We hebben het uiteindelijk opgelost door een minder lang stuk onder de grond door te gaan. Dus deels gewoon in een ander deel met vloerverwarming te leggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:
Een rachel teggen de betonnen liggers aan monteren en daar je leiding op vast beugelen?
Is dat niet gewoon de ketel die aanslaat als er vraag is ?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:20 schreef Fessie het volgende:
Hallo, ik heb een probleempie
Me meissie heeft in dr huissie wat problemen met dr cv.
Eerst leek of er wel een waterval door de slaapkamer verwarming leek te vallen. Dus zooi ff ontlucht en is een stuk minder nu (hoefde niet bij te vullen, bardruk staat zo tussen te 2 en 2.4 bar)
Nu is het zo dat de boiler/cv op zolder heel vaak gaat brommen/zoemen wat zwaar irritant is.
Als je de heet water kraan even open zet is het weg!?
Wat kan dit zijn?? Te veel water druk?? iets kapot?? Sugesties?????
Inderdaad die Remeha Avanta krijgen wij ook niet aangesleept.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:11 schreef rouletteking het volgende:
@ TS, Ik zou er een expert bijhalen, vooral om te bepalen hoeveel vermogen je nodig hebt. De gasprijs is inmiddels zo hoog geworden dat het bijna altijd loont om een HR-ketel op te hangen, en vergeet niet dat je er ook een stuk meer comfort door zult krijgen ( meer warm water p/min en radiatoren die sneller warm worden ). En als je een tip wilt welke ketel aan te schaffen, de Remeha Avanta gaat bij ons als warme broodjes over de toonbank. Het is een betrouwbaar toestel, biedt veel comfort (CW 4, dus ook een bad is snel gevuld), en is in vergelijking met veel andere ketels lekker licht en compact. Suc6 in ieder geval.
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:06 schreef Hanzsch het volgende:
@Marsepein: Ik heb vandaag een 2-wegklep aan het 2e circuit van m'n Daalderop geschroefd, geheel volgens het voorbeeld van jouw foto... En inderdaad, dat was de oplossing van alle problemen die we met 't 2e circuit hadden!Ik laat de 2-wegklep met een 'eigen' klokthermostaat schakelen en heb dus niets daarvan via het schakelpaneeltje van de ketel aangesloten. Wat kan een mens blij zijn met zoiets simpels. Nogmaals bedankt, ga zo door met dit prima topic!
![]()
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.
Opzich is dit niet een raar verschijnsel, aangezien het tweede circuit wordt verwarmd dmv nadraaien van de pomp van de ketel (hoeveel/hoevaak van dit nadraaien is in te stellen). Dit kan dus bij elke aanvraag voor warmte zijn (warmwater, normale verwarming of verwarming boiler). Verder zit er een niet-modulerende klok aan het tweede circuit gekoppeld die zorgt dat smorgens de vloerverwarming in de badkamer de juiste ingestelde temperatuur heeft: dit werkt prima. De werking van het systeem is dus in orde. Het is dan volgens mij ook meer een bij verschijnsel dat het tweede circuit ook warm is buiten de tijden dat jij het op de klok-thermosstaat hebt aangeduid.
En de informatie voorziening vanuit Daalderop kan ik met 1 woord aanduiden: waardeloos.
Mijn ketel is niet officieel door een Daalderop-erkend installateur uitgevoerd. Echter wel gewoon volledige garantie van de leverancier van de ketel aangezien deze als installateur is opgegeven.
Heb ik nog een andere vraag: wanneer laat je onderhoud aan je CV-ketel uitvoeren. Eens per jaar? Minder vaak? En heb je hier een 'abbonement' voor of juist niet.
Het 2de circuit zit achter een 3-weg klep.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.
De pomp moet dus gaan draaien als de 2 weg klep open staat. Daarom zit er in de 2 weg klep een schakelaar, die om gaat zodra de klep open is. Deze schakelaar is op de ketel aangesloten op (ik vermoed, kan nu niet controleren) K2-6 en K2-9.
Als nu de 2 weg klep open gaat (De 2e thermostaat "vraagt") gaat de pomp draaien. En wordt het 2e circuit verwarmd.
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef twixx het volgende:
Martijn_77 wat je zou kunnen doen is het water (als de pomp aan staat) forceren naar die radiator. Je kunt dit doen door de andere radiatoren dicht te draaien. It worked for me.
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)
Goede tip van die installateur. Ik had laatst het probleem van een steenkoud huis toen wij terug kwamen van een weekeindje weg. Erg leuk met een kind van 10 maandenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:55 schreef Hanzsch het volgende:
[..]
De installateur vertelde me wel dat ik twee keer per jaar de sifon even moest 'lossen'. De eerste keer kwam daar flink wat drap uit.
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.
Gelukkig heb je een overdrukventiel.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen.
Die op 3 bar staat afgeregeldquote:Op maandag 27 februari 2006 15:41 schreef twixx het volgende:
[..]
Gelukkig heb je een overdrukventiel.
Dan is 1.9bar een prima druk.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen
Lijkt me dus dat er water uit het systeem loopt DUS is er een lek lijkt me. Heb je ergens iets aangekoppeld (vloerverwarming op de verdeler bv) of vloerverwarming ingefraisd misschien waarbij je een leiding geraakt kan hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef Blur het volgende:
De temperatuur komt niet boven de 17 graden uit. Mijn inschatting is dat de verwarmingscapaciteit van de radiatoren simpelweg niet voldoende is voor de oppervlakte.
Maar, bijkomend probleem is dat ik continue drukverlies heb in het systeem. Als ik de ketel bijvul tot 1,5 à 2 bar dan staat hij de volgende dag weer op 0. Vanmorgen had ik hem bijgevuld tot 1,5 bar en 2,5 uur later stond hij al op 1 bar. Om gek van te worden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
de ontstekings/ionistatsiepen kan kapot zijn,krijg je een storing code op je schermpje?quote:Op maandag 3 april 2006 22:29 schreef ikwilgeencookies het volgende:
ff topic ophijsen..
Wat is het geval, kraanwater wilde niet warm worden. Dus dan is het tijd om de cv weer eens bij te vullen, normaal gesproken.
echter, na het vullen wil helemaal niks meer warm worden. Ik heb vrij duidelijk het idee dat de "automatische ontsteking" nou niet echt automatisch ontsteekt.
stekker weer eens eruit en erin, ketel uit aan, zwarte (ik denk reset) knopje paar keer ingedrukt, help allemaal niks
wat kan er te doen zijn aan die ontsteking? Iemand tips ?
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleemquote:Op maandag 17 april 2006 08:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kapot kan me die ventilatoren. Maar heb er verder geen ervaring mee.
Of een defect expansievat, 1 van de belangrijkste onderdelen maar helaas nog veel te vaak onderschat.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
En ik zou zeggen, beneden beginnen met ontluchten. Lucht stijgt, dus uiteindelijk heb je bij het ontluchten van de laatste radiator alle lucht eruit.
Als je het hoort suizen, dan zijn er waarschijnlijk koppelingen die een braampje hebben. Als je getik hoort, dan kan het zijn dat er leidingen te strak door muren/plafonds heen lopen.
Normale slijtage uitgesloten.quote:Op maandag 17 april 2006 10:19 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleem
Voordeel van die volledige verbranding is dat ie lekker schoon blijft. Soort pyrolyse systeem wat ook met ovens zo gebeurt.
Je doet het klinken alsof je nietsvermoedend langs een telefooncel liep waar de telefoon rinkelde die je opnam en je van een onherkenbare stem te horen kreeg dat in de derde vuilnisbak links in het park een envelop zat waarin je deze geheime informatie vond waarmee je ongewild als toevallige passant plots de hoofdrol speelt in een politiek steekspel en je nu op het punt staat een staatsgeheim te onthullen.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Als er al corrosie optreedt, waarom zou dat sneller of alleen maar optreden als het water stilstaatquote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Ach daar zijn geruchten voor, net als een broodje aap verhaal.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?quote:Op maandag 9 februari 2009 01:36 schreef joris17 het volgende:
Gelukkig maar!
Ik snapte ook niet waar al die zuurstof vandaan moet komen, die is toch nodig om roest te maken?
Voortaan draai ik alleen een extra verwarming (buiten de woonkamer) open voor warmte, scheelt veel gedoe, verspilling en zorgen...
Bedankt voor de reacties, kan ik lekker slapen..... zzzz
quote:Op maandag 9 februari 2009 01:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?
Dat speelt met name op in de lente als de temperatuurverschillen invloed hebben op de membranen (je kent het wel: zo zet het uit en zo gaat het weer terug bij af.) Enfin, slim om even het filter te checken dus en ook het filter in de hoofdafvoer van het suctiesysteem.
Ik heb zelf de 32 KW daalderop variant. Mijn ervaringen: heerlijk dat 2e circuit voor de badkamer. V.w.b. de hoofdverwarming: daar heb ik eigenlijk geen omkijken naar. Wat niet mogelijk blijkt is om via het menu de pomp langer te laten lopen. Het komt nu regelmatig voor dat de kamer op temperatuur is (vloerverwarming), maar het achterhuis te koud. De pomp stopt nl. zo goed als direct als de thermostaat vind dat het warm genoeg is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb me wat verdiept in wat zaken en leveranciers. En ben op deze ketel uitgekomen. Inmiddels is er ook een 50 liter variant, maar dat vond ik te krap. De 32Kw was weer wat te zwaar zodat ik op de 24/80 ben uitgekomen. De + uitvoering vanwege dat extra rendement voor het aparte 2e circuit.
Wat mij erg tegenviel was een installateur in de regio vinden die een 'Daalderop erkend installateur' is. Natuurlijk kan elke installateur dat ding ophangen, maar vanwege de specificaties vond en vind ik het belangrijk dat iemand met verstand van zaken hem installeert.
Achteraf bleek dat goede vrienden van ons exact dezelfde ketel hebben hangen. Allen maken die geen gebruik van dat 2e circuit. Zij zijn erg tevreden, geen enkele storing, voldoende heet water en capaciteit. Maar dat is slechts 1 ervaring.
De installateur die hem nu bij mij ophangt is van mening dat als je een storingsvrije ketel wilt je voor de daalderop moet gaan. Iets duurder (Nou ja iets) maar zoveel stabieler en deugdelijker.
Voor ons is 1 van de grootste voordelen het compacte formaat, nauwelijks groter dan de 80 L boiler die we nu in ons huurhuisje hebben hangen.
Maar hij draait nog niet, dus eigen ervaringen heb ik nog niet. Ik heb wel erg veel vertrouwen in de installateur. Hij werkt erg netjes.
Tot zover. Als de installatie draait, dan maak ik wel wat foto's en laat ik ervaringen weten.![]()
Is de retourtemperatuur ook daadwerkelijk 30 graden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:15 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Hier ook weer een probleempje met de vloerverwarming.
Ik dacht, ik probeer het eerst in een centraal topic, en als dat niet lukt maar een nieuw topic
Het probleem is als volgt:
De vloerverwarming word niet warm
Ik heb de radiatoren al dicht gedaan beneden, de retour thermostaat wat dicht gezet, maar niets lijkt te werken.
Ik heb een Albrand Boxer met 4 groepen in de kast zitten:
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar welke groep heen gaat en alle kranen stonden bij aankoop van het huis vol open.
Ik weet niet of ik daar wat mee moet doen, of ze zo laten.
De (retour?) temp. staat volgens de meter op 30 graden, maar het wil maar niet warm worden.
Iemand een idee
(behalve gelijk een monteur laten komen)
Hoe kan de ik temp controleren dan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Is de retourtemperatuur ook daadwerkelijk 30 graden?
Voelt de aanvoerbuis wel warm?
Draait de pomp?
Hoe warm denk je dat de vloerverwarming moet zijn?
Is de maximaalthermostaat van je vloerverwarming niet aangesproken?
Thermostaatknop zou ik idd op iets van 25 graden zetten. Met die andere knop bovenin bepaal je vlgns. mij of je warmte van de CV-ketel naar je radiatoren of naar je vloerverwarming laat stromen (icm. met de stand van de thermostaatknop).quote:Op zaterdag 18 december 2010 08:59 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
....
Ik hoor van iedereen dat 25 tot 30 graden "normaal" is.
Nu alleen nog een warme vloer
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:27 schreef Adelante het volgende:
Van de week extra radiator geplaatst, maar nu was vannacht opeens nul druk meer? Geen lekkage ontdekt, wel heel veel lucht in de leidingen laten ontsnappen. Circuit maat weer bijgevuld naar 2 bar, maar kan één radiatortje het hele systeem lam leggen?
Waarschijnlijk blijft de ketelthemostaat plakken waardoor hij niet meer uitschakeld en de maximaalthermostaat daar door in moet grijpenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef Adelante het volgende:
Wat kan er aan een ketel kapot zijn als de temperatuur niet stopt bij 78 graden maar doorloopt tot 100 graden en dan afslaatDit na iedere rest
De hemelwaterafvoer ja, heb zinken goten.quote:Op maandag 4 april 2011 16:42 schreef Panic_A het volgende:
In de dakgoot?
Bij een zinken dakgoot zal het condenswater de dakgoot wegvreten en 's winters zal het regelmatig bevriezen waardoor het er onder de ketel weer uitkomt.
Inderdaad, de condensafvoer moet met behulp van een open verbinding aangesloten worden op het riool, het is niet toegestaan om deze in de dakgoot uit te laten komen.quote:Op maandag 4 april 2011 16:32 schreef Erasmo het volgende:
*Kick*
De condensafvoer van een HR ketel mag toch niet zomaar naar buiten de hwa in?
Tja officieel mag het niet, maar er is niemand die je tegenhoudt als je het wel doet.quote:Op maandag 4 april 2011 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Dat is minder want om leiding aan te leggen moet ik de badkamer verbouwen.
En het risico lopen dat de boel bevriest? Nee bedankt...quote:Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja officieel mag het niet, maar er is niemand die je tegenhoudt als je het wel doet.
Dus doe er je voordeel of nadeel mee.
Tracing van het stukje wat van binnen naar buiten gaat is wel aan te bevelen.
Maar even weer officieel, is er geen mogelijkheid om een flexibele leiding (slang) van de ketel af naar beneden te krijgen?
De hoogte is het probleem niet het kan alleen nergens heenquote:
Ik bedenk me net dat het wellicht ook op de rioolontluchting kan. Maar dan zit ik nog steeds met een solo ketel op zolder, voor de warmwatervoorziening heb ik nu een geiser in de bijkeuken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:42 schreef Xiphos het volgende:
Geen beluchter op het dak met (jaja) een leiding naar beneden?
Bevriezing kun je voorkomen door te tracen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En het risico lopen dat de boel bevriest? Nee bedankt...
De badkamer zit er precies onder en dat is het enige gedeelte waar verder leidingen door lopen.
[..]
De hoogte is het probleem niet het kan alleen nergens heen
Naast gas-&wateraansluitingen, zal de rookgasafvoer ook wel eens aangepast moeten worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 03:23 schreef Erasmo het volgende:
Mijn oude vaillant geiser uit het jaar steen heeft het begeven met de kou van afgelopen tijd, nu heb ik als vervanging dit kekke dingetje op het oog. Echter het is wel een ander merk, gaat dat nog problemen geven met de gas en water leidingen of zijn die posities redelijk gestandaardiseerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |