Niet als je 80 rijdt.quote:Op zondag 13 november 2005 13:52 schreef Klonk het volgende:
per auto:
reistijd ongeveer 3 uur 30 min
(excl.files)
Je vergeet alleen de gegarandeerde 3uur vertraging in het OV.quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet als je 80 rijdt.
Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.
quote:Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar het de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef M5 het volgende:
[..]
Nee aantal rijstroken en snelheid bepaald hoeveel auto's er in een minuut/uur over heen kunnen. als je de snelheid verlaagd wordt dat dus minder, capaciteit omlaag.
De treinen zijn in de spits nu al vaak overvol, laat staan dat er nog meer mensen in kunnenquote:Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.quote:Op zondag 13 november 2005 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.
quote:Op zondag 13 november 2005 13:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.
Welk deel snap jij niet van je ongelijk Je hebt vast nog niet stil gestaan in die nieuwe 80km/u stukken. Ik sta er dagelijks.... En me reis duurt toch echt langer door de file die er nu is/langer is.quote:
dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?quote:Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
negeer 'm, hij wil a la BHFH weer flink rellen in PTA.quote:Op zondag 13 november 2005 14:00 schreef Wojworshebn het volgende:
k_man je bent een idioot, wist je dat?
Alleen rijd je anders 40km verder, dan zul je per uur minimaal 1600 auto's moeten hebben die 25mtr afstand houden om het verschil weg te halen. Da's leuk, maar totaal onrealistisch. Dit geldt dus PER auto.quote:Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?
En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?quote:Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Niet als je 80 rijdt.
Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.
Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.quote:Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Welk deel snap jij niet van je ongelijk Je hebt vast nog niet stil gestaan in die nieuwe 80km/u stukken. Ik sta er dagelijks.... En me reis duurt toch echt langer door de file die er nu is/langer is.
het kan nog kleiner, bij een kopstaartbotsing word de ruimte op de snelweg optimaal gebruiktquote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
Dat zeg ik.quote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...quote:Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.
Ik ben er tevens voor vmbo'ers niet meer op Fok toe te laten. Dit is echt té erg.
waarbij uit gegaan wordt van een NIET bestaand/reeel gemiddelde. Idd bedankt voor het bewijzen van mijn punt met je geweldige TU kennis . Je zult namelijk nooit iemand vinden die exact het gemiddelde doet...quote:Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Snelheid en afstand tussen de auto's spelen allebei mee, waardoor de optimale doorstroming bij ongeveer 80 ligt.
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.quote:Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.quote:Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.
weet ik, ik wilde hem eigenlijk zelf inkoppen....helaas....quote:Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
Zeker omdat deze HBOér een betere baan heeft dan hijquote:Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:
[..]
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?
Touché?quote:Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:
[..]
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Ja, dat weet ik. De dagelijkse reisbehoefte van een mens is ongeveer een uur, en daarom werken tegenwoordig mensen ook vaak verder weg dan vroeger. Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.quote:Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Overigens: ik heb ook het argument 'wacht maar tot je van Drachten naar Maastricht moet' voorbij zien komen: wie zegt dat je van Drachten naar Maastricht moet? Vroeger was je van Haarlem naar Leiden ook een halve dag onderweg! (met de trekschuit)
Hoe sneller de transportmiddelen, hoe verder de mensen van huis gaan, en uiteindelijk blijft de reistijd gewoon hetzelfde
't wil je niet echt lukken, hé. OM te proberen te rellen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.
Zegt een BMW liefhebberquote:Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef yup het volgende:
Ik ben het hiermee eens.
En ik wil ook dat iedereen 30 in de stad rijd.
Is allemaal beter voor het milieu.
Stelletje vieze rechtse grafmongolen allemaal ikke ikke ikke de rest moge stikke
Wat zijn mensen toch dom hèquote:Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef MouseOver het volgende:
Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.
Types als jij mogen ze wat mij betreft de bul ook zo weer afnemen en plantsoenen laten harken.quote:Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.
Waarom niet? Paard en wagenquote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Of idd terug naar paard en wagen en trekschuit
De negatieve kanten zijn VEEL erger.quote:Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Er is maar een manier, of eigenlijk 2. Als een gek alle vluchtstroken inzetten als xtra baan. Of het OV enorm uitbreiden.
quote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
ik niet zo snel van A naar B mag rijden als ik vind dat veilig is......
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zienquote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
Je kan maar ZO ver gaan met mensen tegen zichzelf te beschermen. Persoonlijk denk ik dat een heleboel mensen nog VEEL verder tegen zichzelf beschermd zouden moeten zouden worden. Namelijk door gewoon hun rijbewijs en auto af te pakken.
Ik wou dat meer mensen dat deden. Ik denk dat 1 op de 8 automobilisten lekker relaxed op de middelste baan gaat rijden, in plaats van achter een vrachtwagen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon lekker achter een vrachtwagen blijft hangen je het meest releaxed aan komt.
waarom zou je gefrustreerd achter het stuur zitten? bang dat je niet stoer genoeg bent als je maar 130 kan rijden?quote:
De werkelijkheid is: ik rij altijd zo snel als mogelijk van A naar B als veilig is. Ik heb de afgelopen 10 jaar geen ongeluk gehad. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet indirekt een ongeluk veroorzaakt. Ik heb er de afgelopen 10 jaar veel kilometers op zitten. Ik ben een toonbeeld van veiligheid in het verkeer. Geloof me of niet. De feiten zijn dat ik de afgelopen 10 jaar nog niet eens een krasje in mijn auto of iemand anders' auto heb gereden.quote:Op zondag 13 november 2005 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |