Wat uitgebreider: Haren wassen, schuim erin en eerst bijna laten opdrogen. Dan lok voor lok vanaf de punt om de borstel draaien en enige tijd (20-30 tellen) laten zitten en dan weer afrollen. Je zou denken dat het dan gaat krullen maar zoals je weet is dat met dikker haar een illusiequote:Op dinsdag 15 november 2005 17:35 schreef Caro_lientje het volgende:
Dank je wel voor je tip! Je hebt ongeveer hetzelde haar als ik.
Dan ga ik dat maar eens proberen!![]()
Heb je een bron of uitleg hier van? stijl is nl. meer in gebruik dan steil.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:03 schreef Thisbe het volgende:
Kan iemand van stijl "steil" maken? Ik krijg hoofdpijn van dit soort fouten![]()
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je een bron of uitleg hier van? stijl is nl. meer in gebruik dan steil.
Wat is je verklaring dat "stijl haar" ongeveer 100 keer zoveel gebruikt wordt als "steil haar"? Betekent dat dat bijna niemand weet hoe het te schrijven, of betekent het dat stijl wellicht betekenissen heeft die je niet kent? Steil betekent namelijk geenszins loodrecht.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:31 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Moet ik dit serieus gaan uitleggen?![]()
Stijl is een manier van "uitdrukken" in de breedste zin van het woord (dat is stijlloos, stijldansen, een stijl van schilderen)
Steil is loodrecht, glad. Steil haar, een steile wand etc
Mijn verklaring hiervoor is dat de doorsnee Nederlander de taal uitermate slecht beheerstquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is je verklaring dat "stijl haar" ongeveer 100 keer zoveel gebruikt wordt als "steil haar"? Betekent dat dat bijna niemand weet hoe het te schrijven, of betekent het dat stijl wellicht betekenissen heeft die je niet kent? Steil betekent namelijk geenszins loodrecht.
Een woordenboek stelt dat steil schuin oplopend is. Hoewel dat de omschrijving is die het dichtst ligt bij de beschrijving van haar (Voor stijl is niets te vinden), blijf ik het vreemd vinden dat er zo'n groot verschil in gebruik is. Ik kan echter helaas geen bronnen vinden die over dit specifieke geval gaan. Wel valt me op dat het vaak niet consequent gebruikt wordt (dezelfde auteur gebruikt de ene keer stijl, en dan weer steil).quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:42 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Mijn verklaring hiervoor is dat de doorsnee Nederlander de taal uitermate slecht beheerst![]()
Kijk maar in een woordenboek als je me niet gelooft![]()
steil (bijv. 'een steile berg', 'steil haar') met korte eiquote:Op vrijdag 18 november 2005 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een woordenboek stelt dat steil schuin oplopend is. Hoewel dat de omschrijving is die het dichtst ligt bij de beschrijving van haar (Voor stijl is niets te vinden), blijf ik het vreemd vinden dat er zo'n groot verschil in gebruik is. Ik kan echter helaas geen bronnen vinden die over dit specifieke geval gaan. Wel valt me op dat het vaak niet consequent gebruikt wordt (dezelfde auteur gebruikt de ene keer stijl, en dan weer steil).
Nuttige link.quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:53 schreef Ripley het volgende:
[..]
steil (bijv. 'een steile berg', 'steil haar') met korte ei
Volgens http://www.onzetaal.nl/advies/dictee_2004.html iig
En ik wil graag een miljoen!quote:Ik wil graag steil haar
Toeval is dat dus niet.quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:34 schreef Aventura het volgende:
Oja - en het is wél 'stijltang', en mijn Nederlands is prima in orde. 'Stijl' slaat in deze context namelijk -meen ik- op het stijlen (ws. een verbastering van het Engelse 'stylen' ) van het haar. Het is puur toeval dat het Nederlandse woord voor 'straight hair' , 'steil haar' is
Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:34 schreef Aventura het volgende:
Oja - en het is wél 'stijltang', en mijn Nederlands is prima in orde. 'Stijl' slaat in deze context namelijk -meen ik- op het stijlen (ws. een verbastering van het Engelse 'stylen' ) van het haar. Het is puur toeval dat het Nederlandse woord voor 'straight hair' , 'steil haar' is
Het lijkt mij toch wel stijltangen. Er zijn nl. ook tangen die meerdere opties bieden dan slechts steil.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:03 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!
Hoe lang zeggen we in Nederland al dat je krullen hebt, slag hebt of STEIL HAAR??
Uiteraard is het een steiltang, dat het van style komt slaat nergens op...dat veel mensen het met een ij schrijven wil toch niet zeggen dat dat goed is?
Je begrijpt het niet. Stijl heeft niks met steil, oftewel zonder krullen te maken, maar met het stijlen van je haar. Oftewel, je haarstijl veranderen. Van haarstijl heb je toch weleens gehoord?quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:03 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Natuurlijk niet!
Hoe lang zeggen we in Nederland al dat je krullen hebt, slag hebt of STEIL HAAR??
Uiteraard is het een steiltang, dat het van style komt slaat nergens op...dat veel mensen het met een ij schrijven wil toch niet zeggen dat dat goed is?
Stijl is een zelfstandig naamwoord, het bestaat in het Nederlands niet in een werkwoordvariant. Wat jij hier gebruikt is een Anglicisme, het woord stylen is dus Engels, en dient met een igrec geschreven te worden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 22:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Stijl heeft niks met steil, oftewel zonder krullen te maken, maar met het stijlen van je haar. Oftewel, je haarstijl veranderen. Van haarstijl heb je toch weleens gehoord?
Eerder schreef ik:quote:Op vrijdag 18 november 2005 23:23 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Stijl is een zelfstandig naamwoord, het bestaat in het Nederlands niet in een werkwoordvariant. Wat jij hier gebruikt is een Anglicisme, het woord stylen is dus Engels, en dient met een igrec geschreven te worden.
Steiltang dus, en dat is het laatste wat ik hier nog over ga zeggen![]()
quote:'Stijl' slaat in deze context namelijk op het stijlen (ws. een verbastering van het Engelse 'stylen' ) van het haar.
Lijkt me een goed idee, verlos ons!quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:31 schreef Foeske het volgende:
Staat het in het groene boekje?
Anders ga ik het aan Renkema vragen, hoogleraar op onze faculteit en (mede?) schrijver van het Groene Boekje...
Ik heb me inderdaad rot gezocht naar het woord! Het zou wel heel apart zijn als het echt niet in een woordenboek staat, want het is toch een vrij gangbaar woord. Steiltang for presidentquote:Op zaterdag 19 november 2005 10:26 schreef Aventura het volgende:
Renkema zal het wel weten. Staat trouwens niet in de Van Dale en ook niet in het Groene Boekje. 't is gewoon geen bestaand woord
Dit is wel het ergste off-topic gegane topic ooit
Nietes, het is stijltangquote:Op zaterdag 19 november 2005 10:33 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik heb me inderdaad rot gezocht naar het woord! Het zou wel heel apart zijn als het echt niet in een woordenboek staat, want het is toch een vrij gangbaar woord. Steiltang for president![]()
Och, we maken er gewoon een "anti-krultang" vanquote:Op zaterdag 19 november 2005 10:34 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nietes, het is stijltangShit, als ik dit verlies kan ik wel stoppen als tekstschrijver
Dat lijkt me helemaal slecht voor je haar...quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:05 schreef Star20 het volgende:
of je geeft in een keer wel een smak geld uit om je haar te steilen bij de kapper... je haar blijft steil totdat het uitgroeit en nooit meer een tang doorheen halen.... echt ideaal!
quote:Op maandag 21 november 2005 10:56 schreef Foeske het volgende:
Renkema heeft teruggemaild!!
--------
Leuk probleem!
Beide schrijfwijzen zijn inderdaad mogelijk, maar ik vermoed
dat die tang niet alleen bedoeld is om haren rechtop te laten
staan, vandaar mijn voorkeur voor 'stijltang'.
Tot ziens ergens op college.
J. Renkema
---------
Goed, ze zijn dus allebei mogelijk, maar zijn voorkeur heeft toch wel waarde volgens mij. Ik ben het in ieder geval met hem eens!
Ik heb nu spray van Got 2 Be maar dat doet niet zoveel heb ik het idee.quote:Op maandag 21 november 2005 14:20 schreef Helaaz het volgende:
Eerst droogfohnen met een borstel. Dan Smooth Down (Redken) er insmeren. Vervolgens met de steiltang pluk voor pluk in model brengen. En als laatste Glamspray (Redken) er over heen spuiten.
Blijft de hele dag of nacht zitten![]()
Rechtop laten staan?quote:Op maandag 21 november 2005 10:56 schreef Foeske het volgende:
Renkema heeft teruggemaild!!
--------
Leuk probleem!
Beide schrijfwijzen zijn inderdaad mogelijk, maar ik vermoed
dat die tang niet alleen bedoeld is om haren rechtop te laten
staan, vandaar mijn voorkeur voor 'stijltang'.
Tot ziens ergens op college.
J. Renkema
---------
Goed, ze zijn dus allebei mogelijk, maar zijn voorkeur heeft toch wel waarde volgens mij. Ik ben het in ieder geval met hem eens!
i know hon'quote:Op dinsdag 22 november 2005 07:30 schreef KinkyGiraf het volgende:
En ze ziet er zó lekker uit..
Ik zou er wel mee opletten hoor. Het is het zeker niet waard dat je nu je haar stuk maakt. Ik zou toch een nieuwe kopen als ik jou was...quote:Op zondag 11 december 2005 17:18 schreef Aventura het volgende:
Ik heb mijn tang per ongeluk een paar uur aan laten staan (ja dom, i know). Het lijkt wel alsof-ie nu stroever dor mijn haar heengaat. Er is verder niks te zien aan de bitenkant. Hij wordt wel gewoon heet. Vraag me of of-ie niet toch onherstelbaar beschadigd is
Gewoon mee teruggaan naar de winkel (als je de kassabon nog hebt).quote:Op zondag 11 december 2005 17:18 schreef Aventura het volgende:
Ik heb mijn tang per ongeluk een paar uur aan laten staan (ja dom, i know). Het lijkt wel alsof-ie nu stroever dor mijn haar heengaat. Er is verder niks te zien aan de bitenkant. Hij wordt wel gewoon heet. Vraag me of of-ie niet toch onherstelbaar beschadigd is
Hmmm... mij lijkt eigenlijk dat zo'n tang een bepaalde grens heeft, dus dat ie niet warmer wordt dan een bepaalde temperatuur. Daarnaast zou zo;n tang toch een behoorlijke levensduur moeten hebben waarbij het ook niet zou uitmaken of je hem 5x 10 minuten gebruikt of in dit geval achter mekaar 120 minuten.. Maar ik ken de techniek van zo'n ding niet, staat er in de gebruiksaanwijzing niet iets van een waarschuwing voor de duur hoelang je de tang achter mekaar aan mag hebben staan?quote:Op zondag 11 december 2005 17:18 schreef Aventura het volgende:
en nog een tip...als je een stijltang wilt aanschaffen koop dan een stijltang met keramische platen of glassquote:
I know, heb een keramische van Remington, beste 49 euro gespendeerd in 2005quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:46 schreef Lienzz het volgende:
[..]
en nog een tip...als je een stijltang wilt aanschaffen koop dan een stijltang met keramische platen of glass
Ik wil best een pluishaarcontest met je doen hoor! Ik zou nog wel eens kunnen winnenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:37 schreef coolbabe het volgende:
Tegen dat stomme pluishaar van mij is bijna niks opgewassen, dus ik zit er ernstig aan te denken te investeren in zo`n tang. Bedankt! *ebay opstart*
Vergeet het maar! Ik moet wekelijks m`n haar in de olijfolie zetten om het een beetje te temmenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:39 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ik wil best een pluishaarcontest met je doen hoor! Ik zou nog wel eens kunnen winnenmaar met de chitang is dat echt zo weg.... de carmen steiltang die ik had werkte ene stuk minder goed... en als bescherming gebruik ik gewoon een beetje l'oreal spul, voor een paar euro bij de Kruidvat...
*proest* okee, jij wintquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:41 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Vergeet het maar! Ik moet wekelijks m`n haar in de olijfolie zetten om het een beetje te temmen
haarshop.nlquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:33 schreef coolbabe het volgende:
Zo`n Chi, waar koop je dat?
Ja, maar nogmaals, hij is het absoluut waard. Elke keer een ding kopen die uiteindelijk kuren gaat vertonen schiet ook niet op. Dat tikt ook aan. Dan kun je beter meteen iets kopen wat echt goed is.quote:
Als een bij de MediaMarkt gekochte straightener kuren gaat vertonen, mag je gewoon een nieuwe uitzoeken. Tikt dus helemaal niet aanquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:50 schreef schatje het volgende:
Ja, maar nogmaals, hij is het absoluut waard. Elke keer een ding kopen die uiteindelijk kuren gaat vertonen schiet ook niet op. Dat tikt ook aan. Dan kun je beter meteen iets kopen wat echt goed is.
Op Marktplaats wordt ie door beauty-express.nl voor ¤ 129,00 aangeboden en ¤ 70,00 voor gebruikt.
quote:I have two daughters who are 1/2 African-American, 1/4 Mexican and 1/4 Irish. As you can imagine, their hair is difficult to manage. It is too coarse for regular hair products and not coarse enough for black hair products. (leaves their hair very greasy) So we were so happy to find this iron. We use a regular straightening balm and then iron away. Perfectly straight hair! Not a kink or curl in site!! And it stays. We do it at night and in the morning have to do maybe a couple touch ups, but very few. The cost was expensive, but soooo worth. Now that I've used it, I would have paid twice what it cost. We have used several irons in the past, spending probably close to $600 all together, and never had one work like this. Love it Love it Love it!!!!!!!!!!!
quote:Wow, just got my CHI today and let me tell you...this thing seriously rocks my monkey socks!! How did I live without this thing?!?! For real. I've been wanting one of these for probably 5 years now and I always thought they were way too expensive. They are definitely pricey and that is it's ONLY downfall IMO. I got mine off Ebay though for a GREAT price (send me a message if you want to know the name of the seller). Definitely recommend getting this. It is totally worth the money. If you're like me and you straighten your hair every day, take my advice and just get one. You won't regret it! With my cheapo straighteners it took at least 30 minutes (if not longer) to straighten my hair. With the CHI it takes about 10 minutes. My hair is so shiny and smooth too. I use the V05 Miracle Mist stuff to protect my hair and it works great. My hair doesn't feel fried like it did after using cheapo straighteners. I'm so pumped to have a CHI, FINALLY!! WOOHOO!!
quote:I love my Chi flat iron sooooooooooo much! For years I was buying my flat irons from Sally's and going back every 3 months after they broke on me. I finally invested in a chi. I have had it for about a year now and it is amazing. I have very thick wavy hair so with other straighteners I had to spend at least an hour doing my hair now my chi straightens it so fast and it stays that way! it heats up so fast and there are no dials so you control the heat by your grip! If you flat iron your hair this is a must. It's kind of expensive but it is definetly worth the investment!
quote:Oh my gosh!! I love this thing!! I pretty much have naturally strait/sometimes wavy hair.....but unfortunately it is very volumized and 'poofy'. but when i use this it is just like so sleek...and so shiny and smooth!! And so soft!! My old straitner would take twenty five minutes to heat up and it would take me like three hourse to get all the poof out of my hair...but with the Chi..It only take less than a minute to heat up and it only takes me like ten to fifteen minutes to flat iron my whole head. I really am inpressed by this exceptional product. I'm so excited...lol...I actually look forward to straightning by hair!! 100 percent reccommended!!!
Das toch niet voor jongens? 0_0quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:13 schreef KinkyGiraf het volgende:
Nou, geen enkele shampoo heeft daarvoor bij mij geholpen... steiltang is het beste!
Alsof een kinky giraf geen meisje kan zijn....quote:
De zijde pompt vocht in je haar. Steiltang wordt heet met resultaat: vocht uit je haar, droog haar. Door de zijde te gebruiken voorkom je dat je haar uitdroogt. Ik zie soms de rook eraf komen als ik net zijde in mijn haar heb gedaan. Maar het helpt ook tegen pluizig haar inderdaad. Dus als het toch fijn is, waarom zou je het niet gebruiken? Is inderdaad wel duur. Misschien bereik je hetzelfde effect met een beetje mousse?quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:18 schreef Cutebutpsycho het volgende:
....
Mocht het alleen voor straighten bedoeld zijn dan ga ik nl. snel wat anders gebruiken, want dan is't wel heel erg duur.![]()
?quote:Op woensdag 19 april 2006 07:30 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Alsof een kinky giraf geen meisje kan zijn....
Je schreef: da's toch niet voor jongens, nou dat ben ik dan ook niet...quote:
Hoeveel en welk gedeelte van je haar laat je uitdunnen dan? En hoe kan het dan weer dikker lijken daarna?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:41 schreef moon1702 het volgende:
hier ook ééntje met hetzelfde probleem, superdik haar dat zowat alle kanten opspringt dus helemaal niet los te dragen. Sinds vorige week heb ik de babyliss wet n dry steiltang en het is al heel wat beter! Vanmiddag heb ik nog even dat spul van l'oréal, hot straight gehaald en dat test ik straks ook maar even.
Ik laat mijn haar ook altijd uitdunnen bij de kapper en dan is het even beter, tot na de volgende wasbeurt, dan lijkt het weer even dik.
Omdat volume wel leuk is maar krullen ook onbedoelde kanten uitgaan. En daarin nogal vasthoudend zijn.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:09 schreef Nuna het volgende:
Hmm, waarom willen jullie allemaal zo graag steil haar?![]()
Ik wil niet per se steil haar, maar wel mooi glad haarquote:Op donderdag 20 april 2006 15:09 schreef Nuna het volgende:
Hmm, waarom willen jullie allemaal zo graag steil haar?![]()
Haha ja. Alleen áls ik krullen heb, dan zijn ze er binnen een uur al weer uitquote:Op donderdag 20 april 2006 15:31 schreef -Dries- het volgende:
Laat me raden, jij wilt krullen en hebt steil haar?
De kapper dunt mijn haar elke keer uit als ik ga, hoeveel dat precies is dat weet ik niet hoor.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:34 schreef Suikerkwekje het volgende:
[..]
Hoeveel en welk gedeelte van je haar laat je uitdunnen dan? En hoe kan het dan weer dikker lijken daarna?
Dat had ik dus vanmiddag bij de kapperquote:Op woensdag 19 april 2006 08:53 schreef Lindatje het volgende:
Ik zie soms de rook eraf komen als ik net zijde in mijn haar heb gedaan.
Dat over die verf, geldt dat ook voor die tangen?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:27 schreef Suikerkwekje het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook bij o.a. de Cosmo kapper een steilpermanent nemen. Voorwaarde is wel dat je geen geverfd haar mag hebben, want dan gaat het haar helemaal kapot.
Kosten: volgens mij ¤ 90..........
wat is dat precies?quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:27 schreef Suikerkwekje het volgende:
Je kunt tegenwoordig ook bij o.a. de Cosmo kapper een steilpermanent nemen. Voorwaarde is wel dat je geen geverfd haar mag hebben, want dan gaat het haar helemaal kapot.
Kosten: volgens mij ¤ 90..........
Nee volgens mij niet. Dat van mij is ook geverfd. Het is natuurlijk altijd slechter voor je haar, maar niet heel erg ofzoquote:Op vrijdag 21 april 2006 07:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat over die verf, geldt dat ook voor die tangen?
klinkt goed, en niet duur!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:04 schreef Suikerkwekje het volgende:
[..]
Je haar wordt permanent steil gemaakt... Ik weet niet hoe ze dat doen
neequote:Op vrijdag 21 april 2006 12:22 schreef sitting_elfling het volgende:
steil haar?? zoals steil omhoog?
[afbeelding]
Niet als je gemillimeterd haar hebtquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:54 schreef ryan_atwood het volgende:
zo'n stijltang is dat nou ook wat voor jongens??
Dat kan haast niet. Gaat het niet om 15 juni 2000? guldensquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:47 schreef Suikerkwekje het volgende:
Ik heb even op google gezocht en ik zag dit:
"Hallo, Ik ben er achter gekomen dat de cosmokapper sinds 15 juni, je haar permantent steil kunnen maken. Ik zou zeggen bel even met een vestiging bij jou in de buurt. Het is wel duur Euro 250,- maar het is wel permanent, het moet er namelijk uitgroeien en niet met chemische stoffen. succes gr. Malt"
Bron: http://www.trendystyle.net/beauty/forum2/steil_haar.html
250 is wel wat duurder dan ik dacht... :S
klopt, je gebruikt gewoon eerst dat shampoo en dan de cremespoeling.quote:Op zondag 23 april 2006 12:20 schreef -Dries- het volgende:
http://www.johnfrieda.co.uk/products/?typeId=47&productId=730&rangeId=128
Dat wil dus gaan kopen, maar de beschrijving is vaag. Dus ik moet na dat ik mijn shampoo heb gebruikt en heb uitgespoeld, de conditioner in mijn haar doen en dat dan wéér uitspoelen? Eigenlijk dus gewoon een soort van 2 shampoos achter elkaar?
Verder is stap 3 van het plan:
http://www.johnfrieda.co.uk/products/?typeId=136&productId=260&rangeId=128
Moet je dit gewoon hetzelfde gebruiken als gel/wax?
En moeten al die stappen perse achter elkaar? Want meestal was ik mijn haar 's avonds en style ik het 's morgens met gelwax
Bedankt! Maar ik begrijp dus dat je dat serum niet ipv gel ofzo kunt gebruiken?quote:Op zondag 23 april 2006 17:56 schreef Aarti het volgende:
[..]
klopt, je gebruikt gewoon eerst dat shampoo en dan de cremespoeling.
En dan als je uit de douche komt maak je je haar ietsje droger dathet niet meer druipt. En dan dat serum erin en gewoon laten opdrogen.
En als je het dan gaat stylen de volgende ochtend, zit het beter, is het gladder enz.
Klopt, het is geen versteviger of zo.quote:Op zondag 23 april 2006 18:05 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Bedankt! Maar ik begrijp dus dat je dat serum niet ipv gel ofzo kunt gebruiken?
Ja ok, goed, bedankt voor de info, ik vind je idd best aardigquote:Op zondag 23 april 2006 18:27 schreef Aarti het volgende:
[..]
Klopt, het is geen versteviger of zo.
Daar hebben ze wel weer andere producten voor, stap 4
haha, je zou de eerste zijnquote:Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ja ok, goed, bedankt voor de info, ik vind je idd best aardig
Niet n.a.v. dit topic maar naar aanleiding van de Chi-tang heb ik wel in dit topic geplaatst!quote:Op maandag 24 april 2006 10:09 schreef Serendips het volgende:
Als ik zo dit topic lees, wil ik ook wel zo'n CHI tang!
Is er iemand die naar aanleiding van dit topic de tang heeft aangeschaft? Zo ja, hoe zijn de resultaten?
Dan ga je eens naar Cosmo kappers, die maken je kapsel steil met zon tang. voor een paar euro, kun je gelijk zien hoe het bevalt. Of je leent er één van een vriendin?quote:Op maandag 24 april 2006 15:47 schreef moussy het volgende:
Ik heb een babyliss uit het jaar 0, maar die maakt ook mijn dikke kroes steil en zacht. en toch wil ik wel een chi, iig uitproberen
Weet iemand waar die dingen te koop zijn, en *relatief*quote:Op maandag 24 april 2006 15:32 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Niet n.a.v. dit topic maar naar aanleiding van de Chi-tang heb ik wel in dit topic geplaatst!
En: hij is echt superfijn. Het pluizigste haar wordt nog zacht en steil volgens mij (als ik naar mijn eigen haar kijk)... Ik heb eerder een Carmen gehad en die deed het matig, was ook maar 30 euro. Verschil is echt heel erg duidelijk te merken. Ik kan hem iedereen aanraden!
Ik heb hem in Oosterhout gekocht (Vipsalon) voor ik geloof 110 euro... ik heb de regular size, maar alle maten zijn even duur geloof ik. Regular is gewoon handig voor halflang haar. Ik heb geen idee of ze hier in NL nog ergens goedkoper zijn, in Amerika geloof ik wel. Maar met shippingcosts enz. zal het dan toch misschien even duur zijn omdat naar NL te laten overkomen, plus als er iets mis is dan ruil je het niet zo snelquote:Op maandag 24 april 2006 18:11 schreef Cutebutpsycho het volgende:
[..]
Weet iemand waar die dingen te koop zijn, en *relatief*goedkoop? Ik wil ook een CHI!
![]()
Issie wel 150 euro... echt niet de goedkoopste van NL...quote:
Ja, en het blijft zo totdat het nat wordt (ook een beetje bij heel vochtig weer buiten kan het een beetje pluizen)quote:Op maandag 24 april 2006 22:16 schreef ryan_atwood het volgende:
ik heb zelf heel krullend pluizig haar. Nadat ik mijn haar gewassen en het is opgedroogd staat het echt alle kanten op. Als ik die stijltang gebruik, wordt dan elk soort haar steil? En hoelang blijft dit?
oh, ok. dus dan moet je dat elke dag opnieuw doen? evan uitgaande dat je elke dag onder de douche ga.quote:Op maandag 24 april 2006 22:32 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ja, en het blijft zo totdat het nat wordt (ook een beetje bij heel vochtig weer buiten kan het een beetje pluizen)
jaquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:42 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
oh, ok. dus dan moet je dat elke dag opnieuw doen? evan uitgaande dat je elke dag onder de douche ga.
hmm. nou ik kan het een keertje proberen
Ik ga ook elke dag onder de douchequote:Op dinsdag 25 april 2006 19:42 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
oh, ok. dus dan moet je dat elke dag opnieuw doen? evan uitgaande dat je elke dag onder de douche ga.
hmm. nou ik kan het een keertje proberen
Het kan wel, alleen als je haar wat vetter is dan wordt het een beetje sliertig... maar ik heb zonet ook ff snel de linkerkant van mijn haar bijgesteildquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:34 schreef Serendips het volgende:
Kun je die tang ook gebruiken als je je haar niet gewassen hebt? Dus op droog haar...?
Volgens mij gaat het om de Sebastian straightner, een substantie voor in je haar, en niet om een tang...quote:Op woensdag 26 april 2006 11:59 schreef moussy het volgende:
Ik zie straks door de tangen de krullen niet meerIk mag nml voor mijn verjaardag een "echte" uitzoeken, die ik dan van mn ouders krijg, maar ik zou echt niet weten welke
Ik ga eens googlen op die van Sebastian.
...en als je het nog niet bent, dan word je het wel...quote:Op zondag 30 april 2006 23:14 schreef Aventura het volgende:
Volgens mij is iedereen hier unaniem voor de CHI hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |