quote:
Op woensdag 23 november 2005 03:53 schreef pino.in.disguise het volgende:[..]
Kijk Tiesemans, dit is tenminste een antwoord waar ik wat aan heb. Niet dat gebrabbel
En als reactie: Zoals jij het verteld kan ik me als "ongelovige" best voorstellen dat je daardoor geraakt wordt en dus gaat geloven.
Het is niet dat ik in niets geloof, iedereen gelooft in iets......iedereen weet hoe bijzonder het is dat wij er zijn en iedereen is bezig met het hoe en waarom van tijd tot tijd.
Alleen geloof ik, en meerderen met mij, op een andere manier en niet in iets wat gestoeld is op ervaringen en verhalen van anderen.......ik geloof niet in iets wat ik nooit persoonlijk heb ondervonden.
Naar mijn mening zijn er bijna oneindig aantal mogelijke varianten voor het ontstaan van alles, toch is er maar een de waarheid.
Dat iemand die waarheid weet lijkt me een onmogelijkheid.
Daarom geloof ik niet op dezelfde manier als een gelovige.
Nou je kunt zelf anders toch behoorlijk goed onder woorden brengen wat jou beweegt.
![]()
Ik hoop dat ik niet zeg dat jij moet geloven zoals ik geloof belijd.
Ik probeer hopelijk duidelijk te maken dat het niet aan het vlees is om geloof te hebben omdat vlees tot de dood gaat.
Het is aan de geest in de mens om geloof te hebben immers zo (leer) je openstaan voor Here God, Here Jezus Christus en geloof in hen.
Zo verkrijg je werkelijk leven na de dood, van je uit vlees bestaande en opzichzelf dood zijnde lichaam, wanneer je (gegeven) geest er uit vertrekt.
Nu kan het zijn dat er valse leraren van alles en nog wat roepen echter Here Jezus Christus zei het zo mooi "Zoekt en Gij zult vinden" Uiteraard blijvende in Zijn Woord welk Hij van Here God geleerd heeft als Zijn enigst Zoon.
Iets wat Logisnack geloof ik ook ondervonden heeft.
En nou is het logisch dat men met de lichamelijke/vleeschelijke ogen zoekt echter toen Here Jezus Christus op het ezeltje Jerusalem binnenreed zagen meer dan genoeg mensen in Hem niet de enigst geboren Zoon Gods, en sommigen zelfs de zoon van de duivel ect..
Met hun ogen was immers niets mis, echter Here Jezus sprak hen, middels hun geest niet aan.
Hij kan immers de gedachten en gevoelens van mensen nauwkeurig bemerken en onder woorden brengen waar ze ongelovig bij stonden. Evenals dat Hij deed Wat de Vader wenste dat Hij deed.
Echter zij die van Here God een geest hadden ontvangen, al voor hunner geboorte, wisten onmiddelijk toen deze "wildvreemde" voorbij kwam wie Hij was.
Immers zij zagen dat ze Hem zagen voorbij komen. Ze werden "geestelijk" geraakt door Hem.
Terwijl zij evengoed zagen met hun lichamelijk ogen, als zij die Hem niet herkende.
Het waren echter niet hun ogen die de eindbeslissing namen of Hij het was..
Het was de door Here God gegeven geest waardoor die mensen tot zulk besluiten kwamen.
En dan deden verhalen van anderen of zijn dicipelen er bij die mensen die Hem onmiddelijk "herkenden" niks aan bij of af... Snap je ?
En je kunt niet ten volste persoonlijk oprecht ondervinden wat geloof in Here God is als je niet tot erkenning (kunt komen) dat het Here Jezus was op die ezel op binnentocht in Jeruzalem.
Evenmin niet als je niet erkend dat Hij het is die jou onbevredigbare nieuwschierigheid beweegt.
Evenmin niet als je niet gelooft dat Hij zal komen zoals Hij beloofd heeft.
En dat Hij voor ons gestorven is, en is opgestaan uit de dood ten 3de dag om zo voor jou en mij de zonden op te vangen waardoor we terug in verbond zijn gebracht met Here God.
Hij is namelijk De Zoon Gods die opgestaan is uit 'de dood in het vlees" en vervolgens is opgegaan naar de Vader die in de Hemelen is.
En Hij is diegene welk de Heilige Geest bevrijd heeft als Trooster welk de mens tot dienst zal zijn Naar Zijn Wil.
En om dat wat in de Bijbel staat, en wat ik mede deel, te kunnen en erkennen (en te snappen),
dien je door de Geest en je verstand (en hopelijk ook je hart) Wat Here Jezus Christus verteld zo oprecht mogelijk te voelen en ook zo te belijden = o.a leven dus met de 10 geboden.
En tja evenals een topsporter worden of een meester in welke kennis of wijsheid dan ook,
vergt het tijd...
Soms minder dan één heel mensenleven soms meer dan één heel mensenleven lang aan tijd.
Er is ook gezegd : De eerste zullen de laaste zijn..
Mocht ik enigsinds proberen uit te leggen hoe mijn geschiedenis met Here Jezus Christus is geweest lees dan gerust met de
evangelien van Paulus en zijn brieven door.
Deze hebben in grote mate betrekking op
mijn bekering tot Here God.
Besef dan als je dit gelezen hebt,(en niet jou verstand of jou ogen snappen persé wat er staat,
maar je Geest snapt wat er staat,)
dat het een openbaring was voor mij als (toen nog) van jong(van kleins af aan) en ongelovig opgevoed persoontje.
'Om te beseffen wat mij dat betreffende jaar (en eigenlijk mijn hele leven tot dan toe) allemaal was overkomen en mij overkwam.
Feitelijk en bewust allemaal samenhing en immer zo bleef omdat ik niet wenste te gehoorzamen.
En gelukkig of niet dat ik intelligentie had/heb om te snappen dat hier ook achterliggende redenen voor waren die niet zomaar "gemaakt" of toevallig zo op elkaar te stapelen waren.
Die redenen begreep ik dus (pas) echt goed toen Here God me op me knieën dwong en ik Hem er door (her)vond, mijn verstand perplex en overruled achterlatende.
Immers Ik geloof oprecht dat ik vóór mijn Geest het licht zag in dit lichaam, ik door Hem, Here God tot leven ben geroepen door Zijn Woord.
En dat mijn ouders gekozen zijn, om mij te mogen ontvangen als hun kind, welk zij van Here God hebben gekregen.
Nou mag je wel van mij aannemen dat mijn moeder wat meer tucht had gewenst van Here God tijdens mijn tuchtloze en hyperactieve "zoon jaren" want ik (toen nog van God los)dacht wel even de hele wereld te kakken te zetten door er met de pet naar te gooien.
Maar toen las ik bijv :
( Broeders, weest geen kinderen in het verstand, maar in de boosheid; wordt in het verstand volwassen.)
En gelukkig dat Hij ingreep en ik nu eindelijk dat gevoel heb dat ik werkelijk thuis ben waar ik evenals elk ander liefdevol mens tijdens zijn of haar leven welkom ben.
En dat ik mag aannemen dat ik een opgave heb om er wat van te maken in dit levende lichaam.
Evenals dat ik het mijn medemens dien te gunnen en te melden dat de mogelijkheid er is.
Dus die moelijke "Puzzel" of whatever you call it dient te worden beleefd en belijd door de geest die ik heb en jij hopelijk evenals Logisnack ook bezit.
En omdat dus mede voor mij Here Jezus Christus de weg is geloof ik ook dat Hij voor jullie de weg
is. Vroeger of Later.
Ik voorzeker vind het leren lopen op Zijn pad, die Hij voor ieder van ons heeft bereid, niet (meer) erg.
Eerder vind ik het een uitermate leerzame zegening tevens schenkt het een rijkdom aan wijsheid en kennis van een kwaliteit die je niet snel tegenkomt.
En om zo te leren begrijpen en waarom op deze aardbol te zijn, en vooral ook waarom is daardoor (vind ik dus) een schone zaak geworden ipv een waarom vraagstelling waar je een leven lang aan zou kunnen verspillen in pure egoisme.
en daar heb je dus niet, als het "goed is" een heel leven voor, als dat het ontvangen leven duurt.
Uiteraard kun je, geloof ik ,onverrichterzaken wederkeren echter zal je dan geloof ik wederom als geest in een lichaam worden geboren met opnieuw een zaadje tot Godsvrucht , met wederom de keuze tot horen en zien of je als mens blind wenst te blijven.
Immers Hij heeft (geloof ik) ook recycling "uitgevonden" en geeft eeuwen de tijd.
Tot zover.
Nu ga ik lekker slappie doen
![]()
Truste !
[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 24-11-2005 07:13:24 ]