal em iig nooit kopen (zoiezo nooit een compleet systeem).
Discussie is als je de argumenten van je opponent weet te ontkrachten, ik zie jouw alleen maar nieuwe dingen opwerpen en niet ingaan op de tegenwerpingen. Impliciet geef je daar mee aan dat je geen betere argumenten hebt, en het er nu uitstappen dat je geen nieuwe dingen meer weet te verzinnen.
Laten we even samenvatten.
- Je vind dat losse onderdelen goedkoper zijn dan een compleet geconfigureerd en plug and play systeem met drie jaar garantie, dit was zo ongeveer je bijdrage, niet?
  donderdag 24 november 2005 @ 14:07:42 #143
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_32536188
quote:
Op donderdag 24 november 2005 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

- Je vind dat losse onderdelen goedkoper zijn dan een compleet geconfigureerd en plug and play systeem met drie jaar garantie, dit was zo ongeveer je bijdrage, niet?
hij heeft liever een syteem waar niet meer op zit dan hij nodig heeft en op die manier de kosten wil drukken.
en je eigen ding inelkaar zetten en samen stellen is ook veel leuker ... als je het kunt tenminste
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  donderdag 24 november 2005 @ 14:12:13 #144
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32536315
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:07 schreef kless het volgende:

[..]

hij heeft liever een syteem waar niet meer op zit dan hij nodig heeft en op die manier de kosten wil drukken.
en je eigen ding inelkaar zetten en samen stellen is ook veel leuker ... als je het kunt tenminste
Mwoch, dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik ben er wel een beetje klaar mee na jarenlang m'n eigen systemen gebouwd te hebben. Elke keer weer dat uitzoekwerk wel moederbord bij wel geheugen mag en kan, welke grafische kaart nu weer helemaal top is, welke schijven er hot zijn, etc. En dan alles weer bij elkaar rapen door het hele land, webshops uitchecken, etc. Nah, niks (meer) voor mij.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:13:58 #145
45206 Pietverdriet
pi_32536359
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:07 schreef kless het volgende:

[..]

Dat zei ik al eerder tegen haar, dat is appels en peren.
  donderdag 24 november 2005 @ 14:15:38 #146
45206 Pietverdriet
pi_32536412
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:12 schreef kippenek het volgende:

[..]

Mwoch, dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik ben er wel een beetje klaar mee na jarenlang m'n eigen systemen gebouwd te hebben. Elke keer weer dat uitzoekwerk wel moederbord bij wel geheugen mag en kan, welke grafische kaart nu weer helemaal top is, welke schijven er hot zijn, etc. En dan alles weer bij elkaar rapen door het hele land, webshops uitchecken, etc. Nah, niks (meer) voor mij.
Hier net zo, doos openmaken en opstarten, gewoon direct kunnen werken, de tijd die dat bespaart....
  donderdag 24 november 2005 @ 14:48:45 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32537344
quote:
Op donderdag 24 november 2005 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor dat geld heb je hem nog niet in elkaar zitten, heb je er geen SW pakket bij, is de functionaliteit en systeemintegratie anders, moet hij nog geconfigureerd worden en je hebt geen 3 jaar niet zeuren garantie.

Dit systeem van de aldi is stil en snel, heeft een uitstekend SW pakket, en doet het direct uit de doos. Je kan de antenne erin steken de zenders scannen en direct de Tatort opnemen. Je kan je videorecorder er op aan sluiten en je VHS tapes naar DVD overzetten.
Kinderspel.

Dat gaat je niet lukken met die losse componenten die enlightenment heeft gepost, die moeten eerst nog in elkaar, SW gekocht, geinstalleerd, geconfigureerd, etc worden.
Ik betwijfel of dat goedkoper is, en zoals ik al op zijn post antwoorde, het is appels en peren.
Alle nerdige posts hier ten spijt dat het te duur is heb ik nog geen goedkopere aanbieding gezien voor een dergelijk degelijk compleet systeem gezien met 3 jaar garantie.
Morpheus heeft wel een beetje gelijk hoor. Als je geen PC n00b bent koop je een goedkoop TV-kaartje en download je DScaler erbij, voilà. Kan je zo je DVD's overzetten. Als je geen PC n00b bent zoek je zelf uit wat er kapot is en gebruik je de garantie van dat onderdeel. Als je geen PC n00b bent zet je er zelf een stille koeler op (koop de non-boxed versie van een AMD 64 en een Zalman fan, kost je niks extra). Als je geen PC n00b bent koop je gewoon je onderdeeltjes bij Alternate. Als je geen PC n00b bent installeer je de boel in een halfuurtje. Als je geen PC n00b bent heb je de software al. En een mooie kast kopen kan iedereen . Dus in deze zin is deze Aldi PC eigenlijk wel voor de huis-tuin-en-keukengebruiker.

En als een PC op bovenstaande manier kopen 200 euro goedkoper is, dan trekt die 3 jaar garantie de handige PC mennekes onder ons echt niet over die streep. Voor die 200 euro kan je elk onderdeel simpel vervangen, behalve de processor dan (die is duurder dan 200 euro )..

Het Aldi systeem is een prima systeem hoor, maar de tweakers onders ons willen liever alleen betalen voor wat ze ook echt nodig hebben. Maarja, 9 van de 10 mensen kopen natuurlijk liever dit Aldi-systeem. En waarom ook niet als je geen zin hebt om zelf je PC te bouwen, het is een prima ding.
2000 light years from home
pi_32539346
Niet alleen tweakers. Het komt vaak voor dat iemand een kennis met verstand van computers een goed systeem laat samenstellen. Dan heb je echt meer waar voor je geld dan zo'n kant en klare PC. En bovendien op maat - dus precies wat jij wilt.

Maar kant en klare PC's zijn wel gemakkelijk, voor mensen die geld zat hebben en geen zin hebben om dingen uit te zoeken. Maar extreem goedkoop of goed zijn de Aldi PC's niet echt. Diverse onderdelen vind ik nou niet bepaald de beste keuze, even afgezien nog van de prijs.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  donderdag 24 november 2005 @ 16:24:05 #149
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_32540183
quote:
Op donderdag 24 november 2005 15:58 schreef Enlightenment het volgende:
Niet alleen tweakers. Het komt vaak voor dat iemand een kennis met verstand van computers een goed systeem laat samenstellen. Dan heb je echt meer waar voor je geld dan zo'n kant en klare PC. En bovendien op maat - dus precies wat jij wilt.

Maar kant en klare PC's zijn wel gemakkelijk, voor mensen die geld zat hebben en geen zin hebben om dingen uit te zoeken. Maar extreem goedkoop of goed zijn de Aldi PC's niet echt. Diverse onderdelen vind ik nou niet bepaald de beste keuze, even afgezien nog van de prijs.
Als ik zonder teveel gedoe een goede PC zou willen hebben en ik had het geld, dan had ik deze echt wel gekocht .
2000 light years from home
pi_32540419
Dat is jouw goed recht.

Het valt me alleen op hoe heftig mensen kunnen reageren als ik aandraag dat Aldi qua prijs en configuratie echt niet het geschenk uit de hemel is. Alsof nergens meer aan getwijfeld mag worden.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')