abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32512430
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:14 schreef VD het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Ik vraag me enkel af wanneer het godverdommme eens doordringt dat ik niet beter wéét.
Okay, dan weet je niet beter, prima, maar wil je wel weten?
Er zijn er zat, die je van advies kunnen dienen, hoor.

Als sociaal zijn aangeleerd gedrag is, waarom spreek je dan eerst over gevoelens, dat "jij nu eenmaal zo in elkaar steekt" ? Je steekt blijkbaar niet zo in elkaar dus.

Het is je aangeleerd, je hebt het jezelf aangeleerd om je zo op te stelllen naar anderen toe, als je doet, je zegt geen NEE tegen een uitnodiging, want sociaal zijn, zo heb je je aangeleerd is okay.
Dan kun je je toch ook aanleren om precies het omgekeerde te doen?
Je weet niet beter, zeg je, maar wil je dan wel aannemen van iemand die wel beter weet en die het heus wel herkent want meegemaakt en weet wat vooral niet te doen, en die dat OOK geeft moeten forceren bij zichzelf, tegen ALLES in wat diegene op dat moment voelde?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32512531
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:19 schreef VD het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Ik heb wel gevoel, ik weet enkel niet hoe ik er mee om moet gaan juist omdat het zo tegenstrijdig is.
Gevoel is niet aangeleerd.
Ms gebruik je afwisselend het een beetje als excuus?
Ja maar dat heb ik me aangeleerd, omdat ik dacht dat het beter was.
Ja maar dat is mijn gevoel, mijn verstand zegt ms iets anders, maar daar (mijn gevoel) is zo lastig tegen in te gaan.

Je wilt er liever niet op 'gewezen' worden door een ander, hoe dat wel te doen, ermee omgaan?
pi_32512581
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:22 schreef milagro het volgende:
Als sociaal zijn aangeleerd gedrag is, waarom spreek je dan eerst over gevoelens, dat "jij nu eenmaal zo in elkaar steekt" ? Je steekt blijkbaar niet zo in elkaar dus.
En het verband tussen gevoel en sociale activiteiten is? Ik zie het zo: emotioneel wil ik A, rationeel B. Dat ik mezelf heb moeten aanleren dat het normaal is om gezellig wat met vrienden te gaan doen is iets anders. Dat "mis" ik blijkbaar gewoon.
quote:
Het is je aangeleerd, je hebt het jezelf aangeleerd om je zo op te stelllen naar anderen toe, als je doet, je zegt geen NEE tegen een uitnodiging, want sociaal zijn, zo heb je je aangeleerd is okay.
Dan kun je je toch ook aanleren om precies het omgekeerde te doen?
Klopt. Maar dan wil ik wél zeker weten dat dat juist is omdat ik geen fouten wil maken. En zoals ik dat niet zeker weet neem ik liever het zekere voor het onzekere en ik ga ik in de wens van de andere partij mee.
quote:
Je weet niet beter, zeg je, maar wil je dan wel aannemen van iemand die wel beter weet en die het heus wel herkent want meegemaakt en weet wat vooral niet te doen, en die dat OOK geeft moeten forceren bij zichzelf, tegen ALLES in wat diegene op dat moment voelde?
Jawel. Maar ik weet niet zeker of die redenatie wel klopt. Maar als het goed is om voor jezelf te kiezen, dan hoef je er toch niet persé andere mensen mee aan de kant te zetten? Of mis ik wat?
pi_32512650
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef milagro het volgende:
Gevoel is niet aangeleerd.
Dat beweer ik ook nergens. Aanleren was enkel van toepassing op wat American_Nightmare vroeg.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef milagro het volgende:
Ms gebruik je afwisselend het een beetje als excuus?
Je wilt er liever niet op 'gewezen' worden door een ander, hoe dat wel te doen, ermee omgaan?
Niet als excuus, als reden. Ik weet niet of ik m'n gevoel gelijk heeft of m'n hoofd.
  woensdag 23 november 2005 @ 17:34:49 #205
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32512745
Niemand bashed VD in mijn optiek. Niemand laat hem niet in zijn waarde. We geven enkel feedback, raad en discussie. Idd wat een forum moet doen. Hopelijk heeft hij er nu wat aan. Op een softe manier komt het niet aan, dan op een harde manier toch?
Uiteindelijk proberen we hem te helpen, niet de grond in te trappen!!!!

Als hij sociaal zo blind is vanwege zijn autisme dan is het toch juist goed dat we aangeven dat het ook anders kan dan het gedrag dat hij zichzelf heeft aangeleerd alszijnde normaal?
Er staan in deze 2/3 pagina's meer waarheden dan zijn psycholoog in de boeken heeft staan.
Ik zelf hecht veel waarde aan de mening van petitlapin en milagro. Idd omdat deze mensen meer ervaring hebben. Ook ervaring met het gevoel waar VD aan vast blijft zitten.

Hij gaat zichzelf verdedigen terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling is. We proberen hem juist iets in te laten zien. Maar elke keer als er weer mensen de moeite doen om andere inzichten te verschaffen reageert hij puntsgewijs op de kritiek, elk aspect op een bepaalde manier goed pratend (al dan niet tegenstrijdig) terwijl het nou juist gaat om het complete plaatje wat we proberen te schetsen maar daar wil hij gewoon niet aan. Ook een psycholoog zal dan niet doordringen hoor.

Bottomline is eigenlijk dat hij door moet gaan alsof die ex nooit heeft bestaan. Ze is er gewoon niet. Nergens op deze planeet. Ze is gekidnapped door aliens en zit nu 15 melkwegstelsels verderop. Je bent helemaal alleen en daar zal je het mee moeten doen, dus maak er nou iets van. Voor jezelf en niemand anders
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_32512849
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:28 schreef VD het volgende:

[..]

En het verband tussen gevoel en sociale activiteiten is? Ik zie het zo: emotioneel wil ik A, rationeel B. Dat ik mezelf heb moeten aanleren dat het normaal is om gezellig wat met vrienden te gaan doen is iets anders. Dat "mis" ik blijkbaar gewoon.
[..]

Klopt. Maar dan wil ik wél zeker weten dat dat juist is omdat ik geen fouten wil maken. En zoals ik dat niet zeker weet neem ik liever het zekere voor het onzekere en ik ga ik in de wens van de andere partij mee.
[..]

Jawel. Maar ik weet niet zeker of die redenatie wel klopt. Maar als het goed is om voor jezelf te kiezen, dan hoef je er toch niet persé andere mensen mee aan de kant te zetten? Of mis ik wat?
Je mist idd wat.

Je zet iemand niet aan de kant, je vraagt tijd, dat is alles.

Als zij om jou geeft, dan geeft ze je die tijd.

Ieder normaal mens weet, dat je degene wiens hart je gebroken hebt, niet zelf kan troosten.
Zij is een normaal mens neem ik aan?
(jij ook, maar met een klein obstakell, je hart zit in de weg even )

Je weet niet of je met die keuze het juiste doet?
Je weet wel dat wat er nu gebeurt, niet het juiste is, neem ik aan, immers ze zit nog , na al die tijd, en die tijd is echt te lang nu, te diep om echt verder te kunnen.

Het gaat zo helemaal niet om haar, om wat zij wil, het gaat om jou, wat goed voor jou is.
Dat jij datzelf niet ziet, of wil zien, ga ik je absoluut niet verwijten, al lijkt dat bij sommigen zo over te komen.
Maar als een ander je het tracht te laten zien, schiet dan niet in de verdediging, word niet kwaad, maar denk er eens over na gewoon, wijs het niet meteen af.
Denk je nu echt dat men, dat ik verwacht "God, ja, milagro, je hebt helemaal gelijk, zeg, ga ik meteen doen!", nee natuurlijk niet, maar een houding van "wat weet jij nou, laat me in mijn waarde, zeg" is het andere uiterste, hoor

Niemand weet van te voren of de te maken keuzes de juiste zullen zijn, er kan van alles mis gaan, er zijn zoveel onvoorziene factoren, maar er kan ook van alles goed gaan.
Als je niets doet, gebeurt er ook niets, of het wordt erger.
Die stap durven nemen geeft misschien niet direct het juiste resultaat, maar het verandert wel het uitzicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 23-11-2005 17:44:02 ]
pi_32512874
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Uiteindelijk proberen we hem te helpen, niet de grond in te trappen!!!!
Het voelt anders meer als een verhoor dan als helpen. Maar dat ligt uiteraard aan mij.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Bottomline is eigenlijk dat hij door moet gaan alsof die ex nooit heeft bestaan. Ze is er gewoon niet. Nergens op deze planeet. Ze is gekidnapped door aliens en zit nu 15 melkwegstelsels verderop. Je bent helemaal alleen en daar zal je het mee moeten doen, dus maak er nou iets van. Voor jezelf en niemand anders
Het meisje waar ik ooit verliefd op was is allang dood. Het enige wat ik probeer is op een normale manier met elkaar om te gaan omdat me dat juist lijkt.
pi_32512927
Ik denk dat veel mensen hier onderschatten hoe iemand kan zijn als hij bijvoorbeeld het syndroom van Asperger heeft. Dat is echt niet te vergelijken met 'gewone' mensen.

Ik vind het persoonlijk ook jammer om te zien dat VD nog steeds zoveel met zijn ex bezig is. VD: ik hoop dan ook dat je snel een nieuwe gedachte krijgt over hoe je nog met haar om moet gaan, of dat je eigenlijk niet meer met haar om moet gaan .
pi_32513043
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Zij is een normaal mens neem ik aan?
Ik vind niet dat ik me daarover mag uitlaten.
quote:
Je weet wel dat wat er nu gebeurt, niet het juiste is, neem ik aan, immers ze zit nog, na al die tijd, en die tijd is echt te lang nu, te diep om echt verder te kunnen.
Dacht gewoon dat het normaal was om liefdesverdriet te hebben.
quote:
Het gaat zo helemaal niet om haar, om wat zij wil, het gaat om jou, wat goed voor jou is.
Dat lijkt me wel. In eerste instantie.
quote:
Maar als een ander je het tracht te laten zien, schiet dan niet in de verdediging, word niet kwaad, maar denk er eens over na gewoon, wijs het niet meteen af.
Oh. Niet gemerkt. Zo reageer ik gewoon. En ik denk er ook wel over na maar het lijkt me asociaal om jezelf boven een ander te stellen en maar lekker alle deuren dicht te gooien.
quote:
Niemand weet van te voren of de te maken keuzes de juiste zullen zijn, er kan van alles mis gaan, er zijn zoveel onvoorziene factoren, maar er kan ook van alles goed gaan.
Als je niets doet, gebeurt er ook niets, of het wordt erger.
Die stap durven nemen geeft meteen niet direct het juiste resultaat, maar het verandert wel het uitzicht.
Eens. Denk dat ik bang ben voor het onbekende oid.
pi_32513065
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:41 schreef Tristessa het volgende:
ik hoop dan ook dat je snel een nieuwe gedachte krijgt over hoe je nog met haar om moet gaan, of dat je eigenlijk niet meer met haar om moet gaan .
Dank je wel. .
pi_32513092
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:14 schreef VD het volgende:

Nee, helemaal niet. Ik vraag me enkel af wanneer het godverdommme eens doordringt dat ik niet beter wéét.
we zeggen toch constant de dingen die je -volgens ons - beter wel zou doen, je kan toch niet afkomen met het excuus dat je niet beter weet , onze 'waarheid' wordt continu verkondigd, of lees je al de andere posts niet.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_32513147
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:48 schreef petitlapin het volgende:

[..]
of lees je al de andere posts niet.
Anders lees je zijn posts nog eens even .
pi_32513229
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef VD het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ik me daarover mag uitlaten.
[..]

Dacht gewoon dat het normaal was om liefdesverdriet te hebben.
[..]

Dat lijkt me wel. In eerste instantie.
[..]

Oh. Niet gemerkt. Zo reageer ik gewoon. En ik denk er ook wel over na maar het lijkt me asociaal om jezelf boven een ander te stellen en maar lekker alle deuren dicht te gooien.
[..]

Eens. Denk dat ik bang ben voor het onbekende oid.
Het is normaal om liefdesverdriet te hebben, maar het einde moet wel in zich zijn binnen afzienbare tijd, en je handelen moet het verdriet niet in stand houden of verlengen.
En het enige wat men tracht te doen is aangeven, omdat jij zelf het niet kan zien of wil zien, al dan niet door Asperger, hoe dat wel te doen.

Als jouw 'handicap' ook het onmogelijk maakt om advies ter harte te nemen, over iig in overweging, dan houdt idd alles op.
Maar je geeft zelf aan dat je bepaald gedrag jezelf hebt aangeleerd en dat kan dus ook in deze situatie.

En waarom je nu denkt dat met tijd nemen, en tijd vragen je boven een ander stellen is, is me een raadsel, maar goed, doet er ook niet toe waarom je dat denkt, neem dan maar gewoon aan, dat het NIET ZO IS

Je gooit geen enkele deur dicht en de sleutel weg.
Je hangt er een tijdelijk bordje op "even niet storen".
En iemand die het goed met je voor heeft, neemt dat ter harte.

Een goede vriend kan je heus op poosje uit het oog verliezen, hoor, om wat voor reden dan ook, om dan de draad zo weer op te pakken.
Je laat niemand vallen, niemand in de steek, je denkt gewoon even aan jezelf.
En daar is absoluut niets mis mee.
pi_32513346
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:37 schreef David Letterman het volgende:
kunnen we aub ophouden met dit VD bashen cq vernederen?
laat VD in zijn waarde...
Ik lees nergens dat iemand hier gebasht wordt, of vernederd.
Als je post op een forum kan je commentaar krijgen, dingen die je misschien niet wil horen.
Dat hoort erbij, als je daar niet tegen kan, moet je gewoon in je dagboek gaan schrijven.

Bovendien is de kritiek die gegeven wordt niet bedoeld om ts te vernederen of uit te lachen,
maar om hem verder te helpen, zodat hij weer verder kan met een leven zonder zijn ex.
Misschien is het niet precies zoals hij had willen horen, maar het lijkt me zeker erg nuttig.
pi_32513350
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:48 schreef petitlapin het volgende:
we zeggen toch constant de dingen die je -volgens ons - beter wel zou doen, je kan toch niet afkomen met het excuus dat je niet beter weet , onze 'waarheid' wordt continu verkondigd, of lees je al de andere posts niet.
Natuurlijk wel. Maar ik heb net zoveel twijfel over jullie redenaties als de mijne. Ik weet niet wie het bij het juiste eind heeft. En ik zal eerder geneigd zijn bij mezelf te blijven omdat het vertrouwd/bekend gebied is. En dan is er geen sprake van niet willen maar van niet kunnen. Het is gewoon een soort blokkade. Je wilt niet falen dus doe je maar niets. Terwijl dat natuurlijk ook in zekere zin falen is. Het loopt allemaal langs elkaar heen.

En beter kan ik het niet uitleggen. Sorry.
pi_32513490
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef milagro het volgende:
en je handelen moet het verdriet niet in stand houden of verlengen.
Dat klopt. Vandaar ook het wijzigen van de nick, verbreken van banden -min of meer-, verhuizen, ontwijken ván, etcetera. Ik ben er echt wel mee bezig, en ik kom er ook wel vanaf. Het loopt enkel niet zo hard.
quote:
Als jouw 'handicap' ook het onmogelijk maakt om advies ter harte te nemen, over iig in overweging, dan houdt idd alles op.
Dat is flauw. Je weet best dat ik het lees en erover nadenk. Lijkt me.
quote:
Maar je geeft zelf aan dat je bepaald gedrag jezelf hebt aangeleerd en dat kan dus ook in deze situatie.
Klopt. Maar enkel door ervaring weet ik of iets goed is of niet. Daarom neemt alles zoveel tijd in beslag.
quote:
Je laat niemand vallen, niemand in de steek, je denkt gewoon even aan jezelf.
Als ik geen contact meer opneem, niet reageer op haar berichten, dan laat ik haar toch vallen?
pi_32513506
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:

[..]
Bovendien is de kritiek die gegeven wordt niet bedoeld om ts te vernederen of uit te lachen,
maar om hem verder te helpen, zodat hij weer verder kan met een leven zonder zijn ex.
Misschien is het niet precies zoals hij had willen horen, maar het lijkt me zeker erg nuttig.
Natuurlijk kunnen andere meningen erg nuttig voor VD zijn. Maar ik vind dat bepaalde users hier wel vrij harde woorden gebruiken om hun standpunt duidelijk te maken, of gebruik maken van bepaalde smilies zoals of wat dan ook, die vind ik zelf behoorlijk vernederend overkomen. Kritiek geven moet altijd kunnen, maar verwoord het toch normaal, daar kom je een stuk verder mee en dat komt tenminste niet zo drammerig en agressief over.
pi_32513511
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:56 schreef VD het volgende:
En ik zal eerder geneigd zijn bij mezelf te blijven omdat het vertrouwd/bekend gebied is. En dan is er geen sprake van niet willen maar van niet kunnen.
Dik gedrukte stukjes spreken elkaar tegen. En dit is geen gemierenneuk over taal, maar een gedachte dat jij ergens wel weet dat je het kan, maar het niet durft.

En waar ben je eigenlijk bang voor? Om haar kwijt te raken? Dat ben je al namelijk.
Helemaal niet om je te kwetsen ofzo hoor, maar gewoon de simpele waarheid.
Misschien ben je haar niet kwijt als een vriendin, maar dat is heel niet de manier waarop jij met haar wil omgaan, wasted time dus. Je kan beter compleet afstand nemen, en als je er overheen bent, zou je evt. nog vrienden kunnen worden, nu werkt dat niet.
pi_32513542
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef VD het volgende:
Als ik geen contact meer opneem, niet reageer op haar berichten, dan laat ik haar toch vallen?
Als zij om je zou geven zou ze dat begrijpen en niet erg vinden.
pi_32513664
quote:

Sorry hoor, maar dat is dus echt niet zo.
Als jij geen contact op neemt dan denk je gewoon even aan jezelf, omdat dat beter voor jou is.
Als zij dat niet accepteert dan laat zij jou vallen!

Jij draait het om.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_32513827
quote:

[..]

Dat klopt. Vandaar ook het wijzigen van de nick, verbreken van banden -min of meer-, verhuizen, ontwijken ván, etcetera. Ik ben er echt wel mee bezig, en ik kom er ook wel vanaf. Het loopt enkel niet zo hard.
[..]

Dat is flauw. Je weet best dat ik het lees en erover nadenk. Lijkt me.
[..]

Klopt. Maar enkel door ervaring weet ik of iets goed is of niet. Daarom neemt alles zoveel tijd in beslag.
[..]

Het is niet flauw (bedoeld), het is ms gewoon een feit dat iemand met Asperger dat niet kán.
Jij zegt me nu dat je dat wel kan, dus houdt het niet op, tenzij je me zegt op te zouten

Geen contact opnemen is niet laten vallen.
Ik denk eerlijk gezegd dat ze jou niet nodig heeft, maar dat kan ik mis hebben, wat ik wel zeker denk te weten is, dat zij niet lijdt onder jullie verbroken relatie.
Ze heeft niets verloren, ze heeft er een vriend bij.
Jij bent haar (platonische) vriend tegen wil en dank, je wilt veel meer zijn dan dat eigenlijk.
Als je haar zegt, dat je niet los van haar lijkt te komen, dat je het idee hebt, dat het contact houden een en ander in de weg zit, en je daarom TIJDELIJK even helemaal geen contact wil, en haar vraagt het dan ook niet te zoeken, kan ik me niet voorstellen dat ze zal gaan sputteren "ja maar ik dan?"

Doet ze dat wel, dan zou je dat aan het denken moeten zetten.
pi_32514274
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef Wolkje het volgende:
Dik gedrukte stukjes spreken elkaar tegen. En dit is geen gemierenneuk over taal, maar een gedachte dat jij ergens wel weet dat je het kan, maar het niet durft.
En die angst is dus de blokkade.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef Wolkje het volgende:
En waar ben je eigenlijk bang voor?
Om dingen fout te doen.
pi_32514349
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:30 schreef VD het volgende:
Blokkades zijn er om te doorbreken.
quote:
Om dingen fout te doen.
Wat versta jij onder fout?
Ik denk dat het erg goed is, om eens aan jezelf te denken namelijk.
  woensdag 23 november 2005 @ 18:33:31 #224
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32514399
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:30 schreef VD het volgende:

[..]

[..]

Om dingen fout te doen.
Wat kan je nou nog fout doen dan?
pi_32515322
Zullen we het gewoon gezellig houden?
Laat iedereen hier gewoon lekker van zich afschrijven..
pi_32515439
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ja idd en anders dan houden wij 2 het toch samen gezellig
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_32515450
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
hebben we ruzie dan

als dit topic slechts bedoeld is om je verdriet en wat er na komt van je af te schrijven verander dan de topictitel, en begin ieder topic van deze reeks met een duidelijk OP met een do's and don'ts, dan is het duidelijk wat er verwacht wordt.
  woensdag 23 november 2005 @ 19:16:41 #228
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32515589
Het forum is natuurlijk niet alleen een uitlaatklep. Althans, ik vind het fijn om andere mensen te kunnen helpen. Ook al zou dat betekenen dat er iets gezegd wordt dat diegene eigenlijk niet wil horen.
Soms is de waarheid hard, maar wel noodzakelijk.

Verder ga ik er niet meer zoveel woorden aan vuil maken. Ik respecteer iedereen hier. Ook VD. Mocht ie weer iets kwijt willen zal ik hem zeker proberen te helpen. Daarom zijn we hier uiteindelijk
  woensdag 23 november 2005 @ 19:18:07 #229
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32515629
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:12 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Ja idd en anders dan houden wij 2 het toch samen gezellig
Doekje?
pi_32515851
Ik bedoelde ook niet dat er ruzie is, maar soms komen mensen wel wat fel uit de hoek. Dat is toch nergens voor nodig Gewoon gezellig houden!

Soms moet je respecteren dat mensen nog niet toe zijn aan bepaalde 'kritiek' of er gewoon geen behoefte aan hebben, dan probeer je het 1 of 2 x maar dan houdt het gewoon op!

Voor de rest ga ik het er ook niet meer over hebben.. mn standpunt: laten we het gezellig houden!
pi_32515998
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat er ruzie is, maar soms komen mensen wel wat fel uit de hoek. Dat is toch nergens voor nodig Gewoon gezellig houden!

Soms moet je respecteren dat mensen nog niet toe zijn aan bepaalde 'kritiek' of er gewoon geen behoefte aan hebben, dan probeer je het 1 of 2 x maar dan houdt het gewoon op!

Voor de rest ga ik het er ook niet meer over hebben.. mn standpunt: laten we het gezellig houden!
fel uit de hoek, mwoah, zo wordt het gelezen blijkbaar, het is gewoon getypt met een glimlach, hoor.
alleen als anderen opeens gaan zeggen wat er wel en niet wenselijk is aan reacties, dan irriteert mij dat, zeker als degene tegen wie je je richt zichzelf uitstekend weet te verwoorden.

als iemand er geen behoefte aan heeft, dan is dat met 1 zin gezegd.
zolang iemand zin voor zin quote en reageert, neem ik aan dat er toch behoefte aan is, verder te 'sparren'.

laten we het soms even niet gezellig houden, dan gebeurt er tenminste wat
  woensdag 23 november 2005 @ 21:10:13 #232
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_32519241
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:40 schreef VD het volgende:

Het meisje waar ik ooit verliefd op was is allang dood. Het enige wat ik probeer is op een normale manier met elkaar om te gaan omdat me dat juist lijkt.
Zucht
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_32519517
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Wolkje het volgende:
Blokkades zijn er om te doorbreken.
Waarvoor ik in hypnotherapie ga/ben.
quote:
Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Wolkje het volgende:
Wat versta jij onder fout?
Iets verkeerd doen. Niet naar de wens van de ander schikken(?).
Edit: Ik weet overigens dat dat laatste niet goed is omdat je dan niet meer naar jezelf kijkt maar het lijkt het meest handig om ruzie te voorkomen.

[ Bericht 29% gewijzigd door VD op 23-11-2005 22:44:21 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 22:48:24 #234
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_32522839
Ik wens je veel succes met je therapie dan VD

Allesj komt goed eh, kshweerjou
pi_32525182
Thanks. Begin drie december, direct een dubbele sessie. Hey, als ik het niet uit m'n kop krijg en hij zegt het wel te kunnen; let's try. .
pi_32529539
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:18 schreef VD het volgende:
Waarvoor ik in hypnotherapie ga/ben.
Succes daarmee!
quote:
Iets verkeerd doen. Niet naar de wens van de ander schikken(?).
Edit: Ik weet overigens dat dat laatste niet goed is omdat je dan niet meer naar jezelf kijkt maar het lijkt het meest handig om ruzie te voorkomen.
Ik zie ruzie niet als een negatief iets. Het kan m.i. erg nuttig zijn.
Naar de wens van een ander schikken vind ik dan weer niet noodzakelijk, aangezien je dan voorbij gaat aan jouw eigen wensen, en dat is zonde, vind ik.
pi_32537387
Ik heb net afscheid genomen van mijn meisje, we hebben een leuke/korte tijd met elkaar gedeeld. Zij twijfelt aan haar gevoel voor mij, ik ben de twijfel net voorbij. Schluss!

maar het doet verdomd veel zeer
pi_32540775
gaat zelfs trancep nu in een dikke dip raken,..
Waar gaat het heen met deze wereld
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_32544436
quote:
Op donderdag 24 november 2005 16:46 schreef het.ismij het volgende:
gaat zelfs trancep nu in een dikke dip raken,..
Waar gaat het heen met deze wereld
Ik ben niet in een dip. Ik heb gewoon luddevuddu, helaas. Ik had gehoopt heel lang samen zijn met dit meisje, het liep allemaal zo lekker. Dan krijg je opeens te horen dat ze niet meer echt verliefd op je is en misschien niet meer dan vriendschap is gaan voelen, maar soms ook veel meer. Ze weet niet meer WAT ze voelt voor me en dat wisselt ook constant. Dat steekt nogal, ook gezien de energie en tijd die ik hierin heb gestoken. Ik zie het niet zo snel goedkomen en beschouw het ook gewoon als uit nu, al zijn de afspraken anders.

Maar goed, niet getreurd. Ik heb voor hetere vuren gestaan en hier kom ik wel weer overheen. Het is gewoon naar dat ik zo straks in een bedje stap waarin zij vanochtend nog gelegen heeft.

Dat bed ruikt nog helemaal naar haar.
pi_32545616
trance, als ze na drie maandjes of zo al twijfelt aan haar gevoel ... tja ... volgens mij is ze dan nooit echt verliefd op jou geweest. Ze had waarschijnlijk wel goede intenties en wou misschien wel meer voelen, maar het is niet gekomen ...maar kom, ze heeft het wel een kans gegeven

jammer
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_32547183
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:50 schreef petitlapin het volgende:
trance, als ze na drie maandjes of zo al twijfelt aan haar gevoel ... tja ... volgens mij is ze dan nooit echt verliefd op jou geweest. Ze had waarschijnlijk wel goede intenties en wou misschien wel meer voelen, maar het is niet gekomen ...maar kom, ze heeft het wel een kans gegeven

jammer
Ze is wel degelijk verliefd geweest op me, zelfs nog tot een week hiervoor. Ik heb echt heel open en goed met haar hierover gepraat en we hebben elkaar in niets 'gespaard' in die zin. Ik geloof haar dan ook voor de volle 100% als ze zegt dat het zo geweest is. Helaas veranderen dat soort dingen nogal eens. Ik denk niet dat je het die kant op moet zoeken. Ze had zeker goede intenties en we zijn ook in die zin goed uit elkaar gegaan. Ze heeft het de kans gegeven ja en ze wilde zelf ook nog wel even langer met me doorbrengen dan dit. Maar ja, shit happens en het weet me te vinden.
  donderdag 24 november 2005 @ 20:56:21 #243
135490 Judah
Ondertiteling
pi_32547608
Ook ik zal m'n ex moeten loslaten...

't Is nu een maand uit, na een verkering van anderhalf jaar, waarbij we al 4 jaar erg close met elkaar om gingen.

Ik heb er een punt achter gezet, nadat het al 2 maanden wat minder ging. Er was geen ruzie o.i.d. Het probleem was dat zij niet meer wist wát ze nou wilde. Die gedachte cq. twijfels hebben de relatie laten doen afbrokkelen. Ik werd geconfronteerd met een vriendin die het ene moment de liefste van de wereld was, maar het andere moment was ze down, ongeïnteresseerd en vertwijfeld. Zoiets doet pijn, vooral omdat je merkt dat het slechter gaat zonder dat je er een duidelijke reden voor ziet. Je hebt het gevoel dat je aan 't lijntje gehouden worden terwijl je eigenlijk weet dat het niet zo is. M'n gevoel en verstand stonden op een gegeven lijnrecht tegenover elkaar.
Mijn gevoel zei: Houd haar, want je houdt van haar. M'n verstand zei: Laat je zelf niet pijn nóg meer pijn doen, want hier heb je niks aan en zij ook niet.

Uiteindelijk, na eerst voor 't gevoel gekozen te hebben, toch maar een keer de knoop doorgehakt en m'n verstand achterna gegaan.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. Zij wil me wel zien, maar ze geeft aan dat ze nú geen kans ziet dat het weer beter wordt (maar volgend jaar wel). Aan de ene kant zegt m'n verstand dat ze daarin wel gelijk heeft (de situatie is immers nauwelijks veranderd en we hebben weinig tijd voor elkaar op dit moment), maar aan de andere kant vind ik 't maar raar. Dat 'volgend jaar wel', net alsof zoiets gepland kan en moet worden.

Uit 't oog, uit 't hart las ik hier ergens. Is dat écht de oplossing?
Gewoon m'n eigen weg inslaan?
The Wolf: You must be Jules, which would make you Vincent. Let's get down to brass tacks, gentlemen. If I was informed correctly, the clock is ticking, is that right, Jimmie?
Jimmie: Uh, one hundred percent
pi_32547950
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:56 schreef Judah het volgende:

uit het oog uit het hart waren mijn woorden. Voor mij is het de oplossing. Ik weet niet of het voor jou ook zo is.

nu bijna 8 weken single na een relatie van 3 jaar (4 jaar beste maatjes). Verschrikkelijk veel pijn gehad. Ik heb genoeg getreurd, genoeg pijn gevoeld. Ik wil me niet meer laten kwetsen door hem. We hebben elkaar sinds de breuk niet meer gezien. Het gaat goed met me nu. Ik heb nu zelfs dagen dat ik niet aan hem denk. Ik ben weer gelukkig. Ik leid mijn leven zonder hem.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_32550639
quote:
Op donderdag 24 november 2005 20:56 schreef Judah het volgende:
Absoluut. Geen pijn meer, lekker voor jezelf kiezen. Het is over dus ga gewoon verder met je eigen leven. Vriendschap is de eerste tijd niet verstandig ivm gevoelens; wellicht later wel. .

Sterkte.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:22:42 #246
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32552327
Had ik dat maar eerder in de gaten, uit het oog, uit het hart werkt misschien toch het best
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32558716
quote:
Op donderdag 24 november 2005 19:07 schreef Tranceptor het volgende:
Dat bed ruikt nog helemaal naar haar.
Dat is indd heeeellllllll klote,.. en zo herkenbaar,..

Het is iig eerlijk dat ze je het vertelt dan er lang mee rond te lopen, en dat de relatie helemaal fokop raakt.
alhoewel die nu eigenlijk al fokop is
Op vrijdag 25 november 2005 09:14 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Dat is indd heeeellllllll klote,.. en zo herkenbaar,..

Het is iig eerlijk dat ze je het vertelt dan er lang mee rond te lopen, en dat de relatie helemaal fokop raakt.
alhoewel die nu eigenlijk al fokop is
Het is gewoon zo raar, vooral ook dat we 1 dag bij elkaar zijn geweest in principe om het uit te maken. Ze heeft hier geslapen en we hebben uren gepraat over hele persoonlijke dingen. Toen we hier weggingen en ik haar wegbracht naar de trein pakte ze mijn hand. Het is zo raar gewoon.

Ik voel gewoon dat ze gek op me is ook door allerlei kleine dingetjes (gaat ze me midden in de nacht een knuffel geven en door mijn haar woelen en een kusje geven). En nu zie ik haar dus nooit meer.

Ik ben wel blij dat we er goed over gepraat hebben.
pi_32559296
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 09:22 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Het is gewoon zo raar, vooral ook dat we 1 dag bij elkaar zijn geweest in principe om het uit te maken. Ze heeft hier geslapen en we hebben uren gepraat over hele persoonlijke dingen. Toen we hier weggingen en ik haar wegbracht naar de trein pakte ze mijn hand. Het is zo raar gewoon.

Ik voel gewoon dat ze gek op me is ook door allerlei kleine dingetjes (gaat ze me midden in de nacht een knuffel geven en door mijn haar woelen en een kusje geven). En nu zie ik haar dus nooit meer.
Er is maar 1 woord voor,..
"Vrouwen"
Onbegrijpelijke wezens,.. Ze kunnen nog zo veel van je houden/om je geven. Af en toe is dat gewoon niet genoeg. Hoe spijtig dat ook is.
quote:
Ik ben wel blij dat we er goed over gepraat hebben.
Ik weet niet wat voor afspraken jullie gemaakt hebben ove rhet elkaar zien en alles? maar zou ik even niet doen als ze zelf niet eens weet wat ze wilt.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:12:21 #250
22944 Breetai
....Relax....
pi_32559791
Na uiteindelijk toch een hele lange periode elkaar niet gezien te hebben en een hoop andere gekke dingen. Gaan we elkaar toch weer tegenkomen komende zaterdag. Eigenlijk valt er nu toch een hele last van me af.
Al die maanden moeilijk doen en afsluiten kost gewoon een hoop energie. Ondertussen weet ik ook wel van mezelf dat ik er ook wel op m'n uppie mee door kan.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')