abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32286797
Maar de kunst heb je vast wel bekeken. Dus....
  dinsdag 15 november 2005 @ 14:51:48 #102
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32286798
Woei, gefeliciteerd alle winnaars
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:37:57 #103
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32289377
Goedemiddag allemaal,
Ik heb echt een lange rottige dag gehad op school, dus kom ik thuis met de verwachting van een leuk gezellig einde van de eerste wedstrijd. Ik kijk in MyAt en zie dat het slowchattopic vol is, potverdikkie, dus eerst nieuwe topic maar zoeken en dan ook nog eens 3 pagina's doorspitten .

Ik vind het jammer dat de stemkwestie zoveel bij mensen omhoog heeft gebracht (ook bij mijzelf ) en al helemaal jammer dat Troel zich terugtrekt, want iedere deelnemer was welkom. Jammer maar helaas, niksmeer aan te doen, mocht ze terugkomen dan verwelkom ik d'r met open armen .

Dan de volgende verrassing, de resultaten! Ik ben blij! Gewonnen in de categorie Kunst, (mega)gedeelde tweede plaats bij gedichten, en mijnverhaal ergens middenin. Nogmaals jammer voor de terugtrekking, mijn persoonlijke favoriet.

Op naar de volgende ronde, en tegelijkertijd de tussenronde) nu heel even stemmen op mijn onderwerp. .

gefeliciteerd F_Snake en _Arual_, beide inzendingen stonden hoog in mijn stemlijst!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:40:46 #104
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32289442
En ik wil nog toevoegen dat de mensen die (helaas) niet zo bijzonder veel punten geven niet moeten treuren, aangezien ik van elk afzonderlijke inzending heb genoten, en dat er nog een hoop volgende wedstrijden komen, waarin we allemaal nieuwe kansen hebben.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:30:18 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_32290728
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Jammer maar helaas, niksmeer aan te doen, mocht ze terugkomen dan verwelkom ik d'r met open armen .
Ik ben niet helemaal weg hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32290793
Ik heb bij elke pagina de eerste, tweede en derde genoemt (gelinkt natuurlijk zodat men er meteen naartoe kan). Ook heb ik de winnaars gelinkt op de centrale pagina. Bij de verhalen heb ik nu de schrijvers er ook bij gezet, dus volgens mij zijn de pagina's nu compleet

Ik denk dat ik alvast voor de feestdagen special pagina's ga maken en alvast linken, dan kunnen de inzendingen er later makkelijk geplaatst worden

en dan een paar dagen maar niet aan Fok!wikipedia zitten

Ik heb er trouwens een feestdagen special van gemaakt, dat klinkt beter dan een opvulwedstrijd ofzo

[ Bericht 12% gewijzigd door Ancient op 15-11-2005 17:39:32 ]
pi_32290908
Zo! Het gaat er steeds beter uitzien allemaal, echt heel puik werk Ancient!
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:09:10 #108
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32291752
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:30 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik ben niet helemaal weg hoor
Dan heb ik iets verkeerd opgevat . In ieder geval, welkom terug dan maar ?
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:44:57 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32292727
Goedeavond allemaal!

Op de eerste plaats: Hartelijk gefeliciteerd alle winnaars van de TTK-wedstrijd!!

Wat een gedoe om dat stemmen zeg!
Natuurlijk is het zo dat je met wel of niet stemmen, of hoe, de uitslag kunt beïnvloedden. Het stemmen aanpassen of anoniem maken is natuurlijk een mogelijkheid, maar wat schieten we daar mee op? Als mensen willen frauderen kunnen ze dat toch wel, door het opbellen van vriendjes met het verzoek te stemmen, hun kloon aan het werk te zetten of een nieuwe account aan te maken...
Ik denk dat we hiermee het doel voorbijschieten.
Het belangrijke is toch dat we leuke verhalen of gedichten schrijven, en die van elkaar lezen?
Wat mij betreft hebben alle winnaars nu terecht gewonnen. In ieder geval waren het allemaal goede werken. Ik ga er vanuit dat nu, en in de toekomstige ronden, iedereen gewoon naar eer en geweten stemt, zonder te kijken wat de gevolgen daarvoor zijn voor zijn of haar positie in het klassement. Dat heb ik in ieder geval wel gedaan.

LXIV

PS: Thx aan Augustina voor het, als enige, geven van 3 punten aan mijn verhaal!
The End Times are wild
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:47:01 #110
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32292781
Nu de makers toch bekend zijn, heb ik echt een brandende vraag aan Ancient. Wat betekent dit gedicht? Ik snap het niet .
* ROOD
OCTO
OTTO
DOOR
Hoogachtend,
Erik.
pi_32293258
Je kan het alle kanten op lezen Van links naar rechts, van boven naar beneden en van onderen naar boven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32293268
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:47 schreef Tha_Erik het volgende:
Nu de makers toch bekend zijn, heb ik echt een brandende vraag aan Ancient. Wat betekent dit gedicht? Ik snap het niet .
* ROOD
OCTO
OTTO
DOOR
Het heeft een geheime betekenis het is namelijk een ooggetuigen verslag dat Otto met zijn auto van het merk Octo (als dat zou bestaan) door rood rijdt!
Maar de makkelijke betekenis is dat je de woorden van boven naar onder kan lezen en van links naar rechts het is namelijk:

Rood

Octo

Otto

Door

maar ook:

R O O D
o c t o
o t t o
d o o r

(hopelijk blijft de opmaak een beetje okay)
maar niet elk gedicht heeft een betekenis! (volgens mij) zo schreef Paul van Oostayen het gedicht Zeppelin in de vorm van een zeppelin (en had er verder volgens mij geen extra bedoelingen mee ) en zo gaat dit gedicht om de vorm.
Ik wou nog wat insturen voor de gedichten maar ik had nog amar een paar uur, dus ik heb dat gedicht even snel gemaakt
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:06:08 #113
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32293326
Ok, duidelijk. Want dit gedicht heeft me wel erg geintrigeerd, alleen omdat ik geen idee had wat ik er mee aan moest niet in mijn punten terecht gekomen. .
Hoogachtend,
Erik.
pi_32293373
ik geloof dat ik gewonnen heb!

Winnaars in de categorie gedichten en kunst: ook feli!

(dit is best leuk!)

Jammer van dat gedoe over stemmen, misschien bij volgende wedstrijden dan toch maar anoniem stemmen of zo? Net zoals de verhalen rechtstreeks je voorkeur naar een mod sturen, en niet naar een topicje hier zo?
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:10:58 #115
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32293452
Ik ben tegen anoniem stemmen.
Absoluut tegen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:12:17 #116
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32293491
Nee openbaar stemmen alsjeblieft, ik vind het systeem van AR wel ok, dat je blanco mag stemmen, maar dan wel alleen de bovenste(n) in een de rij, dus niet alleen 3 punten uitdelen, maar (als je maar één iemand punten wilt geven) dan 1 punt, en de top plaatsen blanco.

Anoniem stemmen zou ook massa's extra werk opleveren voor Isa en AR, en achterdocht bij sommigen (als we niet uitgaan van de goedheid van de mens ). Gewoon openbaar stemmen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_32293591
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ben tegen anoniem stemmen.
Absoluut tegen
Hierbij sluit ik me aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:15:19 #118
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32293595
En ik wil nog een keer zeggen dat ik bij de laatste zinnen van " De duivel in het spel " echt van die rillingen voelde, soort kippenvelervaring. Heel vreemd, maar wel op een positieve manier (dat ik er zo'n reactie van kreeg, de reactie zelf was meer een huivering). Terechte winnaar!
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:20:46 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32293771
Als je deelneemt vind ik dat je moet stemmen.
En als je stemt, moet je er één 3 punten geven. Ongeacht hoe, één is er altijd de beste.
Vwb het niet willen uitdelen van 3 punten aan één van de verhalen vind ik gewoon onzin.
The End Times are wild
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:23:45 #120
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32293863
Ik eigenlijk ook, maar als er mensen zijn die juist het verplicht 3 punten geven onzin vinden dan denk ik dat de AR-oplossing de beste compromissen biedt.
Hoogachtend,
Erik.
pi_32293895
LXIV we hebben al besloten dat als je geen tweede of derde plek punten wilt geven dat je eerste plek dan automatisch maar 1 punt kan krijgen.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:27:20 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32293993
Ach Isabeau,

Zoals ik in mijn 1e post vandaag al aangaf, ik vind het hele stemmen slechts bijzaak.
Het gaat toch om het schrijven en lezen!
De beste 3 zullen echt uiteindelijk wel de beste 3 zijn. Dit keer vond ik ze in ieder geval goed.
The End Times are wild
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:29:01 #123
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32294045
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ach Isabeau,

Zoals ik in mijn 1e post vandaag al aangaf, ik vind het hele stemmen slechts bijzaak.
De beste 3 zullen echt uiteindelijk wel de beste 3 zijn. Dit keer vond ik ze in ieder geval goed.
* Tha_Erik eensch isch
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:30:03 #124
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32294074
En wanneer begint het napraten? Ik heb al een vraag en een opmerking over de inzendingen gehad, ongetwijfeld dat er anderen zijn met opmerkingen en aanmerkingen (mits constructief) en vragen. .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:31:42 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32294122
Ja, goed plan.. Wanneer we elkaar wat feedback geven zullen onze verhalen steeds beter worden!
Zo had ik voor mijn verhaal (Lilith) het idee dat mensen het wel goed geschreven vonden, maar te voorspelbaar. Ik denk dat dát mij juist punten gekost heeft...
Wat vond jij ervan Erik?
The End Times are wild
pi_32294211
Ik vroeg me af, je mag natuurlijk geen verhalen, kunstwerken of gedichten kopieren, maar mag je wel bijvoorbeeld een verhaal over een kunstwerk maken. Dus stel het onderwerp 'Nacht' wint, mag ik dan bijvoorbeeld een verhaal maken over de achtergrond van de nachtwacht ofzo
Of andersom, een kunstwerk over bijvoorbeeld het kindergedichtje: het regent, het regent, de straten worden nat, er kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat ?

pi_32294353
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:34 schreef Ancient het volgende:
Ik vroeg me af, je mag natuurlijk geen verhalen, kunstwerken of gedichten kopieren, maar mag je wel bijvoorbeeld een verhaal over een kunstwerk maken. Dus stel het onderwerp 'Nacht' wint, mag ik dan bijvoorbeeld een verhaal maken over de achtergrond van de nachtwacht ofzo
Of andersom, een kunstwerk over bijvoorbeeld het kindergedichtje: het regent, het regent, de straten worden nat, er kwamen twee soldaatjes aan die vielen op hun gat ?

bij een van de kunstwerken was zoiets toch al het geval?

Verder heb ik deze vraag ook al eens gesteld, of je bijvoorbeeld naar een mythe mocht verwijzen in je verhaal. En dat mocht!

DAt bedoel je toch?
pi_32294369
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:44 schreef LXIV het volgende:

PS: Thx aan Augustina voor het, als enige, geven van 3 punten aan mijn verhaal!
Graag gedaan. Ik heb van je verhaal genoten. Ik vond het erg knap geschreven.
pi_32294461
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

bij een van de kunstwerken was zoiets toch al het geval?
Ja ik heb dat gedaan met een pagina uit een bundeltje van Judith Herzberg! Het leek me leuk omdat het over rood ging, en hier zul je denk ik niet zo gauw met auteursrechten ofzo te maken krijgen.
pi_32294564
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef LXIV het volgende:
Ja, goed plan.. Wanneer we elkaar wat feedback geven zullen onze verhalen steeds beter worden!
Zo had ik voor mijn verhaal (Lilith) het idee dat mensen het wel goed geschreven vonden, maar te voorspelbaar. Ik denk dat dát mij juist punten gekost heeft...
Nou ik was eigenlijk wel verrast aan het einde! Vond het ook zeer zeker een erg goed verhaal, viel alleen buiten mijn punten doordat ik het aan het begin niet rap genoeg vind gaan.
pi_32294631
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ach Isabeau,

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Als ik meedoe dan is dat alleen voor mijn lol en maakt het me bar weinig uit als ik geen punten zou krijgen. Nou goed, het is natuurlijk altijd leuk om punten te krijgen, maar ik heb geen illusies betreffende mijn schrijf/dicht/kunstkunst.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:49:58 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32294638
Ik zat trouwens bijna 100% fout met raden wie wat geschreven had
Ging er vanuit dat iedere man uit mannelijk perspectief zou schrijven en vice versa..
Klopte dus helemaal niks van!
The End Times are wild
pi_32294701
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:49 schreef LXIV het volgende:
Ik zat trouwens bijna 100% fout met raden wie wat geschreven had
Ging er vanuit dat iedere man uit mannelijk perspectief zou schrijven en vice versa..
Klopte dus helemaal niks van!
Haha, dát heb ik deze eerste wedstrijd dus juist expres gedaan.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:53:11 #134
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32294711
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef LXIV het volgende:
Wat vond jij ervan Erik?
Het mysterieuze in eht verhaal sprak mij aan, maar zoals al gezegd is begon het te langzaam. Ik had ook graag wat meer van de "dorpsgek"gezien, maar dat is zeer persoonlijk. Ik voel altijd een soort connectie met mensen die als dorpsgek overkomen .
En bij mij heeft de voorspelbaarheid inderdaad wel een beslissende factor geweest, maar nu moet je niet gaan denken dat het daardoor niks meer waard is, want ik heb er wel van genoten.
Hoogachtend,
Erik.
pi_32294755
Sowieso blijft het een mooie wedstrijd.

Ik vind verhalen van anderen lezen altijd al leuk, maar als je zelf intens over een onderwerp hebt gedacht is het nóg interessanter om te zien wat anderen ervan gemaakt hebben.
pi_32294762
Volgens mij had ik noch mannelijk noch vrouwelijk perspectief...

Wat ik trouwens grappig vond, was dat er een aantal mensen zowel mijn gedicht als mijn verhaal 3 punten hebben toegekend. En ik dacht nog wel dat ze zo van elkaar verschilden.
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:56:33 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32294807
Ja, maar ze waren allebei goed!
The End Times are wild
  dinsdag 15 november 2005 @ 19:58:46 #138
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32294893
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:54 schreef _Arual_ het volgende:
Volgens mij had ik noch mannelijk noch vrouwelijk perspectief...

Wat ik trouwens grappig vond, was dat er een aantal mensen zowel mijn gedicht als mijn verhaal 3 punten hebben toegekend. En ik dacht nog wel dat ze zo van elkaar verschilden.
Bij mij is er ook iemand die voor mijn gedicht én voor mijn verhaal drie punten gaf (bedankt daarvoor he) en dan ook nog mijjn kunstinzending 1 punt. Ik wil niet zeggen dat mij die punten zo veel uitmaken, maar toch is het erg leuk om te zien dat er personen zijn die er van houden .
Hoogachtend,
Erik.
pi_32294917
Hey gaan jullie eigenlijk ook meedoen aan de tussenwedstrijd? Erg snelle wedstrijd vind ik, in die zin wel weer goed voor de tijdsdruk misschien.
Maar ik heb nu dus nog geen idee! En wil natuurlijk wel op ten minste gedicht en verhaal inzenden.
pi_32294959
Ik ben ook nog volledig vrij van iedere vorm van inspiratie.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:01:37 #141
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32294970
ik hou niet van december
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:02:18 #142
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32294986
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:59 schreef p-etr-a het volgende:
Hey gaan jullie eigenlijk ook meedoen aan de tussenwedstrijd? Erg snelle wedstrijd vind ik, in die zin wel weer goed voor de tijdsdruk misschien.
Maar ik heb nu dus nog geen idee! En wil natuurlijk wel op ten minste gedicht en verhaal inzenden.
Ik had een idee, maar ik weet niet hoe ik dat tot een ineteressant verhaal kan maken. Even goed mijn gedachten op orde zetten, voordat ik eraan begin.

Ik denk dat het voor mij weer drie inzendingen wordt, maar misschien door de tijdsdruk dat ik me beperk tot twee.
Hoogachtend,
Erik.
pi_32294988
Met welke inzending waren jullie het meest tevreden (van jezelf dus)? Ik had dat bij mezelf met het gedichtje (Kersen), maar uiteindelijk heeft mijn verhaal in vergelijking nog beter gescoord. Dat vond ik wel opvallend.
pi_32295028
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
ik hou niet van december
Prima uitgangspunt Daar kan je vast inspiratie in vinden

En zoals ik al eerder schreef: sinterklaasgedichtjes of sentimentele kerstverhaaltjes toegestaan.
pi_32295030
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:02 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik had een idee, maar ik weet niet hoe ik dat tot een ineteressant verhaal kan maken. Even goed mijn gedachten op orde zetten, voordat ik eraan begin.

Ik denk dat het voor mij weer drie inzendingen wordt, maar misschien door de tijdsdruk dat ik me beperk tot twee.
Doe maar gewoon drie.
Haha, nee, ik kan je natuurlijk nergens toe verplichten. Maar ik vond 'The green ribbon...' erg leuk, al lijkt het me voor zo'n korte tijd dus wel veel werk om zoiets in elkaar te draaien.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:03:58 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32295039
Ik heb mijn gluurpeuter natuurlijk al gesubmit.. Maar niet anoniem.
Kijken of ik nog meer inspiratie kan opdoen.

....
...

..

....

Voorlopig komt er nog niks..
The End Times are wild
pi_32295051
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Prima uitgangspunt Daar kan je vast inspiratie in vinden

En zoals ik al eerder schreef: sinterklaasgedichtjes of sentimentele kerstverhaaltjes toegestaan.
Dit doet me denken aan een wedstrijd vorig jaar van FOK! en de NCRV.
pi_32295072
Ik vond mijn verhaal wel grappig. Mijn gedicht absoluut niet, daar ben ik ook niet zo heel erg lang mee bezig geweest. Tis trouwens wel het eerste gedicht dat ik ooit geschreven heb.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:05:19 #149
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32295080
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:02 schreef p-etr-a het volgende:
Met welke inzending waren jullie het meest tevreden (van jezelf dus)? Ik had dat bij mezelf met het gedichtje (Kersen), maar uiteindelijk heeft mijn verhaal in vergelijking nog beter gescoord. Dat vond ik wel opvallend.
Ik was het meest tevreden (toen ik het inzond) met mijn verhaal (RoodIII, eigenlijk ben ik gewoon vergeten om de titel erboven te zetten, maar ach).

Daarna ben ik het meest blij met mijn kunst (the green ribbon of red kisses) inzending, omdat ik de gedachte erachte eigenlijk zo heerlijk simpel vind.

Als laatste komt mijn gedicht, geschreven als een goede grap, maar uiteindelijk toch een populair versje .
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:08:05 #150
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32295159
Oh en het idee wat ik had voor de Feestmaand-inzending is zojuist in mijn hoofd uitgevouwen tot een heus verhaal. Binnenkort maar eens beginnen.

Heerlijk als je opeens zo'n inspiratiestoot krijgt!
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')