abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35492390
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:51 schreef Marsepein het volgende:

Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.

De pomp moet dus gaan draaien als de 2 weg klep open staat. Daarom zit er in de 2 weg klep een schakelaar, die om gaat zodra de klep open is. Deze schakelaar is op de ketel aangesloten op (ik vermoed, kan nu niet controleren) K2-6 en K2-9.

Als nu de 2 weg klep open gaat (De 2e thermostaat "vraagt") gaat de pomp draaien. En wordt het 2e circuit verwarmd.
Het 2de circuit zit achter een 3-weg klep.

In de folder van Daalderop staat deze aangegeven: http://www.daalderop.nl/downloads/combifort.pdf pagina 6.

In dit plaatje staat vermeld "regelt gelijktijdig watertoevoer naar cv, warmwaterleiding en tweede cv circuit".

Als je in het installatievoorschrift kijkt van de ketel (pagina 4) zie je een stroomschema van de ketel. Hierop staat de 3weg klep als nr22 vermeld.
  zondag 26 februari 2006 @ 14:26:27 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35509475
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:44 schreef twixx het volgende:
Martijn_77 wat je zou kunnen doen is het water (als de pomp aan staat) forceren naar die radiator. Je kunt dit doen door de andere radiatoren dicht te draaien. It worked for me.
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35510079
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:26 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb ik geprobeerd en hij wordt wel beter warm. Heb ook de CV even wat meer druk gegeven (van 1,2 Bar naar 1,9 bar)
1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.
  zondag 26 februari 2006 @ 22:41:44 #94
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35527312
Interessant topic
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:55 schreef Hanzsch het volgende:

[..]

De installateur vertelde me wel dat ik twee keer per jaar de sifon even moest 'lossen'. De eerste keer kwam daar flink wat drap uit.
Goede tip van die installateur. Ik had laatst het probleem van een steenkoud huis toen wij terug kwamen van een weekeindje weg. Erg leuk met een kind van 10 maanden
Intergas ketel overigens. Sifon leeggehaald, en dat verhielp het probleem. Wel die week nog even een installateur even de hele ketel laten schoonmaken (daar was het onderhand toch eens tijd voor), want verderop in de condensafvoer zat nog meer troep, en daar blijf ik vanaf met mijn handen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 26 februari 2006 @ 22:55:50 #95
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35527939
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

1,2bar is veel te weinig. 2,0bar is meer een standaard waarde.
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.

En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35544163
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]
En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen.
Gelukkig heb je een overdrukventiel.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_35548022
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:41 schreef twixx het volgende:

[..]

Gelukkig heb je een overdrukventiel.
Die op 3 bar staat afgeregeld .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_35549343
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Volgens de gebruiks aanwijzing van de ketel moet de druk tussen de 1 en de 2 bar zitten.

En mag hij ook niet boven de 2 bar uitkomen
Dan is 1.9bar een prima druk.

Mijn ketel dient op 2bar te staan Lager dan 0,5 of hoger dan 3 bar en hij gaat op z'n minimale vermogen draaien.
  maandag 27 februari 2006 @ 19:29:44 #99
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35551573
Even nog een vraag aan de CV kenners hier. Ik wil in het voorjaar een paar dingen aan mijn CV installatie gaan veranderen / vervangen

Waaronder het plaatsen van afsluiters / kranen zodat ik beide takken afzonderlijk kan afsluiten mocht het nodig zijn (zoals in dit geval) en dat de rest dan door blijft draaien.

Nu is mijn vraag wat kosten die kranen en moet ik nog ergen speciaal op letten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:29:42 #100
70990 Bas028
Are you talking to me ?!?
pi_35585216
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:00 schreef Blur het volgende:
De temperatuur komt niet boven de 17 graden uit. Mijn inschatting is dat de verwarmingscapaciteit van de radiatoren simpelweg niet voldoende is voor de oppervlakte.

Maar, bijkomend probleem is dat ik continue drukverlies heb in het systeem. Als ik de ketel bijvul tot 1,5 à 2 bar dan staat hij de volgende dag weer op 0. Vanmorgen had ik hem bijgevuld tot 1,5 bar en 2,5 uur later stond hij al op 1 bar. Om gek van te worden. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Lijkt me dus dat er water uit het systeem loopt DUS is er een lek lijkt me. Heb je ergens iets aangekoppeld (vloerverwarming op de verdeler bv) of vloerverwarming ingefraisd misschien waarbij je een leiding geraakt kan hebben.

Als je het niet merkt, moet het haast op een plek zijn op de bgg waarbij het water de kruipruimte inloopt ofzo.
pi_36624513
ff topic ophijsen..

Wat is het geval, kraanwater wilde niet warm worden. Dus dan is het tijd om de cv weer eens bij te vullen, normaal gesproken.
echter, na het vullen wil helemaal niks meer warm worden. Ik heb vrij duidelijk het idee dat de "automatische ontsteking" nou niet echt automatisch ontsteekt.

stekker weer eens eruit en erin, ketel uit aan, zwarte (ik denk reset) knopje paar keer ingedrukt, help allemaal niks

wat kan er te doen zijn aan die ontsteking? Iemand tips ?
Klikt niet op facebook links
pi_36624949
Staat de gaskraan open?
pi_36625059
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:29 schreef ikwilgeencookies het volgende:
ff topic ophijsen..

Wat is het geval, kraanwater wilde niet warm worden. Dus dan is het tijd om de cv weer eens bij te vullen, normaal gesproken.
echter, na het vullen wil helemaal niks meer warm worden. Ik heb vrij duidelijk het idee dat de "automatische ontsteking" nou niet echt automatisch ontsteekt.

stekker weer eens eruit en erin, ketel uit aan, zwarte (ik denk reset) knopje paar keer ingedrukt, help allemaal niks

wat kan er te doen zijn aan die ontsteking? Iemand tips ?
de ontstekings/ionistatsiepen kan kapot zijn,krijg je een storing code op je schermpje?

Om wat voor ketel gaat het ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_36625996
gas kraan is niet dichtgeweest, dus lijkt me niet het probleem..
De ketel is uit 95 en heeft geen schermpje.. geen fout code te zien dus, storingslampje brand ook niet.

het gaat om een vaillant vcw 245 (als ik het goed lees op de garantie kaart)
Is die ontstekings module iets wat betaalbaar vervangen/gerepareerd kan worden?

Klikt niet op facebook links
pi_36653774
nou, monteur van nre is geweest, bleek dat de ventilator van de afzuiging het niet deed (zekering stuk) waardoor de ketel weigerde te ontsteken. Helaas was alleen mijn vrouw thuis , dus waar die zekering nou zat?

Klikt niet op facebook links
pi_37024281
Wij zijn bezig een open haard te kopen. Allebei zijn wij haarden nono's. Weten er niets van, in de zomer stoken we een vuurtje in een oude barbeque en dat is het zo'n beetje.

De informatie die we hebben gehad gaat over als je een haard dicht stookt (dus meer een dichte haard dan een open haard, middels een glasplaat of deurtjes), dat de verbranding veel vollediger is. En verder zijn we bij Flam haarden wezen kijken.

Ik vraag me nu af of er mensen zijn die tips hebben waarop we zoal moeten letten?
En ook of er mensen zijn met ervaringen van het merk Flam?

Flam heeft een technologie dat je de dichte haard van binnen eerst tot 570 graden opstookt, zodat er een bijna volledige verbranding is. Ventilatoren zorgen ervoor dat de lucht in de haard circuleert, waardoor er vrijwel schone lucht naar buiten gaat (en je dus de schoorsteen schoon houdt). Ik vroeg me af of dit echt werkt.
pi_37024857
Ik denk dat het alleen maar kapot kan me die ventilatoren. Maar heb er verder geen ervaring mee.
pi_37025762
quote:
Op maandag 17 april 2006 08:24 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kapot kan me die ventilatoren. Maar heb er verder geen ervaring mee.
Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleem

Voordeel van die volledige verbranding is dat ie lekker schoon blijft. Soort pyrolyse systeem wat ook met ovens zo gebeurt.
pi_40152785
quote:
Op woensdag 23 november 2005 15:47 schreef Marsepein het volgende:
En ik zou zeggen, beneden beginnen met ontluchten. Lucht stijgt, dus uiteindelijk heb je bij het ontluchten van de laatste radiator alle lucht eruit.

Als je het hoort suizen, dan zijn er waarschijnlijk koppelingen die een braampje hebben. Als je getik hoort, dan kan het zijn dat er leidingen te strak door muren/plafonds heen lopen.
Of een defect expansievat, 1 van de belangrijkste onderdelen maar helaas nog veel te vaak onderschat.
pi_40152827
quote:
Op maandag 17 april 2006 10:19 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Flam geeft levenslange garantie. Dus dat noem ik dan lekker hun probleem

Voordeel van die volledige verbranding is dat ie lekker schoon blijft. Soort pyrolyse systeem wat ook met ovens zo gebeurt.
Normale slijtage uitgesloten.
pi_48202434
morgen es ff goed doornemen...
pi_59741077
Goedenavond,
Ik heb ook een daalderop 24/80+ en volgens het schema van Daalderop schakel je met een aan/uit thermostaat een twee weg klep met een eindcontact, dat eindcontact schakelt de ketel, zoals hierboven aangegeven.
Dat moet een honeywell klep zijn. Mijn leverancier biedt mij een honeywell MT4-o24s-NC maar die ziet er heel anders uit als hierboven.

Heeft iemand de specificaties voor deze klep, of hoe ik daar aan moet komen?

groet!
Ritsaert
pi_65683106
Wat voor spullen heb ik nodig om een radiator bij te plaatsen?

Heb op iedere etage van die flexibele verdeler punten en zou na de verbouwing van de zolder in mijn werkkamer een radiator bij willen plaatsen
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:51:40 #114
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_65688675
ik wil ook zo'n daalderop ding in mijn huis gaan (laten) planten. Die Nefit van 94 heeft ook niet het eeuwige leven. Aangezien er later nog ene stortdouch komt... en mijn uitgangspunt is, capaciteit heb je nooit teveel... denk ik dus aan zo'n daalderop ding. Zo'n zware jongen.

Ik sta alleen te kijken van die 1300 euro. Das veel minder dan ik had verwacht. Als vervanging he, van een horizontale Nefit, is dat dan niet veel duurder dan die 1300 ???
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_65853698
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?

Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
"Alleen het Goede, kan het daglicht vedragen"
  zondag 8 februari 2009 @ 17:09:11 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65854134
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?

Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Je doet het klinken alsof je nietsvermoedend langs een telefooncel liep waar de telefoon rinkelde die je opnam en je van een onherkenbare stem te horen kreeg dat in de derde vuilnisbak links in het park een envelop zat waarin je deze geheime informatie vond waarmee je ongewild als toevallige passant plots de hoofdrol speelt in een politiek steekspel en je nu op het punt staat een staatsgeheim te onthullen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 8 februari 2009 @ 17:56:40 #117
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_65855585
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
"om het roesten van radiatoren te voorkomen, moeten door alle radiatoren regelmatig(?) water stromen".
Dus de ketel moet aan aanstaan als je op vakantie gaat (ook in de zomer)? Elke dag (ook in de zomer dus) de verwarming aan doen?

Ik wil eerst eens weten of dit gerucht klopt, voordat ik er veel gas doorheen jaag en het klimaat warmer maak.
Is dit gerucht wel wetenschappelijk onderzocht, of klopt hier gaan snars van?
Als het gerucht klopt hoe effectief is dan deze (milieubelastende) maatregel?
Als er al corrosie optreedt, waarom zou dat sneller of alleen maar optreden als het water stilstaat
Hoogstens zou je je systeem gelijkmatiger laten roesten.
Kortom: ik geloof er geen drol van.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_65855616
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef joris17 het volgende:
Sinds kort ben ik in aanraking gekomen met een vervelend gerucht:
Ach daar zijn geruchten voor, net als een broodje aap verhaal.
pi_65869890
Gelukkig maar!
Ik snapte ook niet waar al die zuurstof vandaan moet komen, die is toch nodig om roest te maken?
Voortaan draai ik alleen een extra verwarming (buiten de woonkamer) open voor warmte, scheelt veel gedoe, verspilling en zorgen...
Bedankt voor de reacties, kan ik lekker slapen..... zzzz
"Alleen het Goede, kan het daglicht vedragen"
  maandag 9 februari 2009 @ 01:47:24 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65869996
quote:
Op maandag 9 februari 2009 01:36 schreef joris17 het volgende:
Gelukkig maar!
Ik snapte ook niet waar al die zuurstof vandaan moet komen, die is toch nodig om roest te maken?
Voortaan draai ik alleen een extra verwarming (buiten de woonkamer) open voor warmte, scheelt veel gedoe, verspilling en zorgen...
Bedankt voor de reacties, kan ik lekker slapen..... zzzz
Wist je dat je erosie op de ventielhalzen in je afzuigkap kan krijgen?
Dat speelt met name op in de lente als de temperatuurverschillen invloed hebben op de membranen (je kent het wel: zo zet het uit en zo gaat het weer terug bij af.) Enfin, slim om even het filter te checken dus en ook het filter in de hoofdafvoer van het suctiesysteem.
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')