abonnement Unibet Coolblue
pi_32230128
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:52 schreef Klonk het volgende:
per auto:
reistijd ongeveer 3 uur 30 min
(excl.files)
Niet als je 80 rijdt.

Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.
pi_32230146
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet als je 80 rijdt.

Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.
Je vergeet alleen de gegarandeerde 3uur vertraging in het OV.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 13 november 2005 @ 13:56:44 #53
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32230162
maar de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32230170
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar het de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230177
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef M5 het volgende:

[..]

Nee aantal rijstroken en snelheid bepaald hoeveel auto's er in een minuut/uur over heen kunnen. als je de snelheid verlaagd wordt dat dus minder, capaciteit omlaag.
Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.
pi_32230203
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:56 schreef Klonk het volgende:
maar de trein zou dan ook zachter moeten gaan rijden, maken ze minder herrie in het voorbij gaan en ze verbruiken minder stroom
De treinen zijn in de spits nu al vaak overvol, laat staan dat er nog meer mensen in kunnen
V10
pi_32230224
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee hoor. Bij hogere snelheid houdt men meer afstand, zodat er minder auto's op de weg passen. Te lage snelheid is ook niet goed, maar het optimum ligt rond de 80 à 90 km/u.
Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230249
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Maar als je dat afzet tegen de tijd waarop je het wegdek in beslag neemt, valt je vergelijking in het niet, want dat duurt vele malen langer bij 80km/u (immers ruim 40km!!!!! in 1 uur) en dat maak je niet goed met dichter opelkaar rijden bij 80km/u. Dit wordt bij die onderzoeken altijd voor het gemak weg gelaten.


mijn god...
pi_32230252
k_man je bent een idioot, wist je dat?
pi_32230285
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:59 schreef k_man het volgende:

[..]



mijn god...
Welk deel snap jij niet van je ongelijk Je hebt vast nog niet stil gestaan in die nieuwe 80km/u stukken. Ik sta er dagelijks.... En me reis duurt toch echt langer door de file die er nu is/langer is.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230288
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, ik wil best op je ingaan, zodat je jezelf nog belachelijker kunt maken, maar dat zou gemeen zijn. Tip: lees je eens een beetje in. Elke verkeersdeskundige kan beamen dat de capaciteit van een weg bij 80 km/u hoger ligt dan bij 120.
dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?
  zondag 13 november 2005 @ 14:02:32 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32230329
en op mijn briljante argument lult k-man heen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32230347
iedereen is gek behalve k_"man"
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32230354
Er is gewoon een optimum, kan je ook uitrekenen zelfs. Leuke opdracht voor wiskunde
pi_32230358
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:00 schreef Wojworshebn het volgende:
k_man je bent een idioot, wist je dat?
negeer 'm, hij wil a la BHFH weer flink rellen in PTA.

Hij weet het zelf ook goed, maar hij wilt ons zien discussiëren.
pi_32230361
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

dat heeft natuurlijk te maken met de afstand tussen de auto's die bij 80 km/h kleiner is dan bij 120 en dat er daardoor meer auto's op een stuk snelweg passen, klopt?
Alleen rijd je anders 40km verder, dan zul je per uur minimaal 1600 auto's moeten hebben die 25mtr afstand houden om het verschil weg te halen. Da's leuk, maar totaal onrealistisch. Dit geldt dus PER auto.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230363
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
  zondag 13 november 2005 @ 14:04:00 #68
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32230370
Lijkt mij best een goed plan
De snelheidsverschillen tussen de verschillende weggebruikers zorgen voor de meeste problemen.
Als iedereen 80 rijdt zijn we van een heleboel ellende af
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 13 november 2005 @ 14:04:07 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32230377
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet als je 80 rijdt.

Je bevestigt mijn punt: het zou het OV aantrekkelijker maken.
En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?
Vampire Romance O+
pi_32230388
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef existenz het volgende:

[..]

Welk deel snap jij niet van je ongelijk Je hebt vast nog niet stil gestaan in die nieuwe 80km/u stukken. Ik sta er dagelijks.... En me reis duurt toch echt langer door de file die er nu is/langer is.
Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.

Ik ben er tevens voor vmbo'ers niet meer op Fok toe te laten. Dit is echt té erg.
  zondag 13 november 2005 @ 14:04:32 #71
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32230391
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
het kan nog kleiner, bij een kopstaartbotsing word de ruimte op de snelweg optimaal gebruikt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32230395
eej k_man heb je eigenlijk wel een auto? volgens mij ben je zo'n openbaarvervoerofiel.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_32230433
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
Dat zeg ik.

Snelheid en afstand tussen de auto's spelen allebei mee, waardoor de optimale doorstroming bij ongeveer 80 ligt.
pi_32230434
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Jouw argument wordt wel meegenomen in die onderzoeken, anders lag het optimum bij 1 km/u.

Ik ben er tevens voor vmbo'ers niet meer op Fok toe te laten. Dit is echt té erg.
Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230475
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

Snelheid en afstand tussen de auto's spelen allebei mee, waardoor de optimale doorstroming bij ongeveer 80 ligt.
waarbij uit gegaan wordt van een NIET bestaand/reeel gemiddelde. Idd bedankt voor het bewijzen van mijn punt met je geweldige TU kennis . Je zult namelijk nooit iemand vinden die exact het gemiddelde doet...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230481
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:06 schreef existenz het volgende:

[..]

Ja, en dat ze dan zeggen dat ze in hun profiel posten dat ze op de TU zitten, maar ze in werkelijkheid nu bij pappie op schoot onzin aan het typen zijn...
Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.
pi_32230510
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.
In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
V10
pi_32230516
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja hallo. Bij een file is de tussenruinmte het kleinst en dus gebruik je de snelweg het effectiefst.
weet ik, ik wilde hem eigenlijk zelf inkoppen....helaas....

Stromingsleer maakt duidelijk dat als je een vloeistof door een vernauwing wil krijgen met behoud van volumestroom, dat de snelheid dus omhoog moet, dus bij knelpunten de snelheid even omhoog gooien naar 140 en het probleem is opgelost
  zondag 13 november 2005 @ 14:09:11 #79
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32230518
Overigens: ik heb ook het argument 'wacht maar tot je van Drachten naar Maastricht moet' voorbij zien komen: wie zegt dat je van Drachten naar Maastricht moet? Vroeger was je van Haarlem naar Leiden ook een halve dag onderweg! (met de trekschuit)
Hoe sneller de transportmiddelen, hoe verder de mensen van huis gaan, en uiteindelijk blijft de reistijd gewoon hetzelfde
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32230525
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:

[..]

In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Zeker omdat deze HBOér een betere baan heeft dan hij
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32230528
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:04 schreef MouseOver het volgende:

[..]

En je vindt het niet een beetje jammer dat je plan het dus onmogelijk maakt een toch al aardige reistijd met een uur te bekorten?
Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.
pi_32230549
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:08 schreef M5 het volgende:

[..]

In dat geval zou je beter moeten weten dan dingen posten als vmbo'ers moeten ze niet meer toelaten e.d.
Touché?
pi_32230567
Ik ben het hiermee eens.

En ik wil ook dat iedereen 30 in de stad rijd.

Is allemaal beter voor het milieu.

Stelletje vieze rechtse grafmongolen allemaal ikke ikke ikke de rest moge stikke

  zondag 13 november 2005 @ 14:11:42 #84
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32230586
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Overigens: ik heb ook het argument 'wacht maar tot je van Drachten naar Maastricht moet' voorbij zien komen: wie zegt dat je van Drachten naar Maastricht moet? Vroeger was je van Haarlem naar Leiden ook een halve dag onderweg! (met de trekschuit)
Hoe sneller de transportmiddelen, hoe verder de mensen van huis gaan, en uiteindelijk blijft de reistijd gewoon hetzelfde
Ja, dat weet ik. De dagelijkse reisbehoefte van een mens is ongeveer een uur, en daarom werken tegenwoordig mensen ook vaak verder weg dan vroeger. Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.
Vampire Romance O+
pi_32230590
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is zeker een nadeel, maar je moet wat over hebben voor alle voordelen.
't wil je niet echt lukken, hé. OM te proberen te rellen.
pi_32230594
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef yup het volgende:
Ik ben het hiermee eens.

En ik wil ook dat iedereen 30 in de stad rijd.

Is allemaal beter voor het milieu.

Stelletje vieze rechtse grafmongolen allemaal ikke ikke ikke de rest moge stikke

Zegt een BMW liefhebber
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 13 november 2005 @ 14:13:57 #87
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32230653
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:11 schreef MouseOver het volgende:
Terwijl ze de snelheid ook zouden kunnen gebruiken om over dezelfde afstand minder lang onderweg te zijn. Toch doen ze dat niet.
Wat zijn mensen toch dom hè
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32230695
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zit niet op de TU, ik heb m'n bul al. Als je m'n profiel toch leest, mag je het best ietsje beter doen hoor.
Types als jij mogen ze wat mij betreft de bul ook zo weer afnemen en plantsoenen laten harken.

Weet je wel hoe absurd het idee is om het wegennet in NL te optimaliseren en aan te passen aan het huidige verkeersaanbod door gewoon 40 km van de max.snelheid te halen.

Er is maar een manier, of eigenlijk 2. Als een gek alle vluchtstroken inzetten als xtra baan. Of het OV enorm uitbreiden.

Of idd terug naar paard en wagen en trekschuit
  zondag 13 november 2005 @ 14:16:39 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32230728
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Of idd terug naar paard en wagen en trekschuit
Waarom niet? Paard en wagen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32230745
OV uitbreiden moet natuurlijk ook, maar dat kan parallel hieraan.

Asfalt uitbreiden werkt niet, dat is wel gebleken. De grootste files staan juist op de plekken waar men spitstroken heeft gemaakt (Everdingen).

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2005 14:18:25 ]
  zondag 13 november 2005 @ 14:21:00 #91
14827 Kogando
Modelprutser
pi_32230861
Ik zeg: 50km/u!
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_32230863
En ook 80 in de bebouwde kom ja. Als we dan toch overal 80 moeten rijden.
pi_32230971
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef k_man het volgende:
Ze hebben nu op sommige stukken snelweg in de Randstad 80 km/u ingevoerd. Natuurlijk een goede zaak met veel positieve kanten.
De negatieve kanten zijn VEEL erger.

Jij bent mij nog niet tegengekomen op de snelweg wanneer ik gefrustreerd ben omdat iemand voor mij heeft beslist dat ik niet zo snel van A naar B mag rijden als ik vind dat veilig is......

Echt, al die halfzachte geitewollensokken autorijders die denken dat het autorijden nu minder stressy wordt, die hebben het ECHT nog helemaal niet begrepen. Met 80km/u gaan de auto's NOG dichter op elkaar rijden. En dan wordt het NOG moeilijker om in te voegen, uit te voegen, van baan te wissselen, en zul je nog beter moeten opletten dat iemand voor je niet onverwachts op zijn rem trapt.

Kijk, IK laat me niet stressen door zoiets. Maar ik kom iedere dag een hoop gestresste mensen tegen op de snelweg, en ik durf er mijn hand onder te verwedden dat die alleen maar meer zullen gaan stressen in het verkeer.

Je kan maar ZO ver gaan met mensen tegen zichzelf te beschermen. Persoonlijk denk ik dat een heleboel mensen nog VEEL verder tegen zichzelf beschermd zouden moeten zouden worden. Namelijk door gewoon hun rijbewijs en auto af te pakken.

Haal alle bange en/of onzekere sukkels van de weg en de verkeersveiligheid zal richting het maximum gaan.
pi_32230980
Nederlanders zijn gewoon veel te gestressed op de weg.
Ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon lekker achter een vrachtwagen blijft hangen je het meest releaxed aan komt.
Alle mensen die ergens op tijd moeten zijn worden geleef door hun afspraken en moeten het zelf maar uitzoeken.
S'ochtens is het vooral leuk rond 7 uur van Zoetermeer naar Rijswijk, lekker achter een vrachtwagen invoegen en rijden maar ben misschien 5 minuutjes later op werk dan iemand die constant de linker baan op zoekt.

Op wegen die niet zo druk zijnen niet in stedelijk gebied liggen is het natuurlijk onzin om 80 te gaan rijden, je moet die auto natuurlijk af en toe eens goed uit laten
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 13 november 2005 @ 14:27:20 #95
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32231027
Met 80 hebben mensen trouwens veel te veel tijd om andere dingen te doen. Ook niet onbelangrijk.
Vampire Romance O+
pi_32231045
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:15 schreef Wojworshebn het volgende:
Er is maar een manier, of eigenlijk 2. Als een gek alle vluchtstroken inzetten als xtra baan. Of het OV enorm uitbreiden.
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.

onzekere mensjes die hun rijbewijs *krijgen* omdat ze al zo vaak afgereden zijn.
  zondag 13 november 2005 @ 14:28:41 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32231068
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
ik niet zo snel van A naar B mag rijden als ik vind dat veilig is......
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:
Je kan maar ZO ver gaan met mensen tegen zichzelf te beschermen. Persoonlijk denk ik dat een heleboel mensen nog VEEL verder tegen zichzelf beschermd zouden moeten zouden worden. Namelijk door gewoon hun rijbewijs en auto af te pakken.
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zien
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32231085
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef Mute_Me het volgende:
Ik heb gemerkt dat wanneer je gewoon lekker achter een vrachtwagen blijft hangen je het meest releaxed aan komt.
Ik wou dat meer mensen dat deden. Ik denk dat 1 op de 8 automobilisten lekker relaxed op de middelste baan gaat rijden, in plaats van achter een vrachtwagen.

Tegenwoordig haal ik ze gewoon rechts in. Om helemaal van de rechterbaan naar de linkerbaan en dan weer terug te gaan, dat is echt levensgevaarlijk.
pi_32231114
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:25 schreef RetepV het volgende:

[..]

*knip*
waarom zou je gefrustreerd achter het stuur zitten? bang dat je niet stoer genoeg bent als je maar 130 kan rijden?
Dat jij moet remmen als je op zon 80 km/u weg zit zegt aardig wat over jou en over mede weggebruikers.
Als iedereen zn juiste baan aanhoud (rekening houden met afslagen e.d.) zijn er niet zoveel manouvres nodig.
Tevens is remmen ook niet nodig wanneer je voldoende afstand houdt.

Mensen moeten gewoon leren rijden, nu snappen vrij weinig mensen nog maar hoe het moet en ontstaan dus al deze ergernissen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32231284
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Klok...... klepel...... denk nog ff verder, je bent al een aardig stuk op weg om de pijnlijke werkelijkheid onder ogen te zien
De werkelijkheid is: ik rij altijd zo snel als mogelijk van A naar B als veilig is. Ik heb de afgelopen 10 jaar geen ongeluk gehad. Ik heb de afgelopen 10 jaar niet indirekt een ongeluk veroorzaakt. Ik heb er de afgelopen 10 jaar veel kilometers op zitten. Ik ben een toonbeeld van veiligheid in het verkeer. Geloof me of niet. De feiten zijn dat ik de afgelopen 10 jaar nog niet eens een krasje in mijn auto of iemand anders' auto heb gereden.

Het KAN dus wel. Ik moet toch aannemen dat er veel meer mensen zijn die zich net zo veilig en snel door het verkeer heen wurmen als ik.

Het enige waar ik last van heb zijn snelheidboetes. Heel raar. Ik wordt namelijk altijd geflitst op plaatsen waar de afgelopen 30 jaar nog NOOIT een ongeluk is gebeurd. Ik wordt altijd geflitst op plekken waar nooit iets gebeurt, behalve dat mensen er wat harder rijden.

Heel vaag. Want op gevaarlijke punten zie ik nooit iemand controleren. Terwijl ik op die punten regelmatig wel een automobilist tegenkom die er op een gevaarlijke manier voorbij rijdt. Bijvoorbeeld met 50 langs geparkeerde auto's rijden in een winkelstraat.

Ik snap niet dat er altijd op verkeersveilige punten wordt gecontroleerd en nooit op de punten waar het echt gevaarlijk is.

Goed, ik heb wel een verklaring. Maar de politie flitst toch om het verkeer veiliger te maken, en niet alleen maar om geld te verdienen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')