Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..quote:Op donderdag 24 november 2005 16:33 schreef Enlightenment het volgende:
Het valt me alleen op hoe heftig mensen kunnen reageren als ik aandraag dat Aldi qua prijs en configuratie echt niet het geschenk uit de hemel is. Alsof nergens meer aan getwijfeld mag worden.
Ik heb een configuratie gegeven welke én een stuk sneller/beter én ¤150 goedkoper is. Daar krijg ik een lullige reply "appels peren" op, wat sowieso nergens op slaat. Dus ik snap jou reactie nu niet helemaal.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..
Dat. En ook dat mensen blijkbaar al vinden dat iets bagger is, omdat het van de Aldi komt. Dan kijken ze nog niet eens naar de details. Het is Medion, dus kut. Dat artikelen van Medion in veel gevallen gewoon binnenwerk van grote merken bevatten, dat wil er ook nog niet in.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vervolgens geen beter aanbod kunnen posten wat hout snijdt, is het punt een beetje schat..
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzoquote:Op donderdag 24 november 2005 17:19 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Ik heb een configuratie gegeven welke én een stuk sneller/beter én ¤150 goedkoper is. Daar krijg ik een lullige reply "appels peren" op, wat sowieso nergens op slaat. Dus ik snap jou reactie nu niet helemaal.
wat een stuk prijziger is als je het laat doen door een vakman, de kennis heb ik ook om het zelf te doen, maar zoals gezegt, I could not be botherd.quote:Dat jij garantie en het gemak van je PC bij een supermarkt kopen een groot voordeel vindt is prima, betekent niet dat iedereen er zo over denkt. In mijn ogen zijn de voordelen van deze Aldi PC zeker beperkt tegenover alternatieven. Het beste is zelf een systeem (laten) samenstellen door een kennis met verstand van assemblage. Voor wie zo'n kennis niet heeft en zelf niet over ervaring/interesse hierin beschikt, zijn er diverse mogelijkheden die beter zijn dan deze aldi PC.
Je sneren zijn beter als je argumentenquote:Wil je er niet lang overna denken en kies je voor gemak, dan neem je een Aldi PC die je tussen de ham en de pizza's in je winkelwagentje kunt takelen.
Alleen wat nou als je geen behoefte hebt aan dat dikke softwarepakket en je 3 jaar garantie? Een PC'tje in elkaar laten bouwen hoeft verder ook echt niet zo prijzig te zijn, wat is ¤50 nou op een compleet systeem. Als je je PC'tje in elkaar hebt laten zetten doettie 't ook uit de doos hoor. Oké, misschien moet je de Windows CD er in douwen en een aantal keer op volgende rammen, big deal.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzo
[..]
wat een stuk prijziger is als je het laat doen door een vakman, de kennis heb ik ook om het zelf te doen, maar zoals gezegt, I could not be botherd.
Je vergelijkt appels en peren, dit is een compleet plug and play systeem, post maar een aanbieding voor een plug en play systeem met een betere value for money, put up or shut up. De uren die ik steek in het samenstellen van een systeem het uitzoeken van de componenten en het kopen ervan, het vervolgens configureren en installeren, zijn verdomt slecht betaald als ik een vergelijkbaar systeem als de aldi aanbieding zelf ga bouwen.
[..]
Je sneren zijn beter als je argumenten
Zoals gezegd, je kunt of de hardware zelf samenstellen als je dat kunt, of door een kennis, of je laat deze configuratie bouwen in een goede (kleine) winkel.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt het over een stapel hardware, niet over een vergelijkbaar compleet systeem dat het uit de doos doet. Je gaat volledig (nog steeds) voorbij aan SW licenties enzo
Le-Zen, dat kan ik zelf en laten doen door een vakman is duurder, laten doen in een kleine winkel, dan verplicht je je ook daar de troep te kopen.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:54 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
Zoals gezegd, je kunt of de hardware zelf samenstellen als je dat kunt, of door een kennis, of je laat deze configuratie bouwen in een goede (kleine) winkel.
ja, je komt met freeware, appels, perenquote:En software heb ik het al over gehad.
Dat is niet het punt, in jouw oplossing ga uit van het niet betalen van licenties, kunst dat je dan wat goedkoper kan zijn.quote:En zeg nou zelf, je gelooft toch niet dat iemand met 100GB aan films/mp3 en ander illegaal materiaal opeens last krijgt van medelijden met Microsoft voor het illegaal installeren van Windows?
Heb je geen argumenten meer?quote:Aan de felheid van de rest van je reactie zou ik bijna denken dat je aandelen Aldi het niet zo best doen.
Post maar een aanbieding die beter is, kay? Praten we dan verder.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alleen wat nou als je geen behoefte hebt aan dat dikke softwarepakket en je 3 jaar garantie? Een PC'tje in elkaar laten bouwen hoeft verder ook echt niet zo prijzig te zijn, wat is ¤50 nou op een compleet systeem. Als je je PC'tje in elkaar hebt laten zetten doettie 't ook uit de doos hoor. Oké, misschien moet je de Windows CD er in douwen en een aantal keer op volgende rammen, big deal.
Value for money is voor iedereen anders. Deze Aldi-PC is voor jou kennelijk erg veel value voor heel weinig money, maar daar hoeft iedereen niet zo over te denken.
Laten assembleren en installeren dan. Want dat hoef je bij de Aldi pc ook niet meer te doen. En de licenties dus.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:10 schreef Enlightenment het volgende:
Dude, de config die ik postte is ¤150 goedkopr én stukken beter. Laten assembleren kost geld maar geen ¤150, eerder ¤40 ofzo. Wat is dan nu je probleem?
zeggen we 40 euro, en gaan we jouw een plezier doen en kijken we niet naar of die prijs van de HW klopt.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:10 schreef Enlightenment het volgende:
Dude, de config die ik postte is ¤150 goedkopr én stukken beter. Laten assembleren kost geld maar geen ¤150, eerder ¤40 ofzo. Wat is dan nu je probleem?
het punt is dat jij je punt alleen kan maken met een kromme vergelijking. Jij hebt schijt aan SW licenties, stoer hoor!quote:Op donderdag 24 november 2005 18:18 schreef Enlightenment het volgende:
Dus wat is het punt? Dat je een aantal dagen moet wachten op je systeem? En de licenties. Ach ja we krijgen opeens medelijden met bill gates, die gast moet toch ook kunnen leven? Kom zeg, is dit een serieus argument of gewoon maar om wat te zeggen?
Niemand zegt dat er geen betere systemen te koop zijn, het punt is dat jij en anderen beweren dat dit systeem te duur is voor wat je krijgt en dat er betere aanbiedingen zijn.quote:Is het zo moeilijk te accepteren dat er technisch veel betere opties zijn dan de aldi? Zelfs voor de portemonnaie? Dat maakt Aldi niet hopeloos slecht, maar het is geen "get it while you still can", wat de slimme marketingmachine van Medion/Aldi handig uitbuit.
Sinds wanneer is freeware geen alternatief meer voor betaalde software?quote:Op donderdag 24 november 2005 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, je komt met freeware, appels, peren
Virusscannerquote:Op donderdag 24 november 2005 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zeggen we 40 euro, en gaan we jouw een plezier doen en kijken we niet naar of die prijs van de HW klopt.
heb je het nog steeds niet over licentie´s voor
Windows XP Home Edition: ¤ 75
Works en Word: ¤ 50
Ben je al 15 euro duurder uit, heb ik het nog niet over de optische muis, het draadloze keybord, de headset, afstandbediening en de speakers, de virusscanner met abo, MS Flight simulator, de designkast (zat die er bij jouw wel bij?), de DVD/filmsoftware, de drie jaar garantie, en het verschil in functionaliteit.
Kortom, je vergelijkt appels en peren.
Egnie. Bij een buurtwinkeltje hiero kan je een PC laten assembleren voor 25 euro als je de onderdelen daar koopt, bij niet daargekochte onderdelen voor 40 euro...quote:Op donderdag 24 november 2005 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Le-Zen, dat kan ik zelf en laten doen door een vakman is duurder, laten doen in een kleine winkel, dan verplicht je je ook daar de troep te kopen.
Mên, daar heb ik het niet eens over. Lees eens zeg. Ik probeer uit te leggen dat niet iedereen dat softwarepakket wil, dat niet iedereen die garantie wil. Die mensen zijn meer gebaat bij een goedkopere PC zónder dat softwarepakket en is het voor hen dus meer "value for money". Dát probeerde ik uit te leggen, maar jij kan alleen maar uitkramen dat we (in dit geval dan) met een betere aanbieding moeten komen.quote:Op donderdag 24 november 2005 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Post maar een aanbieding die beter is, kay? Praten we dan verder.
Nee het gaat om DEZE!quote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DC
Valt dus echt totaal niet te vergelijken.![]()
quote:Op donderdag 24 november 2005 21:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee het gaat om DEZE!
Extra w-lan kaart van Belkin/Sitecom(je mag kiezen) kost 25,-
Er zit een betere grafische kaart in, dan dat vreemde ding in die aldi bak, ooh en over die drie jaar garantie wat je bij moet kopen, dat is een verzekering waarbij je, als dat ding uit je poten valt en total loss is, er de NIEUWWAARDE (zelfs in het derde jaar!) wordt uitbetaald.
Ik heb (in tegenstelling tot anderen in dit/deze topic) wel even die site goed doorgenomen.
Verder las ik in het topic dat iemand zei dat bij een packard bell de onderdelen zodanig zijn dat je altijd bijpassende onderdelen moet kopen, klopt inderdaad: VIJF JAAR GELEDEN...
Echt ik lees hier heel veel verhalen, maar het raakt kant nog wal.
Wel even goed kijken voordat je blaat...
Een X600 is een klasse lager dan de 6600GT, de GF6700XL presteert even goed als een GF6800. Die videokaart van de Medion is dus een stuk beter.quote:
nog afgezien van de verschillen in keybord, andere extra´s SW pakket,quote:Op donderdag 24 november 2005 22:19 schreef Merkie het volgende:
[..]
Een X600 is een klasse lager dan de 6600GT, de GF6700XL presteert even goed als een GF6800. Die videokaart van de Medion is dus een stuk beter.
Helemaal mee eens. En bijna iedereen is ook positief over de service van medion, dus die 3 jaar vind ik wel belangrijk. Maar koop jij maar lekker je PB. Daarom heet dit het aldi pc topic en niet het PB topic!!!quote:Op donderdag 24 november 2005 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nog afgezien van de verschillen in keybord, andere extra´s SW pakket,
Dank je schat, alleen al de spelling controle voor Duits, Frans, Italiaans en Engels (en Nederlands) zijn een genot.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:08 schreef Enlightenment het volgende:
Veel plezier met je softwarepakket.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |