Leg dat eens uit wil je...quote:Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Zal even wennen zijn, maar is wel het beste voor iedereen.![]()
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.quote:Op zondag 13 november 2005 13:24 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat je daar anders over denkt als je eens een keer van drachten naar maastricht moet.
Op het moment dat het OV een realistisch alternatief begint te worden, of in ieder geval in de buurt komt dan wil ik daar eens een keer over na denken. Maar aangezien dat de eerste 10 jaar niet gaat gebeuren....quote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
Op de A7 (traject; Groningen - Duitse Grens) daar kan ik prima 130/140 rijden..niemand die daar vanop kijkt en zelfs de politie haalt je nog in, en rijdt gewoon verderquote:Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is dit nou weer voor wannabe BHFH-topic?
Hier in 't Noorden is het fileprobleem lang niet zo groot als in de randstad, dus ik zie niet helemaal in waarom hier dan ook 80 gereden moet worden... Je gaat daar maar gewoon leren omgaan met die overgangspunten, stelletje prutsers
Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.quote:Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Sm0keZ het volgende:
Doe eens normaal man...
We hebben het gezien inderdaad, sinds de invoer van die 80km/h wegen op bijv. ring A'dam (A10) staat er een stuk meer file. Mensen proberen dat gedeelte maar te mijden, en gaan op zoek naar andere snelwegen om bij amsterdam te komen. A10 staat nu nog extremer vast in de spits, en vorige week heb ik nog geen enkele dag meegemaakt dat ik minder dan 10km file had bij terugkomst van m'n werk...
DIe 80km/h wegen zijn echt de grootste blunder van de 21e eeuw tot nu toe
Luchtvervuiling, geluid, benzineverbruik, enorme snelheidsverschillen op de weg, etc, etc...quote:Op zondag 13 november 2005 13:30 schreef Jordy-B het volgende:
Hier in 't Noorden is het fileprobleem lang niet zo groot als in de randstad, dus ik zie niet helemaal in waarom hier dan ook 80 gereden moet worden...
Het is ook wel handig als iedereen dan 80 rijdtquote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef djantje het volgende:
Ach, 80 km/u in de spits, wanneer het druk is, daar ben ik voor, ik rijd liever constant 80 door, dan dat je van 100 naar 20 naar 100 gaat. Maar als het geen spits is, dan mag het op de doorgaande snelwegen gewoon wel max. 160 zijn ofzo.
Ik denk dat je ernstig teleurgesteld raakt in de buslijndichtheid in veel stukken platteland als je vanaf het station naar je eindbestemming moet komenquote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.quote:Op zondag 13 november 2005 13:36 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Het is ook wel handig als iedereen dan 80 rijdtNu merk ik dat er mensen zijn die 60 en 70 rijden waar je 80 mag... Die gekken moeten meteen verbannen worden van de snelweg
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.quote:Op zondag 13 november 2005 13:31 schreef BlueCurl het volgende:
ik woon in rotterdam.. en die 80 km/uur zorgt voor meer files dan toen je er gewoon 100 mocht... maar ik zou ze hier eens aanraden om controle traject gewoon 100 km/uur te doen. want de helft reed er gewoon 120... dan zijn er mss wat minder files dan dat er nu met 80km zijn!
Die extra files lijken me ook niet goed voor de lucht hier...
liever gewoon helemaal opheven hoor die 80 km zone...
Waarom reed ik dan gisteren rond 17:30 in een file op de A20 in het 80km gedeelte..? Toen ik op de A13 kwam bij het einde van de 80km zone was de file plots verdwenenquote:Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.![]()
Betalen? Dat is nog maar het begin dan. Met 160 ben je je rijbewijs dan gewoon kwijt. en terecht!quote:Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef diep-in-de-war het volgende:
ben je godverdomme gek ofzo, 80 dat schiet geen fuk op. en als je dan met 160 word geflitst weet je wel wat je dan moet betalen. halve zool. straks breng je mensen op een idee.
Gewoon iedereen 80. Bussen, vrachtwagens, iedereen. Scheelt een hoop ergernis ook met inhalende vrachtwagens enzo.quote:Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.
Ik ken ook zo oplossing, bijna net zo makkelijk als die van jou: Gewoon overal 140. Inclusief vrachtwagens. Ook geen snelheidsverschil meer.quote:Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.![]()
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.quote:Op zondag 13 november 2005 13:39 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom reed ik dan gisteren rond 17:30 in een file op de A20 in het 80km gedeelte..? Toen ik op de A13 kwam bij het einde van de 80km zone was de file plots verdwenen
Jij hebt zeker geen auto, of gebruikt deze niet in de buut van A'dam?quote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.![]()
Je krijgt steeds meer files, de claim dat het wel over gaat als men eraan gewend is is larie. Dat het probleem rond de A13 na verloop van tijd iets verminderd zou zijn, slaat voor het gemak maar even over dat :quote:Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.![]()
Maar je krijgt dan wel overgangsmomenten van 120 of 100 naar het 80 stuk. Op die plekken krijg je juist sneller files, denk ik. En omdat 80 als maximum een hoop voordelen heeft (geluid, uitstoot, geen grote snelheidsverschillen meer op de weg - je rijdt net zo snel als de vrachtwagens) zou eigenlijk overal het maximum terug moeten naar 80.
Zal even wennen zijn, maar is wel het beste voor iedereen.![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 13:37 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daar moeten ook boetes op komen. Ze veroorzaken immers snelheidsverschillen, en snelheidsverschillen zijn nog veel gevaarlijker dan hoge snelheden.
Helaasch, bx-rijders
Met 140 is de capaciteit van de weg veel lager en krijg je alsnog files. Ook als mensen in en uitvoegen halen ze de 140 niet, wat weer opstoppingen kan geven. Plus dat veel voertuigen geen 140 halen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:41 schreef Bullit het volgende:
[..]
Ik ken ook zo oplossing, bijna net zo makkelijk als die van jou: Gewoon overal 140. Inclusief vrachtwagens. Ook geen snelheidsverschil meer.
En die zijn er niet, want die worden uitgevoerd door die betweters zoals jij. 80km/u helpt niet het file probleem op te lossen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.![]()
In dat geval neem ik lekker de trein.quote:Op zondag 13 november 2005 13:43 schreef Bensel het volgende:
okee, ik daag de TS uit om van groningen naar maastricht te rijden met 80.. terwijl je dezelfde dag ook nog eens terug moet..
Net niet, met 80 doe je langer over de stukken weg en dat betekent dat je meer weg gebruikt over meer tijd, bij 140 gebruik je even veel weg in MINDER tijd. Je berekening klopt dus nietquote:Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Met 140 is de capaciteit van de weg veel lager en krijg je alsnog files. Ook als mensen in en uitvoegen halen ze de 140 niet, wat weer opstoppingen kan geven. Plus dat veel voertuigen geen 140 halen.
Ja hoor alsof de regering dit voor de lol invoert.quote:Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef existenz het volgende:
[..]
En die zijn er niet, want die worden uitgevoerd door die betweters zoals jij. 80km/u helpt niet het file probleem op te lossen.
ja, om D66, kale kikker van SP en die schreeuwdoos van Groenlinks blij te houden doen ze het.quote:Op zondag 13 november 2005 13:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja hoor alsof de regering dit voor de lol invoert.![]()
Ja de regering doet allerlei dingen om de oppositie blij te houden.quote:Op zondag 13 november 2005 13:46 schreef existenz het volgende:
[..]
ja, om D66, kale kikker van SP en die schreeuwdoos van Groenlinks blij te houden doen ze het.
Psst, D66 zit in de regering...Klein detail...quote:Op zondag 13 november 2005 13:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja de regering doet allerlei dingen om de oppositie blij te houden.![]()
Le-zen! Die 80 km/u stukken moeten worden uitgebreid tot er alleen maar 80 km/u geldt. Dan krijg je die file ophopingen ervoor ook niet meer.quote:Op zondag 13 november 2005 13:48 schreef M5 het volgende:
Het OV heeft de capaciteit niet om ook maar een paar procent van het autoverkeer te kunnen verwerken. En aangezien er door die 80 km/h stukken alleen maar meer files komen, schrappen dat project. Gisteren stuk over die A10 moeten kachelen met 80. Slaap verwekkend langzaam. Had gewoon tijd om uitgebreid de bebouwing te bewonderen.
Ik verveel mequote:Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef Boekelmans het volgende:
k-man wil gewoon gaan rellen.![]()
negeren die hap.
per trein:quote:Op zondag 13 november 2005 13:44 schreef k_man het volgende:
[..]
In dat geval neem ik lekker de trein.![]()
Daarom is het fileprobleem in Nederland al jaren opgelost, omdat die apen het zo goed weten zekerquote:Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
Nee aantal rijstroken en snelheid bepaald hoeveel auto's er in een minuut/uur over heen kunnen. als je de snelheid verlaagd wordt dat dus minder, capaciteit omlaag.quote:Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
Niet als je 80 rijdt.quote:Op zondag 13 november 2005 13:52 schreef Klonk het volgende:
per auto:
reistijd ongeveer 3 uur 30 min
(excl.files)
Je vergeet alleen de gegarandeerde 3uur vertraging in het OV.quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet als je 80 rijdt.![]()
Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar het de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef M5 het volgende:
[..]
Nee aantal rijstroken en snelheid bepaald hoeveel auto's er in een minuut/uur over heen kunnen. als je de snelheid verlaagd wordt dat dus minder, capaciteit omlaag.
De treinen zijn in de spits nu al vaak overvol, laat staan dat er nog meer mensen in kunnenquote:Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.quote:Op zondag 13 november 2005 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 13:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.
Welk deel snap jij niet van je ongelijkquote:
dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?quote:Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
negeer 'm, hij wil a la BHFH weer flink rellen in PTA.quote:Op zondag 13 november 2005 14:00 schreef Wojworshebn het volgende:
k_man je bent een idioot, wist je dat?![]()
Alleen rijd je anders 40km verder, dan zul je per uur minimaal 1600 auto's moeten hebben die 25mtr afstand houden om het verschil weg te halen. Da's leuk, maar totaal onrealistisch. Dit geldt dus PER auto.quote:Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?
En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet als je 80 rijdt.![]()
Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.![]()
Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.quote:Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Welk deel snap jij niet van je ongelijkJe hebt vast nog niet stil gestaan in die nieuwe 80km/u stukken. Ik sta er dagelijks.... En me reis duurt toch echt langer door de file die er nu is/langer is.
het kan nog kleiner, bij een kopstaartbotsing word de ruimte op de snelweg optimaal gebruiktquote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.![]()
Dat zeg ik.quote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.![]()
Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...quote:Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.![]()
Ik ben er tevens voor vmbo'ers niet meer op Fok toe te laten. Dit is echt té erg.
waarbij uit gegaan wordt van een NIET bestaand/reeel gemiddelde. Idd bedankt voor het bewijzen van mijn punt met je geweldige TU kennisquote:Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Snelheid en afstand tussen de auto's spelen allebei mee, waardoor de optimale doorstroming bij ongeveer 80 ligt.
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.quote:Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.quote:Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.![]()
weet ik, ik wilde hem eigenlijk zelf inkoppen....helaas....quote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.![]()
Zeker omdat deze HBOér een betere baan heeft dan hijquote:Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:
[..]
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?
Touché?quote:Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:
[..]
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Ja, dat weet ik. De dagelijkse reisbehoefte van een mens is ongeveer een uur, en daarom werken tegenwoordig mensen ook vaak verder weg dan vroeger. Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.quote:Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Overigens: ik heb ook het argument 'wacht maar tot je van Drachten naar Maastricht moet' voorbij zien komen: wie zegt dat je van Drachten naar Maastricht moet? Vroeger was je van Haarlem naar Leiden ook een halve dag onderweg! (met de trekschuit)
Hoe sneller de transportmiddelen, hoe verder de mensen van huis gaan, en uiteindelijk blijft de reistijd gewoon hetzelfde
't wil je niet echt lukken, hé. OM te proberen te rellen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.![]()
Zegt een BMW liefhebberquote:Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef yup het volgende:
Ik ben het hiermee eens.
En ik wil ook dat iedereen 30 in de stad rijd.
Is allemaal beter voor het milieu.
Stelletje vieze rechtse grafmongolen allemaal ikke ikke ikke de rest moge stikke![]()
![]()
Wat zijn mensen toch dom hèquote:Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef MouseOver het volgende:
Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.
Types als jij mogen ze wat mij betreft de bul ook zo weer afnemen en plantsoenen laten harken.quote:Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.![]()
Waarom niet? Paard en wagenquote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Of idd terug naar paard en wagen en trekschuit![]()
De negatieve kanten zijn VEEL erger.quote:Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.![]()
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Er is maar een manier, of eigenlijk 2. Als een gek alle vluchtstroken inzetten als xtra baan. Of het OV enorm uitbreiden.
quote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
ik niet zo snel van A naar B mag rijden als ik vind dat veilig is......
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zienquote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
Je kan maar ZO ver gaan met mensen tegen zichzelf te beschermen. Persoonlijk denk ik dat een heleboel mensen nog VEEL verder tegen zichzelf beschermd zouden moeten zouden worden. Namelijk door gewoon hun rijbewijs en auto af te pakken.
Ik wou dat meer mensen dat deden. Ik denk dat 1 op de 8 automobilisten lekker relaxed op de middelste baan gaat rijden, in plaats van achter een vrachtwagen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon lekker achter een vrachtwagen blijft hangen je het meest releaxed aan komt.
waarom zou je gefrustreerd achter het stuur zitten? bang dat je niet stoer genoeg bent als je maar 130 kan rijden?quote:
De werkelijkheid is: ik rij altijd zo snel als mogelijk van A naar B als veilig is. Ik heb de afgelopen 10 jaar geen ongeluk gehad. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet indirekt een ongeluk veroorzaakt. Ik heb er de afgelopen 10 jaar veel kilometers op zitten. Ik ben een toonbeeld van veiligheid in het verkeer. Geloof me of niet. De feiten zijn dat ik de afgelopen 10 jaar nog niet eens een krasje in mijn auto of iemand anders' auto heb gereden.quote:Op zondag 13 november 2005 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zien
Wat een fucking loser opmerking weer.quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.onzekere mensjes die hun rijbewijs *krijgen* omdat ze al zo vaak afgereden zijn.
Dan zou je het toch geen domme opmerking moeten vinden?quote:Op zondag 13 november 2005 14:36 schreef yup het volgende:
Oh ja theorie + examen B heb ik in 1x gehaald. Ook me voertuigbeheersing A heb ik in 1x gehaald, voor als je je het afvraagt
Het CBR is corrupt. Dat leidt bij mij geen twijfel. Maar als je er voor zorgt dat een examinator niet een debiele reden nodig heeft om mensen te laten zakken, dan voelt 'ie zich ook weer wat meer in zijn waarde. Dan zal hij zijn eigen oordeel meer waard gaan vinden. En mensen die een hoge zelfwaarde hebben, zijn doorgaans een stuk minder corrupt.quote:Op zondag 13 november 2005 14:39 schreef yup het volgende:
Dat is het wel.
Want ik ken ook megolen die in 1x zijn geslaagd en ik zweer het je, levensgevaarlijk bezig zijn...
Ik heb het reactievermogen van een tijger en het verkeersinzicht van een ziekenwagenchauffeur. Dat is geen excuus om me dan maar zo in het verkeer te gedragen. Maar ik rij er dus niet 'zomaar' rechts langs ofzo. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat er WEL mensen zijn voor wie het verkeer een eitje is, die niet warm of koud worden van het verkeer. Zoals ik schreef is het enige bewijs dat ik er voor heb het feit dat ik mijn rijbewijs meer dan 10 jaar heb en nog geen ongeluk heb gemaaktquote:Op zondag 13 november 2005 14:43 schreef Mute_Me het volgende:
Snel van A naar B wil niet zeggen dat je sociaal bezig bent, rechts inhalen wil zeggen dat je verkeerd bezig bent (heb je gelukkig zelf ook wel door) en daardoor andere mensen in gevaar kunt brengen (schrikreactie, afleiden).
ZIjn verhaal kan ik ook ondersteunen, gelul met je individuele ervaringen! Ik rij al jaren over de A13, en echt elke dag sinds die achterlijke invoering van het 80km trajectcontrole hetzelfde verhaal : in het traject zit het vast, na het traject begint het te rijden. Lekker objectief onderzoek hoor!quote:Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.![]()
Dit gaat niet over jou.quote:Op zondag 13 november 2005 14:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb het reactievermogen van een tijger en het verkeersinzicht van een ziekenwagenchauffeur. Dat is geen excuus om me dan maar zo in het verkeer te gedragen. Maar ik rij er dus niet 'zomaar' rechts langs ofzo. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat er WEL mensen zijn voor wie het verkeer een eitje is, die niet warm of koud worden van het verkeer. Zoals ik schreef is het enige bewijs dat ik er voor heb het feit dat ik mijn rijbewijs meer dan 10 jaar heb en nog geen ongeluk heb gemaakt
Maar 'relaxed willen rijden' is net zo min een excuus voor iemand om maar op de middelste baan te blijven hangen en het verkeer op te houden. Ook DAT levert levensgevaarlijke situaties op. En wat erger is, de betreffende chauffeur denkt dat hij VOLLEDIG in zijn recht staat en dat het [b]de mensen om hem heen zijn die het verkeer gevaarlijk maken.[/b]
Na, ok, ik heb bij achteruit inparkeren op een parkeerplaats wel een keer een paaltje over het hoofd gezien. Maar dat paaltje was 40cm lang, die was gewoon niet te zien vanuit de auto. Belachelijk ding bedacht door een ambtenaar zonder auto, denk ik. Ik schaam me er nog voor, want bij het aan komen rijden had ik dat paaltje kunnen zien. Maar ach ja, de enige schade was aan het paaltje en niet aan mijn auto. Ik heb het paaltje weer recht gezet en de aarde aangestampt, et voila.
Ik vind dat toch een beetje een negatieve kijk op de mensheid. Zoals ik zei zijn mensen met een hoge eigenwaarde een heel stuk minder corrupt.quote:Op zondag 13 november 2005 14:47 schreef yup het volgende:
Een mens beoordeelt of iemand kan rijden.
Ok, maar dat is dus de hele basis van mijn argumentatie hier. Wij zijn het dus in de grond helemaal eens met elkaar. Alleen niet in de uitvoering van een oplossingquote:Op zondag 13 november 2005 14:54 schreef yup het volgende:
Maar ik vind het asociaal zijn dat er mensen bestaan die er vanuit gaan dat het vanzelfsprekend is dat alles veilig voor hun gemaakt word.
k_man, wat ben je ook een relnicht hè, dat vind ik nog tot daar aan toe, maar je moet niet gaan liegen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.![]()
Dat zeg ik.quote:Langzamer rijden leidt tot meer files
Door MARK VAN DER WERF
DEN HAAG Tsja, hij heeft er voor gewaarschuwd. Minder files door 80-kilometerzones? Patrick Potgraven van de Verkeersinformatiedienst weet wel beter.
Het tegendeel is volgens hem waar. ,,Het effect is eerder ietsje negatief dan positief,’’ zegt ook Serge Hoogendoorn, universitair hoofddocent verkeerskunde. Toch moeten alle automobilisten rond de vier grote steden het gaspedaal laten vieren. Sinds 1 november mogen ze op vier stukken snelweg nog maar tachtig kilometer per uur rijden.
De maatregel moet de luchtkwaliteit verbeteren. Net zo belangrijk is betere doorstroming van het verkeer, schrijft het ministerie. Want: ,,Door constant 80 te rijden is er minder noodzaak om te remmen, schakelen, weer te versnellen en in te halen.’’
Dat klopt in theorie, zegt Hoogendoorn, verbonden aan de Technische Universiteit in Delft. Maar de praktijk is ingewikkelder ,,Automobilisten raken in de war als ze de 80-kilometer zone oprijden. De een vliegt op de rem, bang dat hij anders een bekeuring krijgt. De ander rijdt rustig nog even door. Door zulke situaties verbetert de doorstroming in elk geval niet.’’
Een wapen tegen de files? Welnee. ,,Dat zijn de korte 80-kilometergebieden helemaal niet. Pas als je bij wijze van spreken iedereen op alle snelwegen 90 laat rijden, bereik je echt wat.’’
Patrick Potgraven is er stellig van overtuigd dat 80-kilometerzones juist zorgen voor lángere files. Dat leert volgens hem de ervaring op de A13 bij Overschie, waar al sinds 2002 langzamer gereden moet worden.
Potgraven: ,,Automobilisten houden daardoor vaker rechts. Er wordt minder gebruik gemaakt van de linker rijstrook.’’ Gevolg: niet minder, maar meer opstoppingen.
Dus vaarwel met je 'ALS' situatie, da's de theorie, of beter gezegd utopie. De praktijk manifesteert zich andersquote:Dat klopt in theorie, zegt Hoogendoorn, verbonden aan de Technische Universiteit in Delft. Maar de praktijk is ingewikkelder ,,Automobilisten raken in de war als ze de 80-kilometer zone oprijden. De een vliegt op de rem, bang dat hij anders een bekeuring krijgt. De ander rijdt rustig nog even door. Door zulke situaties verbetert de doorstroming in elk geval niet.’’
Een wapen tegen de files? Welnee. ,,Dat zijn de korte 80-kilometergebieden helemaal niet. Pas als je bij wijze van spreken iedereen op alle snelwegen 90 laat rijden, bereik je echt wat.’’
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.onzekere mensjes die hun rijbewijs *krijgen* omdat ze al zo vaak afgereden zijn.
Ja, dat gaat over die korte 80 km/u zones die we nu hebben. Vandaar dat hij ook zegt dat je het eigenljjk moet uitbreiden over alle snelwegen voor het beste effect. Precies mijn punt.quote:Op zondag 13 november 2005 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus vaarwel met je 'ALS' situatie, da's de theorie, of beter gezegd utopie. De praktijk manifesteert zich anders![]()
Dat moet je juist niet doen.quote:Op zondag 13 november 2005 20:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat gaat over die korte 80 km/u zones die we nu hebben. Vandaar dat hij ook zegt dat je het eigenljjk moet uitbreiden over alle snelwegen voor het beste effect. Precies mijn punt.
Bron of links?quote:Op zondag 13 november 2005 20:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..
Mensen moeten gewoon niet zo ver willen rijdenquote:Op zondag 13 november 2005 22:33 schreef Catch22- het volgende:
jij rijdt nooit ver? Zwolle - A'dam met 80km/u zou al eeuwen duren
Weg breder maken helpt niet en op de meeste punten kan dat nietquote:Op zondag 13 november 2005 22:30 schreef diep-in-de-war het volgende:
dit is een van de meeste zieke topics die ik ooit gelezen heb zeg. 80. laten ze die wegen is breder maken op plaatsen waar het druk is.
die izjn er al geweest. Meerdere malen. Is gebleken dat hoewel er rustiger word gereden op de A13 (mensen verwisselen minder van baan) dat de luchtvervuiling en file niet zijn afgenomen. Luchtvervuiling neemt alleen ietsjes af als iedereen in z'n 5 rijdt. Daar tegenover staat dat de file op de A13 nu verplaatst is (vandaar ook dat er een heel stuk nu een max heeft van 100 war dat eerst ook 120 was). Verder gebruiken minder mensen de linkerbaan waardoor het effectief gebruikte asfalt minder is. Dit is 3 jaar geleden al onderzocht op de A13. Voorlopig zie ik geen reden waarom dit op andere locaties anders zou gaan (ik zie nu op de A20 de files al eerder beginnen en langer worden)quote:Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.![]()
ja, en als mijn mijlenteller op de motor mag geloven is dat nog steeds 100 km/uurquote:Op zondag 13 november 2005 22:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon niet zo ver willen rijden
(of accepteren dat een verre reis nou eenmaal lang duurt, zie Amerika, daar mag je overal maar 60 mph)
omdat daar z'n familie zit? Omdat ie daar geboren is? Omdat hij niet in de randstad wil wonen (erg goede reden trouwens)..quote:Op zondag 13 november 2005 23:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom woon je dan in Groningen?
20% volgens mijquote:Op zondag 13 november 2005 23:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
ja, en als mijn mijlenteller op de motor mag geloven is dat nog steeds 100 km/uurNog altijd 25% sneller dan die 80 km/uur.
En waarom wil hij niet in de randstad wonen?quote:Op maandag 14 november 2005 09:20 schreef Bensel het volgende:
Omdat hij niet in de randstad wil wonen (erg goede reden trouwens)..
Wel inconsequent! (je lijkt onze regering welquote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
het is zo druk in de randstad omdat iedereen daar niet alleen werkt, maar ook woont.. En dus ook een hoop gewoon verkeer is ( geen woon/werkverkeer)quote:Op maandag 14 november 2005 09:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En waarom wil hij niet in de randstad wonen?
Omdat het daar zo druk is, omdat er zo veel files zijn enzovoorts....
En waardoor is het zo druk in de randstad en waardoor zijn er zoveel files?
Daardat hij er werkt!
Ziet u het cirkeltje?![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 20:30 schreef Bensel het volgende:
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..
Jij heb zeker je rijbewijs in 1 of 2x gehaald zeker.quote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Lul-koek.
Er bestaat niet zoiets als "slagingsquota"
Het CBR mág niet eens winst maken want is een Stichting.
Van die 250 euro van jou komt ongeveer 90 bij het CBR terecht. De rest bij je rijschool: administratiekosten, huur examenauto, benzine, salaris van je instructeur.
Natúúrlijk gaat je instructeur niet zeggen dat het klópt dat jij bent gezakt. Dat zou namelijk betekenen dat hij jou niet goed heeft opgeleid óf dat hij je te vroeg examen heeft laten doen. Het is veel meer in zijn belang om lekker met je mee te zeiken op de examinator.
Het Staatsexamen bestaat niet meer. Na vier maal zakken kom je tegenwoordig bij het BNOR terecht, een onderdeel van het CBR dat weliswaar onafhankelijk draait, maar zeker niet gericht is op het "zicht laten verantwoorden" van examinatoren. Een BNOR examen is exact herzelfde als een CBR-examen. Het is alleen iets langer en op een andere locatie, om zenuwachtige kandidaten de kans te geven wat rustiger examen te doen.
Je zult mij niet horen zeggen dat er nooit iemand onterecht zakt (of slaagt, for that matter); examineren is mensenwerk. Maar jij blaat echt ongefundeerde onzin.
Met het Ov doe je er 5 uur en 8 minuten over, dan heb ik het over station Drachten . station Maastricht, zonder vertragingen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
En als iedereen gaat lopen heb je ook geen files meer.quote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.![]()
Sorry, maar mijn rijsinstructeur was het echt te doen om mij zo goed mogelijk te laten rijden.. Dit was een man die mijn ouders zelfs al geinstructeerd heeft.. (en dat is al 40 jaar geleden) Hij weet wel hoe het wereldje werkt, en ondanks dat hij niet gemakkelijk kwaad word, werd hij toen echt woest. Het was totaal onrechtvaardig, en dat niet 1 keer, maar tot 2 keer aan toe. Hij vond de 3 puntjes die de examinator aangekruist had gewoon excuses om mij te laten zakken. en het was wel HEEL erg toevallig dat ik de 4e keer er wel doorkwam, terwijl ik precies zo reed als die andere keren.. Ik heb tussen de verschillende examens maar eens per 2 weken les gehad, omdat m'n instructeur vond dat ik niet meer nodig had, en dat vaker een verspilling van het geld zou zijn. Volgens hem gebeurde dit soort dingen toch wel redelijk vaak.. Ik ben overigens na 20 lessen gaan afrijden (na 15 had ik m'n theorie)quote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Lul-koek.
Er bestaat niet zoiets als "slagingsquota"
Het CBR mág niet eens winst maken want is een Stichting.
Van die 250 euro van jou komt ongeveer 90 bij het CBR terecht. De rest bij je rijschool: administratiekosten, huur examenauto, benzine, salaris van je instructeur.
Natúúrlijk gaat je instructeur niet zeggen dat het klópt dat jij bent gezakt. Dat zou namelijk betekenen dat hij jou niet goed heeft opgeleid óf dat hij je te vroeg examen heeft laten doen. Het is veel meer in zijn belang om lekker met je mee te zeiken op de examinator.
Het Staatsexamen bestaat niet meer. Na vier maal zakken kom je tegenwoordig bij het BNOR terecht, een onderdeel van het CBR dat weliswaar onafhankelijk draait, maar zeker niet gericht is op het "zicht laten verantwoorden" van examinatoren. Een BNOR examen is exact herzelfde als een CBR-examen. Het is alleen iets langer en op een andere locatie, om zenuwachtige kandidaten de kans te geven wat rustiger examen te doen.
Je zult mij niet horen zeggen dat er nooit iemand onterecht zakt (of slaagt, for that matter); examineren is mensenwerk. Maar jij blaat echt ongefundeerde onzin.
Haha, ik hoorde dat laatst ook op de radio. Zo`n mewvrouw belde dat ze op een stuk snelheid reed waar je 80 mag. Zegt ze: Ik begrijp het niet, want als ik 80 rijd maakt m`n auto meer lawaai dan dat ik 100 -120 rij"quote:Op maandag 14 november 2005 11:46 schreef Quint24 het volgende:
Mensen die hier meestal lopen te zeiken hebben punt 1 geen rijbewijs en punt 2 ze hebben blijkbaar geen idee hoe lang er over doet om thuis te komen van je werk met het openbaar vervoer.![]()
En als ik 80 rijd in zijn 4 dan draaid mijn motor zo`n 2200 toeren en bij 100 in zijn 5 ook zo`n 2200 toeren.
Dus waar blijft de vermindering van de uitlaat gassen dan![]()
80 in zn 5 moet je ook doen hequote:Op maandag 14 november 2005 11:46 schreef Quint24 het volgende:
Mensen die hier meestal lopen te zeiken hebben punt 1 geen rijbewijs en punt 2 ze hebben blijkbaar geen idee hoe lang er over doet om thuis te komen van je werk met het openbaar vervoer.![]()
En als ik 80 rijd in zijn 4 dan draaid mijn motor zo`n 2200 toeren en bij 100 in zijn 5 ook zo`n 2200 toeren.
Dus waar blijft de vermindering van de uitlaat gassen dan![]()
ja maar jij zegt het heeft geen zin de snelheid omlaag te gooien naar 80, want ik doe 80 in zn 4 met evenveel toeren als 100 in zn 5. maar de overheid wil ook zien 80 in zn 5 en dan draai je dus wel wat toeren minderquote:Op maandag 14 november 2005 12:31 schreef Quint24 het volgende:
Omdat mijn auto als ik 80 rij in zijn 4 beter rijd dan in zijn 5.![]()
Ik heb niet zo`n moderne auto als de rest misschien.quote:Op maandag 14 november 2005 12:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja maar jij zegt het heeft geen zin de snelheid omlaag te gooien naar 80, want ik doe 80 in zn 4 met evenveel toeren als 100 in zn 5. maar de overheid wil ook zien 80 in zn 5 en dan draai je dus wel wat toeren minder![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |