Okay, dan weet je niet beter, prima, maar wil je wel weten?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:14 schreef VD het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik vraag me enkel af wanneer het godverdommme eens doordringt dat ik niet beter wéét.
Gevoel is niet aangeleerd.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:19 schreef VD het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Ik heb wel gevoel, ik weet enkel niet hoe ik er mee om moet gaan juist omdat het zo tegenstrijdig is.
En het verband tussen gevoel en sociale activiteiten is? Ik zie het zo: emotioneel wil ik A, rationeel B. Dat ik mezelf heb moeten aanleren dat het normaal is om gezellig wat met vrienden te gaan doen is iets anders. Dat "mis" ik blijkbaar gewoon.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:22 schreef milagro het volgende:
Als sociaal zijn aangeleerd gedrag is, waarom spreek je dan eerst over gevoelens, dat "jij nu eenmaal zo in elkaar steekt" ? Je steekt blijkbaar niet zo in elkaar dus.
Klopt. Maar dan wil ik wél zeker weten dat dat juist is omdat ik geen fouten wil maken. En zoals ik dat niet zeker weet neem ik liever het zekere voor het onzekere en ik ga ik in de wens van de andere partij mee.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:22 schreef milagro het volgende:
Het is je aangeleerd, je hebt het jezelf aangeleerd om je zo op te stelllen naar anderen toe, als je doet, je zegt geen NEE tegen een uitnodiging, want sociaal zijn, zo heb je je aangeleerd is okay.
Dan kun je je toch ook aanleren om precies het omgekeerde te doen?
Jawel. Maar ik weet niet zeker of die redenatie wel klopt. Maar als het goed is om voor jezelf te kiezen, dan hoef je er toch niet persé andere mensen mee aan de kant te zetten? Of mis ik wat?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:22 schreef milagro het volgende:
Je weet niet beter, zeg je, maar wil je dan wel aannemen van iemand die wel beter weet en die het heus wel herkent want meegemaakt en weet wat vooral niet te doen, en die dat OOK geeft moeten forceren bij zichzelf, tegen ALLES in wat diegene op dat moment voelde?
Dat beweer ik ook nergens. Aanleren was enkel van toepassing op wat American_Nightmare vroeg.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef milagro het volgende:
Gevoel is niet aangeleerd.
Niet als excuus, als reden. Ik weet niet of ik m'n gevoel gelijk heeft of m'n hoofd.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:26 schreef milagro het volgende:
Ms gebruik je afwisselend het een beetje als excuus?
Je wilt er liever niet op 'gewezen' worden door een ander, hoe dat wel te doen, ermee omgaan?
Je mist idd wat.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:28 schreef VD het volgende:
[..]
En het verband tussen gevoel en sociale activiteiten is? Ik zie het zo: emotioneel wil ik A, rationeel B. Dat ik mezelf heb moeten aanleren dat het normaal is om gezellig wat met vrienden te gaan doen is iets anders. Dat "mis" ik blijkbaar gewoon.
[..]
Klopt. Maar dan wil ik wél zeker weten dat dat juist is omdat ik geen fouten wil maken. En zoals ik dat niet zeker weet neem ik liever het zekere voor het onzekere en ik ga ik in de wens van de andere partij mee.
[..]
Jawel. Maar ik weet niet zeker of die redenatie wel klopt. Maar als het goed is om voor jezelf te kiezen, dan hoef je er toch niet persé andere mensen mee aan de kant te zetten? Of mis ik wat?
Het voelt anders meer als een verhoor dan als helpen. Maar dat ligt uiteraard aan mij.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Uiteindelijk proberen we hem te helpen, niet de grond in te trappen!!!!
Het meisje waar ik ooit verliefd op was is allang dood. Het enige wat ik probeer is op een normale manier met elkaar om te gaan omdat me dat juist lijkt.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Bottomline is eigenlijk dat hij door moet gaan alsof die ex nooit heeft bestaan. Ze is er gewoon niet. Nergens op deze planeet. Ze is gekidnapped door aliens en zit nu 15 melkwegstelsels verderop. Je bent helemaal alleen en daar zal je het mee moeten doen, dus maak er nou iets van. Voor jezelf en niemand anders
Ik vind niet dat ik me daarover mag uitlaten.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Zij is een normaal mens neem ik aan?
Dacht gewoon dat het normaal was om liefdesverdriet te hebben.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Je weet wel dat wat er nu gebeurt, niet het juiste is, neem ik aan, immers ze zit nog, na al die tijd, en die tijd is echt te lang nu, te diep om echt verder te kunnen.
Dat lijkt me wel. In eerste instantie.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Het gaat zo helemaal niet om haar, om wat zij wil, het gaat om jou, wat goed voor jou is.
Oh. Niet gemerkt. Zo reageer ik gewoon. En ik denk er ook wel over na maar het lijkt me asociaal om jezelf boven een ander te stellen en maar lekker alle deuren dicht te gooien.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Maar als een ander je het tracht te laten zien, schiet dan niet in de verdediging, word niet kwaad, maar denk er eens over na gewoon, wijs het niet meteen af.
Eens. Denk dat ik bang ben voor het onbekende oid.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:38 schreef milagro het volgende:
Niemand weet van te voren of de te maken keuzes de juiste zullen zijn, er kan van alles mis gaan, er zijn zoveel onvoorziene factoren, maar er kan ook van alles goed gaan.
Als je niets doet, gebeurt er ook niets, of het wordt erger.
Die stap durven nemen geeft meteen niet direct het juiste resultaat, maar het verandert wel het uitzicht.
Dank je wel.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:41 schreef Tristessa het volgende:
ik hoop dan ook dat je snel een nieuwe gedachte krijgt over hoe je nog met haar om moet gaan, of dat je eigenlijk niet meer met haar om moet gaan.
we zeggen toch constant de dingen die je -volgens ons - beter wel zou doen, je kan toch niet afkomen met het excuus dat je niet beter weetquote:Op woensdag 23 november 2005 17:14 schreef VD het volgende:
Nee, helemaal niet. Ik vraag me enkel af wanneer het godverdommme eens doordringt dat ik niet beter wéét.
Anders lees je zijn posts nog eens evenquote:Op woensdag 23 november 2005 17:48 schreef petitlapin het volgende:
[..]
of lees je al de andere posts niet.
Het is normaal om liefdesverdriet te hebben, maar het einde moet wel in zich zijn binnen afzienbare tijd, en je handelen moet het verdriet niet in stand houden of verlengen.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:46 schreef VD het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik me daarover mag uitlaten.
[..]
Dacht gewoon dat het normaal was om liefdesverdriet te hebben.
[..]
Dat lijkt me wel. In eerste instantie.
[..]
Oh. Niet gemerkt. Zo reageer ik gewoon. En ik denk er ook wel over na maar het lijkt me asociaal om jezelf boven een ander te stellen en maar lekker alle deuren dicht te gooien.
[..]
Eens. Denk dat ik bang ben voor het onbekende oid.
Ik lees nergens dat iemand hier gebasht wordt, of vernederd.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:37 schreef David Letterman het volgende:
kunnen we aub ophouden met dit VD bashen cq vernederen?
laat VD in zijn waarde...
Natuurlijk wel. Maar ik heb net zoveel twijfel over jullie redenaties als de mijne. Ik weet niet wie het bij het juiste eind heeft. En ik zal eerder geneigd zijn bij mezelf te blijven omdat het vertrouwd/bekend gebied is. En dan is er geen sprake van niet willen maar van niet kunnen. Het is gewoon een soort blokkade. Je wilt niet falen dus doe je maar niets. Terwijl dat natuurlijk ook in zekere zin falen is. Het loopt allemaal langs elkaar heen.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:48 schreef petitlapin het volgende:
we zeggen toch constant de dingen die je -volgens ons - beter wel zou doen, je kan toch niet afkomen met het excuus dat je niet beter weet![]()
, onze 'waarheid' wordt continu verkondigd, of lees je al de andere posts niet.
Dat klopt. Vandaar ook het wijzigen van de nick, verbreken van banden -min of meer-, verhuizen, ontwijken ván, etcetera. Ik ben er echt wel mee bezig, en ik kom er ook wel vanaf. Het loopt enkel niet zo hard.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef milagro het volgende:
en je handelen moet het verdriet niet in stand houden of verlengen.
Dat is flauw. Je weet best dat ik het lees en erover nadenk. Lijkt me.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef milagro het volgende:
Als jouw 'handicap' ook het onmogelijk maakt om advies ter harte te nemen, over iig in overweging, dan houdt idd alles op.
Klopt. Maar enkel door ervaring weet ik of iets goed is of niet. Daarom neemt alles zoveel tijd in beslag.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef milagro het volgende:
Maar je geeft zelf aan dat je bepaald gedrag jezelf hebt aangeleerd en dat kan dus ook in deze situatie.
Als ik geen contact meer opneem, niet reageer op haar berichten, dan laat ik haar toch vallen?quote:Op woensdag 23 november 2005 17:53 schreef milagro het volgende:
Je laat niemand vallen, niemand in de steek, je denkt gewoon even aan jezelf.
Natuurlijk kunnen andere meningen erg nuttig voor VD zijn. Maar ik vind dat bepaalde users hier wel vrij harde woorden gebruiken om hun standpunt duidelijk te maken, of gebruik maken van bepaalde smilies zoalsquote:Op woensdag 23 november 2005 17:56 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Bovendien is de kritiek die gegeven wordt niet bedoeld om ts te vernederen of uit te lachen,
maar om hem verder te helpen, zodat hij weer verder kan met een leven zonder zijn ex.
Misschien is het niet precies zoals hij had willen horen, maar het lijkt me zeker erg nuttig.
Dik gedrukte stukjes spreken elkaar tegen. En dit is geen gemierenneuk over taal, maar een gedachte dat jij ergens wel weet dat je het kan, maar het niet durft.quote:Op woensdag 23 november 2005 17:56 schreef VD het volgende:
En ik zal eerder geneigd zijn bij mezelf te blijven omdat het vertrouwd/bekend gebied is. En dan is er geen sprake van niet willen maar van niet kunnen.
Als zij om je zou geven zou ze dat begrijpen en niet erg vinden.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef VD het volgende:
Als ik geen contact meer opneem, niet reageer op haar berichten, dan laat ik haar toch vallen?
Sorry hoor, maar dat is dus echt niet zo.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef VD het volgende:
Als ik geen contact meer opneem, niet reageer op haar berichten, dan laat ik haar toch vallen?
Het is niet flauw (bedoeld), het is ms gewoon een feit dat iemand met Asperger dat niet kán.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef VD het volgende:
[..]
Dat klopt. Vandaar ook het wijzigen van de nick, verbreken van banden -min of meer-, verhuizen, ontwijken ván, etcetera. Ik ben er echt wel mee bezig, en ik kom er ook wel vanaf. Het loopt enkel niet zo hard.
[..]
Dat is flauw. Je weet best dat ik het lees en erover nadenk. Lijkt me.
[..]
Klopt. Maar enkel door ervaring weet ik of iets goed is of niet. Daarom neemt alles zoveel tijd in beslag.
[..]
En die angst is dus de blokkade.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef Wolkje het volgende:
Dik gedrukte stukjes spreken elkaar tegen. En dit is geen gemierenneuk over taal, maar een gedachte dat jij ergens wel weet dat je het kan, maar het niet durft.
Om dingen fout te doen.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:02 schreef Wolkje het volgende:
En waar ben je eigenlijk bang voor?
Blokkades zijn er om te doorbreken.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:30 schreef VD het volgende:
En die angst is dus de blokkade.
Wat versta jij onder fout?quote:Om dingen fout te doen.
Wat kan je nou nog fout doen dan?quote:Op woensdag 23 november 2005 18:30 schreef VD het volgende:
[..]
En die angst is dus de blokkade.
[..]
Om dingen fout te doen.
Ja idd en anders dan houden wij 2 het toch samen gezelligquote:Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zullen we het gewoon gezellig houden?
Laat iedereen hier gewoon lekker van zich afschrijven..
hebben we ruzie danquote:Op woensdag 23 november 2005 19:07 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zullen we het gewoon gezellig houden?
Laat iedereen hier gewoon lekker van zich afschrijven..
Doekje?quote:Op woensdag 23 november 2005 19:12 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Ja idd en anders dan houden wij 2 het toch samen gezellig![]()
fel uit de hoek, mwoah, zo wordt het gelezen blijkbaar, het is gewoon getypt met een glimlach, hoor.quote:Op woensdag 23 november 2005 19:26 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat er ruzie is, maar soms komen mensen wel wat fel uit de hoek. Dat is toch nergens voor nodigGewoon gezellig houden!
Soms moet je respecteren dat mensen nog niet toe zijn aan bepaalde 'kritiek' of er gewoon geen behoefte aan hebben, dan probeer je het 1 of 2 x maar dan houdt het gewoon op!
Voor de rest ga ik het er ook niet meer over hebben.. mn standpunt: laten we het gezellig houden!
Zuchtquote:Op woensdag 23 november 2005 17:40 schreef VD het volgende:
Het meisje waar ik ooit verliefd op was is allang dood. Het enige wat ik probeer is op een normale manier met elkaar om te gaan omdat me dat juist lijkt.
Waarvoor ik in hypnotherapie ga/ben.quote:Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Wolkje het volgende:
Blokkades zijn er om te doorbreken.
Iets verkeerd doen. Niet naar de wens van de ander schikken(?).quote:Op woensdag 23 november 2005 18:32 schreef Wolkje het volgende:
Wat versta jij onder fout?
Succes daarmee!quote:Op woensdag 23 november 2005 21:18 schreef VD het volgende:
Waarvoor ik in hypnotherapie ga/ben.
Ik zie ruzie niet als een negatief iets. Het kan m.i. erg nuttig zijn.quote:Iets verkeerd doen. Niet naar de wens van de ander schikken(?).
Edit: Ik weet overigens dat dat laatste niet goed is omdat je dan niet meer naar jezelf kijkt maar het lijkt het meest handig om ruzie te voorkomen.
Ik ben niet in een dip. Ik heb gewoon luddevuddu, helaas. Ik had gehoopt heel lang samen zijn met dit meisje, het liep allemaal zo lekker. Dan krijg je opeens te horen dat ze niet meer echt verliefd op je is en misschien niet meer dan vriendschap is gaan voelen, maar soms ook veel meer. Ze weet niet meer WAT ze voelt voor me en dat wisselt ook constant. Dat steekt nogal, ook gezien de energie en tijd die ik hierin heb gestoken. Ik zie het niet zo snel goedkomen en beschouw het ook gewoon als uit nu, al zijn de afspraken anders.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:46 schreef het.ismij het volgende:
gaat zelfs trancep nu in een dikke dip raken,..
Waar gaat het heen met deze wereld
Ze is wel degelijk verliefd geweest op me, zelfs nog tot een week hiervoor. Ik heb echt heel open en goed met haar hierover gepraat en we hebben elkaar in niets 'gespaard' in die zin. Ik geloof haar dan ook voor de volle 100% als ze zegt dat het zo geweest is. Helaas veranderen dat soort dingen nogal eens. Ik denk niet dat je het die kant op moet zoeken. Ze had zeker goede intenties en we zijn ook in die zin goed uit elkaar gegaan. Ze heeft het de kans gegeven ja en ze wilde zelf ook nog wel even langer met me doorbrengen dan dit. Maar ja, shit happens en het weet me te vinden.quote:Op donderdag 24 november 2005 19:50 schreef petitlapin het volgende:
trance, als ze na drie maandjes of zo al twijfelt aan haar gevoel ... tja ... volgens mij is ze dan nooit echt verliefd op jou geweest. Ze had waarschijnlijk wel goede intenties en wou misschien wel meer voelen, maar het is niet gekomen ...maar kom, ze heeft het wel een kans gegeven
jammer![]()
uit het oog uit het hart waren mijn woorden. Voor mij is het de oplossing. Ik weet niet of het voor jou ook zo is.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:56 schreef Judah het volgende:
Uit 't oog, uit 't hart las ik hier ergens. Is dat écht de oplossing?
Gewoon m'n eigen weg inslaan?
Absoluut. Geen pijn meer, lekker voor jezelf kiezen. Het is over dus ga gewoon verder met je eigen leven. Vriendschap is de eerste tijd niet verstandig ivm gevoelens; wellicht later wel.quote:Op donderdag 24 november 2005 20:56 schreef Judah het volgende:
Uit 't oog, uit 't hart las ik hier ergens. Is dat écht de oplossing?
Gewoon m'n eigen weg inslaan?
Dat is indd heeeellllllll klote,.. en zo herkenbaar,..quote:Op donderdag 24 november 2005 19:07 schreef Tranceptor het volgende:
Dat bed ruikt nog helemaal naar haar.![]()
Het is gewoon zo raar, vooral ook dat we 1 dag bij elkaar zijn geweest in principe om het uit te maken. Ze heeft hier geslapen en we hebben uren gepraat over hele persoonlijke dingen. Toen we hier weggingen en ik haar wegbracht naar de trein pakte ze mijn hand. Het is zo raar gewoon.quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:14 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dat is indd heeeellllllll klote,.. en zo herkenbaar,..
Het is iig eerlijk dat ze je het vertelt dan er lang mee rond te lopen, en dat de relatie helemaal fokop raakt.
alhoewel die nu eigenlijk al fokop is![]()
Er is maar 1 woord voor,..quote:Op vrijdag 25 november 2005 09:22 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Het is gewoon zo raar, vooral ook dat we 1 dag bij elkaar zijn geweest in principe om het uit te maken. Ze heeft hier geslapen en we hebben uren gepraat over hele persoonlijke dingen. Toen we hier weggingen en ik haar wegbracht naar de trein pakte ze mijn hand. Het is zo raar gewoon.![]()
Ik voel gewoon dat ze gek op me is ook door allerlei kleine dingetjes (gaat ze me midden in de nacht een knuffel geven en door mijn haar woelen en een kusje geven). En nu zie ik haar dus nooit meer.![]()
Ik weet niet wat voor afspraken jullie gemaakt hebben ove rhet elkaar zien en alles? maar zou ik even niet doen als ze zelf niet eens weet wat ze wilt.quote:Ik ben wel blij dat we er goed over gepraat hebben.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |