abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32350373
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Wanneer precies en waarnaartoe en hoe en waarom enzo?(vage herinnering: studie / Tanger ?) ?
Tanger studie half februari en maar een paar dagen. Het grootste deel van de tijd zitten we in Andalusië geloof ik. Gelegenheid is een excursie van de faculteitsvereniging.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32350378
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:22 schreef du_ke het volgende:
Toon dat eens aan met bronnen of onderzoeken ofzo ?
Vreemd jij zegt dat het vooral niet hun eigen schuld is. Toon dat maar aan.

Bijv. criminaliteit is een gevolg van armoede. Vreemd.
De armoede is de laatste tientallen jaren drastisch gedaald maar de criminaliteit rijst de pan uit.

Leuk voorbeeld trouwens over Femke Halsema in de inleiding door een criminoloog.
quote:
Het GL kamerlid Femke Halsema vertelde op tv dat haar moeder, wethouder in Enschede, alles op alles zette om een café open te houden waar cannabis werd verkocht. Maar haar eigen dochter bezwoer ze onder geen beding een joint aan te raken.
Belijd wat je predikt was het toch?
De hypocrisie heeft Femke dus niet van een vreemde.
pi_32350468
Is SCH sinds de derde politieke moord soms ondergedoken?
pi_32350485
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vreemd jij zegt dat het vooral niet hun eigen schuld is. Toon dat maar aan.
Zeg ik dat? Dat verzin je zelf. Ik beweer slechts dat je wanneer je in een achterstandswijk geboren wordt een stuk grotere kans in ellende terecht te komen dan wanneer je in een nette wijk geboren wordt.
quote:
Bijv. criminaliteit is een gevolg van armoede. Vreemd.
De armoede is de laatste tientallen jaren drastisch gedaald maar de criminaliteit rijst de pan uit.
Het speelt toch wel degelijk mee. Het relatieve verschil is wel een stuk groter geworden natuurlijk.
quote:
Leuk voorbeeld trouwens over Femke Halsema in de inleiding door een criminoloog.
[..]

Hoe relevant is dat in dezen?

Een ander leuk voorbeeld is dat je als als arme jongere in de VS een stuk meer kans hebt aangehouden te worden bij een incident (joy-riding, illegaal alcohol drinken etc.) en daarmee op een strafblad dan als rijkere jongere. Dit omdat die arme jongeren ook veel meer in de gaten gehouden worden door de politie.
pi_32350500
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef pberends het volgende:
Is SCH sinds de derde politieke moord soms ondergedoken?
nee hoor heb hem nog wel zien posten.
pi_32350554
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

nee hoor heb hem nog wel zien posten.
Het was ook een grap.

Zelfs in het graf zou SCH nog regelmatig posten (vrees ik).
pi_32350631
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef du_ke het volgende:
Zeg ik dat? Dat verzin je zelf. Ik beweer slechts dat je wanneer je in een achterstandswijk geboren wordt een stuk grotere kans in ellende terecht te komen dan wanneer je in een nette wijk geboren wordt.
Ja je geeft ze dus bij voorbaat al een predikaat van zielig.
quote:
Het speelt toch wel degelijk mee. Het relatieve verschil is wel een stuk groter geworden natuurlijk.
Juist. Relatieve armoede, maar iedereen is relatief arm. Mijn buurman heeft meer geld dan ik. Is een logisch gevolg dat ik de criminaliteit in ga?
quote:
Hoe relevant is dat in dezen?
Gewoon een leuke anekdote. Vrijheid blijheid maar vooral niet voor je eigen kinderen.
In hoeverre is het dan nog vrijheid blijheid en waar is die progressieve gedachte dan ineens gebleven.
quote:
Een ander leuk voorbeeld is dat je als als arme jongere in de VS een stuk meer kans hebt aangehouden te worden bij een incident (joy-riding, illegaal alcohol drinken etc.) en daarmee op een strafblad dan als rijkere jongere. Dit omdat die arme jongeren ook veel meer in de gaten gehouden worden door de politie.
Terecht omdat arme jongeren zelf kiezen voor de criminaliteit en dan logischerwijs in de gaten worden gehouden door de politie.
Tragisch trouwens dat je hier de politie dus de schuld in de schoenen schuift en de arme jongeren buiten schot houdt. Die zijn immers slachtoffer van de omstandigheden. "Het mes ging erin" verhaal.
pi_32350650
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tanger studie half februari en maar een paar dagen. Het grootste deel van de tijd zitten we in Andalusië geloof ik. Gelegenheid is een excursie van de faculteitsvereniging.
Met een beetje mazzel zul je dan van alle fokkers mij het meest nabij zijn. Half februari hoop ik ook in Marokko te wezen, hoewel niet in Tanger. Dat is me te druk & te koud.

Ik ben waarschijnlijk hier ergens in de buurt:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32350748
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
gemier
Heb je nou echt niet door dat je wanneer je in een 'achterbuurt' geboren wordt je meer kans maakt in ellende terecht te komen? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
pi_32350774
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef sigme het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zul je dan van alle fokkers mij het meest nabij zijn. Half februari hoop ik ook in Marokko te wezen, hoewel niet in Tanger. Dat is me te druk & te koud.

Ik ben waarschijnlijk hier ergens in de buurt:
[afbeelding]
Ziet er ook wel erg gaaf uit!
  donderdag 17 november 2005 @ 18:47:06 #261
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 17 november 2005 @ 18:47:09 #262
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32350843
Heyyy!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32350867
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]

Nee hoor. Als ik voorstander ben van vrije drugsverstrekking betekent dat niet dat ik drugs moet willen gebruiken, of moet vinden dat het beter is wanneer anderen dat doen.

Het tégen een of ander verbod zijn impliceert geenszins het vóór een bijbehorend gebod zijn.

Anderen een dergelijke niet-logische logica opleggen is drogredeneren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_32350900
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
Heb je nou echt niet door dat je wanneer je in een 'achterbuurt' geboren wordt je meer kans maakt in ellende terecht te komen? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Het is niet moeilijk te begrijpen omdat het simpelweg niet waar is.
Mensen creeëren voor een groot gedeelte zelf hun ellende en door mensen zoals jij gaan ze geloven dat ze daadwerkelijk zielig zijn en dat ze slachtoffer zijn van de omstandigheden.

Vooral blijven doen dan weet je zeker dat je geen meter vooruit komt.
pi_32350994
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid.
pi_32350998
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:49 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk te begrijpen omdat het simpelweg niet waar is.
Mensen creeëren voor een groot gedeelte zelf hun ellende en door mensen zoals jij gaan ze geloven dat ze daadwerkelijk zielig zijn en dat ze slachtoffer zijn van de omstandigheden.

Vooral blijven doen dan weet je zeker dat je geen meter vooruit komt.
Zozo, kijk eens gewoon naar de statistieken. Je hebt aan het begin van je leven niet allemaal dezelfde set kansen . Dat heeft geen ruk met het aanpraten van ellende te maken zoals jij graag wilt doen geloven...
pi_32351023
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:53 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid.
Oh ja is waar ook. Ach op die gedachte komt men ook wel weer terug enige bijsturing kan geen kwaad .
pi_32351028
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:48 schreef sigme het volgende:
Nee hoor. Als ik voorstander ben van vrije drugsverstrekking betekent dat niet dat ik drugs moet willen gebruiken, of moet vinden dat het beter is wanneer anderen dat doen.

Het tégen een of ander verbod zijn impliceert geenszins het vóór een bijbehorend gebod zijn.

Anderen een dergelijke niet-logische logica opleggen is drogredeneren.
Je hebt de tekst waarschijnlijk niet goed gelezen.
Het is hypocriet om voor cannabis verspreiding te zijn maar het verbieden voor je kinderen. Als je zo progressief bent moet je het vooral niet erg vinden als je eigen kind een joint opsteekt. Dat is immers een gevolg van je eigen beleid.
pi_32351039
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Terecht omdat arme jongeren zelf kiezen voor de criminaliteit en dan logischerwijs in de gaten worden gehouden door de politie.
Tragisch trouwens dat je hier de politie dus de schuld in de schoenen schuift en de arme jongeren buiten schot houdt. Die zijn immers slachtoffer van de omstandigheden. "Het mes ging erin" verhaal.
Het gaat niet over schuld, het gaat over kans.
De kans dat iemand uit een achterwijk eerder in de geregistreerde criminaliteit terecht komt heeft meerdere oorzaken.
  • Eén is dat meer achterwijkers criminele activiteiten ontplooien dan niet-achterwijkers.
  • Een andere is dat de kans dan een achterwijker door de politie betrapt wordt (en dus als criminineel geboekstaafd wordt) groter is dan de kans dat een niet-achterwijker betrapt wordt. Bij gelijke omstandigheden.

Jij rekent alleen met kans 1, terwijl kans 2 ook een oorzaak is. Niet een oorzaak van het vóórkomen van criminaliteit (dus niet de schuld ervoor heeft), maar wel een oorzaak is van de grotere geboekstaafde criminaliteit bij achterwijkers. Dat doet niets af aan de verantwoordelijkheid van criminelen, het doet iets af aan de absolute waarde van statistieken.
  • ik moet verrassend weinig
      donderdag 17 november 2005 @ 18:56:17 #270
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_32351073
    Soms zijn de simpelste oplossingen de beste,

Weer was mijn joystick kapot (draadjes afgebroken - slider). En solderen ging ook bijna niet meer
    (kabels werden te kort). Nu alles opgelost met anderhalf kroonsteentje en wat knipwerk en rechtstreeks op de contactpunten schroeven lijkt alles weer te werken.
    Het ziet er zelfs nog steviger uit (dan met die klodders soldeertin).
    Dit is nu al de derde keer dat ik dit ding aan het fiksen ben. (in 3 mnd tijd)... ik hoop nu wel dat ik meer geluk heb. Maar andersom is het zonde om een nieuwe te kopen, omdat ik eigenlijk geen andere joystick wil.

McGuyver analyze this.
    pi_32351078
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je hebt de tekst waarschijnlijk niet goed gelezen.
    Het is hypocriet om voor cannabis verspreiding te zijn maar het verbieden voor je kinderen. Als je zo progressief bent moet je het vooral niet erg vinden als je eigen kind een joint opsteekt. Dat is immers een gevolg van je eigen beleid.
    Alles wat je niet aan je kinderen wil geven moet verboden zijn?
    pi_32351108
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:53 schreef du_ke het volgende:
    Zozo, kijk eens gewoon naar de statistieken. Je hebt aan het begin van je leven niet allemaal dezelfde set kansen . Dat heeft geen ruk met het aanpraten van ellende te maken zoals jij graag wilt doen geloven...
    Laat die statistieken maar even zien.
    pi_32351138
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laat die statistieken maar even zien.
    Ik verwacht dat jij eerst met statistieken van het tegenovergestelde komt . Jij bent namelijk zo verschrikkelijk stellig.
    pi_32351153
    quote:
    Op donderdag 17 november 2005 18:27 schreef Pracissor het volgende:

hehe, iedereen is daar ook echt taxi. Ik heb daar ook in wat gare bakken gezeten, die taxi zijn zodra jij ergens om een taxi roept.
    Heh, ja, en dan de dagelijkse onderhandelings ronde over de prijs van een rit naar kantoor, was altijd mijn ochtendpretje.

TGIF Kiev...ahhhh...goed eten voor onwesterse prijzen en de vrouwen van twijfelachtige zeden bewonderen
    pi_32351187
    Kiev was een leuke stad inderdaad . We zijn daar toen ook een een vrij twijfelachtige nachtclub terecht gekomen samen met onder andere een sjeik met een voorraad dames van twijfelachtig allooi.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')