te lang, werkelijk waar, te langquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Hallo
Das lang geleden dat ik jullie gesproken hebHoe was de vakantie bevallen?
vakantie waar? ik eerst.....quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:47 schreef Dromenvanger het volgende:
Hallo
Das lang geleden dat ik jullie gesproken hebHoe was de vakantie bevallen?
fotoquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:50 schreef nokwanda het volgende:
Zucht.... maar weer verder met EW´s dreadlockjes
Ik werd ook zenuwachtig, wilde al een nieuw topic openen maar ik dacht van, er zijn andere druk in de weer met het openen van een nieuwe. En wat bleek, er verschenen zelfs 2 nieuwe. Geopend op hetzelfde moment nog wel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
te lang, werkelijk waar, te lang![]()
Heb helaas nog geen digitale cameraquote:
Luistert hij ook naar Bob Marley? Of is het een zij. Sorry maar ik zat hier vaak met verstand op nul, pas sinds vandaag ben ik terug op aarde zoals mijn signature zegt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:50 schreef nokwanda het volgende:
Zucht.... maar weer verder met EW´s dreadlockjes
Electro Worm is een hij natuurlijk. En hij heeft Bob Marley nog niet zo lang geleden leren kennen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Luistert hij ook naar Bob Marley? Of is het een zij. Sorry maar ik zat hier vaak met verstand op nul, pas sinds vandaag ben ik terug op aarde zoals mijn signature zegt.
Bob Marley
quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Bob Marley de hele dag opzetten wordt je stoned van, dus ik luister het alleen als ik in Bob Marley mood ben.
Ik vraag me ook al mijn hele leven af waarom mensen die vreselijke ziektes krijgenquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Zullen ze wel een reden voor hebben voor die uitzaaiingen? Of hebben ze geen zin erin of hebben ze het te druk?
Hopelijk komt het goed. Ziektes zijn zwaar klote. Ik haat ziektes dus gigantisch. Mensen die vroegtijdig overlijden omdat het lichaam te wensen over laat. Ik bedoel, waarom is er kanker??
Sommige idioten beweren omdat het is om overbevolking tegen te gaan. Domste argument. Het is gewoon klote en ik snap nog steeds niet waarom ze kanker niet kunnen oplossen. Eigenlijk zou je toch moeten denken van, als de wetenschap kanker niet weet op te lossen, dan doe ik het als mens zijnde persoonlijk wel. Dat je opeens zegt van, weg uitzaaiingen, ik heb nooit om jullie gevraagd. Oprotten en snel een beetje.
Klinkt misschien vreemd maar dat je gewoon je hele lichamelijke functioneren op dat moment overhoop gooit zodat het goed gaat lopen. Maar dan moet je niet veel pijn hebben op dat moment, als je het niet voelt gewoon kracht inbrengen in je lichaam. Het hele negatieve proces dat optreedt tegengaan door alles een andere wending te geven. Van mijn part gaat het bloed andersom stromen of wat dan ook.
Afhankelijk zijn van je lichaamIk bedoel van de beperkingen eraan.
Misschien kan dat overhoop gooien zelfs met pijn, dat je gewoon alles uitschakelt op een gegeven moment. Maar dan moet je dus krachtig zijn van geest heel erg, en erg fel zijn tegen de ziekte. Boven de ziekte staan ook.
Maar ik ben dus ff fel nu. Met felheid bestrijden wat niet ongewenst is, dat is toch de enige oplossing? Misschien zijn de medicijnen tegen kanker niet sterk genoeg? Anders hadden ze de ziekte al lang weten te bestrijden. Ze moeten een harder offensief voeren als je het mij vraagt.
Nog een kaarsje aansteken en bidden op genezingquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook al mijn hele leven af waarom mensen die vreselijke ziektes krijgen
Er zal ongetwijfeld een reden voor zijn, overbevolking is daar volgens mij geen reden voor (denk dat al die vormen van natuurgeweld daar wel een reden voor zijn overigens) .
Wist ik de reden maar.
Misschien hebben mijn kaarsjes en wierookjes die ik voor hem gebrand heb toch nog effect gehad![]()
Wel toevallig dat die ontsteking enorm lang geduurd heeft en dat het ineens in een week bijna weg is
Nou nog die rugwervel kanker
quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Electro Worm is een hij natuurlijk. En hij heeft Bob Marley nog niet zo lang geleden leren kennen.
Die vistabletten van jou..quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:01 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga ff naar buiten, frisse lucht halen en vis-olie innemen. Ik denk dat die omega tabletten nog goed werk gaan verrichten hier. Heb echt goede verhalen gehoord daarover![]()
Het lijkt al alsof het werkt maar dat kan placebo effect zijn, maar ik weet het niet.
Ik ben dus manisch depressief volgens dsm iv en er zijn mede "lot-genoten" die zijn helemaal afgestapt van chemische medicatie en zijn op natuurlijke basis verder gegaan. Die chemische medicatie heeft alsnog gezorgd dat ik doorgeschoten ben. Dus ik vraag me dan af. " Waarom neem ik ze uberhaupt nog in".quote:
Ligt natuurlijk wel aan de fantasie. Als schrijver kun jij fantaseren en opschrijven, a la Stephen King, wat voor een enge moord er nu weer gepleegd wordt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik kan nog veel meer vertellen van deze 5 jaar. Soms denk ik wel eens dat ik niets heb meegemaakt maar het waren hectische tijden. Verdwalen in de fantasie is vreemd. En dan sluiten ze je op in een isoleer-celNee dus echt, als je afwijkt dan gaan ze je conditioneren. Omdat afwijking van het normale niet door de beugel kan.
Ben je fictief schrijver dan heb je 10 miljoen trouwe fans, leef je zelf in een fantasie-wereld dan sluiten ze je op
Bij mij was het heel anders. Maar ik pastte toen niet in deze realiteit misschien ook. Ik had niet moordlustige gedachtes. De fantasie was anders.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:24 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk wel aan de fantasie. Als schrijver kun jij fantaseren en opschrijven, a la Stephen King, wat voor een enge moord er nu weer gepleegd wordt.
Iedereen mag daarover fantaseren.
En die fantasie kan in de ogen van degene die het bedenkt best echt zijn. Persoonlijke realiteit.
Dat wordt natuurlijk anders als het anderen negatief gaat aantasten.
Door dat boek van de fantast te lezen kun je geschaad worden. Maar je maakt zelf wel de keus om het te lezen.
Maar als een fantast zijn fantasieen over moorden werkelijk tot uiting gaat brengen is dat strafbaar en reden om iemand op te sluiten en eventueel te herconditioneren. Of de methodes werken is weer iets anders. Daar kan ik niet over oordelen.
Je kan toch moeilijk stellen dat de man die met de carnaval de huid van zijn moeder afstroopte en om zijn schouders droeg een onschuldige fantasie had die hij ten uitvoer bracht.
Ik noemde ook maar een voorbeeld. Het hoeft inderdaad geen moord te zijn. Je kunt ook bij iedere leuke dame een hete fantasie ten uitvoer willen brengen en vergeten dat eigen fantasie niet perse die van een ander isquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Bij mij was het heel anders. Maar ik pastte toen niet in deze realiteit misschien ook. Ik had niet moordlustige gedachtes. De fantasie was anders.
Maar het gaat ook niet persee daarom. Het gaat ook om de behandeling. Ze hadden geen mensenkennis. En hebben dat nog steeds niet. Foute mensen op de plek waar ze moeten zitten. En dat is misschien een kwestie van te weinig geld op die plek.
Geestelijk gehandicapt of niet in staat zijn om het handicap op te heffen. Ik zie geen enkel handicap als permanent in. Vooral op geestelijk gebied denk ik dat een handicap een kwestie is van niet kunnen omgaan met jezelf en de situatie. Je wereld-beeld dat je schept is niet juist. Je ziet alles zwart in. Of te rooskleurig misschien.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:21 schreef Bastard het volgende:
Chemisch of natuurlijk, of helemaal niks.. als jij er zelf maar beter bij voelt.
Een naast familielid is ook heel heel depressief, jaren geweest zelf zo erg dat het op haar lichaam sloeg en echt verlamd was door haar geestelijke toestand. Pijn in haar spieren van alle spanningen die zich maar opbouwde, niet meer helder kunnen denken, alles negatief zien en niet meer buiten komen.
Na jaren deze toestand is ze gezwigd en heeft ze anti depressieva genomen... nou als een blad om aan een boom hoor.
Niet dat ze nu jubelend door het leven gaat, maar ze kan nu weken zonder huilen. Ze kan naar buiten samen met iemand anders. Ze is stukken minder zwaarmoedig geworden, en haar naaste mensen kan ze wat beter hebben nu.
Het is nog niet over hoor, en het zal nooit meer over gaan ook.. geestelijk gehandicapt zal ik maar zeggen, maar dat roept andere ideen op als dat het eigenlijk is. Maar het helpt wel in de omgang..
Voor ons, directe omgeving, is het een zege dat ze die medicatie heeft gekregen en dat ze dat ook wil blijven innemen in ieder geval.
Dat ik ff in een soort van gevangenis heb gezetenquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:34 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik noemde ook maar een voorbeeld. Het hoeft inderdaad geen moord te zijn. Je kunt ook bij iedere leuke dame een hete fantasie ten uitvoer willen brengen en vergeten dat eigen fantasie niet perse die van een ander is![]()
Grapje hoor![]()
Ik vind schaamte iets wat aangeleerd is. ZIe jij een klein kind zich schamen als het in zijn blote gat op het strand rondloopt. Zie jij een klein kind zich schamen als ie midden op straat zijn broek omlaag trekt en gaat staan piesenquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:23 schreef Dromenvanger het volgende:
Precies. Het vormt een onderdeel van mezelf. Daarom ben ik zo open erover. Het hoort erbij. En zal bij me blijven horen ook. Het heeft ook gezorgd dat ik ben geworden tot wie ik nu ben.
Maar ik ga het niet aan de grote klok hangen altijd, soms in gesprek met mensen praat je vanzelf over vroeger en dan zeg ik wel eens hoe het was in mijn leven. Omdat ik dan eerlijk ben en niet om de feiten heen kan draaien.
Ik kan ook niet goed liegen en net doen alsof ik iemand anders ben.
Maar ik ben tevreden, een gelukkig mens. Ik heb een zware tijd overwonnen en vooral ben ik beter geworden door die ziekte. Die ziekte is goed. Ik was voor die uitbraak van het denken een soort van autist of wat dan ook. Ik was opgesloten.
Schamen .....waarom schamen mensen zich? Ik vind schaamte nu een woord waar ik geen betekenis aan kan geven. Waarom is schaamte ontstaan? Hoe is schaamte ontstaan. En waarom bestaat schaamte?
Schaamte.
Ik begrijp schaamte niet. Ik ga niet naakt over straat rennen ofzoMaar ik begrijp een bepaalde schaamte niet. Schamen voor wie je bent. Uitkomen voor je mening ook. Niet bang zijn wat anderen denken.
En zo val ik weer in de herhaling
Ik heb zin om uit te gaanZin om eens te feesten. In een rock-cafe of iets dergelijks. Mensen tegen komen ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |