Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:45 schreef The_Order het volgende:
[..]
Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper geworden![]()
Voicedial.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???
Of niet.....quote:
Tja... zo komt het wel eng dichtbijquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Dit is zo'n dom argument. Alsof straffen ok is omdat de gedraging strafbaar is gesteld. De verkeersboetes dienen een nobel doel - bevorderen verkeersveiligheid - maar het is maar zeer de vraag of dat met een dergelijk sanctiebeleid gediend is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten).quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:09 schreef robh het volgende:
[..]
Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen.
Er komt een dag dat ik mensen die in real life dat soort opmerkingen gaan maken gewoon kei hard op hun muil ga timmeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Ja Rita is wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Ja maar niet in het verkeerbeleidquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Hoe vaak heb jij je telefoon al laten vallen in je leven?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat je je telefoon niet uit je klauwen laat vallen waardoor 90% van de mensen instinctief naast zich kijkt en niet op de weg?
Met een handsfree set is die kans kleiner.
jah alleen geld die 30KM/h als ze ook daadwerkelijk bezig zijn met de weg. als er niemand aan het werk is aan die weg, mag je er gewoon 80 op rijden. dat bord staat er ter bescherming van de wegwerkers, die aan die weg aan het werk kunnen zijn. als ze er niet zijn, mag je dus gewoon de maximum snelheid (80 in dit geval) rijden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Als ze niet aan het werk zijn horen ze de borden om te draaien, anders geld gewoon de snelheid die er aan gegeven wordt. (hoe belachelijk die ook mag zijn)quote:Op woensdag 16 november 2005 09:02 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
jah alleen geld die 30KM/h als ze ook daadwerkelijk bezig zijn met de weg. als er niemand aan het werk is aan die weg, mag je er gewoon 80 op rijden. dat bord staat er ter bescherming van de wegwerkers, die aan die weg aan het werk kunnen zijn. als ze er niet zijn, mag je dus gewoon de maximum snelheid (80 in dit geval) rijden.
dat deed ik ook bij mijn rij-examen en ik was gewoon geslaagd.
Ligt eraan wanneer ik stop voor een zebra. Als ik alleen aan kom rijden, dus zonder auto's achter me dan stop ik meestal niet. Die voetganger kost het minder moeite om ff te wachten tot ik voorbij ben dan dat ik moet gaan afremmen en dan weer gaan optrekken (moeten tenslotte aan het milieu denken volgens JPB ). Als er echter veel auto's achter me rijden, betekend dat waarschijnlijk dat de voetganger langs zou moeten wachten, dus dan stop ik meestal wel ff.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:23 schreef Light het volgende:
[..]
Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten).
Als je als voetganger al op de fietsstrook staat dan is het toch wel duidelijk dat je wilt oversteken. En nee, ik ben niet zo gek dat ik voor een auto spring als die nog maar een meter van het zebrapad verwijderd is.
Nou Junkiesietze, daar ga je danquote:Voor bromfietsen en snorfietsen worden de boetes op gelijk niveau gebracht.
Als ze flink willen cashen moeten ze hier eens op gaan lettenquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
Je mag je telefoon (in je carkit) wel aanraken, niet vasthouden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???
Dat doe ik al jaaaaaren....quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Mijn oude telefoon (Siemens S35) had ook voicedial, alleen die werkte niet in de carkitquote:Op woensdag 16 november 2005 10:34 schreef The_Order het volgende:
[..]
Je mag je telefoon (in je carkit) wel aanraken, niet vasthouden.
Ik heb jhet ook niet verzonnen![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Bron?quote:Op woensdag 16 november 2005 12:45 schreef Tarabass het volgende:
En dat net wanneer er duidelijkheid is over het feit dat in steden met meer/veel flitsers het ddental is opgelopen, terwijl in steden met minder/weinig flitsers het dodental juist omlaag ging. Wie doet er mee de staat aanklagen voor het opzettelijk in gevaar brengen van burgers in het verkeer
He??? Ik heb altijd geleerd bij mijn rijlessen dat je moet stoppen voor oranje, TENZIJ je niet meer KUNT stoppen (anders zou er geen verschil zijn met rood licht, toch?)quote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Als je stopt voor oranje dat boven je voorruit verschijnt, sta je òp de kruising stil.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
He??? Ik heb altijd geleerd bij mijn rijlessen dat je moet stoppen voor oranje, TENZIJ je niet meer KUNT stoppen (anders zou er geen verschil zijn met rood licht, toch?)
daarom mogen mensen van meer dan 85kg ook niet meer in het openbaar rennen!quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:37 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Goed punt, mijn oma is ooit door een aanvaring met een ongehoorzame voetganger overleden.
10 km bumperklevers*400 euro ofzoquote:Op woensdag 16 november 2005 08:32 schreef Metro2005 het volgende:
Ach god, ze hebben weer een melkkoe gevonden die NOG verder uitgezogen kan worden
Maarja 1 troost, er staan tegenwoordig ZO veel files dat ik nog amper te hard kán rijden.
En ik ben nog steeds kwaad over een boete voor door ORANJE rijden (dat ding sprong gvd net op oranje toen ik eronder door reed, ik zag hem verspringen) en ja hoor. Flits.(en nee ik reed ook niet te hard)
Voortaan maar vol in de ankers dus bij dat stoplicht, jammer voor achteropkomend verkeer.
Lekker veilig tenminste.
Pas op he, ik weeg 95 en ren je eruitquote:Op woensdag 16 november 2005 18:14 schreef Youp het volgende:
[..]
daarom mogen mensen van meer dan 85kg ook niet meer in het openbaar rennen!
mag niet!! want stel je voor je rent over een kind van 3 heenquote:Op woensdag 16 november 2005 18:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Pas op he, ik weeg 95 en ren je eruit
Da's idd wel irritant. Mogen ze wmb ook wel een boete op zetten, aanstalten maken om over te steken bij een zebrapad en dan niet oversteken als de gelegenheid daartoe wordt geboden.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:15 schreef Blerfaap het volgende:
Alleen wel irritant als voetgangers soms in slaap gevallen zijn ofzo bij een zebra. Stop je voor ze.....blijven ze staan. Of niet begrijpen dat als je afremt, dat ze dan al over kunnen steken....
Ja maar daarom. Hoe kun je daar dan een boete voor krijgen?!quote:Op woensdag 16 november 2005 15:26 schreef heijx het volgende:
[..]
Als je stopt voor oranje dat boven je voorruit verschijnt, sta je òp de kruising stil.![]()
Dat wil je niet.![]()
Hoor de slinkse gedachtenpolizei toch met weer hun gebazel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Je en er zal zeker weer meer geld verdiend worden met de boetes!!.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:32 schreef longinus het volgende:
Het zal wel weer een stuk veiliger worden in 2006
Ook hier, zelfs 25% van m´n maandloon.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een gezeur hier weer, hou je gewoon aan de regels (die toch wel duidelijk zijn) en je hebt geen enkel probleem![]()
voor de duidelijkheid: ik heb een rijbewijs en ik heb ook wel eens een boete gehad (10 km/h te hard) en heb die ook zonder te klagen netjes betaald
Stoer man. (dat zomaar betalen)quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:55 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Ook hier, zelfs 25% van m´n maandloon.
Te hard gereden, jammer, overmaken.
Kan je zo over denken. Maar bij mij in de buurt is een soortgelijke weg. Met doorgetrokken streep en kilometers lang. toch is er om de haverklap een dodelijk ongeval. Dus ja, als je nadenkt doe het dan wel ff op niveau. Er zijn uitzonderingen misschien. Maar wanneer je in de een situatie iets beslist is het het veiligst om dit bij elk soortegelijke situatie ook zo te doen. De enkele uitzondering dat het anders kan in soortgelijke situatie wordt dus net zo beoordeeld als de andere. dit omdat je ervan uitgaat dat alle situaties hetzelfde ingeschat worden. eenduidig beleid lijtk me het veiligst ook al is het op sommige plekken niet ideaal.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Je hebt wel gelijk hoor, maar sinds wanneer kan je links over de vluchtstrook inhalen. Als je inhaalt over de vluchtstrook doe je dit rechts, of je bent aan het spookrijden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:17 schreef vdo28 het volgende:
hahaha ik lach me echt rot om sommige reacties..
Het is wel duidelijk dat er hier weer een hoop 18-jarige kneusjes in dit topic zitten die trots zijn op hun opgepoetste dildo's waar ze in rijden.
Wil je geen boete? Rij dan zoals het hoort.
Klaar zo simpel is het.
Ik heb trouwens liever dat de politie wat meer mongolen pakken die links over de vluchtstrook inhalen en bumperkleven. Die figuren zijn te achterlijk om te beseffen wat ze doen, misschien maar ff rijbewijs afschaffen als je iq onder 100 zit? Nee geintje. Maar sommige beseffen echt niet wat ze doen. Ben je gek op racen? Prima, ga dan een circuit op...
Haha inderdaad, stom van mequote:Op zaterdag 19 november 2005 22:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor, maar sinds wanneer kan je links over de vluchtstrook inhalen. Als je inhaalt over de vluchtstrook doe je dit rechts, of je bent aan het spookrijden.
(weet wel wat je bedoelt, maar kon het even niet laten)..
Ja kom op, alsof je lagere verkeersboetes als lastenverlichting wil.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gelukkig zegt Balkie dat we er volgend jaar op voorruit gaan. Wat een geruststellend gevoel
Alleen dit is dan weer zo onverklaarbaar.quote:AMSTERDAM - De ontevredenheid van de burger over de politie is sinds 1993 nog niet zo groot geweest. Twaalf jaar geleden was 68,2 procent van de burgers tevreden over hun laatste contact met de politie. Dit jaar is dat 61,8 procent.
Dit blijkt uit het rapport Actieve wederkerigheid dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is gemaakt. Volgens de onderzoekers heeft de daling met 6,4 procentpunt te maken met het gedrag van de individuele agent. De burger voelt zich door hem vaak niet serieus genomen.
Volgens het rapport wordt het oordeel van de burger niet beïnvloed door de media. Evenmin speelt een rol dat burgers kritischer zijn geworden.
De gemiddelde tevredenheid is berekend aan de hand van uiteenlopende contacten, variërend van bekeuringen tot voorlichtingsbijeenkomsten.
Jammer genoeg hebben de veroorzakers van al die dodelijke ongevallen een chronisch gebrek aan inzicht en zelfs een driedubbele doorgetrokken streep -die geldt toch niet voor MIJ?!?!?!- zal hen niet weerhouden van gevaarlijk inhalen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 21:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Kan je zo over denken. Maar bij mij in de buurt is een soortgelijke weg. Met doorgetrokken streep en kilometers lang. toch is er om de haverklap een dodelijk ongeval.
Dat, icm met het niet meer serieus nemen ervan. Hetzelfde met bordjes "scherpe bocht" of "adviessnelheid 30". 9 van de 10 keer kun je er met 70 doorheen.quote:Op maandag 21 november 2005 09:20 schreef heijx het volgende:
[..]
Een ander negatief effect van het overal doortrekken van strepen is dat de gewone automobilist langzaam verleert om veilig in te halen. Hij mag nergens meer oefenen.
Wat een instelling zeg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |