Nou, laat dat nou niet mijn insteek zijn, maar ik denk dat het dan net zo gemanipuleerd wordt als het stemmen met -.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef DaMart het volgende:
Ik vind dat er erg terughoudend moet worden omgegaan met het achteraf wijzigen van stemmen. Als je dat toestaat, dan kan er een keer een moment komen waarop iemand bedenkt dat hij verhaal A 3 punten heeft gegeven, en verhaal A 2 punten meer heeft dan zijn verhaal. Hij kan dan de stemming nog negatief (en niet helemaal eerlijk) beïnvloeden, door zijn punten voor verhaal A te wijzigen in punten voor verhaal X, en verhaal A geen punten toe te kennen, zodat zijn verhaal wint.
Nu zeg ik niet dat dat nu aan de orde is, maar het is denk ik wel iets om rekening mee te houden als je gaat toestaan om gegeven punten te wijzigen.
Ja, of gewoon de stemronde houden zoals het nu is, alleen dan zonder - stemmen (kom op zeg, je vind toch een ding het mooiste, dan hoort dat toch gewoon de 3 punten te krijgen? ) en via de mail naar de wedstrijd. Heb je ook niet het probleem dat er gemanipuleerd wordt, is de stemming spannender en je ziet meteen vanaf welk ip er gemaild wordtquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in hoe een - stem meer manipulerend zou zijn dan gewoon stemmen
+ meer werk voor de mods, en de kans dat wij beschuldigt worden van vals spelen mocht er toevallig bevriende fokker winnen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
Of je stemt gewoon niet??quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.
Dan stem ik mooi voor de inzending die op dit moment zo weinig punten heeft en niet in de smaak valt, die geef ik 1 punt en de rest stem ik lekker -, dan weet ik zeker dat mijn inzending lekker hoog blijft staan.
Nou, ik ben sowieso al verwonderd dat ik uberhaupt punten krijg, maar heb gewoon zo'n "het gaat niet helemaal eerlijk gevoel".quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:09 schreef Augustina het volgende:
Waarom vertrouwen we elkaar gewoon niet in het geven van de punten? Of iemand nou wel of niet beinvloed is, wat maakt het uit. Ik denk dat iedereen punten geeft uit een zo objectief mogelijke toestand. En diegene die zich wel heeft laten beinvloeden...ach. Ten eerste is dat toch niet na te gaan en ten tweede heeft hij/zij ook zichzelf ermee. Hij is namelijk niet eerlijk tegenover zichzelf.
En ik sta met mijn inzending notabene ontzettend slecht qua punten, dus heb wel enig recht van spreken.![]()
Ach, het gaat me er helemaal niet om dat mijn inzending niet zou lopen, sterker nog, hij heeft meer punten gekregen dan ik verwacht had, en ik vind sommige andere inzendingen echt gewoon veel mooier dan die van mij.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Augustina het volgende:
Nogmaals mijn inzendig doet het vreselijk slecht, terwijl ik het zelf fan-tas-tisch vind. Maar verder spreekt het weinig mensen aan. So be it.
Dan trek ik bij deze gewoon mijn inzending en mijn stemming terug.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.
Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
Ik heb gestemd waarbij 1 wijzing bij was: de verhalen heb ik thuis moeten lezen, kan moeilijk op mijn werk zoveel verhalen aandachtig lezen met de grote kans constant gestoord te worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.
Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
Door met - te stemmen KAN je manipuleren ja. Het is niet mijn bedoeling om je ervan te beschuldigen, sorry als je dat gevoel krijgt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef Augustina het volgende:
Ik heb wel - gestemd. Omdat ik echt geen punten kan geven aan iets wat me totaal niet aanspreekt. Met deze uitspraak van jou suggereer je dus dat ik niet eerlijk ben en dat ik dus manipuleer.
Zo'n uitspraak vind ik nogal wat, eerlijk gezegd. Jij vindt mij blijkbaar een manipulator, eentje die niet eerlijk is geweest.
Door niet te stemmen manipuleer je ook, en door gewoon te stemmen manipuleer je ook.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Door met - te stemmen KAN je manipuleren ja. Het is niet mijn bedoeling om je ervan te beschuldigen, sorry als je dat gevoel krijgt.
En daarom kun je er eentje 3 punten geven, eentje 2, en eentje 1.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Door niet te stemmen manipuleer je ook, en door gewoon te stemmen manipuleer je ook.
Het lijkt mij heel redelijk om er van uit te gaan dat de stemmers gewoon eerlijk stemmen. En ik kan me goed indenken dat je geen 3 goede kan kiezen als er maar 5 inzendingen zijn.
Ik ben toch niet super naïve van aard, maar ik verwacht dat niemand zo redeneert hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Ja, zo kan je bezig blijven. Geef je de drie inzendingen met de minste punten toch de meeste punten zpdat je eigen werk hoger komt.
Ik vraag me af hoeveel mensen zo redeneren...
Nee, het ligt aan mij, dat weet ik zelf ook wel. Maar ik voel me er niet meer prettig bij en daarom stop ik er dus mee.quote:
Nee hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Door met - te stemmen KAN je manipuleren ja.
Sorry dat je nu misschien wel minder stemmen hebt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:41 schreef Augustina het volgende:
Nou, ik ga in elk geval vrolijk door met de wedstrijd.
Och, dat zou niks uitmaken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Sorry dat je nu misschien wel minder stemmen hebt.
Dat is waar, maar het gaat rrom dat mensen in principe toch wel kunnen melden wat beter is naar hun mening. Dus eigenlijk moet je die - afschaffen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Het is zelfs precies het tegenovergestelde van wat jij suggereert.
Doordat je niet alle punten weggeeft, drie keer 3,2,1 (18 punten) is de gewichtsfactor van je bijdrage kleiner dan dan van iemand die wel alle punten weggeeft.
Maw de invloed die je hebt op de uiteindelijke puntentelling is kleiner, naarmate je minder punten geeft.
Met hetzelfde gemakt draai je dat om. "Stuur dan ook niets in als je niet eens een gedicht kunt maken dat voor punten in aanmerking komt." Net zo flauw, net zo'n dooddoener.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:18 schreef Troel het volgende:
maar stem dan ook niet als je niet eens een rijtje van drie kan maken.
Yep, komen eraanquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:43 schreef Augustina het volgende:
AR en Isa, horen we jullie favo's zo ook trouwens?
Van mij mag je. Ik heb er mijn redenen voor.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:47 schreef broer het volgende:
Jammer dat je eruit wilt stappen. Ik vind het een beetje een overdreven reactie, eerlijk gezegd.
AR behoort tot de bevoordeelden die dóór slotjes heen kan posten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:08 schreef Augustina het volgende:
Hmmm, ik had AR zijn favorieten ook wel willen weten eigenlijk.
Die ene met die bijzondere naamquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:31 schreef Augustina het volgende:
Welke is van jou, Troel?
quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Die ene met die bijzondere naam
Helemaal vergeten dat ik het een naam moest geven, dus de naam die standaard van de digicam afkomt, met 550 erachter omdat ik hem verkleind had
Nou, je wilt niet weten wat het eerste geluid was toen ik zag dat dat de titel geworden was.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef Biancavia het volgende:
[..]Ik zat er al een diepere betekenis achter te zoeken.
Dank je welquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:49 schreef Isabeau het volgende:
Troel heeft haar opgave Canon 007-550 uit de wedstrijd teruggetrokken.
Ik dacht al dat het dat wasquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:36 schreef Troel het volgende:
Nou, je wilt niet weten wat het eerste geluid was toen ik zag dat dat de titel geworden was.
Het klonk iets als ARGH
Het is gewoon een gevoel, kan er niets anders van maken.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het dat wasMaar desalnietemin heb je veel mensen laten nadenken
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je denkt dat iets niet eerlijk gaat als je zelf op de tweede plek staat...
idemquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:53 schreef Augustina het volgende:
Gefeliciteerd F-Snake, _Arual_ en Tha Erik!
Ik hoop dat die zich komt melden, want de email is spoorloos verdwenenquote:
quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:53 schreef Augustina het volgende:
Eens!quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:53 schreef Augustina het volgende:
Die was van mjquote:
Zou jij nog even bij Canon zoveel de opmerking willen plaatsen dat deze uiteindelijk niet meegedongen heeft in de wedstrijd (of een iets beter geformuleerd iets)? Dank je.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:11 schreef Ancient het volgende:
[..]
Die was van mj![]()
Hmm, volgende keer ga ik meer mijn best doen, ik wist deze keer helemaal net wat ik kon verwachten van de wedstrijd. Gewone volgende keer beter mjn best doen![]()
en nog even spam
http://wiki.fok.nl/index.php/TTK/TTK-Wedstrijd
Ik ook.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de keuze van AR
Ik heb bij de kunst de namen er alvast bijgezet (al heb k hier een rot toetsenboord, dus msschen taalfouten) en ik heb bij de canon erbij gezet dat die zich heeft teruggetrokkenquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:14 schreef Troel het volgende:
[..]
Zou jij nog even bij Canon zoveel de opmerking willen plaatsen dat deze uiteindelijk niet meegedongen heeft in de wedstrijd (of een iets beter geformuleerd iets)? Dank je.
Ach ja, gedeeld eerste of tweede... wat maakt het uit hequote:Op dinsdag 15 november 2005 12:59 schreef Troel het volgende:
Overigens, de mensen op wie ik stemde die nu punten zijn misgelopen, sorry, dat is niet persoonlijk bedoeld.
Helemaal niet terecht: er is gemanipuleerd met de stemmen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
De Dominante heeft iig terecht met afstand de gedichten wedstrijd gewonnen.
Heb ik niet goed geteld? Ik heb het 2x geteld!quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:45 schreef Yosomite het volgende:
Helemaal niet terecht: er is gemanipuleerd met de stemmen.![]()
Hertelling!
(En als je op hetzelfde aantal komt, heb je "verkeerd" geteld.)
quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik niet goed geteld? Ik heb het 2x geteld!
Zie je nu wel. Je bent vergeten door 2 te delen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb ik niet goed geteld? Ik heb het 2x geteld!
Uhmm.. ja.. uhhh...quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de keuze van AR
Nee, dat ga ik je niet vertellen...., ik moet alleen gedeeltelijk jouw woorden bevestigen (Da's wat anders he!!quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:23 schreef Augustina het volgende:
AR, je gaat me nu toch niet vertellen dat je de gedichten en verhalen niet gelezen hebt!
Hij heeft gewoon niet alles gelezen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:30 schreef Augustina het volgende:
Ik snap je niet.
Jij snapt mijquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon niet alles gelezen?
Ik ben niet helemaal weg hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Jammer maar helaas, niksmeer aan te doen, mocht ze terugkomen dan verwelkom ik d'r met open armen.
Dan heb ik iets verkeerd opgevatquote:
Het heeft een geheime betekenisquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Nu de makers toch bekend zijn, heb ik echt een brandende vraag aan Ancient. Wat betekent dit gedicht? Ik snap het niet.
* ROOD
OCTO
OTTO
DOOR
Hierbij sluit ik me aan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben tegen anoniem stemmen.
Absoluut tegen
* Tha_Erik eensch ischquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ach Isabeau,
Zoals ik in mijn 1e post vandaag al aangaf, ik vind het hele stemmen slechts bijzaak.
Het gaat toch om het schrijven en lezen!
De beste 3 zullen echt uiteindelijk wel de beste 3 zijn. Dit keer vond ik ze in ieder geval goed.
bij een van de kunstwerken was zoiets toch al het geval?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:34 schreef Ancient het volgende:
Ik vroeg me af, je mag natuurlijk geen verhalen, kunstwerken of gedichten kopieren, maar mag je wel bijvoorbeeld een verhaal over een kunstwerk maken. Dus stel het onderwerp 'Nacht' wint, mag ik dan bijvoorbeeld een verhaal maken over de achtergrond van de nachtwacht ofzo
Of andersom, een kunstwerk over bijvoorbeeld het kindergedichtje: het regent, het regent, de straten worden nat, er kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat?
![]()
Graag gedaan. Ik heb van je verhaal genoten. Ik vond het erg knap geschreven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 18:44 schreef LXIV het volgende:
PS: Thx aan Augustina voor het, als enige, geven van 3 punten aan mijn verhaal!![]()
Ja ik heb dat gedaan met een pagina uit een bundeltje van Judith Herzberg! Het leek me leuk omdat het over rood ging, en hier zul je denk ik niet zo gauw met auteursrechten ofzo te maken krijgen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
bij een van de kunstwerken was zoiets toch al het geval?
Nou ik was eigenlijk wel verrast aan het einde! Vond het ook zeer zeker een erg goed verhaal, viel alleen buiten mijn punten doordat ik het aan het begin niet rap genoeg vind gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef LXIV het volgende:
Ja, goed plan.. Wanneer we elkaar wat feedback geven zullen onze verhalen steeds beter worden!
Zo had ik voor mijn verhaal (Lilith) het idee dat mensen het wel goed geschreven vonden, maar te voorspelbaar. Ik denk dat dát mij juist punten gekost heeft...
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik meedoe dan is dat alleen voor mijn lol en maakt het me bar weinig uit als ik geen punten zou krijgen. Nou goed, het is natuurlijk altijd leuk om punten te krijgen, maar ik heb geen illusies betreffende mijn schrijf/dicht/kunstkunst.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ach Isabeau,
Zoals ik in mijn 1e post vandaag al aangaf, ik vind het hele stemmen slechts bijzaak.
Het gaat toch om het schrijven en lezen!
De beste 3 zullen echt uiteindelijk wel de beste 3 zijn. Dit keer vond ik ze in ieder geval goed.
Haha, dát heb ik deze eerste wedstrijd dus juist expres gedaan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:49 schreef LXIV het volgende:
Ik zat trouwens bijna 100% fout met raden wie wat geschreven had![]()
Ging er vanuit dat iedere man uit mannelijk perspectief zou schrijven en vice versa..
Klopte dus helemaal niks van!
Het mysterieuze in eht verhaal sprak mij aan, maar zoals al gezegd is begon het te langzaam. Ik had ook graag wat meer van de "dorpsgek"gezien, maar dat is zeer persoonlijk. Ik voel altijd een soort connectie met mensen die als dorpsgek overkomenquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef LXIV het volgende:
Ja, goed plan.. Wanneer we elkaar wat feedback geven zullen onze verhalen steeds beter worden!
Zo had ik voor mijn verhaal (Lilith) het idee dat mensen het wel goed geschreven vonden, maar te voorspelbaar. Ik denk dat dát mij juist punten gekost heeft...
Wat vond jij ervan Erik?
Bij mij is er ook iemand die voor mijn gedicht én voor mijn verhaal drie punten gaf (bedankt daarvoor he) en dan ook nog mijjn kunstinzending 1 punt. Ik wil niet zeggen dat mij die punten zo veel uitmaken, maar toch is het erg leuk om te zien dat er personen zijn die er van houdenquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:54 schreef _Arual_ het volgende:
Volgens mij had ik noch mannelijk noch vrouwelijk perspectief...
Wat ik trouwens grappig vond, was dat er een aantal mensen zowel mijn gedicht als mijn verhaal 3 punten hebben toegekend. En ik dacht nog wel dat ze zo van elkaar verschilden.
Ik had een idee, maar ik weet niet hoe ik dat tot een ineteressant verhaal kan maken. Even goed mijn gedachten op orde zetten, voordat ik eraan begin.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:59 schreef p-etr-a het volgende:
Hey gaan jullie eigenlijk ook meedoen aan de tussenwedstrijd? Erg snelle wedstrijd vind ik, in die zin wel weer goed voor de tijdsdruk misschien.![]()
Maar ik heb nu dus nog geen idee! En wil natuurlijk wel op ten minste gedicht en verhaal inzenden.
Prima uitgangspuntquote:
Doe maar gewoon drie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik had een idee, maar ik weet niet hoe ik dat tot een ineteressant verhaal kan maken. Even goed mijn gedachten op orde zetten, voordat ik eraan begin.
Ik denk dat het voor mij weer drie inzendingen wordt, maar misschien door de tijdsdruk dat ik me beperk tot twee.
Dit doet me denken aan een wedstrijd vorig jaar van FOK! en de NCRV.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima uitgangspuntDaar kan je vast inspiratie in vinden
En zoals ik al eerder schreef: sinterklaasgedichtjes of sentimentele kerstverhaaltjes toegestaan.
Ik was het meest tevreden (toen ik het inzond) met mijn verhaal (RoodIII, eigenlijk ben ik gewoon vergeten om de titel erboven te zetten, maar ach).quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:02 schreef p-etr-a het volgende:
Met welke inzending waren jullie het meest tevreden (van jezelf dus)? Ik had dat bij mezelf met het gedichtje (Kersen), maar uiteindelijk heeft mijn verhaal in vergelijking nog beter gescoord. Dat vond ik wel opvallend.
Eerste gedicht ooit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond mijn verhaal wel grappig. Mijn gedicht absoluut niet, daar ben ik ook niet zo heel erg lang mee bezig geweest. Tis trouwens wel het eerste gedicht dat ik ooit geschreven heb.
Ik zal wel eens wat met een dikke zwarte Edding gaan kliederen op zo'n grijs recycle papiertjequote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima uitgangspuntDaar kan je vast inspiratie in vinden
En zoals ik al eerder schreef: sinterklaasgedichtjes of sentimentele kerstverhaaltjes toegestaan.
Met mijn verhaal (dat een gedeelde eerste plaats was geweest als Troel haar stemmen niet had teruggetrokkenquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:02 schreef p-etr-a het volgende:
Met welke inzending waren jullie het meest tevreden (van jezelf dus)? Ik had dat bij mezelf met het gedichtje (Kersen), maar uiteindelijk heeft mijn verhaal in vergelijking nog beter gescoord. Dat vond ik wel opvallend.
quote:Als een rode lap…
Zoals het bloed in het infuus,
En de rok van tante Truus.
Met wie ik samen door het weiland liep,
Niet horend wat mijn oom nog riep.
Mijn T-shirt van dezelfde kleur,
Stond aan de basis van deze terreur.
Net niet total-loss,
Maar wel was ik de klos.
De pijn is nauwelijks te stillen,
Ik voel het overal, van hoofd tot billen.
Had ik maar meteen mijn oom begrepen,
Dan was ik niet van achteren gegrepen.
Want mijn T-shirt was helaas te rood,
En gaf dat beest een adrenaline stoot.
En veel te laat kreeg ik in de gaten,
Dat mijn oom zijn stier had losgelaten.
Kolder is goed voor de afwisseling... en ook wel eens leuk om te schrijven tussen alle serieuze zaken door.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Opvallend dat je verhaal best serieus was en je gedichten gewoon leuke kolder
Ik vond jouw verhaal Martina erg goed! Ik heb zelfs zitten dubben om het niet op de 1e plaats te zetten... (Nu 2e)quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:32 schreef F-Snake het volgende:
Nog over de verhalen: ik vond dat veel van de inzendingen teveel leken op een hoofdstuk uit een boek. Vaak kwam dat doordat de onderwerpen naar mijn mening "te groot" waren gekozen. Daar heb ik mezelf ook schuldig aangemaakt denk ik (als iemand zich trouwens nog kan herinneren waarom hij of zij mijn verhaal (Martina) niet echt geweldig vond, dan hoor ik dat graag! Naast poezie schrijf ik ook verhalen, feedback is altijd welkom).
Ik vond het ook leuk. Veel beter dan dat van mezelf.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:47 schreef Augustina het volgende:
Of ik tevreden ben over mijn inzending? Ja! Heel erg zelfs. Ik vond mijn werkje erg leuk geworden. Dat is laatste ben geworden vind ik niet zo erg eigenlijk. (Alhoewel ik daar natuurlijk niks van begrijp.)
Vond het fijn dat ik weer eens een kwast in mn handen had.
AR was ook al op een gedeelde eerste plaats gekomen met mijn stem.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
(dat een gedeelde eerste plaats was geweest als Troel haar stemmen niet had teruggetrokken![]()
Schuldgevoel aanpraten is helemaal niet mijn bedoeling hoor. Zoals ik al zei in mijn vorige post: ik hecht meer waarde aan het feit dat ik bruikbaar commentaar heb gekregen dan aan de stand op de ranglijst.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:35 schreef Troel het volgende:
[..]
AR was ook al op een gedeelde eerste plaats gekomen met mijn stem.
Het is maar goed dat ik niet snel een schuldgevoel aangepraat krijg, maar vind het best jammer, want tenslotte was dat wel de inzending die ik het mooiste vond![]()
Nee, weet ik ook wel, heb ook geen schuldgevoel, maar ik kan me voorstellen dat een gedeelde eerste plaats heel goed was geweest voor zelfvertrouwen enzo.quote:Op woensdag 16 november 2005 07:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
Schuldgevoel aanpraten is helemaal niet mijn bedoeling hoor. Zoals ik al zei in mijn vorige post: ik hecht meer waarde aan het feit dat ik bruikbaar commentaar heb gekregen dan aan de stand op de ranglijst.
Gewoon, schrijven. Of doe je alleen maar mee om te winnen?quote:Op woensdag 16 november 2005 20:16 schreef LXIV het volgende:
Ook ik heb inspiratie gevonden voor een verhaal rond "December"
Voor mezelf een leuk verhaal. Maar ik weet zeker dat ik er niet echt mee zal "scoren", qua thema..
Wat zal ik nu doen?
DAt wel, maar dan kun je toch nog wel een unieke invalshoek vinden?quote:Op woensdag 16 november 2005 20:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het thema ( 'December' ) is toch voor iedereen hetzelfde?
Of heb ik iets gemist?
Ik zal voor jou extra mijn best doen..quote:Op woensdag 16 november 2005 21:51 schreef Augustina het volgende:
Ben weer benieuwd LXIV.
jaquote:Op donderdag 17 november 2005 12:06 schreef _Arual_ het volgende:
De regels voor de tussenwedstrijd zijn verder toch precies hetzelfde als die voor de normale wedstrijd? Ik doel dan voornamelijk op de lengte die het verhaal mag hebben.
Met schoolse activiteitenquote:Op donderdag 17 november 2005 15:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Hehe, wilde ik op school in een computer-uur even snel kijken hoe het was met de slowchat, is fok! geblokkeerd. Dus nu geen fok! meer onder schooltijd. Hoe moet ik de dag dan doorkomen?
Hé, je kan ook te ver gaan, hequote:Op donderdag 17 november 2005 15:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Met schoolse activiteiten![]()
Goed ideequote:Op donderdag 17 november 2005 16:02 schreef Ancient het volgende:ik had vroeger op school altijd de frontpage aan zodat ik tenminste kon zeggen dat ik het nieuws aan het doorlezen was en dat was goed voor mijn ontwikkeling dus dat mocht.
![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 16:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar even serieus, dan zit je op die computer, en dan doet op een gegeven moment je muis het niet meer. Maar je pijlte beweegt nog wel (voor een heel kort moment dacht ik dat de computer bezeten was). Dan start het pijltje word op en er typt iets: "Heeft dit met school te maken?"
Het bleek dus de computerdoos te zijn, die het lokaal en de leerlingen in de gaten moet houden.
quote:Op donderdag 17 november 2005 16:58 schreef Ancient het volgende:
AR, ik heb bewondering hoe je met een marker omgaat, het is echt moeilijk![]()
Mooi, want ik heb mijn verhaal net verstuurdquote:Op donderdag 17 november 2005 17:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee, idd. Goed punt!!
Bij de tussenronde is dit niet nodig
Die van jouw was heel mooi, terwijl het mij alleen lukt om lelijk te krassen met uitschietersquote:
Maar dat was een photoshop.....quote:Op donderdag 17 november 2005 18:01 schreef Ancient het volgende:
[..]
Die van jouw was heel mooi, terwijl het mij alleen lukt om lelijk te krassen met uitschieters![]()
Ik dacht dat je het gemaakt had met die marker door die post hierbovenquote:Op donderdag 17 november 2005 18:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar dat was een photoshop.....
Is geen marker aan te pas gekomen..
Alleen een ingescande rouwadvertentie uit de krant en de hammer & sikkel komt van internet
Het helpt bij mij altijd om nadat ik een verhaal geschreven heb er twee of drie dagen niet naar te kijken en dan weer grondig en kritisch doorlezen. Dan merk je zelf vaak de dingen die niet lekker lopen of die niet kloppen enzo.quote:Op donderdag 17 november 2005 19:20 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb mijn verhaal nu wel ingezonden, maar nu ik het zo nog een keer overlees denk ik echt dat het toale bagger is.
Maar we zullen wel zien of de kijkers thuis er ook zo over denken.
Ik dnek dat ik dit verhaal gewoon niet meer aankijk, nooit meer. Misschien is dat wel het bestequote:Op donderdag 17 november 2005 19:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het helpt bij mij altijd om nadat ik een verhaal geschreven heb er twee of drie dagen niet naar te kijken en dan weer grondig en kritisch doorlezen. Dan merk je zelf vaak de dingen die niet lekker lopen of die niet kloppen enzo.
Thnx. Niet eens lang over gedaanquote:Op donderdag 17 november 2005 20:34 schreef Augustina het volgende:
Wow, mooi gemaakt Tha Erik!
Ik heb hem ook even geupload en op Fok!wiki gezetquote:Op donderdag 17 november 2005 20:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik verveelde me dus heb ik maar een banner gemaakt, speciaal voor de wedstrijd.
[afbeelding]
Misschien tof om 'm bovenin het officiele topic topic te zetten ofzo? Hoeft niet hoor, doe maar wat jullie willen![]()
Onder klussen versta je ook muren schilderen gok ik???quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:25 schreef DaMart het volgende:
Tot wanneer kunnen we inzenden? Ik heb nog totaal geen inspiratie, en maandag ga ik een huurcontract tekenen en daarna klussen, dus het zal wel een lang schrijfproces worden bij mij...
De trap kan maar een bepaald gewicht dragen en daarnaast ben ik als de dood voor die stomme vlizotrappenquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de trap gestolen???
Of de zolder van het huis gewaaid??? Wat is er precies gebeurt??
aj, ja die trappen heb ik het ook niet op....quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:56 schreef Troel het volgende:
[..]
De trap kan maar een bepaald gewicht dragen en daarnaast ben ik als de dood voor die stomme vlizotrappen
Ik ga een blik werpenquote:Op vrijdag 18 november 2005 10:33 schreef Ancient het volgende:
AR, is mijn gedicht goed aangekomen (vraag ik nog eens) anders word het net als vorige keer toen mijn verhaal opeens verdwenen was
nee, het ging mij specifiek om deze, omdat ik me niet lekker voelde bij de - stemmen. Maar daar is nu wat op gevonden.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:14 schreef Augustina het volgende:
Troel, je wilt wel mee blijven doen dus? Ik dacht eerlijk gezegd dat je alle verdere wedstrijden voor gezien zou houden.
Je bent verslaafd.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:30 schreef Tha_Erik het volgende:
verhaal
Ik hou wel van die bling uitvoering.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:38 schreef _Arual_ het volgende:
je kunt je instellingen trouwens zo veranderen dat fok er veel minder bling uitziet, daar trappen ze dan misschien wel in.
Precies, beter fok dan drugsquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:43 schreef _Arual_ het volgende:
Nou ja, zodra je verslavingen niet erger worden dan fok is er niet veel aan de hand lijkt me.
Ach, misschien kun je het naar het thema 'nacht' ombuigen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb trouwens nog helemaal geen inspiratie. Wel voor een verhaal an sich, mar ik ga er niet in slagen om het om te buigen richting het thema december. En nu zit eerst dit dus niet passende verhaal me in de weg. Dat moet er toch echt eerst uit.
Of 'regen' natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ach, misschien kun je het naar het thema 'nacht' ombuigen.
Of de kerstman die op een regenachtige nacht in een penthouse vast zit, dan ben je met allebei de wedstrijden goed en kan je later kiezen wanneer je hem in wil sturenquote:
Oeh, jij bent goed!quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:58 schreef Ancient het volgende:
[..]
Of de kerstman die op een regenachtige nacht in een penthouse vast zit, dan ben je met allebei de wedstrijden goed en kan je later kiezen wanneer je hem in wil sturen![]()
Maar dat zal wel teveel buiging zijn![]()
quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:00 schreef Tha_Erik het volgende:
En mijn gedicht kunstwerk is *verzonden*, nu alleen nog een kunstwerk maken en nu dan ben ik weer klaar![]()
.
Helemaal niet!quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:14 schreef Francesca het volgende:
Hé leuk, weer een schrijfwedstrijd! ´k ben te laat zeker ....
Hoe is het met jouw inspiratie/motivatie Augustina? Ga je de schilderkwast nog opnemen of wil je iets schrijven?quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:14 schreef Augustina het volgende:
Troel, je wilt wel mee blijven doen dus? Ik dacht eerlijk gezegd dat je alle verdere wedstrijden voor gezien zou houden.
Ik heb wel een idee wat ik wil uitwerken. Helaas moet ik nog een hoop papers schrijven voor school.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe is het met jouw inspiratie/motivatie Augustina? Ga je de schilderkwast nog opnemen of wil je iets schrijven?
Zelf heb ik de komende week helaas niet de gelegenheid om nog te schrijven. Dat wordt dus doorwerken op het laatste moment!
Iets beeldends maken lijkt mij ook leuk.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:23 schreef Augustina het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee wat ik wil uitwerken. Helaas moet ik nog een hoop papers schrijven voor school.
Maar ik hoop tussendoor wel wat te kunnen maken. Wil in ieder geval wel weer iets beeldends maken, dat ligt me beter dan een verhaal of gedicht schrijven.
Mag ik opmerken dat schilderen niet voor een groot deel kwestie is van techniek??quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets beeldends maken lijkt mij ook leuk.
Een paar maanden geleden had de JB schildersetjes in de aanbieding. Die dus gekocht en aan het werk gegaan. Had wel een leuk idee maar het viel me toch erg tegen het uit te beelden.
Net als schrijven is schilderen buiten een kunst toch ook voor een groot deel een kwestie van de juiste techniek hebben. En die leer je natuurlijk niet 123.
Is voor jou het schilderen puur een hobby of heb je er via je werk of studie nog (zijdelings) mee te maken?
Ik schilder inderdaad puur uit hobby. En eigenlijk ook heel zelden. Heel raar, want ik vind het enorm leuk om te doen. Maar blijkbaar gun ik mezelf de tijd er niet voor.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iets beeldends maken lijkt mij ook leuk.
Een paar maanden geleden had de JB schildersetjes in de aanbieding. Die dus gekocht en aan het werk gegaan. Had wel een leuk idee maar het viel me toch erg tegen het uit te beelden.
Net als schrijven is schilderen buiten een kunst toch ook voor een groot deel een kwestie van de juiste techniek hebben. En die leer je natuurlijk niet 123.
Is voor jou het schilderen puur een hobby of heb je er via je werk of studie nog (zijdelings) mee te maken?
Ja.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mag ik opmerken dat schilderen niet voor een groot deel kwestie is van techniek??
Ik denk dat het vooral een combinatie is van inspiratie, creativiteit en techniek. Het beste resultaat krijg je door die alledrie te hebben, maar zelf al mis je de techniek dan kan er nog een geweldig kunstwerk uitkomen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja.![]()
Maar wat is het dan, buiten zuivere inspiratie, nog meer?
quote:Op zondag 20 november 2005 13:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Even een tussenstand van de stemming voor de wedstrijd na de tussenronde:
[afbeelding]
Stemmen in de poll kan nog steeds hier.
UHMM... ja!!quote:Op zondag 20 november 2005 13:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als erin de poll een gelijke stand is? Voorkeur van Isa en AR?
Francescaquote:Op zaterdag 19 november 2005 16:14 schreef Francesca het volgende:
Hé leuk, weer een schrijfwedstrijd! ´k ben te laat zeker ....
Dan wordt het thema 'regenachtige nacht'.quote:Op zondag 20 november 2005 13:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als erin de poll een gelijke stand is? Voorkeur van Isa en AR?
vertel!quote:Op maandag 21 november 2005 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb EINDELIJK een idee!!!
Mooie post.quote:Op maandag 21 november 2005 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Ligt het aan mijn gebrekkige denkkunsten, of overlappen de December(tussen)-wedstrijd en de 2e-ronde-wedstrijd elkaar(dus nog met stemmen en lezen/bekijken bezig, terwijl de volgende begint).
En nu ik dit getypt heb denk ik er nog eens over na en zie dat het eigenlijk geen probleem is, aangezien er in de eerste week(weken) vaak nog niemand iets ingestuurd heeft.
Naarmate ik meer typ merk ik ook dat ik steeds meer onzin uitkraam..
Zal ik 'm insturen voor volgende maandquote:
Naarmate ik meer lees kom ik idd tot dezelfde conclusie...quote:Op maandag 21 november 2005 16:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Naarmate ik meer typ merk ik ook dat ik steeds meer onzin uitkraam..
quote:Op maandag 21 november 2005 17:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Naarmate ik meer lees kom ik idd tot dezelfde conclusie...
Nou ja alleen het feit dat je nu 'december'verhalen kunt lezen terwijl je ook met je nieuwe regenachtige nacht verhaal voor december bezig kunt zijn.quote:Op maandag 21 november 2005 17:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
![]()
Maar toch wil ik antwoord op mijn vraag! Overlapt het eind van de tussenwestrijd met je maandwedstrijd?
Dank.quote:Op maandag 21 november 2005 18:14 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou ja alleen het feit dat je nu 'december'verhalen kunt lezen terwijl je ook met je nieuwe regenachtige nacht verhaal voor december bezig kunt zijn.
Nee, want je hoeft pas in januari weer te gaan stemmen.quote:Op maandag 21 november 2005 18:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dank..
Nog 9 dagen, en dan wordt het echt hard werken; lezen, typen, bekijken, schilderen/tekenen en natuurlijk stemmen. Iets wat niet zomaar aan je voorbij kan gaan.
Jawel hoor! Er wordt wel voor gestemd.quote:Op maandag 21 november 2005 18:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Wordt er voor de december(tussen)-wedstrijd niet gestemd?
Gelukkig was ikniet zo tevree met mijn verhaal, dus dat zit dan wel goed.
Fijn! En kut, want mijn verhaal is stom! Maar het gaat natuurlijk niet om het winnenquote:Op maandag 21 november 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jawel hoor! Er wordt wel voor gestemd.
Ik heb altijd groot ontzag voor de blauwe kleur en neig alles te geloven wat er gezegd wordt. Nu dus weerquote:
ja, altijd blijven antwoorden, anders loopt het gesprek dood (zoals nu)quote:Op maandag 21 november 2005 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Je reageert maar fijn verder, maar moet ik dan ook blijven antwoorden?
Kan wel hoor! Ik onthoud echt niet alles wat ik zeg.quote:Op maandag 21 november 2005 21:27 schreef Ancient het volgende:
Kunstwerk ingezondenAls bijlage, want plakken lukte niet
![]()
Trouwens, voor de slowchat, P-etr-a, was jij het niet die een jaar geleden ofzo zei dat ik ook eens buiten Onzin moest komen![]()
![]()
ja, tot ik er achter kwam dat er al een oudere user bestond die EmJay heette, en toen was ik weer MJquote:Op maandag 21 november 2005 21:55 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Kan wel hoor! Ik onthoud echt niet alles wat ik zeg.
Maar ehm... Ik vraag me dit al een tijdje af: ben jij EmJay?
Ik weet dat je hem nooit meer gebruikt inderdaad en dat je een nieuwe account had gemaakt met zo'n fee en een fles in je avatar, maar er was nog een user met dezelfde avatar wiens naam ook met een A begon. Dus nu wist ik niet meer zeker of jij het wel was.quote:Op maandag 21 november 2005 21:59 schreef Ancient het volgende:
[..]
ja, tot ik er achter kwam dat er al een oudere user bestond die EmJay heette, en toen was ik weer MJmaar ik gebruik die account nooit meer.
![]()
Ja dat klopt, ik hou niet zo van MSN. Ik zit er wel af en toe op maar dan denk ik weer: straks begint er iemand tegen me te praten en kan ik zo moeilijk weg komen et cetera. Vandaar dat ik me eigenlijk meestal maar niet meer inlog.quote:Je bent trouwens ook weinig op msnToen ik ge nog een tijd in de lijst had zag ik je nooit
![]()
Af en toe antwoorden wordt wel gewaardeerd jaquote:Op maandag 21 november 2005 18:55 schreef Isabeau het volgende:
Je reageert maar fijn verder, maar moet ik dan ook blijven antwoorden?
Of is dit een gevalletje "altijd het laatste woord willen hebben"![]()
Het houdt wel dit topic hoog in mijn Actives.quote:Op maandag 21 november 2005 22:04 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Af en toe antwoorden wordt wel gewaardeerd ja.
En ik wil wel altijd het laatste woord hebben, maar dan moet daar ook weer op gereageerd worden, en dan moet ik weer (zie je de vicieuze cirkel). Ik kan er niks aan doen, zo ben ik gewoon.
Oh zo. Ja. Natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2005 18:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jawel hoor! Er wordt wel voor gestemd.
Niets, je hebt gelijk.quote:Op maandag 21 november 2005 22:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik dacht dat 'December' al het thema was...
Wat heb ik nu weer gemist?
Onderwerp November: Roodquote:Op maandag 21 november 2005 22:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik dacht dat 'December' al het thema was...
Wat heb ik nu weer gemist?
Anders was er een halve maand waar de inspiratie wegsijpelde tussen de wedstrijd van November en December en zou iedereen hierdoor zwaar geonmotiveerd zijnquote:Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh, het is een tussenwedstrijd...
Ook dat nog...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |