Geloof me, ik ken "dat wereldje" ook. En weet waarschijnlijk een stuk beter dan jij hoe het in elkaar zit. Nogmaals: ik kan onmogelijk beoordelen of jouw specifieke geval al dan niet (on)terecht was (hoewel ik wel denk dat als je twee maal (eigenlijk drie maal) zakt bij twee (drie) verschillende examinatoren, er toch wel iets is om over na te denken).quote:Op maandag 14 november 2005 11:47 schreef Bensel het volgende:
Ik zeg niet dat het BNOR gericht is op het laten verantwoorden van de examinators. Ik zeg dat als ze mij hadden laten afgereden de CBR hoogstwaarschijnlijk bericht had gekregen, waarin gevraagd werd waarom ik daar nou moest afrijden.. Want ik was helemaal niet zenuwachtig, ik reed gewoon goed (en veilig)
quote:Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
Ik moest lachenquote:Op maandag 14 november 2005 14:16 schreef frankium het volgende:
Ik zie het al voor me:
Je tikt in je TomTom in: van Den Helder naar Vlissingen en snelste route. Komt er op het scherm te staan dat je via Duitsland moet.
Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.quote:Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
Tot nu toe ben ik over het algemeen sneller thuis van mijn werk dan ik ooit zou kunnen halen met 80km/h dus ze kunnen me nog meer vertellen!quote:Op maandag 14 november 2005 14:29 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.
Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?quote:Op maandag 14 november 2005 09:52 schreef FunnyName het volgende:
Voor de veiligheid of andere onzin hoef je het niet te doen, dat heeft de snelweg van onze duitse vrienden wel bewezen. (minder ongelukken bij hogere snelheden ..)
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2005k3b15p064art.pdfquote:Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?
Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
Ik stond vandaag weer 2x ontiegelijk vast op jouw 80km/u wegen. Toen ik er nog 120 mocht reed het door En dit was ontiegelijk slecht voor het milieu want we stonden met zijn alle lekker de boel te vervuilen met de verwarming op maximaal.quote:Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Wegen en vervoer zijn in het algemeen onveilig. Van alle landen ter wereld behoren Nederland en Duitsland bij de top 10 veiligste. Dus relatief zijn de Duitse wegen erg veilig.quote:Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Toon maar eens aan van niet.quote:Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:
Dat er in Duitsland meer verkeersdoden zijn wil niet zeggen dat dat komt door de snelheid. Dus toon dat eerst maar eens aan.
Hangt vanaf waar je rijd.quote:
En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houdquote:Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?
Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.quote:Op maandag 14 november 2005 22:31 schreef stinkie het volgende:
[..]
En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houd
Er kunnen ontzettend veel andere zaken meespelen, bijv. de weg, verlichting (in Duitsland zijn bijna geen wegen verlicht), korte invoegstrook (in het donker erg link), minder tankstations (dus stilstaan langs de kant), enz. En dan inderdaad over die eigen verantwoordelijkheid, er wordt in Duitsland super netjes gereden en mensen zijn door de hoge snelheid veel alerter. Ik denk dat buiten die verzekeringsclausules en boetes ook een reden is, dat ze na zo'n 90km stuk weer door mogen knallen, ze hebben meer respect voor de regels daar. En een 90km stuk is daar niet voor niks, het kan dan ook echt niet anders. In Nederland zijn er 5baans wegen waar je 100 mag, sorry maar dat slaat toch ook nergens op.quote:
Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.quote:Op maandag 14 november 2005 22:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.
jij noemt het innemen van een rijbewijs geen strafquote:Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.
Wel wordt vanaf 31km/h te hard binnen de bebouwde kom het rijbewijs 1 maand ingevorderd op de snelweg geld dit vanaf 41km/h te hard. Ook zijn boetes op de snelweg een stuk lager.
bebouwde kom Inneming rijbewijs - 1 maand 31-40 km/h 102 €
erbuiten 31-40 km/h 77 €
Hoger zijn ze ook niet bepaald.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm
Het boetebeleid in Noorwegen, Zwitserland en Spanje zal je meer aanspreken denk ik
moeten ze hier ook invoerenquote:Op maandag 14 november 2005 23:53 schreef k_man het volgende:
Het Finse boetebeleid lijkt me wel wat.
Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.quote:Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:
- minder verlichting 's nachts langs de snelwegen, mensen zijn dan veel alerter
Nou nou nou zo erg is het oook weer niet hoor...quote:Op dinsdag 15 november 2005 05:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.
Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
Hoor ik je nou wat negatiefs over de VS zeggen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 05:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.
Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
Er zijn snelwegen in NL waar je rustig 200km/u op de cruisecontrol kan rijden, en er zijn snelwegen waar 120 beter is, gezien de complexe situatie. Ik zeg: in principe moet de max. onbeperkt zijn, desnoods 250km/u als max. om het niet al te gortig te maken. Op korte trajecten, met name complexe knooppunten tijdelijk 120. Een max. moet realistisch zijn en dat is het op dit moment totaal niet, waardoor een max. vaak genegeerd wordt wat soms net niet gewenst is. Denk maar aan het einde van de A35 bij Almelo.quote:Poll: Wat moet de maximum snelheid op alle snelwegen zijn?
Speed is big business geworden... Meer zeg ik nietquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er zijn snelwegen in NL waar je rustig 200km/u op de cruisecontrol kan rijden, en er zijn snelwegen waar 120 beter is, gezien de complexe situatie. Ik zeg: in principe moet de max. onbeperkt zijn, desnoods 250km/u als max. om het niet al te gortig te maken. Op korte trajecten, met name complexe knooppunten tijdelijk 120. Een max. moet realistisch zijn en dat is het op dit moment totaal niet, waardoor een max. vaak genegeerd wordt wat soms net niet gewenst is. Denk maar aan het einde van de A35 bij Almelo.
Een max. snelheid is geen streefsnelheid, het is een uiterste plafond
Je hoeft niet het maximale eruit te halen wat er in een snelheidsbeperking zit, het is de vrijheid tot. De vrijheid om 120 te rijden of de vrijheid om 200 te rijden, voor elk wat wils. Dat is de reden waarom autorijden in Duitsland zo prettig is, want niemand is opgefokt omdat men niet beperkt wordt in vrijheden. Als dit wel gebeurt dan is het voor korte trajecten wat uit te leggen is aan de automobilist. En dat dwingt respect af. Met de debiele 80lm/u op de snelwegen zit iedereen tegen de grens aan, omdat een gros van de bevolking veel harder wil dan 80km/u. Om daar bekeuringloos te rijden, zou je een veiligheidsmarge moeten houden van 10 à 20 km/u. Want de snelheid zit met een poep en een zucht tegen de gaspedaal zo over de 80km/u. En je hoeft het ook niet te flikken om 50km/u te rijden, want op een gegeven moment ga je onnodig het verkeer hinderen. Aangezien er geen wetgeving is op het gebied van minimum snelheid, wordt artikel 5 toegepast. Oftewel, rijbewijs ingevorderd wegens gevaarlijk gedrag, omdat de politie geen andere middelen heeft om op te treden. Willen wij dit?
NL is helemaal doorgedraaid met het snelheidsbeleid. De max. snelheid voor hulpdiensten is daar wederom een duidelijk voorbeeld van.
We kunnen jou ook op de trein naar en niet nader te noemen kamp zetten. Dat raakt ook kant nog walquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
Een idee is natuurlijk ook om alle auto's van een snelheidsbegrenzer te voorzien. Als het bij vrachtwagens kan moet het bij personenauto's ook kunnen.
Waarom 80km/u? Ik zie liever 10km/u.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
Onzin. Bij vrachtwagens kan het ook.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:13 schreef 1299 het volgende:
En auto's van een snelheidsbegrenzer voorzien is technisch onmogelijk.
In de zin van: Dat er teveel auto's rondrijden ivm vrachtwagens. Dat een andere wielmaat monteren de werking van de begrenzer zou veranderen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Onzin. Bij vrachtwagens kan het ook.
Een GPS snelheidsbegrenzer lost het probleem op. Nee, k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:23 schreef 1299 het volgende:
[..]
In de zin van: Dat er teveel auto's rondrijden ivm vrachtwagens. Dat een andere wielmaat monteren de werking van de begrenzer zou veranderen.
Dat het super simpel te omzeilen is, en ook niet eenvoudig te controleren is.
Hhaah GPS.. maar natuurlijk.. wat als je dan een tunnel inrijdt??quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een GPS snelheidsbegrenzer lost het probleem op. Nee, k_man heeft een geweldig idee. Iedereen moet zelf weten hoe hard men rijdt. De discussie is nu vanaf welke snelheid je niet meer verzekerd bent. k_man noemt noemt een getal 80 km/u ik zeg 10 km/u.
Dan kun je lekker knallenquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:27 schreef 1299 het volgende:
[..]
Hhaah GPS.. maar natuurlijk.. wat als je dan een tunnel inrijdt??
Maar de ene auto heeft een andere km afwijking dan een ander. Kijk maar naar vrachtwagens, de ene gaat harder dan de ander.quote:Op dinsdag 15 november 2005 23:30 schreef k_man het volgende:
@1299. Er zijn teveel auto's in verband met vrachtwagen?
Er zijn genoeg manieren om de snelheid van een auto te meten, waarbij de wielmaat geen invloed heeft. En controleren is eenvoudig: een snelheidsovertreding betekent dat je met je begrenzer gekloot hebt.
Wat kunnen mij die buitenlanders boeien, die kosten me niks. Die auto welquote:Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen... Maar kom in godsnaam niet aan mijn auto!
Verdiep je eens in die materie voordat je allerlei ANWB praat na blaat.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
(zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
Ja erg boeiend allemaal. Ik wil godverdomme gewoon doorrijden, en wel zo snel mogelijk. Al dat verkeersveiligheid/milieu gezever begint me de keel uit te hange.quote:Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp. Asielzoekers verbranden, Irak is nog steeds een teringzooi en in Pakistan komt de winter eraan zodat alle vluchtlingen doodvriezen...
Je bent wel verzekerd in Duitsland, alleen als je iemand raakt is het jouw verzekering die de schade moet betalen, das een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:53 schreef k_man het volgende:
Goed, als jullie beweren dat er niks mis is met hard rijden en dat dat gewoon moet kunnen omdat je zelf verdorie wel uitmaakt of het veilig is of niet, dan kunnen we dus wel instellen dat je boven de 80 km/uur niet meer verzekerd bent. Dan zul je zelf (of je nabestaanden) moeten betalen om je van het asfalt te schrapen (zoals dat in Duitsland boven de 130 km/uur bij de meeste verzekeringsmaatschappijen geldt).
Een idee is natuurlijk ook om alle auto's van een snelheidsbegrenzer te voorzien. Als het bij vrachtwagens kan moet het bij personenauto's ook kunnen.
Heerlijk hèquote:Op woensdag 16 november 2005 09:43 schreef Hik het volgende:
Geweldig onderwerp dit. Eén van de velen in PTA waar mensen zich zó op de kast laten jagen over zo'n NON-onderwerp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |