Deze was eerder, dus hier verder.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:57 schreef uberbert het volgende:
Yorin FM wordt waarschijnlijk verkocht
Ben ik met je eens. Jensen in de middag stelt tegenwoordig nauwelijks meer wat voor. Vaak is hij er zelf ook niet, of zijn het eerder gemaakte opnamens. Misschien speelt het feit mee dat hij nu zijn eigen tv-show heeft, maar het komt zijn radio-programma niet ten goede.quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:04 schreef uberbert het volgende:
Jammer dat Yorin fm misschien weggaat
Ik moet wel zeggen dat ik Jensen een paar jaar geleden veel beter vond dan nu. Ook Stenders vind ik niet zo geweldig.
Ik heb het idee dat vroeger het programma veel "spontaner" was. Nu heeft ie constant van die voorgeprogrammeerde grappen. Ook ontstaan er veel minder leuke gesprekken tussen Jan en Robertquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:07 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Jensen in de middag stelt tegenwoordig nauwelijks meer wat voor. Vaak is hij er zelf ook niet, of zijn het eerder gemaakte opnamens. Misschien speelt het feit mee dat hij nu zijn eigen tv-show heeft, maar het komt zijn radio-programma niet ten goede.
Ik hoorde pas nog opnamens uit de Veronica-tijd, toen was het nog echt leukquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:10 schreef uberbert het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat vroeger het programma veel "spontaner" was. Nu heeft ie constant van die voorgeprogrammeerde grappen. Ook ontstaan er veel minder leuke gesprekken tussen Jan en Robert![]()
Volgens mij nog nietquote:Op maandag 14 november 2005 12:01 schreef Cosworth het volgende:
Is het nu al verkocht?
Mee eensquote:Op maandag 14 november 2005 15:18 schreef Stansfield het volgende:
Jensen vond ik vroeger idd een stuk beter. In de tijd in de ochtend met eddo dat was echt geweldig. Vooral gewone gesprekken over een onderwerp vind ik altijd super lachen. Dat ze helemaal geen rekening houden met tijd en plaatjes enz. Tegenwoordig draait het radioprogramma jensen vooral op die gozer die veel bekende nederlanders na kan doen.
Dit klopt iig niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:34 schreef wolfrolf het volgende:
Ik las op het weblog van Rick Romijn dat het inmiddels ook gonst van de geruchten dat Stenders weer terug gaat naar 3FM, en daar het programma van Claudia de Breij over gaat nemen.
Mensen bij 3FM.quote:
Die slogan heb ik ook nooit begrepen, 13 in een dozijn troep.quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:54 schreef ThomasBerge het volgende:
Ze zeggen ook steeds "Eindelijk wat anders op de radio..." maar als je vervolgens de plaat van Anastacia gaat instarten, dan hebben de mensen het natuurlijk al snel gezien
mwah, ik denk niet dat je Elvis Costello op 3FM of 538 zal horen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die slogan heb ik ook nooit begrepen, 13 in een dozijn troep.
Heb jij wel gelijk in, daar heeft Jan de hoogste woord !quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:19 schreef ThomasBerge het volgende:
Ze kunnen het programma beter "Jan Paparazzi in de middag" noemen
En uit de Stenders Vroeg Op-nieuwsbrief:quote:Stenders: ‘Yorin FM gaat overgenomen worden’
Rob Stenders heeft vanochtend in zijn uitzending op Yorin FM bevestigd dat het station overgenomen gaat worden. Volgens Rob zijn niet alleen 2HMedia en De Telegraaf in de race, maar ook uitgeversconcern PCM. Over drie weken zou er bekend gaan worden wie de nieuwe eigenaar wordt van Yorin FM.
Afgelopen dinsdag werd het personeel van Yorin FM ingelicht over de stand van zaken. Overnamekandidaten die veel van de huidige werknemers in dienst willen houden, zouden voorrang krijgen.
Stenders had op zijn weblog op KX Radio al verteld dat Yorin FM op dit moment de laatste adem aan het uitblazen is. “Spannende tijden. Ik had al veel mee gemaakt in de radiobusiness, maar verkocht worden is voor mij een nieuwe ervaring. Het is ook voor mij maar afwachten bij welke boss ik nu terecht ga komen en of de nieuwe boss mij wel wil hebben.”
Blijft ontzettend balenquote:De kogel is door de kerk
Het hoge woord is eruit
Het is over en uit
Inpakken en wegwezen
Bedankt en tot ziens. Nou dahaag!
Yorin Fm is niet meer. Althans, binnenkort dan. Want dit radiostation wordt verkocht. Aan wie, dát weten we niet. En wanneer we echt onze laatste adem door de microfoon blazen, weten we ook niet. Maar dat het snel gaat gebeuren, is zeker.
Dat is uiteraard zeer, zeer, zeer jammer voor alle mensen die hier werken. Want hun toekomst is opeens hoogst onzeker. Of de nieuwe eigenaar hen ook lief vindt, is namelijk onduidelijk. Misschien moeten we straks allemaal wel op een cursus Fins omdat dat de nieuwe eigenaar alleen maar bulletins in kjödifynennhaaksikkinen-taal wil.
Als er meer nieuws is, dan melden wij ons. En ook als er geen nieuws is, dan zijn we er. Want we blijven irritant tot de laatste snik.
Tot morgen. Waarschijnlijk.
Dat zal denk ik eerder komen omdat Jensen ook programmadirecteur is bij YorinFM. Die zullen de laatste paar dagen wel crisisberaad hebben gevoerd ofzo.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:38 schreef wolfrolf het volgende:
Jensen heeft er volgens mij al de brui aan gegeven.. aangezien Jan Paparazzi nu al 3 dagen lang alleen op de zender te horen is.
hehe, slappe smoes iddquote:Op donderdag 17 november 2005 14:48 schreef wolfrolf het volgende:
Er werd vandaag geroepen dat Jensen op vakantie is... yeah right
Als programma directeur kan je nu zeker niet op vakantie. slappe smoes idd.quote:Op donderdag 17 november 2005 14:48 schreef wolfrolf het volgende:
Er werd vandaag geroepen dat Jensen op vakantie is... yeah right
Ja, want niemand weet daar vanaf natuurlijkquote:Op donderdag 17 november 2005 16:32 schreef donroyco het volgende:
Vind het wel jammer als Stenders weggaat.. moet ik weer een andere frequentie opzoeken om 's morgens wakker te worden.. Jelmer (uit StendersVroegOp) verklapte dat YorinFM verkocht ging worden... Hij mocht dit eigenlijk helemaal niet zeggen
Jawel, maar ze moesten denk ik hun mond houden, totdat het echt besloten was...quote:Op donderdag 17 november 2005 16:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ja, want niemand weet daar vanaf natuurlijk
Mark in the Dark WAS leukquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:49 schreef Radegast het volgende:
Jammer, Henk Westbroek vind ik altijd wel leuk tussen twaalf en twee.
nou ik denk dat het vooral om de frequentie gaatquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:49 schreef Clint_Eastwood het volgende:
Wie wil Yorin FM nou kopen
ohquote:Op vrijdag 18 november 2005 01:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou ik denk dat het vooral om de frequentie gaat
denk je serieus dat dat zal gaan gebeuren?quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef VisStick het volgende:
Nu maar hopen dat er een alternatieve zender op komt en niet weer een top40/urban zender waar we er al tig van hebben.
Ik ookquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:49 schreef Radegast het volgende:
Jammer, Henk Westbroek vind ik altijd wel leuk tussen twaalf en twee.
Ik heb geen idee wat de definitie is van een shockjock, maar blijkbaar is het iets van 'disc-jockey die zijn tijd verdoet met oeverloos ouwehoeren met sidekicks terwijl de luisteraars massaal de zender achterlaten en op zoek gaan naar een andere waar wél muziek wordt gedraaid'.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:30 schreef ThomasBerge het volgende:
shockjocks Stenders, Westbroek en Jensen
Mooie droomquote:Op vrijdag 18 november 2005 08:44 schreef VisStick het volgende:
Nu maar hopen dat er een alternatieve zender op komt en niet weer een top40/urban zender waar we er al tig van hebben.
Dat vind ik juist lachen dat overloos geouwehoer. Als ik muziek wil luisteren zet ik wel een cdtje op.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:43 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de definitie is van een shockjock, maar blijkbaar is het iets van 'disc-jockey die zijn tijd verdoet met oeverloos ouwehoeren met sidekicks terwijl de luisteraars massaal de zender achterlaten en op zoek gaan naar een andere waar wél muziek wordt gedraaid'.
Soms vind ik dat gelul bij Jensen overdrevenquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:49 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat vind ik juist lachen dat overloos geouwehoer. Als ik muziek wil luisteren zet ik wel een cdtje op.
Idd, maar dat geouwehoer komt alleen tegenwoordig zelden meer voorquote:Op vrijdag 18 november 2005 12:49 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat vind ik juist lachen dat overloos geouwehoer. Als ik muziek wil luisteren zet ik wel een cdtje op.
Een zender à la KX Radio in de ether zou natuurlijk niet verkeerd zijnquote:Opvallende opmerking van Rob Stenders afgelopen nacht tijdens de Freakolympics: hij was gistermiddag bezig geweest met gesprekken om mogelijk Yorin FM te kopen! Nu heeft hij daar zelf niet genoeg geld voor maar hij was op zoek naar investeerders. Ik weet niet hoe serieus dit was, maar het klonk behoorlijk serieus.
Zou me leuk lijken, Stenders heeft het in zich om een zender echt goed te profileren en neer te zetten.
Dat zou niet verkeerd zijn. Tenminste echte radiomensen die de beslissingen nemen dan niet mensen die alleen naar adverteerders en luistercijfers kijken.quote:Op zondag 20 november 2005 17:38 schreef Klingon het volgende:
Gisteren tijdens de Freakolympics schijnt Stenders wat interessants te hebben geroepen. Effe gezocht, maar dit stond op radioforum.nl:
[..]
Een zender à la KX Radio in de ether zou natuurlijk niet verkeerd zijn
Helemaal mee eens alleen jammer dat jensen zijn programma min of meer vaarwel heeft gezegd.quote:Op maandag 21 november 2005 15:01 schreef Coldplay19 het volgende:
Voor Yorin is het gewooon balen dat het verkocht gaat worden. Ik vind het een van de weinige zenders waar nog eens iets gebeurt. Leuke acties, goede jocks, lekkere muziek, mooie vormgeving enz. Jammer .....![]()
volgens mij mag er neit zomaar een nieuwe zender op de Smal frequentie gegooid worden aangezien die geclausuleerd isquote:Op maandag 21 november 2005 14:01 schreef funrider het volgende:
k hoop voor stenders & crew + westbroek dat ze ergens terecht kunnen. Jensen hoefde van mij al langer niet meer op radio. Zelf lijkt hij er al langer de brui aan te hebben gegeven. Laat m maar zn tv programma doen.
Idee: Kxradio op Slamfm frequenties
Slamfm op Yorinfm frequenties
Idd jammer dat jensen zijn programma nu verwaarloosd maar hij heeft al veel erder aangegeven dat hij geen radio meer wilde doen omdat hij zich op tv wil richten. De baas van RTL Fons van Westerloo wilde Jensen op de radio houden dus hij kreeg geen toestemming om ermee te stoppen. Maar nu Yorin tog verkocht gaat worden komt hij gewoon niet meer opdagen........quote:Op maandag 21 november 2005 15:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Helemaal mee eens alleen jammer dat jensen zijn programma min of meer vaarwel heeft gezegd.
Ok dat wist ik niet. Toch vind ik jensen op de radio (een paar jaar geleden) leuker dan nu op tv. Op de radio is het gewoon brutaler/spontaner/leuker dan nu op tv waar het wel erg voorgeprogrameerd is.quote:Op maandag 21 november 2005 15:15 schreef Coldplay19 het volgende:
[..]
Idd jammer dat jensen zijn programma nu verwaarloosd maar hij heeft al veel erder aangegeven dat hij geen radio meer wilde doen omdat hij zich op tv wil richten. De baas van RTL Fons van Westerloo wilde Jensen op de radio houden dus hij kreeg geen toestemming om ermee te stoppen. Maar nu Yorin tog verkocht gaat worden komt hij gewoon niet meer opdagen........
Van zijn eigen show. Hij heeft samen met reinout oerlemans een productiebedrijf geloof ik.quote:Op maandag 21 november 2005 15:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Maar Jensen is ook druk bezig met opname's van zijn TV.
En is hij geen producent ergens van ?
Dat bedoelde ik jaquote:Op maandag 21 november 2005 15:35 schreef Coldplay19 het volgende:
Hij is ook creative director van Yorin
apartquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:59 schreef Dichterbijer het volgende:
Tja... doe je er aan... t's een harde wereld in radio land aan het worden.
Yorin FM is een wannabe 3FM... dus gedoemd te mislukken
je wou zeggen dat 3FM de laatste jaren (sinds die imago-verandering) niet veel hits draait? Ik hoor daar amper iets wat niet in de top 40 staat of stond, eigenlijk. Stenders draait 's ochtends gelukkig nog redelijk wat spul wat je daar niet vindt.quote:Op maandag 21 november 2005 16:47 schreef VisStick het volgende:
YorinFM leek in het begin op 3FM, maar ze gingen alweer snel de veilige kant op en veel hits draaien, dus ik vind het prima dat ze er mee stoppen.
Klopt, YorinFM is weer helemaal teruggegaan naar pophitjes draaien.quote:Op dinsdag 22 november 2005 08:50 schreef VisStick het volgende:
Toch hoor ik op 3FM meer alternatieve muziek dan op YorinFM en ook veel meer afwisseling.
Klopt, zowel Yorin FM als RTL FM zitten verbonden aan RTL Nederland.quote:Op zondag 27 november 2005 11:21 schreef Haaibaaike het volgende:
Wat raarRTL FM zit verbonden aan RTL nederland ?!
Of vergis ik me ?
Ja, dat hoorde ik gisteren ook. Dat je bij Yorin.FM kaarten van de stones kan winnen !quote:Op zaterdag 3 december 2005 10:18 schreef Stansfield het volgende:
Zijn er al weer nieuwe ontwikkelingen of nog steeds niets openbaar gemaakt.
Ik hoorde net wel dat ze bij een nieuwe rolling stone actie kaarten konden winnen bij stenders vroeg en bij westbroek. Dat was altijd bij stenders westbroek en jensen.
Dat luister ik niet zo vaak maar dan laat hij toch wat herhalingen horen?quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:00 schreef ThomasBerge het volgende:
Het is duidelijk dat ze Jensen langzaam weghalen bij Yorin, zodat hij zich alleen maar op de tv kan richten. Ze kunnen de naam "Jensen in de Middag" momenteel beter veranderen in "Jan in de Middag".
Soms wel ja. En soms zit Frank Dane (zo heet hij volgens mij) erbij, en zijn stem lijkt erg op die van Jensen, dan denk je dat hij er zit maar blijkt het dus Frank te zijn.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:02 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat luister ik niet zo vaak maar dan laat hij toch wat herhalingen horen?
Ik heb volgens mij ergens een keer gelezen dat frank dane de broer van jensen is. Maar dat kan ik ook fout hebben.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:05 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Soms wel ja. En soms zit Frank Dane (zo heet hij volgens mij) erbij, en zijn stem lijkt erg op die van Jensen, dan denk je dat hij er zit maar blijkt het dus Frank te zijn.
Klopt inderdaad. Die gast heet eigenlijk gewoon Frank Jensen. Omdat niet teveel verwarring te laten onstaan heeft ie zichzelf Dane=Deen genoemd.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij ergens een keer gelezen dat frank dane de broer van jensen is. Maar dat kan ik ook fout hebben.
Nee, een broer van Robertquote:Op zaterdag 3 december 2005 14:06 schreef Klingon het volgende:
Volgens mij was Frank Dane een neef van Jensen
quote:SBS Broadcasting koopt Yorin FM
SBS Broadcasting gaat Yorin FM kopen, meldt RTL Boulevard. De radiozender stond al langer in de verkoop vanwege de tegenvallende luistercijfers en de hoge prijs die betaald is voor de FM-frequentie. Woensdag komt RTL met een persbericht.
Yorin FM startte in 2001 als hitradiozender, maar scoorde vanaf het begin niet goed. In 2003 kocht RTL voor 33 miljoen euro een betere frequentie op de FM-band. Dat moest de grote ommezwaai worden.
Het station maakte een frisse start met het aantrekken van de populaire dj’s Stenders en Jensen die allebei voor meer dan vijf ton per jaar op de loonlijst staan. Maar het mocht allemaal niet baten. Want ondanks de enorme investeringen daalde het marktaandeel van de radiozender. RTL-topman Fons van Westerloo zette in op 5 procent, maar het station komt inmiddels niet boven de 3 procent marktaandeel uit.
Ook het andere radiostation van RTL Nederland, RTL FM zou inmiddels in de verkoop staan. (Bron: Medialog)
quote:Yorin FM verkocht aan SBS Broadcasting
Yorin FM is verkocht aan SBS Broadcasting, zo zei Jeroen Kijk in de Vegte in RTL Boulevard. Jeroen is zelf ook nog sidekick bij Stenders op Yorin FM. Wat de overname betekent voor de dj’s en het format, is nog niet bekend. Ook het overnamebedrag blijft onduidelijk. SBS Broadcasting heeft momenteel geen radiozenders in Nederland, maar was wel ooit in het bezit van Noordzee FM in de periode 1999-2002. Uiteindelijk is besloten om het belang van 51 procent te verkopen aan Talpa.
SBS Broadcasting bestaat uit verschillende onderdelen: Veronica Uitgeverij (waaronder Veronica Magazine), SBS Text, Veronica Digitaal, SBS Productions, 568 Entertainment, Veronica Litho en de televisiestations TV 10 (digitaal), SBS 6, NET 5 en Veronica. Ondanks dat SBS wel verschillende onderdelen van Veronica bezit, is het geen eigenaar van Radio Veronica, want dat station is van Sky Radio. (Bron: Radio.nl)
Dat zal morgen bekend worden gemaakt op persconferentiequote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef Stansfield het volgende:
Wat gaat er gebeuren met het format en de dj's van yorinfm na de verkoop is dat al een beetje bekend?
quote:Hallo meneer SBS6, wij zijn nu van u. Leuk hè. Wilt u ons ook wel hebben. We kunnen goed koffie zetten en verder stinken we niet uit onze mond.
Meneer SBS: 'Ja, nou. Tja. Goh....ik krijg wel al een beetje een warm gevoel. Ik zal eens naar jullie luisteren....Niet dat ik niet al deed natuurlijk. Maar nu echt minimaal één keer in de week, hoor. Nou ik moet nu gaan. Ik bel jullie nog wel. Dahaag.' Tuutuuutuut.
Voor wie het niet begrijpt: Yorin FM is verkocht aan SBS6. We stonden al een maandje of wat te koop en nu is er dan iemand dit stationnetje wil hebben. Wat het verder betekent, god mag het weten. En of het echt belangrijk is óm te weten.....ach, dat laten we ook maar aan Hem over.
Dat kan Jensen niet maken en mag hij ook niet...Naar SBS gaan !quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:43 schreef Stansfield het volgende:
Ik las net in de krant dat Jensen waarschijnlijk niet meegaat omdat hij een programma maakt voor rtl en dat natuurlijk de concurrent is van SBS.
Ik luisterde altijd, maar het laatste jaar werden er alleen maar voice-tracks van Jensen gebruikt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:17 schreef Haaibaaike het volgende:
@ Urguhart, luisterde jij nog naar Jensen en Jan op Yorin?
Of is er niet meer live!!
Welke krant? Het lijkt mij niet dat Jensen zijn succesvolle talkshow bij RTL zal opgeven.quote:Op woensdag 4 januari 2006 07:40 schreef Stansfield het volgende:
Ik lees net weer in de krant dat jensen ook meegaat. Eerst voor een half jaar en daarna bekijkt hij of hij blijft.
SBS mag iig niet SKy overnemen, maar 2 Veronica kanalen op die manier klinkt niet slecht. Aangezien het huidige radio Veronica best redelijk draait zal daar weinig aan veranderd worden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 02:47 schreef JesseKuiper het volgende:
Als ze het Hitradio Veronica gaan noemen ben ik wel benieuwd wat er met het huidige Radio Veronica gaat gebeuren.
Ik zie het al aankomen dat mensen niet begrijpen wat ik zeg. Dus maar even (proberen) uit te leggen.
Er is een vereniging Veronica. Die heeft een klein percentage (3,5 %) aandelen in de Sky Radio-groep en tot voor kort hadden ze ook wat aandelen in de Nederlandse tak van SBS.
Bij de Sky Radio-groep hoort Sky Radio (vanzelfsprekend), Sky Radio Hessen (Duitsland), Radio Veronica en Classic FM Nederland.
Bij de Nederlandse tak van SBS horen o.a. Veronica Digitaal (de internetafdeling), Veronica Uitgeverij (die geeft het blad uit) en de zenders Net 5, SBS 6 en Veronica.
De vereniging Veronica zelf heeft ook nog aandelen in Kink FM en een eigen radioschool.
Nu is het zo dat de Sky Radio-groep te koop staat (ook al). Dus als SBS ook Radio Veronica koopt kan iemand anders Sky Radio en Classic FM kopen. Dan heeft SBS alle commerciële activiteiten onder de naam Veronica in handen. En twee radiozenders die ze allebei onder de naam Veronica zouden kunnen uitzenden (bijv. een Hitradio Veronica met nieuwere muziek en Veronica Gold met gouwe ouwe), of ze kunnen voor één van die twee ook een hele andere naam kiezen.
quote:'Verkocht Yorin FM gaat Hitradio Veronica heten'
Yorin FM is verkocht aan SBS Broadcasting. Dat zei Fons van Westerloo in RTL Boulevard tegen Jeroen Kijk in de Vegte. Volgens de topman van RTL Nederland zijn de onderhandelingen afgerond en is hij blij met de voorwaarden waaronder de overname gesloten is. SBS zou namelijk goed zorgen voor de huidige medewerkers van Yorin FM. Kijk in de Vegte lanceerde in de uitzending het gerucht dat de zender Hitradio Veronica gaat heten.
SBS heeft momenteel een licentie van de Vereniging Veronica om de naam Veronica te mogen gebruiken voor haar televisiestation en het magazine. Radio Veronica staat momenteel in de verkoop, maar is momenteel nog in handen van Sky Radio. SBS zou dus Radio Veronica kunnen kopen en zo Veronica op televisie en op de radio kunnen exploiteren.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Nederland een radiostation heeft met de naam Hitradio Veronica, want van 1 september 1995 tot 1 januari 1998 kenden we ook al een zender met die naam. Het station was toen eigendom van de Holland Media Groep (nu RTL Nederland). Dj’s van de zender waren onder andere Edwin Evers, Robert Jensen, Gijs Staverman en Jeroen van Inkel. De naam werd in 1998 gewijzigd in Veronica FM nadat de zender de beschikking kreeg over FM-frequenties.
De persdienst van RTL wilde vandaag nog niet zeggen of Yorin FM daadwerkelijk verkocht is. “Gedurende de onderhandelingen doen wij geen mededelingen over de radiostations.” De algemene verwachting is dat woensdag in een persbericht officieel bekend wordt gemaakt dat SBS Broadcasting de nieuwe eigenaar wordt van Yorin FM en er zullen dan waarschijnlijk ook enkele plannen naar buiten komen.
quote:Henk Westbroek: 'We hebben gezwalkt'
Henk Westbroek zegt in het Algemeen Dagblad dat Yorin FM gezwalkt heeft en dat hij anderhalf jaar geleden naaar Yorin FM ging uit pure wraak. Het ene moment werd de toen 52-jarige dj na twintig jaar dienstverband vanwege ’te oud’ afgedankt bij het publieke popstation 3FM, het andere begon hij vol goede moed aan zijn tweede jeugd bij de commerciëlen. Nu bekend is geworden dat concurrent SBS Yorin FM voor een onbekend bedrag heeft gekocht, is zijn radiotoekomst weer ongewis.
Echt druk maakt Westbroek zich niet. Op de radio grapte hij gistermiddag alweer luchtig dat hij een nieuwjaarskaartje van SBS had gekregen. Over het mislukken van Yorin FM, heeft hij een uitgesproken mening. “Het station heeft gezwalkt. Er is nooit gekozen voor een heldere lijn die is vastgehouden. In de tijd dat ik er bij zit is de muzikale koers van het station vijf keer veranderd. Vijf keer! Dodelijk.’’
Toen Westbroek begon bij Yorin FM, werd de zender in de markt gezet als een puur pop-rock station. Maandenlang werd dat in advertenties van de daken geschreeuwd. Met Stenders, Jensen en Westbroek moest Yorin FM dé tegenhanger worden van Radio 538, dat volop r&b-muziek en dance draait. Yorin zou zich juist uitsluitend op ‘volwassen popmuziek’ concentreren. “Maar de plaatjes waarvan we eerst hard riepen dat we ze nóóóooit zouden draaien, stonden een dag later juist pontificaal op het hoofdmenu.”
Westbroek uit scherpte kritiek op de leiding van Yorin FM. “Dan had zo’n leidinggevende weer eens een marktonderzoekje laten uitvoeren. En voor je het wist stond je dan Britney Spears aan te kondigen. En zo'n formulewijziging werd dan niet netjes aan de luisteraars medegedeeld. Nee, die plaatjes werden er een beetje geniepig tussendoor gedraaid. Luisteraars konden daar geen touw aan vastknopen. Had je ze eindelijk veroverd, dan joegen we ze eigenhandig weer weg.”
Westbroek gelooft in een station waar de dj weer meer over de muziek te zeggen heeft. “Radiostations draaien allemaal muziek volgens een vast format. Met als gevolg dat een generatie dj’s is opgegroeid die over van alles en nog wat zit te leuteren, behalve over de plaatjes die worden gedraaid. Ze hebben geen enkel gevoel meer met de muziek. Terwijl bekend is dat muziek nog altijd dé reden is voor mensen om voor een bepaald station te kiezen. Daar wringt dus iets.” Ook denkt Westbroek dat het tijdperk met enorme salarissen voor dj’s voorbij is.
quote:'Stenders en Jensen mee naar SBS'
Rob Stenders en Robert Jensen gaan volgens het Algemeen Dagblad mee naar SBS Broadcasting. De krant baseert zich op geluiden van insiders. Jensen gaat in eerste instantie mee voor een klein half jaar. Daarna beslist hij of hij definitief overstapt. Of Henk Westbroek ook meegaat, is nog niet bekend.
Zowel SBS als RTL wilden afgelopen dinsdag geen commentaar geven, maar naar verluid komt er vandaag een persbericht.
Deejay Rob Stenders probeert vanochtend vanuit het SBS-gebouw in Amsterdam zijn ochtendshow te presenteren als protest omdat hij al het nieuws rondom de overname in de krant heeft moeten lezen.
Update
Zojuist heeft rtl nederland via het nieuws van 11 uur op Yorin FM officieel bekend gemaakt dat SBS Broadcasting Yorin FM overneemt.
Fons van westerloo heeft vlak daarvoor het voltallige personeel ingelicht. In principe neemt SBS het grootste deel van het personeel over. Volgens het RTL Nieuws onderhandelt SBS nog met topdj's Stenders, Jensen, Westbroek en Staverman.
Ja, een beetje vreemd verhaal.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Jensen werkt voor RTL?!
eigenaar? is jouw baas ook eigenaar van jou? hij werkt gewoon op de radio voor de ene en op de tv voor de andere.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:14 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ja, een beetje vreemd verhaal.
Dus dan zou hij op de tv eigenaar zijn van RTL Nederland, er vanuit gaande dat zijn succesvolle talkshow op de buis blijft. En op de radio eigenaar van het concurrerende SBS
Dat is wel weer een pluspunt. Maar ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:19 schreef rubbereend het volgende:
SBS zal wel eisen dat hij vaker op de radio is denk ik.
BRONquote:RTL zet vanmiddag zijn handtekening onder een contract waardoor Yorin FM wordt verkocht aan concurrent SBS. Dat meldt het ANP. De dj's van het verliesgevende popstation vertrokken vanmorgen al vanuit Hilversum met een truck naar het SBS-pand in Amsterdam om daar de uitzendingen te verzorgen.
Aangekomen in Amsterdam zongen de dj's een welkomstlied.
Hoeveel SBS voor Yorin FM betaalt, is niet duidelijk. SBS was al langere tijd op zoek naar een radiozender. Naast SBS waren ook ondernemer Lex Harding, De Telegraaf en PCM Uitgevers geïnteresseerd. DJ's Rob Stenders en Robert Jensen verhuizen met Yorin FM mee, meldt het Algemeen Dagblad. Jensen gaat in eerste instantie mee voor een klein half jaar. Daarna beslist hij of hij definitief overstapt. Over het lot van Henk Westbroek is nog niets bekend.
Westbroek: "Het station heeft gezwalkt. Er is nooit gekozen voor een heldere lijn die is vastgehouden. In de tijd dat ik er bij zit is de muzikale koers van het station vijf keer veranderd. Vijf keer! Dodelijk. De plaatjes waarvan we eerst hard riepen dat we ze nóóóooit zouden draaien, stonden een dag later juist pontificaal op het hoofdmenu. Had zo’n leidinggevende weer eens een marktonderzoekje laten uitvoeren. En voor je het wist stond je dan Britney Spears aan te kondigen. En zo'n formulewijziging werd dan niet netjes aan de luisteraars medegedeeld. Nee, die plaatjes werden er een beetje geniepig tussendoor gedraaid. Luisteraars konden daar geen touw aan vastknopen. Had je ze eindelijk veroverd, dan joegen we ze eigenhandig weer weg."
RTL-baas Fons van Westerloo reageert betreurd op het verlies van Yorin FM. "We hebben aangekondig dat we Yorin aan het verkopen zijn, dat is bijna rond", aldus Van Westerloo. "Dat zijn wel beslissingen die pijn doen, dat doe je niet met groot plezier uiteraard. Op een gegeven moment moet een onderneming als deze, wat ook onderdeel is van een hele sterke Europese mediagroep, soms dat soort besluiten nemen. Je ziet ook vaak gebeuren dat dit soort zenders die verkocht worden aan anderen dan onder een nieuw bedrijf lekker gaan floreren. Dat zou ik helemaal niet erg vinden, want dat gun ik de mensen van harte."
Je hoorde hem nu nooit meer .quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:33 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk dat Jensen na dat half jaar zal stoppen met zijn radio-activiteiten.
Hij heeft ook veel ze druk met zijn televisie-werkzaamheden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:50 schreef Klingon het volgende:
Hij zal eerst aankijken wat de luistercijfers worden, zijn die slecht... dan zal hij zich vast alleen gaan concentreren op z'n televisieshow. Logisch ook.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:35 schreef Omaha het volgende:
Mag Mark in the Dark dan terug, als de DJ's weer zelf muziek uit mogen kiezen?![]()
![]()
Ik ken hem niet, ik luister meestal naar radio2quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef rubbereend het volgende:
zijn er ook meer mensen die nix met mark hebben? Ik vind dat hij zo'n enorm iritante stem heeft
Dat heb ik ook wel een beetje hoor, hoewel ik nooit radio luisterede snachts. Maar heel af en toe in de auto op weg naar huis ofzo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef rubbereend het volgende:
zijn er ook meer mensen die nix met mark hebben? Ik vind dat hij zo'n enorm iritante stem heeft
quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef rubbereend het volgende:
oja dat ook nogquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:01 schreef funrider het volgende:
zeker irritante stem maar hij is wel origineel en draaid wat luisteraar wou. Tevens was zoem zoem zoemertje natuurlijk een super hit
[..]
Jensen is/was toch ook programmadirecteur bij yorinfm? En feller en jensen hebben een aardige tijd samen een radioshow gedaan met jan er ook nog bij dus die zullen wel wat closer zijn dan mark in the dark.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:33 schreef Spindoc het volgende:
Ik was ook niet zo kapot van Mark in the Dark, al begreep ik niet waarom hij er door Robert Feller uit is gewerkt. Andere jocks (waaronder een Jensen die maanden weg mag blijven) hadden/hebben veel meer krediet bij hem.
Dat zal daarbij ongetwijfeld een rol spelen. Daarnaast is Jensen wat meer een zogenaamde 'grote naam' dan Mark in the Dark.quote:Jensen is/was toch ook programmadirecteur bij yorinfm? En feller en jensen hebben een aardige tijd samen een radioshow gedaan met jan er ook nog bij dus die zullen wel wat closer zijn dan mark in the dark.
Iddquote:Op donderdag 5 januari 2006 15:58 schreef Klingon het volgende:
Vind het ook jammer dat Mark in the Dark is verdwenen. Was toch een apart maar ook een echt radiomens, die veel luisteraars aan zich wist te binden. Toch wat anders dan een computer die de hele nacht maar non-stop plaatjes draait.
Nou dan moet ie vooral deze koers blijven varen. Zo word het nooit wat met dat station.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:58 schreef Klingon het volgende:
Zoals nu bekend is zal Jensen ook creative director blijven van het huidige Yorin FM in handen van SBS.
Niveau zoekt niveauquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef rubbereend het volgende:
gisteren meldden ze bij Boulevard dat het gerucht ging dat Jensen zn Talkshow meeneemt naar SBS
Ik kan me niet voorstellen dat RTL die talkshow uit handen geeft, maar niets is onmogelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:32 schreef rubbereend het volgende:
gisteren meldden ze bij Boulevard dat het gerucht ging dat Jensen zn Talkshow meeneemt naar SBS
Dat hadden ze wel over bij Boulevardquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat RTL die talkshow uit handen geeft, maar niets is onmogelijk natuurlijk.
RTL wilde Genee eerst ook niet aan Talpa afstaan, de Tros wilde ook zoveel niet kwijt..........quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat RTL die talkshow uit handen geeft, maar niets is onmogelijk natuurlijk.
Jensen produceert die talkshow met zijn eigen bedrijfje geloof ik. En aangezien contracten in tv land niet zo heel veel voorstellen (zie wilfred genee en jack spijkerman) moet dat geen probleem zijn om naar sbs te verhuizen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
quote:Directie Yorin FM valt uit elkaar
De directie van Yorin FM valt uit elkaar nu SBS Broadcasting het station over heeft genomen. Het is zeker dat Arthur Weijers achterblijft bij RTL om het beleid van RTL FM te bepalen. De toekomst van de drie andere directieleden is nog niet duidelijk. Het gaat dan om Robert Jensen, Ralf van de Ven en Robert Feller.
SBS gaat met alle medewerkers van Yorin FM praten over de toekomst, dus ook met de drie directieleden waarvan nog niet zeker is of ze bij RTL blijven of meeverhuizen naar SBS. Aanstaande maandag start de eerste serie van die gesprekken.
Robert Jensen is creatief directeur van Yorin FM en RTL FM. Hij gaat naar verwachting mee naar SBS en zal in dat geval stoppen met zijn werkzaamheden voor RTL FM. Ralf van de Ven is sinds een paar maanden de music director van Yorin FM. Stephan Koot was dat voorheen, maar die is nu alleen nog maar music director van RTL FM en tijdelijk ook program director van het station. Koot zal dus in ieder geval in dienst blijven van RTL. Robert Feller is de program director van Yorin FM, maar tevens dj op RTL FM. [JS/Radio.NL]
quote:SBS sluit tweede radiozender niet uit
SBS sluit niet uit om in de toekomst nog een radiozender aan te kopen. Dit zegt SBS-topman Patrick Tillieux in het Financieele Dagblad. Deze week werd bekend dat SBS Yorin FM over genomen heeft.
In de krant laat hij doorschemeren interesse te hebben in Sky Radio. "Als eerste stap is dit voldoende. Ik weet dat Sky Radio in de etalage staat, maar we zien wel wat dat wordt." Echter zou Sky Radio niet onder SBS-vlag naast Yorin FM kunnen bestaan, een bedrijf mag namelijk maar één ongeclausuleerd kavel hebben.
Jensen kan nauwelijks zijn mond houdenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef rubbereend het volgende:
een station met Jensen en Stenders wat nauwelijks gepraat toelaat? Dan hoef je die dj's niet in dienst te houden
Gezien de laatste radioshows van Jensen valt dat misschien nog te bezien.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef rubbereend het volgende:
een station met Jensen en Stenders wat nauwelijks gepraat toelaat? Dan hoef je die dj's niet in dienst te houden
quote:SBS morrelt aan muziekvrijheid Stenders
SBS Broadcasting is het niet eens met de muziekvrijheid die Rob Stenders contractueel heeft weten te bedingen toen hij in 2004 overstapte van 3FM naar Yorin FM. SBS neemt aanstaande woensdag definitief Yorin FM over van RTL Nederland en heeft afgelopen week gesprekken gevoerd met alle medewerkers van de radiozender. Stenders mag momenteel al zijn platen in de ochtendshow ‘Stenders Vroeg Op’ zelf kiezen en heeft daarnaast op vrijdagnacht de freakshow ‘FreakOlympics’.
Volgens Stenders zou afgelopen vrijdag wel eens de laatste uitzending van de FreakOlympics in de landelijke ether geweest kunnen zijn. Deze week gaat hij weer verder onderhandelen met SBS over het contract. Stenders zegt dat de gesprekken met de directie van het concern prettig verlopen, maar vond het opvallend stil toen hij zei dat hij zijn muziekvrijheid aan wilde houden.
Als de onderhandelingen mislukken, zou dat het einde van Rob Stenders op Yorin FM betekenen. Inmiddels circuleren op internet geruchten dat Stenders weer teruggaat naar de VARA om te presenteren op 3FM. [JS/Radio.NL]
Zwijgen is toestemmen, toch?quote:Stenders zegt dat de gesprekken met de directie van het concern prettig verlopen, maar vond het opvallend stil toen hij zei dat hij zijn muziekvrijheid aan wilde houden.
Gaan Robert en Jan ook naar SBSquote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:05 schreef Urquhart het volgende:
Ik zie SBS er wel een gezellige Hollandse krakers radiostation van maken![]()
dat gerucht gaat wel hèquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:41 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Gaan Robert en Jan ook naar SBS![]()
en nu dit weerquote:Robert Jensen weg bij Yorin FM
Dj Robert Jensen gaat weg bij Yorin FM. Volgens RTL Boulevard gaat Jensen toch niet mee over naar SBS. Het Amsterdamse mediabedrijf kocht de radiozender onlangs.
In eerste instantie werd er gezegd dat Jensen de eerste zes maanden mee zou gaan naar SBS. Daarna zou hij kijken of hij bij de zender zou blijven. Robert Jensen was tot aan nu te horen tussen 14:00 en 18:00 uur met het programma 'Jensen in de Middag', al liet hij de laatste tijd vaak verstek gaan.
quote:Gijs Staverman niet mee naar SBS, tijdelijk op RTL FM
Gijs Staverman gaat niet mee met Yorin FM naar SBS. De dj is dan ook niet langer op de zender te horen met het weekendprogramma 'Stavermans Classics'. Wie hem gaat opvolgen in de programmering is nog niet bekend.
Op dit moment is Gijs Staverman te horen op RTL FM, hij vervangt elke werkdag tussen 19:00 en 21:00 uur Robert Feller. "Gijs is tijdelijk op dit tijdstip te horen, totdat we een nieuwe presentator hebben gevonden," zo laat RTL weten.
Robert Feller is gestopt bij RTL FM omdat hij aan de slag gaat bij Yorin FM voor SBS. Of hij voor of achter de schermen van de zender gaat werken is niet bekend.
Ik denk dat het komt door zijn TV werkzaamheden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:05 schreef Stansfield het volgende:
Alleen blijf ik het jammer vinden dat Jensen zijn radioactiviteiten helemaal stopt.
helemaal niks dus. wie gaat er nou luisteren naar zielloze dj's als Frank Dane of Timo Kamstquote:Op woensdag 1 februari 2006 08:36 schreef VisStick het volgende:
Nu Stenders en Westbroek nog weg en het kan wat worden met Yorin
Je wilt toch niet zeggen dat jij vrolijk wordt van dat gezwam van Stenders en Westbroek he? Die 2 zijn zo overgewaardeerd. Alleen omdat Stenders af en toe een onbekend nummer uit het jaar kruik draait is hij inene goed. Ik snap dat niet, luister dan naar KinkFM als je onbekendere muziek wilt horen, heb je Stenders niet voor nodig.quote:Op woensdag 1 februari 2006 21:46 schreef Cool_Runner het volgende:
[..]
helemaal niks dus. wie gaat er nou luisteren naar zielloze dj's als Frank Dane of Timo Kamst
Ja idd dat zou wel een verspilling van zijn talent zijn. Telefoonterreur was altijd zo geweldig goed. Jan moet dan maar zelf op de radio blijven. Samen met robbie feller ofzo dat deden ze vroeger ook wanneer jensen weer eens op vakantie was ofzo.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 18:21 schreef Cool_Runner het volgende:
Wat gaat Jan dan doen, daar hoor ik niemand over.
Blijft hij stilletjes op de rode bank zitten op tv? Zou wel jammer zijn.
En Gijsje Staverman gaat waarschijnlijk naar Radio Veronica! Je theorie klopt wel aardig, al denk ik niet dat ze er één zender van gaan maken. Dat lijkt me technisch en juridisch ook niet helemaal haalbaar.quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:47 schreef Rory78 het volgende:
De Telegraaf heeft Sky Radio gekocht....
"So what?" hoor ik jullie denken, maar 1 + 1 = meestal nog altijd 2. De Telegraaf heeft ook een belang in de SBS groep, de huidige eigenaren van RTL FM. Onder Sky Radio valt bovendien de radiozender Veronica FM. Zou het huidige personeelsbestand van RTL FM niet met dat van Veronica FM gemixt kunnen worden tot één nieuwe zender met de nieuwe, oude naam Veronica Radio?
Radio veronica ontkent trouwens dat Staverman komt.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:45 schreef Klingon het volgende:
[..]
En Gijsje Staverman gaat waarschijnlijk naar Radio Veronica! Je theorie klopt wel aardig, al denk ik niet dat ze er één zender van gaan maken. Dat lijkt me technisch en juridisch ook niet helemaal haalbaar.
Hij gaat wel naar Veronica.quote:Op woensdag 8 februari 2006 01:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Radio veronica ontkent trouwens dat Staverman komt.
quote:Rob Stenders wil naar de VARA
Yorin FM-dj Rob Stenders wil graag naar de VARA als hij er niet uitkomt met SBS. Dat zegt hij vandaag in de Volkskrant. "Bij de VARA was ik het meest op mijn plaats. Die namen me om wie ik was. Als ik er met SBS niet uitkom, stuur ik Vera Keur (voorzitter VARA, red.) een bloemetje met een uitgebreid cv erbij", zo zegt Stenders. Dit weekend zal de dj definitief besluiten wat hij gaat doen. Op dit moment is hij alleen maar met SBS in gesprek.
Yorin FM werd onlangs overgenomen door SBS. "Toen ik las wat SBS van plan was, zei ik dat de directie mijn naam beter door kon strepen. Als je voor een format kiest met weinig gesproken woord en veel veilige muziek, heb je niks aan mij." Dit weekend zal Stenders met de nieuwe directeur Gerard Timmer praten. "Ik beroep me op een overeenkomst met RTL waarin staat dat mijn vrijheid op de zender gegarandeerd is."
van 12 tot 2 i.p.v. Claudiaquote:Op maandag 13 maart 2006 02:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]leegloop gaat door, weet niet of er op 3FM wel ruimte is voor stenders
quote:En dan niet voor Henk kiezen? Onbegrijpelijk. "He hallo, je luistert naar Henk met de grootste kneiters". "Ik luister de hele dag naar Henk". And so on. Gemiste kans, SBS :-)
CAZquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:33 schreef Stansfield het volgende:
de nieuwe naam is bekend. Caz
http://www.rtl.nl/(/finan(...)/13/30-yorin_caz.xml
op www.caz.nl kun je het volgen hoe de ontwikkelingen gaan.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 21:50 schreef Evertjan het volgende:
en dan waarschijnlijk Jeroen kijk in de vegte als ochtendjock morgen wordt de hele ploeg bekend gemaakt waaronder wat nieuwe namen. Met een DJ die verhuist van 538 naar ''Caz"
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
CAZen Jeroen Kijk in de Vegte is gevraagd voor de ochtendshow
ja die.quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:17 schreef Evertjan het volgende:
Niels Hoogland bedoel je? Die is druk met zijn Juize.FM ik denk Jurjen Gofers maar mijn mediabron wil nog niks zeggen. Maar het zal idd een van de mindere ''goden'' zijn
quote:Op donderdag 30 maart 2006 22:17 schreef Evertjan het volgende:
Niels Hoogland bedoel je? Die is druk met zijn Juize.FM ik denk Jurjen Gofers maar mijn mediabron wil nog niks zeggen. Maar het zal idd een van de mindere ''goden'' zijn
Over twee weken beginnen ze met de nieuwe radio station CAZquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:25 schreef Evertjan het volgende:
ze gaan vanaf morgen twee weken non-stop uitzetten
zal wel niet, dat is niet hitgevoelig genoegquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:37 schreef R_ON het volgende:
Zou op het nieuwe Yorin Jan Douwe Kroeske terugkomen met '2 meter sessies?'
Dat zou ik ook wel willen weten... iemand een idee? Of gaat hij zich nu storten op zijn eigen zender: KXradio.quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:13 schreef STING het volgende:
Iemand al enig iets concretere info of Stenders ergens anders gaat "landen"?
Vond Stenders Vroeg op nou het enig leuke ochtendprogramma eigenlijk![]()
als dit non-stop gedoe een voorbode is voor die nieuwe zender, dan is het weer een middle of the road zender die niks nieuws brengt en het erg op veilig speelt. Verre van interessant, dus.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:25 schreef Evertjan het volgende:
ze gaan vanaf morgen twee weken non-stop uitzetten
Stenders is nog in onderhandeling met SBS over de ochtendshow op CAZ!, maar als hij er niet uitkomt met SBS gaat Jeroen KIDV de ochtendshow doen.quote:Op maandag 3 april 2006 08:50 schreef Mar_Cel_Lo het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel willen weten... iemand een idee? Of gaat hij zich nu storten op zijn eigen zender: KXradio.
dat ze Jeroen Kijk in de Vegte al hebben gevraagd zegt voor mij genoeg.quote:Op maandag 3 april 2006 10:22 schreef Coldplay19 het volgende:
[..]
Stenders is nog in onderhandeling met SBS over de ochtendshow op CAZ!, maar als hij er niet uitkomt met SBS gaat Jeroen KIDV de ochtendshow doen.
Is al op Kink. http://www.kinkfm.com/programs/2meter.phpquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:37 schreef R_ON het volgende:
Zou op het nieuwe Yorin Jan Douwe Kroeske terugkomen met '2 meter sessies?'
Dat zei jeroen afgelopen vrijdag bij RTL Boulevard dat ze met hem gaan praten.quote:Op maandag 3 april 2006 12:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat ze Jeroen Kijk in de Vegte al hebben gevraagd zegt voor mij genoeg.
Die jock van 538 zal wel Jurgen Gofers of Eric Werner zijn...quote:Op maandag 3 april 2006 16:59 schreef rubbereend het volgende:
Marisa komt iig ook op CAZ waarschijnlijk aan het einde van de ochtend.
dus de ochtend zal wel KidV en Marisa worden.
fatsoenlijk dance hebben we nauwelijks op de radioquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:26 schreef VisStick het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe format. Zou er dan eindelijk een station in de ether komen die zich wat meer op de alternatieve/rock muziek gaat richten?
Zal wel niet, maar dance, Nederlandstalig, top40 en urban muziek hebben we al genoeg op de radio.
Um, het is nog steeds Yorin FM.quote:Op dinsdag 4 april 2006 15:27 schreef Stansfield het volgende:
Ze zijn nu toch alles aan het verhuizen van hilversum naar amsterdan waar sbs zit. Daarom hebben ze nu 2 weken non stop muziek als programmering.
langzaam stromen de dj's binnenquote:"Marc de Hond maakt overstap naar Caz"
Marc de Hond maakt mogelijk de overstap van 3FM naar Caz. Coen Swijnenberg meldt op zijn weblog dat Marc de overstap naar de nieuwe radiozender van SBS maakt, maar Marc zelf wil dit bericht tegenover RadioFreak niet bevestigen. Bronnen rondom de zender bevestigen dat er gesprekken zijn geweest tussen Caz en Marc de Hond.
Eerder werd bekend dat Marc de Hond binnenkort stopt als presentator van het NRCV-programma 'BuZz' op 3FM. “Ik heb BuZz altijd met hart en ziel gemaakt; radio maken is mijn grote passie. Nu is het tijd voor wat anders," zo liet hij toen weten.
nu mag Rob bedelen voor een plekje bij de varaquote:Rob Stenders niet naar Caz!, Marc de Hond wel
Yorin FM-dj Rob Stenders gaat niet naar Caz! Dat heeft de SBS-zender zojuist laten weten. De dj wil zelf niet werken voor het nieuwe radiostation. Hij kan zich onder andere niet vinden in het nieuwe muziekbeleid van de zender.
De 40-jarige dj zei vorige maand nog dat hij graag naar de Vara op 3FM zou willen als hij er met SBS niet zou uitkomen. "Toen ik las wat SBS van plan was, zei ik dat de directie mijn naam beter door kon strepen. Als je voor een format kiest met weinig gesproken woord en veel veilige muziek, heb je niks aan mij", zo zei Stenders toen al.
Zoals RadioFreak afgelopen week al meldde, gaat Marc de Hond wel naar Caz! Hij gaat van maandag tot en met donderdag een programma maken in de vroege avond. “Er wordt wel eens gezegd dat alles op de radio al een keer gedaan is. Maar dit is 2006, ik ben van plan de grenzen van het medium opnieuw te verkennen", zo zegt hij.
Marc kondigde in maart aan te vertrekken bij radiozender 3FM en zal 16 april daar zijn laatste uitzending maken. Marc blijft tot eind 2006 verbonden aan NCRV televisie, waarvoor hij onder andere het krantenoverzicht van Goedemorgen Nederland presenteert.
Nou, en met Timur en Marisa hebben ze toch een paar grote namen binnen weten te halen.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:58 schreef rubbereend het volgende:
langzaam stromen de dj's binnen
Ik ben ook afgehaakt. Zit nu beetje te switchen tussen Q Music, 3FM en Veronica. 538 trek ik nog steeds nietquote:Op zondag 9 april 2006 16:28 schreef Danny het volgende:
ik ben inmiddels al afgehaakt bij ´die zender´. als ik alleen maar muziek wil horen flikker ik er wel een cd in. Iemand een idee voor een zender met leuke dj´s waar de muziek DIE erin zit enigszins te pruimen is ?
aha de dj van 538quote:Jurjen Gofers van Radio 538 naar Caz
Jurjen Gofers gaat vanaf 18 april aan de slag bij de nieuwe radiozender Caz. Wat hij precies bij het station voor programma gaat doen is niet bekend.
Sinds 1998 werkte Jurjen Gofers bij Radio 538. Hier produceerde hij onder meer de programma's van Wessel van Diepen en Jeroen Nieuwenhuize en presenteerde hij onder meer diverse nachtprogramma's. De laatste tijd was hij zondagnacht te horen tussen 0:00 en 3:00 uur en las hij de 'Hitfacts' tijdens de 'Top 40' op vrijdagmiddag.
idd helaas. XFM in heel het land!quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:51 schreef Dichterbijer het volgende:
De hitmix eindelijk landelijk in de ether, das zeer goed nieuws!
XFM is niet bepaald in het hele land te ontvangen...
Hij zegt zo weinig & draait 15 plaatjes in een uurtjequote:Op dinsdag 11 april 2006 08:55 schreef borisz het volgende:
Het voordeel van Jurjen Govers is dat je zo in slaap valt op de zondag n8 jurjen is echt saaaaai
EIndelijk iemand dit het me eens isquote:Op dinsdag 11 april 2006 12:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
idd helaas. XFM in heel het land!
Mark in the darkquote:Op donderdag 13 april 2006 10:19 schreef borisz het volgende:
ze moeten Mark vd akker halen
Nou joepie. Als er één BN'er is die irritant is is hij 't wel. Vond 't al irritant dattie inviel voor stenders en zo nu en dan in de uitzending zat, maar nu moet hij dus de ochtend gaan redden voor dat caz gebeuren ??quote:Op donderdag 13 april 2006 19:38 schreef Haaibaaike het volgende:
Jeroen Kijk in de Vegte gaat miv a's dindag voor CAZ werken.
Dat bevestigde RTL Boulevard.
Elke ochtend is hij te horen bij CAZ![]()
naar huis. geloof niet dattie al een andere zender heeft gevonden.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:06 schreef Devrim_ het volgende:
Weet iemand waar Rob Stenders naar toe is?
Bronquote:Jeroen Kijk in de Vegte gaat het ochtend- programma op Caz! presenteren. Vanaf 18 april is hij iedere werkdag tussen 06.00 en 09.00 uur op de zender te beluisteren. Caz! is het nieuwe radiostation van SBS dat uitzendt via de frequenties van het voormalige Yorin FM.
Tot voor kort was hij op de radio te horen als co-host bij Stenders Vroeg Op. "Het nieuwe ochtendprogramma is zo opgebouwd dat de luisteraar in 20 minuten helemaal bij is", aldus een woordvoerder. "Nieuws, weer en verkeer maar natuurlijk ook veel muziek en Jeroen staat garant voor een niet alledaags programma."
Mijke van Wijk neemt de presentatie van het nieuws voor haar rekening en het team wordt binnenkort versterkt met Martijn Zuurveen, nu nog werkzaam bij Radio 358.
die heeft gezegd dat hij niet op Caz wil werken maar dat hij nu graag weer terug wil naar de Varaquote:Op donderdag 13 april 2006 21:06 schreef Devrim_ het volgende:
Weet iemand waar Rob Stenders naar toe is?
quote:Caz! maakt programmering bekend
De nieuwe radiozender Caz! heeft vandaag haar volledige programmering bekend gemaakt. Met deze programmering start het station van SBS komende dinsdag om 6:00 uur haar uitzendingen. De website van de radiozender wordt dan ook gelanceerd. Gisteren werd het logo van de radiozender al bekend gemaakt.
De muziek van Caz! zal voornamelijk bestaan uit urban pop, pop dance en pop rock. Verder probeert de zender dicht bij haar luisteraars te staan. Onder meer door de stationvoice te zoeken onder haar luisteraars.
De programmering ziet er als volgt uit:
Maandag t/m Donderdag:
06:00 - 09:00 Môge Jeroen - Jeroen Kijk in de Vegte
09:00 - 13:00 Marisa - Marisa Heutink
13:00 - 16:00 Jurjen Gofers (tot mei/juni Robert Feller)
16:00 - 19:00 Timur Open Air - Timur Perlin
19:00 - 22:00 Wacht U Voor De Hond - Marc de Hond
22:00 - 01:00 Peter Late Night - Peter van den Hurk
Vrijdag:
06:00 - 09:00 Môge Jeroen - Jeroen Kijk in de Vegte
09:00 - 13:00 Marisa - Marisa Heutink
13:00 - 16:00 Jurjen Gofers (tot mei/juni Robert Feller)
16:00 - 18:00 Timur Open Air - Timur Perlin
18:00 - 00:00 Welcome-To-Your-Weekend-Mix - Martin Pieters
Zaterdag:
09:00 - 12:00 Joey Hereman
12:00 - 15:00 Planet Internet Download Top 50 - Peter van den Hurk
15:00 - 18:00 Rinse Heeft Weekend - Rinse Blanksma
18:00 - 22:00 iCaz Party - Albert-Jan Sluis
22:00 - 02:00 Blended
Zondag:
09:00 - 12:00 Joey Hereman
12:00 - 15:00 Best Of Caz!
15:00 - 18:00 Rinse Heeft Weekend - Rinse Blanksma
18:00 - 22:00 Albert-Jan Sluis
hij blijft bij boulevardquote:Op zondag 16 april 2006 08:21 schreef SunChaser het volgende:
Kijk in de vegte moeilijk weg bij SBS om RTL Boulevard te doen, naar RTL4 en nu weer naar SBS6.
Ik zap me altijd te pluris in de auto juist. En meestal kom ik dan toch bij 3FM uitquote:Op woensdag 19 april 2006 09:14 schreef Danny het volgende:
enige dj die het beluisteren waard is imo is timur, maar ik ga niet zappen dus einde oefening voor caz wmb.
ik heb dj's en bepaalde programma's waar ik aan gehecht ben, en dan ga ik niet een station die beiden onder m'n reet vandaan zaagt een kans geven als ze een voor mij oninteressant format (veel muziek, weinig praten) hanteren. Ik wil gezellige dj's die leuke dingen doen. Niet mensen die goeiemorgen zeggen, een jingle starten en verder alleen maar plaatjes draaien. Als ik heel de dag alleen maar muziek wil horen zet ik wel een cd op. Doe mij Stenders vroeg, Denk aan/als henk, Jensen (hoewel dat meer een radiohoer is de laatste tijd), timur open etc. Ik wil niet elk uur 50 minuten muziek horen en dus moet ik niet bij CAZ! zijn. Trouwens, als ik dat wél zou willen zijn er tig alternatieven. Zenders die zichzelf met dat format allang WEL hebben bewezen.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:55 schreef Nolius het volgende:
Ik zap me altijd te pluris in de auto juist. En meestal kom ik dan toch bij 3FM uit
Ik heb Caz! overigens nog niet gehoord, maar ik hoor niet veel goeds. Maar ik vind dat je het wel langer dan 1 dag de kans moet geven
Idd. Nu zap ik maar van station naar station voor de leidjes die ik leuk vind of programma;s die ik leuk vind.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:09 schreef Nolius het volgende:
Jensen was vroeger altijd leuk, maar op Yorin FM was het al duidelijk minder. Omdat hij ooktv
doet, was hij er bijna nooit of nam hij zijn programma van tevoren op.
Vroeger, damn ik klink oud nu, had je Jensen, met Jan JkidV en Eddo (edwin ouwehand) dat was geweldige ochtend radio, 2 platen in een uur draaien.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Bij Yorin FM Was Jensen leuk samen met Jan [afbeelding]
Ik moest vaal lachen om die twee.Nu luister ik niet naar Yorin FM
meer.
Jensen in de ochtend was briljant!! Op Veronica FM en later Yorin FM.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:06 schreef Haaibaaike het volgende:
Bij Yorin FM Was Jensen leuk samen met Jan [afbeelding]
Ik moest vaal lachen om die twee.Nu luister ik niet naar Yorin FM
meer.
jah, same herequote:Op woensdag 19 april 2006 14:53 schreef bianca en michael het volgende:
Ik mis Henk....
Marissa toch? Dat was op 3 FM al weinig, ze is toch binnengekomen via dr man bij 3FM?quote:Op woensdag 19 april 2006 21:06 schreef Evertjan het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Jeroen wel goed vind klinken maar dat mens wat ernaar komt om 09.00 wat is die slecht zeg.
Zij belde Giel Beelen altijd op in de nacht. ze zijn daarna op stap geweest enzo is dat gekomen....quote:Op woensdag 19 april 2006 21:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Marissa toch? Dat was op 3 FM al weinig, ze is toch binnengekomen via dr man bij 3FM?
hoop doet levenquote:Caz! wil nog dit jaar drie procent marktaandeel
Caz! wil nog dit jaar een marktaandeel van boven de drie procent halen. Dit zegt directeur Gerard Timmer deze week in Adformatie. "We gaan voor een marktaandeel aan de bovenkant van de drie procent."
Vorige week dinsdag werd het oude Yorin FM omgedoopt tot Caz!. Met een nieuwe studio, nieuwe dj's en een ander format hoopt SBS het station een hoger marktaandeel te geven dan Yorin FM. Die zender schommelde qua marktaandeel vaak rond de 2.8 procent.
Het format van het station is urban, pop, pop dance en pop rock. Caz! richt zich hiermee op de doelgroep 20 - 34 jaar. Timmer weet dat andere stations dit ook doen en het geen gat in de markt is. "Omdat er geen gat is. Er is geen onontgonnen terrein meer. Alles wat je doet gaat ten koste van bestaande stations."
Vandaag start het station met haar reclamecampagne om meer bekendheid aan het station te geven.
jippiequote:Nachtmiss Marisa terug op Caz!
Het nachtprogramma 'Nachtmiss Marisa' keert terug op Caz!. Marisa Heutink zal in de nacht van vrijdag op zaterdag tussen 0:00 en 2:00 uur te horen zijn.
Marisa begon als 'nachtmiss' met een wekelijks programma op 3FM. Later werd het programma elke werkdag van 4:00 tot 6:00 uur uitgezonden. Uiteindelijk verhuisde 'Nachtmiss Marisa' naar Yorin FM waar het tot het einde van deze zender te horen was.
Naast haar nachtprogramma blijft Marisa elke werkdag van 9:00 tot 13:00 uur te horen op de radiozender van SBS
bron ?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:26 schreef rubbereend het volgende:marktaandeel alweer naar beneden, ze liggen lekker op schema
http://www.radiofreak.nl/nieuwsartikel.php?id=1150351312quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
bron ?
marktaandeel omlaag is logisch als ze de goeie mensen eruit flikkeren (Stenders en Westbroek)
Mag ik oftopic vragen waarom jij anti-Firefox bent Danny?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
bron ?
marktaandeel omlaag is logisch als ze de goeie mensen eruit flikkeren (Stenders en Westbroek)
Met Stenders en Westbroek zakte het aandeel al, dus dat is het niet. Ze moeten luisteraars weghalen bij andere stations, maar met precies dezelfde muziek en minder interessante DJ's gaat je dat natuurlijk niet lukken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:35 schreef Danny het volgende:
[..]
bron ?
ik vind het niet prettig werken, en om tegengas te geven aan de vele profirefox logo's, buttons, websites, icons, artikelen etc besloot ik 't eens anders te doenquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:17 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Mag ik oftopic vragen waarom jij anti-Firefox bent Danny?
Puur uit interesse
quote:Rob Stenders wilde Yorin FM kopen
Rob Stenders wilde Yorin FM kopen nadat RTL Nederland de zender in de etalage had gezet. Hij dacht de zender voor 5 tot 10 miljoen euro te kunnen kopen en is daarom op zoek gegaan naar iemand die wilde inversteren in de zender. Uiteindelijk heeft Reinout Oerlemans een bod gedaan.
In een interview in de Nieuwe Revu zegt Stenders hierover: "Oerlemans zou over het zakelijke gedeelte gaan, ik zou directeur/programmaleider worden. Maar toen kwam SBS, en die boden meer dan de rest bij elkaar. Toen was mijn sprookje uit."
Rob Stenders begint volgende week voor drie weken als invaller voor Claudia de Breij in het lunchprogramma van de VARA op 3FM. Dit terwijl de dj nog onder contract staat bij RTL Nederland. "RTL detacheert mij bij de Vara en ik krijg er geen salaris voor. Kun je nagaan hoe werkwillig ik ben, haha."
In het interview doet Stenders verder nog een aantal opvallende uitspraken over zijn komst naar Yorin FM. "Om me heen zag ik al die types van mijn generatie lachend rijk worden van de radio. En dacht: als Yorin nu Beelen neemt, word ik de enige dj die nooit flink heeft kunnen cashen. Op de dag dat ik moest beslissen, 's middags om 16 uur, belde Giel om 15:30 uur: 'ik heb toch opgezegd bij 3FM, ik neem die baan bij Yorin!' Daarna belde Jensen: 'Giel is hier binnen een kwartier, dus je moet nú beslissen.' Om twee minuten voor vier heb ik toch 'ja' gezegd, in een staat van totale paniek."
Al vrij snel kreeg Stenders toch spijt van zijn overstap. "Toen ik eenmaal ja had gezegd moest ik natuurlijk ook tekenen. De dag dat dat ging gebeuren kreeg ik een rondleiding door het pand van Arthur Wijers. Ineens dacht ik: wat heb ik gedáán? Ik heb de good old Vara in de steek gelaten en waarvóór? Ik voelde me het slachtoffer van mijn eigen hebzucht. Ik ben het pand uitgevlucht en linea recta naar Florent Luyckx gereden, de baas van 3FM. 'Florent, ik heb spijt, mag ik terug, tussen vier en zes?' Florent vond dat ik er een nachtje over moest slapen. Pas na drie dagen heb ik Wijers terug gebeld. 'Je kunt er echt niet meer onderuit', zei-ie. Dus uiteindelijk heb ik toch getekend."
Dat Stenders nu werkeloos thuis zit is zijn eigen schuld zegt hij. "Dit gebeurt met veel mensen die te graaierig zijn; ze worden uiteindelijk allemaal gestraft. Ik dus ook."
Ja is CAZquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Yorin.FM verdwijnt toch./of is al weg![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |