Je stelt ergens een grens (over het algemeen op basis van b.v. verkeersveiligheid) als die overschreden wordt ga je de fout in. Dan weet je dat je het risico loopt op een boete, zo gek is dat toch niet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar is dat een overtreding? Je ziet daar het nut van in?
Voor de quotum van de KLPD is het mooi meegenomen maar of het verder enige functie heeft. Ik denk het niet.
[..]
Neuh gewoon door de lokale politie die is veel meer op dat soort zaken uitgerust.quote:Ze hadden waarschijnlijk niet genoeg snelheidsovertreders beboet
We hebben het hier over "overtredingen" van 5 of 10km. Welke verkeersveiligheid breng je daarmee in gevaar?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:06 schreef du_ke het volgende:
Je stelt ergens een grens (over het algemeen op basis van b.v. verkeersveiligheid) als die overschreden wordt ga je de fout in. Dan weet je dat je het risico loopt op een boete, zo gek is dat toch niet?
Ja verkeerde prioriteiten weet de politie wel te stellen.quote:Neuh gewoon door de lokale politie die is veel meer op dat soort zaken uitgerust.
Hangt af van de situatie zoals ik al eerder zei.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:06 schreef du_ke het volgende:
En als 10 kilometer per uur nog geen overtreding is wat dan wel 20, 40, 60 kilometer per uur te hard?
Je hebt een rangere reactietijd en daarmee een langere remweg. Dit maakt de kans op ongelukken een stuk groter. Zeker aangezien die tijden vrij exponentieel toenemen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
We hebben het hier over "overtredingen" van 5 of 10km. Welke verkeersveiligheid breng je daarmee in gevaar?
80 is niets gevaarlijks aan zolang je het maar op de rechterbaan doet. Zo hard rijden de vrachtwagens ook.quote:Mensen die 80 km/h rijden op de snelweg zijn veel gevaarlijker. Minimum snelheid zou weer moeten worden ingevoerd.
[..]
Och er gebeuren veel ongelukken met fietsers zonder licht. Het is een kleine moeite met groot redement. Ik heb een vriend die brandweerman is die me erg terecht uitkaffert als ik zonder licht op de fiets rijd. Daarvoor heeft hij iets te veel ongelukken meegemaakt...quote:Ja verkeerde prioriteiten weet de politie wel te stellen.
Tja je moet gewoon simpele grenzen stellen. Lijkt me wel zo duidelijk. De Nederlandse snelwegen zijn fundamenteel anders van aard dan b.v. de Duitse Autobahnen dat maakt ongelimiteerd hardrijden gewoon niet mogelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hangt af van de situatie zoals ik al eerder zei.
130/140 op de snelweg zie ik niet als een probleem. 100 op een provinciale weg waar je 80 mag wel.
Het verschil tussen 130 en 120 is minimaal. We hebben het hier niet over grove overtredingen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef du_ke het volgende:
Je hebt een rangere reactietijd en daarmee een langere remweg. Dit maakt de kans op ongelukken een stuk groter. Zeker aangezien die tijden vrij exponentieel toenemen.
Ook dat levert gevaarlijke situaties op en bovendien files.quote:80 is niets gevaarlijks aan zolang je het maar op de rechterbaan doet. Zo hard rijden de vrachtwagens ook.
Dan mogen ze weleens in Amsterdam gaan controleren.quote:Och er gebeuren veel ongelukken met fietsers zonder licht. Het is een kleine moeite met groot redement. Ik heb een vriend die brandweerman is die me erg terecht uitkaffert als ik zonder licht op de fiets rijd. Daarvoor heeft hij iets te veel ongelukken meegemaakt...
Ik heb het ook nergens over ongelimiteerd hardrijden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:14 schreef du_ke het volgende:
Tja je moet gewoon simpele grenzen stellen. Lijkt me wel zo duidelijk. De Nederlandse snelwegen zijn fundamenteel anders van aard dan b.v. de Duitse Autobahnen dat maakt ongelimiteerd hardrijden gewoon niet mogelijk.
De kans dat je een boete krijgt als je daadwerkelijk 130 rijdt is dan ook minimaal.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het verschil tussen 130 en 120 is minimaal. We hebben het hier niet over grove overtredingen.
[..]
Juist niet, 80 per uur is de ideale doorstroomsnelheid.quote:Ook dat levert gevaarlijke situaties op en bovendien files.
[..]
Klopt ook daar zouden ze moeten controleren.quote:Dan mogen ze weleens in Amsterdam gaan controleren.
Of wacht dan ineens is er een gedoog beleid.
[..]
Wat is dan wel je grens op de snelweg?quote:Ik heb het ook nergens over ongelimiteerd hardrijden.
Wel degelijk wordt je bij een snelheidsovertreding van 10 km/h op de bon geslingerd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:18 schreef du_ke het volgende:
De kans dat je een boete krijgt als je daadwerkelijk 130 rijdt is dan ook minimaal.
Onzin. De snelheidsverlaging bij Overschie in Rotterdam heeft tot meer files geleid.quote:Juist niet, 80 per uur is de ideale doorstroomsnelheid.
Vrij groot politie apparaat heb je dan nodig.quote:Klopt ook daar zouden ze moeten controleren.
10/20 km/h te hard zou geen probleem moeten zijn als de omstandigheden dat toelaten. 's nachts bijv.quote:Wat is dan wel je grens op de snelweg?
WTF!quote:Pronk steunt aanklacht tegen Donner en Verdonk
Ruim 4.200 personen steunen het initiatief om de ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Rita Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken aan te klagen voor dood door schuld, naar aanleiding van de brand op Schiphol. Onder hen zijn oud-minister Jan Pronk, cabaretier Freek de Jonge en schrijver Geert Mak.
Dat lieten de initiatiefnemers van de actie donderdag weten. Pronk heeft de verklaring op de internetsite 'een royaal gebaar' ondertekend als oud-voorzitter van Vluchtelingenorganisaties Nederland.
De organisatoren wijzen de beschuldigende vinger in de richting van Donner en Verdonk. Degene die de brand in het cellencomplex aanstak is hoogstwaarschijnlijk een 25-jarige gedetineerde uit Libië die in het complex gevangen zat.
Daar mag je me dan een bron van geven. Iemand die volgens de meter 130 heeft gereden en daar een boete voor heeft gehad. (dus na aftrek van de correctie)quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wel degelijk wordt je bij een snelheidsovertreding van 10 km/h op de bon geslingerd.
[..]
Dat komt door de aard van de automobilist die graag aan normopvulling doet in plaats van zich netjes te gedragen door een constante snelheid aan te nemen.quote:Onzin. De snelheidsverlaging bij Overschie in Rotterdam heeft tot meer files geleid.
[..]
Steekproefsgewijsquote:Vrij groot politie apparaat heb je dan nodig.
[..]
Zeker 's nachts is je reactievermogen een stuk minder...quote:10/20 km/h te hard zou geen probleem moeten zijn als de omstandigheden dat toelaten. 's nachts bijv.
omg als je denkt dat mensen niet lager kunnen zinken lees je zo'n bericht.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:26 schreef sizzler het volgende:
WTF!
Hoe wil je een minister hier verantwoordelijk voor stellen??? Bij de brand in Volendam, de explosie in Enschede, de legionella-epidemie in Boven Karspel, de Dijkdoorbraak bij Wilnis, Screbrenica etc. etc. etc. zijn toch ook nooit ministers aangeklaagd??
Daar zat dan ook nog altijd zeker een schakel of twee extra tussen. Niet dat ik het direct eens ben met die aanklacht.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
WTF!
Hoe wil je een minister hier verantwoordelijk voor stellen??? Bij de brand in Volendam, de explosie in Enschede, de legionella-epidemie in Boven Karspel, de Dijkdoorbraak bij Wilnis, Screbrenica etc. etc. etc. zijn toch ook nooit ministers aangeklaagd??
Bij mijn ouders zijn toch al vaak boetes binnengekomen van 3 km/h, 5 km/h en zelfs 1x 2 km/h te hard. Tel daar je correctie bij op en het blijft nog steeds onder de 10 km.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar mag je me dan een bron van geven. Iemand die volgens de meter 130 heeft gereden en daar een boete voor heeft gehad. (dus na aftrek van de correctie)
Ik wel, een minister is verantwoordelijk voor het beleid. In dit geval gaat het om grove schendingen, slecht personeel, niet aan de voorwaarden gehouden, etc.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zat dan ook nog altijd zeker een schakel of twee extra tussen. Niet dat ik het direct eens ben met die aanklacht.
Nogmaal mijn ouders hebben weleens een bekeuring gehad voor 10 km/h te hard.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:28 schreef du_ke het volgende:
Daar mag je me dan een bron van geven. Iemand die volgens de meter 130 heeft gereden en daar een boete voor heeft gehad. (dus na aftrek van de correctie)
Ja theorie, in de praktijk werkt het niet.quote:Dat komt door de aard van de automobilist die graag aan normopvulling doet in plaats van zich netjes te gedragen door een constante snelheid aan te nemen.
Laat de politie zich liever richten op belangrijkere zaken.quote:Steekproefsgewijs.
Als je nooit auto rijdt wellicht.quote:Zeker 's nachts is je reactievermogen een stuk minder...
Ook op snelwegen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:30 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Bij mijn ouders zijn toch al vaak boetes binnengekomen van 3 km/h, 5 km/h en zelfs 1x 2 km/h te hard. Tel daar je correctie bij op en het blijft nog steeds onder de 10 km.
Leuk en aardig maar waren Freek,Jan en Geert toen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:31 schreef Tafkahs het volgende:
Ik wel, een minister is verantwoordelijk voor het beleid. In dit geval gaat het om grove schendingen, slecht personeel, niet aan de voorwaarden gehouden, etc.
In Volendam goldt eenzelfde aanklacht en men heeft daar gretig gebruik van gemaakt.
En Verdonk en Donner zijn daar cipier?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zat dan ook nog altijd zeker een schakel of twee extra tussen. Niet dat ik het direct eens ben met die aanklacht.
10 kilometer na correctie kan inderdaad.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nogmaal mijn ouders hebben weleens een bekeuring gehad voor 10 km/h te hard.
[..]
Het lijkt me weldegelijk een zaak voor de politie. Belangrijk voor de veiligheid met een groot direct effect op het aantal ongelukken.quote:Ja theorie, in de praktijk werkt het niet.
Snelheid omhoog en de doorstroming gaat veel beter.
[..][q]Nee hoor want dan is er sprake van veel meer optrekke en afremmen. Naast ongelukken de klassieke file veroorzaker.
[q]Laat de politie zich liever richten op belangrijkere zaken.
[..]
Ook als je vaak auto rijdt blijft het 's nachts door de vermoeidheid gevaarlijker.quote:Als je nooit auto rijdt wellicht.
Geen cipiers maar wel 'eigenaar' om het zo maar te noemen. En een Veerman is ook aangeklaagd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef sizzler het volgende:
[..]
En Verdonk en Donner zijn daar cipier?
Idd. Anders kan je Van der Hoeve ook wel aanklagen voor de duizenden verkeersslachtoffers per jaar.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het is belachelijk dat deze drie gevallen persoonlijkheden de schuld in de schoenen schuiven van twee ministers terwijl de daadwerkelijke dader een gedetineerde is.
Omgekeerde wereld in optima forma en een pak boter op het hoofd waar je u tegen zegt.
De opdrachtgever van de bouw hoort ervoor te zorgen dat een gevangenis veilig is en de gedetineerden zichzelf en anderen niets aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
Het is belachelijk dat deze drie gevallen persoonlijkheden de schuld in de schoenen schuiven van twee ministers terwijl de daadwerkelijke dader een gedetineerde is.
Omgekeerde wereld in optima forma en een pak boter op het hoofd waar je u tegen zegt.
Breng ze niet op een ideequote:Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef sizzler het volgende:
Idd. Anders kan je Van der Hoeve ook wel aanklagen voor de duizenden verkeersslachtoffers per jaar.
Gevangenen => cipiers => afdelingshoofd => directeur => IND => Ministerie van Justitie => ministers Verdonk en Donner. Misschien dat je Schiphol en de gemeente Haarlemmermeer er ook bij kan halen omdat die verantwoordelijk zijn voor de vergunningen en brandcontroles die hier niet goed zijn uitgevoerd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Geen cipiers maar wel 'eigenaar' om het zo maar te noemen. En een Veerman is ook aangeklaagd.
Vanwege slecht inzicht in het eigen kunnenquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef sizzler het volgende:
[..]
Idd. Anders kan je Van der Hoeve ook wel aanklagen voor de duizenden verkeersslachtoffers per jaar.
Oh maar als een gedetineerde de boel in de fik steekt is er maar een hoofdschuldige en dat is de brandstichter.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:37 schreef du_ke het volgende:
De opdrachtgever van de bouw hoort ervoor te zorgen dat een gevangenis veilig is en de gedetineerden zichzelf en anderen niets aan kunnen doen.
Vanwegen het niet kunnen garanderen van de veiligheid van andere weggebruikers als een vrachtwagen op hol slaat.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:41 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Vanwege slecht inzicht in het eigen kunnen
Je hebt hoofd en medeschuldigen. Als het gebouw niet geschikt blijkt te zijn als gevangenis dan mag je dat de minsiter als hoogste verantwoordelijke aanrekenen lijkt me.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh maar als een gedetineerde de boel in de fik steekt is er maar een hoofdschuldige en dat is de brandstichter.
Als ik hier in mijn kamer mijn gordijn in de fik steek en het huis brandt af. Is de gordijnen fabrikant dan schuldig?
Ik veracht dat de rechter de wet op die wijze interpreteert die hem juist lijkt. Wat daar uitkomt zal ik accepteren. Het gaat mij te ver dat direct dwaas te noemen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:44 schreef MrX1982 het volgende:
Ik neem ook aan dat een rechter met verstand, iets wat je mag verwachten van een rechter, deze aanklacht direct in de prullenbak deponeert waar het hoort.
Vreemd dat ze totaal voorbij gaan aan die gedetineerde. Lijkt me nog steeds de hoofdschuldige in dit verhaal.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:43 schreef du_ke het volgende:
Je hebt hoofd en medeschuldigen. Als het gebouw niet geschikt blijkt te zijn als gevangenis dan mag je dat de minsiter als hoogste verantwoordelijke aanrekenen lijkt me.
Bij een veroordeling van Verdonk en Donner is natuurlijk het hek van de dam.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:47 schreef du_ke het volgende:
Ik veracht dat de rechter de wet op die wijze interpreteert die hem juist lijkt. Wat daar uitkomt zal ik accepteren. Het gaat mij te ver dat direct dwaas te noemen.
Dat verwacht ik ook niet en mocht het wel zo zijn dan zal daar zonder twijfel voldoende reden voor zijn...quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Bij een veroordeling van Verdonk en Donner is natuurlijk het hek van de dam.
Dat begrijp je zeker wel.
Maar zover komt het vast niet.
We zien wel waar deze drie "helden" ons mee naar toe nemen op het gebied van juridische aanklachten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:53 schreef du_ke het volgende:
Dat verwacht ik ook niet en mocht het wel zo zijn dan zal daar zonder twijfel voldoende reden voor zijn...
Nee helaas momenteel nietquote:Op vrijdag 11 november 2005 02:09 schreef Tafkahs het volgende:
heb je een kipje eigenlijk, Du_ke?
het wordt een koude winter he, hou er rekening mee. Gelukkig zijn linkse mensen makkelijker in het regelen van vrouwelijke reetverwarmingquote:
Nee, ik ook niet. En over minder dan een maand word ik godverdomme 30quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:11 schreef du_ke het volgende:
En jij?
quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. En over minder dan een maand word ik godverdomme 30
Wooohooo, rock 'n roll 4ever!quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:15 schreef du_ke het volgende:
[..]ja dan gaan de jaren tellen.
maar ik ga ff zeiken en dan echt pitten. Het weekend zal wel weer zwaar zat worden.
ja ach het is meer dat het gewoon vol is. Ach het houdt me van de straatquote:
Goed bezig, broeder Du_kequote:Op vrijdag 11 november 2005 02:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja ach het is meer dat het gewoon vol is. Ach het houdt me van de straat.
Het schijnt allemaal leven te heten :quote:
Doe iets!quote:Op vrijdag 11 november 2005 02:35 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het schijnt allemaal leven te heten :
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |