Tanger studie half februari en maar een paar dagen. Het grootste deel van de tijd zitten we in Andalusië geloof ik. Gelegenheid is een excursie van de faculteitsvereniging.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Wanneer precies en waarnaartoe en hoe en waarom enzo?(vage herinnering: studie / Tanger ?) ?
Vreemd jij zegt dat het vooral niet hun eigen schuld is. Toon dat maar aan.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:22 schreef du_ke het volgende:
Toon dat eens aan met bronnen of onderzoeken ofzo?
Belijd wat je predikt was het toch?quote:Het GL kamerlid Femke Halsema vertelde op tv dat haar moeder, wethouder in Enschede, alles op alles zette om een café open te houden waar cannabis werd verkocht. Maar haar eigen dochter bezwoer ze onder geen beding een joint aan te raken.
Zeg ik dat? Dat verzin je zelf. Ik beweer slechts dat je wanneer je in een achterstandswijk geboren wordt een stuk grotere kans in ellende terecht te komen dan wanneer je in een nette wijk geboren wordt.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vreemd jij zegt dat het vooral niet hun eigen schuld is. Toon dat maar aan.
Het speelt toch wel degelijk mee. Het relatieve verschil is wel een stuk groter geworden natuurlijk.quote:Bijv. criminaliteit is een gevolg van armoede. Vreemd.
De armoede is de laatste tientallen jaren drastisch gedaald maar de criminaliteit rijst de pan uit.
Hoe relevant is dat in dezen?quote:Leuk voorbeeld trouwens over Femke Halsema in de inleiding door een criminoloog.
[..]
Belijd wat je predikt was het toch?
De hypocrisie heeft Femke dus niet van een vreemde.
nee hoor heb hem nog wel zien posten.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef pberends het volgende:
Is SCH sinds de derde politieke moord soms ondergedoken?
Het was ook een grap.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
nee hoor heb hem nog wel zien posten.
Ja je geeft ze dus bij voorbaat al een predikaat van zielig.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:33 schreef du_ke het volgende:
Zeg ik dat? Dat verzin je zelf. Ik beweer slechts dat je wanneer je in een achterstandswijk geboren wordt een stuk grotere kans in ellende terecht te komen dan wanneer je in een nette wijk geboren wordt.
Juist. Relatieve armoede, maar iedereen is relatief arm. Mijn buurman heeft meer geld dan ik. Is een logisch gevolg dat ik de criminaliteit in ga?quote:Het speelt toch wel degelijk mee. Het relatieve verschil is wel een stuk groter geworden natuurlijk.
Gewoon een leuke anekdote. Vrijheid blijheid maar vooral niet voor je eigen kinderen.quote:Hoe relevant is dat in dezen?
Terecht omdat arme jongeren zelf kiezen voor de criminaliteit en dan logischerwijs in de gaten worden gehouden door de politie.quote:Een ander leuk voorbeeld is dat je als als arme jongere in de VS een stuk meer kans hebt aangehouden te worden bij een incident (joy-riding, illegaal alcohol drinken etc.) en daarmee op een strafblad dan als rijkere jongere. Dit omdat die arme jongeren ook veel meer in de gaten gehouden worden door de politie.
Met een beetje mazzel zul je dan van alle fokkers mij het meest nabij zijn. Half februari hoop ik ook in Marokko te wezen, hoewel niet in Tanger. Dat is me te druk & te koud.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tanger studie half februari en maar een paar dagen. Het grootste deel van de tijd zitten we in Andalusië geloof ik. Gelegenheid is een excursie van de faculteitsvereniging.
Heb je nou echt niet door dat je wanneer je in een 'achterbuurt' geboren wordt je meer kans maakt in ellende terecht te komen? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
gemier
Ziet er ook wel erg gaaf uit!quote:Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zul je dan van alle fokkers mij het meest nabij zijn. Half februari hoop ik ook in Marokko te wezen, hoewel niet in Tanger. Dat is me te druk & te koud.
Ik ben waarschijnlijk hier ergens in de buurt:
[afbeelding]
Heumeus komen niet in de hemel.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:35 schreef pberends het volgende:
Het was ook een grap.
Zelfs in het graf zou SCH nog regelmatig posten (vrees ik).
Nee hoor. Als ik voorstander ben van vrije drugsverstrekking betekent dat niet dat ik drugs moet willen gebruiken, of moet vinden dat het beter is wanneer anderen dat doen.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:29 schreef MrX1982 het volgende:
Leuk voorbeeld trouwens over Femke Halsema in de inleiding door een criminoloog.
[..]
Belijd wat je predikt was het toch?
De hypocrisie heeft Femke dus niet van een vreemde.
Het is niet moeilijk te begrijpen omdat het simpelweg niet waar is.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
Heb je nou echt niet door dat je wanneer je in een 'achterbuurt' geboren wordt je meer kans maakt in ellende terecht te komen? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet door dat je wanneer je in een 'achterbuurt' geboren wordt je meer kans maakt in ellende terecht te komen? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen?
Zozo, kijk eens gewoon naar de statistieken. Je hebt aan het begin van je leven niet allemaal dezelfde set kansenquote:Op donderdag 17 november 2005 18:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk te begrijpen omdat het simpelweg niet waar is.
Mensen creeëren voor een groot gedeelte zelf hun ellende en door mensen zoals jij gaan ze geloven dat ze daadwerkelijk zielig zijn en dat ze slachtoffer zijn van de omstandigheden.
Vooral blijven doen dan weet je zeker dat je geen meter vooruit komt.
quote:
Je hebt de tekst waarschijnlijk niet goed gelezen.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:48 schreef sigme het volgende:
Nee hoor. Als ik voorstander ben van vrije drugsverstrekking betekent dat niet dat ik drugs moet willen gebruiken, of moet vinden dat het beter is wanneer anderen dat doen.
Het tégen een of ander verbod zijn impliceert geenszins het vóór een bijbehorend gebod zijn.
Anderen een dergelijke niet-logische logica opleggen is drogredeneren.
Het gaat niet over schuld, het gaat over kans.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Terecht omdat arme jongeren zelf kiezen voor de criminaliteit en dan logischerwijs in de gaten worden gehouden door de politie.
Tragisch trouwens dat je hier de politie dus de schuld in de schoenen schuift en de arme jongeren buiten schot houdt. Die zijn immers slachtoffer van de omstandigheden. "Het mes ging erin" verhaal.
Alles wat je niet aan je kinderen wil geven moet verboden zijn?quote:Op donderdag 17 november 2005 18:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt de tekst waarschijnlijk niet goed gelezen.
Het is hypocriet om voor cannabis verspreiding te zijn maar het verbieden voor je kinderen. Als je zo progressief bent moet je het vooral niet erg vinden als je eigen kind een joint opsteekt. Dat is immers een gevolg van je eigen beleid.
Laat die statistieken maar even zien.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:53 schreef du_ke het volgende:
Zozo, kijk eens gewoon naar de statistieken. Je hebt aan het begin van je leven niet allemaal dezelfde set kansen. Dat heeft geen ruk met het aanpraten van ellende te maken zoals jij graag wilt doen geloven...
Ik verwacht dat jij eerst met statistieken van het tegenovergestelde komtquote:Op donderdag 17 november 2005 18:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laat die statistieken maar even zien.
Heh, ja, en dan de dagelijkse onderhandelings ronde over de prijs van een rit naar kantoor, was altijd mijn ochtendpretje.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:27 schreef Pracissor het volgende:
hehe, iedereen is daar ook echt taxi. Ik heb daar ook in wat gare bakken gezeten, die taxi zijn zodra jij ergens om een taxi roept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |