Nou, dat wordt ¤600 apart zetten voor boetes ipv. de ¤300 die je nu doetquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
Volgens mij heeft Den Haag weer dringend geld nodig![]()
Dit is irritant. Soms wil ik wel eens gewoon rustig achter een andere auto rijden. Daar kan ik dus zomaar een boete voor krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130
Niet meer, vanaf volgende maand heb ik een Quintezz radar alertquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou, dat wordt ¤600 apart zetten voor boetes ipv. de ¤300 die je nu doet.
Uiteraard gaan we erop vooruit. Alleen niet harder dan 80.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gelukkig zegt Balkie dat we er volgend jaar op voorruit gaan. Wat een geruststellend gevoel
en de lucht word ook veel schonerquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:32 schreef longinus het volgende:
Het zal wel weer een stuk veiliger worden in 2006
quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard gaan we erop vooruit. Alleen niet harder dan 80..
Waarom mag ik mijn zes niet gebruiken?quote:
390, als je weer terug keert naar je eigen baan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:42 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Na 616a treed toch automatisch 616b in werking? houd in 260e boete?
En waarom word ik achtergesteld met mijn 4 bak?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:44 schreef heijx het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn zes niet gebruiken?![]()
krijgen we dan ook meer betaald ofzo? ik weet alleen dat we door die nieuwe zorgverzekering en alle andere onzin netto MINDER geld binnen krijgen....quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
Per 1 januari 2006 worden de boetes fors verhoogd, sommige boetes heel fors; één enkele wordt verlaagd. De standaard boetes van ¤65 worden verhoogd naar ¤75 en die van ¤95 worden verhoogd naar ¤130. Volgens het inflatiecijfer zullen we maar zeggen. Wat voorbeelden.
rood licht negeren vind ik ook echt iets wat NIET kan en ook daadwerkelijk levensgevaarlijk is...quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:58 schreef Xtreem het volgende:
Ik zal 'ns positief zijn
EINDELIJK is rood licht negeren net zo duur als het overschrijden van een doorgetrokken streep/verdrijvingsvlak.
mee eens!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Ja, ja de regels.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Jij hebt zeker geen rijbewijs of auto nog?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Wat staat er op het gele bord?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
"Fietser op de rijbaan" Die fietsen hier ook door het dorp en daar mag je gewoon 50, en op de weg naar het volgende dorp ook, daar mag je 80.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:54 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Wat staat er op het gele bord?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Goed punt, mijn oma is ooit door een aanvaring met een ongehoorzame voetganger overleden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:35 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het vooral shockerend om te lezen dat de Nederlandse wegenwet ronduit discriminerend is. Het eerste de beste punt: Geen gevolg geven aan een aanwijzing van een opsporingsambtenaar. Boete voor automobilisten/motorrijders: 130 euro, bromfietsers 90 euro, fietsers 50 euro, voetgangers 35 euro. Hoezo? Is een ongehoorzame voetganger minder in overtreding dan een ongehoorzame automobilist? Beiden plegen hetzelfde vergrijp.
Ik ben het er helemaal mee eens! Het lijkt mij nog veel beter om een half jaar celstraf per te hard gereden kilometer in te voeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Mja we hebben ook veruit het kleinste land, met ontzettend veel verkeer, dus weinig ruimte om de boel lekker de boel te laten denk ik..quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:26 schreef amr_diab het volgende:
Dit begint op de Taliban te lijken... tis dat ze geen geweld gebruiken, maar wie zegt dat er geen gevangenisstraf op verkeersovertredingen komen? In de toekomst acht ik dit zeer wel mogelijk. De automobilist wordt gedemoniseerd.
De verhoudingen zijn volledig zoek, en Nederland wordt een politiestaat. Nergens worden regels zo streng gehandhaafd als in dit land. Met 6 tot 9 miljoen verkeersboetes per jaar hebben we het absolute wereldrecord. Er worden zelfs meer boetes uitgedeeld dan in de gehele Verenigde Staten!
Hier heb je een puntje, maar ook buiten de Randstad worden miljoenen, en over enkele jaren mogelijk enkele tientallen miljoenen verkeersboetes uitgeschreven. Terwijl de bevolkingsdichtheid daar niet bijzonder hoog is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja we hebben ook veruit het kleinste land, met ontzettend veel verkeer, dus weinig ruimte om de boel lekker de boel te laten denk ik..
En wat voor last heb je daar van? Worden die boetes aan willekeurige onschuldige burgers uitgedeeld?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:42 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Hier heb je een puntje, maar ook buiten de Randstad worden miljoenen, en over enkele jaren mogelijk enkele tientallen miljoenen verkeersboetes uitgeschreven. Terwijl de bevolkingsdichtheid daar niet bijzonder hoog is.
Een foutje is snel gemaakt, denk eens EUROPEES... heb jij nou een rijbewijs of rijd je in een scootmobiel?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:43 schreef Croupouque het volgende:
[..]
En wat voor last heb je daar van? Worden die boetes aan willekeurige onschuldige burgers uitgedeeld?
Dat gezeur altijd of je een auto/rijbewijs hebt ja of nee, als je over dit soort dingen wilt praten is echt onzin.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:48 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Een foutje is snel gemaakt, denk eens EUROPEES... heb jij nou een rijbewijs of rijd je in een scootmobiel?
Wat een dom gelul!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:41 schreef AlphaOmega het volgende:
Hmmm.... die boete voor niet handsfree bellen is nog steeds heel erg veel te laag. Daar mag wel een nul achter... weet men direct dat het toch echt voordeliger is om een carkit aan te schaffen.
En waar heb jij het over? Over het feit dat omdat het ene niet verboden wordt het andere dan ook niet verboden moet worden, alhoewel dat laatste wel heel makkelijk te controleren is...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul!
Dan mag je ook niet aan je radio zitten, praten tijdens de rit, je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken, roken (dus as aftikken/aansteken) etc.
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je afgeleid bent, of dat je geen 2 handen aan het stuur hebt?
Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen.quote:R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
Maar ook met een carkit is telefoneren nog afleidend en dat is niet verboden.. Dus waar gaat het nou dan eigenlijk om?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:03 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En waar heb jij het over? Over het feit dat omdat het ene niet verboden wordt het andere dan ook niet verboden moet worden, alhoewel dat laatste wel heel makkelijk te controleren is...
Hopelijk ben je met me eens dat telefoneren afleidend is, en daarom verboden. Andere dingen zijn in principe ook niet toegestaan, als het de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar die andere dingen zijn veel lastiger te controleren/bewijzen. Nog geen reden om dan alles maar toe te staan in de auto denk ik...
Dat mag ook niet, je dient je te concentreren op het verkeer. En niet op iets anders.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul!
Dan mag je ook niet aan je radio zitten, praten tijdens de rit, je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken, roken (dus as aftikken/aansteken) etc.
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je afgeleid bent, of dat je geen 2 handen aan het stuur hebt?
Dat je je telefoon niet uit je klauwen laat vallen waardoor 90% van de mensen instinctief naast zich kijkt en niet op de weg?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Maar ook met een carkit is telefoneren nog afleidend en dat is niet verboden.. Dus waar gaat het nou dan eigenlijk om?
Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper gewordenquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:j
je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:45 schreef The_Order het volgende:
[..]
Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper geworden![]()
Voicedial.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???
Of niet.....quote:
Tja... zo komt het wel eng dichtbijquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Dit is zo'n dom argument. Alsof straffen ok is omdat de gedraging strafbaar is gesteld. De verkeersboetes dienen een nobel doel - bevorderen verkeersveiligheid - maar het is maar zeer de vraag of dat met een dergelijk sanctiebeleid gediend is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten).quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:09 schreef robh het volgende:
[..]
Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen.
Er komt een dag dat ik mensen die in real life dat soort opmerkingen gaan maken gewoon kei hard op hun muil ga timmeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Ja Rita is wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Ja maar niet in het verkeerbeleidquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Hoe vaak heb jij je telefoon al laten vallen in je leven?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat je je telefoon niet uit je klauwen laat vallen waardoor 90% van de mensen instinctief naast zich kijkt en niet op de weg?
Met een handsfree set is die kans kleiner.
jah alleen geld die 30KM/h als ze ook daadwerkelijk bezig zijn met de weg. als er niemand aan het werk is aan die weg, mag je er gewoon 80 op rijden. dat bord staat er ter bescherming van de wegwerkers, die aan die weg aan het werk kunnen zijn. als ze er niet zijn, mag je dus gewoon de maximum snelheid (80 in dit geval) rijden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Als ze niet aan het werk zijn horen ze de borden om te draaien, anders geld gewoon de snelheid die er aan gegeven wordt. (hoe belachelijk die ook mag zijn)quote:Op woensdag 16 november 2005 09:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
jah alleen geld die 30KM/h als ze ook daadwerkelijk bezig zijn met de weg. als er niemand aan het werk is aan die weg, mag je er gewoon 80 op rijden. dat bord staat er ter bescherming van de wegwerkers, die aan die weg aan het werk kunnen zijn. als ze er niet zijn, mag je dus gewoon de maximum snelheid (80 in dit geval) rijden.
dat deed ik ook bij mijn rij-examen en ik was gewoon geslaagd.
Ligt eraan wanneer ik stop voor een zebra. Als ik alleen aan kom rijden, dus zonder auto's achter me dan stop ik meestal niet. Die voetganger kost het minder moeite om ff te wachten tot ik voorbij ben dan dat ik moet gaan afremmen en dan weer gaan optrekken (moeten tenslotte aan het milieu denken volgens JPB ). Als er echter veel auto's achter me rijden, betekend dat waarschijnlijk dat de voetganger langs zou moeten wachten, dus dan stop ik meestal wel ff.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:23 schreef Light het volgende:
[..]
Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten).
Als je als voetganger al op de fietsstrook staat dan is het toch wel duidelijk dat je wilt oversteken. En nee, ik ben niet zo gek dat ik voor een auto spring als die nog maar een meter van het zebrapad verwijderd is.
Nou Junkiesietze, daar ga je danquote:Voor bromfietsen en snorfietsen worden de boetes op gelijk niveau gebracht.
Als ze flink willen cashen moeten ze hier eens op gaan lettenquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
Je mag je telefoon (in je carkit) wel aanraken, niet vasthouden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???
Dat doe ik al jaaaaaren....quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Mijn oude telefoon (Siemens S35) had ook voicedial, alleen die werkte niet in de carkitquote:Op woensdag 16 november 2005 10:34 schreef The_Order het volgende:
[..]
Je mag je telefoon (in je carkit) wel aanraken, niet vasthouden.
Ik heb jhet ook niet verzonnen![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Bron?quote:Op woensdag 16 november 2005 12:45 schreef Tarabass het volgende:
En dat net wanneer er duidelijkheid is over het feit dat in steden met meer/veel flitsers het ddental is opgelopen, terwijl in steden met minder/weinig flitsers het dodental juist omlaag ging. Wie doet er mee de staat aanklagen voor het opzettelijk in gevaar brengen van burgers in het verkeer
He??? Ik heb altijd geleerd bij mijn rijlessen dat je moet stoppen voor oranje, TENZIJ je niet meer KUNT stoppen (anders zou er geen verschil zijn met rood licht, toch?)quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Als je stopt voor oranje dat boven je voorruit verschijnt, sta je òp de kruising stil.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
He??? Ik heb altijd geleerd bij mijn rijlessen dat je moet stoppen voor oranje, TENZIJ je niet meer KUNT stoppen (anders zou er geen verschil zijn met rood licht, toch?)
daarom mogen mensen van meer dan 85kg ook niet meer in het openbaar rennen!quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:37 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Goed punt, mijn oma is ooit door een aanvaring met een ongehoorzame voetganger overleden.
10 km bumperklevers*400 euro ofzoquote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Pas op he, ik weeg 95 en ren je eruitquote:Op woensdag 16 november 2005 18:14 schreef Youp het volgende:
[..]
daarom mogen mensen van meer dan 85kg ook niet meer in het openbaar rennen!
mag niet!! want stel je voor je rent over een kind van 3 heenquote:Op woensdag 16 november 2005 18:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Pas op he, ik weeg 95 en ren je eruit
Da's idd wel irritant. Mogen ze wmb ook wel een boete op zetten, aanstalten maken om over te steken bij een zebrapad en dan niet oversteken als de gelegenheid daartoe wordt geboden.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:15 schreef Blerfaap het volgende:
Alleen wel irritant als voetgangers soms in slaap gevallen zijn ofzo bij een zebra. Stop je voor ze.....blijven ze staan. Of niet begrijpen dat als je afremt, dat ze dan al over kunnen steken....
Ja maar daarom. Hoe kun je daar dan een boete voor krijgen?!quote:Op woensdag 16 november 2005 15:26 schreef heijx het volgende:
[..]
Als je stopt voor oranje dat boven je voorruit verschijnt, sta je òp de kruising stil.![]()
Dat wil je niet.![]()
Hoor de slinkse gedachtenpolizei toch met weer hun gebazel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Je en er zal zeker weer meer geld verdiend worden met de boetes!!.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:32 schreef longinus het volgende:
Het zal wel weer een stuk veiliger worden in 2006
Ook hier, zelfs 25% van m´n maandloon.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een gezeur hier weer, hou je gewoon aan de regels (die toch wel duidelijk zijn) en je hebt geen enkel probleem![]()
voor de duidelijkheid: ik heb een rijbewijs en ik heb ook wel eens een boete gehad (10 km/h te hard) en heb die ook zonder te klagen netjes betaald
Stoer man. (dat zomaar betalen)quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:55 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Ook hier, zelfs 25% van m´n maandloon.
Te hard gereden, jammer, overmaken.
Kan je zo over denken. Maar bij mij in de buurt is een soortgelijke weg. Met doorgetrokken streep en kilometers lang. toch is er om de haverklap een dodelijk ongeval. Dus ja, als je nadenkt doe het dan wel ff op niveau. Er zijn uitzonderingen misschien. Maar wanneer je in de een situatie iets beslist is het het veiligst om dit bij elk soortegelijke situatie ook zo te doen. De enkele uitzondering dat het anders kan in soortgelijke situatie wordt dus net zo beoordeeld als de andere. dit omdat je ervan uitgaat dat alle situaties hetzelfde ingeschat worden. eenduidig beleid lijtk me het veiligst ook al is het op sommige plekken niet ideaal.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Je hebt wel gelijk hoor, maar sinds wanneer kan je links over de vluchtstrook inhalen. Als je inhaalt over de vluchtstrook doe je dit rechts, of je bent aan het spookrijden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef vdo28 het volgende:
hahaha ik lach me echt rot om sommige reacties..
Het is wel duidelijk dat er hier weer een hoop 18-jarige kneusjes in dit topic zitten die trots zijn op hun opgepoetste dildo's waar ze in rijden.
Wil je geen boete? Rij dan zoals het hoort.
Klaar zo simpel is het.
Ik heb trouwens liever dat de politie wat meer mongolen pakken die links over de vluchtstrook inhalen en bumperkleven. Die figuren zijn te achterlijk om te beseffen wat ze doen, misschien maar ff rijbewijs afschaffen als je iq onder 100 zit? Nee geintje. Maar sommige beseffen echt niet wat ze doen. Ben je gek op racen? Prima, ga dan een circuit op...
Haha inderdaad, stom van mequote:Op zaterdag 19 november 2005 22:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor, maar sinds wanneer kan je links over de vluchtstrook inhalen. Als je inhaalt over de vluchtstrook doe je dit rechts, of je bent aan het spookrijden.
(weet wel wat je bedoelt, maar kon het even niet laten)..
Ja kom op, alsof je lagere verkeersboetes als lastenverlichting wil.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gelukkig zegt Balkie dat we er volgend jaar op voorruit gaan. Wat een geruststellend gevoel
Alleen dit is dan weer zo onverklaarbaar.quote:AMSTERDAM - De ontevredenheid van de burger over de politie is sinds 1993 nog niet zo groot geweest. Twaalf jaar geleden was 68,2 procent van de burgers tevreden over hun laatste contact met de politie. Dit jaar is dat 61,8 procent.
Dit blijkt uit het rapport Actieve wederkerigheid dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is gemaakt. Volgens de onderzoekers heeft de daling met 6,4 procentpunt te maken met het gedrag van de individuele agent. De burger voelt zich door hem vaak niet serieus genomen.
Volgens het rapport wordt het oordeel van de burger niet beïnvloed door de media. Evenmin speelt een rol dat burgers kritischer zijn geworden.
De gemiddelde tevredenheid is berekend aan de hand van uiteenlopende contacten, variërend van bekeuringen tot voorlichtingsbijeenkomsten.
Jammer genoeg hebben de veroorzakers van al die dodelijke ongevallen een chronisch gebrek aan inzicht en zelfs een driedubbele doorgetrokken streep -die geldt toch niet voor MIJ?!?!?!- zal hen niet weerhouden van gevaarlijk inhalen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Kan je zo over denken. Maar bij mij in de buurt is een soortgelijke weg. Met doorgetrokken streep en kilometers lang. toch is er om de haverklap een dodelijk ongeval.
Dat, icm met het niet meer serieus nemen ervan. Hetzelfde met bordjes "scherpe bocht" of "adviessnelheid 30". 9 van de 10 keer kun je er met 70 doorheen.quote:Op maandag 21 november 2005 09:20 schreef heijx het volgende:
[..]
Een ander negatief effect van het overal doortrekken van strepen is dat de gewone automobilist langzaam verleert om veilig in te halen. Hij mag nergens meer oefenen.
Wat een instelling zeg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Vandeweek had ik er eentje bijna onder mijn wiel die zò in gesprek was verwikkeld dat ze stil stond voor groen en ging rijden toen het rood was.quote:Op maandag 21 november 2005 20:35 schreef KonnieKipke het volgende:
snap niet dat ze fietsers nog niet hebben verboden mobiel te bellen... Onbegrijpelijk..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |