Yo!quote:Op donderdag 17 november 2005 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Du_ke!!!!!!!!!!!
Ik heb een knuffel nodig
quote:Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef kLowJow het volgende:
Zonde van die ritsen.
`quote:Op donderdag 17 november 2005 00:30 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Hoe zou deze op je schoot liggen ?
[ origineel bericht ]quote:Met felle bewoordingen uit de imam van Amsterdam, Abdullah Abalabajabber van der Ven, zich tegen de toetreding van Israël tot de Europese Unie. Ook vreest hij dat joden in Nederland democratische principes nauwelijks erkennen. Volgens Van der Ven onderschat de politiek het probleem van het jodendom en Israël in Europa.
"Met de komst van miljoenen Israëliërs leg je een theocratische bom onder Europa, dat is heel gevaarlijk", zo stelt de imam. "Wij hebben in eigen land zelfs het principe laten vallen van de meerderheid beslist. Omdat we alles en iedereen gelijk willen schakelen, heeft een kleine minderheid feitelijk een enorme grip op de samenleving gekregen, maar voor heel wat joden - ook in ons land - is dat democratische principe vreemd. Die hebben nooit geleerd daarmee om te gaan."
De imam is daarom van mening dat bij nieuwkomers democratische principes bijgebracht moeten worden. Van der Ven betwijfelt of joodse scholen genoeg doen aan het bijbrengen van democratische principes. "We moeten niet zo blauwogig zijn, anders dreigt de bodem onder onze democratie uit te zakken."
Israël baart Van der Ven zorgen. Dit, omdat het land volgens hem afzakt naar meer (joodse) orthodoxie. "Voor rooms-katholieken is het daar zeer moeilijk om voor hun geloof uit te komen. Om over de meeste Arabische landen nog maar te zwijgen, daar is totaal geen godsdienstvrijheid."
[ origineel bericht ]quote:CD-Kamerlid Hans Janmaat heeft in een gesprek met de NOS laten weten dat minister van Justitie Piet Hein Donner ''fout zit'' met zijn mening over het jodendom aangaande het verband tussen terreur en die godsdienst. Volgens het Kamerlid is Donner naïef in zijn mening dat zoiets als de moord op Theo van Gogh niets van doen heeft met het jodendom. Zo'n mening is ''gevaarlijk naïef'', aldus de bedreigde politicus. Donner liet deze maand tijdens een debat en ook bij een lezing weten dat slechts een kleine groep het jodendom misbruikt voor terreurdaden, en dat het geloof an sich niets met terreur te maken heeft.
Aan de NOS liet Janmaat weten dat de kern van het probleem bij het ''zuivere jodendom'' ligt. Gelukkig zijn de bestuurders in Nederland over het algemeen na de moord op Van Gogh wel minder naïef geworden, stelt de uit Griezegutterveen afkomstige CD'er. Hij verwijst daarbij naar de aanhouding deze maand van zeven mensen die bezig zouden zijn met de voorbereiding van aanslagen. Wanneer Van Gogh niet vermoord was geweest, hadden deze arrestaties niet plaats gevonden, zo meent Janmaat.
[ origineel bericht ]quote:Wilders: Jodendom helpt democratie om zeep
DEN HAAG - "Nederland moet worden beschermd tegen de import van de joodse cultuur, die onze tolerantie en democratie alleen maar om zeep zal helpen." Onafhankelijk Tweede-Kamerlid Wilders en directeur Spruyt van de conservatieve Edmund Burke Stichting schrijven dat vrijdag in een artikel in Het Parool.
Volgens beide auteurs vormt niet alleen de politieke tak van het jodendom, maar de joodse cultuur als zodanig een bedreiging voor de democratische rechtstaat. Geen enkel Israëlisch of joods land kent volgens hen een echt democratisch systeem. Afwijkende religies worden nauwelijks of niet getolereerd.
Dat verschijnsel is volgens Wilders en Spruyt terug te voeren op "het wezen van het jodendom". Het jodendom heeft volgens hen vanaf het begin een " politieke orde" willen zijn, waarin "een scheiding tussen het wereldlijke en geestelijke domein onmogelijk is".
De twee auteurs hekelen het "nihilistische cultuurrelativisme" dat Nederland in hun ogen in zijn greep heeft. Het respect voor andere culturen en godsdiensten leidt ertoe dat een stevig immigratiebeleid ontbreekt, de integratie te vrijblijvend is en dat met "radicale rabbijnen nog steeds liever een kopje thee wordt gedronken dan dat zij worden vervolgd, uitgezet en dat hun synagoges worden gesloten". De vrijheid van godsdienst is volgens Wilders en Spruyt "een groot goed, maar niet absoluut".
In een toelichting zegt Wilders, die eerder dit jaar uit de VVD stapte uit verzet tegen de mogelijke toetreding van Israël tot de Europese Unie, dat het artikel bedoeld is om de discussie open te breken. Over concrete maatregelen om "de joodse cultuur te weren" kan dan later worden gesproken.
Of gewoon direct posten via Word.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
bekend fenomeen, . Firefox wil ook nog weleens crashen. Of een spastische beweging met je muis en weg is je pagina.
beter: shorcut van ''notepad'' in je taakbalk, en iets langere posts altijd even saven in .txt bestandje. Makkelijk en snel.
Da's weer eens wat anders dan bomen en allochtonen.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:26 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Du_ke!!!!!!!!!!!
Ik heb een knuffel nodig
We hebben nu knuffel indonesiertjesquote:Op donderdag 17 november 2005 00:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Da's weer eens wat anders dan bomen en allochtonen.
Ja, Japanners weten wel wat martelen is.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:08 schreef Tafkahs het volgende:
Overigens, als je nog geen Arte hebt gevonden, er staan nu naalden onder de oogleden van het slachtoffer
* kielekielekielekiele...
voeten afsnijden met een ruw touwtje is part of the plan inderdaadquote:Op donderdag 17 november 2005 01:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, Japanners weten wel wat martelen is.
Ik ben terug.quote:Hoi,
Aangezien niet te achterhalen is waar die ban vandaan komt ben je bij
deze weer unbanned.
ik ben officieel een allochtoonquote:Op donderdag 17 november 2005 00:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
Da's weer eens wat anders dan bomen en allochtonen.
hmm..quote:Op donderdag 17 november 2005 01:12 schreef DionysuZ het volgende:
ik heb 3 arte zenders al gevonden ... 1 op astra en 2 op hotbird (arte german, arte french) .. op die op astra is wel een zieke film op
afgelopen toevallig?quote:
heb je ook een kleurtjequote:Op donderdag 17 november 2005 01:12 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
ik ben officieel een allochtoon
En dat durf jij tegenwoordig nog gewoon toe te geven? Moedig...heel moedigquote:Op donderdag 17 november 2005 01:12 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik ben officieel een allochtoon
Yep, hoe weet jij dat?quote:
ligt er maar net aan wat ik eet of drinkquote:
omdat ik dan toch de goede arte gevonden hadquote:
he ik vreet wel patatjes oorlog!quote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat durf jij tegenwoordig nog gewoon toe te geven? Moedig...heel moedig![]()
ik ben ook allochtoonquote:Op donderdag 17 november 2005 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat durf jij tegenwoordig nog gewoon toe te geven? Moedig...heel moedig![]()
daarin ligt 99% van de antwoordenquote:Op donderdag 17 november 2005 01:30 schreef Monidique het volgende:
Ik lig op bed.
niks moetquote:Op donderdag 17 november 2005 01:36 schreef Monidique het volgende:
Eigenlijk moet ik nu gaan slapen.
Fijn!quote:
Goedemorgenquote:Op donderdag 17 november 2005 07:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Fijn!
Wat apart om geband te zijn zonder reden.
Goedemorgen, allen![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 11:07 schreef Vhiper het volgende:
(..) de tollerantie tot het nulpunt gedaald (..)
Willen de heren tollenaar ophouden mijn tolerantie van spelfouten te beproeven? Bij voorbaat dank.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:50 schreef Sickie het volgende:
(..) gedaalde tollerantie (..)
Ja het is idd apart. Met dan aan Lucille ben ik na bijna 2 weken gerehabilisateert.quote:Op donderdag 17 november 2005 07:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Fijn!
Wat apart om geband te zijn zonder reden.
Goedemorgen, allen![]()
congrats.quote:Op donderdag 17 november 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:moge heb een moeilijk tentamen gehaald
![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |