Thermostaatknop zou ik idd op iets van 25 graden zetten. Met die andere knop bovenin bepaal je vlgns. mij of je warmte van de CV-ketel naar je radiatoren of naar je vloerverwarming laat stromen (icm. met de stand van de thermostaatknop).quote:Op zaterdag 18 december 2010 08:59 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
[..]
....
Ik hoor van iedereen dat 25 tot 30 graden "normaal" is.
Nu alleen nog een warme vloer
Ja, dat kan.quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:27 schreef Adelante het volgende:
Van de week extra radiator geplaatst, maar nu was vannacht opeens nul druk meer? Geen lekkage ontdekt, wel heel veel lucht in de leidingen laten ontsnappen. Circuit maat weer bijgevuld naar 2 bar, maar kan één radiatortje het hele systeem lam leggen?
Waarschijnlijk blijft de ketelthemostaat plakken waardoor hij niet meer uitschakeld en de maximaalthermostaat daar door in moet grijpenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:17 schreef Adelante het volgende:
Wat kan er aan een ketel kapot zijn als de temperatuur niet stopt bij 78 graden maar doorloopt tot 100 graden en dan afslaatDit na iedere rest
De hemelwaterafvoer ja, heb zinken goten.quote:Op maandag 4 april 2011 16:42 schreef Panic_A het volgende:
In de dakgoot?
Bij een zinken dakgoot zal het condenswater de dakgoot wegvreten en 's winters zal het regelmatig bevriezen waardoor het er onder de ketel weer uitkomt.
Inderdaad, de condensafvoer moet met behulp van een open verbinding aangesloten worden op het riool, het is niet toegestaan om deze in de dakgoot uit te laten komen.quote:Op maandag 4 april 2011 16:32 schreef Erasmo het volgende:
*Kick*
De condensafvoer van een HR ketel mag toch niet zomaar naar buiten de hwa in?
Tja officieel mag het niet, maar er is niemand die je tegenhoudt als je het wel doet.quote:Op maandag 4 april 2011 18:59 schreef Erasmo het volgende:
Dat is minder want om leiding aan te leggen moet ik de badkamer verbouwen.
En het risico lopen dat de boel bevriest? Nee bedankt...quote:Op maandag 4 april 2011 19:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Tja officieel mag het niet, maar er is niemand die je tegenhoudt als je het wel doet.
Dus doe er je voordeel of nadeel mee.
Tracing van het stukje wat van binnen naar buiten gaat is wel aan te bevelen.
Maar even weer officieel, is er geen mogelijkheid om een flexibele leiding (slang) van de ketel af naar beneden te krijgen?
De hoogte is het probleem niet het kan alleen nergens heenquote:
Ik bedenk me net dat het wellicht ook op de rioolontluchting kan. Maar dan zit ik nog steeds met een solo ketel op zolder, voor de warmwatervoorziening heb ik nu een geiser in de bijkeuken.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:42 schreef Xiphos het volgende:
Geen beluchter op het dak met (jaja) een leiding naar beneden?
Bevriezing kun je voorkomen door te tracen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 16:18 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En het risico lopen dat de boel bevriest? Nee bedankt...
De badkamer zit er precies onder en dat is het enige gedeelte waar verder leidingen door lopen.
[..]
De hoogte is het probleem niet het kan alleen nergens heen
Naast gas-&wateraansluitingen, zal de rookgasafvoer ook wel eens aangepast moeten worden.quote:Op zondag 12 februari 2012 03:23 schreef Erasmo het volgende:
Mijn oude vaillant geiser uit het jaar steen heeft het begeven met de kou van afgelopen tijd, nu heb ik als vervanging dit kekke dingetje op het oog. Echter het is wel een ander merk, gaat dat nog problemen geven met de gas en water leidingen of zijn die posities redelijk gestandaardiseerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |