de ontstekings/ionistatsiepen kan kapot zijn,krijg je een storing code op je schermpje?quote:Op maandag 3 april 2006 22:29 schreef ikwilgeencookies het volgende:
ff topic ophijsen..
Wat is het geval, kraanwater wilde niet warm worden. Dus dan is het tijd om de cv weer eens bij te vullen, normaal gesproken.
echter, na het vullen wil helemaal niks meer warm worden. Ik heb vrij duidelijk het idee dat de "automatische ontsteking" nou niet echt automatisch ontsteekt.
stekker weer eens eruit en erin, ketel uit aan, zwarte (ik denk reset) knopje paar keer ingedrukt, help allemaal niks
wat kan er te doen zijn aan die ontsteking? Iemand tips ?
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleemquote:Op maandag 17 april 2006 08:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kapot kan me die ventilatoren. Maar heb er verder geen ervaring mee.
Of een defect expansievat, 1 van de belangrijkste onderdelen maar helaas nog veel te vaak onderschat.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
En ik zou zeggen, beneden beginnen met ontluchten. Lucht stijgt, dus uiteindelijk heb je bij het ontluchten van de laatste radiator alle lucht eruit.
Als je het hoort suizen, dan zijn er waarschijnlijk koppelingen die een braampje hebben. Als je getik hoort, dan kan het zijn dat er leidingen te strak door muren/plafonds heen lopen.
Normale slijtage uitgesloten.quote:Op maandag 17 april 2006 10:19 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleem
Voordeel van die volledige verbranding is dat ie lekker schoon blijft. Soort pyrolyse systeem wat ook met ovens zo gebeurt.
Je doet het klinken alsof je nietsvermoedend langs een telefooncel liep waar de telefoon rinkelde die je opnam en je van een onherkenbare stem te horen kreeg dat in de derde vuilnisbak links in het park een envelop zat waarin je deze geheime informatie vond waarmee je ongewild als toevallige passant plots de hoofdrol speelt in een politiek steekspel en je nu op het punt staat een staatsgeheim te onthullen.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Als er al corrosie optreedt, waarom zou dat sneller of alleen maar optreden als het water stilstaatquote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Ach daar zijn geruchten voor, net als een broodje aap verhaal.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?quote:Op maandag 9 februari 2009 01:36 schreef joris17 het volgende:
Gelukkig maar!
Ik snapte ook niet waar al die zuurstof vandaan moet komen, die is toch nodig om roest te maken?
Voortaan draai ik alleen een extra verwarming (buiten de woonkamer) open voor warmte, scheelt veel gedoe, verspilling en zorgen...
Bedankt voor de reacties, kan ik lekker slapen..... zzzz
quote:Op maandag 9 februari 2009 01:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?
Dat speelt met name op in de lente als de temperatuurverschillen invloed hebben op de membranen (je kent het wel: zo zet het uit en zo gaat het weer terug bij af.) Enfin, slim om even het filter te checken dus en ook het filter in de hoofdafvoer van het suctiesysteem.
Ik heb zelf de 32 KW daalderop variant. Mijn ervaringen: heerlijk dat 2e circuit voor de badkamer. V.w.b. de hoofdverwarming: daar heb ik eigenlijk geen omkijken naar. Wat niet mogelijk blijkt is om via het menu de pomp langer te laten lopen. Het komt nu regelmatig voor dat de kamer op temperatuur is (vloerverwarming), maar het achterhuis te koud. De pomp stopt nl. zo goed als direct als de thermostaat vind dat het warm genoeg is.quote:Op vrijdag 18 november 2005 10:44 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik heb me wat verdiept in wat zaken en leveranciers. En ben op deze ketel uitgekomen. Inmiddels is er ook een 50 liter variant, maar dat vond ik te krap. De 32Kw was weer wat te zwaar zodat ik op de 24/80 ben uitgekomen. De + uitvoering vanwege dat extra rendement voor het aparte 2e circuit.
Wat mij erg tegenviel was een installateur in de regio vinden die een 'Daalderop erkend installateur' is. Natuurlijk kan elke installateur dat ding ophangen, maar vanwege de specificaties vond en vind ik het belangrijk dat iemand met verstand van zaken hem installeert.
Achteraf bleek dat goede vrienden van ons exact dezelfde ketel hebben hangen. Allen maken die geen gebruik van dat 2e circuit. Zij zijn erg tevreden, geen enkele storing, voldoende heet water en capaciteit. Maar dat is slechts 1 ervaring.
De installateur die hem nu bij mij ophangt is van mening dat als je een storingsvrije ketel wilt je voor de daalderop moet gaan. Iets duurder (Nou ja iets) maar zoveel stabieler en deugdelijker.
Voor ons is 1 van de grootste voordelen het compacte formaat, nauwelijks groter dan de 80 L boiler die we nu in ons huurhuisje hebben hangen.
Maar hij draait nog niet, dus eigen ervaringen heb ik nog niet. Ik heb wel erg veel vertrouwen in de installateur. Hij werkt erg netjes.
Tot zover. Als de installatie draait, dan maak ik wel wat foto's en laat ik ervaringen weten.![]()
Is de retourtemperatuur ook daadwerkelijk 30 graden?quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:15 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Hier ook weer een probleempje met de vloerverwarming.
Ik dacht, ik probeer het eerst in een centraal topic, en als dat niet lukt maar een nieuw topic
Het probleem is als volgt:
De vloerverwarming word niet warm
Ik heb de radiatoren al dicht gedaan beneden, de retour thermostaat wat dicht gezet, maar niets lijkt te werken.
Ik heb een Albrand Boxer met 4 groepen in de kast zitten:
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar welke groep heen gaat en alle kranen stonden bij aankoop van het huis vol open.
Ik weet niet of ik daar wat mee moet doen, of ze zo laten.
De (retour?) temp. staat volgens de meter op 30 graden, maar het wil maar niet warm worden.
Iemand een idee
(behalve gelijk een monteur laten komen)
Hoe kan de ik temp controleren dan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Is de retourtemperatuur ook daadwerkelijk 30 graden?
Voelt de aanvoerbuis wel warm?
Draait de pomp?
Hoe warm denk je dat de vloerverwarming moet zijn?
Is de maximaalthermostaat van je vloerverwarming niet aangesproken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |