quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef obelixdegexte het volgende:
ow in eindhoven die elke keer: "in de naam van god" loopt te schreeuwen whahahahaha
Kwamen de spelling&grammatica-Jehova's ook maar eens bij je aan de deur.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:25 schreef BoukeF het volgende:
laatst gehad,
net nieuw huis gekocht, (dat registreren diel uivolgens mij).
komen ze aabellen,
hun bladiebla verhaal,
ik heb ze rustig en beleefd verteld dat ik geen interesse had en ook geen tijd,
want ik was ana het verbouwen,
wat ondersteund werd doordat mijn schoonvader net een muurtje aan het weg boren was.
Wat je altijd moet doen wanneer ze voor de eerste keer komen is beleefd blijven,
het is hun goedrecht om langs de deur te komen,
netjes nee, bedankt,
de pret begint echter pas wanneer ze volhouden en elke 2 weken of iedere maand terug komen,
dan elke Nee meer kracht bijzetten,
Maar nooit met de deur smijten (straks gaat ie nog kapot, en zit jij met de problemen van een kapotte voordeur.
woorden als oprotten, krijg de tyfus met je klote geloof,
die mogen wel
De opleidingsjehova's idd......quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Kwamen de spelling&grammatica-Jehova's ook maar eens bij je aan de deur.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef borisbanaan het volgende:
Ik doe altijd open met m'n broek op m'n enkels, zwaai wat met m'n piemel, en verzeker ze dat het uiterst gezellig kan worden mits ze even binnenkomen en we even gezellig gaan "samenzijn"
kans op spelfouten is ook groter bij een langer verhaal dan 1 regeltjequote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Stoer manquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:28 schreef Pronk het volgende:
Ik laat de deur dicht en maak van achter het raam een gebaar dat ze moeten optyfen.
een stiekeme afvallige dus?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:30 schreef nietzman het volgende:
Overigens zijn er best toffe Jehova's. Een van mijn vorige stagebegeleiders was een getuige, en hij luisterde naar Rage Against the Machine..
Jaha daar staan Goddelijk mooie tekeningen in..quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:30 schreef VTB het volgende:
Jehova: "Goedemiddag, ik kom U het licht verkondigen."
V: "Sorry maar we hebben al lampen genoeg." sluit deur.
Normaal als ik thuis ben en ze bellen aan, (Komt bijna nooit voor) luister ik rustig naar hun verhaaltje. Beetje mee praten en discussieren. En dan krijg ik meestal zo'n leuk foldertje.![]()
haha ja, inderdaad, nog eentjequote:Op vrijdag 11 november 2005 11:30 schreef VTB het volgende:
Jehova: "Goedemiddag, ik kom U het licht verkondigen."
V: "Sorry maar we hebben al lampen genoeg." sluit deur.
Normaal als ik thuis ben en ze bellen aan, (Komt bijna nooit voor) luister ik rustig naar hun verhaaltje. Beetje mee praten en discussieren. En dan krijg ik meestal zo'n leuk foldertje.![]()
Bedoel je Arnold? "WILT U NA UW DOOD UW VRIJHEID HEBBEN OF GEHAD HEBBEN" schitterende kerelquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:19 schreef sr_firewire het volgende:
De laatste die bij mij een voet tussen de deur probeerde te krijgen zit nu in een rolstoel en maakt het centrum van Eindhoven onveilig.....
quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nietzman het volgende:
[..]
Die ja... Die idioot die winkelende mensen lastig valt met zijn geschreeuw over godslastering.....quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bedoel je Arnold? "WILT U NA UW DOOD UW VRIJHEID HEBBEN OF GEHAD HEBBEN" schitterende kerel
"Je moet bij de buren zijn"quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:59 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Mijn buren zijn jehova's. Aardige mensen. zo lang ze niet bij mij aan de deur staan
![]()
Zoiets.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:25 schreef nietzman het volgende:
Gewoon zeggen dat ik geen interesse heb en daarna doorgaan met mijn leven.
Het zit me dermate niet dwars dat ik me niet eens genoodzaakt voel er een topic over te openen.
quote:
Tolerant Nederland in full effect. Netjes hoor!quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:06 schreef buzzer het volgende:
De laatste keer dat ze kwamen heb ik mijn hond ingeschakeld. We hebben een Golden Retriever van 13 jaar en een grotere sul is er niet (en ze heet gewoon Tanja)..
Dioe probeerde zich toen ook het halletje in te wurmen om even lekker enthousiast te doen, en toen kwam ik op het lumineuse idee om te roepen: Af Satan, Satan lig !!!!!
Omdat de mensen iets proberen op te dringen waarvan ik vind dat je het zelf moet ondervinden of het je aanspreekt. Daar heb ik op zondag-ochtend geen preek voor nodig aan de deur.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:07 schreef AlphaOmega het volgende:
Netjes vragen of ze je willen registreren als 'niet geinteresseerd', en ze komen nooit weer. Ik weet niet waar die hekel aan Jehova's vandaan komt, en waarom daar altijd zo heftig op wordt gereageerd wanneer ze aan de deur komen. Het zijn mensen, met best wel goede normen en waarden, dus een fatsoenlijke vraag zullen zij ook fatsoenlijk behandelen...
En nee, ik ben geen Jehova, en ja, ik heb die vraag al meerdere malen gesteld, en dan heb je er geen last meer van.
Als jij op zondagmorgen 8 uur in je bed ligt en zo'n idioot staat aan jou deur te bellen...quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:07 schreef AlphaOmega het volgende:
Netjes vragen of ze je willen registreren als 'niet geinteresseerd', en ze komen nooit weer. Ik weet niet waar die hekel aan Jehova's vandaan komt, en waarom daar altijd zo heftig op wordt gereageerd wanneer ze aan de deur komen. Het zijn mensen, met best wel goede normen en waarden, dus een fatsoenlijke vraag zullen zij ook fatsoenlijk behandelen...
En nee, ik ben geen Jehova, en ja, ik heb die vraag al meerdere malen gesteld, en dan heb je er geen last meer van.
Dan ga jij bewijzen dat je een minstens zo grote idioot bent. Chapeau!quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als jij op zondagmorgen 8 uur in je bed ligt en zo'n idioot staat aan jou deur te bellen...![]()
beetje tegenstrijdig vind je niet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:07 schreef AlphaOmega het volgende:
Is niet open doen ook idioot gedragen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dan ga jij bewijzen dat je een minstens zo grote idioot bent. Chapeau!
Ik denk niet dat die lui op zondag mogen werkenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als jij op zondagmorgen 8 uur in je bed ligt en zo'n idioot staat aan jou deur te bellen...![]()
Dat is geen werken, dat is vrijwillig leugens verspreiden in de naam van GODquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:23 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die lui op zondag mogen werken
Laat jij je maar eens vaker wakker bellen door zo'n idioot op zondagmorgen als je net terug komt van een avond stappen!quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:13 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dan ga jij bewijzen dat je een minstens zo grote idioot bent. Chapeau!
Werkshuw tuig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:03 schreef ThE_ED het volgende:
Laatst was het licht hier kapot, maar zelfs dan zie je ze niet hoor.
Welke?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef obelixdegexte het volgende:
ow in eindhoven die elke keer: "in de naam van god" loopt te schreeuwen whahahahaha
ik heb op de middelbare school een meisje in de klas gehad niet door haar ouders gedwongen bij de Jehova zat, en die had niet bepaald een gezellig leven. Later sprak ik haar nog eens, en was ze er uit gestapt. Dat ze daardoor niet meer welkom was bij haar ouders en de familie was slechts bijzaak.. Dáár komt die afkeer vandaan.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:07 schreef AlphaOmega het volgende:
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:35 schreef Salvad0R het volgende:
heb 1 x last gehad van een wat ouder gezin die het nodig vond om me lastig te vallen met hun visies... Ik ging een gesprek met ze aan ... over Adam & Eva... dat die zoons van hen hun eigen moeder geneukt zouden moeten hebben, wilde de mens zich voortplantten. Toen begonnen ze het eng ofzo te vinden, want ze gingen meteen weg.
idd, vooral dat woordje "incest" heeft een leuk effect op die mensen in dat verbandquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde gedaan.....
En dan wel de woorden neuken, incest e.d. met nadruk genoemd......![]()
Die kwam ook ff god brengen en wou het licht laten zienquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:52 schreef Salvad0R het volgende:
mn broertje heeft een jehova ontmaagd, dat vind ik ook wel stoer
normen en waarden idd, mijn vorige buren waren bij de jehova's getuigen, maar toen hun zoonquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:32 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik heb op de middelbare school een meisje in de klas gehad niet door haar ouders gedwongen bij de Jehova zat, en die had niet bepaald een gezellig leven. Later sprak ik haar nog eens, en was ze er uit gestapt. Dat ze daardoor niet meer welkom was bij haar ouders en de familie was slechts bijzaak.. Dáár komt die afkeer vandaan.
"Wat nou voet?!? Hier, m'n lul, die duw ik heel ergens anders tussen!"quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Die kwam ook ff god brengen en wou het licht laten zien![]()
quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:05 schreef MouseOver het volgende:
[..]
"Wat nou voet?!? Hier, m'n lul, die duw ik heel ergens anders tussen!"
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:06 schreef buzzer het volgende:
De laatste keer dat ze kwamen heb ik mijn hond ingeschakeld. We hebben een Golden Retriever van 13 jaar en een grotere sul is er niet (en ze heet gewoon Tanja)..
Dioe probeerde zich toen ook het halletje in te wurmen om even lekker enthousiast te doen, en toen kwam ik op het lumineuse idee om te roepen: Af Satan, Satan lig !!!!!
Nooit meer een Jehova gezien daarna
Diezelfde idioot kom je ook wel eens in Heerlen tegen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:22 schreef obelixdegexte het volgende:
In Zwolle hadden we er eentje die op de route waar allemaal studenten van station naar Hogeschool Windesheim langskwamen zo ongeveer 3 keer per dag langs kwam lopen met de boodschap datquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:40 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Diezelfde idioot kom je ook wel eens in Heerlen tegen.
Voet ertussen natuurlijkquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En hoe reageren de Jehova's daar nu op?
*Proest*quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:03 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Ik verwelkom ze met mijn overdaad aan kennis der geschiedenis/mythologie en filosofie. Hier kunnen zelfs Jehova's zich niet uit lullen.
Daarna ga ik op de bank liggen en masturbeer ik, denkende aan die vrome mevrouw die ik maar wat lief anaal zou volblaffen vergezeld met subtiele tonen van Rammstein - Rein, Raus.
Ze is een jaar of 3 a 4 geleden overleden.....quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:07 schreef descendent1 het volgende:
[..]
In Zwolle hadden we er eentje die op de route waar allemaal studenten van station naar Hogeschool Windesheim langskwamen zo ongeveer 3 keer per dag langs kwam lopen met de boodschap dat
Jezus grootst is, Hij zal komen, Jezus onder de mensen... etc...![]()
Ik vraag me af waar ze gebleven is... komt nooit meer langs...![]()
![]()
Verkapt ik ben Jehova maar durf dat nu echt niet meer toe te geven postingquote:Op vrijdag 11 november 2005 16:23 schreef kayzie het volgende:
Verkapt ik ben stoer tegen Jehovah's getuigen topic
Nee joh, ik heb haar vorig jaar nog gezien. Donkere mevrouw, met een tasje van de Etos..quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:42 schreef Icefire1971 het volgende:
[..]
Ze is een jaar of 3 a 4 geleden overleden.....
Arnol heet die kerel, lapzwans!quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bedoel je Arnold? "WILT U NA UW DOOD UW VRIJHEID HEBBEN OF GEHAD HEBBEN" schitterende kerel
Die ja....quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:35 schreef Alchemila het volgende:
[..]
Nee joh, ik heb haar vorig jaar nog gezien. Donkere mevrouw, met een tasje van de Etos..
Stoerquote:Op zaterdag 12 november 2005 08:47 schreef Magic-IRC het volgende:
Heel vreemd maar sinds ik de deur open heb gedaan met een bepaalde t-shirt aan komen ze bij ons niet meer langs![]()
Zou dat komen door de tekening en de tekst die erop stond:
Een duivelen de tekst number of the beast
Ik weet van niets![]()
lachequote:Op zaterdag 12 november 2005 11:14 schreef Nuna het volgende:
Laatst kwamen ze bij een vriendin van me langs de deur. Had mijn vriendin zich verstopt in het huis en de deur niet open gedaan![]()
Shit echt waar????quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:59 schreef Natalie het volgende:
Ik zeg gewoon beleefd dat ik er geen behoefte aan hem. Zie geen reden om onbeschoft of onbeleefd te worden. 't Zijn gewoon mensen, hoor
Ja wat dan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:34 schreef veldmuis het volgende:
"Een overlijdings geval"
Wie weet moet je je attitude jegens ze eens veranderen. Daar schiet je meer mee op dan het overloze geblaat wat je nu uitkraamt.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:04 schreef Rekkie het volgende:
Shit echt waar????
Jehova's zijn mensen??Wanneer ga ze zich gedragen als mensen dan?
Hebben ze de eigenschap begrijpend luisteren niet meegekregen bij hun schepping?
Ja, misschien wilde ze dan wel even helpen zagenquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:45 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ja wat dan?
Sorry mevrouw, we hebben een lijk in huis?![]()
Wat schiet ik daar meer mme op dan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wie weet moet je je attitude jegens ze eens veranderen. Daar schiet je meer mee op dan het overloze geblaat wat je nu uitkraamt.
Whatever. Het blijft een schitterende kerel.quote:
Met dit soort mensen weet je het idd nooit.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:34 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, misschien wilde ze dan wel even helpen zagen.
Je weet het niet.
Natuurlijk geloven ze jou meteen als je opendoet in je meesteressen-outfit, en met een grote dildo in je hand !quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:40 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ze geloven me altijd gelijk als ik zeg geen interresse te hebben
I second that,quote:Op zondag 13 november 2005 01:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Whatever. Het blijft een schitterende kerel.
Je hebt het helaas toch niet helemaal goed opgevangen, want wat je zegt slaat nergens op ben ik bang. De bijbel zelf spreekt inderdaad over 144.000 mensen die 'van de aarde zijn gekocht' om te gaan regeren met Christus. Dat wil niet zeggen dat er van de hele wereld maar 144.000 mensen gered worden. Het betekent alleen dat niet iedereen naar de hemel gaat zoals velen denken (of een deel hemel en een deel hel, allebei niet waar)quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:00 schreef Gripper het volgende:
Een stukje achtergrondinformatie wat ik eens opgevangen heb (ben zelf christelijk opgevoed, en zulke info vergeet je toch nooit meer)
De jehova's doen hun werk om zich te kunnen verzekeren van een plaats in het koninkrijk. Dat aantal plaatsen is volgens hun leer echter beperkt, slechts 144.000, en de meesten daarvan zijn al vergeven.
Ik geloof er geen snars van. Lotsbestemming is TOTAAL GEEN leerstelling van de JG. Dus broodje aap. (het kan overigens wel een andere geloofsgroep geweest zijn, maar niet JG)quote:Op zaterdag 12 november 2005 16:22 schreef Mr-Coffee het volgende:
[quote]
Zegt die hoer van: Dat was dan de wil van god dat deze persoon is heengegaan.![]()
![]()
Maak daar maar een spijkerbroek en slobbershirt van hoor, meesteressen outfitjes en kinderen en dieren gaan niet zo heel goed samen namelijkquote:Op maandag 14 november 2005 09:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Natuurlijk geloven ze jou meteen als je opendoet in je meesteressen-outfit, en met een grote dildo in je hand !![]()
![]()
Ik geloof niet dat wat mensen hier op fok zeggen ook model staat voor wat ze doen... De meeste rukkertjes hebben het te druk met gamen of fokken om überhaupt de deur open te doen, en zeggen dan timide "nee dank u, geen interesse"quote:Op maandag 14 november 2005 13:09 schreef STORMSEEKER het volgende:
Sjonge jonge...wat een grootspraak weer hiero... Wat zijn we allemaal lekker stoer door onbeschoft te zijn..![]()
Kijk aan, weer wat geleerd. Je zal het beter weten dan ik, dit is ook alleen maar wat ik zelf heb gehoord zo. Weer een minsinterpretatie van niet gelovigen over Jehova's getuigen dan.quote:[..]
Je hebt het helaas toch niet helemaal goed opgevangen, want wat je zegt slaat nergens op ben ik bang. De bijbel zelf spreekt inderdaad over 144.000 mensen die 'van de aarde zijn gekocht' om te gaan regeren met Christus. Dat wil niet zeggen dat er van de hele wereld maar 144.000 mensen gered worden. Het betekent alleen dat niet iedereen naar de hemel gaat zoals velen denken (of een deel hemel en een deel hel, allebei niet waar)
Nee, niet iedereen MOET dat een keer gehoord hebben, iedereen mag zelf bepalen of hij zin heeft om dat te horen. We hebben genoeg bronnen van informatie in deze wereld om te weten dat het christelijk geloof (of dat nou door pinkstergemeenten, refo's, baptisten of jehova's wordt geleerd) bestaat. We kunnen dus ook heel goed zelf bepalen of we er meer van willen weten. Nieuwsgierige mensen vinden de weg vanzelf wel, als het je niet kan schelen ga je er ook niet naar zoeken. Dat betekent dus ook dat mijn zondagochtend van mij is, en dat als ik een gesprek wil, ik wel even naar bennekom bel (waar een heel groot JG-congrescentrum staat, kom je er wel eens?) of ze me een en ander willen komen uitleggen. Dat zou tenminste de juiste gang van zaken zijn.quote:De bijbel zegt dat het paradijs hersteld zal worden en dat mensen daarin kunnen leven op aarde.
En dat goede nieuws ('evangelie') zou iedereen een keer gehoord moeten hebben, vandaar de prediking. Het is niet iets wat mensen verzonnen hebben, maar het was Jezus die met prediken begon.
Leuke omschrijving toch?quote:Hulppieten....hahahahahha
Ach, als je bij mij aan de deur komt (mits niet met zo'n agressieve kop als op je avatarquote:Maar goed, ik laat jullie maar verdergaan met jullie stoere bezigheden...![]()
Ah kijk, ik vind het fijn om mensen te zien die wel gewoon kunnen reagerenquote:Op maandag 14 november 2005 14:50 schreef Gripper het volgende:
-Normale reactie-
Het is mensen dikwijls niet eens echt aan te rekenen, maar het is gewoon een feit dat velen wel hier en daar iets gehoord hebben, maar het fijne ervan niet weten en dan krijg je de gekste verhalen die dan gretig worden overgenomen. Het enige wat daaraan te doen is, is mensen kennis geven van zaken (zoals dat met zoveel dingen nodig is, kennis is sowieso belangrijk)quote:Kijk aan, weer wat geleerd. Je zal het beter weten dan ik, dit is ook alleen maar wat ik zelf heb gehoord zo. Weer een minsinterpretatie van niet gelovigen over Jehova's getuigen dan.
Ik bedoelde het niet vervelend hoor. Niemand wordt gedwongen tot wat dan ook, geloven kan alleen uit vrije wil. Het is echter wel zo dat als er mensen zijn die graag geluisterd en gehandeld hadden naar het nieuws, maar er nooit van gehoord hebben en gewoon niet wisten dat dit er wasquote:Nee, niet iedereen MOET dat een keer gehoord hebben, iedereen mag zelf bepalen of hij zin heeft om dat te horen.
Jaquote:(waar een heel groot JG-congrescentrum staat, kom je er wel eens?)
Misschien overbodig, maar wil toch graag benadrukken dat het er bij ons iets anders aan toe gaat.quote:Leuke omschrijving toch?Tja, ik kon ook even niet anders bedenken hoe ik aan niet-gelovigen uitleg dat ze de dominee helpen met geld ophalen bij een collecte, en huisbezoeken doen omdat de dominee niet genoeg tijd heeft om al z'n schaapjes te bezoeken. Hij moet tenslotte ook elke week een preek van een half uur voorbereiden en uit z'n hoofd leren.
Lijkt 'ie echt agressief? MM...ik vond hem alleen wel stoerquote:Ach, als je bij mij aan de deur komt (mits niet met zo'n agressieve kop als op je avatar) is er altijd ruimte voor een goed gesprek hoor! Tenzij het natuurlijk net effe niet uitkomt.
Nou, kom maar eens eenquote:Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik vind het leuk je gesproken te hebben!![]()
Hahaha bedankt voor de uitnodiging.quote:Op maandag 14 november 2005 16:26 schreef Gripper het volgende:
Nou, kom maar eens eenhalen dan, eens kijken of we uit de grote levensvragen kunnen komen
Er zijn geen kaartenbakken. Mensen die een tijdschrift kunnen achterlaten vragen meestal of ze terug mogen komen en maken zelf een aantekening, er wordt verder niets centraal opgeslagen.quote:Ik zal trouwens in de kaartenbak wel een terugkomen-voor-vervolggesprek-vinkje achter m'n adres hebben staan,
Dat wordt vaak wel eerst gevraagd. Het kan dat er iemand terug komt, maar het is niet gezegd.quote:Ik neem aan dat er dan een keer een bezoekje volgt om te vragen wat je van het blaadje vond?
Collectes zijn toch ook vrijwillige bijdragen?quote:Op maandag 14 november 2005 16:17 schreef STORMSEEKER het volgende:
Verder hebben wij geen collectes, alles is gebaseerd op vrijwillge bijdragen, zoals de bijbel gebiedt.
Is dat zo? Internet bevat naast nuttige informatie zeker ook gevaarlijke elementen van allerlei aard en daar moet zeker voor worden opgepast en daar wordt inderdaad voor gewaarschuwd. Maar praten over het geloof is nooit verboden, sterker nog, het is een plicht, in de prediking doet men toch precies hetzelfde? Op internet is het niet veel anders. Er worden hier mensen bereikt die anders nooit bereikt zouden worden.quote:Op maandag 14 november 2005 16:40 schreef kayzie het volgende:
In de zaal in Bennekom word ook gezegd dat je moet oppassen met online vertellen over je geloof, Stormseeker
Mmja, nou, bij collectes wordt er echt actief om geld gebedeld bij de geloofsleden en het lijkt dan toch min of meer een vorm van dwang te bezitten. Er komt dan zo'n bakje voorbij en iedereen ziet of je er iets in gooit of niet. Verder zijn er kerken die steevast van hun leden vereisen dat zij periodiek een bepaalde hoeveelheid geld geven.quote:Op maandag 14 november 2005 17:42 schreef Zelva het volgende:
Collectes zijn toch ook vrijwillige bijdragen?
Het is niet stoer, maar gewoon mijn muziekkeuze en dat schijnt bij de meeste jehova (bij de meeste geloven trouwens niet) niet in goede aart te vallen.quote:
Sorry, maar ik zie het verschil echt niet. Bakken neerzetten is toch ook actief om geld bedelen?quote:Op maandag 14 november 2005 17:49 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Mmja, nou, bij collectes wordt er echt actief om geld gebedeld bij de geloofsleden en het lijkt dan toch min of meer een vorm van dwang te bezitten. Er komt dan zo'n bakje voorbij en iedereen ziet of je er iets in gooit of niet. Verder zijn er kerken die steevast van hun leden vereisen dat zij periodiek een bepaalde hoeveelheid geld geven.
Bij ons staan er bakken achterin de zaal waar mensen hun bijdrage dicreet en naar eigen believen in kunnen deponeren.
Behalve de SP ken ik geen kerk waar je verplicht bent wat te geven. Welke heb je het over?quote:Verder zijn er kerken die steevast van hun leden vereisen dat zij periodiek een bepaalde hoeveelheid geld geven.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:52 schreef Salvad0R het volgende:
mn broertje heeft een jehova ontmaagd, dat vind ik ook wel stoer![]()
Ja, kijk! Now we're talking!quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Rekkie het volgende:
Die kwam ook ff god brengen en wou het licht laten zien![]()
Een klassiekert inderdaad.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:45 schreef Pek het volgende:
"Sorry, 'k ben Moslim"![]()
Succes gegarandeerd, werkt hier al jaren feilloos![]()
Misschien moet ik dat ook es flikken met m,n Severe Torture - Feasting On Blood LS aan ofzo.quote:Op maandag 14 november 2005 18:05 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Het is niet stoer, maar gewoon mijn muziekkeuze en dat schijnt bij de meeste jehova (bij de meeste geloven trouwens niet) niet in goede aart te vallen.
Maar als het werkt om door te laten dringen dat ik er niet van gediend ben![]()
[afbeelding]
Nou nee, lijkt me niet. Je wordt niet gedwongen of door anderen in de positie geplaats om iets te geven, je kunt zelf bepalen of je iets wilt geven wanneer jij dat wilt, of niet.quote:Op maandag 14 november 2005 18:14 schreef Zelva het volgende:
Sorry, maar ik zie het verschil echt niet. Bakken neerzetten is toch ook actief om geld bedelen?
Ik vond iets over de ''landover Baptists'':quote:Behalve de SP ken ik geen kerk waar je verplicht bent wat te geven. Welke heb je het over?
Waar baseer je eigenlijk op dat het paria's zijn? Wie zegt dat een Jehova's getuige gelijk staat aan werkeloze uitzuiger van onze maatschappij? Ik ben zeer benieuwd waar jij op baseert dat deze mensen geen (goede) baan hebben?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daar ben ik nou eens benieuwd naar. Bijna iedereen heeft een hekel aan deze paria's, de verschoppelingen van de maatschappij die er blijkbaar voor kiezen om door hun aanpak door de samenleving aan de kant gezet te worden.
Foutje:quote:Op maandag 14 november 2005 14:50 schreef Gripper het volgende:
(...)
Nee, niet iedereen MOET dat een keer gehoord hebben, iedereen mag zelf bepalen of hij zin heeft om dat te horen. We hebben genoeg bronnen van informatie in deze wereld om te weten dat het christelijk geloof (of dat nou door pinkstergemeenten, refo's, baptisten of jehova's wordt geleerd) bestaat. We kunnen dus ook heel goed zelf bepalen of we er meer van willen weten. Nieuwsgierige mensen vinden de weg vanzelf wel, als het je niet kan schelen ga je er ook niet naar zoeken. Dat betekent dus ook dat mijn zondagochtend van mij is, en dat als ik een gesprek wil, ik wel even naar bennekom bel (waar een heel groot JG-congrescentrum staat, kom je er wel eens?) of ze me een en ander willen komen uitleggen. Dat zou tenminste de juiste gang van zaken zijn.
(...)
Offe:quote:''Ik kom u god brengen.''
''Ja, zet maar in de tuin.''
quote:''Ik kom u het goede nieuws vertellen.''
''Ohja, waar is de bier gratis?''
Zo'n "idioot" zit op zondagochtend zelf in de Koninkrijkszaal..... om 8 uur zal ie echt niet voor de deur staanquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Goh, zou die "werkloze uitzuiger" van een collega van me dan toch liegen over zijn geloof?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer je eigenlijk op dat het paria's zijn? Wie zegt dat een Jehova's getuige gelijk staat aan werkeloze uitzuiger van onze maatschappij? Ik ben zeer benieuwd waar jij op baseert dat deze mensen geen (goede) baan hebben?
Ome Henkquote:Op dinsdag 15 november 2005 18:24 schreef JochemD het volgende:
Jehova zegt: "Ik kom u vrede en geluk brengen"
Persoon zegt: "Zet maar in de gang neer"
Gooien.quote:
Ik heb een heel goed beeld van de JGquote:Op woensdag 23 november 2005 14:47 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het onbeschofte gedrag (of slechts ''stoer'' gezemel) van de meesten hiero is ronduit stuitend.
Als je geen interesse hebt, dan zeg je dat gewoon. En als je niet meer bezocht wil worden dan zeg je dat ook gewoon. Klaar.
De meesten hebben volgens mij overigens totaal geen idee waar ze voor komen en waar ze voor staan. Maar het is wel stoer om mee te praten over hoe grof je wel niet tegen ze bent![]()
Het lijkt er ook op dat velen geen idee hebben van wat de JG doen in het dagelijks leven.
Nou, de meesten hebben gewoon een baan en al dan niet een gezin en er zitten genoeg hoogopgeleiden tussen. Niet dat het doordringt waarschijnlijk....
Wat heb jij een eenzijdige kijk op de zaak zeg. Je gaat er maar vanuit dat die mensen na een vriendelijk verzoek weg blijven...... dat zal in de meeste gevallen inderdaad zo zijn, maar lang niet altijd, zoals ook hier!quote:Op woensdag 23 november 2005 15:09 schreef STORMSEEKER het volgende:
Sommige mensen vinden dat alleen al storend, maar dat is gewoon niet nodig. En anders vraag je gewoon of ze je voorlopig niet meer willen bezoeken, klaar.
Hallo zeg.. Het is toch niet zo dat een Jehova die aanbelt jou hard op je muil slaat en als je op de grond ligt zeg: "Blijven liggen en luisteren, of je krijgt er nog een paar" ?quote:Op woensdag 23 november 2005 14:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar wat ik stuitend vind is dat jij er blindelings vanuit gaat dat JG niet onbeschoft zijn en niet drammerig of storend. Verdiep je daar maar eens in
Als je netjes de groetjes doet heb je nergens meer last van.quote:Op vrijdag 25 november 2005 12:30 schreef veldmuis het volgende:
Het is irritant als je zegt dat je geen interesse hebt, dat ze door blijven zeuren.
Hahhaha, dat donkere vrouwtje hoorde je ook al van 100'en meters afstand, altijd met een tekstbriefje in haar handen.. zou ze het nou NOG niet weten?quote:Op vrijdag 11 november 2005 15:07 schreef descendent1 het volgende:
[..]
In Zwolle hadden we er eentje die op de route waar allemaal studenten van station naar Hogeschool Windesheim langskwamen zo ongeveer 3 keer per dag langs kwam lopen met de boodschap dat
![]()
Maar om na 2 vriendelijke verzoeken met een bret voor je kop gewoon weer terug komen, dan kun je van mij verwachten dat ik zondag 's ochtends niet altijd even vriendelijk meer ben.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hallo zeg.. Het is toch niet zo dat een Jehova die aanbelt jou hard op je muil slaat en als je op de grond ligt zeg: "Blijven liggen en luisteren, of je krijgt er nog een paar" ?
Dat is idd zwaar irriquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:34 schreef Rekkie het volgende:
Waarvan 2 keer ze mijn dochter hebben wakker gebeld omdat ze blijven jengelen......
Het zijn soms net mensenquote:Op vrijdag 25 november 2005 15:47 schreef Nuna het volgende:
Omg. Ik kom er net achter dat een lerares bij mij op school Jehova is. Heb ik ook nog een jaar les van gehad, maar niets gemerkt.![]()
Oh.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je netjes de groetjes doet heb je nergens meer last van.
Groetjes, Diederik
De gedachte achter de prediking is in Nederland hetzelfde als over de hele wereld en dat is dat wij aan het gebod willen voldoen dat Jezus opgaf, namelijk ‘om discipelen te maken uit alle stammen en talen en natiën en hen leren alles te onderhouden wat Jezus gebood’ (Matth 28;19,20) en dus vertellen wij over het goede nieuws dat de bijbel inhoudt voor de toekomst, namelijk dat het oorspronkelijke paradijs hersteld zal worden en er geen ziekte en dood en oorlog e.d. meer zal zijn.quote:Op vrijdag 25 november 2005 06:58 schreef Mr.Zed het volgende:
@Stormseeker:
Wat is eigenlijk de gedachte achter het verkondigen van de boodschap in NL?
Dit werk wordt momenteel al in meer dan 235 landen op deze aardbol in zo'n 133 talen verricht. Dus zowel in ‘rijke’ landen als in ‘arme’ landen. Lectuur en de bijbel zelf wordt vertaald en gedrukt door vrijwilligers in zoveel mogelijk talen om iedereen te kunnen bereiken. Maar ook in de westerse wereld blijft de noodzaak om te prediken. Vooral veel jongeren, maar ook genoeg ouderen weten niets van de bijbel of het goede nieuws. Anderen zijn wel gelovig, maar zijn niet tevreden met hun religie. Daarom moet er ook in deze landen worden gepredikt.quote:Het lijkt mij dat het hedentendage veel "beter" is om de boodschap in ontwikkelingslanden te verspreiden, aangezien de kans dat men er niet van weet daar veel groter is.
Hoe wordt daar mee omgegaan?
Niemand wordt zomaar verplicht weggestuurd. Het is heel mooi als je dat werk wil en kan doen, maar het de 1 heeft daar betere omstandigheden voor dan de ander. Maar je kunt je opgeven als zendeling en er is gelegenheid om elke taal te leren in een speciale opleiding tot zendeling. Die worden inderdaad ook voornamelijk gestuurd naar de plaatsen waar de behoefte groot is.quote:Worden er soms mensen op reis gestuurd, of hangt dat geheel van eigen initiatief af?
In Gen 4:17 staat dat Kaïn die stad pas zelf ging bouwen toen hij al lang naar dat ‘land der vluchtelingschap’ was gevlucht en intussen al een kind had gekregen bij zijn vrouw. De naam van dat kind was Henoch.quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:22 schreef Gia het volgende:
Zelf heb ik al eens gevraagd of ze me uit konden leggen waar die andere mensen vandaan kwamen? Adam en Eva kregen twee zoons: Kaïn en Abel. Kaïn sloeg Abel dood en ging beschaamd naar een andere stad. Waar komt die stad vandaan.
Maar ik wel.quote:Hadden ze geen weerwoord op.
Dat beweren wij ook nergens.quote:Op een vraag of ik gelovig was en dus weleens in de kerk kwam antwoordde ik: In de bijbel staat dat waar drie of meer in zijn naam verenigd zijn, is God in hun midden. Kerkbezoek is derhalve niet noodzakelijk om te kunnen bidden.
Dat lijkt me erg sterk, dat soort bewoordingen gebruiken we over het algemeen helemaal niet.quote:Verder komen ze soms met de opmerking: Ik kom u het licht van de Heer brengen.
Mijn antwoord (gepikt overigens): Als je goedkoper bent dan Essent, dan sluit maar aan.
Ja zeker weten, alleen is het jammer dat de meeste jehova's nooit respecteren dat je hun mening niet deelt. Al breng ik het altjd op zo'n net mogelijke manier en neem ik, indien ik wat tijd heb, er ook rustig de tijd voor, voor het weggaan moeten ze altijd weer nog even proberen hun geloof op te dringen.quote:Op woensdag 30 november 2005 09:54 schreef Natalie het volgende:
Sommige doen het op een humoristische manier. Dat kan ik dan altijd wel weer waarderen
Ik weet het. En dan blijft voor mensen die geen interesse hebben best wel irritant, maar denk dat ze niet verkeerd bedoelen. Zoals je zelf ook al zegt gunnen ze je kennelijk iets wat volgens hen iets goeds iets.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja zeker weten, alleen is het jammer dat de meeste jehova's nooit respecteren dat je hun mening niet deelt. Al breng ik het altjd op zo'n net mogelijke manier en neem ik, indien ik wat tijd heb, er ook rustig de tijd voor, voor het weggaan moeten ze altijd weer nog even proberen hun geloof op te dringen.
Als je ze vraagt, waarom respecteren jullie andermans meningen niet, zoals ik die van u respecteer dan krijg ik altijd een antwoord van: 'We respecteren het wel, maar we willen u de kans op het licht niet ontnemen'.
Dat is waar ik op doel.quote:Op woensdag 23 november 2005 10:05 schreef GM het volgende:
[..]
Goh, zou die "werkloze uitzuiger" van een collega van me dan toch liegen over zijn geloof?
Dat de collega in kwestie Jehova's getuige is, is bijzaak. 't Is een prima collega en een heel geschikte kerel.
Over geloofskwesties zijn we het nooit eens, maar dat doet er niet toe.
Het wekt sympathie, zo'n harmonieus gezinnetje aan de deur. Kinderarbeid is het niet, dan zou ik vroeger ook een kindslaafje zijn geweest met dingetjes die ik in de kerk deed.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:02 schreef Panthera1984 het volgende:
Wat mij opviel was dat ze met het hele gezin langskwamen, buggy en kinderwagen ook. Is dat niet Kinderarbeid ofzo?
Ik blijf ook vriendenlijk en ik snap wel dat ze me iets goeds gunnen, ik ben niet echt van het type dat mensen niet respecteerd. Ik heb mijn eigen ideeën over zaken, hun hebben andere. Mij zul je nooit horen dat mijn ideologie goed is, maar je zal van mij ook niet snel horen dat die van hun goed is. Voor hun ben ik blij dat ze al het goede, wat het geloof hen te bieden heeft, genieten. Ik geniet van mijn leven op mijn manier.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik weet het. En dan blijft voor mensen die geen interesse hebben best wel irritant, maar denk dat ze niet verkeerd bedoelen. Zoals je zelf ook al zegt gunnen ze je kennelijk iets wat volgens hen iets goeds iets.
Maar goed, het zou natuurlijk beter (en prettig) zijn voor de bewuste bewoners als een nee ook gewoon geaccepteerd wordt. Met respect, maar alsnog een nee.
Anders lees je alle reacties eens en dan zie je dat er ook donders irritante JG bij kunnen zitten....quote:Op woensdag 30 november 2005 17:05 schreef bima het volgende:
Ik begrijp niet waarom mensen, zo een hekel aan die lui hebben, waar ik nu woon komen ze nooit, vroeger toen ik nog thuis woonde wel,. Je trek de deur open en zeg dat je geen behoefte heb aan een gesprek, en je wens elkaar een fijne dag toe klaar, no problemo zeurden ook nooit na.
Als ik sommige andere mensen hoor, komt het over alsof er gelijk binnengedrongen wordt of de voet tussen de deur gezet wordt.
Ik heb veel meer de schurft aan collectanten, 5 x per week!
Niet elke fokker overdrijft misschien?quote:Op woensdag 30 november 2005 22:10 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Anders lees je alle reacties eens en dan zie je dat er ook donders irritante JG bij kunnen zitten....
Niet elke JG is even vriendelijk
Ik heb een vraagje aan jou stormseeker..quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:43 schreef STORMSEEKER het volgende:
Kan een mod wellicht de TT aanpassen? Je kunt nameljk niet omgaan met ' Jehovah's' ', want
'Jehovah' is God zelf. Waar het hier om gaat zijn de ''Jehovah's getuigen''.
Dank.
Dat had ik ookquote:Op woensdag 30 november 2005 23:14 schreef j.chirac het volgende:
3. Met ze in discussie gaan totdat ze zelf weggaan (duurt wel een uurtje ofzo)![]()
4. Je ziet ze nooit me terug![]()
Kijk dan wel uit, mijn ervaring is dat ze knap onhebbelijk worden als je er in slaagt ze in 't nauw te drijvenquote:Op donderdag 1 december 2005 03:41 schreef logisnack het volgende:
Helaas heb ik ze nog nooit aan de deur gehad.
Maar na deze post lijkt het me wel duidelijk dat ik graag de discussie met ze aan ga.
Mooi verwoord en ik ben het volledig met je eens.quote:
Alleen doen collectanten nuttig werk voor de maatschappij, dat domme zooitje met hun kerkverhaaltjes niet.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:05 schreef bima het volgende:
Ik heb veel meer de schurft aan collectanten, 5 x per week!
En god natuurlijk, die bestaat ook...quote:Vroeger he..vroeger toen geloofde ik altijd dat er ergens
op de wereld een sprookjesbos was. Met kabouters en heksen en reuzen en waar de dieren konden praten en daar was het altijd gezellig.. Nou ja..altijd..altijd, altijd, altijd, altijd,altijd, altijd, altijd ,altijd, altijd!!!!!!!!!!
Daar was het ook wel eens hommeles.. Maar dat was dan snel weer opgelost, dan was er bijvoorbeeld een heks, die had zich dan misdragen en hoppakee.. die werd gewoon het sprookjes bos uit gebonjourd! Of de heks kwam tot inkeer, dat kon natuurlijk ook.
Ik geloofde daarin, totdat ik een jaar of 25 was en toen snapte ik in 1 keer..het bestaat niet..en daar heb ik het zo moeilijk mee gehad.. Want al mijn illusies waren weg ..er bestonden geen heksen..er bestonden geen reuzen, Er bestonden geen elfjes, de dieren konden niet praten, geen sneeuwwitje, geen doornroosje, geen roodkapje, geen assepoester, geen repelsteeltje, geen gelaarsde kat.. Het was allemaal weg!!
Het enige..wat wel bestond..dat zijn kabouters! Ja die bestaan wel kabouters..alleen, snap je, die heten
geen kabouters..maar lilliputters..
Wel eeuwig, niet onsterfelijk... dit klinkt als reincarnatiequote:Op donderdag 1 december 2005 03:41 schreef logisnack het volgende:
(...) 'Getuigen' zeggen zelf dat slechts 144.000 mensen (Joden en Heidenen) echte kinderen (gezalfden) van God zijn. Deze 144.000 zijn in de loop van krap 2000 jaar christendom door God uitgekozen om in de hemel met de Bruidegom Christus verenigd te worden. Alleen zij zijn zonen of kinderen Gods. De rest van de mensheid, voorzover ze zich op het eind van de 1000-jarige regering van Christus waardig getoond hebben eeuwig leven (GEEN onsterfelijk leven) te verkrijgen, worden de kleinkinderen van God genoemd, daar Christus hun eeuwige Vader is geworden (Jes.9:6) en daarmee God, de Vader van Jezus Christus, de Grootvader.
Mischien zijn er maar 144000 die het uiteindelijk al hun reincarnaties vol zullen houden in god te blijven geloven?quote:'Getuigen' nemen Christus wel aan als het 'ware licht' dat in de wereld kwam (Joh.1:9) maar ze geloven niet dat zij de macht hebben ontvangen Gods kinderen te worden zoals Johannes zegt in Joh.1:12. Ook in zijn eerste brief zegt de apostel Johannes, dat wie gelooft dat Jezus de Christus is, uit God geboren is (1 Joh.5:1), maar ook dit brengen de 'Getuigen' alleen van toepassing op de gezalfde klasse. Ook Joh.3:3,5, waar staat dat iemand uit water en Geest geboren moet worden, passen zij alleen op de gezalfden toe.
IMO is dit het op zo'n manier verdraaien van het woord, dat het leugenachtig wordt. Over Jezus wordt niet voor niets gezegd: "Een ieder die in hem geloofd zal niet verloren gaan, maar eeuwig leven hebben". Er word hier niet gedoeld op 144000 gelukkigen.
Je kunt ook spreken over het 1 worden van man en vrouw, maar dat wil niet zeggen dat de man een vrouw is of andersom.quote:Ik kan me heel goed vinden in de visie om het geloof te verkondigen. Zelf verkies ik daar een niet-opdringerige manier bij. Door huis aan huis te gaan maak je juist dat mensen een hekel aan de godsdienst (of zelfs godsdienst in het algemeen) krijgen.
Ook zie ik in dit topic dat mensen een compleet verkeerde beeldvorming krijgen.
Ze scheren alle christenen over 1 kam met Jehova's getuigen.
Ik getuig er liever van dat Jezus mijn verlosser is en dat hij de enige weg tot de Vader is.
Ook geloof ik, in tegenstelling tot getuigen, dat Jezus God is.
En nee, het woord 3-eenheid staat inderdaad ook niet in de bijbel, maar wel zegt Jezus dat Hij en de Vader 1 zijn, en de bijbel maakt duidelijk dat de Heilige Geest de Geest van God is.
"Onderzoek alle dingen en behoud slechts het goede."quote:Ik daag je uit om de bijbel eens te onderzoeken... Nou wil ik niet zeggen dat je dat niet al doet, maar als dat doet, neem dan eens een andere vertaling dan de nieuwe wereldvertaling en leg dan alle leerstellingen van het wachttoren genootschap eens voor 1 keertje aan de kant.
(...)
Bijna ieder mens raakt geagiteerd wanneer hij een discussie verliest.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kijk dan wel uit, mijn ervaring is dat ze knap onhebbelijk worden als je er in slaagt ze in 't nauw te drijven![]()
Niet mee eens...quote:Op zondag 4 december 2005 00:49 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Alleen doen collectanten nuttig werk voor de maatschappij, dat domme zooitje met hun kerkverhaaltjes niet.
Mag ik hieruit opmaken dat de gemeenschap jouw wereldreis financiert, als je onderweg maar zalen bouwt?quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:55 schreef STORMSEEKER het volgende:
(...)
Niemand wordt zomaar verplicht weggestuurd. Het is heel mooi als je dat werk wil en kan doen, maar het de 1 heeft daar betere omstandigheden voor dan de ander. Maar je kunt je opgeven als zendeling en er is gelegenheid om elke taal te leren in een speciale opleiding tot zendeling. Die worden inderdaad ook voornamelijk gestuurd naar de plaatsen waar de behoefte groot is.
Er is zelfs een internationaal bouwcommitee, dat reizende werkers, die zichzelf daarvoor hebben opgegen natuurlijk, van land naar land stuurt om er zalen te bouwen.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:45 schreef Killer_Mom het volgende:
(...) alle geloof is voor de dommen.
geloof in wat je doet, in jezelf.(...)
Niet mee eens. maar goed, daar gaat de discussie niet over.quote:Op dinsdag 6 december 2005 01:45 schreef Killer_Mom het volgende:
alle geloof is voor de dommen.
geloof in wat je doet, in jezelf. .laat je niet onderdrukken.
Tot voor kort woonde ik in een studentenkamer naast die route. Ik vond het wel heel gezellig altijdquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:07 schreef descendent1 het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:41 schreef brrrrrrt het volgende:
het grappigste verhaal wat ik eens heb gehoord is van een gesjeesde dominee, die het niet op jehova's had.
hij wist dat de jehova's bij hun "huis aan huis training" ook een protocol leren dat je als je bij iemand binnen bent, en hij biedt je iets aan (eten,drinken) moet je het altijd aannemen, ook al lust je het niet of heb je geen zin.
Want op die manier neem je als het ware iemands aanbod van een "relatie" aan, door hem de kans te geven om iets voor je te doen, en dat verbetert de verstandhouding met je "klant".
Dus die dominee nodigde die jehova's binnen en bood ze de hele tijd beschuit met pindakaas aan.. bizar natuurlijk maar goed zij maar eten.
en eten en eten tot ze na drie of vier beschuiten hun kaken haast niet meer van elkaar kregen omdat alles aan hun verhemelte plakte.
Ondertussen schiep de dominee er een sarcastisch genoegen in om ze flink aan de praat te houden.
En dan had hij een lol jongen!
Als je de bijbel naast de leerstellingen van elke religie houdt en je gaat na in hoeverre zo overeenkomen, dan kom je er vrij snel achter of die religie in de buurt zit van de waarheid.quote:Op donderdag 1 december 2005 03:41 schreef logisnack het volgende:
Ik heb een vraagje aan jou stormseeker..
Hoe komt het dat je er zo van bent overtuigd dat de leerstellingen van de getuigen de waarheid zijn?
De bijbel heeft uitleg nodig. Veel is makkelijk, maar ook veel is zeer diepgaand. Alleen al de vele opvattingen die er bestaan maken duidelijk dat er een soort hulp nodig moet zijn. Echter, geen ENKEL door de JG gepubliceerd blad of boek is een vervanging oid van de bijbel. Ze is inderdaad slechts een middel om de bijbel trachten beter te begrijpen. Dit is ook het geval bij zat andere religies, ik zie niet waarom wij daarin anders, of zelfs slechter zouden zijn.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik geloof ook in God en ik geloof ook dat ik de waarheid ken.. maar is het niet een beetje jammer om de bijbel met een handleiding (de wachttoren) te gaan lezen?
A) Wat wil je hier mee zeggen?quote:'Getuigen' zeggen zelf dat slechts 144.000 mensen (Joden en Heidenen) echte kinderen (gezalfden) van God zijn. Deze 144.000 zijn in de loop van krap 2000 jaar christendom door God uitgekozen om in de hemel met de Bruidegom Christus verenigd te worden. Alleen zij zijn zonen of kinderen Gods. De rest van de mensheid, voorzover ze zich op het eind van de 1000-jarige regering van Christus waardig getoond hebben eeuwig leven (GEEN onsterfelijk leven) te verkrijgen,
worden de kleinkinderen van God genoemd, daar Christus hun eeuwige Vader is geworden (Jes.9:6) en daarmee God, de Vader van Jezus Christus, de Grootvader.
Mensen kunnen dat ook niet kiezen. (Als ze niet willen hoeven ze niet, maar ze kunnen niet zelf kiezen naar de hemel te gaan en tot de 144.000 te horen)quote:'Getuigen' nemen Christus wel aan als het 'ware licht' dat in de wereld kwam (Joh.1:9) maar ze geloven niet dat zij de macht hebben ontvangen Gods kinderen te worden zoals Johannes zegt in Joh.1:12.
Johannes was aan het einde van zijn leven zo ongeveer en hij was de laatste van de overgebleven apostelen. Hij zag dat de ‘afval’ / de ‘antichrist’ opkwam en dat gemeenten uit elkaar vielen en dat verdeeldheid en dergelijke begon in te treden, zoals ook al was voorzegd.quote:Ook in zijn eerste brief zegt de apostel Johannes, dat wie gelooft dat Jezus de Christus is, uit God geboren is (1 Joh.5:1), maar ook dit brengen de 'Getuigen' alleen van toepassing op de gezalfde klasse. Ook Joh.3:3,5, waar staat dat iemand uit water en Geest geboren moet worden, passen zij alleen op de gezalfden toe.
En iedereen kan ook eeuwig leven hebben, hetzij als 1 van de gekozen 144.000 of als 1 van de ‘grote schare’ die in het nieuwe paradijs op aarde zullen leven. Je doet net alsof alleen de 144.000 gelukkig zullen zijn. Zij hebben echter als taak om te regeren. De rest van de getrouwe mensheid zal echter op aarde verblijven ‘die niet voor niets is gemaakt’ en die altijd zal blijven bestaan. En ook juist met als doel om in vrede en zonder pijn en ellende (Openb 21:3-5) te blijven leven.quote:IMO is dit het op zo'n manier verdraaien van het woord, dat het leugenachtig wordt. Over Jezus wordt niet voor niets gezegd: "Een ieder die in hem geloofd zal niet verloren gaan, maar eeuwig leven hebben". Er word hier niet gedoeld op 144000 gelukkigen.
Ten eerste valt dat wel mee. Ten tweede: er worden zeer veel mensen gevonden op die manier.quote:Ik kan me heel goed vinden in de visie om het geloof te verkondigen. Zelf verkies ik daar een niet-opdringerige manier bij. Door huis aan huis te gaan maak je juist dat mensen een hekel aan de godsdienst (of zelfs godsdienst in het algemeen) krijgen.
Onwetendheid omtrent de JG zorgt voor veel vooroordeel. Wist je dat de JG ook sterk zijn vervolgd door veel landen tussen 1914 en 1945? Wist je dat de totaal onschuldige en vooral pacifistische getuigen die weigerden de wapens op te nemen voor Hitler (itt veel andere gelovigen) in grote getale in concentratiekampen hebben gezeten en velen daarom zijn omgekomen? Wist je dat Rusland en de voormalig USSR jarenlang door de Orthodoxe kerk zijn opgehitst tegen de JG en hen door middel van leugens en propaganda het leven onmogelijk hebben gemaakt?quote:Ook zie ik in dit topic dat mensen een compleet verkeerde beeldvorming krijgen.
Dit weer een andere discussie, die ik best aan wil gaan, maar ik doe het niet hier en niet in dit subforum omdat het te lang zal worden en niet past in general. Ik kan er een topic over maken in WFL, je moet het maar zeggen.quote:Ook geloof ik, in tegenstelling tot getuigen, dat Jezus God is.
En nee, het woord 3-eenheid staat inderdaad ook niet in de bijbel, maar wel zegt Jezus dat Hij en de Vader 1 zijn, en de bijbel maakt duidelijk dat de Heilige Geest de Geest van God is.
Ik heb zo’n 15 verschillende vertalingen tot mijn permanente beschikking welke ik in mijn uitgebreide onderzoeken reeds veelvuldig heb ondervraagd. Naar mijn mening is de NWV zeer correct opgesteld en voldoet volledig aan de (tot zover ontdekte) originele tekst.quote:Ik daag je uit om de bijbel eens te onderzoeken... Nou wil ik niet zeggen dat je dat niet al doet, maar als dat doet, neem dan eens een andere vertaling dan de nieuwe wereldvertaling en leg dan alle leerstellingen van het wachttoren genootschap eens voor 1 keertje aan de kant.
Succes
Insgelijks.quote:Maar na deze post lijkt het me wel duidelijk dat ik graag de discussie met ze aan ga.
Ah..een ''Christen'' die een hekel heeft aan medeChristenen...quote:Op zaterdag 17 december 2005 15:41 schreef brrrrrrt het volgende:
het grappigste verhaal wat ik eens heb gehoord is van een gesjeesde dominee, die het niet op jehova's had.
Wat een onzinverhaal.quote:hij wist dat de jehova's bij hun "huis aan huis training" ook een protocol leren dat je als je bij iemand binnen bent, en hij biedt je iets aan (eten,drinken) moet je het altijd aannemen, ook al lust je het niet of heb je geen zin.
Ten eerste zijn zij geen sekte, ten tweede is het een vredelievende, internationale organisatie.quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:54 schreef brrrrrrt het volgende:
De jehova's getuigen zijn een walgelijke kwaadaardige Amerikaanse sekte,
Zij doen niet aan politiek, zij stemmen niet en stellen zich niet verkiesbaar. Alles is gebaseerd op vrijwillige bijdragen waarmee lectuur wordt gedrukt en waarmee personen in rampgebieden mee geholpen worden en waar zalen van worden gebouwd.quote:die alleen maar streeft naar zoveel mogelijk geld en macht,
Je bent in de war met de Katholieke kerk. Elk lid dat ernstige zonde pleegt wordt subiet uitgesloten en mag pas terugkeren na oprecht berouw. Er is geen dwang. Je mag alleen uit vrije wil geloven.quote:en daarbij veel leed aanricht door hun hersenspoelingen, allerlei doofpot affaires mbt wijdverbreid seksueel misbruik onder sekteleden,
Het verbod op bloed is niet onzinnig. Ten eerste is het bijbels, ten tweede kan elke beter geinformeerde arts je de zeer schadelijke korte- en langetermijnrisico's noemen van bloedtransfusie.quote:onzinnige dingen als verbod op bloedtransfusies,
Wederom niet achterlijk. Slechtheid mag niet worden getolereerd in de Christelijke gemeente.quote:en het kapotscheuren van families en vriendschappen door hun achterlijke regels om het contact te verbreken.
Je hebt helaas totaal geen idee waar je het over hebt en dat is jammer. Bronnen zijn zeer zeker wel degelijk aan de orde hier.quote:Wat mij betreft tijd dus om over andere dingen te gaan zeuren dan "je moet eens wat aan je bronnen doen". Ik zeg: de verknipte jehova's getuigen club moeten lekker ontbonden worden en tot criminele organisatie verklaard worden, net als scientology en de hele duistere Amerikaanse teringzooi.
Waar zou het tegen helpen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:36 schreef Cattara het volgende:
Dus(ik dacht dat het een geintje was)het bordje aan de muur:"Ik geef bloed"werkt echt!?
Je opan zat bij de waffen-ssquote:Op maandag 21 november 2005 11:59 schreef Sammy_Klebold het volgende:
In 40-45 wist mijn opa wel raad met die vuige JOhova's
Wel weer schraal dat hij dat nooit echt zou dureven, maar toch leuk dat-ie het verzint.quote:Van het weekend kwamen er ook een paar bij mijn ouders aan de deur. Ik doe open en luister even beleefd.
"Oh, zijn jullie van dat blaadje 'De Wachttoren'?"
"Ja", antwoorden ze blij verrast.
"Dat lezen we bij ons in het studentenhuis altijd. Heel leuk blaadje alleen ik heb er wel één ding op aan te merken."
"Oh, wat dan?"
"Er staan nogal veel excuusnegers op de voorkant."
Kwak, deur dicht.
Aha, dus dat kan elke "beter geinformeerde arts" mij vertellen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:56 schreef STORMSEEKER het volgende:
Het verbod op bloed is niet onzinnig. Ten eerste is het bijbels, ten tweede kan elke beter geinformeerde arts je de zeer schadelijke korte- en langetermijnrisico's noemen van bloedtransfusie.
Bij zware verwondingen helpen tientallen liters bloed uiteindelijk ook niet. En dan sterf je alsnog EN je hebt een bijbels gebod overtreden.quote:Op zondag 18 december 2005 13:10 schreef brrrrrrt het volgende:
Aha, dus dat kan elke "beter geinformeerde arts" mij vertellen.
Nou, maar elke OEN kan jou vertellen dat een bloedtransfusie vaak nodig is om iemands leven te redden!
En het is misdadig als iemand dat dan niet toestaat om een of andere vage religieuze onzin reden.
Nu weet ik weer exact waarom ik zo ontzettend afkeer heb tegen dat geloof.quote:Op zondag 18 december 2005 13:36 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Bij zware verwondingen helpen tientallen liters bloed uiteindelijk ook niet. En dan sterf je alsnog EN je hebt een bijbels gebod overtreden.
Of je overleeft het wel en je sterft een jaar later alsnog aan een vorm van Hepatits of iets dergelijks.
EN je hebt wederom het gebod overtreden.
Ik ken anders maar weinig mensen die zich hebben laten dopen uit eigen keuze. Is allemaal gebeurt toen ze nog een baby waren en toen ze dus nog geen weet ervan hadden wat dat betekende.quote:Op zondag 18 december 2005 13:36 schreef STORMSEEKER het volgende:
Iedereen die zich laat dopen weet dat en gaat ermee akkoord.
1) Commerciele boodschappen kosten geen tijdquote:Op maandag 19 december 2005 17:10 schreef WN het volgende:
Duidelijk dat jehova's nogal meevallen vergeleken met figuren als Martinovibes.
Als hier jehova's aan de deur komen praat ik altijd even met ze. Dan krijg ik een boekje, dat ik weer kan lezen. Hoe komt het dat mensen zich hier aan ergeren, maar niet aan de duizende (evt. verborgen) commerciele boodschappen die je leven proberen te beinvloeden.....
Beste Koenholio,quote:Op maandag 19 december 2005 16:53 schreef Koenholio het volgende:
Ik ken anders maar weinig mensen die zich hebben laten dopen uit eigen keuze. Is allemaal gebeurt toen ze nog een baby waren en toen ze dus nog geen weet ervan hadden wat dat betekende.
BAH.![]()
Ik wil het ook niet weten, maar dat schijnt bij dit kut-volk niet door te dringen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik merk steeds weer dat veel mensen gewoon echt totaal geen idee hebben van de leerstellingen van de JG.
Helaas zorgt dit wel voor veel onterecht onbegrip.
een keer midden in de nacht aanbellen en vragen of ze een kopje suiker hebbenquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:59 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Mijn buren zijn jehova's. Aardige mensen. zo lang ze niet bij mij aan de deur staan
![]()
hahahahahhaahaquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:19 schreef sr_firewire het volgende:
De laatste die bij mij een voet tussen de deur probeerde te krijgen zit nu in een rolstoel en maakt het centrum van Eindhoven onveilig.....
Behoorlijk enge lui dus.quote:Op zaterdag 17 december 2005 20:56 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Ten eerste zijn zij geen sekte, ten tweede is het een vredelievende, internationale organisatie.
[..]
Het zijn ook mensen en ik geloof ook best dat ze goed in de zin hebben. Alleen de manier waarop ze hun geloof aan anderen opdringen kunnen mensen vaak niet tolereren wat resulteert in dit gedragquote:Op dinsdag 20 december 2005 00:45 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik merk steeds weer dat veel mensen gewoon echt totaal geen idee hebben van de leerstellingen van de JG.
Helaas zorgt dit wel voor veel onterecht onbegrip.
Ik zou gewoon je avatar laten zienquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:53 schreef glasbak het volgende:
De laatste jehova die bij mij binnen was heb ik omhelst,een zoen gegeven en we zijn zonder narigheid of ruzie uit elkaar gegaan.
Nu is ze een ex-vriendin.
edit: voor de mensen die denken dat ik ook een getuige ben : Neen.. ik ben Rooms-Katholiek
Dit zal nooit lang goed gaan. Hij wordt al snel uit de gemeenschap gezet worden en zal zijn familie niet meer mogen zien. Een ieder die zijn plannen steunt, het trouwen met iemand van 'buiten de wereld', zal ook binnen de kortste keren afvallige zijn en als dusdanig behandeld worden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Een vriendin van me gaat in januari met een Jehova trouwen.
Hij wil niet breken met zijn familie, maar is volgens zichzelf 'niet helemaal overtuigd meer'.
Ze gaan trouwen omdat ze hem dan mag blijven zien.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Hm, sinds ze trouwplannen hebben is ze ineens wel helemaal geaccepteerd binnen de familie.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dit zal nooit lang goed gaan. Hij wordt al snel uit de gemeenschap gezet worden en zal zijn familie niet meer mogen zien. Een ieder die zijn plannen steunt, het trouwen met iemand van 'buiten de wereld', zal ook binnen de kortste keren afvallige zijn en als dusdanig behandeld worden.
Pics?quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:31 schreef stephanie_xx het volgende:
Een van mijn vriendinnen is Jehova's getuige. Ze loopt er echt niet mee te koop dat ze dat is. Ze was laatst jarig maar ik kon niet zeggen van nou meid, gefeliciteerd want ze vieren daar in dat gezin geen verjaardagen. was wel ff vreemd dat ik niet kon zeggen van gefeliciteerd enzo. Maar verder is ze net zo (ab)normaal als de rest van mijn vriendinnenen je merkt niks aan d'r ofzo.. ze dringt niks aan je op en is een hele leuke meid
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |