abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32167416
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar is dat een overtreding? Je ziet daar het nut van in?
Voor de quotum van de KLPD is het mooi meegenomen maar of het verder enige functie heeft. Ik denk het niet.
[..]
Je stelt ergens een grens (over het algemeen op basis van b.v. verkeersveiligheid) als die overschreden wordt ga je de fout in. Dan weet je dat je het risico loopt op een boete, zo gek is dat toch niet?
quote:
Ze hadden waarschijnlijk niet genoeg snelheidsovertreders beboet
Neuh gewoon door de lokale politie die is veel meer op dat soort zaken uitgerust.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32167435
En als 10 kilometer per uur nog geen overtreding is wat dan wel 20, 40, 60 kilometer per uur te hard?
pi_32167466
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:06 schreef du_ke het volgende:
Je stelt ergens een grens (over het algemeen op basis van b.v. verkeersveiligheid) als die overschreden wordt ga je de fout in. Dan weet je dat je het risico loopt op een boete, zo gek is dat toch niet?
We hebben het hier over "overtredingen" van 5 of 10km. Welke verkeersveiligheid breng je daarmee in gevaar?

Mensen die 80 km/h rijden op de snelweg zijn veel gevaarlijker. Minimum snelheid zou weer moeten worden ingevoerd.
quote:
Neuh gewoon door de lokale politie die is veel meer op dat soort zaken uitgerust.
Ja verkeerde prioriteiten weet de politie wel te stellen.
pi_32167489
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:06 schreef du_ke het volgende:
En als 10 kilometer per uur nog geen overtreding is wat dan wel 20, 40, 60 kilometer per uur te hard?
Hangt af van de situatie zoals ik al eerder zei.

130/140 op de snelweg zie ik niet als een probleem. 100 op een provinciale weg waar je 80 mag wel.
pi_32167543
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

We hebben het hier over "overtredingen" van 5 of 10km. Welke verkeersveiligheid breng je daarmee in gevaar?
Je hebt een rangere reactietijd en daarmee een langere remweg. Dit maakt de kans op ongelukken een stuk groter. Zeker aangezien die tijden vrij exponentieel toenemen.
quote:
Mensen die 80 km/h rijden op de snelweg zijn veel gevaarlijker. Minimum snelheid zou weer moeten worden ingevoerd.
[..]
80 is niets gevaarlijks aan zolang je het maar op de rechterbaan doet. Zo hard rijden de vrachtwagens ook.
quote:
Ja verkeerde prioriteiten weet de politie wel te stellen.
Och er gebeuren veel ongelukken met fietsers zonder licht. Het is een kleine moeite met groot redement. Ik heb een vriend die brandweerman is die me erg terecht uitkaffert als ik zonder licht op de fiets rijd. Daarvoor heeft hij iets te veel ongelukken meegemaakt...
pi_32167587
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hangt af van de situatie zoals ik al eerder zei.

130/140 op de snelweg zie ik niet als een probleem. 100 op een provinciale weg waar je 80 mag wel.
Tja je moet gewoon simpele grenzen stellen. Lijkt me wel zo duidelijk. De Nederlandse snelwegen zijn fundamenteel anders van aard dan b.v. de Duitse Autobahnen dat maakt ongelimiteerd hardrijden gewoon niet mogelijk.
pi_32167606
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef du_ke het volgende:
Je hebt een rangere reactietijd en daarmee een langere remweg. Dit maakt de kans op ongelukken een stuk groter. Zeker aangezien die tijden vrij exponentieel toenemen.
Het verschil tussen 130 en 120 is minimaal. We hebben het hier niet over grove overtredingen.
quote:
80 is niets gevaarlijks aan zolang je het maar op de rechterbaan doet. Zo hard rijden de vrachtwagens ook.
Ook dat levert gevaarlijke situaties op en bovendien files.
quote:
Och er gebeuren veel ongelukken met fietsers zonder licht. Het is een kleine moeite met groot redement. Ik heb een vriend die brandweerman is die me erg terecht uitkaffert als ik zonder licht op de fiets rijd. Daarvoor heeft hij iets te veel ongelukken meegemaakt...
Dan mogen ze weleens in Amsterdam gaan controleren.
Of wacht dan ineens is er een gedoog beleid.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:14 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet gewoon simpele grenzen stellen. Lijkt me wel zo duidelijk. De Nederlandse snelwegen zijn fundamenteel anders van aard dan b.v. de Duitse Autobahnen dat maakt ongelimiteerd hardrijden gewoon niet mogelijk.
Ik heb het ook nergens over ongelimiteerd hardrijden.
pi_32167684
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het verschil tussen 130 en 120 is minimaal. We hebben het hier niet over grove overtredingen.
[..]
De kans dat je een boete krijgt als je daadwerkelijk 130 rijdt is dan ook minimaal.
quote:
Ook dat levert gevaarlijke situaties op en bovendien files.
[..]
Juist niet, 80 per uur is de ideale doorstroomsnelheid.
quote:
Dan mogen ze weleens in Amsterdam gaan controleren.
Of wacht dan ineens is er een gedoog beleid.
[..]
Klopt ook daar zouden ze moeten controleren.
quote:
Ik heb het ook nergens over ongelimiteerd hardrijden.
Wat is dan wel je grens op de snelweg?
pi_32167827
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:18 schreef du_ke het volgende:
De kans dat je een boete krijgt als je daadwerkelijk 130 rijdt is dan ook minimaal.
Wel degelijk wordt je bij een snelheidsovertreding van 10 km/h op de bon geslingerd.
quote:
Juist niet, 80 per uur is de ideale doorstroomsnelheid.
Onzin. De snelheidsverlaging bij Overschie in Rotterdam heeft tot meer files geleid.
quote:
Klopt ook daar zouden ze moeten controleren.
Vrij groot politie apparaat heb je dan nodig.
quote:
Wat is dan wel je grens op de snelweg?
10/20 km/h te hard zou geen probleem moeten zijn als de omstandigheden dat toelaten. 's nachts bijv.
pi_32167871
quote:
Pronk steunt aanklacht tegen Donner en Verdonk

Ruim 4.200 personen steunen het initiatief om de ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Rita Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken aan te klagen voor dood door schuld, naar aanleiding van de brand op Schiphol. Onder hen zijn oud-minister Jan Pronk, cabaretier Freek de Jonge en schrijver Geert Mak.

Dat lieten de initiatiefnemers van de actie donderdag weten. Pronk heeft de verklaring op de internetsite 'een royaal gebaar' ondertekend als oud-voorzitter van Vluchtelingenorganisaties Nederland.

De organisatoren wijzen de beschuldigende vinger in de richting van Donner en Verdonk. Degene die de brand in het cellencomplex aanstak is hoogstwaarschijnlijk een 25-jarige gedetineerde uit Libië die in het complex gevangen zat.
WTF!

Hoe wil je een minister hier verantwoordelijk voor stellen??? Bij de brand in Volendam, de explosie in Enschede, de legionella-epidemie in Boven Karspel, de Dijkdoorbraak bij Wilnis, Screbrenica etc. etc. etc. zijn toch ook nooit ministers aangeklaagd??
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_32167917
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wel degelijk wordt je bij een snelheidsovertreding van 10 km/h op de bon geslingerd.
[..]
Daar mag je me dan een bron van geven. Iemand die volgens de meter 130 heeft gereden en daar een boete voor heeft gehad. (dus na aftrek van de correctie)
quote:
Onzin. De snelheidsverlaging bij Overschie in Rotterdam heeft tot meer files geleid.
[..]
Dat komt door de aard van de automobilist die graag aan normopvulling doet in plaats van zich netjes te gedragen door een constante snelheid aan te nemen.
quote:
Vrij groot politie apparaat heb je dan nodig.
[..]
Steekproefsgewijs .
quote:
10/20 km/h te hard zou geen probleem moeten zijn als de omstandigheden dat toelaten. 's nachts bijv.
Zeker 's nachts is je reactievermogen een stuk minder...
pi_32167925
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:26 schreef sizzler het volgende:
WTF!

Hoe wil je een minister hier verantwoordelijk voor stellen??? Bij de brand in Volendam, de explosie in Enschede, de legionella-epidemie in Boven Karspel, de Dijkdoorbraak bij Wilnis, Screbrenica etc. etc. etc. zijn toch ook nooit ministers aangeklaagd??
omg als je denkt dat mensen niet lager kunnen zinken lees je zo'n bericht.
pi_32167940
lekkere geile slet ma tokkie
pi_32167946
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:26 schreef sizzler het volgende:

[..]

WTF!

Daar zat dan ook nog altijd zeker een schakel of twee extra tussen. Niet dat ik het direct eens ben met die aanklacht.
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:30:15 #165
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32167952
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar mag je me dan een bron van geven. Iemand die volgens de meter 130 heeft gereden en daar een boete voor heeft gehad. (dus na aftrek van de correctie)
Bij mijn ouders zijn toch al vaak boetes binnengekomen van 3 km/h, 5 km/h en zelfs 1x 2 km/h te hard. Tel daar je correctie bij op en het blijft nog steeds onder de 10 km.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:31:30 #166
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32167975
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar zat dan ook nog altijd zeker een schakel of twee extra tussen. Niet dat ik het direct eens ben met die aanklacht.
Ik wel, een minister is verantwoordelijk voor het beleid. In dit geval gaat het om grove schendingen, slecht personeel, niet aan de voorwaarden gehouden, etc.

In Volendam goldt eenzelfde aanklacht en men heeft daar gretig gebruik van gemaakt.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32167983
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:28 schreef du_ke het volgende:
Nogmaal mijn ouders hebben weleens een bekeuring gehad voor 10 km/h te hard.
quote:
Dat komt door de aard van de automobilist die graag aan normopvulling doet in plaats van zich netjes te gedragen door een constante snelheid aan te nemen.
Ja theorie, in de praktijk werkt het niet.
Snelheid omhoog en de doorstroming gaat veel beter.
quote:
Steekproefsgewijs .
Laat de politie zich liever richten op belangrijkere zaken.
quote:
Zeker 's nachts is je reactievermogen een stuk minder...
Als je nooit auto rijdt wellicht.
pi_32167997
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:30 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Bij mijn ouders zijn toch al vaak boetes binnengekomen van 3 km/h, 5 km/h en zelfs 1x 2 km/h te hard. Tel daar je correctie bij op en het blijft nog steeds onder de 10 km.
Ook op snelwegen?
pi_32168008
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:31 schreef Tafkahs het volgende:
Ik wel, een minister is verantwoordelijk voor het beleid. In dit geval gaat het om grove schendingen, slecht personeel, niet aan de voorwaarden gehouden, etc.

In Volendam goldt eenzelfde aanklacht en men heeft daar gretig gebruik van gemaakt.
Leuk en aardig maar waren Freek,Jan en Geert toen?
pi_32168047
Het is belachelijk dat deze drie gevallen persoonlijkheden de schuld in de schoenen schuiven van twee ministers terwijl de daadwerkelijke dader een gedetineerde is.

Omgekeerde wereld in optima forma en een pak boter op het hoofd waar je u tegen zegt.
pi_32168054
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

En Verdonk en Donner zijn daar cipier?
pi_32168057
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nogmaal mijn ouders hebben weleens een bekeuring gehad voor 10 km/h te hard.
[..]
10 kilometer na correctie kan inderdaad.
quote:
Ja theorie, in de praktijk werkt het niet.
Snelheid omhoog en de doorstroming gaat veel beter.
[..][q]Nee hoor want dan is er sprake van veel meer optrekke en afremmen. Naast ongelukken de klassieke file veroorzaker .

[q]Laat de politie zich liever richten op belangrijkere zaken.
[..]
Het lijkt me weldegelijk een zaak voor de politie. Belangrijk voor de veiligheid met een groot direct effect op het aantal ongelukken.
quote:
Als je nooit auto rijdt wellicht.
Ook als je vaak auto rijdt blijft het 's nachts door de vermoeidheid gevaarlijker.
pi_32168073
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

En Verdonk en Donner zijn daar cipier?
Geen cipiers maar wel 'eigenaar' om het zo maar te noemen. En een Veerman is ook aangeklaagd.
pi_32168085
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het is belachelijk dat deze drie gevallen persoonlijkheden de schuld in de schoenen schuiven van twee ministers terwijl de daadwerkelijke dader een gedetineerde is.

Omgekeerde wereld in optima forma en een pak boter op het hoofd waar je u tegen zegt.
Idd. Anders kan je Van der Hoeve ook wel aanklagen voor de duizenden verkeersslachtoffers per jaar.
pi_32168089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef MrX1982 het volgende:

De opdrachtgever van de bouw hoort ervoor te zorgen dat een gevangenis veilig is en de gedetineerden zichzelf en anderen niets aan kunnen doen.
pi_32168092
Ik ga binnenkort Jan Pronk aanklagen vanwege het feit dat dankzij hem en zijn kijk op ontwikkelingswerk er ontelbare hongerige Afrikaantjes zijn gestorven.
pi_32168102
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef sizzler het volgende:
Idd. Anders kan je Van der Hoeve ook wel aanklagen voor de duizenden verkeersslachtoffers per jaar.
Breng ze niet op een idee
pi_32168166
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen cipiers maar wel 'eigenaar' om het zo maar te noemen. En een Veerman is ook aangeklaagd.
Gevangenen => cipiers => afdelingshoofd => directeur => IND => Ministerie van Justitie => ministers Verdonk en Donner. Misschien dat je Schiphol en de gemeente Haarlemmermeer er ook bij kan halen omdat die verantwoordelijk zijn voor de vergunningen en brandcontroles die hier niet goed zijn uitgevoerd.

Maar de keten van verantwoordelijkheden is veel te lang om ook maar een milimeter schuld toe te schuiven.

vrijdag 11 november 2005 @ 01:41:08 #179
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168168
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef sizzler het volgende:

[..]

Vanwege slecht inzicht in het eigen kunnen
pi_32168171
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef du_ke het volgende:
De opdrachtgever van de bouw hoort ervoor te zorgen dat een gevangenis veilig is en de gedetineerden zichzelf en anderen niets aan kunnen doen.
Oh maar als een gedetineerde de boel in de fik steekt is er maar een hoofdschuldige en dat is de brandstichter.

Als ik hier in mijn kamer mijn gordijn in de fik steek en het huis brandt af. Is de gordijnen fabrikant dan schuldig?
pi_32168213
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:41 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Vanwege slecht inzicht in het eigen kunnen
Vanwegen het niet kunnen garanderen van de veiligheid van andere weggebruikers als een vrachtwagen op hol slaat.
pi_32168219
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh maar als een gedetineerde de boel in de fik steekt is er maar een hoofdschuldige en dat is de brandstichter.

Als ik hier in mijn kamer mijn gordijn in de fik steek en het huis brandt af. Is de gordijnen fabrikant dan schuldig?
Je hebt hoofd en medeschuldigen. Als het gebouw niet geschikt blijkt te zijn als gevangenis dan mag je dat de minsiter als hoogste verantwoordelijke aanrekenen lijkt me.
pi_32168235
Ik neem ook aan dat een rechter met verstand, iets wat je mag verwachten van een rechter, deze aanklacht direct in de prullenbak deponeert waar het hoort.
pi_32168274
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:44 schreef MrX1982 het volgende:
Ik neem ook aan dat een rechter met verstand, iets wat je mag verwachten van een rechter, deze aanklacht direct in de prullenbak deponeert waar het hoort.
Ik veracht dat de rechter de wet op die wijze interpreteert die hem juist lijkt. Wat daar uitkomt zal ik accepteren. Het gaat mij te ver dat direct dwaas te noemen.
pi_32168278
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:43 schreef du_ke het volgende:
Je hebt hoofd en medeschuldigen. Als het gebouw niet geschikt blijkt te zijn als gevangenis dan mag je dat de minsiter als hoogste verantwoordelijke aanrekenen lijkt me.
Vreemd dat ze totaal voorbij gaan aan die gedetineerde. Lijkt me nog steeds de hoofdschuldige in dit verhaal.

Daarnaast zitten er genoeg lagen tussen Schiphol en de ministers.

Het getuigt bovendien weer van een Verdonk en Donner antipathie die blijkbaar ook gehoor vindt bij mensen als Jan, Freek en Geert.

Niet de drie meest geloofwaardige mensen. Freek zijn cabaret shows lopen zeker niet meer zo goed
pi_32168350
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:47 schreef du_ke het volgende:
Ik veracht dat de rechter de wet op die wijze interpreteert die hem juist lijkt. Wat daar uitkomt zal ik accepteren. Het gaat mij te ver dat direct dwaas te noemen.
Bij een veroordeling van Verdonk en Donner is natuurlijk het hek van de dam.
Dat begrijp je zeker wel.

Maar zover komt het vast niet.
pi_32168364
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bij een veroordeling van Verdonk en Donner is natuurlijk het hek van de dam.
Dat begrijp je zeker wel.

Maar zover komt het vast niet.
Dat verwacht ik ook niet en mocht het wel zo zijn dan zal daar zonder twijfel voldoende reden voor zijn...
pi_32168398
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:53 schreef du_ke het volgende:
Dat verwacht ik ook niet en mocht het wel zo zijn dan zal daar zonder twijfel voldoende reden voor zijn...
We zien wel waar deze drie "helden" ons mee naar toe nemen op het gebied van juridische aanklachten.

Voor nu ga ik slapen voordat ik word aangeklaagd door Freek, Jan en Geert omdat ik (mede) verantwoordelijk ben voor het broeikaseffect omdat mijn pc stroom vreet
pi_32168571
kipjes ik ga pitten .
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:09:01 #190
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168595
heb je een kipje eigenlijk, Du_ke?
pi_32168620
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:09 schreef Tafkahs het volgende:
heb je een kipje eigenlijk, Du_ke?
Nee helaas momenteel niet .
pi_32168632
En jij?
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:12:01 #193
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168642
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee helaas momenteel niet .
het wordt een koude winter he, hou er rekening mee. Gelukkig zijn linkse mensen makkelijker in het regelen van vrouwelijke reetverwarming
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:12:44 #194
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168653
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:11 schreef du_ke het volgende:
En jij?
Nee, ik ook niet. En over minder dan een maand word ik godverdomme 30
pi_32168687
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:12 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet. En over minder dan een maand word ik godverdomme 30
ja dan gaan de jaren tellen.

maar ik ga ff zeiken en dan echt pitten. Het weekend zal wel weer zwaar zat worden .
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:17:08 #196
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168718
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

ja dan gaan de jaren tellen.

maar ik ga ff zeiken en dan echt pitten. Het weekend zal wel weer zwaar zat worden .
Wooohooo, rock 'n roll 4ever!
pi_32168748
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:17 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wooohooo, rock 'n roll 4ever!
ja ach het is meer dat het gewoon vol is. Ach het houdt me van de straat .
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:20:46 #198
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32168770
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

ja ach het is meer dat het gewoon vol is. Ach het houdt me van de straat .
Goed bezig, broeder Du_ke
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:35:53 #199
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_32168941
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:20 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Goed bezig, broeder Du_ke
Het schijnt allemaal leven te heten :

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:54:34 #200
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32169188
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:35 schreef Flumina het volgende:

[..]

Het schijnt allemaal leven te heten :

Doe iets!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')