Jaquote:Op woensdag 23 november 2005 16:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar waar is die uitsparing bovenin de kast voor? Extra externe harde schijf?
BRrrr.... RAID0quote:Op zondag 20 november 2005 23:52 schreef Enlightenment het volgende:
Zoiets heb je al voor ¤925, dat is dus ¤150 goedkoper.
Voor dat geld heb je een systeem wat dubbel zoveel geheugen heeft, twee hardeschijven in RAID0 (striping) mode en dus stukken sneller, een snellere processor en absoluut stille cpu koeler en voeding.
Appels, Peren.quote:Op zondag 20 november 2005 23:52 schreef Enlightenment het volgende:
[..]
AMD Athlon 64 X2 3800+ (Dual Core)
Arctic Freezer 64 Pro
2GB DDR/400 Dual Channel
Asrock S939 mobo
GeForce 6600GT 2*DVI
2x200GB Maxtor DM10 SATA/150 in RAID0
LiteOn/NEC DVD+RW 16-speed
Kast
400W Huntkey Supersilent voeding
Tobo/muis
Zoiets heb je al voor ¤925, dat is dus ¤150 goedkoper.
Voor dat geld heb je een systeem wat dubbel zoveel geheugen heeft, twee hardeschijven in RAID0 (striping) mode en dus stukken sneller, een snellere processor en absoluut stille cpu koeler en voeding.
Software kun je online downloaden (OpenOffice, Firefox, Thunderbird, Picasa, The Gimp, etc.).
Blijft over garantie. Garantie is een groot toverwoord, het betekent geen computerles op kosten van aldi, dus gebruiksvragen zijn vaak uitgesloten. Als er een probleem is, word je eerst aangeraden de recovery cd te gebruiken, die alles van je schijven wegpleurt en er een standaardinstall van maakt. Voordat je dit hebt gedaan willen ze geeneens met je praten. Pas daarna heb je recht op ondersteuning. En wat dat kan zijn? Een HDD kan stuk gaan, of je voeding. Allemaal dingen die je zelf kunt regelen. Of als je bij een goede winkel koopt ga je daar naartoe. Hardeschijven heb je sowieso drie jaar garantie op, evenals je processor. Maar onderdelen gaan het meest stuk door verkeerd gebruik, en daarvoor geldt geen garantie.
Dus als garantie het enige toverwoord is wat overblijft, is dat een dure prijs om te betalen. Je kunt met gemak zelf een systeem (laten) samenstellen die zo'n "goedkope" aldi PC met gemak voorbij streeft, en je houdt geld over om een eventuele reparatie na het 1e jaar zelf te betalen, lijkt me.
Maar er zijn altijd mensen die wel hun PC bij een supermarkt kopen, vaak zijn dat ook mensen die hun internettoegang bij wanadoo vandaan halen.
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor...quote:Op woensdag 23 november 2005 17:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij de Aldi PC krijg je ook een legale Windows XP. Is ook al zo'n 150-200 euro waard volgens mij.
Ö, sorry dan. Maar het is wel meer waard dan 0 euro toch?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:51 schreef Merkie het volgende:
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor....
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Welnee. Een OEM-versie is echt niet zo duur hoor....
OEM kan dat niet controleren, legaal is legaalquote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?
Ik vroeg niet of het te controleren is.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:15 schreef flappiewappie het volgende:
[..]
OEM kan dat niet controleren, legaal is legaal![]()
Opzich wel denk ik.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee. Maar als je XP er zelf bij zou kopen, omdat je zelf je pc samenstelt en in elkaar zet, kun je er toch geen OEM versie bij kopen? Die is toch alleen bedoeld voor levering bij complete systemen? Of vergis ik me?
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt megaquote:Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Ali Salami het volgende:
Ook gekocht, jammer alleen dat er geen kapje op de uitsparing zit wat ik wel had verwacht. Verder een leuke pc, al heb ik al veel software weggehaald danwel uitgeschakeld
Dat mag ook wel voor dat geld.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:26 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt mega
Opzich wel knap dat CoD2 zo goed draait dan. Want volgens mij loopt het zelfs met een 7800 GTX niet perfect op high.quote:Op donderdag 24 november 2005 01:26 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Heb em maar meteen geformat. 2 partities op 250 gig is beetje weinig. Wordt het echt een klerebende. Voor de rest heel fijn pctje. BF2 en CoD2 draaien echt mega
Mwoah, 't is een goede game PC, maar niet echt superhighend.quote:
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DCquote:Op donderdag 24 november 2005 08:51 schreef Merkie het volgende:
Linkje? Kan 't me niet voorstellen dat PB PC's bij de Aldi verkocht worden eigenlijk.
Edit: Als je deze bedoelt zal ik je maar uit je droom helpen. Een mindere videokaart en een mindere processor.
Linkje?quote:Op donderdag 24 november 2005 08:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Exact dezelfde pc, maar dan van Packard Bell(had zelf eerst twijfels over dat merk, maar deze is door verschillende bladen en sites heel goed getest).
999,- bij Dynabyte...
Oftewel, Aldi wordt nu wel erg duur!
Nog afgezien van het SW pakket en de 3 jaar garantie, die je bij hun voor 129 euro erbij moet kopen.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Nee idd, ook geen wireless desktop, DDR geheugen geen DDR2 en de processor is geen eens DC
Valt dus echt totaal niet te vergelijken.![]()
Volgends mij is die Aldi-PC wel wat voor jou; Domme dingen roepen en er vervolgens zelf ook niks van af wetenquote:Op donderdag 24 november 2005 11:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat voor moederbord zit er eigenlijk in? Asus?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |