Nou, dat wordt ¤600 apart zetten voor boetes ipv. de ¤300 die je nu doetquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
Volgens mij heeft Den Haag weer dringend geld nodig![]()
Dit is irritant. Soms wil ik wel eens gewoon rustig achter een andere auto rijden. Daar kan ik dus zomaar een boete voor krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
R 326 als bestuurder niet links inhalen , ¤130
Niet meer, vanaf volgende maand heb ik een Quintezz radar alertquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou, dat wordt ¤600 apart zetten voor boetes ipv. de ¤300 die je nu doet.
Uiteraard gaan we erop vooruit. Alleen niet harder dan 80.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
Gelukkig zegt Balkie dat we er volgend jaar op voorruit gaan. Wat een geruststellend gevoel
en de lucht word ook veel schonerquote:Op dinsdag 15 november 2005 15:32 schreef longinus het volgende:
Het zal wel weer een stuk veiliger worden in 2006
quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard gaan we erop vooruit. Alleen niet harder dan 80..
Waarom mag ik mijn zes niet gebruiken?quote:
390, als je weer terug keert naar je eigen baan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:42 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Na 616a treed toch automatisch 616b in werking? houd in 260e boete?
En waarom word ik achtergesteld met mijn 4 bak?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:44 schreef heijx het volgende:
[..]
Waarom mag ik mijn zes niet gebruiken?![]()
krijgen we dan ook meer betaald ofzo? ik weet alleen dat we door die nieuwe zorgverzekering en alle andere onzin netto MINDER geld binnen krijgen....quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:11 schreef Speed-Addicted het volgende:
Per 1 januari 2006 worden de boetes fors verhoogd, sommige boetes heel fors; één enkele wordt verlaagd. De standaard boetes van ¤65 worden verhoogd naar ¤75 en die van ¤95 worden verhoogd naar ¤130. Volgens het inflatiecijfer zullen we maar zeggen. Wat voorbeelden.
rood licht negeren vind ik ook echt iets wat NIET kan en ook daadwerkelijk levensgevaarlijk is...quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:58 schreef Xtreem het volgende:
Ik zal 'ns positief zijn
EINDELIJK is rood licht negeren net zo duur als het overschrijden van een doorgetrokken streep/verdrijvingsvlak.
mee eens!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Ja, ja de regels.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Jij hebt zeker geen rijbewijs of auto nog?quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:21 schreef teknomist het volgende:
Tsja, als je je gewoon aan de regels houdt hoef je nergens druk om te maken? Toch?
Wat staat er op het gele bord?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
"Fietser op de rijbaan" Die fietsen hier ook door het dorp en daar mag je gewoon 50, en op de weg naar het volgende dorp ook, daar mag je 80.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:54 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Wat staat er op het gele bord?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:19 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ja, ja de regels.Vooral niet zelf gaan nadenken.
[[url=http://img34.imagevenue.com/loc204/th_d1d_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Goed punt, mijn oma is ooit door een aanvaring met een ongehoorzame voetganger overleden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:35 schreef dVTB het volgende:
Ik vind het vooral shockerend om te lezen dat de Nederlandse wegenwet ronduit discriminerend is. Het eerste de beste punt: Geen gevolg geven aan een aanwijzing van een opsporingsambtenaar. Boete voor automobilisten/motorrijders: 130 euro, bromfietsers 90 euro, fietsers 50 euro, voetgangers 35 euro. Hoezo? Is een ongehoorzame voetganger minder in overtreding dan een ongehoorzame automobilist? Beiden plegen hetzelfde vergrijp.
Ik ben het er helemaal mee eens! Het lijkt mij nog veel beter om een half jaar celstraf per te hard gereden kilometer in te voeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Mja we hebben ook veruit het kleinste land, met ontzettend veel verkeer, dus weinig ruimte om de boel lekker de boel te laten denk ik..quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:26 schreef amr_diab het volgende:
Dit begint op de Taliban te lijken... tis dat ze geen geweld gebruiken, maar wie zegt dat er geen gevangenisstraf op verkeersovertredingen komen? In de toekomst acht ik dit zeer wel mogelijk. De automobilist wordt gedemoniseerd.
De verhoudingen zijn volledig zoek, en Nederland wordt een politiestaat. Nergens worden regels zo streng gehandhaafd als in dit land. Met 6 tot 9 miljoen verkeersboetes per jaar hebben we het absolute wereldrecord. Er worden zelfs meer boetes uitgedeeld dan in de gehele Verenigde Staten!
Hier heb je een puntje, maar ook buiten de Randstad worden miljoenen, en over enkele jaren mogelijk enkele tientallen miljoenen verkeersboetes uitgeschreven. Terwijl de bevolkingsdichtheid daar niet bijzonder hoog is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:40 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja we hebben ook veruit het kleinste land, met ontzettend veel verkeer, dus weinig ruimte om de boel lekker de boel te laten denk ik..
En wat voor last heb je daar van? Worden die boetes aan willekeurige onschuldige burgers uitgedeeld?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:42 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Hier heb je een puntje, maar ook buiten de Randstad worden miljoenen, en over enkele jaren mogelijk enkele tientallen miljoenen verkeersboetes uitgeschreven. Terwijl de bevolkingsdichtheid daar niet bijzonder hoog is.
Een foutje is snel gemaakt, denk eens EUROPEES... heb jij nou een rijbewijs of rijd je in een scootmobiel?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:43 schreef Croupouque het volgende:
[..]
En wat voor last heb je daar van? Worden die boetes aan willekeurige onschuldige burgers uitgedeeld?
Dat gezeur altijd of je een auto/rijbewijs hebt ja of nee, als je over dit soort dingen wilt praten is echt onzin.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:48 schreef amr_diab het volgende:
[..]
Een foutje is snel gemaakt, denk eens EUROPEES... heb jij nou een rijbewijs of rijd je in een scootmobiel?
Wat een dom gelul!quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:41 schreef AlphaOmega het volgende:
Hmmm.... die boete voor niet handsfree bellen is nog steeds heel erg veel te laag. Daar mag wel een nul achter... weet men direct dat het toch echt voordeliger is om een carkit aan te schaffen.
En waar heb jij het over? Over het feit dat omdat het ene niet verboden wordt het andere dan ook niet verboden moet worden, alhoewel dat laatste wel heel makkelijk te controleren is...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul!
Dan mag je ook niet aan je radio zitten, praten tijdens de rit, je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken, roken (dus as aftikken/aansteken) etc.
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je afgeleid bent, of dat je geen 2 handen aan het stuur hebt?
Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen.quote:R 482 als bestuurder een voetganger, die op een voetgangersoversteekplaats oversteekt of kennelijk op het punt staat over te steken, niet voor laten gaan , ¤130
Maar ook met een carkit is telefoneren nog afleidend en dat is niet verboden.. Dus waar gaat het nou dan eigenlijk om?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:03 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En waar heb jij het over? Over het feit dat omdat het ene niet verboden wordt het andere dan ook niet verboden moet worden, alhoewel dat laatste wel heel makkelijk te controleren is...
Hopelijk ben je met me eens dat telefoneren afleidend is, en daarom verboden. Andere dingen zijn in principe ook niet toegestaan, als het de verkeersveiligheid in gevaar brengt. Maar die andere dingen zijn veel lastiger te controleren/bewijzen. Nog geen reden om dan alles maar toe te staan in de auto denk ik...
Dat mag ook niet, je dient je te concentreren op het verkeer. En niet op iets anders.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Wat een dom gelul!
Dan mag je ook niet aan je radio zitten, praten tijdens de rit, je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken, roken (dus as aftikken/aansteken) etc.
Waar gaat het nou eigenlijk om?
Dat je afgeleid bent, of dat je geen 2 handen aan het stuur hebt?
Dat je je telefoon niet uit je klauwen laat vallen waardoor 90% van de mensen instinctief naast zich kijkt en niet op de weg?quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Maar ook met een carkit is telefoneren nog afleidend en dat is niet verboden.. Dus waar gaat het nou dan eigenlijk om?
Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper gewordenquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef HenkieSpankie het volgende:j
je telefoon aanraken om een nummer op te zoeken
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:45 schreef The_Order het volgende:
[..]
Doe het eens, kan je ook een mooi geel briefje over krijgen. Overigens is die boete dan weer ¤ 10,- goedkoper geworden![]()
Voicedial.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef HenkieSpankie het volgende:
[..]
Hoe moet je dan een nummer kiezen om handfree te bellen???
Of niet.....quote:
Tja... zo komt het wel eng dichtbijquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
Dit is zo'n dom argument. Alsof straffen ok is omdat de gedraging strafbaar is gesteld. De verkeersboetes dienen een nobel doel - bevorderen verkeersveiligheid - maar het is maar zeer de vraag of dat met een dergelijk sanctiebeleid gediend is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Eens. Ik verbaas me erover hoeveel automobilisten gewoon doorrijden terwijl een voetganger wil oversteken (op een zebrapad, en niet bij verkeerslichten).quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:09 schreef robh het volgende:
[..]
Laat ze daar maar op controleren. Levert veel en veel meer geld op dan flitsen.
Er komt een dag dat ik mensen die in real life dat soort opmerkingen gaan maken gewoon kei hard op hun muil ga timmeren.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:28 schreef Croupouque het volgende:
Netjes, je kunt die sukkels qua geldbedragen niet hard genoeg straffen.
Je moet je gewoon aan de regels houden, punt. En niet achteraf gaan zeuren als je betrapt bent.
Ja Rita is wel op de goede weg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef SCH het volgende:
We willen toch zo graag strengere straffen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |