abonnement Unibet Coolblue
pi_32256444
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
  maandag 14 november 2005 @ 13:37:03 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32256785
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:47 schreef Bensel het volgende:

Ik zeg niet dat het BNOR gericht is op het laten verantwoorden van de examinators. Ik zeg dat als ze mij hadden laten afgereden de CBR hoogstwaarschijnlijk bericht had gekregen, waarin gevraagd werd waarom ik daar nou moest afrijden.. Want ik was helemaal niet zenuwachtig, ik reed gewoon goed (en veilig)
Geloof me, ik ken "dat wereldje" ook. En weet waarschijnlijk een stuk beter dan jij hoe het in elkaar zit. Nogmaals: ik kan onmogelijk beoordelen of jouw specifieke geval al dan niet (on)terecht was (hoewel ik wel denk dat als je twee maal (eigenlijk drie maal) zakt bij twee (drie) verschillende examinatoren, er toch wel iets is om over na te denken).
De zaken die jij aandraagt zijn echter (hoewel zo oud als de weg naar Rome) pertinent niet waar: het CBR hééft geen baat bij hogere slagingspercentages, en ís niet zoiets als een slagingsquotum en het BNOR-examen ís niet iets heel anders dan het CBR (en aangezien het BNOR onderdeel is van het CBR zal het CBR ook geen bericht krijgen, zoals jij denkt).
Hoe moeilijk het examen ook is, en hoe heerlijk het ook is om er iemand de schuld van te geven (geloof me, dat heb ik destijds zelf ook gedaan ), het CBR èn zijn examinatoren worden uitgebreid gecontroleerd en de zaken die hjij noemt zijn absoluut niet aan de orde.

Maar weer eens terug naar de 80 km/uur-discussie dan?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_32257677
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_32257751
Ik zie het al voor me:
Je tikt in je TomTom in: van Den Helder naar Vlissingen en snelste route. Komt er op het scherm te staan dat je via Duitsland moet.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  maandag 14 november 2005 @ 14:18:42 #155
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32257796
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:16 schreef frankium het volgende:
Ik zie het al voor me:
Je tikt in je TomTom in: van Den Helder naar Vlissingen en snelste route. Komt er op het scherm te staan dat je via Duitsland moet.
Ik moest lachen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 14 november 2005 @ 14:29:36 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32258078
quote:
Op maandag 14 november 2005 13:24 schreef 1299 het volgende:
Zonder files ben je met 200 km/h toch echt sneller dan 80km/h.. hoeveel onderzoeken je ook wil aanhalen zonder bronvermelding
Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_32258901
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:29 schreef Hik het volgende:

[..]

Als je alléén op de weg zou zijn klopt dat inderdaad.
Tot nu toe ben ik over het algemeen sneller thuis van mijn werk dan ik ooit zou kunnen halen met 80km/h dus ze kunnen me nog meer vertellen!
pi_32261999
quote:
Op maandag 14 november 2005 09:52 schreef FunnyName het volgende:
Voor de veiligheid of andere onzin hoef je het niet te doen, dat heeft de snelweg van onze duitse vrienden wel bewezen. (minder ongelukken bij hogere snelheden ..)
Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
  maandag 14 november 2005 @ 18:35:13 #159
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32264991
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)2005k3b15p064art.pdf

Duitsland komt uit op 8 doden per 100.000 inwoners Nederland rond de 6,7.
4e en 6e veiligste land binnen de EU.
Om maar wat te noemen : Belgie met 14 doden per 100.000 inwoners.

Daarbij moet je meerekenen dat Duitsland gebieden heeft zoals Beieren die bergachtig zijn, waar veel sneeuw valt in de winter en waar dus zowieso meer ongelukken gebeuren, ook in Oost-Duitsland vallen in verhouding meer doden.

De winst valt in Nederland absoluut ook niet te behalen op snelwegen kwa aantal doden maar juist op provinciale wegen en met brommers/scooters.

Of de VMAX op snelwegen nu 160 of 120 is zal kwa aantallen doden weinig uitmaken. In de spits kan je zo hard toch niet rijden, als de weg leeg is, is het niet onveilig aangezien wegen voor 160 gemaakt zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32265601
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
pi_32265671
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Ik stond vandaag weer 2x ontiegelijk vast op jouw 80km/u wegen. Toen ik er nog 120 mocht reed het door En dit was ontiegelijk slecht voor het milieu want we stonden met zijn alle lekker de boel te vervuilen met de verwarming op maximaal.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 14 november 2005 @ 19:19:37 #162
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32266219
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt er mooi omheen draaien, maar het argument dat de Duitse wegen zo veilig zouden zijn gaat dus niet op.
Wegen en vervoer zijn in het algemeen onveilig. Van alle landen ter wereld behoren Nederland en Duitsland bij de top 10 veiligste. Dus relatief zijn de Duitse wegen erg veilig.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_32266424
80 op alle snelwegen? TOPIDEE!!!......
MAAR dan wel alleen op de rechterbaan, middelste baan 120, linkerbaan 160, dat is de oplossing

Nog wat maatregelen die ze van mij mogen invoeren:

- max 5 keer kans om je rijbewijs te halen, daarna pech gehad
- linksplakkers net zo hard aanpakken als bumperklevers
- 75+ rijtest
- puntenrijbewijs
- kmheffing
- minder verlichting 's nachts langs de snelwegen, mensen zijn dan veel alerter

Dat er in Duitsland meer verkeersdoden zijn wil niet zeggen dat dat komt door de snelheid. Dus toon dat eerst maar eens aan.

[ Bericht 35% gewijzigd door itsontoday op 14-11-2005 19:36:25 ]
pi_32271865
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:
Dat er in Duitsland meer verkeersdoden zijn wil niet zeggen dat dat komt door de snelheid. Dus toon dat eerst maar eens aan.
Toon maar eens aan van niet.
pi_32272161
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Toon maar eens aan van niet.
Hangt vanaf waar je rijd.

Snelweg is kans op klapper ECHT klein. Want die wegen zijn ECHT berekend op 120 rijden... Je hebt verschuining van de weg etc.

Sommige 80 wegen zijn wel levensgevaarlijk om hard te rijden... Op sommige 80 wegen is 120 dus echt best hard, soms zelfs veelste hard...

Ik heb een keer serieus gehad dat ik verrast werd door een bocht terwijl ik 100 reed...

Maar snelwegen zijn meestal:

2 baans of meer.
Verlicht.
Speciale banking.
Vaak geen blinde bochten (uitzonderingen daargelaten).

Etc.

EN daar begint het fucking verhaal.

Ik kan met gemak 180 rijden op een 80 weg zonder dat de plisie of een flitser me op de gevoelige plaat zet, bij Sloterdijk/Spaarnwoude/Westpoort heb je wel een interessante 2 baans 80 weg waar je HEEL hard kan rijden weet ik toevallig , om maar iets te noemen...

Doe dat op de snelweg en je word opgepakt alsof je de grootste crimineel op aarde bent... :/
  maandag 14 november 2005 @ 22:31:09 #166
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32272408
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ah, weer dat fabeltje over Duitsland. Je weet dat het aantal verkeersdoden in Duitsland relatief een stuk hoger ligt dan bij ons?

Het is ook niet voor niets dat de Duitse verzekeringsmaatschappijen niet uitkeren als je met hoge snelheid een ongeluk krijgt. Zo veilig is het.
En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houd
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32272737
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:31 schreef stinkie het volgende:

[..]

En laat die eigen verantwoordelijkheid nu net ff zorgen dat mensen zich aan de limiet houden. als daar staat 90 word er ook 90 gereden. JE kan er lekker hard rijden, maar op het moment dat de snelheid beperkt word zorgen de boetes en de verzekeringsclausules (meer nog dan de boetes) er wel voor dat je je aan de snelheid houd
Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.
pi_32273088
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Toon maar eens aan van niet.
Er kunnen ontzettend veel andere zaken meespelen, bijv. de weg, verlichting (in Duitsland zijn bijna geen wegen verlicht), korte invoegstrook (in het donker erg link), minder tankstations (dus stilstaan langs de kant), enz. En dan inderdaad over die eigen verantwoordelijkheid, er wordt in Duitsland super netjes gereden en mensen zijn door de hoge snelheid veel alerter. Ik denk dat buiten die verzekeringsclausules en boetes ook een reden is, dat ze na zo'n 90km stuk weer door mogen knallen, ze hebben meer respect voor de regels daar. En een 90km stuk is daar niet voor niks, het kan dan ook echt niet anders. In Nederland zijn er 5baans wegen waar je 100 mag, sorry maar dat slaat toch ook nergens op.
pi_32273238
Doe maar niet. Maar het liever zo als in duitsland, voor 's nachts dan. En leer mensen invoegen, want dat kunnen heel veel mensen niet en daar krijg je files van.
  maandag 14 november 2005 @ 22:57:34 #170
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_32273269
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Goed punt. De boetes voor te hard rijden zouden hier ook wel eens een paar maal vermenigvuldigd mogen worden. Van 50 euro ligt geen hond wakker.
Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.

Wel wordt vanaf 31km/h te hard binnen de bebouwde kom het rijbewijs 1 maand ingevorderd op de snelweg geld dit vanaf 41km/h te hard. Ook zijn boetes op de snelweg een stuk lager.
bebouwde kom Inneming rijbewijs - 1 maand 31-40 km/h 102 €
erbuiten 31-40 km/h 77 €

Hoger zijn ze ook niet bepaald.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Het boetebeleid in Noorwegen, Zwitserland en Spanje zal je meer aanspreken denk ik
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 14 november 2005 @ 23:09:17 #171
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_32273641
Als we dan toch bezig zijn......
Waarom niet overal 65km/h?
Mijn Volvo houdt de gemiddelde snelheid bij, en bij behoorlijk doorrijden kom ik op dit gemiddelde.
Dat houdt, dat als ik overal, altijd 65 gereden had, dat ik exact even ver was gekomen in dezelfde tijd.
Wat zitten we ons dan idioot te haasten, iedereen moet gewoon overal 65 rijden!!!
Toch?
  maandag 14 november 2005 @ 23:19:21 #172
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_32273956
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mja je reactie kenmerkt zich van weinig kennis van het Duitse boetebeleid. De boetes zijn er juist lager.

Wel wordt vanaf 31km/h te hard binnen de bebouwde kom het rijbewijs 1 maand ingevorderd op de snelweg geld dit vanaf 41km/h te hard. Ook zijn boetes op de snelweg een stuk lager.
bebouwde kom Inneming rijbewijs - 1 maand 31-40 km/h 102 €
erbuiten 31-40 km/h 77 €

Hoger zijn ze ook niet bepaald.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/default.htm

Het boetebeleid in Noorwegen, Zwitserland en Spanje zal je meer aanspreken denk ik
jij noemt het innemen van een rijbewijs geen straf

En nee, dat boetebeleid is geen alternatief. De juridische ongelijkheid is daar tenenkrommend
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_32274987
Het Finse boetebeleid lijkt me wel wat.
pi_32277466
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:53 schreef k_man het volgende:
Het Finse boetebeleid lijkt me wel wat.
moeten ze hier ook invoeren
116.000 eurootjes voor 25 km/h te hard
dag begrotingstekort

maar zal teveel voor veranderd moeten worden in nederland
"Trust can kill you, or set you free"
pi_32277786
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:25 schreef itsontoday het volgende:

- minder verlichting 's nachts langs de snelwegen, mensen zijn dan veel alerter
Ben je gestoord? Dat heeft niks te maken met alerter. Je ziet geen flikker zonder verlichting. Hier in de VS hebben de meeste wegen alleen verlichting bij een afslag, daarbuiten bekijk je het maar. En zie je dus ECHT geen duvel.

Snelwegen horen verlicht te zijn, en goed ook.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')