abonnement Unibet Coolblue
pi_32256444
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
  maandag 14 november 2005 @ 13:37:03 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32256785
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:47 schreef Bensel het volgende:

Ik zeg niet dat het BNOR gericht is op het laten verantwoorden van de examinators. Ik zeg dat als ze mij hadden laten afgereden de CBR hoogstwaarschijnlijk bericht had gekregen, waarin gevraagd werd waarom ik daar nou moest afrijden.. Want ik was helemaal niet zenuwachtig, ik reed gewoon goed (en veilig)
Geloof me, ik ken "dat wereldje" ook. En weet waarschijnlijk een stuk beter dan jij hoe het in elkaar zit. Nogmaals: ik kan onmogelijk beoordelen of jouw specifieke geval al dan niet (on)terecht was (hoewel ik wel denk dat als je twee maal (eigenlijk drie maal) zakt bij twee (drie) verschillende examinatoren, er toch wel iets is om over na te denken).
De zaken die jij aandraagt zijn echter (hoewel zo oud als de weg naar Rome) pertinent niet waar: het CBR hééft geen baat bij hogere slagingspercentages, en ís niet zoiets als een slagingsquotum en het BNOR-examen ís niet iets heel anders dan het CBR (en aangezien het BNOR onderdeel is van het CBR zal het CBR ook geen bericht krijgen, zoals jij denkt).
Hoe moeilijk het examen ook is, en hoe heerlijk het ook is om er iemand de schuld van te geven (geloof me, dat heb ik destijds zelf ook gedaan ), het CBR èn zijn examinatoren worden uitgebreid gecontroleerd en de zaken die hjij noemt zijn absoluut niet aan de orde.

Maar weer eens terug naar de 80 km/uur-discussie dan?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_32257677
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_32257751
Ik zie het al voor me:
Je tikt in je TomTom in: van Den Helder naar Vlissingen en snelste route. Komt er op het scherm te staan dat je via Duitsland moet.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  maandag 14 november 2005 @ 14:18:42 #155
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32257796
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:16 schreef frankium het volgende:
Ik zie het al voor me:
Je tikt in je TomTom in: van Den Helder naar Vlissingen en snelste route. Komt er op het scherm te staan dat je via Duitsland moet.
Ik moest lachen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 14 november 2005 @ 14:29:36 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32258078
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_32258901
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:29 schreef Hik het volgende:

[..]

Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.
Tot nu toe ben ik over het algemeen sneller thuis van mijn werk dan ik ooit zou kunnen halen met 80km/h dus ze kunnen me nog meer vertellen!
pi_32261999
quote:
Op maandag 14 november 2005 09:52 schreef FunnyName het volgende:
Voor de veiligheid of andere onzin hoef je het niet te doen, dat heeft de snelweg van onze duitse vrienden wel bewezen. (minder ongelukken bij hogere snelheden ..)
Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
  maandag 14 november 2005 @ 18:35:13 #159
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32264991
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2005k3b15p064art.pdf

Duitsland komt uit op 8 doden per 100.000 inwoners Nederland rond de 6,7.
4e en 6e veiligste land binnen de EU.
Om maar wat te noemen : Belgie met 14 doden per 100.000 inwoners.

Daarbij moet je meerekenen dat Duitsland gebieden heeft zoals Beieren die bergachtig zijn, waar veel sneeuw valt in de winter en waar dus zowieso meer ongelukken gebeuren, ook in Oost-Duitsland vallen in verhouding meer doden.

De winst valt in Nederland absoluut ook niet te behalen op snelwegen kwa aantal doden maar juist op provinciale wegen en met brommers/scooters.

Of de VMAX op snelwegen nu 160 of 120 is zal kwa aantallen doden weinig uitmaken. In de spits kan je zo hard toch niet rijden, als de weg leeg is, is het niet onveilig aangezien wegen voor 160 gemaakt zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32265601
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
pi_32265671
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Ik stond vandaag weer 2x ontiegelijk vast op jouw 80km/u wegen. Toen ik er nog 120 mocht reed het door En dit was ontiegelijk slecht voor het milieu want we stonden met zijn alle lekker de boel te vervuilen met de verwarming op maximaal.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 14 november 2005 @ 19:19:37 #162
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32266219
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Wegen en vervoer zijn in het algemeen onveilig. Van alle landen ter wereld behoren Nederland en Duitsland bij de top 10 veiligste. Dus relatief zijn de Duitse wegen erg veilig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32266424
80 op alle snelwegen? TOPIDEE!!!......
MAAR dan wel alleen op de rechterbaan, middelste baan 120, linkerbaan 160, dat is de oplossing

Nog wat maatregelen die ze van mij mogen invoeren:

- max 5 keer kans om je rijbewijs te halen, daarna pech gehad
- linksplakkers net zo hard aanpakken als bumperklevers
- 75+ rijtest
- puntenrijbewijs
- kmheffing
- minder verlichting 's nachts langs de snelwegen, mensen zijn dan veel alerter

Dat er in Duitsland meer verkeersdoden zijn wil niet zeggen dat dat komt door de snelheid. Dus toon dat eerst maar eens aan.

[ Bericht 35% gewijzigd door itsontoday op 14-11-2005 19:36:25 ]
pi_32271865
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:
Dat er in Duitsland meer verkeersdoden zijn wil niet zeggen dat dat komt door de snelheid. Dus toon dat eerst maar eens aan.
Toon maar eens aan van niet.
pi_32272161
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Toon maar eens aan van niet.
Hangt vanaf waar je rijd.

Snelweg is kans op klapper ECHT klein. Want die wegen zijn ECHT berekend op 120 rijden... Je hebt verschuining van de weg etc.

Sommige 80 wegen zijn wel levensgevaarlijk om hard te rijden... Op sommige 80 wegen is 120 dus echt best hard, soms zelfs veelste hard...

Ik heb een keer serieus gehad dat ik verrast werd door een bocht terwijl ik 100 reed...

Maar snelwegen zijn meestal:

2 baans of meer.
Verlicht.
Speciale banking.
Vaak geen blinde bochten (uitzonderingen daargelaten).

Etc.

EN daar begint het fucking verhaal.

Ik kan met gemak 180 rijden op een 80 weg zonder dat de plisie of een flitser me op de gevoelige plaat zet, bij Sloterdijk/Spaarnwoude/Westpoort heb je wel een interessante 2 baans 80 weg waar je HEEL hard kan rijden weet ik toevallig , om maar iets te noemen...

Doe dat op de snelweg en je word opgepakt alsof je de grootste crimineel op aarde bent... :/
  maandag 14 november 2005 @ 22:31:09 #166
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32272408
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houd
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32272737
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houd
Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.
pi_32273088
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Toon maar eens aan van niet.
Er kunnen ontzettend veel andere zaken meespelen, bijv. de weg, verlichting (in Duitsland zijn bijna geen wegen verlicht), korte invoegstrook (in het donker erg link), minder tankstations (dus stilstaan langs de kant), enz. En dan inderdaad over die eigen verantwoordelijkheid, er wordt in Duitsland super netjes gereden en mensen zijn door de hoge snelheid veel alerter. Ik denk dat buiten die verzekeringsclausules en boetes ook een reden is, dat ze na zo'n 90km stuk weer door mogen knallen, ze hebben meer respect voor de regels daar. En een 90km stuk is daar niet voor niks, het kan dan ook echt niet anders. In Nederland zijn er 5baans wegen waar je 100 mag, sorry maar dat slaat toch ook nergens op.
pi_32273238
Doe maar niet. Maar het liever zo als in duitsland, voor 's nachts dan. En leer mensen invoegen, want dat kunnen heel veel mensen niet en daar krijg je files van.
  maandag 14 november 2005 @ 22:57:34 #170
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32273269
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.
Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.

Wel wordt vanaf 31km/h te hard binnen de bebouwde kom het rijbewijs 1 maand ingevorderd op de snelweg geld dit vanaf 41km/h te hard. Ook zijn boetes op de snelweg een stuk lager.
bebouwde kom Inneming rijbewijs - 1 maand 31-40 km/h 102 €
erbuiten 31-40 km/h 77 €

Hoger zijn ze ook niet bepaald.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Het boetebeleid in Noorwegen, Zwitserland en Spanje zal je meer aanspreken denk ik
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 14 november 2005 @ 23:09:17 #171
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_32273641
Als we dan toch bezig zijn......
Waarom niet overal 65km/h?
Mijn Volvo houdt de gemiddelde snelheid bij, en bij behoorlijk doorrijden kom ik op dit gemiddelde.
Dat houdt, dat als ik overal, altijd 65 gereden had, dat ik exact even ver was gekomen in dezelfde tijd.
Wat zitten we ons dan idioot te haasten, iedereen moet gewoon overal 65 rijden!!!
Toch?
  maandag 14 november 2005 @ 23:19:21 #172
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32273956
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.

Wel wordt vanaf 31km/h te hard binnen de bebouwde kom het rijbewijs 1 maand ingevorderd op de snelweg geld dit vanaf 41km/h te hard. Ook zijn boetes op de snelweg een stuk lager.
bebouwde kom Inneming rijbewijs - 1 maand 31-40 km/h 102 €
erbuiten 31-40 km/h 77 €

Hoger zijn ze ook niet bepaald.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Het boetebeleid in Noorwegen, Zwitserland en Spanje zal je meer aanspreken denk ik
jij noemt het innemen van een rijbewijs geen straf

En nee, dat boetebeleid is geen alternatief. De juridische ongelijkheid is daar tenenkrommend
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32274987
Het Finse boetebeleid lijkt me wel wat.
pi_32277466
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:53 schreef k_man het volgende:
Het Finse boetebeleid lijkt me wel wat.
moeten ze hier ook invoeren
116.000 eurootjes voor 25 km/h te hard
dag begrotingstekort

maar zal teveel voor veranderd moeten worden in nederland
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32277786
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:

- minder verlichting 's nachts langs de snelwegen, mensen zijn dan veel alerter
Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.

Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32281584
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 05:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.

Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
Nou nou nou zo erg is het oook weer niet hoor...

In het buitenland zijn de meeste snelwegen onverlicht en ik zie meer dan genoeg hoor... OK het is zeker weten minder veilig (je ziet te weinig vooruit) maar zo erg is het niet weer hoor
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:45:44 #177
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32281702
In Egypte was ok geen verlichting, alleen daar waren ze zo slim om alleen stadslicht te gebruiken om elkaar niet te verblinden
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32290680
Het plan om de snelheid op alle snelwegen terug te brengen naar 80 km/u wordt door sommige toegejuichd en door andere volledig afgekraakt.
Echter heb ik niet het idee dat de regering democratisch plannen maakt betreft de maximum snelheid. Volgens mij wil een meerderheid van de Nederlandse bevolking wel degelijk harder rijden dan 80 km/u op de snelwegen.
Ik ben benieuwd hoe men hierover denkt op Fok! Vandaar dat ik deze poll heb gemaakt, na overleg met de mods is hij nu hier geplaatst.

Poll: Wat moet de maximum snelheid op alle snelwegen zijn?
  • 80 km/u
  • 100 km/u
  • 120 km/u
  • 140 km/u
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Ik vind dat de maximum snelheid op alle snelwegen gewoon 140 km/u moet zijn, kun je lekker doorrijden en ik geloof niet dat er méér files door zullen komen. Verder heb ik genoeg van dat slappe gezeik over milieu, een stad als Hong Kong, Los Angeles of Tokyo geeft al meer luchtvervuiling dan heel Nederland bij elkaar.
  • Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
    Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
    pi_32295029
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 05:29 schreef StefanP het volgende:

    [..]

    Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.

    Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
    Hoor ik je nou wat negatiefs over de VS zeggen?
      dinsdag 15 november 2005 @ 20:34:35 #180
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_32295839
    quote:
    Poll: Wat moet de maximum snelheid op alle snelwegen zijn?
    Er zijn snelwegen in NL waar je rustig 200km/u op de cruisecontrol kan rijden, en er zijn snelwegen waar 120 beter is, gezien de complexe situatie. Ik zeg: in principe moet de max. onbeperkt zijn, desnoods 250km/u als max. om het niet al te gortig te maken. Op korte trajecten, met name complexe knooppunten tijdelijk 120. Een max. moet realistisch zijn en dat is het op dit moment totaal niet, waardoor een max. vaak genegeerd wordt wat soms net niet gewenst is. Denk maar aan het einde van de A35 bij Almelo.

    Een max. snelheid is geen streefsnelheid, het is een uiterste plafond

    Je hoeft niet het maximale eruit te halen wat er in een snelheidsbeperking zit, het is de vrijheid tot. De vrijheid om 120 te rijden of de vrijheid om 200 te rijden, voor elk wat wils. Dat is de reden waarom autorijden in Duitsland zo prettig is, want niemand is opgefokt omdat men niet beperkt wordt in vrijheden. Als dit wel gebeurt dan is het voor korte trajecten wat uit te leggen is aan de automobilist. En dat dwingt respect af. Met de debiele 80lm/u op de snelwegen zit iedereen tegen de grens aan, omdat een gros van de bevolking veel harder wil dan 80km/u. Om daar bekeuringloos te rijden, zou je een veiligheidsmarge moeten houden van 10 à 20 km/u. Want de snelheid zit met een poep en een zucht tegen de gaspedaal zo over de 80km/u. En je hoeft het ook niet te flikken om 50km/u te rijden, want op een gegeven moment ga je onnodig het verkeer hinderen. Aangezien er geen wetgeving is op het gebied van minimum snelheid, wordt artikel 5 toegepast. Oftewel, rijbewijs ingevorderd wegens gevaarlijk gedrag, omdat de politie geen andere middelen heeft om op te treden. Willen wij dit?

    NL is helemaal doorgedraaid met het snelheidsbeleid. De max. snelheid voor hulpdiensten is daar wederom een duidelijk voorbeeld van.
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_32296773
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef ACT-F het volgende:

    [..]

    Er zijn snelwegen in NL waar je rustig 200km/u op de cruisecontrol kan rijden, en er zijn snelwegen waar 120 beter is, gezien de complexe situatie. Ik zeg: in principe moet de max. onbeperkt zijn, desnoods 250km/u als max. om het niet al te gortig te maken. Op korte trajecten, met name complexe knooppunten tijdelijk 120. Een max. moet realistisch zijn en dat is het op dit moment totaal niet, waardoor een max. vaak genegeerd wordt wat soms net niet gewenst is. Denk maar aan het einde van de A35 bij Almelo.

    Een max. snelheid is geen streefsnelheid, het is een uiterste plafond

    Je hoeft niet het maximale eruit te halen wat er in een snelheidsbeperking zit, het is de vrijheid tot. De vrijheid om 120 te rijden of de vrijheid om 200 te rijden, voor elk wat wils. Dat is de reden waarom autorijden in Duitsland zo prettig is, want niemand is opgefokt omdat men niet beperkt wordt in vrijheden. Als dit wel gebeurt dan is het voor korte trajecten wat uit te leggen is aan de automobilist. En dat dwingt respect af. Met de debiele 80lm/u op de snelwegen zit iedereen tegen de grens aan, omdat een gros van de bevolking veel harder wil dan 80km/u. Om daar bekeuringloos te rijden, zou je een veiligheidsmarge moeten houden van 10 à 20 km/u. Want de snelheid zit met een poep en een zucht tegen de gaspedaal zo over de 80km/u. En je hoeft het ook niet te flikken om 50km/u te rijden, want op een gegeven moment ga je onnodig het verkeer hinderen. Aangezien er geen wetgeving is op het gebied van minimum snelheid, wordt artikel 5 toegepast. Oftewel, rijbewijs ingevorderd wegens gevaarlijk gedrag, omdat de politie geen andere middelen heeft om op te treden. Willen wij dit?

    NL is helemaal doorgedraaid met het snelheidsbeleid. De max. snelheid voor hulpdiensten is daar wederom een duidelijk voorbeeld van.
    Speed is big business geworden... Meer zeg ik niet
    pi_32300315
    Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).

    Een idee is natuurlijk ook om alle auto's van een snelheidsbegrenzer te voorzien. Als het bij vrachtwagens kan moet het bij personenauto's ook kunnen.
    pi_32301081
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
    Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).

    Een idee is natuurlijk ook om alle auto's van een snelheidsbegrenzer te voorzien. Als het bij vrachtwagens kan moet het bij personenauto's ook kunnen.
    We kunnen jou ook op de trein naar en niet nader te noemen kamp zetten. Dat raakt ook kant nog wal

    En auto's van een snelheidsbegrenzer voorzien is technisch onmogelijk.
      dinsdag 15 november 2005 @ 23:14:58 #184
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_32301128
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
    Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
    Waarom 80km/u? Ik zie liever 10km/u.
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_32301184
    Met dezelde beredenering moeten verzekeringsmaatschappen dan ook maar niet uitkeren als je die nacht ervoor niet mininmaal 8 uur slaap hebt gehad. En dat moet ook strikt met een polsbandje bijgehouden worden!!!!1111
    pi_32301252
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:13 schreef 1299 het volgende:
    En auto's van een snelheidsbegrenzer voorzien is technisch onmogelijk.
    Onzin. Bij vrachtwagens kan het ook.
    pi_32301385
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:19 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Onzin. Bij vrachtwagens kan het ook.
    In de zin van: Dat er teveel auto's rondrijden ivm vrachtwagens. Dat een andere wielmaat monteren de werking van de begrenzer zou veranderen.

    Dat het super simpel te omzeilen is, en ook niet eenvoudig te controleren is.
      dinsdag 15 november 2005 @ 23:26:13 #188
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_32301461
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:23 schreef 1299 het volgende:

    [..]

    In de zin van: Dat er teveel auto's rondrijden ivm vrachtwagens. Dat een andere wielmaat monteren de werking van de begrenzer zou veranderen.

    Dat het super simpel te omzeilen is, en ook niet eenvoudig te controleren is.
    Een GPS snelheidsbegrenzer lost het probleem op. Nee, k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_32301500
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:26 schreef ACT-F het volgende:

    [..]

    Een GPS snelheidsbegrenzer lost het probleem op. Nee, k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.
    Hhaah GPS.. maar natuurlijk.. wat als je dan een tunnel inrijdt??
      dinsdag 15 november 2005 @ 23:28:23 #190
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_32301525
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef 1299 het volgende:

    [..]

    Hhaah GPS.. maar natuurlijk.. wat als je dan een tunnel inrijdt??
    Dan kun je lekker knallen
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_32301573
    @1299. Er zijn teveel auto's in verband met vrachtwagen?

    Er zijn genoeg manieren om de snelheid van een auto te meten, waarbij de wielmaat geen invloed heeft. En controleren is eenvoudig: een snelheidsovertreding betekent dat je met je begrenzer gekloot hebt.

    [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2005 23:31:18 ]
    pi_32301696
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 23:30 schreef k_man het volgende:
    @1299. Er zijn teveel auto's in verband met vrachtwagen?

    Er zijn genoeg manieren om de snelheid van een auto te meten, waarbij de wielmaat geen invloed heeft. En controleren is eenvoudig: een snelheidsovertreding betekent dat je met je begrenzer gekloot hebt.
    Maar de ene auto heeft een andere km afwijking dan een ander. Kijk maar naar vrachtwagens, de ene gaat harder dan de ander.

    En net als nu wordt je godzijdank maar in 0.5% oid van de gevallen gecontroleerd dat je te hard rijdt. Dus dat is dan een maatregel van niks.

    En ik bedoelde in vergelijking
      dinsdag 15 november 2005 @ 23:45:50 #193
    24533 ACT-F
    Onmeunige gaspedoal emmer
    pi_32302044
    quote:
    k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.
    k_man, answer please

    Goed voorstel of niet?
    Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
    pi_32302236
    We kunnen ook de maximumsnelheid overal op 130 km/h zetten.Lijkt mij beter.
    Ik moet er niet aan denken dat dit soort Groen Links voorstellen het haalt,dan krijg ik werkdagen van 20 uur.
    Laat ze nou die smerige industrie maar eens aanpakken.
    Iedereen die op de A20 rijdt richting Hoek van Holland,moet bij afslag Spaanse Polder even naar links kijken,naar die schoorstenen.Daar komt een groenige rook uit.Lekker voor het milieu.En dan heb ik het nog niet eens over die chemische luchten en geuren in de Botlek.Heerlijk Coby.

    Automobilistje pesten
      woensdag 16 november 2005 @ 09:43:49 #195
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_32306805
    Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!

    Het geeft best een beetje rotzooi natuurlijk, maar misschien zou het helemaal niet zo'n gek idee zijn als die Franse pyromaantjes eens een klein spoortje van vernieling kwamen trekken langs de stationwagons van de kneuzen in dit topic...

    Ben blij dat ik een vent heb die wel een penis van normale grootte heeft
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      woensdag 16 november 2005 @ 09:51:27 #196
    19297 stinkie
    Homo Tampeloeris Collosalus
    pi_32306954
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
    Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!
    Wat kunnen mij die buitenlanders boeien, die kosten me niks. Die auto wel
    Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
      woensdag 16 november 2005 @ 10:54:41 #197
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_32308397
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
    (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
    Verdiep je eens in die materie voordat je allerlei ANWB praat na blaat.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
      woensdag 16 november 2005 @ 10:57:05 #198
    121830 Kadesh
    The Protectors of the Garden
    pi_32308478
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
    Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen...
    Ja erg boeiend allemaal. Ik wil godverdomme gewoon doorrijden, en wel zo snel mogelijk. Al dat verkeersveiligheid/milieu gezever begint me de keel uit te hange.
    For thirteen generations we have protected it from the unclean
    pi_32311432
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
    Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).

    Een idee is natuurlijk ook om alle auto's van een snelheidsbegrenzer te voorzien. Als het bij vrachtwagens kan moet het bij personenauto's ook kunnen.
    Je bent wel verzekerd in Duitsland, alleen als je iemand raakt is het jouw verzekering die de schade moet betalen, das een heel ander verhaal

    En met 80 km/u kan je ook dodelijk verongelukken
      woensdag 16 november 2005 @ 12:37:04 #200
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_32311679
    quote:
    Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
    Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp.
    Heerlijk hè
    Neemt niet weg dat ik binnenkort PTA uit mn AT-lijst ga gooien, dat zulke figuren op de openbare weg rondrijden vind ik al erg genoeg, maar dat ik er op Fok! ook steeds mee geconfronteerd word is niet goed voor mijn bloeddruk
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')