de directe buren hebben alleen een gaskachelquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:19 schreef Hanzsch het volgende:
[..]
Tsja, als er een VR ketel was die hetzelfde kon als mijn huidige ketel en hij zou ook nog goedkoper zijn dan wist ik het wel. Je moet hier echt op het advies van een expert af gaan. Benodigd vermogen en eventuele boilerinhoud (als je dat al wil hebben) vergelijken en dan kom je wel tot een besluit denk ik. Je kan in ieder geval beginnen met via 't internet alle mogelijke folders te bestellen bij de leveranciers. Wat ook geen kwaad kan is eens bij je buren te informeren welke ketel ze hebben hangen en hoe die bevalt. Op die manier ben ik op een Daalderop HR gekomen.
Even een aanvulling ....quote:Op zondag 29 januari 2006 20:06 schreef Hanzsch het volgende:
@Marsepein: Ik heb vandaag een 2-wegklep aan het 2e circuit van m'n Daalderop geschroefd, geheel volgens het voorbeeld van jouw foto... En inderdaad, dat was de oplossing van alle problemen die we met 't 2e circuit hadden!Ik laat de 2-wegklep met een 'eigen' klokthermostaat schakelen en heb dus niets daarvan via het schakelpaneeltje van de ketel aangesloten. Wat kan een mens blij zijn met zoiets simpels. Nogmaals bedankt, ga zo door met dit prima topic!
![]()
Inderdaad, daar heb je een punt... M'n mailadres is gewoon zichtbaar (als ik het goed heb gedaan...)quote:Op maandag 30 januari 2006 14:34 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Verder denk ik, weet het eigenlijk wel zeker, dat je alleen capaciteit in het 2e circuit hebt als je de boiler aan hebt staan, daar haalt hij immers zijn extra warmte vandaan. en bij een koude boiler, geen extra warmte.
Gewoon lekker laten hangen. 15 jaar is geen moeten maar een indicatie. Er zijn ketels die er nog wel een paar jaar bijbranden.quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:14 schreef knorretje het volgende:
geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag,
Wij hebben denk ik eennieuwe cv ketel nodig, degene die er nu hangt is aankomed juni 15 jaar oud.
wat kan ik nu het beste gaan aanschaffen ?? Er zijn er zoveel![]()
Tja HR wil gewoon zeggen dat je meer rendement haalt uit je kuub gas. Vroeger gooide we er een verbruik tegenaan. Je moest minimaal 2500 kuub verbruiken om de meerkosten terug te verdienen maar gas is inmiddels zo duur en de HR ketels relatief goedkoop dat je eigenlijk standaard een HR laat plaatsen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 18:30 schreef knorretje het volgende:
[..]
hmm dat wordt dan dus eerst riolering zien te regelen voor we een nieuwe ketel kunnen kopen als we gaan voor een HR. Er hangt nu overigens een Vaillant vcw 182e
Hoe belangrijk is een HR. Ik hoor nml ook dat niet voor iedereen een HR echt nu de oplossing is (super veel rendement meer behaalt) en ze met een VR ook prima uit ten voeten kunnen. Vanaf wanneer wordt een HR echt noodzakelijk.
het probleem is dat hij voor ons op een verkeerde plek zit en de kosten die het met zich meebengen om hem te verplaatsen en alles te veranderen werd door velen afgeraden en als krankzinnig verklaard als we dat deden. Het nemen van een nwe ketel zou dan goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:29 schreef marky het volgende:
[..]
Gewoon lekker laten hangen. 15 jaar is geen moeten maar een indicatie. Er zijn ketels die er nog wel een paar jaar bijbranden.
Verder is van belang vooral niet een te groot vermogen in je huis te plaatsen is nergens voor nodig. Een installateur kan dat zo voor je berekeken. Het is niet per definitie zo dat de duurste de beste is. Beperk je een beejte tot de bekende merken. AWB, Vaiilant, Nefit, Remeha allemaal goed.
In zo'n geval kan je hem wel vervangen aangezien je nu toch kosten moet maken. Die Vaillant kan wel een jaartje of 20 worden maar dan toch is het zonde om nu niet te vervangen aangezien dan weer alles aangepast moet worden voor een andere ketel.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:40 schreef knorretje het volgende:
[..]
het probleem is dat hij voor ons op een verkeerde plek zit en de kosten die het met zich meebengen om hem te verplaatsen en alles te veranderen werd door velen afgeraden en als krankzinnig verklaard als we dat deden. Het nemen van een nwe ketel zou dan goedkoper zijn.
tnx. Zal morgen daar ook eens brochure van laten komen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:11 schreef rouletteking het volgende:
@ TS, Ik zou er een expert bijhalen, vooral om te bepalen hoeveel vermogen je nodig hebt. De gasprijs is inmiddels zo hoog geworden dat het bijna altijd loont om een HR-ketel op te hangen, en vergeet niet dat je er ook een stuk meer comfort door zult krijgen ( meer warm water p/min en radiatoren die sneller warm worden ). En als je een tip wilt welke ketel aan te schaffen, de Remeha Avanta gaat bij ons als warme broodjes over de toonbank. Het is een betrouwbaar toestel, biedt veel comfort (CW 4, dus ook een bad is snel gevuld), en is in vergelijking met veel andere ketels lekker licht en compact. Suc6 in ieder geval.
Als je een moderne ketel aanschaft bij voorkeur dus een HR dan moet je zorgen voor voldoende radiatoren. De HR ketel moet zijn warmte kwijt kunnen zodat zijn retourwater temperatuur laag is zodat het ding zijn hoogste rendement haalt. Dus gewoon in iedere kamer een radiator plaatsen ook keuken en badkamer. Je kan er dan wat thermostaatknoppen op zetten zodat je slaapkamer niet warmer wordt dan 15 graden (is normale slaaptemperatuur). En op deze manier haal je het hoogste rendement uit iedere verbruikte kuub gas.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:45 schreef knorretje het volgende:
[..]
tnx. Zal morgen daar ook eens brochure van laten komen.
(ow en een bad hoeft hier niet gevuld te worden, is er niet en komt er zo te zien ook niet). Slaapkamer hoeven ook niet verwarmd te zijn volop, slaaptemp is prima, tussen de 15 ende 18 graden. blijft de woonkamer/keuken en bijkeuken over in totaal 27m2 wat standaard aangenaam zou moeten zijn.
Ketel van de muur halen en een andere nieuwe combi op zolder laten plaatsen. Buizen door de tuin is niet echt top. De oude ketel moet je niet inleveren bij de installateur maar proberen zelf te verkopen op internet ofzo. Mensen met een vakantiehuisje of uit de kluiten gewassen caravan willen nog wel eens op zoek zijn naar een ketel.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:50 schreef Loesje29 het volgende:
Situatieschets in net aangeschafte huis:
HR ketel in berging, buizen dus onder de tuin door het huis in.
Ketel is uit 1999.
Grote spuuglelijke boiler in de keuken.
Vraag:
Wij willen nu OF graag op zolder een badgeiser laten maken, die het bad, de douche en de keuken van warm water voorziet en dan de HR ketel laten zitten.
OF we willen een hele nieuwe combiketel op zolder laten zetten, maar is het dan niet zonde van de HR ketel die er al zit in de berging buiten? We vragen ons alleen af of dat handig is, in de berging... Of dat we dan meteen beter voor een hele combi kunnen gaan.
Tips en adviezen zijn heel erg welkom
Stekker er in/uit. Reset knop indrukken, wil weleens helpen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:35 schreef Aventura het volgende:
Balen, vanmorgen had ik een koude douche. Op mijn CV-ketel (Intergas) stond foutcode 4: brander ontsteekt niet. Hij moet dit automatisch doen na een warmte-aanvraag, als -ie het na 4x nog niet doet is er meer aan de hand volgens mijn boekje. Ik heb de ketel eens nader bekeken maar er is geen waakvlam die ik kan aansteken. Ik vraag me af of ik nog iets kan doen om hem te laten ontsteken of niet?
We hebben het uiteindelijk opgelost door een minder lang stuk onder de grond door te gaan. Dus deels gewoon in een ander deel met vloerverwarming te leggen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:15 schreef Marsepein het volgende:
Een rachel teggen de betonnen liggers aan monteren en daar je leiding op vast beugelen?
Is dat niet gewoon de ketel die aanslaat als er vraag is ?quote:Op maandag 13 februari 2006 21:20 schreef Fessie het volgende:
Hallo, ik heb een probleempie
Me meissie heeft in dr huissie wat problemen met dr cv.
Eerst leek of er wel een waterval door de slaapkamer verwarming leek te vallen. Dus zooi ff ontlucht en is een stuk minder nu (hoefde niet bij te vullen, bardruk staat zo tussen te 2 en 2.4 bar)
Nu is het zo dat de boiler/cv op zolder heel vaak gaat brommen/zoemen wat zwaar irritant is.
Als je de heet water kraan even open zet is het weg!?
Wat kan dit zijn?? Te veel water druk?? iets kapot?? Sugesties?????
Inderdaad die Remeha Avanta krijgen wij ook niet aangesleept.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:11 schreef rouletteking het volgende:
@ TS, Ik zou er een expert bijhalen, vooral om te bepalen hoeveel vermogen je nodig hebt. De gasprijs is inmiddels zo hoog geworden dat het bijna altijd loont om een HR-ketel op te hangen, en vergeet niet dat je er ook een stuk meer comfort door zult krijgen ( meer warm water p/min en radiatoren die sneller warm worden ). En als je een tip wilt welke ketel aan te schaffen, de Remeha Avanta gaat bij ons als warme broodjes over de toonbank. Het is een betrouwbaar toestel, biedt veel comfort (CW 4, dus ook een bad is snel gevuld), en is in vergelijking met veel andere ketels lekker licht en compact. Suc6 in ieder geval.
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.quote:Op zondag 29 januari 2006 20:06 schreef Hanzsch het volgende:
@Marsepein: Ik heb vandaag een 2-wegklep aan het 2e circuit van m'n Daalderop geschroefd, geheel volgens het voorbeeld van jouw foto... En inderdaad, dat was de oplossing van alle problemen die we met 't 2e circuit hadden!Ik laat de 2-wegklep met een 'eigen' klokthermostaat schakelen en heb dus niets daarvan via het schakelpaneeltje van de ketel aangesloten. Wat kan een mens blij zijn met zoiets simpels. Nogmaals bedankt, ga zo door met dit prima topic!
![]()
Ehh, als de 2 weg klep dicht is, dan is er geen warmte in het 2e circuit. Als de 2 weg klep open is, dan komt er warmte in het 2e circuit door het draaien van de pomp.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:33 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik heb idem Daalderop als de TS heeft (24/80+) en heb opzich het zelfde 'probleem' als jij: het tweede circuit blijft verwarmen.
Opzich is dit niet een raar verschijnsel, aangezien het tweede circuit wordt verwarmd dmv nadraaien van de pomp van de ketel (hoeveel/hoevaak van dit nadraaien is in te stellen). Dit kan dus bij elke aanvraag voor warmte zijn (warmwater, normale verwarming of verwarming boiler). Verder zit er een niet-modulerende klok aan het tweede circuit gekoppeld die zorgt dat smorgens de vloerverwarming in de badkamer de juiste ingestelde temperatuur heeft: dit werkt prima. De werking van het systeem is dus in orde. Het is dan volgens mij ook meer een bij verschijnsel dat het tweede circuit ook warm is buiten de tijden dat jij het op de klok-thermosstaat hebt aangeduid.
En de informatie voorziening vanuit Daalderop kan ik met 1 woord aanduiden: waardeloos.
Mijn ketel is niet officieel door een Daalderop-erkend installateur uitgevoerd. Echter wel gewoon volledige garantie van de leverancier van de ketel aangezien deze als installateur is opgegeven.
Heb ik nog een andere vraag: wanneer laat je onderhoud aan je CV-ketel uitvoeren. Eens per jaar? Minder vaak? En heb je hier een 'abbonement' voor of juist niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |