Wat een fucking loser opmerking weer.quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.onzekere mensjes die hun rijbewijs *krijgen* omdat ze al zo vaak afgereden zijn.
Dan zou je het toch geen domme opmerking moeten vinden?quote:Op zondag 13 november 2005 14:36 schreef yup het volgende:
Oh ja theorie + examen B heb ik in 1x gehaald. Ook me voertuigbeheersing A heb ik in 1x gehaald, voor als je je het afvraagt
Het CBR is corrupt. Dat leidt bij mij geen twijfel. Maar als je er voor zorgt dat een examinator niet een debiele reden nodig heeft om mensen te laten zakken, dan voelt 'ie zich ook weer wat meer in zijn waarde. Dan zal hij zijn eigen oordeel meer waard gaan vinden. En mensen die een hoge zelfwaarde hebben, zijn doorgaans een stuk minder corrupt.quote:Op zondag 13 november 2005 14:39 schreef yup het volgende:
Dat is het wel.
Want ik ken ook megolen die in 1x zijn geslaagd en ik zweer het je, levensgevaarlijk bezig zijn...
Ik heb het reactievermogen van een tijger en het verkeersinzicht van een ziekenwagenchauffeur. Dat is geen excuus om me dan maar zo in het verkeer te gedragen. Maar ik rij er dus niet 'zomaar' rechts langs ofzo. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat er WEL mensen zijn voor wie het verkeer een eitje is, die niet warm of koud worden van het verkeer. Zoals ik schreef is het enige bewijs dat ik er voor heb het feit dat ik mijn rijbewijs meer dan 10 jaar heb en nog geen ongeluk heb gemaaktquote:Op zondag 13 november 2005 14:43 schreef Mute_Me het volgende:
Snel van A naar B wil niet zeggen dat je sociaal bezig bent, rechts inhalen wil zeggen dat je verkeerd bezig bent (heb je gelukkig zelf ook wel door) en daardoor andere mensen in gevaar kunt brengen (schrikreactie, afleiden).
ZIjn verhaal kan ik ook ondersteunen, gelul met je individuele ervaringen! Ik rij al jaren over de A13, en echt elke dag sinds die achterlijke invoering van het 80km trajectcontrole hetzelfde verhaal : in het traject zit het vast, na het traject begint het te rijden. Lekker objectief onderzoek hoor!quote:Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.![]()
Dit gaat niet over jou.quote:Op zondag 13 november 2005 14:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb het reactievermogen van een tijger en het verkeersinzicht van een ziekenwagenchauffeur. Dat is geen excuus om me dan maar zo in het verkeer te gedragen. Maar ik rij er dus niet 'zomaar' rechts langs ofzo. Ik hoop dat je je kunt voorstellen dat er WEL mensen zijn voor wie het verkeer een eitje is, die niet warm of koud worden van het verkeer. Zoals ik schreef is het enige bewijs dat ik er voor heb het feit dat ik mijn rijbewijs meer dan 10 jaar heb en nog geen ongeluk heb gemaakt
Maar 'relaxed willen rijden' is net zo min een excuus voor iemand om maar op de middelste baan te blijven hangen en het verkeer op te houden. Ook DAT levert levensgevaarlijke situaties op. En wat erger is, de betreffende chauffeur denkt dat hij VOLLEDIG in zijn recht staat en dat het [b]de mensen om hem heen zijn die het verkeer gevaarlijk maken.[/b]
Na, ok, ik heb bij achteruit inparkeren op een parkeerplaats wel een keer een paaltje over het hoofd gezien. Maar dat paaltje was 40cm lang, die was gewoon niet te zien vanuit de auto. Belachelijk ding bedacht door een ambtenaar zonder auto, denk ik. Ik schaam me er nog voor, want bij het aan komen rijden had ik dat paaltje kunnen zien. Maar ach ja, de enige schade was aan het paaltje en niet aan mijn auto. Ik heb het paaltje weer recht gezet en de aarde aangestampt, et voila.
Ik vind dat toch een beetje een negatieve kijk op de mensheid. Zoals ik zei zijn mensen met een hoge eigenwaarde een heel stuk minder corrupt.quote:Op zondag 13 november 2005 14:47 schreef yup het volgende:
Een mens beoordeelt of iemand kan rijden.
Ok, maar dat is dus de hele basis van mijn argumentatie hier. Wij zijn het dus in de grond helemaal eens met elkaar. Alleen niet in de uitvoering van een oplossingquote:Op zondag 13 november 2005 14:54 schreef yup het volgende:
Maar ik vind het asociaal zijn dat er mensen bestaan die er vanuit gaan dat het vanzelfsprekend is dat alles veilig voor hun gemaakt word.
k_man, wat ben je ook een relnicht hè, dat vind ik nog tot daar aan toe, maar je moet niet gaan liegen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet waar hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er daar minder file staat, maar juist op de stukken waar de overgang zit ontstaan de files nu. Oftewel de oplossing is simpel: overal 80.![]()
Dat zeg ik.quote:Langzamer rijden leidt tot meer files
Door MARK VAN DER WERF
DEN HAAG Tsja, hij heeft er voor gewaarschuwd. Minder files door 80-kilometerzones? Patrick Potgraven van de Verkeersinformatiedienst weet wel beter.
Het tegendeel is volgens hem waar. ,,Het effect is eerder ietsje negatief dan positief,’’ zegt ook Serge Hoogendoorn, universitair hoofddocent verkeerskunde. Toch moeten alle automobilisten rond de vier grote steden het gaspedaal laten vieren. Sinds 1 november mogen ze op vier stukken snelweg nog maar tachtig kilometer per uur rijden.
De maatregel moet de luchtkwaliteit verbeteren. Net zo belangrijk is betere doorstroming van het verkeer, schrijft het ministerie. Want: ,,Door constant 80 te rijden is er minder noodzaak om te remmen, schakelen, weer te versnellen en in te halen.’’
Dat klopt in theorie, zegt Hoogendoorn, verbonden aan de Technische Universiteit in Delft. Maar de praktijk is ingewikkelder ,,Automobilisten raken in de war als ze de 80-kilometer zone oprijden. De een vliegt op de rem, bang dat hij anders een bekeuring krijgt. De ander rijdt rustig nog even door. Door zulke situaties verbetert de doorstroming in elk geval niet.’’
Een wapen tegen de files? Welnee. ,,Dat zijn de korte 80-kilometergebieden helemaal niet. Pas als je bij wijze van spreken iedereen op alle snelwegen 90 laat rijden, bereik je echt wat.’’
Patrick Potgraven is er stellig van overtuigd dat 80-kilometerzones juist zorgen voor lángere files. Dat leert volgens hem de ervaring op de A13 bij Overschie, waar al sinds 2002 langzamer gereden moet worden.
Potgraven: ,,Automobilisten houden daardoor vaker rechts. Er wordt minder gebruik gemaakt van de linker rijstrook.’’ Gevolg: niet minder, maar meer opstoppingen.
Dus vaarwel met je 'ALS' situatie, da's de theorie, of beter gezegd utopie. De praktijk manifesteert zich andersquote:Dat klopt in theorie, zegt Hoogendoorn, verbonden aan de Technische Universiteit in Delft. Maar de praktijk is ingewikkelder ,,Automobilisten raken in de war als ze de 80-kilometer zone oprijden. De een vliegt op de rem, bang dat hij anders een bekeuring krijgt. De ander rijdt rustig nog even door. Door zulke situaties verbetert de doorstroming in elk geval niet.’’
Een wapen tegen de files? Welnee. ,,Dat zijn de korte 80-kilometergebieden helemaal niet. Pas als je bij wijze van spreken iedereen op alle snelwegen 90 laat rijden, bereik je echt wat.’’
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..quote:Op zondag 13 november 2005 14:27 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er is een derde mogelijkheid. Maximaal 3 pogingen om je rijbewijs te halen. Haal je je rijbewijs niet in 3 pogingen? Dan mag je 3 jaar niet meer afrijden. Na die 3 jaar mag je het weer 3 keer proberen.onzekere mensjes die hun rijbewijs *krijgen* omdat ze al zo vaak afgereden zijn.
Ja, dat gaat over die korte 80 km/u zones die we nu hebben. Vandaar dat hij ook zegt dat je het eigenljjk moet uitbreiden over alle snelwegen voor het beste effect. Precies mijn punt.quote:Op zondag 13 november 2005 20:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus vaarwel met je 'ALS' situatie, da's de theorie, of beter gezegd utopie. De praktijk manifesteert zich anders![]()
Dat moet je juist niet doen.quote:Op zondag 13 november 2005 20:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat gaat over die korte 80 km/u zones die we nu hebben. Vandaar dat hij ook zegt dat je het eigenljjk moet uitbreiden over alle snelwegen voor het beste effect. Precies mijn punt.
Bron of links?quote:Op zondag 13 november 2005 20:30 schreef Bensel het volgende:
[..]
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..
Mensen moeten gewoon niet zo ver willen rijdenquote:Op zondag 13 november 2005 22:33 schreef Catch22- het volgende:
jij rijdt nooit ver? Zwolle - A'dam met 80km/u zou al eeuwen duren
Weg breder maken helpt niet en op de meeste punten kan dat nietquote:Op zondag 13 november 2005 22:30 schreef diep-in-de-war het volgende:
dit is een van de meeste zieke topics die ik ooit gelezen heb zeg. 80. laten ze die wegen is breder maken op plaatsen waar het druk is.
die izjn er al geweest. Meerdere malen. Is gebleken dat hoewel er rustiger word gereden op de A13 (mensen verwisselen minder van baan) dat de luchtvervuiling en file niet zijn afgenomen. Luchtvervuiling neemt alleen ietsjes af als iedereen in z'n 5 rijdt. Daar tegenover staat dat de file op de A13 nu verplaatst is (vandaar ook dat er een heel stuk nu een max heeft van 100 war dat eerst ook 120 was). Verder gebruiken minder mensen de linkerbaan waardoor het effectief gebruikte asfalt minder is. Dit is 3 jaar geleden al onderzocht op de A13. Voorlopig zie ik geen reden waarom dit op andere locaties anders zou gaan (ik zie nu op de A20 de files al eerder beginnen en langer worden)quote:Op zondag 13 november 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Weet ik veel. Eén individuele ervaring zegt natuurlijk niks. Objectieve onderzoeken hebben we nodig.![]()
ja, en als mijn mijlenteller op de motor mag geloven is dat nog steeds 100 km/uurquote:Op zondag 13 november 2005 22:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon niet zo ver willen rijden
(of accepteren dat een verre reis nou eenmaal lang duurt, zie Amerika, daar mag je overal maar 60 mph)
omdat daar z'n familie zit? Omdat ie daar geboren is? Omdat hij niet in de randstad wil wonen (erg goede reden trouwens)..quote:Op zondag 13 november 2005 23:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Waarom woon je dan in Groningen?
20% volgens mijquote:Op zondag 13 november 2005 23:20 schreef stinkie het volgende:
[..]
ja, en als mijn mijlenteller op de motor mag geloven is dat nog steeds 100 km/uurNog altijd 25% sneller dan die 80 km/uur.
En waarom wil hij niet in de randstad wonen?quote:Op maandag 14 november 2005 09:20 schreef Bensel het volgende:
Omdat hij niet in de randstad wil wonen (erg goede reden trouwens)..
Wel inconsequent! (je lijkt onze regering welquote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
het is zo druk in de randstad omdat iedereen daar niet alleen werkt, maar ook woont.. En dus ook een hoop gewoon verkeer is ( geen woon/werkverkeer)quote:Op maandag 14 november 2005 09:47 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En waarom wil hij niet in de randstad wonen?
Omdat het daar zo druk is, omdat er zo veel files zijn enzovoorts....
En waardoor is het zo druk in de randstad en waardoor zijn er zoveel files?
Daardat hij er werkt!
Ziet u het cirkeltje?![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 20:30 schreef Bensel het volgende:
Hmpf.. ik hoop dat je dan ook de verplichte zakpercentages van het CBR onderhanden neemt? Want dat is de hoofdreden dat veel mensen vaak zakken.. Vaak word er wel goed gereden, maar heft een examineur hun quotum nog niet gehaald.. want elke keer dat iemand zakt, levert het de CBS weer 250 euro op.. ikzelf heb in 1 keer m'n theorie gehaald, maar heb 4 keer over m'n praktijk examens gedaan. Niet omdat ik zenuwachtig was, niet omdat ik nou slecht reed (heb 1 keer gehad dat het wel terecht was, ik was te gespannen, en het ging gewoon niet lekker)maar omdat ik gewoon nog een keer weer moest komen om de kas van het CBR te spekken.. M'n rrijinstructeur (een vriendelijke oude man) was letterlijk kokend van woede toen ik voor de 3e keer gezakt was. Hij zat altijd bij me in de auto, en wist hoe dat ik reed. hij kon dan ook niet begrijpen dat ik zakte (en dan helemaal niet omdat ik tot 2 keer toe op 3 nietszeggende puntjes afgewezen werd) De hohfdreden dat ik na 4 keer wel m'n rijbewijs heb, is omdat ik anders naar het Staatsexamen moest, en dan hadden de examinateur zich moeten verantwoorden, omdat ik niet daar thuishoorde..
Jij heb zeker je rijbewijs in 1 of 2x gehaald zeker.quote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Lul-koek.
Er bestaat niet zoiets als "slagingsquota"
Het CBR mág niet eens winst maken want is een Stichting.
Van die 250 euro van jou komt ongeveer 90 bij het CBR terecht. De rest bij je rijschool: administratiekosten, huur examenauto, benzine, salaris van je instructeur.
Natúúrlijk gaat je instructeur niet zeggen dat het klópt dat jij bent gezakt. Dat zou namelijk betekenen dat hij jou niet goed heeft opgeleid óf dat hij je te vroeg examen heeft laten doen. Het is veel meer in zijn belang om lekker met je mee te zeiken op de examinator.
Het Staatsexamen bestaat niet meer. Na vier maal zakken kom je tegenwoordig bij het BNOR terecht, een onderdeel van het CBR dat weliswaar onafhankelijk draait, maar zeker niet gericht is op het "zicht laten verantwoorden" van examinatoren. Een BNOR examen is exact herzelfde als een CBR-examen. Het is alleen iets langer en op een andere locatie, om zenuwachtige kandidaten de kans te geven wat rustiger examen te doen.
Je zult mij niet horen zeggen dat er nooit iemand onterecht zakt (of slaagt, for that matter); examineren is mensenwerk. Maar jij blaat echt ongefundeerde onzin.
Met het Ov doe je er 5 uur en 8 minuten over, dan heb ik het over station Drachten . station Maastricht, zonder vertragingen.quote:Op zondag 13 november 2005 13:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is ook een stimulans om vaker het OV te nemen. De treinen mogen wél 140.![]()
En als iedereen gaat lopen heb je ook geen files meer.quote:Op zondag 13 november 2005 13:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist daarom moet je de maximum snelheid op ALLE snelwegen 80 maken. Dan kunnen ze die gedeeltes niet meer mijden.![]()
Sorry, maar mijn rijsinstructeur was het echt te doen om mij zo goed mogelijk te laten rijden.. Dit was een man die mijn ouders zelfs al geinstructeerd heeft.. (en dat is al 40 jaar geleden) Hij weet wel hoe het wereldje werkt, en ondanks dat hij niet gemakkelijk kwaad word, werd hij toen echt woest. Het was totaal onrechtvaardig, en dat niet 1 keer, maar tot 2 keer aan toe. Hij vond de 3 puntjes die de examinator aangekruist had gewoon excuses om mij te laten zakken. en het was wel HEEL erg toevallig dat ik de 4e keer er wel doorkwam, terwijl ik precies zo reed als die andere keren.. Ik heb tussen de verschillende examens maar eens per 2 weken les gehad, omdat m'n instructeur vond dat ik niet meer nodig had, en dat vaker een verspilling van het geld zou zijn. Volgens hem gebeurde dit soort dingen toch wel redelijk vaak.. Ik ben overigens na 20 lessen gaan afrijden (na 15 had ik m'n theorie)quote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
![]()
Lul-koek.
Er bestaat niet zoiets als "slagingsquota"
Het CBR mág niet eens winst maken want is een Stichting.
Van die 250 euro van jou komt ongeveer 90 bij het CBR terecht. De rest bij je rijschool: administratiekosten, huur examenauto, benzine, salaris van je instructeur.
Natúúrlijk gaat je instructeur niet zeggen dat het klópt dat jij bent gezakt. Dat zou namelijk betekenen dat hij jou niet goed heeft opgeleid óf dat hij je te vroeg examen heeft laten doen. Het is veel meer in zijn belang om lekker met je mee te zeiken op de examinator.
Het Staatsexamen bestaat niet meer. Na vier maal zakken kom je tegenwoordig bij het BNOR terecht, een onderdeel van het CBR dat weliswaar onafhankelijk draait, maar zeker niet gericht is op het "zicht laten verantwoorden" van examinatoren. Een BNOR examen is exact herzelfde als een CBR-examen. Het is alleen iets langer en op een andere locatie, om zenuwachtige kandidaten de kans te geven wat rustiger examen te doen.
Je zult mij niet horen zeggen dat er nooit iemand onterecht zakt (of slaagt, for that matter); examineren is mensenwerk. Maar jij blaat echt ongefundeerde onzin.
Haha, ik hoorde dat laatst ook op de radio. Zo`n mewvrouw belde dat ze op een stuk snelheid reed waar je 80 mag. Zegt ze: Ik begrijp het niet, want als ik 80 rijd maakt m`n auto meer lawaai dan dat ik 100 -120 rij"quote:Op maandag 14 november 2005 11:46 schreef Quint24 het volgende:
Mensen die hier meestal lopen te zeiken hebben punt 1 geen rijbewijs en punt 2 ze hebben blijkbaar geen idee hoe lang er over doet om thuis te komen van je werk met het openbaar vervoer.![]()
En als ik 80 rijd in zijn 4 dan draaid mijn motor zo`n 2200 toeren en bij 100 in zijn 5 ook zo`n 2200 toeren.
Dus waar blijft de vermindering van de uitlaat gassen dan![]()
80 in zn 5 moet je ook doen hequote:Op maandag 14 november 2005 11:46 schreef Quint24 het volgende:
Mensen die hier meestal lopen te zeiken hebben punt 1 geen rijbewijs en punt 2 ze hebben blijkbaar geen idee hoe lang er over doet om thuis te komen van je werk met het openbaar vervoer.![]()
En als ik 80 rijd in zijn 4 dan draaid mijn motor zo`n 2200 toeren en bij 100 in zijn 5 ook zo`n 2200 toeren.
Dus waar blijft de vermindering van de uitlaat gassen dan![]()
ja maar jij zegt het heeft geen zin de snelheid omlaag te gooien naar 80, want ik doe 80 in zn 4 met evenveel toeren als 100 in zn 5. maar de overheid wil ook zien 80 in zn 5 en dan draai je dus wel wat toeren minderquote:Op maandag 14 november 2005 12:31 schreef Quint24 het volgende:
Omdat mijn auto als ik 80 rij in zijn 4 beter rijd dan in zijn 5.![]()
Ik heb niet zo`n moderne auto als de rest misschien.quote:Op maandag 14 november 2005 12:35 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
ja maar jij zegt het heeft geen zin de snelheid omlaag te gooien naar 80, want ik doe 80 in zn 4 met evenveel toeren als 100 in zn 5. maar de overheid wil ook zien 80 in zn 5 en dan draai je dus wel wat toeren minder![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |