Het 2de circuit zit achter een 3-weg klep.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.
De pomp moet dus gaan draaien als de 2 weg klep open staat. Daarom zit er in de 2 weg klep een schakelaar, die om gaat zodra de klep open is. Deze schakelaar is op de ketel aangesloten op (ik vermoed, kan nu niet controleren) K2-6 en K2-9.
Als nu de 2 weg klep open gaat (De 2e thermostaat "vraagt") gaat de pomp draaien. En wordt het 2e circuit verwarmd.
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef twixx het volgende:
Martijn_77 wat je zou kunnen doen is het water (als de pomp aan staat) forceren naar die radiator. Je kunt dit doen door de andere radiatoren dicht te draaien. It worked for me.
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)
Goede tip van die installateur. Ik had laatst het probleem van een steenkoud huis toen wij terug kwamen van een weekeindje weg. Erg leuk met een kind van 10 maandenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:55 schreef Hanzsch het volgende:
[..]
De installateur vertelde me wel dat ik twee keer per jaar de sifon even moest 'lossen'. De eerste keer kwam daar flink wat drap uit.
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.
Gelukkig heb je een overdrukventiel.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen.
Die op 3 bar staat afgeregeldquote:Op maandag 27 februari 2006 15:41 schreef twixx het volgende:
[..]
Gelukkig heb je een overdrukventiel.
Dan is 1.9bar een prima druk.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen
Lijkt me dus dat er water uit het systeem loopt DUS is er een lek lijkt me. Heb je ergens iets aangekoppeld (vloerverwarming op de verdeler bv) of vloerverwarming ingefraisd misschien waarbij je een leiding geraakt kan hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef Blur het volgende:
De temperatuur komt niet boven de 17 graden uit. Mijn inschatting is dat de verwarmingscapaciteit van de radiatoren simpelweg niet voldoende is voor de oppervlakte.
Maar, bijkomend probleem is dat ik continue drukverlies heb in het systeem. Als ik de ketel bijvul tot 1,5 à 2 bar dan staat hij de volgende dag weer op 0. Vanmorgen had ik hem bijgevuld tot 1,5 bar en 2,5 uur later stond hij al op 1 bar. Om gek van te worden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
de ontstekings/ionistatsiepen kan kapot zijn,krijg je een storing code op je schermpje?quote:Op maandag 3 april 2006 22:29 schreef ikwilgeencookies het volgende:
ff topic ophijsen..
Wat is het geval, kraanwater wilde niet warm worden. Dus dan is het tijd om de cv weer eens bij te vullen, normaal gesproken.
echter, na het vullen wil helemaal niks meer warm worden. Ik heb vrij duidelijk het idee dat de "automatische ontsteking" nou niet echt automatisch ontsteekt.
stekker weer eens eruit en erin, ketel uit aan, zwarte (ik denk reset) knopje paar keer ingedrukt, help allemaal niks
wat kan er te doen zijn aan die ontsteking? Iemand tips ?
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleemquote:Op maandag 17 april 2006 08:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kapot kan me die ventilatoren. Maar heb er verder geen ervaring mee.
Of een defect expansievat, 1 van de belangrijkste onderdelen maar helaas nog veel te vaak onderschat.quote:Op woensdag 23 november 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
En ik zou zeggen, beneden beginnen met ontluchten. Lucht stijgt, dus uiteindelijk heb je bij het ontluchten van de laatste radiator alle lucht eruit.
Als je het hoort suizen, dan zijn er waarschijnlijk koppelingen die een braampje hebben. Als je getik hoort, dan kan het zijn dat er leidingen te strak door muren/plafonds heen lopen.
Normale slijtage uitgesloten.quote:Op maandag 17 april 2006 10:19 schreef arithaterhorst het volgende:
[..]
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleem
Voordeel van die volledige verbranding is dat ie lekker schoon blijft. Soort pyrolyse systeem wat ook met ovens zo gebeurt.
Je doet het klinken alsof je nietsvermoedend langs een telefooncel liep waar de telefoon rinkelde die je opnam en je van een onherkenbare stem te horen kreeg dat in de derde vuilnisbak links in het park een envelop zat waarin je deze geheime informatie vond waarmee je ongewild als toevallige passant plots de hoofdrol speelt in een politiek steekspel en je nu op het punt staat een staatsgeheim te onthullen.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Als er al corrosie optreedt, waarom zou dat sneller of alleen maar optreden als het water stilstaatquote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?
Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Ach daar zijn geruchten voor, net als een broodje aap verhaal.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?quote:Op maandag 9 februari 2009 01:36 schreef joris17 het volgende:
Gelukkig maar!
Ik snapte ook niet waar al die zuurstof vandaan moet komen, die is toch nodig om roest te maken?
Voortaan draai ik alleen een extra verwarming (buiten de woonkamer) open voor warmte, scheelt veel gedoe, verspilling en zorgen...
Bedankt voor de reacties, kan ik lekker slapen..... zzzz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |